Pontos idő: csüt. okt. 18, 2018 4:03 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 5950 hozzászólás ]  Oldal Előző 1115 116 117 118 119
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 22, 2016 3:17 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Persze en se titan szelepekrol beszeltem.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 27, 2016 6:50 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szomb. feb. 06, 2016 6:42 pm
Hozzászólások: 5
Hali! A CCCP-s hengerfejről tud valaki valami bővebbet? Plusz még egy nem igazán ide tartozó kérdés, hajtókar csapágyon van valami jelölés h alapméretes vagy sem? Plusz támcsapágy méretek is kellenének! Válaszokat köszönöm!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: vas. feb. 28, 2016 9:24 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 11:46 am
Hozzászólások: 7
Üdv mindenkinek!Szeretnék egy kis útbaigazítást kérni mivel szerintem eltévelyedtem.Égéstér térfogat és dugattyú zseb köbölés közben elvesztem.A Kolbenschmidt Samara 82 mm-es dugattyú,zseb-tál térfogatát én 12,6 cm3-re mértem.Mérte már ki valaki pontosan?Én inzulinos 1ml-es fecskendővel csináltam.Ez azt hiszem nagyjából jó.De a fő gond a hengerfej(ek)nél jött elő.Mégpedig úgy hogy van 2db 21011-es jelű.Az egyik 111,7 a másik 108,8 mm magas.A második a 2-es talpáig van levéve és a gyertyával szemközti oldalon anyák vannak beütve a víztérbe(így kaptam).Az első hf 31,5cm3 a második 25,4cm3-re jött ki.Vízzel mértem.Ezek a mérések jók lehetnek?Gyakorlatilag beleőszültem mire ml-enként belenyomkodtam.A 2101 hf gyári térfogatát a könyvben 38,38 cm3-re írják.Nem tudom mit rontottam el.Esetleg tömítéssel együtt érti?Elnézést kérek a tudatlanságomért.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: vas. feb. 28, 2016 11:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Gyári adat a tömítéssel együtt van. Gyári magasság 112.2mm-112.4mm általában. 21011es hengerfej meg 41.3 cm3
Samara dugattyúval már találkoztam 13 és 14cm3 körülivel is.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: vas. máj. 08, 2016 10:17 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
https://www.youtube.com/watch?v=ofPN55F-A3c Valaki megvalósította az "ötletemet". :) Igaz elég kókány de meg lehet ezt csinálni szebben, precízebben is, az alap koncepció működőképes. Lengéscsillapítás, vezérműtengely jeladó, korrekt vezérlés és kész. Vezérműlánc megbonyolítja a dolgot, szíjas blokkon egyszerűbb lenne. Csak sajnos az összenyitás így is fix, az sohc az sohc.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: kedd máj. 10, 2016 10:46 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 11, 2014 7:47 am
Hozzászólások: 26
Sziasztok Guruk,
klasszik hengerfejben a szívó csatornákat felbővítettem és a szívócsőhöz igazítottam. (40-es webereket szerelek fel)
A kipufogó csatornákat a leömlőhöz igazítottam.
Abban kérném a segítségeteket, hogy milyen sortömítést használjak? Kapható valamilyen grafitos lemez, vagy ilyesmi?

A másik kérdés a szívócső felé menő hűtés/fűtés furata. Erről már volt szó korábban, de csak annyit találtam, hogy le kellene dugózni, vagy fel lehet használni illesztő csap számára.
Erre van valami bevált módszer? Menet+ragasztás? Ha ragasztás, akkor milyen ragasztót használjak?

Köszi a segítséget.
András


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: kedd máj. 10, 2016 8:54 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 18, 2010 11:34 pm
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: somogy megye
Szia ,én sima klingeritből csináltam sortömítést ,a ledugózással kapcsolatban én annyit tudok mondani hogy nekem elfedi a szívócsonk a furatot és nem folyik,csöpög.Persze ha illeszteni akarod az más.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szer. máj. 11, 2016 6:44 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 158
Mogyoròdi tömítèskèszítő embernél van bővített hengerfejhez tömítèse (Kovács Zoltán). Èpp mostanában vásároltam tőle, ha közel laksz hozzá akkor illik oda vinni a hengerfejet hogy ahoz igazítsa, de amugy általában jò szokott lenni amit lé vesz a polcròl. Bár ugye minden hengerfejhel kicsit máshogy sikerül ilyenkor, de nem vèszes hozzáreszelni. Az anyag nem mindegy, olcsò sortömítès a kipufogò rèsznèl szèt esik idővel.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szer. máj. 11, 2016 5:41 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
En a sima gyari tomitest szoktam par perc alatt felboviteni gravirozo geppel. Karton pappirnol kivagtam a hf furatainak megfelelo modellt. Ezt csak rateszem a tomitesre. Korbejelolom ea kicsiszolom a felesleget. De volt mar olyan is hogy ugy raltam fel ahogy megvettem. Nulla kulombseg.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. máj. 27, 2016 9:17 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 11:46 am
Hozzászólások: 7
Sziasztok!Szeretném a 21213 vezérműtengelyemet pontosan beállítani szimmetriára.Fokolóval természetesen,a hengerfej még nincs a tömbön.Az lenne a kérdésem hogy a szelepösszenyitást a gyári 0,3-as hézaggal kell mérni vagy az üzemi 0,15-tel?Vagy teljesen mindegy?(mert kicsi vagy nagy hézaggal is ugyanott nyit össze,csak magasabban?)Bocsi ha hülyeséget kérdezek.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 28, 2016 6:52 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Szimmetriara kell allitani. Ugyanis ez gyari tengely. Szimmetriara allitod 0.15-os hezaggal azt kesz. Nekem gyari lanckerekkel van a gyari jelen. Nem ertem minek ehhez a tengelyhez fokolo kerek.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: vas. máj. 29, 2016 11:16 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
A Niva 21213-as tengely az asszimetrikus tengely(243/228).

sutibi1200s

Jól a gondolat meneted. Ha lent van a hengerfej, akkor szereled össze tedd rá a himbákat vezérműtengelyt stb. Az 1-es henger szelepeit forgasd szelepváltásra, majd szépen kezd el beállítani a szelephézagokat 0.15mm-re. Ha végeztél mind a 8 szeleppel, akkor forgasd át az egészet, majd állítsd úgy, hogy az 1-es henger szelepei szelepváltáson legyenek. Ekkor jelöld össze a vezérműtengely házat és a tengelyt hátul akár egy alkoholos filccel. Feldobod a motorra, újra beállítod a szelephézagot, és ekkor már könnyen megtalálod a szimmetria pontot.

Szelepváltáson pedig azt értem, hogy kipufogó szelepzár, szívószelep nyit.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. júl. 22, 2016 11:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Megjott a nagszelepes hengerfejem. Wolfek csinaltak. Szerintem korrekt az ar es a vegtermek is. Teljesen ures gyari hf-et kellett csak kuldeni. Ford szelepek becsiszolva, 34-30-as csatornak enyhen polirozva, rovid, kupolt szelepvezetok, egester kinyitva az arnyekolas miatt, sikolas a kivant meretre.

http://s550.photobucket.com/user/karpi2 ... 0hengerfej

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 23, 2016 6:20 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8845
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
mennyiért csinálták?

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 23, 2016 7:08 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
65

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 23, 2016 5:36 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 18, 2010 11:34 pm
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: somogy megye
Milyen blokkhoz lesz? Bocsi az értetlenkedésér de a wolfmotorról van szó ugye?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 23, 2016 8:05 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 158
Tuti 34es a szívò járat? Kicsinek tűnik


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. júl. 29, 2016 9:43 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
ahavasi
Elektronikus tolomerovel mertem. Atlagot irtam. A szoras +- 0,3mm.

Atika053.
Igen, a wolfmotorrol van szo. Szobeszedeknek nem kell hinni. Nagyon profi a hozzaallasuk. 2 hetet mondtak az elkeszitesre. Pontosan 2 het utan kaptam a tolomrros kepeket mailbe. A valszom utan postaztak.
Meg nem tudom milyen blokkra lesz. Attol fug mekkora huvelyeket tudok berakni a blokkba. Ami biztos hogy gyari tengely kerul bele.

En meg vagyok elegedve. Ennyiert hazilag teljesen felesleges nekikezdeni. A szerszamok legalabb a felebe kerulnek es nem lesz ilyen minosegu 1 het munkaval se. En mar csinaltam ugyhogy tudom. Es kozbe meg a furogepet is tonkreteheti az ember. Korbeneztem alaposan. Ugyanez a munka mashol minimum 100 guriga.

Szerk: Ami kimaradt a felsorolasbol, hogy a vizter meg van tamasztva belulrol. Eszre se vettem eloszor.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 30, 2016 6:51 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 18, 2010 11:34 pm
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: somogy megye
Sziasztok kis segítségre lenne szükségem,vettem egy sport tengelyt 300 somogyi van bele írva ,fel is hívtam mester de ő azt mondta hogy nem emlékszik ilyet csinált volna ,kimértem 10,5 a teljes benyitása ,összenyítást nem mértem. Problémám hogy most így nem tudom milyen kv-val használjam vagyis mekkora kell neki.(nyitvatartást mértem az is ami rávan írva 300 fokos,ja szimetrikus tengely) :| .1200 motorba lenne csak játszósnak nincsenek komoly szándékaim vele mivel a tengely is kopott ,van egy másik hengerfejem bővítve evvel szeretném felrakni.Segítségeteket előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: vas. júl. 31, 2016 10:30 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Hasrautes szeruen 296-nak mwgfelelo kv eleg lesz foleg ha kopott is. Honlapon van tengely tablazat. Hasonlitsd ossze melyikhez all a legkozelebb.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2016 6:34 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 18, 2010 11:34 pm
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: somogy megye
Sziasztok ,olyan segítségre lenne szükségem hogy a gyári szívócsonkot meddig kell bővíteni(illik) ?Nem átmérőre lennék kíváncsi hanem hogy meddig mentek el teljesen a karburátor alá?Képet ha tudnátok nagy segítség lenne :oops: Előre is köszönöm.(keresgéltem de nem találtam képet)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2016 9:11 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. máj. 31, 2014 6:34 pm
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Veszprém megye
Azt nem tudom, hogy nálunk hogyan szokás elkészíteni, de itt egy videó róla (én úgy látnám ésszerűnek, ahogy ő is csinálja, végig bővíteni az egészet egy mérettel).


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 12, 2016 9:47 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 11, 2014 7:47 am
Hozzászólások: 26
Sziasztok Guruk,
ikerkarbit szerelek fel és a szívócső felé menő hűtés/fűtés furatát ledugózom. Vágtam bele egy-egy M10x1,25 menetet és készítettem hozzá hernyócsavart is.
Milyen ragasztóval ragasszam be a csavart?
a) semmilyennel, mert a szívócsonk lezárja --> ez nem tetszik, mert a sortömítés grafit és keskeny lett a bővített csatorna miatt.
b) piros tömítő paszta --> ez bírni fogja a nyomást?
c) valami más?

Köszi:
András


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: vas. nov. 13, 2016 12:10 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Miskolc
Esetleg menetrögzítő? Igaz nem ez a feladata, de hátha. Mondjuk a legerősebbel bekenném a csavart (pl.: a Würthből a zöld színű), vársz vele mire rendesen kikeményedik, majd én még a csavar tetejét megkenném valami értelmes tömítőmasszával és akkor így a sortömítés is pluszba rátömítene valamennyit. Amúgy víztérbe nem igen van nyomás normál körülmények között, vízpumpa csak keringetési célt lát el.

Szerk.: Mondjuk a menetrögzítő lehet, hogy meglágyul a hő hatására. Szerintem ha elég passzos a menete a hernyócsavarnak, vagyis szorosan megy bele és ha azt pluszba megkened tömítőmasszával és még rá a sortömítés, akkor jónak kéne lennie.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: vas. nov. 13, 2016 9:40 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 11, 2014 7:47 am
Hozzászólások: 26
A menetrögzítő nem hangzik rosszul, a kék Loctite 243 elvileg 180°C-ig használható. Azt nem tudom, hogy a nyomást letömíti-e rendesen.
A sortömítés széria felbővítve, emiatt azon is van lyuk :( A grafittal nem szeretnék vizet tömíteni, kicsit tartok tőle.

A hűtőrendszerben van nyomás, most pontosan nem tudom megmondani, hogy mennyi.
A Ladánál a hűtősapkában egy kis lemez(+rugó) tart ellen a nyomásnak. Nyomásra a lemezke felnyomódik. Ha túl nagy a nyomás, rugó ellenében nyit a sapka.
Ha lecsökken a nyomás, akkor a lemezke leesik és a tágulási tartályból szívhat a rendszer. (http://zsiguli.hu/files/cikk121_cool_07.jpg). Ez a kis lemezke lötyög a sapkában, ha megrázod.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: vas. nov. 13, 2016 11:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Udv. Nem kell oda semmi egy kis szilikonon kivul. Nekem 10 eve igy van amiota injektoros.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 14, 2016 7:52 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Miskolc
Sziasztok!

Végre összeálltak a most épülő motornak a főbb elemei, mármint elméletben. Viszont hengerfej bővítésben kérdezném, hogy egy HMS 316-os tengely és egy 40-es Dellorto karbipárhoz, amikben 32-es venturik vannak, mi lenne az ideális átmérő szívó-, illetve a kipufogójárathoz a hengerfejben. Én szívónak 33 vagy 32-őt gondoltam, legfeljebb 34, de nem akarok elszállni vele, kipufogónak pedig 30 vagy 29-et. Szerintem utcai használatban (legfőképp), vagy más komolyabb igénybevételhez :twisted: ennek bőven elégnek kéne lennie. A tengely és a karbi miatt, ugye már igényelni fogja a 60-as kipuffot is.


Andris: Valamilyen szinten igaz, hogy van benne nyomás, de azis csak annyi, amíg nem nyit a hűtősapkában a tágulási szelep. Nem olyan nyomást kell elképzelni, mint a nyugati autóknál, amiken teljesen zárt hűtőrendszer van. Ott azokban tényleg van tisztességes nyomás.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: kedd jan. 03, 2017 4:10 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 18, 2011 11:09 am
Hozzászólások: 855
Tartózkodási hely: Várdomb
Sziasztok!
Többször felmerült már a gyári szeleprugók cseréje valami erősebbre című történet. Hosszas keresgélés után sem találtam rugókat, csak komplett hengerfejjel együtt. Ma viszont beszéltem az egyik bontóssal, van neki egy rahedli rugója, szabadon válogathatok közülük.... Egyetlen aprócska probléma van, hogy ömlesztve vannak a rugók(mert hogy senkinek nem kellenek, úgyhogy vasba hordják őket) :twisted: Megyek is válogatni, tolómérővel felvértezve, mert ennyi belefér az időmbe. A kérdés az lenne, hogy mit is méregessek a rugókon? Vastagság, magasság, akkora legyen mint a Ladáé, vagy minden érték nagyobb?

_________________
http://www.szekszardairsoft.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: kedd jan. 03, 2017 4:59 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Miskolc
Én nemrég szereztem elméletileg GTI rugókat, ami remélem, hogy tényleg az.

Külső rugó: huzalvastagság: 3,5 mm; teljes hossz: 39,6 mm; belső átmérő: 23,6 mm; külső átmérő: 30,5 mm; teljes menetszám: majdnem 5 és 3/4-ed.
Belső rugó: huzalvastagság: 2,45 mm; teljes hossz: 33,5 mm; belső átmérő: 16,2 mm; külső átmérő: 21 mm; teljes menetszám: kicsivel több mint 6 és 1/4-ed.

Schrick katalógusba is néztem, hogy amit Ladához szoktak rugókat berakni, némely méretnek ugyanúgy nincs semmi köze a gyári rugóhoz. Értem ezalatt például a hosszt és az átmérőt.

Bal oldali a GTI-é:
Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: kedd jan. 03, 2017 5:36 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 18, 2011 11:09 am
Hozzászólások: 855
Tartózkodási hely: Várdomb
Köszönöm.
Igazából rugóerőt kellene mérni, de ez ugye esélytelen. Ezért próbálok külső méretek alapján keresgélni, hátha...

_________________
http://www.szekszardairsoft.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: kedd jan. 03, 2017 5:53 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Miskolc
Igen, sajnos azt az egyet nem tudom, hogy is tudnánk kimérni, de mintha rémlene valami képlet hozzá egyetemről. De lehet az csak a rugóállandó volt. Füzetembe majd kikeresem, hátha.
Vagy talán még hengerfejes szakiknak lehet olyan műszerük amivel tudnák mérni a rugóerőt.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: kedd jan. 03, 2017 7:17 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5034
Tartózkodási hely: Tatabánya
Az iparban általánosságban létezik "rugóacél", többnyire ebből készülnek a rugók.
Ennek a tulajdonságaiból, és a rugó méreteiből kiszámolható a rugóállandó, amire gondolsz.

Futómű téren sokat játszottunk ezzel, valahol volt is rá egy excell tábla.

De ezen elven kiindulva ("rugóacél") a rugó méreteire van csak szükség, abból kiderül, hogy jó e (erősebb e a ladáénál) :wink:

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: kedd jan. 03, 2017 10:44 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 11, 2014 7:47 am
Hozzászólások: 26
Legegyszerűbb megoldás:
https://www.federnshop.com/hu/term%C3%A9kek/nyom%C3%B3rug%C3%B3k/sz%C3%A1m%C3%ADt%C3%A1s.html

Anyagminőségre itt van külön szeleprugó is.

Munkahelyen használunk saját számítót is, de ez is tökéletes.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 05, 2017 8:02 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 18, 2011 11:09 am
Hozzászólások: 855
Tartózkodási hely: Várdomb
Köszi, megnézem mindenképp. Most egyenlőre megpróbálok rugókat szerezni bontóból.

Szerk.: noh, hát a bontós mutatvány bedőlt. Elfelejtette mondani az ember, hogy ma csak 10ig vannak. Én meg persze 10 előtt nem sokkal értem oda, de azért engedett keresgélni. Kb egy fél húsos ládányi szeleprugójuk van, meg kb ugyan annyi szelep. Rugóknak nekiestem, de az idő rövidsége miatt nem sikerült összeszednem egy teljes szettet. De kaptam ígéretet, hogy ha legközelebb megyek(már ha lesz ilyen), akkor a hulladékos kupacból kukázhatok egy komplett hengerfejet, aztán kiszedhetem magamnak a rugókat.

_________________
http://www.szekszardairsoft.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 06, 2017 6:38 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 18, 2010 11:34 pm
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: somogy megye
Segítségeteket illetve tanácsaitokat szeretném kérni ,adott egy hengerfej és következő a jelenség indításnál egyett "böffent" a csőbe és ha le van véve a hűtősapka kiloccsan a víz ,s egy idő után már nehezen is indul,vagy el se indul ,ha feltöltöm vízzel ,víz nélkül semmi gond ,blokk sikolva volt, hengerfej viszont nem :cry: esetleg erre gondoltam de nem tudom ,előre is köszönöm


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 06, 2017 8:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Atfujja valahol. Szet kell szedni azt megnezni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 06, 2017 9:15 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 18, 2010 11:34 pm
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: somogy megye
Már folyamatban ,egyet elfeledtem közölni a hf tömítés 1500-é ,viszont a furatom 77,4 és kijár a blokkból 2 tizedet ,bocsánat a figyelmetlenségér.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: kedd márc. 07, 2017 6:06 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Mielott osszeraktatok go dolom rapasszintottatok a hf tomitest a blokkra. Ha nem log be az egesterbe akkor jo. A baj inkabb ott lesz, hogy nem vokt a hf lesikolva. Gyari allapotnal volt ugy, hogy szet kellett szedni 1 heten ketszer a hf-et es ugyanazzal a tomitessel raktuk ossze. Kutya baja nem volt. Az emelt kompresszional mar minden szamit. Minden feluletnek tokeletesen siknak kell lennie. Ha szedve van a blokkbol es a hf-bol is a hf csavarbol is vagni kell mert kitamaszt es nem tudod rendesen lehuzni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. dec. 08, 2017 9:22 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: hétf. dec. 04, 2017 7:45 pm
Hozzászólások: 4
Hello mindenki! Szinte az egész topikot végigolvastam de mégis inkább irok pár sort mert nem vagyok teljesen biztos a dolgomban tehát a lényeg ,hogy van egy 2106 os ugye gyárilag 1.6 os motorom nagyon jó állapotban egy idős bácsi Alekojából szereztem meg a tervem az hogy kicsit felpöcköljem hogy kapjak egy jól használható erős utcai motort én arra gondoltam ,hogy szintbejárosra megcsinálni és vagy egy 296 os vagy egy 272 es Havassy vezérműtengelyt beletenni de nemtudom eldönteni melyiket illetve hogy mennyit kell leszedni a hengerfejből és a blokkból a kocsi alatt amúgy egy 50 es nyitott rendszer lesz csak végdobbal és mechanikus karbi szóval várom a jótanácsokat! :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. dec. 08, 2017 3:48 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Van a honlapon HMS tengely tablazat, benne a szukseges komoresszio viszonyokkal. Kivalasztod a tengelyt es megnezed mennyi kell. A tobbit ki kell szamolni. Kompresszio viszonyt nem ranezesre eldontunk hanem utana szamolunk, kobolunk satobbi. Motor bontas utan lesikoltatod a blokkot, hogy szintre jarjon es nekiulsz szamolni kompresszio viszonyt.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: vas. márc. 04, 2018 5:48 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 252
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Helosztok.
Sima 21011 hengerfejre felmegy a niva hengerenkénti szívócsonk? Az injektornak csinálni kell bemarást felül azt tudom.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: vas. márc. 04, 2018 8:29 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8845
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Én úgy tudom csak a bemarás a lényegi különbség.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 17, 2018 3:33 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Miskolc
Sziasztok.
Niváknál bejött ez a műanyag kiscsúszka és ugye abból is van kétsoros lánchoz való. Valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalata, jobb mint a régifajta? Mai korszerű láncos motorokban ugye már csak ilyenek vannak.
Másrészt. Épülget egy blokkom (magas), ami már eléggé megvan síkolva pár helyen. Blokkból 1,8 mm, hengerfej 2 mm, vezérműházból 2,1 mm leszedve a vezérműtengely miatt. Valamint görgős láncfeszítő, ha ez számít valamit. Az a kérdés, hogy ebben az esetben érdemesebb a rövidebb vezérműláncot berakni, vagyis az alacsony blokkét, ha egyáltalán már így beleférne?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 17, 2018 8:06 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8845
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Macerás kicserélni a Nivásat. Bár mondjuk nem is törik el olyan gyakran mint a fém.

Én is vettem azt, gondoltam kicserélem, de a szelepfedél felől esélytelen volt berakni, úgyhogy azóta is pihen a polcon. Nyilván leszedett hengerfejbe simán belehet :)

Láncból szerintem 6mm síkolásnál már belemegy a rövidebbik lánc. Gyárilag 8,8mm a különbség az alacsony és a magas blokk között.
Tehát a rövidebbikkel csak 2.7mm az eltérés, a hosszabbikkal, meg 6mm.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: vas. márc. 18, 2018 9:53 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Miskolc
Lehet akkor adok egy próbát az újfajta kiscsúszkának. Képek alapján mintha hosszabb lenne a régi fajtához képest. Hátha tényleg üzembiztosabb is. :D
Rövid láncot meg először belepróbálom, hogy áll. Elvileg nem kéne problémának lennie, ha éppen hogy belemegy, és a feszítő még tud rajta feszíteni. Egyébként leginkább csak a lánckeréken közrezárt szög izgat, meg lent az átugrásgátló a rövidebbik lánccal. Nehogy az legyen, hogy függőlegesebb helyzetben fut a lánc és a kilengések (ha vannak) miatt hamarabb letöri az átugrásgátlót.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 19, 2018 10:45 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. ápr. 08, 2007 9:38 pm
Hozzászólások: 857
Tartózkodási hely: Ónod
Nekem kb 6 éve níva hosszú müa csúszka van, kopás sem volt látható vagy 2 éve mikor néztem. Nekem bevált, még anno itt ajánlotta valaki.

_________________
A gép: 21013(Ex elektromos Lada) > 1600_HMS_316 http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=68477


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 01, 2018 6:46 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 158
Sziasztok!

https://www.youtube.com/watch?v=ru4NHRvt9Qg&t=1131s

Esetleg valaki találkozott már olyan himbával, amit a végén mutogat az orosz? Könnyebbnek, jobb kidolgozásúnak tűnik mint a társai, és úgy nézki a kopást is jobban bírta.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 01, 2018 5:39 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1387
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
A körúton futottunk össze a múltkor :lol: ! Talán van a dobozban ,kikukázva megnézem. Érdekes ,hogy ezer forma jött ki belőlük és mind "gyári"


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 02, 2018 11:55 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 158
Milyen kocsival voltál? :D Ha sikerül egy új szettet találni érdekelne, köszi előre is!
Egyébként a témával kapcsolatban, multkor kérdeztem Havassy-t, hogy mit ajánl, és a master sportot mondta. Nos, a master sport-ról egyáltalán nem vagyok jó véleménnyel, de végül szereztem egy dobozzal.
Két ukrán vigyorog rajta mint akik legalábbis megnyertek egy világbajnokságot :D nagyon megnyerő a doboz.
A himbák kidolgozásra nagyon jók, viszont ahol elbukik a téma, hogy nagyon puha anyagból vannak. A reszelő úgy viszi mint a vajat.
Hőkezeléssel jók lehetnek, gondolom Havassy is így használja őket. De anélkül én nem raknám széria motorba sem..


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 14, 2018 3:24 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Miskolc
Sajnos a 114 szemes rövid lánc mégse megy be. Első körben egy használtat próbáltam bele, igaz ha az belement akkor eléggé meglehetett már nyúlva, de még így is le kellett vágni a feszítőparton kis meghosszabbítását. Ezután vettem egy új láncot, viszont talán 1-2 mm híjján, nem akarta az igazat, kivett patronnal se. Úgyhogy marad a 116-os, max csináltatok egy toldatot a patron végére, hogy ne legyen annyira kint és hogy nagyobb felületen feküdjön fel a görgős láncfeszítőn.

Másik. Sajnos nekem is sikerült kifogni egy zsír új görbült tengelyt. 316-os kisalapkörös. 0,05 mm-t üt és már ennek érezhető nagyon minimális ellenállása a házban, valamint ha egy adott ponton állítom meg és kiakarnám venni, akkor max kiskalapáccsal kocogtatva jönne ki. Nagy valószínűséggel a hőkezelés hatása. Felhívtam Havassyt, annyit mondott, hogy feljuttatom hozzá valahogy és 2 perc alatt kiüti belőle.
Igaz ez a 0,05 mm semmi Alec 0,15 mm-jéhez képest, plusz szar alapkör. :mrgreen:


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 5950 hozzászólás ]  Oldal Előző 1115 116 117 118 119

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség