Pontos idő: hétf. jún. 25, 2018 11:04 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4897 hozzászólás ]  Oldal 1 2 3 4 598 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Motorproblémák
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 20, 2005 2:19 pm 
Hali mindenki!Kérdésem a következö!Adott egy 50e km-es gyári Lada moci!Hideg motornál eröteljes szelepkopogást tapasztalok ami néhány perc járatás után szinte teljesen megszünik!Szelephézag kb:0.10-re állitva!Gondolom vez:tengely,és himba kopásról ennyi km-nél még nem lehet szó!Akkor vajon miért lehet?Várom a tippeket!Udv!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 20, 2005 2:28 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5667
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Hali!

Nem kb. -re kell állítani a szelep hézagot, hanem, pontosan 0,15 mm-re, kben megjárod.

A hidegen való csörömpölés nem ritka dolog, olaj milyen? és mikori (km-ben és évben) ?

Üdv,

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 20, 2005 5:22 pm 
Az olajban 8000 van,MSE!Szerintem az hogy 5 századdal kisebb a sz:hézag hideg motornál az nem gáz,melegen úgyis nö!Azt meg azért irtam hogy kb:0.10 a hézag mivel teljesen századra úgysem lehet (házilag) beállitani!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 20, 2005 6:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Lehet, hogy nem is szelep hanem csapágyhang, az tipikusan olyan, hogy hideg motornál erõs de melegen elhalkul.
Tapasztalat :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 20, 2005 6:25 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Nekem a szelephézagom indikátor óra szerint 25 körül van :) és így nemcsattog viszont ahogy leírták az oldalon 45-40 körül meg nagyon kelepel a gép!

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 21, 2005 12:18 pm 
"Az olajban 8000 van,MSE!Szerintem az hogy 5 századdal kisebb a sz:hézag hideg motornál az nem gáz,melegen úgyis nö!Azt meg azért irtam hogy kb:0.10 a hézag mivel teljesen századra úgysem lehet...."


Bocsika hogy közbeszólok, de tévedsz, mert pont hogy lecsökken...
ezért is van..., ha kicsi a hézag, beéghet a szelep is!!! :o

ÜdV: Attis 2105LPG


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 21, 2005 2:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Szerintem a Lada szelepnek csattogni kell, ha csendes akkor ott már valami baj van. pl.: túl kis hézag


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 21, 2005 2:46 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Nemtudom , lehet hogy tul kicsi bár a gyujtáson nemkellett állítani viszont szépen lehet hallani a csapágyas nagy láncfeszítõmet így.:) csak ugy villyog :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 21, 2005 7:52 pm 
Attis!Nem akarok vitatkozni,de szerintem te tévedsz!Ugyanis a Ladánál a gyár megadja a szelephézag nagyságát meleg motornál is,és ez 0.20mm!Hidegen meg ugye 0.15!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 22, 2005 7:06 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5667
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
vitya!

Felölem úgy b@szod el a motorodat ahogy akarod, de nem véletlen a gyári 0,15 (hideg) és a 0,2 (melg) adat. Oda kell állítani és kész. Nem kellene itt 'áltudományos' tényekkel hûlyíteni a népet, mert esetleg hallgattnak rád, azt majd megköveznek, ha a HF tönkre megy.

Amúgy meg üzem közben - nem pedig leállítás utáni meleg állapotban - tényleg összemennek a hézagok, mivel az alu HF jobban kitágul, mint az acél szelep. Ezért kell a szelephézag, hogy ilyenkor se 'üljön fel' a vezérmû tengelyre. Továbbá mivel nem naponta állítja az ember, van ugye még a szelepbeverõdés a HF-be. Gyári adatok szerint (pontosan nem emlékszem) 10-20 ezrenként kell szelept állítani. Na addig meg ki kell tartani a szelepnek. Én olajcsere alkalmával szoktam megnézni, és házilag, száradra beállítva, mérõórával, ami cirka 2000 Ft-ért megvehetõ.

A fenti dolgokon nincs mit vitatkozni, ezek a tények.

Amúgy 8000 km után, fõleg nagyobb igénybevétel és MSE olaj esetén illó a csere.

Üdv,

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 22, 2005 7:38 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Mit harcoltok ?:) Hidegen ugyis 0.15 re kell állítani melegen meg 0.20 ra és kész :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 22, 2005 8:07 am 
Ja,az oil-t nemsokára lecserélem,és lehet veszek bele valami jobb minöségü kencét!Bár nemtom érdemes-e bevállalni a többletköltséget,mivel a gyár álltal megadott telj:szintnek ez is megfelel!Szerintetek?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 22, 2005 8:13 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Igen valami olaj sürítõ kencét rakhatsz bele. Ha ukránia közelébe laksz mint én Miskolcon akkor olcsóbol meguszod az egészet (1200Ft ) %l olaj+szürõ :D

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 22, 2005 8:25 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5667
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Hali!

vitya, ajánlom figyelmedbe az alábbi cikket:

Olajok

De nem feltétlenül kell ágyúval lõni verébre. Tegnap voltam budaörsi Osanba. Két olcsó és jó olajat is tudok ajánlani a polcukról:

BP Multigrade 15W-40 és Shell X100 15W-40, mindkettõ 3000 Ft/5l körüli áron kapható, az MSE sem olcsóbb sokkal (2800 Ft/5l), de szvsz. gyengébb minõségû és a BP, Shellbõl kapsz 1 l-t pluszban, esetleges utántöltésre.

Én eddig a BP-t használtam, most is az van benne. Bírja a gyûrõdést is. Bár már 8000 km van benne, és nemrég voltunk szlalom teszten, ahol 15 perces kemény gyûrés után (by még1MbR és jómagam) alapjáraton be-be villant az olajlámpa. Tehát ha nem sportolsz a géppel, bõven megteszi.

doktor úr! Dehogy harcolok, csak azt szeretném elkerülni, hogy vki a forum infók alapján elcsessze a motorját. Az én magán véleményem szerint is jó a 0,10-0,15 közötti érték, mert tuti bolond biztosra mentek az oroszok és raktak bele vagy 2x biztonsági tényezõt, de jobb félni, mint megijedni. Ezért nyomatékosan felhívom mindenki figyelmét, hogy a gyári adatoktól eltérõen mindenki csak saját felelõsségére állítson kisebbet. Erre is van amúgy jó kis cikk a honlapon:

Szelep állítás gyárilag és profiknak

Üdv,

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 22, 2005 8:43 am 
Hali!

Örülök, hogy szóba kerültek az olajok is.Én leggyakrabban MOL Botondot használok,még soha nem volt olajnyomás lámpa villanás,vagy bármi más rendellenes dolog bár szokott kapni rendesen az autó.(alkalmanként :D)
Próbáltam a Gulfot is de azt elfogyasztottuk. :cry:
Elég gyakran cserélem egyébként az olajat.Szabad használni Botondot?

István


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 22, 2005 5:14 pm 
A MOL Botondot a gyártó kopottabb motorokba ajánlja,amik már eszegetik az olajat!Mivel viszkozitása valamivel sürübb (asszem 20W-50)!Vélemények megoszlanak róla!A hozzáértök általában dicsérik!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 22, 2005 6:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 7:21 pm
Hozzászólások: 154
vitya írta:
A MOL Botondot a gyártó kopottabb motorokba ajánlja,amik már eszegetik az olajat!Mivel viszkozitása valamivel sürübb (asszem 20W-50)!Vélemények megoszlanak róla!A hozzáértök általában dicsérik!

Háát apám járj nyugodtan azzal a pisivel. Se viszkozitása, se teljesítmény szintje. Motorba én nem raknám. Csavart olajozni jó, de másra nem.
Egyesek használják moso olajnak, de én inkább olyan olajat használok ami után nem kell kimosni a motort.
Grano


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 22, 2005 10:41 pm 
grano!Szóval se teljesitmény szint,se viszkozitás mi??? :D Azt állitod hogy nem felelnek meg a valóságnak a ráirt adatok?Ezt magad sem gondolod komolyan!Sokan azt hiszik hogy beöntik a Zsiguliba a 2-3000Ft/l olajokat,azt milyen jót tettek vele!Csendes lesz mint egy Mercedes meg megy töle mint egy BMW! :lol: Változatlanul fenntartom hogy széria kopott Lada motorba megfelelö!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 23, 2005 9:14 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
A Botondot még a MOL is csak a sokat futott, nagy olajfogyasztású motorokba ajánlja, annak meg már úgyis mindegy :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 23, 2005 9:35 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 7:21 pm
Hozzászólások: 154
vitya írta:
grano!Szóval se teljesitmény szint,se viszkozitás mi??? :D Azt állitod hogy nem felelnek meg a valóságnak a ráirt adatok?Ezt magad sem gondolod komolyan!Sokan azt hiszik hogy beöntik a Zsiguliba a 2-3000Ft/l olajokat,azt milyen jót tettek vele!Csendes lesz mint egy Mercedes meg megy töle mint egy BMW! :lol: Változatlanul fenntartom hogy széria kopott Lada motorba megfelelö!

Széria, elkopott ladamotorba fúrás, köszörülés, dugózás, gyûrûzés, hónolás, csapágyazás...... való. Nem Botond mert az azon túl, hogy olcsó semmire nem jó. A viszkozitása laborkörülmények között lehett h van, de a motorod nagyhidegben, nagymelegben nem fogja szeretni. Ha pedig melegen egy kicsit megkergeted jó eséllyel fordulaton se lessz olajnyomid csak annyi h a piros ne gyulladjon ki. Egy halálra ítélt motorba bele lehet tenni. Amit használni akarnak abba nem. Elárulom neked h tán én használom az ideírogatóg közül a legvadabb oilt. Pedig nincs is tuning motorom. De tudom h miért járok fullszint 5W-50 SJ, ACEA A3-B3 olajjal á'la 2500Ft/liter áron.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Olaj
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 23, 2005 10:04 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 1:09 am
Hozzászólások: 504
Tartózkodási hely: Magyarország
Sziasztok!

Én is kipróbáltam már pár olajat az autóba.
CASTROL LX SAE 15W40 MOTOROLAJ 4l (5090.- jelenleg a Kelemen Mûvek árlistája alapján) - régi és nem túl nagy szám olaj, igazából nem ajánlom senkinek
CASTROL GTX SAE 15W40 SG/CD MOTOROLAJ 4l (5060.- jelenleg a Kelemen Mûvek árlistája alapján) - nem rossz olaj de azért ez is fogyott
VALVOLINE ALL CLIMATE SAE 15W40 (árat nem tudok) - picit eszi az autó, de nem vészes 0,7-1l/1000km
OPEL ÁSVÁNYI SAE 15W40 5l (5000.- akciós volt az opelnél) - eddig ezzel vagyok a legjobban megelégedve, mióta le lett cserélve azóta alig evet belõle, max 1 decit.

Egy biztos, MOL BOTONDOT még a bringám láncára se öntenék, talán a nyikorgó garázsajtót megkenném vele, de lehet, hogy azt is inkább gépzsírral. :lol:

Szerintem az olajjal nem szabad spórolni ha hosszú távra tervez az ember azzal a motorral amibe beletölti.
Googleben kotorászva ezt találtam: http://jht.gau.hu/~lajbi/motorok/Motorolajok.htm


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 23, 2005 4:24 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Az Opel olaj tényleg jó, 4000Ft körül van egy kannával. Bár egy átlag Ladába amit átlagos ladás használ tényleg jó gyakorlatilag bármi :)
Az 1l/1000km olajfogyás meg igenis vészes, ebben a hóanpban több mint 3000et mentem, jól néznénk ki ha ennyi fogyott volna :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 23, 2005 7:23 pm 
Hali!Egyetértek Pavellel a 0.7-1.0l/1000km az tényleg sok!Az én 50e km-es mocim nivoján 8000km után nem látszik olajfogyás,pedig soha nem volt benne különleges,jó minöségü drága olaj!Zsiguli nem igényel ilyet!Az igaz hogy nyugdijas módon járunk vele!4000 fölé csak ritkán,indokolt esetben forgatjuk! grano!Ne titkolódz,oszd meg velünk mi indikolja a Lada motorban az 5W-50-es SJ olaj használatát?Gondolom nem 10 ezrenként cserélgeted,mert az anyagi csöd lenne 100 000km-nél 100 000Ft!Az kb 3 motorfe


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 23, 2005 7:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 7:21 pm
Hozzászólások: 154
A hidegoldali viszkozitás a téli hideginditás miatt kell. Az 50 és az SJ teljesítmény szint pedig két ok miatt. Az utazóm 120+ ami egy kombinál nagyobb terhelés mint a többi classicnál. A másik ok a gázüzem.
Az idén lehet h átállok kissebb VI-re mert jó eséllyel 2x kell olajat cserélnem és ezzel megoldható h télen 5W-40, nyáron 20W-50-et használok, de az SJ akkor is kell, mert hiába a nejem hajtja mostantól a verdát, újabban õ is szok 150+ elõzéseket bevállalni 120+ utazó mellett. :-)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 23, 2005 7:41 pm 
Bocsi!A hsz-em vége!kb:3 motorfelújitás ára!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 23, 2005 10:09 pm 
Ami nekem bejött:

VALVOLINE

Véleményem szerint bõven elég a 15W-40!

Az 50 már túl híg lenne véleményem szerint. Az 5 pedig túl sûrû, hidegben indításnl a motor lassabban éri el az üzemi hõt, és a sûrû vizkójú olaj nem biztos hogy megfelelõ kenést ad. . Na meg a tajga csillagánál hidegindításról beszélni?

Az SJ pedíg bõven túlteljesítni a Lada motor követelményeit, és más körülményekre lett kitalálva. SG... bõven jó. Én is járogatok 120as utazóval, és bõven jó a 15W-40 SG. Tökéletes, csak a TESCO GAZDASÁGOS olajoktól kell félni.

Grano. A zsiguli.hu- n van egy kimerítõ cikk az olajokról amit érdemes elolvasnod, és rájössz hogy az 5W-50 SJ felesleges flanc.

Az SJ meg nem kell azért mert jobban van hajtva a gép.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 23, 2005 11:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 7:21 pm
Hozzászólások: 154
topdon_2108 írta:
Ami nekem bejött:
VALVOLINE
Véleményem szerint bõven elég a 15W-40!
Az 50 már túl híg lenne véleményem szerint. Az 5 pedig túl sûrû, hidegben indításnl a motor lassabban éri el az üzemi hõt, és a sûrû vizkójú olaj nem biztos hogy megfelelõ kenést ad. . Na meg a tajga csillagánál hidegindításról beszélni?
Az SJ pedíg bõven túlteljesítni a Lada motor követelményeit, és más körülményekre lett kitalálva. SG... bõven jó. Én is járogatok 120as utazóval, és bõven jó a 15W-40 SG. Tökéletes, csak a TESCO GAZDASÁGOS olajoktól kell félni.
Grano. A zsiguli.hu- n van egy kimerítõ cikk az olajokról amit érdemes elolvasnod, és rájössz hogy az 5W-50 SJ felesleges flanc.
Az SJ meg nem kell azért mert jobban van hajtva a gép.

Az 5W pont h folyékonyabb mínusz 20-ban mint a 10W. Az 50 nem a hajtás miatt kell. Az önmagában nem feltétlen indokolná. De az LPG miatt kell. E miatt kell az SJ is.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 24, 2005 12:19 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Én Budget olajjal járok :) 10W 40 es asszem :) kb 2havonta cserélem így az olajat :) De most megyek ki ukránba veszek ruszki olajat hátha találok lada feliratost :D

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 24, 2005 8:46 pm 
Üdv!

Hamár olaj, akkor én is kérdeznék egyet :)
Vettem egy verdát, amibe az elõzõ tulaj elmondása szerint Havassy tengely van.
Ebbe milyen olajat volna célszerû tölteni szerintetek?

Elõre is köszi...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 24, 2005 8:52 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
És milyen fokolású a tengely ?:) Amugy az anyahonlapon fennvannak a tengelyekröl minden egy kelleme cikkbe . Szerintem az olaj teljesen mind1 :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 24, 2005 9:00 pm 
Dr.Tápfesz írta:
És milyen fokolású a tengely ?:)
Amugy az anyahonlapon fennvannak a tengelyekröl minden egy kelleme cikkbe

Hát ezt jó vóna tudni :)
De ezt nem árulta el a tulaj. Nekem afelõl is kétségeim vannak, hogy benne van-e...

Ha benne van a tengely, akkor a cikk szerint ugyebár minimum félszintetikus kell bele, de azon belül van valami siker márka? :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Olaj
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 24, 2005 11:57 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 1:09 am
Hozzászólások: 504
Tartózkodási hely: Magyarország
Foximaxi írta:
VALVOLINE ALL CLIMATE SAE 15W40 (árat nem tudok) - picit eszi az autó, de nem vészes 0,7-1l/1000km

Egy nulla lemaradt. :D
Tehát akkor helyesen: 0,7-1l/10.000km


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 25, 2005 4:38 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Igen minöségi tuning tengelyeket gyártanak , lada specialisták . :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 25, 2005 6:47 am 
Helló!

Köszönöm a hozzászólásokat.Hát nem lettem boldogabb.
:D ÉN sokszor használtam már Botondot, de eddig nem tapasztaltam semmi rendeleneset,de hozzátartozik az is hogy jóval gyakrabban cserélem mint az elõírás.
Az Opel olajat próbáltam már régen,de olajnyomás problámáim voltak vele.
Legutóbb Gulf 15W-40-et használtam de ette a kocsi rendesen, pedig azért még nem totálkáros a motorom.

István


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Olajok
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 25, 2005 8:13 am 
Sziasztok!

A véleményem az olajokkal kapcsolatban az, hogy egy gyári alkatrészekbõl felépített motorhoz a gyárilag elõírt viszkozitású olajat kell alkalmazni. Ez minden gépre igaz, nem csak autóra. Miért?
Ha hígabb olajat alkalmazunk, azzal fõként nyáron van probléma. A melegben folyósabb az olaj, vékonyabb filmet hoz létre. Alacsony fordulatnál az alkatrészek hajlamosak kipréselni maguk közül az olajfilmet és így fém a fémet koptatja. Ezért éredemes nagyobb olajnyomást használni, hogy pótolni tudjuk a filmet.
Ha sûrû az olaj, leginkább télen okoz problémát indításkor. Nagy fordulaton erõsen ellenáll. Ha túlzottan sûrû, nem folyik be oda, ahova kellene így megintcsak nincs megfelelõ kenés.
Én jelenleg a 10W40 Valvolin olajat használom, de úgy érzem szükség lenne az olajpumpa tuningra.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 25, 2005 5:28 pm 
Grano írta:
De tudom h miért járok fullszint 5W-50 SJ, ACEA A3-B3 olajjal á'la 2500Ft/liter áron.



Grano!

Engem érdekelne hogy miért jársz ezzel az olillal, mert te vágod ezt a gáz kontra oil témát. Engem hitegetnek mindennel, hogy a gáz megeszi meg ilyenek. Mi igaz ebbõl? Most jelenleg én is szintetikus repsol elite olajjal járok.....

Elõre is köszi: Attis 2105LPG


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 25, 2005 6:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 7:21 pm
Hozzászólások: 154
Attis írta:
Grano írta:
De tudom h miért járok fullszint 5W-50 SJ, ACEA A3-B3 olajjal á'la 2500Ft/liter áron.

Grano!
Engem érdekelne hogy miért jársz ezzel az olillal, mert te vágod ezt a gáz kontra oil témát. Engem hitegetnek mindennel, hogy a gáz megeszi meg ilyenek. Mi igaz ebbõl? Most jelenleg én is szintetikus repsol elite olajjal járok.....Elõre is köszi: Attis 2105LPG

Megeszi?? Mit?? Az olajat? Egy LPG-s verda élbõl kevesebb olajat esz mint egy benzines. Opeles tulajoktól hallom h benzinen min 100%-al nagyobb az olajfogyi.
Vagy a gáz eszi a motort? Mert a kipufszelepek nem szeretik az igaz, de aztán azonkívül mindennek jobb.
Azért járok ezzel, mert a téli hidegindítás miatt jobb a hidegben is mûködõ olaj, másrészt ha kánikulában 140-el tolom neki akkor se folyósodik el, nem lessz belõle pisi. Ezt gázon kevés olaj birja igazán, mert bazi nagy a hõterhelése.
Grano


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 12, 2005 8:14 pm 
Sziasztok!
Az olaj témánál szeretnék picivel többet tudni szépen olvasgatom a cikkeket és nagyon lehet belõlük tanulni.
Most vettem egy 1200S-t és nagyon tetszik soha nem fogom megbánni ez tuti:) Akitõl vettem egy öreg bácsié volt, és a LADA 22 éves és 95000 van benne. Az úr azt mondta hogy mindig botondot nyomott bele mert az olcsó...
Nos a az lenne a kérdésem hogy motorféknél mikor visszadobom kettõbe kigyullad a kis kannácska, ez még alapjáraton van ha ugy indulok el vele, amugy nem villan be... Olvastam a gyári leírást az azt írja hogy ilyen esetben lehet hogy be villanhat... Szerintetek ez mennyire befolyásolja az élettartamot, a karbantartást stb...?
Válaszaitokat elõre is köszönöm.
Üdv.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 12, 2005 8:49 pm 
Dévid írta:
Sziasztok!
Az olaj témánál szeretnék picivel többet tudni szépen olvasgatom a cikkeket és nagyon lehet belõlük tanulni.
Most vettem egy 1200S-t és nagyon tetszik soha nem fogom megbánni ez tuti:) Akitõl vettem egy öreg bácsié volt, és a LADA 22 éves és 95000 van benne. Az úr azt mondta hogy mindig botondot nyomott bele mert az olcsó...
Nos a az lenne a kérdésem hogy motorféknél mikor visszadobom kettõbe kigyullad a kis kannácska, ez még alapjáraton van ha ugy indulok el vele, amugy nem villan be... Olvastam a gyári leírást az azt írja hogy ilyen esetben lehet hogy be villanhat... Szerintetek ez mennyire befolyásolja az élettartamot, a karbantartást stb...?
Válaszaitokat elõre is köszönöm.
Üdv.



Én októberben vettem az 1300-as kocka zsigámat.
Nekem is világított az olajnyomás jelzõ lámpám,
ajánlottak egy motortisztító lötyöt amit az olajcsre elõtt belekel önteni.
Lecseréltem az olajat és megszünt a probléma.
Feltehetõen a kevés és igen fáradt olaj okozhatta.

Üdv: Balázs


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. máj. 13, 2005 7:30 am 
Én már sok rosszat hallottam a Botondról.
Régen és is azt használtam, mígy 1x a nyári kánikulában, a TESCO parkolójában, a csomagtartót kinyitván a bontatlan Botond szépen ki volt gömböjödve, mint a katonai húskonzerv :-)
Azóta mást használok.
dagonya


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 06, 2005 6:09 am 
Sziasztok!

Csak annyit szeretnék megkérdezni, hogy szerintetek 21011-es mocira megfelelõ-e az Armafilt fekete színû, O.93 típusú olajszûrõje? A boltban a tag azt mondta, ez a középsõ méret és tökéletes ehhez a motorhoz. Egyetértetek?
Ja, még valami:
Ha lehetséges áruljátok már el lsz. nekem is, hogy hol lehet hozzájutni a szelephézagméréshez szükséges indikátorórához?
2 cm-es hézagmérõm nekem is van, dehát fõ a pontosság, nem? :wink:

Üdv.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 06, 2005 5:53 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Hello!

Teljesen jó az a szûrõ. Hézagállítót a GDMben tudsz rendelni, árára nem emlékszem, 10k alatt van.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 06, 2005 6:06 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Shell Helix 3500Ft/5L , Mol botond 3000Ft/5L ha kell valakinek, bontatlan zárjegyes.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 06, 2005 11:56 pm 
Kössz a segítséget, Pavel!

Csak azért bizonytalankodtam, mert eddig mindig a legnagyobb típusú, narancssárga színû szûrõ volt rajta, ja, és erre meg az van írva, hogy 2104, 2105. :roll:
Akkor ezek szerint 011-re is jó :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 07, 2005 6:11 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Mindenképp jó mert az orosz sem hülye miért csinálna ugy mint a német hogy minden tipusra másik szürõ kelljen? Akkoe még nem az volt a divat hogy a szervíz és az alkatrész ág hozza be az autó 3x os árát. Barétomék 3 éve vettek egy Fiat Puntót 2.1Millért. Most az auto 5,2 Millbe van már , törve nemvolt , 1 karc sincs rajta, hibátlan fényezés 35e km.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 07, 2005 12:18 pm 
Sziasztok!

Nagy bajban vagyok.Tegnap kompressziót mérettem és sajnos beigazolódott a gyanúm h. a motorommal valami gond van.
A 3. hengerben 8.6 volt kompresszió,többszöri forgatásra 9fölé ment.
Mindenféleképpen törés vagy kopástól lehet ez?
Azért kérdezem mert nemrégiben beleontöttem egy fél doboz finish-t.
(tudtam h. nem szabadna)
Lehet olyan h. betapad a gyûrû a horonyba?Arra gondolok h. a finistõl beleégett.
Orvosság ez ellen?

István


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 07, 2005 12:26 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Érdekes problémád van :) Próbálkozz szerintem egy kis denaturált szeres benzinkeverékkel egy 50Km et , 5L hez tölts 5 dl-t denszeszt. Ha nemváltozik a kiégetésre akkor motorbontás, takarítás gyûrûsorcsere.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 09, 2005 7:05 pm 
Doki!Leirhatnád mi került azon a Fiaton 3 millába!35e km-nél sértetlen kasznival!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 09, 2005 7:26 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
szervízköltség :) 10e km enként teljes szervíz van elöírva a gari miatt. Meg alkatrészek a szervizkönyszerint cserélve voltak :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 14, 2005 6:49 am 
Ez akkor is rohadt drága, 1 milla/karbantartás???
Ez finoman szólva is etikátlan. :?
Miért nem próbálják jogi útra vinni az ügyet? 8)


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4897 hozzászólás ]  Oldal 1 2 3 4 598 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség