It is currently Tue Oct 20, 2020 3:49 am

All times are UTC+01:00


Forum rules


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Post new topic  Reply to topic  [ 303 posts ]  Go to page 1 2 3 4 57 Next
Author Message
 Post subject: Szûrõk
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 2:29 pm 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Fri Jun 03, 2005 1:35 pm
Posts: 893
Location: Budapest
Üdv!

Remélem nem gond, hogy van egy ilyen is. Igazából nem tudtam hova sorolni a kérdésemet, talán nem ebrudalnak ki emiatt a moderátorok.
Olaj és légszûrõt vennék, újakat. Nézegettem a Ladaboltot, a Bárdit, Unixot meg a Lángot. A 3 nagy árai 2-3x-os a márkaboltéhoz képest. Márkaboltban valami "Citron" márkájú dolgok vannak. Olcsónak tûnnek, ahhoz képest, hogy a másik 3-ben a Bosch, Armafilt, Tecneco, stb. cuccok sokkal drágábbak.
Megéri-e az elvileg jobb minõségû (ismert márka) termékeket megvenni, vagy hagyjam?
Hozzátenném, a motor felújított, most lett összerakva, friss, és egy HMS 296 van benne. Még nem volt beüzemelve.
Még valami. A benzinszûrõ nem tétel, azért csak azt említem meg, hogy elég az AC pumpa elé egy, nem kell utána is rakni, igaz? Az csak léleknyugtatásként szolgál?
Szóval elõre is köszönöm a segítségeket.

Üdv, HegeGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 4:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Nekem ilyen oroszok vannak a 296-osban, eddig semmi gondom nem volt velük. Olaj és levegõ szûrésre is.

Ha márkásabb érdekel, a levlistán Bosch olajszûrõket ajánlgattak.

Levegõszûrõben nem csak a márka a lényeg, hanem az, hogy megfelelõ magas legyen, és legyen benne fém rács is, min. kívül, de legjobb ha mind oldalon van. Ellenkezõ esetben a szereléskor összemegy és falsot szívhat :(

Megjegyzem, nyáron, nyitott ház esetén szarul is mutat az összegyûrt légszûrõ :lol:

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 16, 2006 9:47 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Joined: Mon Dec 26, 2005 2:11 pm
Posts: 1203
Hello!

Levegõszûröknél olyan különbségek is vannak hogy ami normális abban sokkal több "harmonika" található és nyilván minél több van ebbõl annál nagyobb a felület...

Olajszûröknél a gagyik visszaengedik az olajat így hidegindításnál valamivel késõbb alakul ki az olajnyomás ilyenkor fokozott kopásnak van kitéve a motor... Ha olyat veszel amiben 2 szelep van tehát a bemenõ oldali egyszerû gumigyûrû mellett a kimenõ oldalán is van egy visszacsapószelep akkor nem szívárog vissza hosszabb állás után sem.
Valamint arra is figyelni kell milyen nyomásnál nyit a by-pass szelep...

Ajánlott márkák: Fram, Mann, Mahle(Knecht)...
Vannak jó és mégse drága gyártók: Lautrette(Mecafilter), SCT-Germany...
Kerülendõ az ukrán, orosz, hamisított stb.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 7:54 pm 
Szevasztok. Havernak van egy Alekoja (1,6 Lada motoros). Elmondása szerint ha hidegen padlózza (csak hideg motornál fordul elõ), az olajszûrõt mindig levágja a blokkról! Persze, a megoldás addig ne járjon padlóval :D ! De én még ilyet nem halottam. Ha csak normálisan használja hidegen akkor csak a tömítést fújja ki. Több fajta szûrõvel is próbálkozott, de mindegyiket ledobja. Semmi motortuning nincs rajta, széria. Ez a jelenség normális?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 8:10 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
AZ olajszûrõ menettel rögzítõdik a motorhoz , hogy tudja levágni ? 4 bár körül pumpál az olajpuma 5e körüli fordulaton.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Nov 27, 2006 8:35 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Joined: Mon Dec 26, 2005 2:11 pm
Posts: 1203
Hello!

Olajnyomást kéne mérni, lehet hogy a nyomáshatároló szelep nem igazán mûködik az olajpumpában...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 28, 2006 1:21 pm 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Sun Mar 20, 2005 11:10 pm
Posts: 731
Location: Budapest
Én már nem tudom milyen olajszûrõt vettem, de kapásból a szûrõ alá a blokkra kiül az olaj. Elõször azt hittem, hogy a rossz AC, ami amúgy is eresztette az olajat, de az új AC felrakása után sem változott semmi. Mostmár csak arra tudok gondolni, hogy az olajszûrõ szar tömitésénél szivárog minimálisan az olaj.

_________________
http://kep.tar.hu/bendoo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 14, 2007 9:29 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Tue Jan 02, 2007 12:05 pm
Posts: 2202
Location: Túrkeve
Sziasztok!

Sikerült ma reggel bevsárolnom egy megint nagyon jo minöségü kisipari szemetet!
Egy levegöszüröröl van szó a neve valami Filtrol.az itt lévö autósboltokat végigjárva csak ilyet találtam.vettem egyet deminek... :cry:
Mikor beletettem már alig indult be(ez már gyanus volt)utánna ráléptem a gázra 3000fölé nem pörgött és nem volt alapjárat!Én nem tudom mibõl van a belseje de szerintem nejlonzacskóból vagy ki van öntva betonból vagy nem tom de hogy levegöt ne enged át az is biztos :lol:

Ugyh visszatettem a régit azzal jo,majd ha látok normálisat veszek.
Csak gázzal próbáltam benzinnel nem mert ugy felmérgelt h kivágta belöle! :lol:

Csak azért irtam le ha valaki ilyet lát még a fejét is gyorsan fordítsa el,de megvenni még véletlen se próbálja meg :lol:

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 14, 2007 10:08 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Én mindig Armafiltet veszek, azzal sosem volt gondom. Köszi az infót mindenesetre!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 14, 2007 10:36 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Tue Jan 02, 2007 12:05 pm
Posts: 2202
Location: Túrkeve
Én is azt akartam de nem volt csak ilyen!Majd átmegyek a szomszéd városba és veszek ott! :lol:

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 06, 2007 11:59 pm 
Hello ladarevolution!
Itt vannak amiket össze gyüjtöttem levegõszûrõk.
Lada:61mm <-------Gyári
Transit '86:94mm <-----Ez tuti bemegy 2105-be!
Sierra:70mm <--------Szinte ugyan akkora!
Granada 2,8 V6 '77-'85-ig:82mm <--------Nekem ezt ajánlották!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 7:36 am 
Quote:
4 bár körül pumpál az olajpuma 5e körüli fordulaton.
Nem is oly rég mértem egy széria Nagypolskin olajnyomást (új olajpumpával).
Hidegen közvetlen indítás után 4,5bar volt az olaj (15w40) 1000es fordulaton. Ezután csökkent a melegedéssel.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 10:56 am 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Fri Feb 16, 2007 1:26 pm
Posts: 127
Location: Pest megye
Heló!
Tegnap akartam olajszûrõt, a fórum olvasgatása után a Bosch v. Mann mellett döntöttem. A boltban Bosch-ból 2 fajtát ajánlottak Ladához. Az egyikél az elkerülõ szelep nyitás: 1,2 bar, visszafolyószelep nyitás: 0,12 bar, a másiknál elkerülõ szelep nyitás: 1 bar, itt viszzafolyószeleprõl nem volt semmi adat(akkor ebben csak 1 szelep lehet :?: ) Illetve a Mann dobozán sem volt adat a szelepekre vomatkozóan.
A kérdésem az lenne ti melyiket ajánlanátok?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 11:30 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8914
Location: Mosonmagyaróvár
Quote:
Hello ladarevolution!
Itt vannak amiket össze gyüjtöttem levegõszûrõk.
Lada:61mm <-------Gyári
Transit '86:94mm <-----Ez tuti bemegy 2105-be!
Sierra:70mm <--------Szinte ugyan akkora!
Granada 2,8 V6 '77-'85-ig:82mm <--------Nekem ezt ajánlották!
köszi szépen
meg berakom ide Seller21074 által írt adatokat is hátha valakinek kell még:

Ford Transit 2.0, benzines, 1985.09-1992.09, NAT; NAV motorkód
240mm külsõ átmérõ, 185 mm belsõ átmérõ, 94mm magasság.
------------------------------------------------------------------
Ford Granada 2.8, benines, 1977-1985, PYA motorkód
241.5mm külsõ átmérõ, 183.5mm belsõ átmérõ, és 81.5mm magasság.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 07, 2007 11:28 pm 
Szerintem a Granadáéval jársz a legjobban, mert az biztos felmegy motorháztetõ mellet is.Én azért nem vettem olyat, mert valami ujjab tipust mutogatot az eladó.Az meg teljesen más milyen volt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 08, 2007 8:31 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Joined: Mon Dec 26, 2005 2:11 pm
Posts: 1203
Hello bpeti!

MANN W714/2 1.5 baros nyitónyomással, de ha zavar a kisebb átmérõ akkor MAHLE OC136 ami hibátlan...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 08, 2007 9:39 am 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Fri Feb 16, 2007 1:26 pm
Posts: 127
Location: Pest megye
Heló!
Kösz szépen a tippet! Egyébként a nyitónyomásnak mekkora a jelentõsége? Mert édekes módon a Ladához ajánlott szûrõknél elég széles a skála 0,8 bar-tól 1,5 bar-ig.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 08, 2007 11:37 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Joined: Mon Dec 26, 2005 2:11 pm
Posts: 1203
A bypass szelep feladata hogy indítás után amíg a hideg olaj viszkozitása nagy, a szükséges mennyiségû kenõolajat áteressze. Az olaj felmelegedésével visszazár és akkor a teljes olajáram a szûrõbetéten közlekedik. Minél nagyobb ez a nyomáskülönbségi adat, annál hamarabb bezár a szelep és annál hamarabb mûködik motorunk szûrt olajjal, csak ennyi a jelentõsége...

Amikor az olaj leeresztése és feltöltése között órák, vagy nagyobb javítás miatt napok telnek el, a nyomóvezeték és a szivattyú teljesen kiürülhet. Ilyenkor a szivattyúnak a nyomóágat a szûrõn, a szûrõ szelepein, valamint az olajcsatornákon keresztül, azok ellenállásával szemben kell lelégtelenítenie.

Felhívnám a fegyelmet hogy aki kimeneti visszacsapószeleppel is ellátott szûrõt használ - az említett típusok ilyenek - az olajcserénél a következõképpen járjon el: elõször az olajat kell betölteni és utána felcsavarni a szûrõt, ugyanis az olajjal szembeni ellenállást csak 1-2 %-kal növeli meg a kimeneti visszacsapó szelep, viszont a légáttöréshez tartozó nyomást megtöbbszörözi!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 08, 2007 11:52 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Joined: Mon Dec 26, 2005 2:11 pm
Posts: 1203
Jópár éve egy neves szûrõgyártó katalógusában kerestem nekem tetszõ levegõszûrõt ami a kockában is elfér a motorháztetõ alatt és átmérõben is stimmel. Így bukkantam a Granada szûrõre, azóta azt használom, beírtam jópár fórumba is, látom kezd elterjedni...:)

Csak attól félek ki fog halni... Bárdinál, Lángnál már nincs. Birnernél még 2 db van Framból, Startnál van Champion, Unixnál MANN de az drága, ami nagyon korrekt kivitelre és árra is és még van is az az Indit-Tradenél a Mahle LX45.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 08, 2007 10:33 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sun Jun 10, 2007 8:00 pm
Posts: 1009
Location: Meződ/Pécs/Kaposvár
Sziasztok!
Az a problémám, hogy az olajszûrõm folyton lelazul, és csöpög az olaj! Nem eszi a gép az olajat, emiatt talán még jobban idegesít. Elõször azt hittem, hogy majd a másik szûrõnél nem lesz ez a probléma, de olajcsere után szembesülnöm kellet vele, hogy de igen! :( Miért van? A szûrõ miatt (a Lada boltba vettem) vagy a menet, amire feltekerem? Minding smirglivel húzom meg a szûrõt! És felrakásnál megolajoztam vékonyan a tömítést.
Köszi a válaszokat elõre is!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 10, 2007 5:33 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8914
Location: Mosonmagyaróvár
megkérdeztem mail-be mennyi itt nálunk 1db Ford Granada légszûrõ.
A válasz levélre igencsak leesett az állam: 1499Ft/db amibõl még ha neten rendelem meg levonnak további 10%-ot szal csak 1341Ft-ba kerül. (mellesleg a netes rendelésre városon belül ingyen házhozhozzák)

Szóval legközelebb ezt veszek, csak a csavarokat kell addig megtoldanom... :twisted:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Sat Nov 10, 2007 5:45 pm 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Mon Aug 14, 2006 8:23 pm
Posts: 582
Location: Veszprém
Üdv. 4 hozzászólással ezelőtt azt írta lada002, hogy visszacsapószeleppel ellátott olajszűrőnél először az olajat kell beletölteni, majd utána felcsavarni a szűrőt.

Most én vettem egy ilyen szűrőt (Mann W 714/2), a rajta szereplő rajzokon ennyi van:
1. megolajozni a szűrő gumi tömítését, 2. felcsavarni a szűrőt, 3. betölteni az olajat, figyelni, hogy szivárog-e a szűrő mellett

Most akkor melyik a helyes? Felcsavarni majd betölteni, vagy először betölteni és utána felcsavarni?


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Sat Nov 10, 2007 6:21 pm 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Fri Feb 16, 2007 1:26 pm
Posts: 127
Location: Pest megye
Hali!
Szerintem ha először csavarod fel az ilyen tipusú(2 szelepes) a szűrőt és utána töltöd bele az olajat, annyi történik hogy az első indításnál később áll fel az olajnyomás.


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Sat Nov 10, 2007 7:15 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Pontosan, csak ennyit okoz, továbbá ha a szűrőbe öntesz olajat, akkor annak egy része a felcsavaráskor ki folyik, amit utálok, ezért csak 1x csináltam így.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Sat Nov 10, 2007 9:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Joined: Mon Dec 26, 2005 2:11 pm
Posts: 1203
Húha itt vannak félreértések is:)
Nem a szűrőt kell feltölteni olajjal hanem betölteni az olajteknőbe. A lényeg hogy kapjon levegőt a szűrő helyén hogy az olajpumpa is meg tudjon telni addig a szintig olajjal ameddig az olajteknőbe van. Utána már fel lehet csavarni a szűrőt akkor már biztos ki tudja majd nyitni a szelepet. Ez nem csak a 2 szelepes szűrőre vonatkozik, nem egyszer fordult már elő nem csak Ladánál hogy egyszerűen nem volt olajnyomás olajcsere után. Ilyenkor meg kell lazítani a szűrőt, visszacsavarni miután kapott levegőt és máris lesz olajnyomás. Egyébként ez viszonylag ritkán fordul elő de előfordul. Voltak ebből garanciális problémák mert ilyenkor szűrőcsere megoldotta a problémát csak azt nem gondolták ha ugyanazt a szűrőt csavarták volna vissza akkor is megoldódott volna. A visszavitt szűrőket persze tökéletesnek találták aztán elkezdtek vizsgálódni úgy derült fény erre a dologra. Tehát azt mondom nem sok esély van erre de inkább érdemes betölteni az olajat és utána feltenni a szűrőt mint esetleg járatni a motort esetleg gázfröccsökkel hogy mi van már miért nincs olajnyomás és utána meglazítani a szűrőt...
Na mind1 gondolom így már érthető...


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Mon Nov 12, 2007 4:40 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Okés, figyelmetlenül olvastam, és kevertem egy másik tanáccsal, ami nekem nem jött be :)

Szóval én így csinálom: előbb betöltöm a 4 litert felülről a motorba, majd felcsavarom az olajszűrőt.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 12:38 pm 
Hello.Vettem olajszűrőt a száma: 2105-1012005-80 Gold technic gyármány ez szerintetek jó 2103-asra?


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Wed Feb 13, 2008 11:29 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed May 02, 2007 3:05 pm
Posts: 2095
Skype: bansztiv
Location: Aldebrő, Feldebrő
Tökéletes.

_________________
"Minden egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."

2104-05-07-08 javítási kézikönyv
KÉPTÁRAM


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Sun Feb 17, 2008 9:22 am 
Hello!Megint olajszűrős kérdés!Találtam itthon 2108-as olajszűrőt,úgy néz ki mint a többi lada tipusé.Fel lehet tenni 2103ra? Vagy gáz ha 2108as!
Köszi!


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Sun Feb 17, 2008 10:27 am 
Hali!
Én is samaráét használom egy pár hete.
Szerintem sokkal jobb mert rögtön megjön az olajnyomás, ahogy beindítod.


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Sun Feb 17, 2008 12:19 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon Mar 21, 2005 6:25 pm
Posts: 7359
Location: Budapest
sztem is jó. alapvetően sztem ha a csonkra rámegy majd minden szűrő jó...


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Sun Mar 02, 2008 6:49 am 
üdv.mindenkinek.az itt olvasottakból,nagyon meglepödtem.az olajszürö enyire nem mindegy?
Én azt hittem semmi szerepe,csak megszüri az olajat.
akkor ki tudja,h az én mastersport mágneses olajszüröm jó lehet?
azt tudom,h a 3polusu gyújtógyertya kakát se ér.hidegben nehezen indult,alacsony fordulaton pedig berángatott az autó.míg az NGK-nál nem.


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Sun Mar 02, 2008 8:58 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon Mar 21, 2005 6:25 pm
Posts: 7359
Location: Budapest
Ezek sokszor hit dolgok..
Ki miben hisz. Valaki az NGK-ban, valaki a csillió pólusú mindenféle tuning gyertyában. Én őszintén megmondom nem tudok különbséget tenni aszerint, hogy milyen gyertya van a kocsiban, igaz jó állapoban van a nagyfesz gyújtásom.


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Sun Mar 02, 2008 9:02 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sun Jun 10, 2007 8:00 pm
Posts: 1009
Location: Meződ/Pécs/Kaposvár
Azért lehet különbséget tenni... Ha lecserélsz egy gyertyát ami már ment vagy 80 000 km-t, egy vadi újra.... Azt észre lehet venni! :D

_________________
http://data.hu/get/651605/Lada_gepkocsi ... 6.zip.html - Narancssárga Lada könyv

Sex & Drugs & Rock & Roll


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Mon Mar 03, 2008 4:46 pm 
Ehhh,szűrők topicban "gyertyát égetni",FEP atyát még megértem,de mi van a többivel? :mrgreen:


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Mon Mar 03, 2008 4:50 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - A Tiszteletes
User avatar

Joined: Sat Jan 06, 2007 6:54 pm
Posts: 1551
Location: Tatabánya, Tótkomlós, és a köztük lévő párszáz Km.:)
kabe :DD

_________________
-Fep- ®

, a KJ-Atya

Addig nevettünk a főnök viccén,mire megértettük, ez a mai feladat.
"Ez egy szöveg, melyet automatikusan hozzáfűzhetsz a hozzászólásaidhoz. Legfeljebb 255 karakter hosszú lehet."


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Mon Mar 03, 2008 5:37 pm 
Mivan,fáj az igazság?! :mrgreen:


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Mon Mar 03, 2008 7:41 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Gíertyás dolgokat átraktam a Gyújtáshoz, nem figyeltem eléggé...

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Mon Mar 03, 2008 8:12 pm 
Offline
Lada szakértő

Joined: Wed Oct 24, 2007 10:37 pm
Posts: 885
Sziasztok!

Egészen véletlenül nem tudjátok, hogy a dupla karbira milyen légszűrőt lehet felpasszintani? Állítólag valamilyen merciét.


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Mon Mar 03, 2008 8:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Honlap és pár hete itt a fórumon is volt róla szó, ha jól emlékszem...

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Mon Apr 14, 2008 11:31 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Dec 28, 2006 10:25 am
Posts: 1382
Location: UA, Munkács
Üdv!
Most vettem olajszűrőt, SCT-Germany márkájút, lada002 lentebb említi, hogy ez is olcsó, de viszonylag jó szűrő :roll: , két szelep van benne. Belefújva szájjal nem engedi a levegőt át, szerintem ez jó lehet, mert akkor nem engedi vissza az olajat sem (elvileg). A mostanival az a problémám, hogy kb. 5 másodperc míg föláll az olajnyomás, már hallani, hogy kopog a motor, HEXEN márkájú (német), ilyet ne vegyen senki :) .


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Mon Apr 14, 2008 11:52 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed May 02, 2007 3:05 pm
Posts: 2095
Skype: bansztiv
Location: Aldebrő, Feldebrő
Lehet hibásis de nem biztos.
Lehet, hogy "függőleges" farral lefelé szerelésű, ahonnan nem tudna kifolyni az oil.
Erre figyelni kell.

_________________
"Minden egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."

2104-05-07-08 javítási kézikönyv
KÉPTÁRAM


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Mon Apr 14, 2008 7:03 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Joined: Mon Dec 26, 2005 2:11 pm
Posts: 1203
Mi a száma?


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Mon Apr 14, 2008 8:15 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
06-90-ruff-me-an

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Mon Apr 14, 2008 8:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Hányadik sör? :)


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Mon Apr 14, 2008 8:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Ma még nem ittam, lehet ez a gond? :)

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Mon Apr 14, 2008 8:57 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Dec 28, 2006 10:25 am
Posts: 1382
Location: UA, Munkács
Melyiknek mi a száma?
Az SCT-Germany SM 102, ha erre gondoltál. :roll:


Top
   
 Post subject: Re: Szűrők
PostPosted: Mon Apr 14, 2008 9:48 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Joined: Mon Dec 26, 2005 2:11 pm
Posts: 1203
06-90 kösz :)

SM102-ben csak 1 szelep van a szokásos gumi a beáramló furatoknál plusz a bypass...

SM151-et vegyél legközelebb abban 2 van.

http://www.sct-germany.de/Catalogue/Fil ... 11241.html
http://www.sct-germany.de/Catalogue/Fil ... 11246.html

Az RSV jelenti a szelepek számát.


Top
   
 Post subject: Re: Motorproblémák
PostPosted: Tue Aug 26, 2008 8:20 pm 
Offline
Lada szakértő

Joined: Wed Oct 24, 2007 5:33 pm
Posts: 861
Location: Budapest
Üdv!
Az a jelenség mitől van, hogy hidegindításnál(vagy langyos motornál) az olajnyomás lámpa nem alszi ki egyből?kb 1-2 mp ig még ég.Azt hozzá kell tennem, hogy most cseréltem olajat, minőségi 15W-40-et tettem bele, lecserélvén a sz@r mol emesét, azóta kb mentem 7km-t.ha leállítom,és 10-20mp mulva indítom egyből kialszik.Régebben nem csinálta.Köszi

_________________
Mindenkinek balesetmentes, jó Ladázást!


Top
   
 Post subject: Re: Motorproblémák
PostPosted: Tue Aug 26, 2008 8:22 pm 
Na ez nekem is jelentkezett, de nem tudom miért van :(


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 303 posts ]  Go to page 1 2 3 4 57 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited