Pontos idő: szer. aug. 21, 2019 11:25 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4798 hozzászólás ]  Oldal Előző 192 93 94 95 96
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. márc. 30, 2018 6:22 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
ahavasi:
Sajnos tudom hogy igazad van,lesz ....
Én csak azért nem heggesztem rá a hídra (nekem is egyszerűbb lenne mert csak felcsavar és kész nem kell tekergetni hol álljon) mert nyak új az egész futómű és már fényezve van.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 132450.jpg]Kép[/URL]

Egyenlőre megpróbálom az általam elkészített tartóval feltenni mert a hozzá kapottat egyből elhajítottam.
4-es vaslemezből vagdostam ki a lapokat hozzá illetve ha minden igaz 3-as falvastagságú körszelvényből a félkör alakokat
a csavarperselyek hátsó bekötőrúd perselyeiből készültek így a csavarok is hátsó stabilizátoré.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 185832.jpg]Kép[/URL]

Sokkal nehezebb masszívabb mint amit a kanyarstabhoz kaptam.
Ha véletlen gond lesz vele bár ne legyen akkor kénytelen leszek meg ba.irgálni a híd fényezését amit viszont akkor már tudni fogom hova kell a tartót hegeszteni.
Hamarosan megy homokszórásra a többi cuccal együtt ,ez is fényezve lesz és teszek alá motorbelsőt hogy ne karistolja szét a hidat ha lehet :|


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 21, 2018 8:29 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 366
Tartózkodási hely: Pest megye
Üdv!

Azért a futóműbe írom, mert rákeresve a "kardán" szóra itteni találatokat kaptam. Én is kardánnal kapcsolatos kérdést tennék fel.

Egy kardán felújítása közben szembesültem azzal, hogy a függesztő csapágy (kompletten a gumiággyal), amit vettem a régi helyett nem azonos méretű azzal. Miután felhúztam a bordás részre, a "porvédő" alátétekkel és a villával együtt, akkor vettem észre, hogy az anya meghúzása után az elbiztosításhoz használt korona a tengely végéhez képest 3mm-rel bentebb van. Ennek az elbiztosítós résznek ugyebár a tengely végén lévő, két helyen bemart, menetmentes részig kell kimennie, ott lehet beütni egymással szemben két helyen. Szétszedtem, és megnéztem, mi a különbség. Biztos voltam benne, hogy a csapágy a vékonyabb, mivel a többi alkatrész ugyan az maradt. Kiderült, hogy a régi csapágyban 62205-ös csapágy van, ami 18mm "vastag", az újban viszont 6205 van, ami csak 15mm. Pont ez a 3mm hiányzott. Ez azért fura, mert a csapágy mindenütt 3mm-rel vékonyabb, vagyis ennek az egész összeszerelt egységnek másnak kell lennie picit, tehát a csapágyat a házban határoló seeger gyűrű számára bemunkált horonynak is 3mm-rel bentebb kell lennie. És ez biztosan így is van.

Az első megoldás az volt, hogy az anya alá teszek egy 16-os, 3mm vastag alátétet. Erről kiderült elég hamar, hogy az által, hogy a villa bentebb van, az anya pedig ahhoz képest kintebb, amiatt a villába betett kardánkereszt gyakorlatilag minimális elfordulás esetén beleér az anyába. Tehát, a kereszt szögkitérése csak pár fok lehet, ami rugózás közben tuti, hogy túl lett volna lépve. Ez tehát el lett vetve.

Végül csináltam egy 25mm-es belső és kb 35mm külső átmérőjű, 3mm vastag távtartó alátétet, amit a bordás villa és a csapágy porvédő közé tettem be, így a csapágyszélesség "hibáját" kiküszöböltem, és minden a helyére került. Csak épp nem túlzottan tetszik a dolog, de ez van, most már ezzel lesz összerakva. Attól, hogy a csapágy 3mm-rel kisebb, a terhelése nem fog úgy megnőni, hogy abból baj legyen.

Az új, 15mm-es (tehát a vékonyabbik) kardáncsapágy dobozán 2101-2202078 a cikkszám, a régi, 18mm-es csapágyon pedig a gumiba sütve a 2101-2202080 cikkszámot találtam. Próbáltam neten utánajárni, de sehol semmi konzekvens dolgot nem találtam, de egy dolog biztos, idehaza nálunk csak a 80-as végűt kapni bármelyik alkatrészboltban, és ruszki oldalakon is többnyire a 80-assal találkoztam, a 78-asra alig van találat. Én ezt a 78-as végűt ukrajnából szereztem több cuccal együtt, és alkatrésznév alapján adták, valószínűleg aki ott kint adta, az se tudta, hogy ilyen különbségek vannak.

Ahhoz, hogy ugyanabba a kardánba ezt fel lehessen szerelni, mindenképp vagy kell egy 3mm-as távtartó valahova, vagy pedig a tengely végére felhúzható villának 3mm-rel hosszabbnak kell lennie (annak a részének, amit az anya közrefog), esetleg a tengely végének kell 3mm-rel rövidebbnek lennie.

Mellesleg, a kardán még nem került fel a kocsira, bízom benne, hogy ott nem szembesülök még valami egyéb humorral.

Találkozott már valaki ilyennel?

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 24, 2018 11:24 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: kedd jan. 26, 2016 7:56 pm
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Geszteréd
Sziasztok!

2107-el járok nap mint nap dolgozni. Sajnos elég rossz utakon kell megtenni ezt kis utat :evil: . Mostanság azt tapasztalom, hogy 60-70-es tempó mellett (nagyobb sebesség esetén is), ha egy kis bukkanón áthajtok akkorát koppan valami az alvázhoz (jobb oldalt), hogy lassan attól félek be fog jönni ott valami :)
Alákukkantottam, így elsőre nem láttam furcsaságot.

Valaki tapasztalt ilyet? Szerintetek mi okozhatja?

Válaszotokat előre is Köszönöm!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 24, 2018 1:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8879
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Hátsó kipufogó dob hattyúnyaka beleér a keresztstabilizátor rúdba.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 25, 2018 6:45 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: kedd jan. 26, 2016 7:56 pm
Hozzászólások: 25
Tartózkodási hely: Geszteréd
Kösz a választ!
De azt elfelejtettem írni, hogy elölről jön a hang.

Bocs.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 26, 2018 8:30 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Y beleer lent a bolcsobe, de akar a valtod is mozoghat. Kirohad a padlolemezbol a tarto csavar es lotyogni kezd. De akar a futomuben is lehet gond.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 27, 2018 2:15 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8879
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Vagy szimplán a lengőkargömbfej ki van kopva, ha elölről jön a hang.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 28, 2018 7:55 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Csak kíváncsiságból kérdezném.

Miben tért el a 2101, 21011,2102 Ladák első-hátsó nyomtávja a későbbiektől, hogy nem egyeznek?

2101 első/hátsó 1345/1304
21011 első/hátsó 1349/1305
2102 első/hátsó 1348/1305
2103, 2104, 2105, 2106, 2107 első/hátsó 1365/1321


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 28, 2018 9:09 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 16, 2008 11:56 am
Hozzászólások: 440
Tartózkodási hely: Budapest, Hajdú-Bihar megye
Felni ET számra tippelnék, meg elöl a futómű geometria miatt lehet még eltérés.
Elöl a gyári nyomtávval mintha találkoztam volna 4 és 5 millissel is, fékdobban ugyanígy volt 9 és 10 millis, bár ott valószínű szabályozták a felfekvő részt.

Majd az okosabbak megmondják. :)

_________________
Lada 2107 1500L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 29, 2018 7:41 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8879
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
A kis különbségnél elírták a könyvet :D

A nagyobbnál, meg fél collal szélesebb a felni külső pereme oldalanként. (Meg emiatt más az ET szám)

Amúgy 2102-esé is széles, mert azon is széles körlukas felni van. (Kivéve a nagyon koraiakat, azokon még "stadion lukas" keskeny volt.)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 29, 2018 8:36 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Én is a felnire gondoltam mert Zsiguli csak 4,5" ET38, többi 5" ET29, szélességbe 2 x 9 mm azaz 18 mm van
1349/1305 és 1365/1321 arányok között van ugyanakkora 16 mm különbség, ami ezek szerint a 4,5 és 5 coll os felni eltéréséből adódik, igaz itt is 2 mm nem stimmel, plusz a 5 mm es gyári tárcsa is felkerült a 5" felni mellé, ami még nagyobb eltérést kellene hogy okozzon...

Hátul az az 1 mm szórás (1304-1305) tényleg adódhat a fékdob vastagságából, pont most esztergáltattam 2 pogácsát fékdobból, 9,5 mm vastagok voltak, 2 x 0,5 mm esetén pont 1 mm

Végeredménybe teljesen mindegy... csak érdekes volt hogy ennyi különböző adatot találtam az első nyomtáv esetében, 1345, 1348, 1349, 1365


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 29, 2018 11:44 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8879
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
5mm-es tárcsa minden Zsigulin van gyárilag. Azt nem befolyásol semmit.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. máj. 18, 2018 9:56 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Ha pl vágatlan Niva rugók kerülnek be hátra ami jóval megemeli kocsi farát, okozhatja hogy a kardán nagyobb sebességnél berázzon a nagyobb tengelyszög miatt?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 24, 2018 7:20 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 366
Tartózkodási hely: Pest megye
Üdv!

Nem tudja véletlenül valaki pontosan a MS féle segédirányító karokba beépített csapágyak méretét?
Fent van a kocsin, úgy akarom szétszedni és cserélni, hogy a házat nem mozdítom el a váznyúlványon, így a beállítás nem megy el miatta, viszont nem szeretném eggyel többször szétszedni pluszban magát a házat csak a méretmegállapítás miatt.

A sztori igazából az, hogy újonnan is hibás csapágyak voltak benne, de sajnos feltettem a kezem, és beépítettem ezt a MS trágyát (vagy visszarakhattam volna az eredeti perselyest). Azóta még fosabb lett, és érezni, hogy darabosan lehet forgatni, gyalázat... Kb egy éves amúgy.

A háza rendben van, csak a csapágyakat akarom cserélni.
Sajnos neten nem találtam róla semmit. Persze ha nincs infó, akkor úgyis kénytelen leszek duplán szerelni.
Előre is köszi, ha valaki esetleg tudja pontosan.

SZERK:

Közben lehetőségem nyílt picit elbontani a környezetét felülről (nekem elég sok dolog van útban neki), és a felső anyát letekerve és az alátétet levéve szabaddá válik a csapágy. Le tudtam fényképezni. A csapágy típusa tehát 6202RS (kétoldali gumis, tehát 2RS).

Úgyhogy ha valaki szeretne a szuper Mastersport segédirányító karban csapágyat cserélni, most már itt a csapágy száma. Amúgy vicces, mert a webshopjukon lévő fényképen látszik, hogy az alátét alatt 2Z-s csapágy van... következetes.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 11, 2018 5:35 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Gyári orosz összekötő, trapéz gömbfejeket és új kormányművet kapott a 2101.
Most kb kétszer olyan nehéz tekerni a kormányt mint előtte.

Mondták hogy az orosz az szorosabb, de hogy ennyire.
Meg lettek járatva bezsírozva...

Már azon töröm a fejem hogy a régiekbe fúrok zsírzógombot, jól átmosom olajjal, kinyomom zsírral, veszek rá porvédőket és visszateszem őket :twisted:

Milyen gömbfejeket érdemes venni?
Sajnos a Lemfördert már csak a törökök gyártják, így jobb helyeken nem is kapni...
Pedig azok nagyon beváltak!
Volt amelyik már 6 éves, 75.000 Km volt a két alsóba, csak sajnos a porvédők kezdtek kirepedezni, ezért döntöttem a csere mellett.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 19, 2018 2:23 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2015 4:23 pm
Hozzászólások: 54
Hello!
2106-osunk hátul 1 éve kapott új gyári rugókat, jövő héten pedig kap előre is. Mivel úgy is vinni kell utána futóműveshez ez után, cserélünk kormányösszekötőt is.
Mit érdemes még kicserélni?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 19, 2018 5:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8879
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Csapágyasra a segédkart, ha már az összekötők miatt szét van szedve.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 19, 2018 5:17 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2015 4:23 pm
Hozzászólások: 54
Az mire lesz kihatással?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 19, 2018 6:49 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Pár 3-4000 Ft-os tétel és a kormányzás lesz könnyebb, zsírozható is!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 19, 2018 9:28 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2015 4:23 pm
Hozzászólások: 54
Igen, azt látom, hogy nem drága, ezért is kérdezem, hogy mit segít. Akkor valószínűleg ez is bekerül.
Kell átalakítás miatta, vagy csak régit kivenni, a csapágyasat berakni, és kész?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. júl. 20, 2018 5:21 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8879
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Régi ki, új be. Két csavar pluszba ha már amúgy is szét van szedve.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. júl. 20, 2018 3:59 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2015 4:23 pm
Hozzászólások: 54
Köszi, épp voltam a hazájában, így megvettem ott 2300-ért. LSA Automotive.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. júl. 20, 2018 7:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8879
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Jó neked, hogy oroszoknál jársz :P

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. júl. 20, 2018 7:45 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2015 4:23 pm
Hozzászólások: 54
Ukrajna, de ott van az már. :D 20Km-re van a határátkelő, így nekem olcsó az alkatrész. :P
Hétfőn jön a 4 gömbtámasz, meg kormányösszekötő kompletten. 7500 a 4 göm, az összekötőt nem tudom, de az biztos, hogy nem annyi mint itthon. :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. júl. 20, 2018 8:26 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8879
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
az az ott van már, az még 1200km-el arrébb van :mrgreen:

de a lényeg, hogy megújul még egy régi gép 8)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. júl. 20, 2018 8:54 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2015 4:23 pm
Hozzászólások: 54
94-es csak. Motor 4 éve volt fúrva, olyan dugattyúk hogy a szelepek nem tudnak beleütni, ami jól is jött, mert tavasszal csak 5 szemet ugrott el a vezérlés. Szelepek is újak, alváz hegesztve, kuplung nemrég cserélve. Hátfalon van csak egy lyuk, meg egy festés ráférne. :) Ja meg egy új karburátor rá, de az kint is 30 ropesz, ami már picit rosszul esik.
Na de futómű téma.
Az uj első rugókkal olyan magas lesz az orra is, mint a hátulja? Oda egy éve kerültek újak. Árat már inkább nem is írok. :D
Illetve vannak itt szilentek esetleg, amiket érdemes lehet cserélni?
A stabilizátor mint ha kicsit mozogna, vagy az normális? Legalábbis amit csináltam képet róla, biztosan van mozgása.
http://keptarhely.eu/images/2018/07/20/v00/20180720v00oomtu9.jpeg


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: vas. júl. 22, 2018 5:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2603
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Azzal semmi gond, ha csak axiálisan mozog, mert kell is neki.
Rángasd meg fel le illetve előre hátra egyfeszítővassal... ha úgy lóg akkor kell csere.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 04, 2018 9:16 am 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2015 4:23 pm
Hozzászólások: 54
Meg is van minden, közben kiderült, hogy kormánymű is kell.
Gyári LADA volt 11e kint. :) Drágább gömbtámaszok darabja 1900, komplett kormányösszekötő a hosszú darabbal is, szintén egy 10-es.
Viszont nem jó a szilent szett amit vett öcsém, piros poliuretánt mondtam nekik, erre vett legolcsóbb feketét. De azt meg felesleges alárakni a szerelő szerint.
Aztán még egy elektromos gyújtás szett, és egy új karbi, mindkettő PEKAR típus.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 10, 2018 6:02 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: csüt. dec. 03, 2015 9:46 pm
Hozzászólások: 17
Sziasztok!

Szeretnék tanácsokat,javaslatokat kérni. Van egy 87es 2105öm a futóműben még minden gyári hátul, azonban kanyarban olyan 70felett elkezdi dobálni a seggét, 100felett meg már kellemetlenül jár, 5 emberrel pedig hallhatóan leér a hátulja.

Olyan kérdésem lenne, hogy mire érdemes cserélni a gátlókat, rugókat. Gyárival megegyezőt szeretnék, ami a műszakin is megfelel. A Kayaba gátlókról sok jót hallottam, elég abból a sima olajos vagy az Ultra SR gázos inkább?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: kedd szept. 18, 2018 9:38 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. okt. 27, 2016 10:23 am
Hozzászólások: 8
Én niva rugót fogok alá rakni, hátul egy menetet vágva. Szerintem műszaki-kompatibilis.

Gátlókat nem tudom, Kayaba Ultra SR túl kemény utcára, az olajos keménységre olyasmi, mint a gyári. Most olajos Kyb van alatta, még előző tulaj rakta alá, de már szart sem ér. Én lehet gázos Monroet fogok berakni, hátha az lesz az arany középút a kettő között.

_________________
Üdv: Máté
Lada 2107 '89 1500 L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: kedd szept. 18, 2018 3:36 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 16, 2008 11:56 am
Hozzászólások: 440
Tartózkodási hely: Budapest, Hajdú-Bihar megye
Elöl lehet kemény, de hátul nem szabad elsokallni mert akkor lesz "kecskesz.r a deszkán" feeling.
Előre niva rugó valami jobb gátlóval, hátul elég a széria/Niva új rugó is (a kombi szerintem sok).

_________________
Lada 2107 1500L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: vas. feb. 17, 2019 5:15 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szomb. dec. 29, 2018 12:10 am
Hozzászólások: 8
Sziasztok!

Kanyarodáskor a hátsó kerék olyan mintha kicsit ugrálna, vagy pattogna oldalra. Mitől lehet?

Előre is köszönöm a választ.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 18, 2019 10:14 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 15, 2009 3:54 am
Hozzászólások: 3239
Tartózkodási hely: Pápa
Valamelyik lengés csillapító nem jó hátul. Szilentek a kutyacsontokban milyenek?

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 21, 2019 2:42 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Kerékcsapágy okozhat nagyobb sebességnél rezonanciát 110-120 felett, ami kanyarba elmúlik majd egyenesbe újra előjön?
Teljesen minimálisan érezhető ha a kereket megmozgatom.
Azt mondja a szerelő hogy ez teljesen normális...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 21, 2019 7:58 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 15, 2009 3:54 am
Hozzászólások: 3239
Tartózkodási hely: Pápa
Azt nem tudom, de nekem a behorpasztott kardán miatt rázott műszaki után.
A szerelő meg azt mondta hogy hát ez ilyen..

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 21, 2019 10:19 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
igazából kardánt is cseréltem de évek óta nem jöttünk még rá miért ráz be 120 körül...

Már kínomba azon agyalok hogy elküldök egy kardánt ceníiroztatni, hátha...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: kedd márc. 12, 2019 5:50 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 276
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Helosztok.
Elrohadt tőben a balos hosszbekötőm hátul. Meló után gondoltam nekiugrok. Különösebb szopás nélkül lejöttek az anyák, elől a csavar is kijött, viszont a híd felőli beletört csonkból nem tudom a csavart sehogy kiszedni. Két óra hosszát szórakoztam vele, az idegbaj már rámjött. Besötétedett, félbe kellett hagyjam. Hogy a brantba lehetne azt onnan kiimádkozni? Normálisan megütni nem lehet, útban a fékdob, féklap. Tekergettem milliószor, csavarhúzót ékeltem volna alá ha tudtam volna, ütöttem mint a hülye de semmi. A fém távtartó forog a gumiban. Holnap veszek egy gázlámpát, megpróbálok rámelegíteni, a gumit kiégetni. Más ötletem már nincs. Van erre valami módszer?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: kedd márc. 12, 2019 6:39 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 366
Tartózkodási hely: Pest megye
Helló!

Ha jól értem, a bekötő híd felőli végén a csavar bent van, és nem tudod kitolni, ráadásul a csavar feje a difi felé áll, tehát kívülről kéne befelé ütni, de onnan nem tudsz odaférni a dobfék dolgaitól. Ha tényleg jól értem, akkor én azt csinálnám, hogy a csavar fejét levágnám flex-szel, persze óvatosan, hogy a közelben futó fékcsőbe ne vágjak bele (mondjuk megvédem egy acéllemezzel), és utána már belülről kifelé ki lehet ütni a csavart egy 12mm vagy annál nem sokkal vékonyabb acélrúd (vagy éppen egy másik csavar) segítségével. Persze nyilván nem örülnél, hogy egy csavarod bánja, de azt talán még lehet szerezni. Gondolom bekötőt és/vagy szilent gumikat is kell valahonnan szerezz, onnan meg talán csavar is lesz.

Amúgy, mindig is gondolkoztam, vajon mi alapján tudom eldönteni pl. egy ilyen helyeken, hogy melyik oldalról célszerű betenni a csavart. Ezek után csak és kizárólag a kerék felől fűzök be csavart oda :)

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: kedd márc. 12, 2019 6:50 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 276
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
A legjobb benne hogy a kerék felől nem tudod betenni, mert a lengéscsillapító távtartója útba van a csavar végének, anyának :) mintha a csavar feje is vékonyabb lenne az átlagostól. Van bekötő, benne a szilent, másik csavar az nincs. Nagyon ---- flex lesz a vége, de azért megpróbálom a csavart meghagyni. Bár a flex se nagyon fér hozzá, esetleg valami használt kis korong. Leégetem a gumit és legfeljebb ráhegesztek a belére, megpróbálom őket széttekerni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: kedd márc. 12, 2019 7:42 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 366
Tartózkodási hely: Pest megye
Jaj, már emlékszem, hogy néz ki, és most gyorsan rá is kerestem és találtam is egy nem túl jó képet, de látni. Szerencsére kevésszer kerülök a bekötők közelébe... Hát igen, a csavar nem állhat befelé, mert az anya magasabb, és beleérne a lengéscsillapító alsó rögzítési pontjánál lévő távtartójába...

Úgy rémlik, hogy ha esetleg kicsit nehezen jött ki a csavar, akkor volt egy olyan kétemberes megoldás, hogy oda van szorítva a csavar végéhez (ahonnan letekerted az anyát) egy kerékszerelő vas (vagy egy erős laposvas) lapjával, kb a vas felezőpontjával ütközik a csavar. Az egyik ember baromira tolja a csavarnak a vasat (esetleg még egy nagyobb tömegű vasdarabon keresztül, hogy legyen "húzása"), egy másik ember pedig kalapáccsal üti a szabad végét, és mindig előre szól ütéskor, hogy a másik rá tudjon készülni, és nézni kell közben, hogy a csavaron van-e még a vas. Ha sima laposvas, akkor még bele is lehet süllyeszteni picit 12-es fúróval, kvázi fészket csinálni a csavarnak. Ugyebár, a vas miatt már kívül leszel a fékalaplapon, és a vasat tudod ütni - csak ez meg így nem közvetlen.

A csavar fejét is érdemes jól megütögetni kalapáccsal, durván, és WD40-nel is locsolgatni mindenütt, ahonnan csak reményt látni rá, hogy befolyik az összerohadáshoz.

Nekem sosem rohadt be annyira, hogy ne bírjon kijönni, bár mostanság én is csinálok majd egy kis hátsótengely körüli felújítást az utcai kockámon. Szóval... egyszer mindent el kell kezdeni :)

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 18, 2019 9:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8879
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Nekem is mindig kijöttek, de ezek szerint nem véletlen hogy létezik gyári csavarkészlet :D

A helyedben nem gázlámpáznék, mert azon kívül hogy büdös nem fog megindulni :)

Flexel bevágnám a bekötőrúdszilent tövében a csavart. (a híd füle és a bekötő között) Nem fog átérni még kis flexxel sem, de ha forgatod a csavart akkor talán éppen körbeér. Nyilván a fékdob felöli oldalon kezdeném, mert akkor a 2. vágásnál is tudod még tekerni a csavart a fejével. Ha átér mind a kettő, bekötő kiesik, meg a csavar vége és feje is. Mondjuk leírni könnyű, odaférni szopás. De máshogy szerintem sok esély nincs otthoni körülmények közt.
Kell majd új csavar, meg a szilentbe cső is. :wink:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 25, 2019 2:25 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 276
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Köszönöm a segítséget, két emberes volt de sikerült. Melegítés püfölés és csőfogó kellett neki. Ha már ott voltam beraktam hátra is a kayabákat. Most ----, bár kicsit szokatlan, megszoktam hogy libeg a segge, de ez tart rendesen.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 19, 2019 9:55 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2015 4:23 pm
Hozzászólások: 54
Hello!
Felni vásárlás előtt vagyunk, lemezfelni, csak az ET szám megzavart, hogy mennyire lehet a gyáritól eltérni.
Azt megtaláltam, hogy 29 es a szám, 2106-os egyébként a szekér.
A mostaniakkal az a baj, hogy olyan rossz állapotban vannak, hogy kettőbe rakott már télire belsőt is a gumis a felnik állapota miatt.
Tehát pl ez jó lenne, vagy nem? Vagy mi a maximum szám ami nyugodtan elfér?
http://www.hasznaltlemezfelni.hu/lemezfelnik/fiat-tipo-3828-festett-13col-4x98-hasznalt-3408.html


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 20, 2019 6:40 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5045
Tartózkodási hely: Tatabánya
Szia,

a gyárinál nagyobb ET-sekkel az a baj (azon kívül, hogy rettenetesen néz ki :mrgreen: ), hogy bele fog érni a féknyeregbe.
Ez már 13mm-el beljebb van mint a gyári, szinte borítékolható.

Emellett tényleg borzalmas látvány, a gyári lemezfelni is nevetségesen bent van, ne vidd még beljebb :wink:
Jó eséllyel az összes fiat felnivel ez lesz a helyzet szerintem, azoknak más a futómű geometriája, alapból nagy ET-re van méretezve.
14esben használtunk néhányat, 40-45mm nyomtávszélesítővel már majdnem kinézett valahogy, _majdnem_...

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 20, 2019 9:09 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Miért nem veszel teljesen új Lada felnit?
Vagy keress Fiat, Polski felnit, abból van 5,5"-os is, csak annyiba különbözik a Lada felnitől hogy a külső pereme szélesebb fél collal, ami még jól is néz ki, de nem ér bele semmibe!

Amúgy van 2 ilyen hibátlan felnim, csak festeni kellene.

Jól látszik a különbség, 4,5" 2101, 5" 2103 és a 5,5" Fiat a legszélesebb, felnik csak az ET-be térnek el

Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 20, 2019 11:00 am 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. dec. 21, 2015 4:23 pm
Hozzászólások: 54
Amiket találtam újakat, az 10e/db volt, aztán 4 új nyári gumi meg 4db új felni úgy már kicsit húzós dolog.
De akkor még marad kicsit a téli, és Ukrajnában megnézem majd mennyibe lenne ez a mutatvány. Ha ugyan úgy vannak az árak mint minden más alkatrész, akkor max 30e-ből meg van minden.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 20, 2019 11:12 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Valóban drágultak, én még a 6000 Ft os árba gondolkodtam, annyiért vettem a 2103-asokat újonnan Braun Csabinál.
Most valóban 10 ezer darabja, annyiért meg már alut is vehetsz...
Alfa Speedline 13" 5.5J az ami egy az egybe felmegy Ladára, agy, osztó is ugyanaz és 175/70 es gumikkal se ér bele a kerékjárati dobbetétekbe.
Már bánom hogy lecseréltem ATS-re

Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: kedd júl. 23, 2019 3:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Van 5 db (pótkeréknek is) 14 colos gyári lada felnim eladó, 110-es ladáé eredetileg, közepe feszúrva kocka agyra, belemegy a díszkupak.
Full lada dizájn, lada szín, nem veszi észre a rendőr. Műszakira meg 13-as téligumin ment mindig.
De valószínű van 4 db gyári 13 colos Lada felnim is eladó.


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4798 hozzászólás ]  Oldal Előző 192 93 94 95 96

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség