Pontos idő: vas. ápr. 23, 2017 6:35 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 770 hozzászólás ]  Oldal Előző 112 13 14 15 16
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 12, 2017 8:34 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 124
Bocsi, elketülte a figyelmem a cégnév. Szerintem gondold át a káros teret, nemhinném hogy kitudsz venni annyit a hengerfejből. Nehogy túl gyenge legyen bármi is, lesz ott igénybevétel rendesen. Szerintem valamilyen tálas dugó volna jó, hogy maradjon squish.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 12, 2017 11:26 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 09, 2007 11:09 am
Hozzászólások: 2204
Tartózkodási hely: Budafok
Bölcs beszéd, az égéstérben lévő örvénylésekre vigyázni kell! Nem véletlen nem használ már senki se félgömb égésteret, az sajnos egy jó nagy vakvágánynak bizonyult. (vannak előnyei is természetesen, de összességében nem nyerő) Én a szelepek mellől bányásznék anyagot a tömítésig, a gyertyánál lévő falat nem bántanám. Ha így is sok, akkor meg a dugóba csinálnék egy kis tálat, ha a tető kibírja. A gyújtásod milyen lesz? Ha ne adj' Isten programozható, akkor simán elmennék nagyobb KV irányába is egy gondosan kialakított égéstérrel. (10,8-11) Ha nagyon szeretnél rámenni a részterhelési jellemzők javítására, meg a fogyira, akkor nem egy agyontúrt hengerfejet raknék fel (amúgy se!), hanem olvasnék pár gondolatot a csatornával való örvénykeltésről (itt ugye "swirl" a domináns a hengerenkénti 2 szelep miatt) és ennek a függvényében fognék neki a hengerfejhez. Mivel nagyobb a furatod, mint a löketed, ezért különösen nagy jelentőséget kap a squish a megnövekedett kiszorító felület miatt. A dugóban lévő kádat pedig úgy csinálnám meg a helyedben, hogy a lángutak "lehetőleg" egyformák legyenek. (a közepén jobban bemélyítve pl) A gyári tengelyt tuti, hogy elhúznám, hogy többet nyisson be, ez a minimum. (akár még a himbával is variálnék, ha van megbízható hőkezelősöd/köszörűsöd) Ha jól működnek az áramlások a hengerben és jó a keverékképzésed is, akkor meglepően jól tolerálja a motor a kopogást, főleg részterhelésen! Felül, illetve nyomatékcsúcson, nagy terhelésnél el lehetne menni dúsabb lambda irányába (0,83-0,85), hogy jobban tolerálja a kopogást a motor. Ha már jobb motorvezérlő rendszered van, mint az átlagnak, én simán kihasználnám, sokkal több potenciált enged, mint a karbi+osztófej :)

_________________
21013-Desert Storm


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 13, 2017 6:55 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3014
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Koszi az eszreveteleket. Termeszetesen irhato motorvezerlom van. De 95-os benzinnel jartnam. Ezert nem szeretnek elszallni a KV-al. A Ford dugattyuban van 4 apro szelepzseb. Valszeg meg az is lesz 2-3ccm. Utana neztem meg Opel duagttyunak is, de azok mar 2mm-el alacsonyabbak valamint jelentos ismeretlen tenyezo, hogy oriasi talak tatonganak benne. Igy meg mar valoszinu, hogy tul kicsi lesz a KV. A masik meg a csapszeg meret. En ugye VW hajtokart hasznalnek. Az egesterben a szelepek mellol mar ki van szedve. A kepen latszik, hogy onnan bizony mar nem igazan van mit. A gyertya fele lehet menni, vamamint a tul oldalon esetleg bele esztergalni korkorosen. Mivel a hf csak erintoleg sikolt 1mm-t ki lehetne szedni. Regebbi Sierra dugattyut hasznalnek. Ezekben azert meg volt anyag, ugyhogy valoszinu, hogy onnan is lejohet 1mm a szelerol, 1,5mm a kozepe fele. Igy mar azert szerintem be tudunk jutni 11 ala.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 13, 2017 3:59 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5018
Tartózkodási hely: Tatabánya
Ha esetleg sierra (nem tudom a dugattyú méreteket) akkor az YBB motorkód volt a turbós cosworth alja, azok elég komoly dugattyúk (kovácsolt dugó+főtengely gyárilag).
Az YAA pontosan ugyanaz, viszont az a gyári 2.0i, teljesen egyszerű öntött dugók, átlag minőség.

A V6-ban a BOA és a BOB volt a cosworth alja, de ez közel sem az a szint, mint az YBB.

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 13, 2017 5:58 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3014
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Igen, Sierra , Scorpio, Transit, Galaxy 2.0. Pal katalogusba is benne van. 86,5mm, 22-es kompresszio magassag, 20,63-as csapszeg.
Kép
Ujonnan meg ez is 100euro darabja sz@r ontveny gyurukkel. Egy kovacsolt dugattyu szett a csillagos eg. Meg igy is felhivtam par bontot ma, meg a szegedi Berta dugattyut akit ajanlott a motor keszitoje is Palek helyett.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 16, 2017 7:04 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 09, 2007 11:09 am
Hozzászólások: 2204
Tartózkodási hely: Budafok
Ha olyan ember programozza (és padon) , aki tudja is, hogy mi zajlik le a motorban, akkor húzhatod nyugodtan a kv-t 95ös benyával is 11ig, de lehet még tovább is. (felette inkább már csak szilárdságtani okokból nem tartanám)

_________________
21013-Desert Storm


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 16, 2017 7:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3014
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Nincs pad, az ECU meg privat fejlesztes, nem valoszinu, hogy ismeretlen ember elboldogulna a programozassal. Az egyetlen ami rendelkezesunkre all tehnikailag az egy szelessavu lambda.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 16, 2017 11:43 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1283
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Ha a program írható akkor mindegy milyen módon a lényeg ami rá kerül. Erre utalt Bálint , kell valaki aki már jártas ebben a padon hangolom módszerben ,mert különben az olajteknőből kell kirázni a megmaradt dolgokat. Ezt sajnos csak tapasztalt szaki tudja megcsinálni aki már túl van egy két selejt legyártásán és nem a Tiéden gyakorol. Nem könnyű gondolj bele kell egy 3D gyújtás (ugye már itt mi a franc legyen az alap program amit lehet tologatni) és ehhez hozzárendelni az üzemanyag nyomást (vagy befecskendezési időt) minden tartományba.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 17, 2017 4:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 09, 2007 11:09 am
Hozzászólások: 2204
Tartózkodási hely: Budafok
Így van, sajnos ez nem éppen egyszerű és egzakt szakma...
Mindenesetre, ha ilyen módon kezdtek neki, én mindenképp raknék az autóba egy szívócsőnyomás mérőt (nem tudom, hogy TPS-ből, vagy MAP szenzorból kívántok elsődlegesen vezérelni), de abból minden üzemállapotban lehet következtetni a motorba jutó töltet mennyiségéről. Ez mindenképpen fontos a benzin mellett az előgyújtás meghatározásában is. Ezen kívül, raknék bele valami "eszközt", ami képes a testhangokat bejuttatni a motoblokkból a programozó fülébe (alias sztetoszkóp :) ).
Ha nem is vagyok túl idős, de az elmúlt években volt lehetőségem pár dolgot tapasztalni ezzel kapcsolatban. Ezeken belül láttam azt, hogy miként dolgozik egy olyan ember, aki 20 éve ebből él és 1500 megírt autó körül jár, valamint sajnos olyanban is volt részem, ahol magukat szakértőnek titulált emberek hónapok és milliók (!) elköltése után is szinte értékelhetetlen munkát végeztek. Ezt nem elriasztás miatt írom, de!, sajnos ez tényleg nem egy könnyű munka, a motorban lévő hő és áramlástani folyamatok részletes és mélyreható ismerete a minimum, ami egy ilyen rendszernek a jó (!) megvezérléséhez szükséges.
(ha esetleg szeretnéd, tudok küldeni hozzá anyagot)

_________________
21013-Desert Storm


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 17, 2017 7:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3014
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Alec vezerlojet hasznalom. Van MAP, TPS, beszivott levego homerseklet erzekelo. Gyujtas sima parazita trafos. Uzemanyag nyomas fix 2,5-3 bar kozotti, Manta fele injektorfejekkel. Az alapjaratert egy szolenoidos alapjarati motor felel. Ez eleg is egy Lada szintu auto mozgatasahoz. Ennel tobb sz@r nem is lesz benne. Majd belojuk aszfalton ugy mint a jelenlegit is.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 17, 2017 7:52 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2418
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Ez egy nagyon jó ötlet amúgy csak széria tengelyhez így se adnék 11:1 Kv-t.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 17, 2017 9:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3014
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
10,5 ala szoritom mindenfelekeppen. Annyira nem lesz nehez. Mar szamolgattam tobb lehetoseget. Mivel jo nagy a furat 1mm dugattyu sikolas eseten rengeteg karos ter keletkezik es mar ezzel a mutatvannyal a 12,85 egybol 10,5 korulire esik. Nem nagy ugy csokkenteni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 18, 2017 10:07 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1283
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Jó lesz az, ez lesz az első "szkájblurétek"Lada :lol:

Engem a hengerfej tömítés aggaszt igazán! Az a problémám ,hogy a megnövekedett nyomás, megfogja nyújtani a gyári csavarokat! Ugye jól gondolom ,hogy ez a motor tervezés, két Cola meg egy hamburger között jött létre és nem nagyon számolgattatok. Mindegy milyen a tömítés nem ez a gyenge pont, hanem a menet kiemelkedése az öntvényből valamint a csavar nyúlás. Ehhez jön még a nedves hüvely leszorítása is amire ezer meg 1 erő hat és ezt is a Hf csavar tatja a helyén. Itt próbálj minőségre törekedni ,mert egy megbízható ketyere kell!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 18, 2017 1:50 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3014
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Nem eppen 2 hamburger kozott hanem 15 eve hibabentesen mukodo motor volt az alap. Ugyanez a koncepcio csak az megallt 84-es furatba. Az a motor kb a kave es a reggeli kozott szuletett meg. Valszeg azert is lett ilyen jo. Minnel tobbet akar az ember ezen toprengeni annal hamarabb csuszik hiba a szamitasba. Me amugy is mit tudtunk volna szamolni? Ha elkezd szamolni az ember akkor hamar eljut oda, hogy akkor maradjon a gyari 1.2-es. Itt egy dolog volt szamolva, a leges, leges legnagyobb elerheto furat. 88-rol inditottam. Amikor vilagos lett, hogy nem fogja kiadni akkor elkezdunk menni lefele, de valahogy ugy, hogy meg dugattyut is talaljak, de meg ugy hogy maradjon a nevleges 2000ccm.
Ezt is a gyari hf csavar fogja a helyen tartani remelhetoleg, akarcsak a fentebb emlitett motornal. Ennel viszont a vizterek fel lesznek toltve mert 1-2 helyen eleg keves maradt az egester es a vizter kozott. A nyomas nagyobb ugye nem lesz mert a a 10-es KV ugyanaz a 79-es es a 86-os furatnal is. Szerintem azt akartad inkabb mondani, hogy a nyomas nagyobb feluleten oszlik el ezaltal nagyobb erohatasnak van kiteve a hf csavar. Azert annyira nem aggodom, mert a Lada hf csavar az egy eleg brutalis darab mas autok palcikaihoz hasonlitva. Azert a huvely also tomitese is ki lett gondolva. A voros rez tomitest ki kell majd puhitani es ugy leszoritani. Ebben a pillanatban van egy 5 szazados szint kulombseg a blokk es a huvely kozott. Ha a rez tomites megpuhul akkor a leszoritasnal a huvely szintbe jon a blokk tetovel. Szerencsere a hf sikolatlan igy a deformalodasi keszsege minimalis. Jobban aggodnek ha egy agyon sikolt hf-et kellene felrakni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 19, 2017 12:13 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 124
A gyári csavarok simán kifogják bírni, hiába hüvelyes(persze itt nem az elvékonyított 1.7 csavarokról beszélek). A gyenge pont inkább ott lesz, hogy a blokkban a hengerfej csavar menet körüli rész jócskán el lett gyengítve, gyakorlatilag így a henger felől semmilyen támasztást nem kap, de szerintem kifogja bírni még így is


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 19, 2017 5:10 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3014
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ott a pont. Azon gondolkodok, hogy lehuzzuk egy akarmilyen Lada hf tomitessel rendesen. Utana hengerfej le es osszeheggeszteni co-val a huvelyt a blokkal majd ujbol lesikolni es a vegleges hf tomitessel ujbol lehuzni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 19, 2017 7:52 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Gömbgrafitos öntvényt illetve bármilyen más öntvény CO-val hegeszteni nem lehet. A másik, hogy a hüvely szerintem más anyagból van, mint a blokk anyaga és már csak ez miatt sem lehetséges az összehegesztés.

Egyébként nagyon jó lett a motorblokk irigyellek is érte. :)

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 19, 2017 8:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3014
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ez igaz lehet. Co lehet nem viszi, viszont az oxigenes langheggeszto valszeg igen. Viszont olyanunk nincs.

Szerk: kozben megrendeltem a dugattyukat is. Vajon a 4 szazados illesztesi hezag eleg lesz? Alacsonyabb viszkozitasu olajat kellene hasznalni? Jelenleg 15w-50-et hasznalok. A melegoldalt megtartanam mert ugye nincs olajhuto, de a hideg oladalit eggyel vagy 2-vel esetleg lejjebb kellene vinni. 1,5-1,5-3 mm-es Opel gyurukkel lesz osszerakva.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 21, 2017 8:14 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 124
5w40 mindenképp ha jót akarsz szerintem. A hegesztős dolog kétesnek tűnik, én nem kockáztatnám meg.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 1.9-es lada motor?
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 21, 2017 9:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3014
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Mondjuk en 5w-50-re gondoltam.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 770 hozzászólás ]  Oldal Előző 112 13 14 15 16

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség