Pontos idő: vas. aug. 18, 2019 8:25 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4861 hozzászólás ]  Oldal 1 2 3 4 598 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Gyújtás
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 02, 2005 5:50 am 
Van egy kis gondom. (már egy régi topicba írtam, de nem járt ott sikarrel)
Ha fel akarok menni egy emelkedõre, vagy ha csak gyorsítani akarok, a motor csörögni kezd. Próbáltam állítani a gyújtáson, de semmit nem használt. Van valakinak valami ötlete. Így nem a legjobb használni a kocsit!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 02, 2005 6:21 am 
del.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Lacuss pén. szept. 09, 2005 9:20 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 02, 2005 8:59 am 
Ha megfelelõen állítasz a gyújtáson, akkor el kellene múlnia a csörgésnek. Óramutatóval megegyezõ irányba tekerj kicsit az elosztón, így csökkented az elõgyújtást.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Gyújtás
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 02, 2005 10:37 am 
Helló kumpl!

kumpl írta:
Ha fel akarok menni egy emelkedõre, vagy ha csak gyorsítani akarok, a motor csörögni kezd. Próbáltam állítani a gyújtáson, de semmit nem használt. Van valakinek valami ötlete. Így nem a legjobb használni a kocsit!


Nekem anno a vezérmû kiscsúszkája miatt csörgött, meg volt kopva és a vezérmûlánc picit belengett, a lekopott csúszkához verõdve fémesen csörgött. Csak emelkedõn és gyorsításkor jelentkezett, gyujtásállításra nem szünt meg...

Hátha nálad is ez lesz...Egy próbát megér.

Üdv.:Rebel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 02, 2005 3:07 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
A vezérmûlánc rezgés csillapító szeret leszakadni, ilyenkor kb. 3e-tõl csörög a gép. Szelepfedél le, megnéz.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 02, 2005 9:22 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
még1MbR írta:
A vezérmûlánc rezgés csillapító szeret leszakadni, ilyenkor kb. 3e-tõl csörög a gép. Szelepfedél le, megnéz.


Hol van ez a rezgés csillapító?

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 02, 2005 10:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
A láncfeszitõvel átellenes oldalon, tehát ahol a lánc lefelé megy. Nekem Erdélyben adta meg magát épp:)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jún. 03, 2005 5:05 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Konkrétan ott szemben egy fogaskerék van. vagy te a kislánc feszítõröl beszélsz?

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jún. 03, 2005 5:23 am 
A szegény keverék eszembe jutott nekem is. Észrevettem, hogy ha rajt van a szivató, akkor mindha nem csörögne. A gyújtáson egyébként próbáltam állítani. Még eléggé extrém elállítás esetén is csörgött. A vezérmûláncnak még azért utánanézek. Tegnap belõttem a szelephézagokat is. Most mindha egy picit jobb lenne.
Az gáz, hogyha csavarok a keverékállító csavaron, és nem nagyon veszem észre, hogy változna az alapjárat? Így elég nehéz belõnöm. Csak akkor változik, hogyha sokat csavarok rajt, akkor viszont le is áll!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jún. 03, 2005 5:31 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Érdemes lenne megnézni azt a kalapácshézagot ha van a pontos gyujtási szög és az elögyujtási szög nagyon sokat számít!

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jún. 03, 2005 7:07 am 
Sziasztok!

kb 2 hete vettem egy 2107-es ladát. Tegnap kicseréltem a gyertyákat (NGK-ra), mert a régiek kicsit kokszosak voltak (a pipáig feketék) A kérdésem a következõ lenne. Gyertya cserénél gyújtást is kell állítani?? Csak mert kicsit furcsa a gép az új gyertyákkal


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Csörgés-zörgés-kerregés-kattogás
HozzászólásElküldve: pén. jún. 03, 2005 2:06 pm 
Sziasztok!

Más a motor hangja, ha a szegény keveréktõl serceg, mint ha a nagy elõgyújtástól csörög, vagy a rezgéscsillapító zörög, vagy ha a szelepek kattognak.
A régi karbival szegény volt a keverék és 120-nál az érdi emelkedõn sercegett a kipufogóban a hosszúra nyúlt égés.
A múltkor szar röpsúlyrugó volt az elosztóban és gázadáskor bizony emelkedõn nekem is becsörgött. Így ha csörög, elõször nézd meg, hogy nem laza-e a röpsúlyrugód, mert az eléggé eltolhatja a gyújtásodat. Így a vákuum mikor mûködik terheléskor, eléggé be tud csörögni, nekem legutóbb ez volt. Próbáld meg úgy, hogy húzd le a vákuumcsövet az elosztórol és dugózd le, mert falsot szív. Próbáld ki, hogy mit csinál a gép. Ha hajlamos a csörgésre, akkor röpsúlyrugó. Ha nem, akkor lehet még rossz a vákuumos elõgyujtásállításod is. Teszteld folyamatos sebességnél és tövig nyomott gázpedálnál is. A vákuumos elõgyújtásszabályozó ugyanis csak részterhelésen mûködik. Ha részterhelésen rossz csak, akkor azt kell szétszedned.
A gyertyákkal kapcsolatban annyit, hogy én is próbáltam NGK gyertyát. Nekem megrottyantak. Nyáron melegen indíthatatlan volt a járgány, benzines lett és a végén lehúzott ott ahol nem kellene. De amíg ment addig nagyon ment. Nekem eddig minden gyertyánál kellett gyújtást állítanom. Furcsa, de számít. Valószinûleg a gyertya kialakításából és hõfokából adódik a dolog.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jún. 05, 2005 6:34 am 
Ezt a gyújtásos dolgot ki fogom próbálni. A röpsúlyrugókról annyit, hogy a túl erõs sem jó, és a túl gyenge sem, igaz?
Lehet a csörgés oka a túl meleg motor? Szégyenlem, de tegnap vettem észre, hogy kevés a víz a hõtõben, és jobbára levegõvel akartam hûteni.
Szóval ez lehetett ok?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jún. 05, 2005 8:47 am 
A hõfokvisszajelzõ nem jelezte? Kevés víz ugyebár hamarabb felforr... A gyertyákról: A miénkben (ill. már az enyém :) ) volt NGK,Bosch,stb... ezerféle gyertya, de pár éve már Marellit használok. Eddig az vált be a legjobban.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. jún. 05, 2005 6:47 pm 
Megpróbáltam mindent. Most Champion volt benn, de raktam bele NGK-t, Boscht, MagneticMarellit, de ugyan oilyan mind (NGK-val nehezebben indult melegen) A víz nem forrt fel, a lámpa sem jelzett. Talán mégsem volt nagyon rosszb a hûtés, csakhát most minden apróságra oda próbálok figyelni. Semmi javulást nem tapasztalok. A keverék már olyan dús, hogy szinte már csak benzint kap. A gyújtást 0-10°-ig állítottam, és 2 fokonként próbáltam az autót, semmi változás (rosszabb lett az alapjárat). A röpsúlyrugók jó. A vákumos elõgy.szabályzó jó. Van még valakinek egyéb ötlete. Akkor is csörög, ha 3 -asba akarok kijönni egy körforgalombúl (jó lendületesen ki lehet belõle jönni, szóval nem nagyon kell lassítani), és utána egy enyhe emelkedõ van (alig lehet észreverni, olyan pici). Ja a hûtést is megcsináltam, az sem számított semmit. Még mit próbáljak ki? Help!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 06, 2005 6:53 am 
kumpl írta:
Megpróbáltam mindent.(...)


Rossz benzin...?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 06, 2005 1:51 pm 
Eszembe jutott. De mindig annál a kútnál tankolok, és eddig még semmi problémám nem volt vele. Gondolod, hogy egyszercsak úgy döntenek, hogy mondjuk a 91-est elkadják 95-ösnek? Hát nem tudom. Egy próbát megér. Egy darabig máshol tankolok.
Egyéb lehetõség?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. jún. 08, 2005 5:10 am 
Valamit állítgattam a gyújtáson, és most csak alacsony fordulatszámon csörög. De ott sem olyan nagyon. Magasabb fordulatszámon visznt nem.
Lehet, hogy jó nyomon járok? A kis megszakítóhézag, vagy a gyertyahézag okozhat ilyen problémát?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 09, 2005 8:47 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Ehh, fogj egy stroboszkópot és egy zárásszögmérõt. Az elõgyújtást állítsd be vele 5-7 fokra, a zárásszöget pedig 55 fokra (60%).
A találomra állitgatás nem vezet sehová szerintem.
Gyertyahézag 0,6-0,8mm legyen.
/feltételezem, hogy van stroboszkópod, hiszen azt irtad, hogy a röpsúlyrugókat leellenõrizted jelleggörbe szempontjából/


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jún. 10, 2005 5:11 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Dr.Tápfesz írta:
Konkrétan ott szemben egy fogaskerék van. vagy te a kislánc feszítõröl beszélsz?


Szia!
Kép

Az ábrán a 33-as alkatrész az.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jún. 10, 2005 6:32 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 5:36 pm
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Ez a kép honnan van?
A "magyarázat" nincs meg véletlenül?

_________________
Fibo


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jún. 10, 2005 7:14 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
http://www.nivaoffroadteam.com



Fibo írta:
Ez a kép honnan van?
A "magyarázat" nincs meg véletlenül?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jún. 10, 2005 8:04 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Nekem a 38 as helyén egy fogaskerekes csapágyas megoldás van 18 éve benn ;-)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 20, 2005 2:37 pm 
Üdv!

1 kérdés:
Parragh dobom van hátul, elvileg ki is égett már. Emléxem, régen, a Koppányok motorfékkor röfögtek - põfõgögtek a'sszem jó beállítás mellett....az enyém nem csinálja.
Ez a fajta már nem produkál effektet? Avagy a gyújtáson lehetne javítani?

Kösz:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 21, 2005 8:41 am 
Szia peeter.

Nekem is parragi dob van hátul a 2101-en és nekem motorféknél hörög rendesen ahogy az kell :D .Nemtudom hány km-et futott ez a dob mert én használtan vettem és csak egy krómozott véget tettem rá.
Amikor csörgéshatárra volt állítva a gyujtásom 3.ba 90-rõl motorféknél még durrogott is szolidan :shock: :lol:
A gyutásállításnak csak a durrogáshoz van köze szerintem. :roll:
Ha mégse akkor remélem a többiek majd helyesbítenek.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 21, 2005 9:06 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
A hörgést lehet imitálni is:

1. Állítsd 5-6 ezer fordulaton motorfék üzembe a vasat.

2. Vegyél egy bazi nagy levegõt.

3. Kiáltsd ezt: Höööööööööööööööööööööööööööööö!

:lol:

Folytatásként pedig:

x. Padlózd le a gépet.

x+1. Vegyél egy bazi nagy levegõt.

x+2. Kiáltsd ezt: Rednáááááá-ááááááÁÁÁÁÁÁ-ááááá- ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!



:lol:

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 21, 2005 10:17 am 
Zorro!

Csak azért nem írom: Kapd be! mert alapjában rendes gádzsó vagy! :lol:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 21, 2005 11:07 am 
peeter!
kerékpárszerelést vállalsz? :


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 21, 2005 11:46 am 
Kedves Bözse!

Ez kissé off-topic kérdés... :lol:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 21, 2005 2:06 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Mi van Zorro, ittál, höööööööööööö? :-)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 21, 2005 10:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Én? Milyen libát? :o

Csupán csak próbáltam visszaidézni az ádándi tali kipufogóversenyének hangulatát, abból is Még1Bébi show-elemekkel tarkított bemutatóját :lol:


peeter, nyilván csak viccelõdtem, kben meg a Kapd be! dolog is viccessé, jelképessé tehetõ egy smile segyítségével...

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 22, 2005 5:31 am 
Nagyon melegszik az autóm. Lehet a gyújtás miatt? A víz jó, az olaj jó, és ugyan úgy van használva a gép. Bár lehet, hogy van még levegõ a rendszerben, de nem tudom kiszedni, azt hogyan kellene? Vagy nem is kell teljesen légmentesnek lennie?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 22, 2005 6:05 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Ha nagyon melegszik az auto akkor a víz miért jó? Nézd meg hogy nem levegõs e a dolog , nyáron 90-100 között városba.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 22, 2005 7:18 am 
Kedves Peeter!
ez nem a biciklizõk.hu web lap????????


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 22, 2005 7:23 am 
Zorro írta:
Én? Milyen libát? :o
peeter, nyilván csak viccelõdtem, kben meg a Kapd be! dolog is viccessé, jelképessé tehetõ egy smile segyítségével...


Zorro!
peeter? Mint nemecsek!? Eztetet nem vártam vóna!!! :lol:

1ébként meg ottan vala a :lol: , és nem a "jó gádzsó"-t tette jelképessé....


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 23, 2005 5:58 am 
Írtam, hopgy lehet hogy van levegõ a rendszerben, akkor tehát nem jó a víz. Hogyan szedjem ki belõle a levegõt? Mert nem akar kijönni belõle. Abban a csõben, amelyikben szívja a vizet a hûtõbõl szerintem van levegõ, nem is kevés. De nem jön ki! Mit tegyek?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 25, 2005 8:00 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
peeter írta:
Zorro!
peeter? Mint nemecsek!? Eztetet nem vártam vóna!!! :lol:

1ébként meg ottan vala a :lol: , és nem a "jó gádzsó"-t tette jelképessé....


Noná, hogy 'peeter', az a nicked, nem pedig 'Peeter' :D

Persze, hogy láttam, csak arra gondoltam, hogy a 'jó gádzsó'-s rész nélkül is elviseltem volna, a smájlival :lol:

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 25, 2005 8:26 am 
kumpl írta:
Írtam, hopgy lehet hogy van levegõ a rendszerben, akkor tehát nem jó a víz. Hogyan szedjem ki belõle a levegõt? Mert nem akar kijönni belõle. Abban a csõben, amelyikben szívja a vizet a hûtõbõl szerintem van levegõ, nem is kevés. De nem jön ki! Mit tegyek?


Lehet hogy rossz a hûtõn lévõ sapka. Ha nem tömít, a túlfolyó tartályból nem tudja a vizet beszívni, lélegzik az egyész és levegõs lesz a vízrendszer. Lehet benne rossz a rugó is, elrozsdál, eltörik. Nézd meg.
Egyébként a lada vízrendszert nem kell külön légteleníteni, lelégteleníti saját magát.
Nekem akkor melegedett túl, mikor csöpögött a víz a vízpumpa szimeringnél. Akkor került levegõ a hengerfejbe. Utántöltöttem és ment tovább.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 26, 2005 5:59 am 
Ellenõriztem ezeket, szerintem jók. A ví szintje a hûtõben állandó, akkor elvileg jó minden nem? Ehez a részhez nem igazán értek. Lehet, hogy elhasználódott az olaj? 7700km-e cseréltem. Shell Helix.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 26, 2005 6:31 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
kumpl, melegedésnek ezer oka lehet, de tuti nem az elhasználódott olajtól. Inkább fordítva, a melegedés hamarabb elhasználja az olajat.

7700 km már elég jelentõs táv egy multiszuper ásványi olajnak. Ugyan 10 ezer km a csereperiódus, de ez normál, gépkönyv szerinti használatra vonatkozik.

Motorépítõm mondta vala: Nem a megtett km számít egy olajnál, hanem az állaga. 2-3 év alatt a motorba töltött olaj akkor is elhasználódik, ha egész idõ alatt egy métert sem mész vele. 2 évente csere, ha már fekete, akkor is csere, még ha csak 2000 km is van benne....

A kérdésedre visszatérve, lehet a gyujtástól is melegedés, de annak hallható hangja kell legyen, un. csörgés formályában. Ez egy csilingelõ hang a motorból, fõleg mikor alacsony fordulatszámon (2000 alatt) megpadlózod, de elõfordulhat magas fordulatszámokon is, egy intenzív, padlógázos gyorsulás esetén. No ekkor visszább kell venni az elõgyujtást (jobbra teker).

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 27, 2005 5:57 am 
A csörgés miatt már írtam, végülis a gond nem oldódott meg. Még mindig jelen van. Ha jól hallom, és tényleg csörgést hallok. Ha 3-asban megyek, és jobban odalépek neki alacsony fordulatszámon, és jön az a hang (csörgés), viszont az autó meg gyorsul, akkor az most csörgés, vagy sem? 4 -esbe szinte alig tudok gyorsítani. Má nem tudom mit tegyek. Szelep, gyertya, olaj gyújtás? Mi?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 27, 2005 12:56 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Én is javaslom hogy vegyél vissza a gyujtásodbol , csörgés csak gyujtás miatt lehet. un kopogásos égés amikor pont ugy éri a dugót a meggyulladt üzemanyag amikor már lefelé halad így ütve vele egy "kicsit" :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 27, 2005 1:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Dr.Tápfesz írta:
un kopogásos égés amikor pont ugy éri a dugót a meggyulladt üzemanyag amikor már lefelé halad így ütve vele egy "kicsit" :)


Pont fordítva, még éppen felfelé halad, és visszaütve egy 'kicsikét' azaz túl korán kapja meg a szikrát, éppen ezért is kell vissza venni az elõgyújtásból.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 27, 2005 1:40 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Majdnem :) Az a lényeg hogy nah . Nekem akkor jelentkezik ha lekerül a légszûrõház teteje és elmegyek csapatni :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 27, 2005 2:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Végül is igen, attól függ mi halad és merre? Én a dugóról beszéltem, Te meg lehet a lángfrontról :D

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 28, 2005 5:07 am 
Nekem is úgy rémlik, hogy felfelé jön a dugó, amikor már gyújt. De ez most nem számít. Az nemj lehet, hogy a melegedés miatt túl nagy a hõmérséklet, és már szikra nélkül meggyullad a keverék? Vagy az az utógyújtás? (Leállítom, és megy egy picit tovább, az Audimon is ilyen volt.) Tegnap vittem az auztóval egty idõsebb ipsét aki szerelgetni szokott. Az egybõl észrevette, hogy nem, az igazi az autó. Elmindtam neki, hogy mi van, azt mondta, hogy lehet, hogy csak a furatás segít. Kérdezgettem, hogy nem-e csak a gyújtás, azt mondta, hogy lehet. Aztán az egyik kanyarban azt mondta, hogy igen, ez a gyújtás lesz. Indítsam el a motort, aztán állítsak az elosztón, amig megemelkedik a fordulatszám, egy picit. De na a legnagyobb forgulatszámig! Ez a módszer helytálló? Vagy van jobb?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 28, 2005 5:42 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Kérlek szépen , bevett szokás , Fogod a gázpedált és felturod a fordulatszámot 3e környékéig. fogod a gyujtás elosztód és tekered míg max fordulatszámot nem kapsz , nálam ugy jelentkezik ha tul van állítva hogy ki ki hagy a motor. Ha ez a fordulat megvan akkor egy picivel visszaveszem. Ennyi :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 28, 2005 3:53 pm 
Szaisztok!

Ha nem találja el valaki az autó optimális gyújtását, akkor a túl korai és a túl késõi gyújtástól is melegedhet a motor.
A kopogás akkor jelentkezik (csörgés) mikor a dugattyú még felfelé halad, mikor a lángfront épp a maximális nyomóerõt adja. Vagyis túl korán meggyulladt. A Te esetedben kumpl valószinûleg ez a helyzet, túl korán gyullad, emiatt kopog. Valószinûleg okozhatja a gyengébbik röpsúlyrugó is. Megnyúlt, elfáradt, nagyobb emiatt az alap elõgyújtásod is, és alacsony fordulatszámon nagy az elõgyújtás, míg a második erõsebb rugó be nem korlátozza. Nagyobb fordulaton erõs csapágyhang hallható, ha becsörög, szinte zörögnek a csapágyak.
Csörgés hangot a túl szegény keverék is adhat, ilyet nálam az érdi emelkedõn fölfelé 120-nál produkált. Mintha a kipufogón sercegne valami, olyan a hang.
Egyébként a meleg motor miatt nézd meg a termosztátot is, lehet az okozza a túlzott melegedést. Ettõl persze a kopogást még meg kell szüntetned, szerintem vidd el mûhelybe, ott stroboszkóppal pontosan belövik. Ha kell, Újpesten tudok egy jó helyet, egy barátom dolgozik abban a mûhelyben, garantáltan jól belövi.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 29, 2005 5:13 am 
Tegnap kicseréltem az egész gyújtáselosztót. Belõttem a gyújtást oda, ahová szoktam, és egy kcsit visszavettem belõle (jobbra). Szerintem most jobb. Bár nagyon még nem volt alkalmam letesztelni, de most nehezebben csörög be. Még akkor vegyek vissza a gyújtáson? Az alapjárat már nem a legszebb. A gyergyáktól nem lehet? Rossz hõérték, elhasználódtak (7000km), vagy esetleg a trafó? A trafót hogyan tudom letesztelni? Lecseréletm az olajat is! Most már az sem lehet gond! Csak azt nem értem, hogy az miért van, ha megyek langyos motorral 30-al, és 4-esben nyomok egy padlót, és nem csörög, meleg motornál meg szinte minden gyorsításkor.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 29, 2005 5:56 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Elképzelhetõ , nekem megoldotta a dolgot a 3 pólusu gyertya , amit árulok az meg jobban bejött sajnos mint a bosch :SS A bosch 5e km után porcelánforgással jött elõ , a Champion ami még nagyon ---- volt régen reped a porcelán , Most ilyen Master Sport van benne 3 pólusu 6e km és semmi hiba a rendszerbe. Huz mindenhol beraktam és 1500 as alapjárat :) egyébként 2500 ért adom a 4 et Miskolcon lakom , viszik a gyertyákat mint a cukrot és csak jót hallottam vissza. Trafóba , én most akarom lecserélni a szamaráéra ami gyárilag hall jeladós mert az megn
övelt szikrateljesítményû

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4861 hozzászólás ]  Oldal 1 2 3 4 598 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség