Pontos idő: vas. dec. 08, 2019 2:08 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 603 hozzászólás ]  Oldal 1 2 3 4 513 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Injektor
HozzászólásElküldve: vas. dec. 04, 2005 9:17 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!
A kérdésem az lenne, konyít-e valaki az injektorhoz? A motor 1.7i. nivából származik, egy 07-es bódéban van. Hirtelenebb gázadásra dadog. Óvatosabb gázra hol elindul mint a zsírozott villám, hol meg csak a levegõbeszívás nagy hangja hallatszik és mintha nem jutna hozzá benya. Az eddig ellenõrzött bevizsgált és jónak talált egységek: lev. hõm.mérõ,a hengerenkénti gyújtás jeladói, és modulja lambda szonda, fojtószelep potméter cserélve, légmennyiségmérõ, elekt.AC,nagyfesz.kábelek. Adjatok tanácsot: A befecskendezõ szelep lehet-e hibás és milyen formában? vagy a computer makkant meg./GM. rendszerrõl van szó/. Már kezdem utálni a vasat, városi szötymörgésre szinte alkalmatlan. Ha már ti sem tudtok mit mondani inkább kap egy karbit és le lesz tudva./abban legalább otthon vagyok!/

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 24, 2005 7:57 pm 
Heló!

Ez sztem lekoszosodás az üzemanyagrendszerben. Ugye központis? Ha az, ha nem, szedd szét az ijektort. Vedd ki a befecsiszelepet, a nyomásszabályzót, vedd le a benzincsöveket a motortérben és a csomiban. Lödd át a rendszert alaposan kompresszorral. A befecsiszelepen van egy kis szürö, nézd meg nem-e koszos. A nyomásszabályót csak keresztben csavard ki, és óvatosan, mert ellövi! Én biztos vagyok benne, hogy a tankod lesz nyálkás. Nekem ugyanezt csinálta. Milyen AC-ja van?
Ha nem boldogulsz vele megvásárolnám az egész motort injektorral, vagy csak az injektort!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 24, 2005 10:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
Nagyon szépen köszönöm a segítséget. Ez az egy dolog van amihez még nem nyúltam, de gyanakodtam rá. Azóta még szarabb lett a helyzet, úgyhogy ideje csinálni valamit mielõtt oldalba találnak egy rosszul sikerült kirajtolás után.Nem vagyok teljesen laikus hozzá, de még nem szedtem szét közp. befecs. egységet.(karbiban vagyok jó) Ha nem vagyok a terhedre egyéb úton is igénybe venném a szaktudásodat. Esetleg tudok segíteni neked, hogy egy ilyen technikához hozzájuss. Egyébként a motor egy ideig állt mielõtt használni kezdtem, ezért a tankot kitakarítottam még az elején. Május óta használom,17000-et mentem azóta. (évi kb.45000-et megyek:ez elég sok) A csövek és az aktívszén-szûrõ is rendben vannak. Hamarosan nekiállok a mûveletnek, köszönettel venném a a további tanácsaidat is. ÜDV.

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 24, 2005 10:51 pm 
Csabi írta:
Esetleg tudok segíteni neked, hogy egy ilyen technikához hozzájuss.


Tudsz eladót? Már mennék is érte! Egyébként nekem is ilyen van.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 24, 2005 11:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
Örülök hogy van egy típustársam (21073i). Ausztriában van egy beszerzési forrás(olcsó!!!) de csak januárban lesz érdemes érdeklõdni.Ha addig kibírod, megoldjuk a beszerzést. A tiéddel milyen gond van?

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 24, 2005 11:09 pm 
Csak ennyi: http://www.freeweb.hu/katusj/crash/crash.htm
Mennyi az az olcsó? Kell mindenképpen, amennyi csak van! És minél hamarabb! Hogyan jön, mik a körülmények.
Az enyém 2106-ban van, BG-nek van 2104x-ben (neki gyárilag).


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. dec. 24, 2005 11:24 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
Jobb lett volna ha ezt nem nézem meg.(az ikerlámpás a kedvencem, a szívem vérzik érte és eggyüttérzek veled.) Az idõintervallumról írtam,de a többi itt nem publikus! Inkább emilben ha lehet. Ha tudsz egy kicsit várni nagyon szívesen segítek utánajárni. Amúgy meg a hazai jogállamiságról, kapcsolatrendszerrõl,és biztosítói bürokráciáról nekem is megvan a véleményem. ÜDV.

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 19, 2007 5:12 pm 
Sziasztok!
Lenne egy-két kérdésem az injektor szakikhoz. Elegem van a karbikból, ezért arra gondoltam kellene egy kp-i befecs. A kérdések: mennyire életképes a 21011 hf, niva szívócsonk+niva befecs rendszer, magyarul a szívócs rámegy-e a hfre, másik topikban azt mondták rá, de azért megkérdezem. Mennyire legális ez, gondolok itt a mûszakira? Kell-e programozni a vezérlést, ha igen az mennyibe fájna nekem? Azt nem kérdezem jobb lesz-e az autó, mert nyilván igen. Köszi a válaszokat elõre is!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 19, 2007 6:52 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Laci. Ha csak nincs felesleges 100-200 ezer petákod a mutatványra, akkor felejtsd el a dolgot. Nem elég pusztán szívócsonkot cserélni, és felrakni a központi befecs. egységet. Ez még számos más segédrendszerbõl és berendezésbõl áll. (mind a központi, mind a hengerenkénti) Ráadásul ezt nem lehet csak úgy átrugdosni a mûszakin. Én is csak okosba tudom használni a kocsit :) Létezik még a k-jetronic befecs. (pl. vw golf, amirõl olvashatsz a honlapon) mint alternatíva, de ez sem olcsó mulatság, még használtan sem. Viszont az elõnye, hogy beszerezhetõ bontóban. Az én típusomhoz (21073i) nem tudsz hozzájutni alkatrészekhez (csak újhoz, drágán) A 21214-es hengerenkéntis nivával ugyanez a helyzet. A k-jet rendszer buktatóiról és árfekvésérõl talán tud neked segíteni itt valaki. Én ennyit tudtam neked ajánlani. Üdv.

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 19, 2007 7:42 pm 
Akkor le van sajnálva.... :(
Köszönöm a gyors és kimerítõ választ. Nincs más hátra, vissza a karburátor topikba :P Hátha rátalálok az igazira.... :roll:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 20, 2007 10:58 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 03, 2005 1:35 pm
Hozzászólások: 893
Tartózkodási hely: Budapest
Hali Lacika!

Vagy van még egy megoldás. Veszel egy leselejtezett 1.7i Nivát, amit a rendõrök-határõrök elhasználtak, és átpakolod belõle az alkatrészeket.
Viszont cserébe ez sem olcsó mulatság.

Üdv, HegeGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 21, 2007 10:25 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2202
Tartózkodási hely: Túrkeve
Hali CSabi!
Kérdésem egyszrü lenne.Mennyit eszik inyjektorral?Meg miben érezhetöbb?dinmika stb...?
Köszi :lol:

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 9:00 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
HALI.
Egy oreg Ladas akihoz jarok neha, ha olyan betegsege van a kocsinak amihoz nem ertek vagy csak kanalison lehet javitani, a fia szerelt injektort (hengerenkenti) az 1500-asba. A jargany mar nem szeria kocsi, fol is van furva 1600-ra, szivosor is bovitve, hengerfej, 5-os valto, stb.
Na a lenyeg az, hogy 1 kor megtetele utan miutan visszaultem a karbis ladamba azt hittem hogy valami talicskaban ulok. A menetdinamika olyan szinten valtozik, hogy azt el se hszed amig bele nem ulsz. Fogyit is mertunk, stabil 90-nel 6,1l; 120/6,8l; 150/8l (itt mar bezavar az 1800-as elektronika). A kocsi vegsebessege 200 korul van. Varosi fogyi az kb 8-9,5 korul van dugoktol,jobb labtol fuggoen.
Akinek csak van ra lehetosege csinalja, de nem olcso mulatsag, de minthogy folrakjon dupla karbikat (azok is dragak), amivel az auto nyugodtan elfogyasztja a 15litreket ha nem taposod es menettulajdonsag szempontjabol garantaltan sehol nincs egy jo injektorhoz kepest.
Muszakinal gond az van, de 2 evente 1 napot raszan az ember fia es visszarakja a karbit (nem egyszeru feladat de megeri). Egy injektor + beszereles arban viszont toredeke 1 ujj Szuzukinak/Dacia Logan, es a ladaval porig alazod oket.
Elnezest a regenyert. :oops:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 9:23 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok. Retter: Az elején amíg még nem volt semmi baja, a fogyasztás a következõképp alakult: Országút 90-es tempó 6,5lityi. Város agresszív stílusban :twisted: 11lityi. Város langsam stílusban :oops: 9.5lityi. Autópálya tartós 150-es tempó 9lityi. Remélem kimerítõ adatsor :) Ebbõl is látszik hogy elég nagy a szakadék a városi és a folyamatos haladás közt. Amióta megdöglött az elektronyos ac (szállítási nyomás lecsökkent), azóta csak dadog, meg nem húz, meg jóval többet fogyaszt, szóval sz@r. A motor egyébként dinamikáját tekintve jóval erõsebb, és rugalmasabb mint a classic motorok (beleértve az 1.6-ost is) A 150-160-as tempó meg se kottyan neki és végre simán fekteti az órát. (az orosz ugyanis megoldotta: nem fordulatszámra tilt, hanem végsebességre. A váltón a kilométerspirál kihajtásánál van egy jeladó, két vezetékkel, és egy kis plombált fémtáblácskával, amin 190 km/h. szerepel.) Na ezt tudja is a verda, csak a 82T-s gumik nem bírják ezt a tempót :( És még egy pozitívum hogy nem kell szelepeket állítani rajta miután meghajtom (21214-es hidrotõkés motor). Hegegabi: próbáltam én is ügyeskedni egy ilyen BM-tõl leselejtezett niva ügyében, de a bürokrácia és egyéb okok keresztülhúzták a számításomat. Szóval ez a dolog kihalásos alapon mûkszik sajna. Persze van nálam élelmesebb ember is akinek sikerülhet, de amint említetted nem olcsó. Még annyit hogy azért a központi befecsi nem a legjobb konstrukció, a hengerenkénti az igazi, amit még nehezebb beszerezni. Remélem kielégítõ választ kaptatok. Üdv.

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 11:28 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2202
Tartózkodási hely: Túrkeve
Köszi Csabi minden benne volt amire kíváncsi voltam :lol:

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 11:32 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Nem hiszem hogy a hengerenkenti rendszert nehezebb megszerezni mint a kozpontit. Bontobol barmihez hozza lehet jutni, penzkerdes az egesz, meg legyen valaki veled aki ert is hozza, tudja mit kell keresni. Egy autotol nem talalsz hengerenkenti rendszert ami 1 az 1-ben folmenjen a ladara. Tobb autotol kell osszevalogatni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 11:49 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5045
Tartózkodási hely: Tatabánya
Ettõl függetlenül mint egyszerû laikus :) ezerszer jobbnak látom a hengerenkéntit. A központival "ugyanott" jársz, mint a gyári 1karbival, egy hengerenkéntivel meg mint a duplakarbival (keverékképzést tekintve). Mostanában én is szemezgettem ezzel a témával,csak az ára és a karakterisztikája miatt nem nekem való :)
És az, h duplakarbival egybõl 15 liter ez meg nem igaz. Pont annak is a jobb keverékképzése miatt jobb a hatásfoka mint a gyárinak. Tény, h nem lehet vele 7litert kihozni, de aki duplakarbizik azt általában nem is ez érdekli :D és nem is széria motorra kerül, így nem egyértelmûen ez okozza a nagy fogyit (inkább a jobbláb :D ),de ezzel nem offolok itt :)
És mint láthatod ha odakensz neki az injektor is 10 feletti fogyival önti be a nyálat :) . És a weber hangja amúgy is kárpótol mindenért :lol: :lol: :lol: , és azt is kétlem h elmaradna egy szériagyártású autó injektorjától (tény, h egy D-Billas elkenné :) , de az meg háromszor annyiba kerül mint a zsír új weberek).
Bocs a belekotyogásért meg a hosszért, csak leírtam amit rövidke életutam alatt tapasztaltam/láttam/hallottam :D
üdv

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 12:29 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Inferno. Bocs lehet hogy nem derült ki az írásból, de én konkrétan a gyári rendszerekrõl írtam. (meg röviden utaltam más rendszerre is. Lásd:golf k-jet) Azt nem kell ecsetelnem milyen nehéz bontott injektoros nivához, vagy annak csak a motorjához hozzájutni. Ezeknek a rendszere különösebb farigcsálás nélkül felrakható a classic motorra,és a segédberendezések is könnyen beszerelhetõek. Abban viszont igazad van hogy bontóból össze lehet válogatni a dolgokat más típusokból (amúgy sem hiszem hogy bárki zsír új alkatrészekbõl kezd el injektort építkezni, amikor csak egy vezérlõegység újonnan 100000ft) Csupán csak annyi a gond ezzel az összerakom ebbõl-abból módszerrel, hogy a ráfordított költség és idõ elveszi a kedvet az egésztõl. Persze akinek van ideje, türelme, nem utolsósorban hozzáértése és pénze, az essen neki bátran, mert a változás lehengerlõ. Üdv.

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 12:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Szia Yeti.
Minden attolfugg ki hogyan szereti.
En mindenkeppen injektor parti vagyok (hengerenkenti!!). Ha a vas mas reszei nem emesztik fol, mindenkeppen az injektorra sporolok. Dr. Tapfesz is valami 200e-ert emlitett de az mar vadonatujj.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 12:36 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: kedd aug. 08, 2006 11:32 am
Hozzászólások: 376
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Duplakarbi Vs. hengerenkénti injector.
Bár nem lada motorn tapasztaltam meg, hanem fiaton, de azért leírom a tapasztalataimat.
Két darab 40-es álló Weber karbim volt, közepes állapotúak, összehangolva.Alap városi fogyasztás 15 liter, ha egy kicsit dinamikusabban közlekedtem már 18 liter.Országút 90-nél 10 liter, 120-nál 12 liter.Ha még tempósabban is elõzgettem, akkor bekapta a 14 litert is országúton.A fogyaszás mellet a másik hátuütõje a rendszeres karbantartás, kb minden hétvégén szét kellett szednem, kitakarítani, mert valahol mindig eldugult.Hiába volt benne is szûrõ, elötte két szûrõ a benzincsõbe, egy az elektromos ac-ba egy pedig a tankba, mindig eldugultak.Olyankor pedig összeomlott az egész.A tömítéseket minden hónapban cserélni kellet, mert állandóan falsot szívott.Mondjuk ezt új karbiknál lehet, hogy nem kellett volna.Szvsz nem utcai autóra valók, versenyautóra tökéletesek.
Most egy L-jet hengerenkéntim van, azóta van nyugodt életem.A motor azóta erõsebb lett mechanikailag is, mégis kedvezõbb a fogyasztás.Város 10-11 liter nem kímélve, 90-nél 8 liter, 120-nál kemény elõzgetésekkel 9,5 liter.Sokkal rugalmasabb, mint karbival, a gázreakció sem sokkal lassab.Egyedül a hangja ami szép a duplakarbiban, én más elõnyt nem tudok felhozni a javára.Ja, és ez elég "buta" injector, mert minden gyújtáskor fecskendez egy felet, nem csak akkor, amikor szívóütem van.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 12:39 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5045
Tartózkodási hely: Tatabánya
Közbe itt beszélgetek másokkal is, és ez a hengerenkénti K-jetro (golf 1 mechás K-jetro amit ajánlanak) nem is lehet rossz. De mire ezt befaragja az emberfia... Hozzáértés és mûhely híjján ez a projekt nálam még jóideig felejtõs ez biztos. Amúgy is karbipárti vok (fõleg dupla :lol: ), de ez a dolog megtetszett, néztem kíváncsiságból egyet, 116lovas 1.6os GTI golfról lenne jó áron, az sztem biztos megeteti ha kell :D , ennek talán a karakterisztikája is jobban feküdne az én lábamhoz mint a gyári 1.7i :D . De azt hiszem ezt amúgy sem az 1.5re raknám, hanem niva mocira :) . De nem kalandozok tovább :lol: :lol: :lol:
üdv

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 2:14 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Na vegre valaki igazat ad nekem az injektorral kapcsolatba. Yeti ha kiszamolod azt a fogyikulombseget amit a karbi osszehoz az injektorral szemben, 1 even belul vadonatujj injektort vehetsz rajta :lol:
Lacee, gondolom ezek a fogyiadatok 1 szemellyel voltak? hat meg ha bepakolsz 2,3 havert egy hetvegi kiruccanashoz?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 2:30 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5045
Tartózkodási hely: Tatabánya
Inferno!
Mint diák nálam más a beruházható összeg zsebbe, másrészt pl 4ed annyit megyek egy évbe mint Csabi :) .

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 2:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
Vitathatatlanul jobb majd' minden szempontból az injektor, nem véletlenül gyártanak ma már minden autót ezzel. Mi ladások mégis valahogy megelégszünk a karbival (legalábbis a többségünk) Talán a maga egyszerûsége, puritánsága, vagy az egyedi feeling, vagy fenetudja :) Errõl szól az oldal mottója: "Állandósult értékek egy változó világban"

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 2:50 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: kedd aug. 08, 2006 11:32 am
Hozzászólások: 376
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
INFERNO írta:
Lacee, gondolom ezek a fogyiadatok 1 szemellyel voltak? hat meg ha bepakolsz 2,3 havert egy hetvegi kiruccanashoz?


Vegyünk egy átlag 2 személyt, de változó volt.Viszont észrevehetõ volt ha jobban meg volt pakolva a fogyasztásán. :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 3:07 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 15, 2006 9:45 am
Hozzászólások: 473
Tartózkodási hely: Dunaharaszti,
Konkrétan a níváról tudok nyilatkozni.1.7i bosch motronic 7.o motor vezérlés,kettõ lambda.A gáz üzem is injektoros.Nincs semmi állítási lehetõség.Relék,jeladók,érzékelõk,computer. Sokkal csendesebb,alacsony fordulaton is rugalmasabb a motor.Nagy kerekekkel 17mp a gyorsulása 100km/h-ra,ez 400m-en,benzinnel és gázzal is ue. az érték.A Hf. és kipuff van átalakítva.Állítólag az elektronikát nem lehet módosítani/németo-i bosch mérnök/ pedig igényelnék némi korrekciót az átalakítás miatt.Katalizátor nélkül is tökéletes értékek,hát még katalizátorral.Fogyi 10l benzin,12,5l gáz,nincs kulönbség o.út és város között.A gyári teljesítmény adatra lennék kíváncsi,mert a karbisra is és erre is 80 lovat mond az orosz a prospektusban.Ez ellentmondásos.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 3:15 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
Igen 80LE. Nekem is ennyi szerepel a német briff-jében. Ezek szerint az 1.7-es alapmotor ennyit tud. (enyém GM rendszerû központis) Bár sztem is többet nyújt a bosch- motronic. Furcsa :roll:

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 3:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - A Tiszteletes
Avatar

Csatlakozott: szomb. jan. 06, 2007 6:54 pm
Hozzászólások: 1551
Tartózkodási hely: Tatabánya, Tótkomlós, és a köztük lévő párszáz Km.:)
Üdv!

Az LBK-n olvastam valahol,és megtetszett,hogy a Ladák paraméterei (gyorsulás,fogyasztás, teljesítmény) inkább az 5 éves tervet,mintsem a valóságot tükrözik. Szerintem ez az i-s nivákra is igaz :)
Az én 27 éves '03-asom gépkönyve 80 lóeröt említ.
No comment.

Üdv!

_________________
-Fep- ®

, a KJ-Atya

Addig nevettünk a főnök viccén,mire megértettük, ez a mai feladat.
"Ez egy szöveg, melyet automatikusan hozzáfűzhetsz a hozzászólásaidhoz. Legfeljebb 255 karakter hosszú lehet."


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 3:18 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
FEP az goszt LE orosz szabvány. Ugyanaz DIN-be 75LE

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 3:32 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
Érdekes hogy az 1.7i 80Le Din teljesítményt tud csak felmutatni, noha érezhetõen erõsebb mint régebbi társai. Talán az 1.6-os tud még 80LE-t ha jól tudom, de azt is jóval gyengébbnek éreztem mint az injektorost. Nekem elsõre többnek tûnt a lóerõkülönbség mint 5-6LE, de valószínûleg a teljesítmény nem -"úgy érzem"- szintû fizikai fogalom :)

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 4:10 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 15, 2006 9:45 am
Hozzászólások: 473
Tartózkodási hely: Dunaharaszti,
Gondolom ez a felületességnek tudható be,mert a 4 éves gépkönyv ugyan azokat a löket/furat méreteket írja,mint a 20 éves.1.6-1.7 ugye van különbség....


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 5:19 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Szerintem nincs itt semmi tévedés sem. Attól hogy injektoros, nem fog leadni nagyobb teljesítményt, mivel a motor szive (vezérmûtengely) ugyanaz. Teház 1,7 karbis és 1,7 injektoros motor teljesítménye ugyanannyi.

Ami változik az egyrészt a hatás fok -> kevesebb fogyasztás, jobb emissziós értékek. Másrészt pedig a részfordulati és/vagy a maximális nyomaték megnövekszik. Ezt veszitek észre, azonban ez nem a LE növekedést jelent.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 5:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Zoli. Igen valahogy így kellett volna megfogalmaznom. Ezeket a teljesítményértékeket végülis fékpadi mérésekkel határozzák meg vagy mi. Aztán a különbözõ ellátórendszereken múlik hogy nyomatékban, menetteljesítményben mit mutatnak. Kicsit úgy képzelem el (elvonatkoztatva), mint a dízelmotoron mikor hugyozik a porlasztócsúcs, és nem porlaszt rendesen. (érezhetõ nyomatékcsökkenés) Jól gondolom? :)

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 5:59 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Fogalmam sincs, dizel gondokkal még nem találkoztam :)

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 9:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - A Tiszteletes
Avatar

Csatlakozott: szomb. jan. 06, 2007 6:54 pm
Hozzászólások: 1551
Tartózkodási hely: Tatabánya, Tótkomlós, és a köztük lévő párszáz Km.:)
Üdv!
Szerintem inkább úgy kell megközelíteni a kérdést,hogy lényegesen jobb az injektor keverékképzése, minden üzemállapotban stabil (stabilabb,mint a karbi). A max teljesítmény ugyanaz, de a két diagram szerintem csak a max értékekben egyezik.
Ha a dízel "pisál" akkor nem tökéletes az égés (ezért kékes a füst), és sztem ilyenkor a max teljesítmény is elmarad.

Üdv!

_________________
-Fep- ®

, a KJ-Atya

Addig nevettünk a főnök viccén,mire megértettük, ez a mai feladat.
"Ez egy szöveg, melyet automatikusan hozzáfűzhetsz a hozzászólásaidhoz. Legfeljebb 255 karakter hosszú lehet."


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 9:50 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Szerintem meg a kozpontis befecskendezo nem tud tobbet mint a karbi, csak jobb a keverekkepzes es ezert kevesebb a fogyi oszt annyi. Ha hengerenkenti lenne hozza modositott elektronikaval tudna az tobbet is mint 80le. Aki azt gondolja hogy azert mert Bosch van rairva az elektronikara es akkor mar repul is az tevuton jar. Gondolom a nemetek adtak nekik valami olcsot hogy legyen valami es ne keruljon tobbe maga az injektor+a hozzavalo rendszerek mint a fel auto :lol: ,mert a kutya se venne meg.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 10:17 pm 
Offline
Off topic autós

Csatlakozott: kedd okt. 25, 2005 9:05 pm
Hozzászólások: 1284
INFERNO írta:
Szerintem meg a kozpontis befecskendezo nem tud tobbet mint a karbi, csak jobb a keverekkepzes es ezert kevesebb a fogyi oszt annyi.


Pedig lényegesen többet tud, mint a hagyományos karburátorok.
Karburátoros motoroknál az üzemanyag a hengerekbe jutásáért a motor szivó ütemében létrejövõ vákuum felel. A központi injektoros motoroknál pedig (emellett) a befecskendezési nyomás is segiti az üz.-t a hengerbe jutni. Eleve jobb a benzin-levegõ keveredési aránya.
Vezérlõelektronikája által lényegesen intelligensebb mint a karburátor, nézi a fojtószelep állását, a beszivott levegõ hõmérsékletét (és ebbõl a sûrûségét) a lambda értékeket, és ehhez állitja a befecskendezési idõt. Tehát minden fordulaton optimális keveréket ad.
Gazdaságosabb, és lényegesen környezetkimélõbb.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 22, 2007 10:42 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Teljes mertekben egyetertek veled, en nagyon leegyszerusitettem a dolgot. En csak arra szerettem volna ramutatni hogy maga az injektor es az elektronika nem a legkifinomultabb rendszer amit a Bosch valaha gyartott.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 23, 2007 1:55 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 15, 2006 9:45 am
Hozzászólások: 473
Tartózkodási hely: Dunaharaszti,
Csakhogy a motronik 7.0-ra keresve,porsche,saab márkákat dobja ki a google.Ha a ladában nem kifinomult a kütyü,az csak az orosz mérnökök átalakító kedvének köszönhetõ.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 29, 2007 6:05 pm 
üdv! egy kerdesem volna vagyis nem nekem a havernak! van neki 1.7 kockaja-96os evj es az a gondja neki hogy 4500nal nem pörög többet es 145 a vége! nem lehet valamit csinalni hogy jobban menjen neki? vagy az elektornikat kell kiiktatni?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2007 6:56 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
Hello. Nálam hasonló esetben a fojtószelep-potméter (szögállás jeladó) cseréje segített. Üdv.

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 19, 2007 5:39 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 15, 2006 9:45 am
Hozzászólások: 473
Tartózkodási hely: Dunaharaszti,
Sziasztok!A hengerenkénti befecsis motorom a következõket produkálja.Üresjárásban kigurulva akár több szász méteren is,nem esik vissza a motorfordulata alapjáratra,míg meg nem áll az autó és utána is csak 3-4mp után.A fojtószelepházat leszereltem,és megpucoltam az alapjáratimotort a leírtak szerint.Szétszerelés elõtt azt észleltem,hogy az alapjáratimotorhoz a tank szellõztetõcsõ volt bekötve,a karter kis csõ meg feljebb egy másik csonkra.Ez elbizonytalanított/volt szervízben az autó/a visszaszerelésnél. Viszont ha megcserélem a csöveket a fordulat azonnal leesik,de kigyullad azolajnyomás jelzõ.Itt mi a helyes bekötés?Bocs a sok rizsáért,de nagy a bánatom.Segítsetek!Köszönöm.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: injektor
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 23, 2007 7:16 pm 
Sziasztok!
Munkámból kifolyólag elég sokat járok Nivával, abból is az 1.7 i központi befecskendezőssel. Kb 1.500-2.500 fordulat között erősen rángat és közben a check engin lámpa világít. Tud-e valaki segíteni? Mondjuk egy hibakód táblázattal? GM elektronika van benne, de az Opel nem készített 1.7-es motort. Az eddigi próbálkozások: légszűrő csere, gyertyacsere, gyújtókábelek cseréje (igaz bontottra), alapjárati motor tisztítása. Sajnos üzemanyagszűrőt nem kaptam a műhelyben, így az a régi (talán még a gyári :| ). 47.000 km van a verdában. :?:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: injektor
HozzászólásElküldve: kedd aug. 28, 2007 10:33 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. dec. 26, 2005 2:11 pm
Hozzászólások: 1203
Hello!

Ha kell adok Neked új gyújtókábelt...


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára lada002 kedd aug. 28, 2007 3:26 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: injektor
HozzászólásElküldve: kedd aug. 28, 2007 10:59 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 15, 2006 9:45 am
Hozzászólások: 473
Tartózkodási hely: Dunaharaszti,
Halaszm!Mondok közelebbi címet.Szabadszállás Tóth bosch szervíz tuti műhely,leteszteli a gépedet A-Z-ig computerrel és mindent megtudsz.Kb 3000 ft. Bocs lada 002! :oops:

_________________
"Amiból lekvárt lehet főzni,abból pálinkát is"


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: injektor
HozzászólásElküldve: kedd aug. 28, 2007 1:41 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
Hello. Halaszm. ha kell én tudok szolgálni hibakód listával a multec rendszerhez, nekem is ilyen van (21073). A kontrollcsatlakozón találsz apró betűjelzéseket. Na ezek közül az A és B jelűeket kell egy darab vezetékkel összezárni, és gyújtásra tenni a gépet. A 12-es kódot fogja először kivillogni (diagnosztika indul), majd a 31-es következik (nincs fodulat-jel).... ez nem hiba mivel a motor áll :) Ezután jön a tényleges hibakód. Egyébként valószínű hogy MAP- szenzor hibád lesz, mivel én is most cseréltem ki ugyanilyen hiba miatt. Ja és egy egyszerű nyugati autóbontóban vettem 5000 froncsiért MAP-szenzort (Astra-F, gömbölyű Corsa) A helyszínen ki tudod próbálni, a csatlakozó és a gumicső rádugásával, ha jól műkszik, és a mil-lámpa kialszik, akkor OK a cucc. Remélem tudtam segíteni :) Még annyit hogy ha lehúzod a csatlakozót a MAP-szenzorról, akkor beáll egy kényszer-optimum üzemállapotra a rendszer és nem fog rángatni, csak így ne sokáig használd, mert leeszi a fejed, és egy idő után letilt az elektronika (kb. 50 km).

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re:
HozzászólásElküldve: pén. dec. 21, 2007 5:58 pm 
Sziasztok !

Azt szeretném megtudni hogy miböl áll 1 teljes Niva (központi)injektor rendszer és mibe kerül új ill. használtan .
A segitséget elöre is köszönöm !


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: injektor
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 27, 2007 8:35 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Nem kérdeztél könnyűt. Az alap felépítés egy LH-jetronik rendszer. Kb 200e ft be van mindenestöl újonnan. Használtan nincs információ mert kevés ilyen niva fut az utakon.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: injektor
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 27, 2007 9:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8890
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
a 200 az nagyon kevés csak 2 alkatrészt mondok ami lazán 2száz belőle:
elektronika GM: 99e, injektorfej kompl. GM.: 97e
pl. a http://www.ladabolt.hu-n lehet érdeklődni a többi alkatrészről, és h mi mennyi hozzá...

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: injektor
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 27, 2007 10:57 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Rájöttem magam is , az acat oldalon szétnéztem , nagyjábol összelistáztam a dolgot, ha találnánk annak a GM elektronikának egy számot szerintem bontóbol megoldható lenne (gondolom nem ehhez a kocsihoz fejlesztette ki kifejezetten a cég ezt az elektronikát).

Rubelböl átszámítva az az elektronika középárfolyamon azonnal 58000Huffra rug.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 603 hozzászólás ]  Oldal 1 2 3 4 513 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség