Pontos idő: szer. nov. 14, 2018 2:44 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 5961 hozzászólás ]  Oldal Előző 1116 117 118 119 120
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: kedd okt. 30, 2018 7:42 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 18, 2010 11:34 pm
Hozzászólások: 164
Tartózkodási hely: somogy megye
Kép, Sziasztok ,hátha valaki már találkozott ilyennel ez milyen tengely lehet? Garvír nincs benn,szívó és kipufogó szelep emelése és 9mm,nyitvatartást 140 fokra mértem vezérműkeréken,sikolt házzal(1.8mm) ,de teljesen be kellett tekernem a himbaállítókat hogy legyen valami hézag,gyári házba is kipróbáltam itt 120 fokot mértem.Állítólag 316 gaál,fhp öszenyítás 1mm.Segítségeteket előre is köszönöm. Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: kedd okt. 30, 2018 8:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1393
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Nincs időm vissza keresgélni,de ha körülnézünk mintha egy ilyet tettem volna fel (nem biztos!!!). Leforgattam végigmértem azután vidáman szorongatva az adatokat meg a tengelyt átrobogtam egy ismert tuningistához. Megmosolyogta és csak annyit mondott ,hogy kuka vagy ajtó ék. A benyitási magasságot nem lehet pótolni a nyitvatartási idővel. Ha van autód próbád ki nem tart semeddig és lehet ,hogy a valóság kellemes meglepetés lesz.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szer. okt. 31, 2018 7:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8853
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
"A benyitási magasságot nem lehet pótolni a nyitvatartási idővel."

Ez elég hülye megfogalmazás, és eleve semmi értelme. Sejtem hogy mire gondolhatott. Feltételezem arra, hogy hiába van tovább nyitva a szelep kisebb nyitási magassággal, nem kerül be annyi töltet a hengerbe.
De ez nettó hülye feltevés annak fényében, hogy átköszörült tengelynél benyitási magasságot eleve alapkörcsökkentéssel és házköszörüléssel pótolnak.
A nyitási szögnek ehhez semmi köze. Maximum annyi köze van egymáshoz a két dolognak, hogy az egyik elérendő cél miatt (tompa bütyökprofil a hosszabb nyitás miatt) meg kell csinálni a másikat is (alapkörcsökkentés, hogy kiadja az új profilt a régi) különben nincs értelme.

És aki ilyet gyárt az ezzel tisztában van. Ergó ha van egy elköszörült gyári tengely, az biztos hogy alapkörcsökkentett, és aki azt mondja rá - hogy az ajtóéknek jó csak - akkor az egy f@sz, nem mester.

Amúgy azok alapján amit írt atika053 ez kb annyit emel, mint egy gyári, de 230 helyett 290 fok körül van.
Ilyen "nevenincs" tengelynél meg kell mérni az alapkört, levonni a gyáriból. Ennyivel alacsonyabb házba kell feltenni a HF-re, aztán meg lehet mérni mennyit nyit.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 01, 2018 12:29 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1393
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Ez egy tökéletes megfogalmazás! Az első mondatodat megmagyarázod, a másodikkal és a harmadikkal! Mi a franc köze van egy kis alapkörös vagy nagy alapkörös tengelynek a nyitvatartási időhöz egészen addig míg az emelési magasságot(vagy benyitási mélységet) kiadja úgy hogy a (jelen esetben) himba le tudja követni! A haranggörbe alatti terület határozza meg a töltés mennyiségét amit integrál számítással lehet meghatározni (legalábbis remélem mert régen volt 1982) egy kisebb benyitású tengelynél ez jóval kisebb lesz. Az elnyújtott benyitási idők növelése a gázok tehetetlenségét és a G erők csökkenését hivatottak kompenzálni magas fordulaton (a lengéseket meg a dinamikus töltést ami optimális esetben a légköri nyomás fölé is tudja emelni, felejtsük el, most), cserébe az egybenyitás is növekedni fog tehát alul komoly veszteség lép fel cserébe fent sincs megfelelő töltés! Nem akarom hosszabbítani,de aki ennyire nem akar belemászni annak úgy illusztrálnám ,hogy kicsengettek rohan a gyereksereg az ajtó felé ,még a sarkon sincsenek de Te elkezded kinyitni az ajtót majd mire már nyomják mint az állat kinyitod félig, és mikor már mindenkiből a szufla is elfogyott szépen kezded becsukni de ,úgy hogy még vagy tízen bent rekedtek mert nem fértek át, kb Na ez tényleg tökéletes! Az meg egy idióta aki törekszik a legrövidebb idő alatt a max benyitási mélység elérésére ....... Ülj le gondolkozz, most totál mellé lőttél. Ja és a nyitási szög nem ugyan az mint az emelés meredekségét vagy a szelep zárását meghatározó érték ami nem egy szög hanem egy hiperbola függvény.
Atika megtaláltam de amit én mértem ott még kisebb volt a benyitás ,8,6 körül.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. nov. 02, 2018 10:43 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8853
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Az elejére nem reagálnék.

apajevics írta:
Az meg egy idióta aki törekszik a legrövidebb idő alatt a max benyitási mélység elérésére
Az pont hogy nem idióta, hanem zseni. Csak mechanikusan nem lehet megoldani, vagy nagyon sok pénzből konvergálni a lehető leggyorsabb nyitás felé.

De amikor elektromos nyitású szelepeket fejleszt az emberiség, hogy elektromágnessel, század/ezred másodpercek alatt kinyisd és zárd a szelepeket, mindemellett még vezérműtengely is feleslegessé válik, na az pontosan ezért van hogy minél kisebb idő alatt elérd a max benyitást. :wink:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. nov. 02, 2018 1:10 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1393
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Miért emeled ki a szövegkörnyezetből? Nem hiszem el ,hogy nem tűnik fel mekkora szarkazmus! Azt próbálod alátámasztani ,hogy kis benyitással hosszú nyitvatartási idővel, jó tengelyt lehet gyártani és aki ilyet gyárt az tudja mit csinál (szerintem nem) én erre reagáltam ,hogy aki "a legrövidebb idő alatt törekszik a max benyitási mélység elérésére az idióta"! Nem én bizonygatom ,hogy kis benyitással hosszú nyitvatartási idővel jó az a tengely! Most pedig felhozod az aktuátort és szembe mész magaddal! Vagy 3 nap alatt jött a megvilágosodás és rájöttél hogy az áramlás tanilag optimális max benyitási értéket (ugye mert egy érték fölé hiába megyünk nem lesz több a beáramló töltet )minél előbb az adott motor vezérlési paramétereit figyelembe véve el kell érni, majd felhasználástól függően bűvészkedni az idővel! Én inkább hiszek annak aki ma a legerősebb Lada motort gyártja és szinte mindent végig zongorázott Gaállal és Havassyval is. Sem időm sem pénzem nincs arra (tudásom meg pláne), hogy összehasonlító teszteket végezzek, de a softwaret amivel játszom egyértelműen reagál azonos idő mellett a benyitás csökkentésére vagy emelésére. Túl lihegtük :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. nov. 02, 2018 5:39 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8853
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Hogy lásd mire válaszoltam.

apajevics írta:
Azt próbálod alátámasztani ,hogy kis benyitással hosszú nyitvatartási idővel, jó tengelyt lehet gyártani

Nem próbálok ilyet alátámasztani.
Én azt mondtam: hogy aki azt mondja hogy ajtóék egy gyáriból átköszörült tengely ami alapkörcsökkentett (ergó emiatt ugyan annyi a benyitása, mint egy gyárinak), de hosszabb a nyitvatartási ideje, az egy f@sz nem mester.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 08, 2018 8:32 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 159
Nyugi srácok :D

A témához hozzászólva, nálam kisalapkörös 316 muzsikál, és bizony nagyon jól. Nagy köbcenti és dellortók, blackbox társaságában egy szemernyi rángatózás sincs alacsony fordulaton, és melegen olyan az alapjárat, mint egy széria tengelyes motornál! Feltételezem ezt most kevesen fogják elhinni, pedig lehetséges, csak kevesen viszik el a tervezést és a beállítást odáig hogy igazán jó legyen.
Persze a motor fordulaton vidám, de alul köszöni jól van, és ott is tudja azt legalább mint egy széria 1.6.
Fogyasztásra szintén rácáfol arra amit mindenkitől hallani, mert hosszú távon semmivel nem fogyaszt rosszabbul mint a gyáriak, 7 literrel elvan ha sikerül megállni a jobb láb elnehezülését, ami ritka dolog sajnos :D
Másrészt, szereztem egy gyári 2105öt mostanság, haladós tempóban rosszabbul fogyaszt láthatóan a nagy motoros 06omhoz képest.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. nov. 09, 2018 8:56 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1393
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Én ezt ezt mind megértem, de a tiédben a 316-os jóval mélyebbet nyit mint a gyári. Az ,hogy kis vagy nagy alapkörös mindegy a benyitás mélysége szempontjából egy pontig (hogy meddig ott az előző hsz -ben). Én tényleg el akarom engedni, de megint értelmezd mit írsz! Mi az ,hogy azért mert alapkőr csökkentett abból az következik ,hogy annyi a benyitása mint a gyárinak! Azért csökkentik az alapkört ,hogy nagyobb legyen és hogy ,vagy egy másik profilt lehessen ráköszörülni! Az én tengelyemnél 4 tizeddel volt alatta a gyárinak és 300 fok körül volt és ez tetszik vagy nem egy értelmetlen hülyeség! Az hogy a Te véleményed más az nem az én hibám. Tudom ,hogy szerelsz azt is ,hogy nem vagy béna az autóhoz, de ez most egy kicsit más! Vagy elkövetek mindent ,hogy a töltést növeljem vagy minek az egész.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 10, 2018 10:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8853
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Én már elengedtem rég, engedd el Te is :D

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: vas. nov. 11, 2018 10:06 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1393
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
:D


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 5961 hozzászólás ]  Oldal Előző 1116 117 118 119 120

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség