Pontos idő: vas. nov. 17, 2019 6:02 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 3309 hozzászólás ]  Oldal Előző 163 64 65 66 67
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Fék +
HozzászólásElküldve: szer. jún. 13, 2018 10:48 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: kedd jún. 12, 2018 11:18 am
Hozzászólások: 5
Értem, rendben. A problémám az, hogy nagyjából azonos hatást szeretnék elérni, mint a rásegítéssel. Vagyis, hogy kb ugyanakkora erővel nyomva a pedált ugyanakkora legyen a fékhatás. Valamint a cél, hogy rendszámot kapjon mivel át esett néhány átalakításon.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Fék +
HozzászólásElküldve: szer. jún. 13, 2018 1:31 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 368
Tartózkodási hely: Pest megye
Ebből egyik sem megoldható. Átalakításra engedély kell, ami terveztetéssel megy csak, kell egy "szakértő", aki adja a nevét hozzá. Általában nem is adják meg a dolgot semmire, max akkor, ha van ismerős.

A másik pedig fizikai képtelenség. A rásegítő a láberőt többszörözi a szívócső vákuum segítségével, ezért lesz az adott láberőhöz nagyobb fékhatás, mint egy rásegítés nélkülin. Ha pedig rásegítő nélkül akarod elérni azt a nagyobb fékerőt, akkor az erők arányában meghatározhatóan kisebb keresztmetszetű főhenger kell, ami viszont ahhoz fog vezetni, hogy a pedál útja is a többszörös lesz, mivel a munkahengerek dugattyúinak elmozdulása ugyanannyi lesz, amihez ugyanannyi fékfolyadéknak kell átáramolnia. Nyomás, erő, felület: p=F/A, ez fizika, ezt nem lehet megb*szni. A keresztmetszetek adják az "áttételt", adott pedálerőre egy nagyobb keresztmetszetű főhenger kisebb nyomást hoz létre, kisebb keresztmetszetű pedig nagyobbat.

Az eredeti főfékhenger 19.05-ös átmérőjű, ami 285mm2 keresztmetszetet jelent. Ha ezt megfelezed, akkor a keresztmetszet "dénégyzete" miatt "gyökketted" átmérő jön ki, vagyis 19.05*0.7071=13.47mm, többek közt ilyen átmérőjű főhenger nem is lesz. Amúgy, kb. minden autónak 19.05-ös a főhengere, praktikus és kevésbé praktikus angolszász okok miatt (19.05mm = 3/4" ) .

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Fék +
HozzászólásElküldve: szer. jún. 13, 2018 8:11 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: kedd jún. 12, 2018 11:18 am
Hozzászólások: 5
Köszönöm a pontos leírást! A fizikai részét értem bőven (mérnöknek tanulok). Egy egyetemi projekt lenne ez, aminek keretein belül elektromossá alakítjuk. Ebből kifolyólag meg kell oldani a fékrásegítés kérdését. Első körben felvetődött ugye a főfékhenger csere de akkor ez most elvétve. Viszont akkor a következő kérdés vetődik fel, hogy mekkora nyomáson üzemel a devander?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Fék +
HozzászólásElküldve: szer. jún. 13, 2018 8:26 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 368
Tartózkodási hely: Pest megye
Alapjáraton kb. 15-20kPa körüli az abszolút nyomás, teligázon ugyebár légköri nyomás van (100kPa), de ott már értelemszerűen nem segít rá. A kettő közt valahol a 15-20kPa-hoz közelebbi tartományban célszerű tartani, gondolom. Bár nem csináltam még ilyet, de szerintem ha az adott szivattyú képes tartani egy abszolút 50-60kPa nyomást, az már elég lesz.

Szóval, kell szerezni egy 12V-os vákuumszivattyút, és rákötni a vákuumdob csonkjára. Akár olyan is jó, ami csak a szivattyú és egy szíjjal a főtengelyről hajtanak, csak át kell szerelned a hajtását egy fixen járó villanymotorra (pl az utastérfűtés montorja jó lehet hozzá, könnyű olyat szerezni). Így működnek az elektrohidraulikus kormányszervók (pl. változtatják a szivattyú teljesítményt sebességtől függően), csak az hidraulikaszivattyúval megy, és nem vákuummal. De nyilván célszerűbb olyat szerezni, ami alapból villanymotorról megy, és egybe van építve. Elviekben nem kell nagy teljesítményűnek lennie, lévén, hogy számottevő valós "áramlás" nincs. Csak egyszerűen szívnia kell, tudnia kell "tartani" 40-50kPa-t (100kPa az abszolút légköri).

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Fék
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 10, 2018 9:39 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: hétf. jún. 16, 2014 9:45 pm
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Hegyeshalom
ladarevolution írta:
Olvasgattam a bibliát és pl a fékerőszabályzó karjának beállítási mérete a 19,05-ösről 20,64-esre való hátsó munkahengerváltásnál 200mm-ről 140mm-re módosította a beállítás méretét a gyár. Azért ez is elég jelentős eltérés.


Sziasztok.
Ez egy 9 éves hozzászólás és az egyetlen a témában. A problémám az, hony akárhogy forgatom a könyvet és a kart meg a szabályzót, nálam 180 és 230mm közé esik a lehetséges méret. 200-ra simán állítható így. A kocsi 1991es 2107. Namost rossz a könyv, vagy hamisak a gyártási adatok? Pedig 77 előtt nem is gyártottak 07et...
Szóval ha találkozott már valaki ezzel, írja le legyen szíves a trükköt.

Megjegyzés: a szályozót cserélnem kellett, mert beállt és az előző is 200-ra volt állítva.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Fék +
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 10, 2018 11:35 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 15, 2009 3:54 am
Hozzászólások: 3239
Tartózkodási hely: Pápa
zspeter írta:
Értem, rendben. A problémám az, hogy nagyjából azonos hatást szeretnék elérni, mint a rásegítéssel. Vagyis, hogy kb ugyanakkora erővel nyomva a pedált ugyanakkora legyen a fékhatás. Valamint a cél, hogy rendszámot kapjon mivel át esett néhány átalakításon.


A 2101-nél még nem volt szervó a féken mégis használható volt.
Ha jól emlékszem más a pedálgép és ki is cserélhető a kockalámpáséval, így maradhat ugyan az a munkahenger.
Nyilván a pedál lenyomása nem olyan lesz mint egy rásegítősnél.. :roll:

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Fék +
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 07, 2019 6:23 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 02, 2009 9:07 pm
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Pécs
Sziasztok!

A fórumon való kutatást követően azt a következtetést vontam le, hogy megérett a fékszervóm a cserére. Az a gondom, hogy hidegben vagy sok állást követően a napi első fékezésnél a fékpedál nehezen vagy egyáltalán nem nyomható be. Utóbbi kétszer fordult elő és nem örültem neki... Utána a motor fordulata is megemelkedik picit. A másik észrevételem, ha hosszan állok a fékpedálon mondjuk lámpánál várva, akkor a pedál lassan beesik, lesüllyed. Rövid fékezésnél nincs ilyen. Fékmunkahengerek jók, folyadék nem szivárog. A motorindítós féktesztet elvégeztem vele és rendesen működik. Álló motornál soha nem esik be a pedál. Esetleg vákuumcső?

Beérett az első gumi fékcsövek cseréje. Érdemes a főfékhengert is cserélni új gyári gravírozott példányra (autóval egy idős a mostani a szalagbilincsekkel együtt...)? Illetve ha nem cserélem, akkor a rásegítő kijátszható mögüle a hollanderek bontása nélkül (erre nem lett egyértelmű válaszom)?
A tanácsokat előre is köszönöm!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Fék +
HozzászólásElküldve: pén. nov. 08, 2019 10:11 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Csak általánosságban, tudok reagálni a felvetéseidre. Az hogy a fékpedálnak ,nincs egy határozott nyomáspontja és állandó pedálerő hatására "süllyed" az azt jelenti, hogy a folyadék kőr valahol átenged. (a folyadék összenyomhatatlan ezért egy ponton "kőkeménynek" kéne lenni.)A szervó rudazata valamint a fék tolórúdja szintén egy egységnek tekinthető (mintha direkt kapcsolat lenne). Tehát a szervónak e-hez nem sok köze van. Hangsúlyozom amennyiben minden OK akkor nagy valószínűséggel a főfékhenger a hibás. (erózió tömítőgyűrű kopás).
Ladánál lehet egy olyan gond is ,hogy a hátsó betétek nem fekszenek be a dobba és szervó nélkül kifejtett erő kevés és úgy érzed,hogy jó ,de nem ez a valószínű.
A vákuumcső a pedál mélységet nem befolyásolja csak a pedálerőt,és a motor járását (meg a nézését :lol: )
Az hogy a pedált nem tudod megnyomni és akad valahol , csak mechanikai hiba lehet amit nagyon gyorsan ki kell találni a pedálbaktól elindulva mert ez így életveszély!Azt hogy egy széthullott szervódob okozná, nem tudom ,de a srácoknak nagyobb tapasztalata van ,biztos járt már így valaki.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Fék +
HozzászólásElküldve: pén. nov. 08, 2019 7:49 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 02, 2009 9:07 pm
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Pécs
Köszi az infót! Anno ezért vettem új főfékhengert, mert a boltossal is erre gyanakodtunk. De álló motornál akármilyen erősen akármeddig nyomom a pedált, akkor se esik be és elég fent fog. Amikor menet közben vacakol, akkor nem esik be padlóig, csak lemegy valamennyit. Szerintem szervóval együtt kicserélem, nem nagy pénz, de a legfontosabb tényező.

Az első gumi fékcsövek SBR márkájúak, ha jól emlékszem. Pár hónap alatt elkezdett kirepedezni a külseje, most meg már olyan állapotban van mindenhol, hogy inkább nem merek ránézni... Most megpróbálom a Semperit (Unix) fajtát.


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 3309 hozzászólás ]  Oldal Előző 163 64 65 66 67

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség