Pontos idő: hétf. júl. 23, 2018 12:45 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 3170 hozzászólás ]  Oldal Előző 160 61 62 63 64 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: szer. nov. 23, 2016 2:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Akkor nem bele valo hutot vettel szerintem. Kereklampashoz van 2106-os kodjelu alu huto. Nekem is van , nincs beepive meg, de odatamasztottam a gyari rez huto melle es minden felfogatasi pont stimmelt. Magassagra viszont nem emlekszem mar. Valszeg az is. Nekem a gyari venti konzol felfogatassal volt bajom igy mar be se epitettem. Annyira nem fojik a rez, hogy zavarjon. Es a kocka vizcsovek tenyleg hosszabbak. En vettem egy szett keket es a felsobol jocskan faragni kellett, az also amelyik megy a termosztatrol a hutore meg egyaltalan bem stimmelt mert tul egyenes volt. Felse tettem, hagytam a gyarit.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: vas. nov. 27, 2016 5:33 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2016 10:18 pm
Hozzászólások: 51
Köszönöm! Később kiderült hogy 2105s hüttőt kaptam... Holnap megyek és rendelek 1 másikat, remélem az már jó lesz. Beszerelem és mehet tovább a móka .:) Azért cseréltem mert téli időszakban nem akarok 2-3 naponta egy kiegyenlítő tartálynyi fagyállót belekeverni.

_________________
Az a furcsa az életben, ha csak a legjobbat vagy hajlandó elfogadni többnyire meg is kapod!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: vas. nov. 27, 2016 5:59 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Na igen. Az sok. Nekem epphogy konnyezik felul a sajtolasnal. Gyakorlatilag nem fogy. Igy van mar par honapja. Amig nem kezd jobban folyni nem nyulok hozza. Meg igy eresztosen is sokkal jobban bizok benne mint a froccsontott muanyagban, ami barmikor eleresztheti. En mar utottem el megtermett szarvast es a rez hutonek kutya baja nem lett. A muanyag huto abban a pillanatban elfolyatta volna az anyagot azt hivhattam volna az automentot. Igy meg siman hazajottem.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 08, 2016 8:54 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 901
Tartózkodási hely: Mohács
Fűtéscsapok között találtam több félét is ami eltér az eredetitől.

Golyósként és kerámiabetétesként hirdetve.

Elvileg a kerámia betétes is úgy működik mint a golyós, csak strapabíróbb?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: pén. dec. 09, 2016 10:17 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8844
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Nekem az egyik autómban jelenleg MS kerámia van a gyári helyett. Teljesen más elven működik. Két lukas kerámia bevonatos (hogy az-e azt ki tudja :mrgreen: ) lap fordul egymáson. amikor a lukak egymás fölé érnek akkor átfolyik a víz rajta. Egyelőre működik. Viszont vagy 3-szor akkora erő kell a nyitáshoz/záráshoz mint az eredetinél, nagyon szoros. És ebből adódóan szar bármilyen átmenetet állítani rajta, mert kicsit nem tudsz mozdítani a karon, mert izomból kell akkor meg egyből nagyobbat mozdul.
Inkább gyárit cserélgetek 2 évtizedenként :D Legalábbis a '76-os 01-be eddig egyszer cseréltem és bírja :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: pén. dec. 09, 2016 10:48 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 901
Tartózkodási hely: Mohács
Igen azt néztem, hogy szinte ugyan az mint a fém golyós csap, de arról még nem is hallottam, csak most láttam hogy olyat is lehet kapni.

Kép

Lehet az oldalon van is egy ilyen cikk ahol egy vízvezetékhez használatos golyós csapot faragtak a gyári helyére és még állítani is lehetett.
Na az tényleg örökös :lol:

Sajnos a Ladás korszakom elején vagy 3 szor is megadta magát a csap, ráadásul kétszer is úton voltam, mikor el kezdett spriccelni a hűtővíz :evil:
Akkoriba még nem értettem így hozzá...
Kín szenvedés volt a csere, a boxról letörtek a műanyagok, órákat szenvedtem a kocsiba háton fekve.

Most kikapom a box alját és radiátorral együtt a csapot is, az egész könnyedén megvan.

Van egy kerámia betétes tartalékba, de szerintem még a gyári van mindkét Ladámba.
Csodálom is hogy több mint 10 éve hibátlanul működik a 01 esbe.
Kockámba nagyon nehéz állítgatni, lassan szerintem megadja magát, ezt szeretném elkerülni, hogy ne muszájból kelljen kicserélni, hanem inkább amikor van is rá időm, meg amúgy is kikapom a műszerfalat, gondoltam akkor már a fűtést is rendbe rakom.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 12, 2016 3:52 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Nekem is jopar eve olyan MS van amit ladarev irt. Nalam ki van nyitva maxra es a hideg levego bearamlasaval allitom a homersekletet valamint a ventivel. Ha el van zarva a hideg levego es a venti minimalis meleg jon az utasterbe. Neha megjaratom parszor hogy ne ragadjon be. Valoban nehezen megy uj koratol kezdve. En a gyarit is ugyanigy hasznaltam. Maxra nyitva aztan a tobbit elvegezte e venti meg a kinti levego. 1-2 hetente fogtam azt megjarattam parszor azt nem volt gond. Viszont ezt nyaron is , mert akkor jonnek a gondok amikor 6 honapig be van zarva, letapad azt elso kinyitasnal szetszkad a gumi a gyariba. Ha valaki nagyon off autobol akar akkor mi egyik Ladaba Hondabol epitettunk be, de mar meg nem mondom melyikbol. Annyira emlekszem, hogy forditva mukododott az allito, tehat amikor a Ladae be van zarva ez akkor volt nyitva. Volt is belole nyaron meglepi amig meg nem szokta az ember :mrgreen: .

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 12, 2016 9:04 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
BMW fűtéscsap. Alapból nyitott, 12V ra zár, mehet akár a motortérbe is, eredeti helyén is ott van. Csak egy kapcsoló kell a műszerfalra, meg pár szál drót.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 12, 2016 9:59 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
http://racing-bazar.hu/alkatresz/klima- ... 8i_6233462
Talan egy ilyet. Csak akkor a bemenetre is kell egy kimeneti hajlitott csovet szerelni ami kier a tuzfalon kivulre. Mar ha a ugyanz a talpa mint a futescsapnak. Ha igen akkor eleg egyszeru a helyzet, mert fel lehet szerelni a doblemezre meg hosszabb csoveket beszerezni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: kedd dec. 13, 2016 12:22 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Nem is a talp, az talán egyezik, hanem a szög. Én benthagynám a régi csapot, enni nem kér. Ha nem piszkálják örök élet. Utána meg csak becsövezni, tűzfalra fel és kész. Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: kedd dec. 13, 2016 2:03 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Hat en nem hagynam bent. Igy is annyira leszukiti a gyari csap a keresztmetszetet, hogy csak addig fuj meleget amig egyhelyben allsz. A menetszel a lassan fojdogalo vizet egybol kihuti. En szimplan leflexelnem a talpat azt CO-val atheggesztenem. A baj az, hogy a Lada csap pont hogy nyitott allapotaban ereszti befele az utasterbe. Zart allapotban orok elet. Ugyhogy ha mar csinal valamit az ember akkor vagy csinalja rendesen vagy hozza se kell nyulni azt 5 evenkent cserelni egy ujra. Vagy inkabb 10 evente. En csak a keresztmetszet miatt csinalnam meg, valamint ahogy irtam, csovet a tuzfalon kidugni es 100%-osan orokre megszabadulni a csapon at utasterbe befolyo viztol.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: kedd dec. 13, 2016 2:13 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Nekem pörzsölő volt 110 nél is, főttem megfelé :) Szerintem a nyitás/zárás nyírja ki a csapot, ha fixen nyitva van, nem csinál galibát. Bár kulturáltabb megoldás kiszedni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: kedd dec. 13, 2016 2:18 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Na azert nem mindegy, hogy ahhoz a 110-hez mekkora fordulat tartozik es milyen hideg van kint. Valamint nekem 110-nel 1-es lamdam van, tehat az auto mozgatasan kivul eleg keves veszteseghot termel a motor. Van, hogy ki se nyit a termosztat es alig 80 fokos a viz. Es meg nincs is hideg. Varosban, ahol minimalis a menetszel es folyton valtozika fordulat fut eleg jol. Orszaguton, autopalyan komolyan kell taposni, hogy futson. Tartos 140-nel mar le tudom venni a nagykabatot.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: kedd dec. 13, 2016 2:25 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
110 nél lambda 1? Nem túl szegény az? Ott már van azért terhelés. Szegényebb keverék elvileg több veszteséghőt termel az elhúzódó égés miatt. Dúsnál gyorsabb az égés plusz a benzin párolgása is hűt.Az igaz hogy nekem 4 es váltóm van, jobban forgatta a vizet a pumpa.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: kedd dec. 13, 2016 2:35 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Addig van terheles amig elered a 110-et. ha mar csak tartani kell ott 130-nal sincs komoly terheles. 5-os valto, 3.9-es difi, programozhato motorvezerlo szelessavu lambdaval belove. Ez nem karbi mag gyari eloszto. A szegeny keverek csak akkor problema ha nincs hozza megfelelo elogyujtas ertek. A mai autok mind szegeny kevereken uzemelnek. Alapjaraton vigan ment 0,96-os lamdaval. Csak osszehasonlitas keppen, egy gyari elosztos karbisnak a 0,85 az jonak szamit.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: kedd dec. 13, 2016 2:43 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Azért a mai irányított töltetmozgású közvetlen befecskendezéses motorok mások. Ott sincs minden üzemállapotban szegény keverék csak részterhelésnél, és van swirl meg tumble bőven, hogy segítse az égést, és a gyertya közelébe terelje a dúsabb matériát. Arra gondoltam, hogy a lada kaszninak 110 nél már jelentős a légellenállása, és ezt a menetellenállást a motornak le kell küzdenie. Alig várom már, hogy egyszer össze tudjam rakni az autót és felpattintsam rá a manta szívócsonkot. Vagy egyedi primitívebb ecu fejlesztésébe kezdek, vagy valamilyen bmw motronicot felrakok, azok elég jól dokumentáltak újraprogramozás szempontjából. Kíváncsi vagyok mit lehet kihozni a lada motorból egy értelmes keverékképzés/gyújtással, meg tanulnék is belőle sokat. Na de itt már ez egy kicsit off ra sikerült :)


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára moltam kedd dec. 13, 2016 2:58 am-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: kedd dec. 13, 2016 2:46 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Legellenallasa az van neki boven, viszont a kuzdelem az 130-tol jon. Onnan erzem, hogy nyomni kell a gazpedalt. Addig csak harmatosan. Valamint minnel nagyobb fordulat szukseges az adott sebesseghez annal nagyobb az surlodo alkatreszek ellenallasa. 4-es valtoval, rovid difivel azert a 110 az mar olyan kuzdelmes mint mikor en megyek 140-el. Es itt vissza is kanyarodtunk arra, hogy miert van neked 110-nel annyira jo futesed mint nekem 140-nel. Egyszeruen kb ugyanakkora lesz a fordulat es a nagy surlodas ugye mar onmagaban hot termel.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: vas. dec. 25, 2016 11:49 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Mas. Lada hutohoz lehet feltenni zart kiegyenlitotartalyt vagy ezek nem birjak az esetlegesen 0,5 barnal nagyobb nyomast mint ami a gyari rendszerben van?

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: vas. dec. 25, 2016 3:40 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Miskolc
Láttam már olyan versenyautón VW kiegyenlítőtartályt, amibe niva rézhűtő volt, sőt nem is egyet, csak a hűtő tetején lévő sapkának a helyét levágták és levakolták. A tetején az oldalára pedig felforrasztottak egy 8, vagy 10-es csonkot, ami a kiegyenlítőtartály csatlakozására megy. Azt hiszem az a légtelenítője.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: vas. dec. 25, 2016 10:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
En meg arra gondoltam, hogy a kiegyenliton dugoznam le a kis csovet, a hutosapkat pedig egy az egyben megtartanam. Tanulmanyoznom kell meg a temat.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 26, 2016 6:03 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Szerintem a nyomás alá helyezett kiegyenlítőtartály egyetlen értelme a kis cső, amin kidolgozhatja a rendszer a levegőt. A nyomás meg csak a sapkától függ. Ha nyomás alá helyezed a kiegyenlítőt, a hűtő tetején lévő sapka vagy legalábbis a benne lévő szelep felesleges, szerepét átveszi a kiegyenlítőn lévő.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 26, 2016 4:57 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Hat nem eppen. Az az ertelme, hogy 100 fokon a nyomas.ala helyezett rendszer nem zubog mint legkori nyomason. Kukta efektus. Az meg hogy a kis csovon szelloztetem vagy a hutosapkanal nem mindegy? Ugyis egyszer kell kiszelloztetni ha minden rendben van. De erdeklodok meg mert eddig nem melyedtem bele a temaba komolyabban.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 26, 2016 5:26 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
A gyári rendszer is nyomás alatt van. csak a kiegyenlítő nincs. pl suzuki swiftbe sincs. A hűtősapka rugós szelepe tartja a nyomást, így nem rottyan meg 100 foknál.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 26, 2016 6:14 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Igen, ez igaz, csak annyi a kulombseg, hogy ha a kiegyenlito is nyomas alatt van akkor nagyobb nyomason engedi be a kiegyenlitobe nem 0,5 bar korul. Vegul is ennek nyaron lenne szamomra ertelme, mert ha 5000-en tolom neki palyan hamar eleri a 100 fokot sot akar tovabb is megy ha nagy a meleg. Hamar megtelik a kiegyenlito mert ugye nincs ellenallas csak a hutosapka rugoja. A kiegyenlito felol nulla az ellenallas. Vegul si lehet tenni egy zart dugot a gyari kiegyenlitore akkor ugyanott vagyok.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 26, 2016 10:36 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
A kiegyenlítő és a hűtő közt zárt tartály esetén nincs szelep, szabad az átjárás. Csak a kiegyenlítőn van nyomástartó sapka. Gyári rendszernél is növelhető a forráspont a sapka rugójának variálásával, de szerintem ennek nincs értelme. Ha növeli az ember a motor üzemi hőmérsékletét a termosztát cseréjével, esetleg akkor lehet szükség rá. De ezt meg semmi sem indokolja, jobb hatásfokú lesz a hűtés, de hamarabb becsörög a motor, több hátrány, mint előny. A gyári hűtőnek szartig elégnek kell lennie 80 fokon. Az hogy neked felmegy száz fok felé azt bizonyítja, hogy felépül a nyomás, minden rendben a rendszerrel. A víz hőre tágul, így nő a radiátorban a nyomás. Amikor meghaladja a sapka nyitónyomását, a felesleges víz a kiegyenlítőbe távozik, és a rendszernyomás visszaáll kb a nyitónyomására. Így a rendszerben a nyomás stabil marad. De ha eléri a hőmérséklet a hűtőfolyadék sapka nyitónyomására vonatkoztatott forráspontját, halmazállapot változás kezdődik, ami már nem térfogati tágulás, nem üzemszerű. A nyomás nagyon hirtelen kezd emelkedni, a sapka szelepe biztonsági szelepként nyit, a rendszer lefúj, dől ki a gőz a motortérből.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: kedd dec. 27, 2016 12:06 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Igen. Valahogy en is ugy gondoltam, hogy a hutosapka szelepet eltevolitanam es ugy zarnam a kiegyenlitot. Mar arra is gondoltam, hogy a kissebbik szeleprugot szerkesztem be a hutosapkaba :) Vegul is elvetettem mert tulzas lenne es igy jott a zart hutorendszer otlete.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: kedd dec. 27, 2016 2:46 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 251
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
De milyen célból emelnéd a nyomást? Hogy később forrjon a víz? És ha a csövek nem bírják? Szerintem ha már forrni akar, akkor gond van a motorral/retkesek esetleg a hűtő belseje vagy lamellái. A zárt tartály annyiba jó, hogy többé kevésbé önmagát légteleníti, a kis csövön keresztül. A vízszint felé szállítja a levegőbuborékokat a tartályba. Spriccel is járó motornál, átlátszó tartálynál látszik.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: kedd dec. 27, 2016 9:55 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Hutorendszerrel nincs gond. Cserelve lett a huto is meg a csovek is. Igazabol csak annyi, hogy nyaron jobban birna a kikepzest. Igy jatszani kell vele. Vegul is a meromuszer sem tudom mennyire pontos, de azert ha toltam neki eleg hamar 100 fokon volt a muszer. Ilyenkor visszavettem amig visszahult aztan lehetett tolni megint. Motorral nem igazan van gond. Igy soha nem forralta meg, de nem probaltam ki, hogy mi lenne ha nem vennek vissza a tempobol. Szerintem van az a pont ahol a gyari nyomas keves mar meg a szeria motornak is. Ezert lenne jo kicsit feljebb tolni a rendszernyomast, de nem tobb mint 1 barra. Elvileg ezeken a kiegyenlitokon szokta irni, hogy mekkora nyomason uzemel az adott rendszer.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: kedd dec. 27, 2016 10:30 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1375
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Nem a nyomás a probléma ,hanem a hűtő hőátadó képessége! Van egy kezdetleges motorod ami 23%-ban "hajt" 70 egy néhányban "fűt". Erre méretezték a hűtőt ,ha megemeled a kévét vagy növeled a térfogatot vagy csak több üzemanyagot égetsz el magasabb fordszámon, akkor nyilván nem bírja. A VW kiegyenlítőn egy tenyérnyi sapi van egy pontos szeleppel meg belül a terelők (ha jól emlékszem) ezért van a versenyautókon a megbízhatatlan Orosz szelep helyett, de egy sem megy gyári hűtővel. Ami furcsa ,hogy fanatikusan ragaszkodsz egy emblémához, közben vadul próbálsz mindent elkövetni ,hogy azokat a tulajdonságokat ami a típusra jellemző megváltoztasd. De speciel a hűtőrendszer és a váltó ami mindent visz a Ladánál....Egyébként úgy tudom ,hogy a Ladán gyárilag zárt hűtőrendszer van. Akkor nyitott ha tágulási tartály helyett amit egy szelep biztosít a táguló folyadék megy a szabadba, ha a hűtősapkában lévő szelep vezérli és úgy megy a szabadba akkor is zárt, mert nyomás alatt tarja a rendszert, csak a vissza pótlás gond.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: kedd dec. 27, 2016 4:20 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Majd felrakom az alu hitot ami elvileg jobban atadja a hot mint a gyari vas. Persze van nemi terfogat noveles, de nem gondolom, hogy 100ccm egy 1.6-hoz kepest oriasi valtozas. Foleg azert sem mert a fuarat 79-es mint az 1.6-ban. A KV noveles az ugye lehet okozati tenyezo. Versenyautok ugye 140-180 loerosek es nem 80. Ott letkerdes a nagyobb huto. 80 loeronel elegnek kell lenni meretileg a gyarinak.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: kedd dec. 27, 2016 4:33 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8844
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
A gyári az réz.
Amúgy simán elégnek kell lennie a gyári hűtőnek. Az 1.8-as Nivának is csak azért van nagyobb, mert felezőben terepen haladva nincs menetszél és kell a nagyobb felület.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: kedd dec. 27, 2016 5:41 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
A teteje meg az alja rez a tobbit ugy fogja a magnes ahogy az elo van irva. Mehbe is vaskent veszik at. Amugy meg nem a hutofelulettel lesz a gond. Regi sor 5-os 2 literes Passatba se nagyobb a huto. Sot azt meg a menetszel se nagyon eri mert bent van bal oldalon a motorterbe. Ugyis lesz huto csere ha mar utt jarunk a klima miatt. A gyari venti is megy a levesbe es valszeg 2 nagyobb teljesitmenyu 20cm koruli venti kerul majd ra.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: szer. dec. 28, 2016 4:44 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. dec. 14, 2016 8:33 pm
Hozzászólások: 28
Sziasztok! Sajnos fűtőventilátort kell cserélnem, mert bekapcsolásnál visít mint a macska akinek a farkára léptek, és ha néhanapján pont felpörög akkor sem fúj valami sok levegőt. Valaki le tudná írni hogy hogyan a legegyszerűbb szétkapni a fűtésboxot? Ki is kellene pucolnom az egészet mert a kardánbox és a műszerfal mögött is egy marék falevél volt, biztos a radiátor is tele lehet mindenféle szeméttel. Egyszer már nekiestem fűtéscsap cserénél, a 4 lemezt kipattintottam ami alulról fogja az alját az egységnek, de a Jóistenért sem akart lejönni ezért idegállapot miatt hagytam az egészet a francba. A műanyagok elég kemények és ridegek (lassan 31 éves a gépsárkány) törik minden ami csak tud :( Van valami sorrendje hogy hogyan lehet kibányászni, vagy ki kell hozzá operálni az egész műszerfalat?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: szer. dec. 28, 2016 7:38 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 901
Tartózkodási hely: Mohács
Itt egy jó leírás:

http://patina.uw.hu/lada/cikkek/futes/futes.htm

Vigyázni kell a jobb hátsó patent műanyagja tud könnyen letörni a radiátor kifordításánál és a fűtésbox bal oldalán és a túloldalon a bowden felfogatásánál, amit ráadásul javítani se érdemes, egyszerűbb ha veszel egy hibátlan boxot 1-2 ezerért...
Műszerfalhoz nem kell hozzányúlni, mindent alulról kell megoldani ;)
Sok sikert, nagy szívásra vállalkozol.

Nekem is kellene fűtéscsapot cseréljek mert elég nehezen jár és félek előbb utóbb megadja magát, de eddig nem volt életerőm nekiállni, gond nélkül menne, de ilyen hidegbe nincs kedvem a utastérbe térdelve turkászni :)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára arato szer. dec. 28, 2016 9:00 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: szer. dec. 28, 2016 8:21 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. dec. 14, 2016 8:33 pm
Hozzászólások: 28
Már előre félek tőle, borítékoltam is a minimum 2 nap szopást. A fűtéscsap csere is elég nagy szívás volt, nincsenek nőgyógyász kezeim úgyhogy Isten csuklani fog megint :D Meglátjuk mennyire sikerül törésmentesen kibányászni a boxot, bár lehet elugrok bontóba és kerítek egy jobb állapotút amit kis szerviz után egyből be is építhetek. Köszi a linket!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: szer. dec. 28, 2016 8:58 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ooo...volt, higy napjaba 3x vettem le es tettem vissza a futesboxot amikor a Golf mokuskereket teszteltem. Kifele 10 perc, befele kicsit tobb mert kersgelni kellett a csavarlukakat a kasztnin. A radiatort felesleges leszedni. A futoventit meg meg kell kenni alul felul es lehet visszarakni.

Az en problemamra viszont epp talaltam fb-n egy kepet.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1537037402
Lada huto, mar a hutosapkarol is latszik. A hutosapkanal a kis csonk megy a tartaly levegozteto csovere, viszont nem latom, hogy az also cso az hova megy.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: szer. dec. 28, 2016 9:33 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. dec. 14, 2016 8:33 pm
Hozzászólások: 28
Elsőre biztos nem 10 perc lesz :mrgreen: Így voltam a műszerfal szétszedésénél is, és a fűtéscsap cserénél is :D Ha már csinálta párszor az ember akkor tényleg könnyű, de elsőre el lehet vele cseszni az időt. A radiátort takarítás miatt akarom kiszedni, meg úgyis le kell engednem a vizet termosztátcsere miatt mert hiába takartam le a hűtőrácsot, nehezen melegszik be a motor. A ventivel meglátom mire jutok, remélem elég lesz neki a szétszedés-kenés-összerakás. Most időm is van és az időjárás is kedvez. Hidegbe meg bedurrantom a régi orosz olajradiátort a garázsba és jöhetnek az aknás szerelések :D

Ne idezd az utolso hozzaszolast. Egyreszt mert felesleges, masreszt mert benne van a forum szabalyzataba is.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: szer. dec. 28, 2016 10:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Anyos oldalon kesztyutarto alatti polc ki, ha mar azon az oldalon vagy akkor a kozepbox egyik csavarjat a tuzfalnal ki, a masikat meg lent a valtoalagutnal, ha van valtoalagut muanyag tarolo akkor le, szivargyujto jobb es bal oldalan 2 lemezcsavar ki, vezeto oldalon a kozepbox valto alagutba meno csavarjat ki. Valtot 4-es fokozatba berak. Ezzel a kozepboxot ki is vetted. Ez nehany csavar, nem tobb 5 percnel. Miutan kiemelted a kozepboxot eled tarul a futesbox. Barmily hihetetlen, a 4 sarkan tartja 4 rugos akaszto. Lepattintod oket es mar lent is van a futesbox a ventivel. A szivargyujtonal van keresztbe egy lemez, az kicsit utban van de ki lehet feszegetni alatta a futesboxot ha hatarozott vagy. Ez tovabbi 5 perc. Es igy 10 perc alatt kint a futesbox. A ventit ki se kell venni a boxbol, kitekered a ventilapat anyajat, lejon a lapat, lehet olajozni a tengelyt. Lapat vissza, anya vissza. Utana megforditod a boxot seggel felfele, kinyitod az also terelot es zsirozod a tengely masik veget is. Ezzel kesz is vagy. A futoradiator levetelehez le kell venni a futescsapot. Ehhez a kesztyutarto aljat is ki kell venni, hogy hozzaferj. Szerintem feleslegesen szivatod magad. Miutan lent a futoventi kompresszorral alulrol megfujod. Mozdul annyit a radiator, hogy mellette le fog hullani a szemet. En 20 ev alatt egyszer se szedtem ki. Az elejen en is kifujattam, majd a motorterben tettem be egy pollenszurot. Haver szerelonel mindig akad egy-egy tisztabb.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 29, 2016 2:37 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. dec. 14, 2016 8:33 pm
Hozzászólások: 28
Köszi a leírást, holnap ki is szedem ha nem jön közbe valami más dolog. :)

Szerk.:
Nagy nehezen sikerült kibányászni a fűtésboxot, bár nem ment olyan könnyen mint leírtad, a 2 oldalsó levegőcső elég jól megszopatott. Nálam a ventilátor kerete is maszekul be volt csavarozva a műszerfal mögé (nem tudom ki tette de jól kib@szott velem). Fél napom ráment és a műszeregységet is ki kellett szednem, hogy lássam és hozzáférjek a rugós akasztóhoz (tepsinagyságú kézzfejjel nem egyszerű). Szétkaptam a fűtő motort, megkentem a csapágyait, most alig hallani ha megy, remélem nem nyekereg megint egy hónap múlva :D Nagyjából kifújattam kompresszorral a radiátort, a motorteret teleszórta falevéllel :D Persze utána az első nyitásnál letört a pöcök ami a box lenyíló alját fogta, de majd megoldom, láttam más is szívott már ezzel. Köszi a segítséget, rengeteg türelem kell hozzá (ennyit még a fűtéscsapnál sem anyáztam :D), de legközelebb (remélem nem lesz) már könnyebben fog menni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: pén. feb. 17, 2017 7:14 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 901
Tartózkodási hely: Mohács
Ma a szép időre való tekintettel vettem ki egy nap szabit és kicseréltem a műszerfalat, fűtést is kiszedtem, áttakarítottam, és a kerámiabetétes fűtéscsapom is elég rendesen szorult már, így azt is kicseréltem.

Radiátor felett 2 marék levél, a műszerfal alatt pedig még egy egérfészket is találtam :lol:

Gondoltam a fűtéscsapot szétkapom, és megnézem mitől szorult.
Ez a legjobb csap, gyakorlatilag soha nem tud úgy elfolyni mint a gyári, amibe kilyukad a membrán.
Két kerámialap forog egymáson, így lehet szabályozni az átfolyó víz mennyiségét.
Nagyon könnyen szét lehetett szerelni, 5 csavar...

Belsejében minden rendben, mindkét gumi szigetelés hibátlan.
Szorulást a kar tengelyén lévő 2 gumi gyűrű elhasználódása okozta.

Érdekesség hogy ha ugyanilyen csapot szerzel a fedél 4 csavarját kihajtod átrakod az új csap fedelét a karral és kész is, le se kell szedni, tökéletesen hozzá lehet férni!
És nincs a fél délutános szívás...

5 évet használtam, MS gyártmány.

Kép Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: pén. feb. 17, 2017 7:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8844
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Nálam is ilyen van az egyik autóban, de hiába nem szorul kézzel mozgatva, a műszerfali karral jóval nehezebben mozog, mert az öntvény házon a bovdentartó fül és a nyitókar más szöget szár be mint a gyárin, így emiatt nagyobb erő kell a műszerfali kar mozdításához.
És ezen nem lehet változtatni sajnos. Együtt lehet vele élni amúgy :mrgreen:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: pén. feb. 17, 2017 8:33 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8111
Tartózkodási hely: Budapest
Budapestiek az O-ring boltban vehetnek hozzá 2Ft-ért új gumigyűrűt, nem kell másik csapot venni :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 18, 2017 12:42 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
En beraktam a motorterbe az E36-os futescsapot. Gyari csap orokre nyitva a masikat meg kapcsoloval nyitom zarom. Ha megdoglik az elktronyos akkor 2 perc alatt csere vizleengedes nelkul. A klima belso egysegetol a gyarihoz amugy se ferek mar hozza tobbet. Ha lett volna ra ido akkor kiiktattam volna a gyarit egy csovel. De erre mar nem volt kapacitas, igy moltam kollega javaslatat kovetve, ha a gyarit nem birizgalja az ember akkor annak nincs halala.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 18, 2017 12:33 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3109
Tartózkodási hely: Pécs
Képed van róla? Én is hasonlón gondolkozom, egy elektromos külső fűtéscsapon, a motortérben lévő csőbe iktatva. Nekem mindig fűt, úgy rohadt össze a gyári csap :) Cserébe nem ereszt.

Szerk.: közben rájöttem, nem is kell, hogy elektromos legyen, egy kézi csap is elég oda, amit tavasszal átfordítok és kész. Láttam a honlapon a kercsicsapos megoldás, de az nem nyerte el a tetszésem :)

Ez vajon jó lehet?
Mekkora a gyári fűtéscső átmérője?
http://www.antarktisz-webaruhaz.hu/term ... scsap.html

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 18, 2017 8:57 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Most nincs kepem, de majd ha megyek a klimashoz akkor csinalok. Kb. 10 perces munka es ugye bentrol kapcsolorol lehet kapcsolgatni. A fix csapos futes az nem jo. Ugye van olyan amikor mar nagyon meleg van bent akkor mit csinalsz? Felreallsz es elzarod aztan 10 perc mulva ha fazol ugyanez? Ahh...ez sokkal kenyelmesebb es egyszerubb is. A csapot a doblemezre felcsavaroztam. Futes csovet megbontod es 2 hosszabb csovel kozbe iktatodaz elektromost.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: vas. feb. 19, 2017 12:53 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 15, 2009 3:54 am
Hozzászólások: 3228
Tartózkodási hely: Pápa
Kicsit kinyitja az ablakot ha meleg van, vagy elzárja a bejövő levegőt+ lekapcsolja a ventit.
Ha nagy meleg van csak akkor zárja el. :)

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: vas. feb. 19, 2017 2:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3167
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Na igen, 130-nal leereszted 1 centire az ablakot es megbolondulsz. Meg van olyan, hogy augusztusban ejjeli utazas alatt biza hideg lett es be kellett kapcsolni a futest. Most ezert felreallni? Az ablak arra van, hogy kilassunk rajta nem azert, hogy le-fel tekergessuk. Ha melegunk van elzarjuk a futest, ha fazunk bekapcsoljuk. Ha nagyon melegunk van tavasszal, nyaron akkor meg bekapcsoljuk a klimat.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: vas. feb. 19, 2017 5:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3109
Tartózkodási hely: Pécs
Évek óta így van összerohadva már :mrgreen: Hobbiautó, annyira nem érdekelt. Levegő el van zárva, ablak résnyire leengedve nyáron, (van szélterelőm, de érzékeny vagyok a huzatra) Akkor para, amikor meghajtod az autót, és bezárod, majd a radiátor felfűti az amúgy is meleg utasteret :evil: Na akkor szoktam izzadni, ha vissza kell ülni bele :mrgreen: Nem használom hosszú utakra már, arra ott a digitklímás OFF.

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: vas. feb. 19, 2017 6:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8844
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Néha azért nem értem a gondolkodásmódokat :)

Mire beletákol az ember egy típusidegent, utánajár, megveszi elb@ssza az időt rá berakni, stb semmivel nem fog többet érni funkcióban, de legalább sokkal több idő elment vele és drágább is volt összességében. Arra az évi 10 nyitás-csukásra amit egy 2. autónál használja az ember bőven jó egy jó gyári.
Meg amúgy is ki tákolna egy 3500ft-os műanyag csapot a motortérbe, mikor fele annyi egy gyári csap? Meg szar kicserélni? 15évente 1 óra (kezdő amatőrnek) az sok idő? Hagyjuk má' az ilyen hülyeségeket...

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hűtés - Fűtés
HozzászólásElküldve: vas. feb. 19, 2017 8:26 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3109
Tartózkodási hely: Pécs
Cseréltem már (haver autójában), de nekem nem hiányzik, hogy elkezdjen csöpögni, meg folydogálni, amikor meg szükség lenne a fűtésre (télen) akkor fetrengjek a hideg parkolóban a padlólemezen, majd berohadjon 1 év múlva ugyanúgy, mint az előző.

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 3170 hozzászólás ]  Oldal Előző 160 61 62 63 64 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség