Pontos idő: vas. aug. 25, 2019 3:58 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4572 hozzászólás ]  Oldal Előző 187 88 89 90 91 92 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: vas. okt. 09, 2016 6:15 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Aham így már értem.

Igazából a nagyobb indítóáram miatt tetszenek a nagyobb akkuk.
Azon a 4-5 ezren meg már nem múlik semmi amennyivel drágább egy 72 As-s egy 55-ösnél.

Sajnos Zsigába a szélességgel vannak gondok, 272-273 mm lehet a tálca, majd valahogy megpróbálom azt a pár millit még kicsalni :wink:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: vas. okt. 09, 2016 7:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Igen, a nagy indítóáram jó dolog :)
Érdemes figyelni, mert valahol az akku "jósági tényezője" is... minél nagyobb, annál kisebb az akku belső ellenállása, annál kevésbé zuhan le a feszültség indítózáskor, így a gyújtószikra nagyobb tud lenni. (kivéve pl. CPI gyújtásnál, mert ő megoldja magának kondikkal, hogy mindig brutális szikra legyen)
Emlékeim szerint a szokvány 55Ah-s méretben is léteznek nagyobb indítóáramú kivitelek, persze drágábbak.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: vas. okt. 09, 2016 10:12 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Hát igen 55 Ah-s ExtremPower tud 450 Ampert, egy 77 Ah-s Exide 760-at.
Zsugormotor gyári önindítóval, hidegbe, LPG-vel, sok elektromos fogyasztóval leszívott akkuval egy hosszabb állás után már nehezen indul.

Kisebb mértetekből a legjobb ami gond nélkül elférne az 63Ah/610A, de árba csak 2 ezerrel drágább a 77Ah/760A
Sajnos bal + kell a 2101-be mert hiába meghosszabbítva a két kábel, a saru már túl közel a kasznihoz, a - pedig szinte karcolja a légszűrőt, ami még önmagába nem lenne baj, de a + már nem egészséges ha csak egy kisebb koccanásnál elkezdi szórni a szikrákat :twisted:

Így a befutó 74Ah/680A lett ebből van Varta Silver és Exide is, árba is ugyanaz.
Most már csak ezek között kell döntsek, de szerintem mindkettő jó választás.

ExtremPower is több mint 4 éve bírja és még semmilyen jel nem utal rá hogy kezdi a végét járni, mert gyönyörűen tartja a feszültséget és a később vásárolt Bannert is túlélte, de gondoltam megérdemel a 42. szülinapjára a Zsiga valami nevesebb akkut.
Csodákat nem várok, de ha minimum 4 évig nem bírja gond nélkül, akkor visszatérünk az eddig jól bevált és ráadásul olcsó Jász-Plasztik termékekhez :wink:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: vas. okt. 09, 2016 11:05 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Óóó, tuningmotor, akkor persze, hogy nem árt a nagy indítóáram :)

A 74Ah-s Exide excel akku már vagy 6.éve van a kisbuszomban, merem ajánlani. Bannert viszont nem, céges Fiatomban alig bírt 1 évet. Jász Plasztikkal is szívtam a saját Ladámban, az is hamar feladta, pedig sosem volt szétmerítve, agyon nyektetve meg hasonlók.
De ez csak saját tapasztalat, más meg majd mást mond :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 10, 2016 3:33 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 24, 2014 6:49 pm
Hozzászólások: 31
Sziasztok!

Kanyarodás után leállt a motor...azóta indítás próbálkozáskor: egyszer beindul egyszer nem, de úgy hogy az olajvisszajelzőn kívül semmi nem műxik, olyankor csak egyet kattan a gyújt kapcsoló, következő próbálkozáskor meg felébred minden (voltmérő, visszajelzők, indulás).


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 10, 2016 7:44 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2585
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
még1MbR írta:
De ez csak saját tapasztalat, más meg majd mást mond :)


Van egy olyan érzésem, hogy minden gyártónál előfordulnak "hétfői" példányok :)
Mert én például Bannert használok évek óta, most is az van mindkét napi használatos autóban, sokat is megyünk velünk, így az önkisülésre nincs idejük. (a Berlingó-ból idén februárban dobtam ki a 7 (hét) és fél éves fogalmam sincs milyen gyártásút, avval hoztuk el az autót nullkilométeres korában, ezt még odaadtam isminek, mert meleg időben még használható)
Ez a "milyen gumit, milyen akksit" vegyek témakör olyan dolog szerintem, hogy igen nagy számú véleményt kellene meghallgatni ahhoz, hogy igazi tendenciákat le lehessen szűrni.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus

Biztonságosabban, takarékosabban LADÁVAL


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 10, 2016 2:18 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Vdavid.
Eloszor is szedd ki es tisztisd meg a biztositekokat. A munyag hengeres biztositekok a melegtol egy ido utan zsugorodnak es nem erintkezik rendesen. Kiszedni, csiszolni majd visszarakni minnel szorosabban es kontkt sprayel befujkalni.

Duck.
A gyarilag szerelt akksikat ne vegyuk egy kalap ala a tobbi noname akksival. A gyari az Bosch cimke nelkul, a gyarto logojaval ellatva. Nekem gyari kozeli motoron 11 evig ment a 62A-es Bosch amit parszor csutkara meritettem mert elszallt a toltes. Most 74A-es kek Vartam van tavaly ota emelt kompresszios de gyari tengelyes motorba, atteteles oninditoval. Hat azert ennek van inditoarama is mert atforditja egyszer es mar jar a motor. Persze nem megszakitos a gyujtas , hanem fotengely jelados parazita trafoval.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 10, 2016 6:04 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8879
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
VDavid:
Képből ítélve kocka Lada :)
Én levenném a kormányburkolatot és megnézném melyik drót van kidörzsölve a helytelen felrakás miatt :wink:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 10, 2016 7:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Bezony... gyakori eset.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: kedd okt. 11, 2016 2:50 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 24, 2014 6:49 pm
Hozzászólások: 31
ladarevolution írta:
VDavid:
Képből ítélve kocka Lada :)
Én levenném a kormányburkolatot és megnézném melyik drót van kidörzsölve a helytelen felrakás miatt :wink:


Gondoltam már erre is mert kanyarodás után hisztizett be...meglesem, köszi!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 24, 2016 8:13 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 18, 2011 11:09 am
Hozzászólások: 855
Tartózkodási hely: Várdomb
Sziasztok!
Lenne némi villamos gondom 07-emen. Ablaktörlőm 1es állásban hol törölt, hol nem. Amikor nem akart törölni, akkor csak kattogott a relé, de mint az állat, aztán egyszer törölt egyet és utána megint csak kattogott. A relét kicseréltem, hiba megmaradt. Kettes állásban hiba nélkül üzemel. Előfordulhat, hogy maga a motor döglött meg?

_________________
http://www.szekszardairsoft.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 24, 2016 8:44 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Szia!

Szerk: van egy sima relé is a rendszerbe, ami az áramot kapcsolja, ha az kattog akkor vagy hibás vagy kormánykapcsoló.

Ha szaggatottan töröl, akkor 1-es állásba is hiba nélkül kellene.
Az A oszlop alatti intervallum relét cserélted amúgy?

Nagyon régen szedtem mér szét, de úgy tudom hogy a relé csak szaggatottba lép be, abba a vasmag áram hatására behúzza az érintkezőt (ezt a kattanást hallani) majd elkezd törölni, de közbe egy bimetál-lemez is van a rendszerbe, ami a felmelegedve kiegyenesedik és megszakítja az áramkört, addig is késlelteti a törlést, amíg újra le nem hűl, ezt az érintkezők hajlítgatásával lehet is kicsit finomítani.

Direkt fokozatba meg közvetlenül kapja a 12 voltot.

Motort egyszerűen le is próbálhatod, ha a megfelelő lábakra rákötöd a testet és a +12 Voltot.
De ebbe is van egy végállás kapcsoló,bár ha rossz akkor szerintem szaggatottba is jelentkeznie kell a hibának.

Még a kormánykapcsoló is meghibásodhat, ha a motort sikerült lepróbálni, és minden más hibát kizártál, akkor én erre gyanakodnék!
Szintén egyszerűen lepróbálható, a csatlakozót lehúzod és a megfelelő lábakra adsz testet és +12 Voltot, ha így működik minden akkor a kormánykapcsoló a hibás.

Kapcsolási rajzról egyértelműen leolvasható minden:
http://www.zsiguli.hu/public/cikk/244


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára arato hétf. okt. 24, 2016 11:24 am-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 24, 2016 11:04 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 18, 2011 11:09 am
Hozzászólások: 855
Tartózkodási hely: Várdomb
Igen az A oszlop alatti relét cseréltem. A többit szerda délelőtt munka után lepróbálom. Nagyon remèlem, hogy nem a kormány kapcsolóval lesz a gond....nincs 1 éves. Bár valami gyárinak mondott utángyártott. Köszönöm a segítséget.

_________________
http://www.szekszardairsoft.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 24, 2016 11:23 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Még érdemes a másik relére is ránézni, de annak is mindkét módba kellene rakoncátlankodnia, ezért is inkább a kormánykapcsoló lehet a gond!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 27, 2016 10:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Az ablaktörlőmotor úgy működik, hogy van a motorban egy véghelyzet kapcsoló, ami normál állásban nyitott állapotú és sorba van kötve a motorral...
Amikor egy pillanatra tápot adsz a motornak a karról (kikerülve a végálláskapcsolót), a motor elindul, a kapcsoló rövidre záródik (innentől ő adja a tápot a motornak) és lemegy egy teljes törlés, majd a véghelyzet kapcsoló kikapcsolja a motort.

Szakaszos törlésnél egy relé ad tápot pici időre a motornak. Ettől ismét elindul egy ciklus.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: pén. okt. 28, 2016 9:28 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Na akkor megint okosodtam!

Ezek szerint független a 2 állás egymástól.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: szer. nov. 02, 2016 8:25 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 18, 2011 11:09 am
Hozzászólások: 855
Tartózkodási hely: Várdomb
Igazából nem volt időm foglalkozni a kocsival, de mivel az indexem is hol megy-hol nem(kapcsolgatni kell a kart, aztán egyszer elindul), így egyenlőre felhajtok egy új kormány kapcsolót. Ha nem változik a dolog, akkor jelentkezem ismét.

_________________
http://www.szekszardairsoft.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: kedd nov. 15, 2016 7:39 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Sziasztok. Egy olyan kérdésem lenne hogy vásároltam 1pár "gyárilag feheritett indexes első lámpát" . Na már most ennek az izzó árnyékolója nem kerek hanem szögletes fajta két oldalt kb 30 fokban behajlitva illetve alul 90 fokosan van behajlitva a lemez felül nincs semmi ott szabadon jár a fény. Helyzetjelző jobb oldalt alul helyezkedik el. Ez a bal sofőr felőli lámpa ennél helyesbitenem kellett az autó szinsorát mert a lámpában máshogy voltak behuzva. A jobb oldali lámpa viszont érdekes mód másképp van. A csatlakozás jó nem kellett variálnom viszont a foncsorban jobb oldalt felül van a helyzetjelző és az izzó árnyékolója is a balhoz képest fejteton van. De a magasság állító meg ott van ahol kell. Okozhat valami gondot a látásban ha forditva van benne az árnyékoló? Vagy előfordulhat hogy fejteton szerelték be :/


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: kedd nov. 15, 2016 7:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Nekem ez nem tiszta, azt sem tudom, milyen autóról beszélünk...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: kedd nov. 15, 2016 8:15 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
2107 de most néztem meg az izzó előtti árnyékoló alul felül nyitott. Az a probléma hogy a jobb oldali fényszóró izzó előtti árnyékolója fejtetőn van bent illetve a helyzetjelzo is felül van a bal oldali lámpáéhoz képest ugyanis ott a helyzetjelző alul van de ott meg a kábelekkel variálni kellett a test,refi és tompitott kábele nem ott volt ahol lennie kell.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: kedd nov. 15, 2016 8:32 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Én értem!

Amikor szétszedték a lámpát és kikapták a foncsort is, gondolom az állító műanyag karok töröttek voltak és azt is cserélték vagy ragasztották és a balf@sz fordítva fejjel lefelé rakta be...

Én is fehérítettem lámpákat, igaz az árnyékolót azt kikaptam, így jobban világít (amúgy is van az izzón is fekete bevonat, amit szintén le lehet kaparni és mégjobb lesz :wink: )és ha jól be van állítva a szembejövőt se zavarja, legalábbis rám emiatt sose villogtak!

Mondjuk sok jelentősége nincs, úgyse látni hogy az egyikbe alul, másikba felül a helyzetjelző.

Még azt tudom elképzelni, hogy direkt fordították meg mert alul kimattult a foncsor, mivel ott kapja a legnagyobb hőt, vagy mikor tisztogatta lejött róla a bevonat, sajnos már jártam így...

Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: kedd nov. 15, 2016 8:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2603
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Ilyen az olcsó utángagyi cucc. Valószínű ugyanazt a froncsort használták csak 180°-l elfordítva.
Mindenesetre a lényeg a vetítési kép. Annak meg kell egyeznie a gyárival. Állj szürkületben egy fal vagy garázsajtó elé úgy 5m-re és meglátod mit mutat. Ha olyan a kép mint a gyári akkor a látásban sem fog zavarni. Ha eltér az gond mert vakítani fogja a szembejövőt, vagy te nem fogsz látni, ráadásul valószínűleg a legkevésbé sem streetlegal. A gyári vetítési kép megtalálható az összes könyvben.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: kedd nov. 15, 2016 8:51 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Hát remélem nem lesz vele gond maximum szétszedem megforditom . Egyébként teljesen új lámpáról beszélünk csak megfehérítve. A fényszóró üveget osszehasonlitottam a gyári lámpáimmal elvileg helyesen vannak beragasztva. Azonban ezt a vetítési képet nem értem. Az rendben hogy 5 méterre álljon a faltol az autó de az meg van adva hogy a megfelelő vetítési képet milyen magasan kell felrajzolni a padlószinttől mérve a falra?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: kedd nov. 15, 2016 9:08 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Igen megvan minden adva!

A vetítési kép csak az üvegtől függ... vagyis a mintázattól
Pl a ködlámpa függőleges mintázatú, tolató négyzetrácsos...

http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/jamu_optika/ch06.html

Kép Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: pén. nov. 18, 2016 9:10 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Hát ez sehogy sem lesz jó... Hiába ha az izzó is elforditva van benne. Tompitotton kb vakít a megforditott foncsoros reflektoron meg jó de akkor meg az útra veri le a fényt szoval nem látok vele sehogyan sem. Egyenlőre megprobálják cserélni aztán ha nem akkor szétkapom megforditom de az a pláne hogy a H4 izzo foglalata sem egyenesen van benne hanem kissé elforgatva kb 6 fokkal


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 19, 2016 11:50 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Basszus!

Tényleg, ha el van forgatva a foncsor a H4 izzó se áll helyesen.
Ez eddig eszembe se jutott!
Így kénytelen vagy szétkapni és visszafordítani


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 19, 2016 8:02 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Igen ,sajnos. viszont a sofőr felöli hiába van benne rendesen nem igen világít előre még totál felfele állítva sem ezért úgy döntöttem valószínű a gyári foncsorokat felújjíttatom ha elvállalja valami cég aztán mindkettő lámpát szétkapom és az új lámpákba bele teszem a gyári foncsort és akkor új üveg új lámpatest és fehér index :P elvileg. aztán lehet ugyan úgy járok hogy nem sokat látok vele :cry: . Az új lámpát könnyű lesz szétszednem ugyanis fekete szilo szerű rugalmas anyaggal van beragasztva . Vagy először próbáljam meg megfordítani a foncsort? De akkor az állító füleket is át kell variálnom nem ?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 19, 2016 10:27 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Lehet jobban jársz ha veszel valami gyárilag fehér indexest amit az ukránoknál lehet kapni!
Foncsor felújítás elég drága dolog...
Ha szétszeded eltörhetnek az állító karok, lepattanhat egy két műanyag...

Rengeteget szedtem szét mikor egy ismerősöm raktárából kaptam vagy 8 párat.
Sokat kis is dobáltam, mert a foncsoról tisztogatásnál egyszerűen lejött a bevonat.

Foncsort egyszerűen megfordítod, csak ki kell pattintani a 3 sarkánál, de ebből egy tuti eltörik :)

Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: vas. nov. 27, 2016 10:03 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 18, 2011 11:09 am
Hozzászólások: 855
Tartózkodási hely: Várdomb
Sziasztok!
Némi felhomályosításra lenne szükségem. Haver kínlódott a kocsijával(07), vagy töltése nem volt, vagy gyújtás. Valamelyik előző tulajnál a biztitábla motortér felőli oldalán, sárga csati 2-es 4-es lábát összekötő piros vezetékbe belekötötte a generátorra menő barna vezetéket. Okát nem tudtuk(hülyék vagyunk a villamossághoz....), de ha ezt a kötés megszüntette nem volt töltés, ha be volt kötve, akkor meg gyújtás. Lényeg, hogy kapott egy megoldást, hogy minden ok legyen. Azóta a feszmérő még indexeléskor sem billeg. Igazából amihez a felhomályosítás kellene, hogy ez a megoldás miért jó, vagy hogy ezt nyugodtan megcsinálhatom a saját kocsimon is?
Relé 30as lábára közvetlenül az aksiról 12V beiktatva egy biztosítékot, 85ös lábra a fent említett piros vezetéket kösse(sárga csatiból), 86os láb test, 87es lábra pedig a generátorra menő barna-fehér vezeték.
Előre is köszi a segítséget.

_________________
http://www.szekszardairsoft.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: vas. nov. 27, 2016 10:57 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Ha csak az zavar hogy a indexnél kileng a feszmérő, akkor a legegyszerűbb megoldás ha a rádióhoz behúzott vezetéket kötöd rá.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: vas. nov. 27, 2016 12:14 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 18, 2011 11:09 am
Hozzászólások: 855
Tartózkodási hely: Várdomb
Nem zavar, nem erről van szó. Csupán nem értek hozzá és érdekelne, hogy miért jó ez így. Stabilabb ettől a töltés? Vagy csak a hiba kiküszöbölése miatt kellett havernak így megcsinálnia? Informálódom.

_________________
http://www.szekszardairsoft.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: vas. nov. 27, 2016 2:18 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 937
Tartózkodási hely: Mohács
Sajnos ezt én se tudom


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: vas. nov. 27, 2016 6:07 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
En nem kotnem relere, mert semmi ertelme. Egy meromuszert nem kell relezni. Pont az a lenyeg, hogy a muszernek mutatnia kell a kilengeseket, vibralasokat. Ebbol jossz ra hogy baj van a generatorral.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: vas. nov. 27, 2016 10:17 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 18, 2011 11:09 am
Hozzászólások: 855
Tartózkodási hely: Várdomb
Maga a relé bekötésének az oka lenne a lényeg, nem az hogy a műszer mit és hogy mutat most. Az inkább csak egy plusz infó a történethez, vonatkoztassunk el tőle ;)

_________________
http://www.szekszardairsoft.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 28, 2016 2:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Udv. Mekkora biztositek kell a hatso szelvedo futesnek? En 30-ast tettem be.

Ez a reles ugy egyszeru. Meg kell nezni a kapcsolasi rajzon, hogy az adott tipusu generator gyarilag van-e relezve. Kulso fesszabos generatort szoktak gyarilag relezni. Amikor felkerult a belso fesszabos generator a jobb oldali doblemezen levo relet kihajitottam. Nem kell. Minek? A gerjesztesnek kell egy gyujtas utani plusszt adni, hogy inditas utan azonnal gerjedjen fel azt annyi.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 28, 2016 7:47 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: vas. jún. 05, 2016 4:15 pm
Hozzászólások: 36
Sziasztok!Kis segítség kellene a trafóra a hűtő felől indulva milyen sorrendben mennek a vezetékek?Cseréltem vezetéketés le van kopva, hogy melyik melyik hengerre megy 2000-es kp. injektoros Niva. Köszönöm!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 28, 2016 8:14 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8879
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
A motor hengerei a hűtő felől számozottak: 1, 2, 3, 4

A trafó kivezetései a hűtő felől sorba: 4, 1, 3, 2 -es hengerre mennek.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 28, 2016 8:20 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: vas. jún. 05, 2016 4:15 pm
Hozzászólások: 36
Köszönöm szépen


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: szer. nov. 30, 2016 9:38 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: vas. jún. 05, 2016 4:15 pm
Hozzászólások: 36
Összekötöttem a leírt módon /trafó kimenet-hengerszám/ 4-1,1-2,3-3,2-4,beindítottam durrogott, rángatott, össze-vissza járt. Erre fogtam és úgy kötöttem össze, ahogyan volt 4-1,1-4,3-2,2-3, beindítottam és mint a Doxa úgy ketyeg. Szerintetek ez, hogy lehetséges és jól van így?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: szer. nov. 30, 2016 2:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8879
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Ha megy akkor jó. Mondjuk most nem tiszta a leírásod hogy melyik szám kivel van, de mindegy :D

2db trafó van egybe öntve. Mind a két trafónak 2 kivezetése van.
1 trafóra van dugva a két szélső henger a másikra a két középső.

Mivel egy trafó mind a két kivezetésére egyszerre ad szikrát, így az egy trafó két kivezetése felcserélhető. Mivel a sűrítés ütemére is ad szikrát és a vele párban levő hengerhez is ad szikrát, csak ott épp nincs munkaütem és nem gyújt be semmit.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 01, 2016 4:58 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: vas. jún. 05, 2016 4:15 pm
Hozzászólások: 36
A szám párokban első helyre a trafón lévő kimenet számot írtam második helyre a henger számát pl.: 4-1 4-es trafókimenet 1-es henger.

Kérlek legközelebb ne idézd a közvetlenül előtted írt hozzászólást!
mod


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 05, 2017 8:15 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 18, 2011 11:09 am
Hozzászólások: 855
Tartózkodási hely: Várdomb
Gecsa írta:
Sziasztok!
Lenne némi villamos gondom 07-emen. Ablaktörlőm 1es állásban hol törölt, hol nem. Amikor nem akart törölni, akkor csak kattogott a relé, de mint az állat, aztán egyszer törölt egyet és utána megint csak kattogott. A relét kicseréltem, hiba megmaradt. Kettes állásban hiba nélkül üzemel. Előfordulhat, hogy maga a motor döglött meg?


Na akkor folytatódik a dolog. A oszlopon a burkolat alatt új relé, új korm.kapcsoló beszerelve. 1es állás egyáltalán nincs, 2es állás továbbra is tökéletes.

_________________
http://www.szekszardairsoft.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 05, 2017 8:53 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Ablaktörlőmotor véghelyzet kapcsolót nézted már?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 05, 2017 9:12 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 18, 2011 11:09 am
Hozzászólások: 855
Tartózkodási hely: Várdomb
Jogos....elmaradt eddig. Ha holnap nem fagyok meg, megnézem. Köszönöm

_________________
http://www.szekszardairsoft.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: pén. jan. 06, 2017 9:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
még1MbR írta:
Az ablaktörlőmotor úgy működik, hogy van a motorban egy véghelyzet kapcsoló, ami normál állásban nyitott állapotú és sorba van kötve a motorral...
Amikor egy pillanatra tápot adsz a motornak a karról (kikerülve a végálláskapcsolót), a motor elindul, a kapcsoló rövidre záródik (innentől ő adja a tápot a motornak) és lemegy egy teljes törlés, majd a véghelyzet kapcsoló kikapcsolja a motort.

Szakaszos törlésnél egy relé ad tápot pici időre a motornak. Ettől ismét elindul egy ciklus.



Csak ma, csak Önnek :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 07, 2017 10:37 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 18, 2011 11:09 am
Hozzászólások: 855
Tartózkodási hely: Várdomb
Köszönöm, köszönöm. Visszakerestem, csak mire kiértem a kocsiig, elfelejtettem :oops: Viszont teljesen jó, mert valami olyan lehetetlen állásban állt meg a rudazat, hogy nem lehet kiforgatni a motort a helyéről :evil: Ha nem lesz ilyen rohadt hideg eljátszom vele, de ebben a -12ben, csillag garázsban gyorsan feladtam a dolgot. Annyit azért megcsináltam, hogy bekötöttem egy másik ablaktörlő motort. Azzal is ugyan ez van. Bár mondjuk erről is volt véve a rudazat, lehet(sőt szinte biztos), hogy nem jó helyre került vissza és a végálláskapcsoló ezért nem érzékeli, hogy neki indulni kellene. Hülye vagyok a villamossághoz, de ez így érthető?

_________________
http://www.szekszardairsoft.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 07, 2017 10:55 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2202
Tartózkodási hely: Túrkeve
Ha nincs rajta egyáltalán rudazat, akkor is meg kell állni a motornak, ez ebből a szempontból lényegtelen.

Vedd le a motor tetejéről a fekete bakelitet, és érteni fogod a működését. Takaríts ki szépre az érintkezőket, és lehet jó is lesz.

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 09, 2017 6:32 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. dec. 14, 2016 8:33 pm
Hozzászólások: 28
Én is most szívtam az ablaktörlőmotorral, 1-es állásban kb 4x lendült neki mire egyet tudott törölni, a relé meg kétségbeesetten kattogott (végül is szakaszos törlés volt :D). Nálam a szénkefék voltak teljesen elkopva a motorban, kihajtott lapátokkal ment, de a szélvédőn alig bírta megmozdítani őket. A végállás kapcsolónál érdemes megpucolni az érintkezőket is, lehet azok vannak beégve. Szereléshez tipp: Én úgy csináltam hogy bekapcsoltam a törlést, akku negatív saruját levettem mikor a lapátok függőlegesen álltak a felső holtpontban (vagy leveszed a gyújtást hogy megálljanak a karok, attól függ hogy van bekötve az ablaktörlőmotor), akkor pont úgy állt meg a mechanika hogy, hozzá lehetett férni hátulról a csavarokhoz (kis krova jól jön). Kitapogattam és kicsavartam a 3 felfogató csavart és a tengely csavarját amire a rudazat megy, és ki is jött a motor. Visszarakásnál a motor stekkerét bedugod, az akkusarut vissza rakva beáll a motor alaphelyzetbe, ezután saru le, vagy kikapcsolod a törlést nehogy elinduljon szerelés közben. Visszarakod a 3 felfogató csavart, aztán a mechanikát tartó csavart rá kell kapatni a helyére. Ha rákapattad akkor kézzel visszahajtod az ablaktörlő karokat alaphelyzetbe (a csavar még nem szorítja a tengelyre, így könnyen le tudod hajtani őket vízszintesbe). Itt van egy kis szívás, 10-es villáskulccsal be tudsz nyúlni és meghúzni a rudazat csavarját (jól jön pl egy félbevágott vagy rövidebb fajta villáskulcs, vagy ha tudod akkor kézzel meghúzod amennyire bírod). Meghúzod annyira hogy a motor már elfordítsa a rudazatot (lapátokat érdemes kihajtani), akkusaru fel (vagy ráadod a törlést) a felső holtpontban megállítod mint leszedésnél, és már hozzáférsz hogy lehúzd rendesen a csavart. Így a karok is jó helyen fognak megállni. Elég szívás a sok csavart kitapogatni, türelem kell hozzá. Nekem szénkefe csere óta akadás mentesen és gyorsan töröl, nem olyan lustán mint eddig :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 09, 2017 9:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Igen, a szénkefe is lehet, viszont akkor minden üzemállapotban csinálná valószínűleg.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Autóvillamosság
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 12, 2017 3:49 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 18, 2011 11:09 am
Hozzászólások: 855
Tartózkodási hely: Várdomb
Köszönöm a segítséget. Amint végre tudok foglalkozni a kocsival megnézem és referálok.

Szerk.: Reggel gondoltam a Ladával jövök dolgozni, mert hát jósolnak némi havat. De egyenlőre még eső esett, ablaktörlő bekapcs és töröl egyes állásban is. Nagy volt a boldogság. Lehet csak oxidos volt valamelyik csatlakozó vagy a fene tudja. Talán vasárnap lesz időm, hogy megnézzem a motort. Mert mostmár csak szétszedem, hogy megnézzem.

_________________
http://www.szekszardairsoft.hu


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4572 hozzászólás ]  Oldal Előző 187 88 89 90 91 92 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség