Pontos idő: hétf. szept. 24, 2018 6:57 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1211 hozzászólás ]  Oldal 1 2 3 4 525 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 05, 2005 6:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8111
Tartózkodási hely: Budapest
lockstock írta:
Nekem szamarém van, és ég a kis oiros visszajelzõ lámpa.....
MTZ: 2 féle üzemmódja van, ami egy pici csavar tekergetésével lehet állítani. Nyári és téli. Téli üzemmdban tölt maximumon, nyárin meg kevésbé, elvégre nincs rá akkor szükség annyira (téli és nyári indítás). Ja és ha jól tudom, nincs benne szénkefe, így a csapágyon kívûl semmi kopó alaktrész nincs benne, azt meg írtam, hogy mióta bírja...


Sziasztok!

a szamarán az 55A-es generátor szokott lenni, amirõl Zorro is írt. Ha halványan világit a töltéslámpa, az általában a segéddiódák hibájára utal. Ezek hozzák létre a forgórész gerjesztéshez az egyenáramot.

A nyári/téli üzemmódot sima lada generátornál is meg lehet oldani egy kis trükkel: a fesz. szabályozó fesz.bemenetét kell ehhez "becsapnunk". Ez történhet akár 1-2db diódával is. Igy télen picit feljebb emeli a töltõfeszültséget. Oda kell figyelni azért, mert a 14,4V-ot nem ajánlott túllépni hosszabb idõn keresztül.

Szénkefe nélküli generátor: csodálkoznék, ha nem lenne benne. A gerjesztõáramot valahogyan be kell vezetni a forgórészbe.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 05, 2005 9:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5667
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Még1MbR, pedig van olyan, emlékeim szerint tanultunk róla a fõsulin, és lám, az 1988-as kiadású könyvemben benne is van.

A gerjesztést állandó mágnesek adják, ezért a kimenti feszültséget szabályozzák egy tirisztoros kapcsolással.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 08, 2005 1:44 pm 
Sziasztok!
Olyan dologban szertnék segítséget kérni tõletek, a 07-esemben meghalt a generátor,hogy tudom azt megcsinálni,hogy régi hagyományos generátort rátegyek.Vmi rajz vagy leirás ha ebben tudnátok segíteni?!.
Elõre is köszi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 08, 2005 6:56 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8111
Tartózkodási hely: Budapest
Szia!
Rá lehet éppen tenni, de mi értelme van? Párezer forintért lehet kapni bontottan u.olyan generátort, vagy még jobbat (55A-est.)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 16, 2005 2:07 pm 
Heló!

Tuti, hogy beszart a generátor?! A 2107 szereti elfelejteni a gerjesztést a biztidobozban...
Semmiképpen nem ajánlom a hagyományosra való áttérést, mert olyan, mintha a fára másznánk vissza. A bontóban tök jók vannak 5-6eFt-ért


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 16, 2005 2:37 pm 
Heló!

Mindez nagyon szép és jó, de köztudott, hogy egy akkumulátort a névleges kapacitásának 1/10-edével töltünk (normál üzemben, nem mélykisüléskor). Ha nem megfelelö a kapocsfeszültség, akkor a fesszab. nál lesz a hiba, nem kell eldobni a generátort.
Belerakhattok akármilyen generátort, de nem lesz elegendö a töltés, ha alul van forgatva. A töltöáram arányos a fordulatszámmal, a vasmag telítödéséig.
Megoldható pl. jó minöségü csapágyazással és az ékszíjtárcsa változtatásával nagyobb fordulaton üzemeltetni a generátort. PErsze pontosan méretezve...
Továbbá nem kivitelezhetetlen a tengelyüknél összekapcsolt 2 db generátor (egymás mögött). Lehetne az indítási nehézségek elkerülésének érdekében egy kapcsolóval kiiktatni valamelyik gerjesztését.
Én saját részröl 80A-es níva generátort használok. Ez egy az egyben valami nem túl régi nyugati fostalicskán is megtalálható és csak 2 kozolt kell venni hozzá.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2005 8:09 am 
Sziasztok!
Köszönöm szépen a segítségeteket.Bocsánat,hogy most válaszolok,szabadságon voltam electronikátol mentesen.

Ami rajt volt az 1 Iskra generátor,és nagyon drága hozzá minden feszszab,dióda sor,ja és még csapágyas is.

Még 1*köszi .

Üdv : kbali


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2005 10:52 am 
Szia József. Köszi az eddig információt. 17 000 egy új Niva generátor. Ez még nem lenne annyira sok, csak az a kérdés, hogy nagy átalakítást igényel-e a beszerelése? :) :o


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2005 11:49 am 
Várjál! Az nem az lesz! Én a 80A-es, Iskra gyármányú, 1,7-es níváét mondom! Az olyan 45-50eFt Szegeden. Felszerelni nem nagy cucc, mert a két konzolját is meg lehet hozzá venni!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 27, 2005 8:06 am 
Heló Granó!

A níva katalógusban csak ez a 2 féle generátor van a benzines nívákhoz. Ha 20eFt-ért meg tudod venni, akkor mint a gyöngytyúk! Ugyanis nekem a javíttatása volt 19500Ft!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 30, 2005 10:14 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5667
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
valaki írta:
Meleg motornál lejjebb esik a feszültségszint


Tipikus lada jelenség, melegen lejjebb megy a töltõ feszültség. A javítási könyv szerint is csak 25 C fokon 14,1V, 5000-es fordulat (2500-as motor fordulat) esetén.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: atomvillanás :)
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2005 8:42 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:51 pm
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Föld
mit kell akkumulátor és generátorügyileg módosítani, hogy ha az ember fija szeretné felszerelvényezni a jármûvét 4x150W távolsági fényel?
Természetesen egyszerre üzemelne mind a 600W-nyi fényegység :) + az egyéb elektronyos dolgok amik normál esti használatnál is mûködnek.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2005 1:00 pm 
Ja, persze. Ha szerencséd van, akkor megijed, vagy csak a nagy villanástól össze-vissza rángatja a kormányt, mert nem lát és vagy veled vagy mással összeütközik! De most komolyan ez nem játék!
Mindenesetre ha mégis fel akarod szerelni, akkor:
-nagyobb akksi
-dupla, vagy níva generátor (a dupla jobb és olcsóbb is)
-gen. bak alakítás
-dupla ékszíj átgondolás
-vezetékek keresztmetszetének megfelelö méretezése
-vezetékek hosszának minimalizálása
-tuti test kialakítás
-nagyteljesítményü relék (100A-os) beszerzése (pl tölem ;) )
-új fesszabályzó tervezése, méretezése, esetleg parasztosan nem foglalkozni vele... (nicht gut)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: atomvillanás
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2005 2:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:51 pm
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Föld
A dupla generátor nem vesz le több teljesítményt mint a niva generátor full terhelésen? Miben nyilvánul meg a jobbság a dupla esetében?
Jól gondolom, hogy a dupla generátoros megoldásnál a relévezérlõ kört leszámítva mehetne a külön generátorról és akkuról világítás?
Vagy a forex féle akkuleválasztóval ez úgy mint a hifik esetében akár mûködhet egy generátorral is?
Mi van abban az esetben ha a kiegészítõ világítást közvetlenül a második generátor hajtja, esetleg egy kisebb akkun keresztül vagy akár akku nélkül?
A rallyautókban, hogy oldják meg az éjszakai plusz 4-6 kiegészítõ fényszóró áramellátását?
Szólj ha hülyeségeket kérdezek! :roll:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 04, 2006 6:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 7:21 pm
Hozzászólások: 154
Szasztok!
Mi lehet az oka annak h nem bírja a gencsi a lámpa + hütöventi együttest?
Ha együtt mennek leesik a fesz és full kapja a generátor a feszt.
Mi a ráktól lehet?
Mintha a 45A csak 15-20 lenne. Az akksi 75AH-s, de nem hiszem h az lenne. Vizpumpa halálozásom volt elõtte lehet h vizet kapott és az okozott vmi elváltozást?

Grano


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 04, 2006 6:35 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 9:15 am
Hozzászólások: 331
Tartózkodási hely: Pécs
Grano lennél kedves megadni a lámpák teljesítményét és darabszámát, valmint hogy milyen üzemállapotokban milyen feszültségértékeket mértél?
Alapjárat lámpa és venti nélkül, emelt fordulat lámpa és venti nélkül, és ugyanezek lámpával, ugyanezek ventivel, ugyanezek ventivel és lámpával.
Fontos kérés hogy a lámpák teljesítményét a méréseknek megfelelöen add meg, tehát ha tompitottal mérted akkor azt ha refivel akkor azt ha fénykürttel akkor az összegüket.
g


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 04, 2006 6:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8111
Tartózkodási hely: Budapest
Szia Grano!
A feszültség leesését gondolom a kocsi saját mûszerén nézted?
A kézifék lámpa is le szokta húzni a mûszer mutatóját, szépen a villogással periodikusan, illetve az index is.
Fesz. esés okozza, a mûszer átkötésével orvosolni lehet.
Ha a generátor kevéssé tölt szerinted, akkor digitmultival lehet pontosabb képet kapni, méricskéléssel. Generátor kimenet és a háza között, illetve az akku kapcsain, terhelés alatt.
Érintkezések tisztátalansága simán okozhatja az általad leírt jelenséget.
Esetleg öreg akku is rásegít még.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 04, 2006 6:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 9:15 am
Hozzászólások: 331
Tartózkodási hely: Pécs
Ha éppen felémjársz szívesen segítek hibát keresni. :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 04, 2006 7:29 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 7:21 pm
Hozzászólások: 154
Neem nincs semmi extra fogyasztóm.
A lámpáim normálok, 80/100 elöl hátul a 4W-osak, az akksi új.
Nem (csak) a belsõ feszmérõlõl gondolom a gondot. A töltésjelzõ is jelzi h nincs elegendõ fesz. Külsõ fesszabos Vlagyika, egy HM által készitett IRFP460-as MOSFET alapon nyugvó, aksis referenciafesszel rendelkezõ darab, ami elég pontosan tartja a feszt. (14,2-14,26 között a terheletlen fordulati értéke). Melegben kissé kevesebb, télen nagy minuszban rövid ideig 14,5, amig nincs fogyasztó bekapcsolva vs nem melexik meg picit.
A töltésjelzõ akkor világít ha a gerjesztõ áram nincs szaggatva hanem full kapja a generátor a gerjesztõ áramot.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 05, 2006 7:24 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5667
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Hát azért a 80/100W elõl nem nevezhetõ éppen széria felszereltségnek :)

A venti névleges áramfelvétele 14 A, a fenti tompított áramfelvétele 11-13 A. Összességében minimum 25 A.

A generátor névleges adatai: 13 V/44A - 2500-as motor fordulatnál.

Nem csoda, ha leesik a feszültség.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 05, 2006 9:00 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8111
Tartózkodási hely: Budapest
Nekem 55A-es szamara generátor van a kombin, de még nekem is érezhetõen meghúzza a hálózatot a ventillátor bekapcsolt tompítottnál.
Mondjuk nekem is 100/80W-os lámpák vannak elöl :)

/Sose veszem észre, ha kiég az egyik, akkora a fénye... öcsém is megszívta már ezzel, jött, hogy gáz van a kocsival, nem világít egyik lámpa sem. Mondom kiégett a két izzó. Áhhh az nem lehet, egyszerre nem ki kettõ! Mondom nem hát, de ez nem is egyszerre égett ki, csak nem vetted észre! :) /


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 08, 2006 6:29 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 7:21 pm
Hozzászólások: 154
Háát köszi h igy vigasztaltok, de azért a töltésjelzõ az furi.
És az h elötte nem volt ilyen. Beesett a fesz de jelzõ nem jelzett problémát pedig akkor még a szub is bent volt hátul.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 08, 2006 8:52 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8111
Tartózkodási hely: Budapest
Ha gyanúsnak találod, szerintem kapd a hónod alá és tetesd fel egy mérõpadra generátoros szervízben, mennyit is ad le amperbõl. Párszáz forint egy ilyen csekkolás (legalábbis Pesten a Kertész utcában) és kiderül a disznóság, ha van.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. okt. 13, 2006 10:07 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 9:15 am
Hozzászólások: 331
Tartózkodási hely: Pécs
Azért én elöször beprobálnék egy másik fesz. szabályozot is. Barátomnak most csináltuk a kocsiját. Nem töltött eleget, állandoan merült az akksija. A kiprobált 3 fesz. szabályozobol 1 tudta csak a megfelelö töltést biztosítani.
Persze a zsiguli.hu-n lévö cikk is segít. Tesztelheted a generátort ugy is - kellöen figyelmesen - hogy minden fogyaszto rá kapcsolása mellett, fix + 12V-ot adsz a generátornak (fesz. szabályozo kiiktatása), és figyeled - rövid, nagyon rövid ideig - a feszültség alakulását.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. okt. 13, 2006 1:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8111
Tartózkodási hely: Budapest
Sajnos nagyon sok hulladék minõségû fesz. szabályozót kapni...

A márkásabb drágább, de már kinézetre is jobb:
http://www.transpo.de/Catalog/Browse.htm
/regulator, lada opciókat kell kiválasztani./


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. okt. 13, 2006 4:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 7:21 pm
Hozzászólások: 154
Figyelgetem mostanában és kezd visszajönni a régi metodika: hidegen (reggel) 14,4 körüli aztán beáll 14,2-re, fogyasztóval 14 ha rendesen bemelexik a motortér akkor le megy 14 alá (ck 13,9 lehet). Igaz a ventil nem ment az utolsó két hétben. Lehet h rendesen kiszáradt a generátor?
Berakom majd 7végén a sub-ot majd azzal mutat vmit :-)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 15, 2006 6:13 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5667
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Egyelõre jónak tûnik.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 04, 2006 10:30 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8111
Tartózkodási hely: Budapest
grano írta:
Figyelgetem mostanában és kezd visszajönni a régi metodika: hidegen (reggel) 14,4 körüli aztán beáll 14,2-re, fogyasztóval 14 ha rendesen bemelexik a motortér akkor le megy 14 alá (ck 13,9 lehet). Igaz a ventil nem ment az utolsó két hétben. Lehet h rendesen kiszáradt a generátor?
Berakom majd 7végén a sub-ot majd azzal mutat vmit :-)


Szia Grano!
Én épp most hekkeltem kicsit redna generátorán. Melegen eléggé visszaesett a feszültség mindig a rendes kombihoz viszonyítva. Olyan 13V körüli értékre. Bekötöttem a szabályozó bemenete elé (ahol a generátor 30-as pontról kapja kimenõ 12V-ot) egy diódát. Így most kicsit be lett csapva a srác, 0,6V-al magasabbra kénytelen szabályozni :)
Mivel ritkán és rövid utakat megyek vele, jobban esik neki a magasabb feszültségû töltés.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. nov. 05, 2006 9:25 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 7:21 pm
Hozzászólások: 154
még1MbR írta:
........csapva a srác, 0,6V-al magasabbra kénytelen szabályozni :)
Mivel ritkán és rövid utakat megyek vele, jobban esik neki a magasabb feszültségû töltés.


Látod ezért jó a külsõ, állítható fesszab.
Ha akarom feljebb tekerem ha akarom visszább veszem. Meg imho pontosabb mint a belsõ. Legalábbis nekem jobban bejön.

Grano


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. nov. 05, 2006 12:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8111
Tartózkodási hely: Budapest
Mindegyiknek megvan a maga elõnye.
A külsõ fesz. szabnak a könnyû hozzáférhetõség, buherálhatóság.
A belsõnek a kevesebb hibalehetõség (itt most márkás szabályozóra gondolok, nem a mindenhol kapható olcsó szarra, ami pl. Rednában is van :)
A szamara generátor plusz elõnye még, hogy csak önindítózás után gerjed fel, addig sem terheli az akkut és az indítómotort. Emellett 10A-el többet tud, mint a többi lada generátor.

A szabályozás pontossága nem függ a szabályozó kivitelétõl (külsõ-belsõ), csak a benne lévõ alkatrészek minõségétõl és az áramkör tervezõjétõl. A belsõ szabályozónak viszont elvileg pontosabbnak illik lennie, mivel a szabályozandó feszültséget azonnal megkapja 4-5cm-en belül a generátortól, míg a külsõs leír egy óriáskort a biztitáblán, gyújtáskapcsolón, kábelkötegen keresztül. Gondolom valami jófajta szabályozót építettél, azért érzed jobbnak a külsõst. Könnyen lehet ilyen.

Itt elég jó fesz.szabok vannak állítólag:
http://www.transpo.de/Catalog/Browse.htm

Itt oldalt kiválasztani a regulatort, azon belül a LADA típust
és már jönnek is a találatok.

Többféle fesz.el is kaphatók, kinek-kinek igénye szerint.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 07, 2006 10:35 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 03, 2005 1:35 pm
Hozzászólások: 893
Tartózkodási hely: Budapest
még1MbR írta:
Itt elég jó fesz.szabok vannak állítólag:
http://www.transpo.de/Catalog/Browse.htm

Üdv!
Ha nekem olyan generátorom van, amibe az IR673-as típus kell, akkor Samara generátorom van? És annak örüljek :D 8) ?
Köszi, Üdv, HegeGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 07, 2006 2:53 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8111
Tartózkodási hely: Budapest
Igen, a szamarákon elterjedt ez a generátor, de az újabb kockákon is, pl. nekem a 92-es kombin már ez volt. Látható, hogy 14,2V a hivatalos szabályozott feszültsége. Ehhez képest az olcsó szarok sokszor hidegen 14V-ot adnak, majd lemennek 13V-ra, amint felmelegszenek. Ha viszont a piros vezetékhez (B+) bekötsz sorba egy diódát, feljebb lehet tornászni a feszültséget, mivel igy becsapódik és 0,3-0,6V-al kevesebbet érzékel. Ezáltal annyival többet ad majd ki magából :)
Nekem igy most hidegen 14,7V-ot ad, majd melegen beáll 14,2V-ra a csapatós gépemen.
Tõõt minta'zállat! :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 07, 2006 3:28 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 03, 2005 1:35 pm
Hozzászólások: 893
Tartózkodási hely: Budapest
Miki, hol lehetne ezt itthon beszerezni? Nekem a gugli nem adott értékelhetõ magyar találatot.
Köszi, Üdv, HegeGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 07, 2006 3:44 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8111
Tartózkodási hely: Budapest
A Masina autósboltban állítólag árulnak ilyen termékeket, de szerintem a Kertész utcai generátor szakszervíz is tud valami biztatót mondani, milyen cuccot érdemes venni. Akár náluk is elõfordulhat, rá kell kérdezni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 07, 2006 6:10 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 7:21 pm
Hozzászólások: 154
Csak a teljesítmény tranyo az IRFP460-as. HM féle.
Tök jól müxik. Annyi a "bibi" vele h a töltésjelzõ lámpa akkor gyullad ki ha a gerjesztõáram nem szaggatott hanem folyamatos. (meg negálva van az eredeti kapcsolási rajzhoz képest). De ez nem zavar különösebben.
Ha vki hajlandó otthon bütykölni én merem javasolni, imho jobb sok gyárinál. Ja és kb 5 éve használom gond nélkül.

Grano


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 10, 2006 10:45 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 03, 2005 1:35 pm
Hozzászólások: 893
Tartózkodási hely: Budapest
még1MbR írta:
A Masina autósboltban állítólag árulnak ilyen termékeket...

Üdv!
Köszi az infót, voltam náluk, van is nekik ilyen feszültségszabályzó.
Most már csak be kell szerelni.
Köszi, Üdv, HegeGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. nov. 26, 2006 9:08 pm 
hi! azt szeretném megtudni,h a 2107es ladám generátorán mi célt szolgál az a fehér mûanyag valami, aminek a kijövõ vékony vezetéke arra van kötve amire az akkuhoz menõ kábel. rögzítve a generátorhoz van. eltört az érintkezõje és köze lehet-e ahhoz,h nincs töltés?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. nov. 26, 2006 10:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8111
Tartózkodási hely: Budapest
Zavarszûrõ kondi lesz az szerintem.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 27, 2006 8:56 pm 
igen az. ma kiderült. köszi az infót!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 28, 2006 9:53 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 5:36 pm
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Egy 90es 05ön milyen generátor lehet?

Ezt a fesszabályzót megveszem mindenképp amirõl szó van,persze ha az a Kertész utca ami itt van a 6 v 7. kerületbe.Oda gyalog is elsétálok:).Jah és mégegy kérdés.Az alapjárati hullámzó fényerõsséget nemlehet vhogy stabilizálni?Köszi

_________________
Fibo


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 28, 2006 10:11 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5034
Tartózkodási hely: Tatabánya
van belsõ és külsõ fesszabályzós generátor.
a kockákon belsõs van, gyárilag

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 28, 2006 10:17 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 5:36 pm
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Jah, vmi komolyabb különbségre gondoltam.Egyébként igen,nekem belsõs van.

_________________
Fibo


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 28, 2006 10:24 pm 
Offline
Off topic autós

Csatlakozott: kedd okt. 25, 2005 9:05 pm
Hozzászólások: 1284
A 90 környéki kockákat már Samara generátorral szerelték. Ez nagyobb teljesitményt is tud leadni, mint a gyári G222-es


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 29, 2006 8:16 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 06, 2005 8:52 am
Hozzászólások: 787
Skype: lehella
Tartózkodási hely: Budapest, Máriaremete
akkor ezek szerint nekem is szamár generátorom van? akkor jogos a barna fehér csikos kábel ami jön ki belöle, pedig a 3 csatlakozoja miatt frankon azt hittem hogy g222 generátor :shock: gyanus

_________________
LADA 21043 - 1600 - HMS296 Kép
carstyling


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 31, 2006 2:55 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 7:37 pm
Hozzászólások: 740
Tartózkodási hely: Gy?r
Sziasztok!

Ti hogy szoktátok levenni a generátorról az ékszíjtárcsát? Egyszerûen nem bírom megfogatni annyira, hogy az anyát meg tudjam lazítani. Kárt meg nem szeretnék okozni benne, mert vissza is szeretném rakni. Próbáltam olajszûrõ leszerelõ szerszámmal, de az belehalt a mutatványba. Valami hasonló kéne, csak ékszíjjal?
Elõre is köszi a segítséget.

_________________
KJ® Borisz 21011


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. dec. 31, 2006 3:11 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8111
Tartózkodási hely: Budapest
Levegõs kulccsal például. De szedtem már le a forgórészt satuba fogva is, két puha léc közé szorítva. Érdemes az anyát petróleummal megkenni egy fél napra, ha nagyon ragaszkodó.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jan. 09, 2007 4:44 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2202
Tartózkodási hely: Túrkeve
Hali sracok!

Most olvasgattam a cikkeket!
En is beleuntam a lada generátorba a 3. utan!
Nekem is van benne 1erõsitõ meg 2potfenyszoro amit mar együtt nem szeretett a generátor!
En szemely szerint egy 65A 2Golf generátort szereztem es feltettem,azota semmi gondja!
Mar alapjaraton megvan a 14v megha a potfenyszorot bekapcsolom akkor is!
:lol:
En egy lada ekszijtarcsa meretû ékszijjtárcsát esztergaltattam rá!
A baja annyi volt h aluminiumbol lett csinálva amit fél ev alatt megevett a szijj,de most csinaltattam ra vasból azóta tuti!!! :lol:
Jah nekem 74Ah akksim van.

Sajna nagypolszki generatorba nem vok otthon! :cry:

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 27, 2007 8:55 pm 
Köszi a választ. A golf 2 generátor felrakásához konzolt és a tárcsát kellett átalakitani?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 27, 2007 10:28 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2202
Tartózkodási hely: Túrkeve
Hali en a gyári konzolt alakitottam at meg esztergáltattam rá 1 szíjtárcsát! :lol:

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2107re hagyományos generátor
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 05, 2007 11:12 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 22, 2006 3:14 pm
Hozzászólások: 501
Tartózkodási hely: Óbuda !!!
Sziasztok.

Az lenne a kérdésem, hogy kényszerből ki kellett cserélnem a g 222-es generátoromat egy g-221 esre (ez volt otthon) , mert a régi néha elflejtett tölteni.
A probléma az, hogy nem stabilan adja le a töltést, hanem a mutató folyton ugrál, kb 1-1 mm-ert "dülöngél", hintázik, vagy mi az a szó....
(Jó, tudom, hogy szar és rakjak bele Samara generátort, de épp hó vége van vagy hó eleje és még nincs rá pénz)
A csere óta egyesben és kettesben a motor nem egyenletesen gyorsul, hanem hullámokban. Hármastól már jó. Lehet ennek köze a generátorhoz?
Hallos gyújtásom van.

Válaszokat előre is köszönöm...

_________________
1997 Hyundai Accent (X3) 1.5i 12V


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1211 hozzászólás ]  Oldal 1 2 3 4 525 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség