Pontos idő: kedd okt. 15, 2019 10:21 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 198 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 4
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 28, 2014 11:25 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 30, 2008 9:16 pm
Hozzászólások: 489
Tartózkodási hely: Pápa
Szia!

Várható, hogy 36-1es (Ford) szíjtárcsához is készül majd vezérlő? Ennek jó eséllyel lenne piaca az angoloknál is a karbisoros Zetec motorok miatt :wink:

_________________
"A barátaimat mindig én választom. Sosem az érdekeim!"
"Adj meg az autódnak mindent, mindenből a legjobbat és mindig... utána meg használd úgy, ahogy a kedved tartja" :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 28, 2014 2:00 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Szia!

Sajnos ezzel a mostani "generációjú" vezérlővel az egy hiányzó fogú tárcsák nem mennek, ezért is 24-2 lett, és nem 24-1. A helyzet az, hogy a 24-2 sem annyira elterjedt, mint a 24-1, viszont volt nemrég valaki, akinek a motorbringáján ilyen tárcsa volt gyárilag (kawa), ezért lett kibővítve erre.

Amit elkezdtem fejteszteni ECU-t, az már gyakorlatilag bármilyen N-M tárcsát kezel (persze értelemszerűen pl. az 1-1 nem megy, és olyat kell választani, ahol a hengerek FHP-jai egész fogra esnek, így 8 hengernél pl a 60-as és 24-es is jó, 12 is jó, de a kevés fog miatt már nem ajánlott, így valószínűleg lesz egy ésszerű alsó korlát a fogszámra... minden használható konfig kiszámolható, hogy egész fogra esnek-e az FHP-k). Viszont egyelőre a közeljövőben bekövetkező változások miatt azt egy ideig most nem tudom folytatni... hacsak nem kapom össze magam, és még az itthontartózkodásom alatt... de az nem annyira rövid dolog. És ugye az ECU-nál is a fogazás követése a bázis, utána jönnek a foghoz köthető események, úgymint gyújtás és befecskendezés, és persze a szenzorok jeleinek feldolgozása. Ebből a gyújtás részt már eléggé készre írtam, lévén az a rész már eddig is megvolt a régiben (persze az más), viszont félkész állapotban nem akarom az ECU-t "árulni". Szóval, ezzel a dologgal még nem tudom, mi lesz... azért szerettem volna befejezni :-|

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: vas. jún. 29, 2014 8:52 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 30, 2008 9:16 pm
Hozzászólások: 489
Tartózkodási hely: Pápa
Köszi a kimerítő választ! Akkor várjuk a fejleményeket :wink:

_________________
"A barátaimat mindig én választom. Sosem az érdekeim!"
"Adj meg az autódnak mindent, mindenből a legjobbat és mindig... utána meg használd úgy, ahogy a kedved tartja" :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2014 6:29 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Üdv!

Kaptam választ az rr racing-tól, és 20000ft-os árat ajánlott a kis fogazott ékszíjtárcsa kombóra. Azért még visszakérdeztem, hogy a fogazott 3-as vaslemez és az alu (7075-ös anyagból csinálja, az jó nekünk nagyon) valóban együttesen van-e benne az árban, vagy esetleg valamit félrenézett, és pl. csak a kis alu szíjtárcsát vette figyelembe, erre a válaszra még várok.

Tehát a 9000ft-os nagyátmérőjű tárcsa áll szemben a 20000ft-os, egyedileg gyártott kisátmérőjűvel szemben. Eddig nem tudom, mások milyen árra gondoltak, de egy olyan motorra, amire valóban kell kis átmérőjű tárcsa a nagy fordulat miatt (mondjuk 7500+), ott szerintem egy ilyen komplett darabért ez nem sok. Nyilván szériaközeli motornál a gyári tárcsa megfelelő, annál olcsóbbat senki sem fog csináltatni, az egyedi dolgok pedig más kategória.

Egyébként a válaszban az is benne volt, hogy ha nem sürgős, akkor az ár -2000ft, viszont nem tudom, a nem sürgős mennyi időt jelent. Erre is visszakérdeztem, remélem rövidesen kiderül ez is, és az ár is, hogy biztos stimmel-e.

Hoi!

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 14, 2014 3:41 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Üdv!

Visszaírt a fickó, a 20,000-es ár valóban az egészre vonatkozik, tehát az alu (7075 anyag) tárcsa és a fogazott vaslemez, együtt. A nem sürgősre nem tudott mit írni, az valószínűleg változó is, vélhetően az ő anyagrendelési ütemezésétől függ. De szerintem legrosszabb esetben 1 hónap a gyártás ideje, de ezt sajnos csak én mondom.

Ha minden igaz, mostanság pont lesz valaki, akinek egy VFTS motorra készül egy ilyen kis átmérőjű rendszer, remélem belátható időn belül lesz infó az eredményekről.

Hali

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: pén. aug. 01, 2014 6:25 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Azta... ha ezt előbb tudom, más nevet adok a cuccnak :) Már más is ajánlotta, hogy nem ezt a nevet kellett volna adnom a vezérlőmnek, mert az IG miatt sokakat emlékeztet valami rosszra....

Találtam valamit youtube-on:

https://www.youtube.com/watch?v=W-C7gA2xW3o

Mókás. Első ránézésre kb. ugyanazt tudhatja, mint az enyém. Gondoltam... Aztán később már nem úgy tűnt, hogy belső gyújtómodulokkal van ellátva. Más videóikat nézve leginkább külső lehet, ráadásul nincs ikerszikra. Ezen a fenti videón egyébként épp a zárásidő beállítást mutatják be az ő cuccukon, mely 99 angol fontba kerül (gondolom netto), ez megközelítőleg 40ezer ft jelen korunk és országunk mindenekfeletti gazdasági helyzetében.

Viszont ami meglepett, az a beépítésével kapcsolatos videó... amint megnéztem, hirtelen rákerestem a honlapjára. Úgy látom, a jeladó bemenete megfelel egy sokak által már ismert, hirhedt terméknek. Szóval, elég neki csak megszakító, vagy hall jel. Ezek után tovább vizslattam a videókat, és megnéztem a több telepítős / beállítós videójukat. Többek közt ezt is:

https://www.youtube.com/watch?v=XPtmDx8lZ9U

Valahogy nem lepődtem meg. Több alkalommal látni, ahogy a beállított jel egyszercsak fogja magát, és ugrik néha csak 3, de néha akár 10 fokot, véletlenszerűen előre, vagy hátra... Miért nem vagyok meglepve? Továbbá először nem tudtam megállapítani, hogy ezen a demonstráló gépezeten előáll-e szikra, vagy sem... Mert ha nincs - tehát nincs irdatlan zavarkeltő forrás a közelben -, akkor az igen szomorú, hogy még szikra nélkül is képes 10 fokot tévedni egy ÁLLANDÓ fordulatszámú, direkt a demonstrálásra (eredetileg elosztó-ellenőrzésre) szánt gépezeten. Majd újra és újra megnéztem a videót, és láttam, hogy a gép által forgatott elosztó csak a jelforrás miatt van ott, de a fenti trafó, ami a gyertyákat dolgoztatná, ki van kötve (szétállnak a kábelei). És basszus... a fickó magyarázza, hogy látunk néha ugrálást... És akkor ez így rendben van? :) Hihetetlen... Azt mondja, majd stabilizálódik... MIKOR?!?! :D

Lerágott csont, basszus, lerágott csont. Még mindig van ember, aki hiszi, hogy egy fordulat alatt 2 vagy 3 vagy 4 (sorra 4 - 6 - 8 hengeres motorok ugye) jelből lehet számolni valamit.

Utálom, amikor megkeresnek azzal, hogy az én vezérlőm megy-e elosztóról. Nem, nem megy. Nem véletlenül nem megy, és nem véletlenül foglalkoztam annyit ezzel a témával és magával a jeladó résszel, mivel ezen áll, vagy bukik a dolog stabilitása...

És mindezt fele annyi pénzért adom, ikerszikrával együtt, belső modullal... mint amennyiért angliában b*tüptürüpp*szák át az emberek fejét.
Tényleg más név kellett volna... Most már két okom is van rá. Egyik a BlackBox, másik az IG_ .

Amúgy most picit morcos vagyok.. ez a mostani termékre bukkanás is kihozta picit, de nem is az a fő... egyfelől leginkbb azért vagyok az, mert akik eddig beépítették, és visszajeleztek nekem, hogy örvendenek, mert működik, és elégedettek, azok az "ígéretük" ellenére egy szót sem írtak ide, ami esetleg másokban eloszlatja a kételyeket. A másik, ami miatt szintén, hogy akik az elmúlt hónapban kérték, hogy legyen gyártás, mert nagyon szükségük lenne rá, azok felszívódtak... Többek közt az is, aki nagyon nagyon érdekelt volt a gyártott kis ékszíjtárcsában az ő nagyontuningmotorjára... Ezt picit etikátlannak tartom - és ezt már anyagi károkozás szempontjából -, hogy beígérik, ennek eleget téve befektetek a gyártásba (tudom, kockázat, és viselem is), majd semmi.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 27, 2014 10:05 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Üdv!

Elkészült az első kis átmérőjű ékszíjtárcsa. Anyaga acél, a szimmering szempontjából ez nem mellékes (alut megeszi a gumi, akármilyen űr-aluminiumról beszélünk). A tárcsa is acéllemez, 4-es vastagságú, valószínűleg 3-as is elég a jeladónak. A most vasárnapi Kakucsos pályaautózáson nagyon jól helytállt, természetesen ez fárasztási tesztnek még nem elég, mindenesetre ezt más termékekről sem tudjuk elmondani. Egy biztos, az ékszíjtárcsa az életben nem fog tönkremenni, az alu verziókhoz képest, és azok sem szoktak állítólag, úgyhogy ezzel biztos nincs baj. A lemez nem szakadt szét, kiegyensúlyozottsága kétséges (alakjából adódóan), azon még majd dolgozom, hogy maga a lemez a kivágási minta szerint kiegyensúlyozott legyen a középpontra nézve. Az állíthatóság nem szükséges, mindenesetre így könnyebb volt első nekifutásra megcsinálni. Egy szó, mint száz, jó lett.

http://kepfeltoltes.hu/view/141027/SAM_2224_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/141027/SAM_2225_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/141027/SAM_2227_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/141027/SAM_2229_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/141027/SAM_2232_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/141027/SAM_2234_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/141027/SAM_2237_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/141027/SAM_2238_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az ára kb. 20ezer, anyagostul, mindenestül. Nagyobb mennyiség esetén sem hinném, hogy olcsóbb. A gyártását egyelőre én személy szerint nem vállalom megbízásból. Ha valakit esetleg mégis érdekel kiegészítő alkatrészként egy gyújtásvezérlőhöz, keressen meg nyugodtan, valamilyen megoldást majd találunk.

A két utolsó képen látszik a tömege az eredeti és a kicsi tárcsás verziónak. Igen, a kis tárcsa 90 grammal nehezebb, ez köszönhető annak, hogy a kicsi tárcsa teljesen tömör, míg a nagy küllős. A felfekvő felületet szerettem volna megtartani a lemez számára, így a külső homlokfelület nem is célszerű, ha ki van gányolva, ellenben a hátsó részen lehet "süllyesztéseket" csinálni, a csavarközökben. Sokkal könnyebb sajnos nem lesz, ellenben mivel az anyag jóval kisebb sugáron van, és nem a legkülsőbb kerület a "nehéz", ezért a tehetetlensége így is a töredéke a gyári tárcsáénak. Másfelől, nem ez fogja a motor "felpörgését" gátolni. Az enyémet nem gátolta vasárnap :)

Még egy dolog. Gyári átmérőjű vízpumpa és generátor ékszíjtárcsák esetén 890-900mm-es ékszíjat kell vele használni, csakúgy, mint a megszokott kis ékszíjtárcsáknál.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: kedd okt. 28, 2014 9:19 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1433
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Szépen vágsz ,lomb fűrésszel, ügyesen reszelsz, egyébként jó lett :D A vezérlő gondolom CNC a tárcsa meg pad, de csak egy kérdés .Egy darabból nem lehet megoldani, vagy túl sok anyagot kellett volna elfaragni? Cseréld ki a tárcsa rögzítő csavarokat imbuszra mert az emberek kilencven százaléka optikusz figyikusz és az egy profibb hatást kölcsönöz. Szerintem a kiegyensúlyozás nem oszt nem szoroz egyrészt forgás test másrészt a teherviselő két olyan távoli ponton van megtámasztva és olyan vastag ,hogy nem okozhat vibrációt. De ha ez kell a tartós 9000 fordulathoz akkor két prizmán egy tengelyre téve a tárcsát ki tudod statikusan egyensúlyozni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: kedd okt. 28, 2014 11:32 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Jaja, a lemez CNC lézer, az ékszíj mezei eszterga.
A csavar csak a kép kedvéért volt 6lap, igazából maradhatna is 8.8-as anyagminőséggel, ellenben imbusszal raktam össze, és igencsak sz@r volt szerelni. A kulcs túl közel kerül a hűtőhöz, bitfejes átalakítós racsniskulcsos dolog el se fért (karika kaszni, niva hűtő, átkasznizás nélkül). Elképzelhető, hogy átgondolom újra a tárcsát, és 3 x M8 lesz belőle, akár imbusz, akár hatlap, és a könnyítést is egyszerűbb úgy megoldani, plusz kevesebb csavart kell meghúzni. Acélba mernék csak 3 csavart tenni, aluba nem mertem volna. De a hatlap szerintem ott is nyerőbb, a kinézetre menő emberkék meg nyaljanak sót :) amúgy tény, igazad van... sajnos az emberek többsége ráment a SZINTER és IMBUSZ tuningra... mert attól jó valami...

Egy darabból nem menne szerintem... vagyis, ha lenne valaki, aki megcsinálja, nekem oké, de 170-es anyagból kéne kiindulni 110 helyett, rengeteg veszteség lenne (így is sok, mert a főtengelyre menő agyrész és a tárcsaátmérő közt irdatlan különbség van, az mind lehullik). Továbbá a fogazást nem tudom, ki fogja megcsinálni. Tudom, fogazógép van (ah, ez nem egy pornóipari kifejezés :) ), viszont valahogy nem hiszem, hogy a mai szaki-viszonyok mellett ez összejön. Így viszont egy vektoros file-ban elküldöm a helyre a kontúrt, a lézeres géppel egy megfelelően legenerált programmal (megfelelő nyalábvastagság korrekciókkal) teljesen pontos lesz. Ha a perem az ékszíjtárcsán jól illesztett átmérőre, akkor fel fog menni az ékszíjtárcsára, eleve -os a tűrése, a lézerre meg +ost adtam meg.

A kiegyensúlyozás tényleg nem téma, úgyhogy halhatatlan így is. Nagyon minimális a középponthoz képesti súlyponteltolódás. A tárcsa pedig forgástest, a retesz pályája meg nagyon kis átmérőn van... az aztán tényleg semmiség. Csak a lézeres lemez foghiánya okozhatna gondod, de az a két fog, ami hiányzik, annyira kicsi súly... persze tény, hogy az van a legnagyobb sugáron. Simán megtehetem, hogy a vele 180 fokkal elforgatott helyen elhelyezek egy vele ekvivalens anyaghiányt a rajzon (a megfelelő tervezőprogram simán kiszámolja a tömegközéppontot, és az a lényeg). Amúgy kiszámolható a két hiányzó fogat képviselő tömeg.. gyakorlatilag úgy lehet venni, hogy 2 darab 4x4x4 mm-es kocka hiányzik onnan, 7.8-as sűrűséggel kiszámolva 64mm3 * 7.8kg/dm3 , a megfelelő prefixumokkal átszámolva ez 0.5gramm, ha jól számolok most hirtelen (simán elronthattam, utánaszámolhattok). Ebből van kettő, tehát 1 gramm egy kb 80mm-es kerületen. Lófütty :)

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: kedd okt. 28, 2014 12:33 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2012 8:21 am
Hozzászólások: 679
Skype: tuning-otthon
Tartózkodási hely: Pécs
Nem szakmám, nem értek hozzá, csak, mint laikus kérdezem: ha csupán három csavar fogja, akkor nem fog "belibegni" fordulaton a tárcsa?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: kedd okt. 28, 2014 12:57 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Nem tudom, szerintem nem. A homlokfelületen a súrlódás fogja tartani, tény, hogy csak három kisebb felület fog ez kialakulni, a hat kis felület talán jobb eset, "összefüggőbb", jobban eloszlik. Igazából nekem teljesen jó, ha hat csavar fogja, a három csavarra csökkentés csak a szerelést könnyítené meg. De igazából a megbízhatóság magasabb rendű szempont, mint a könnyű szerelhetőség, úgyhogy elég valószínű, hogy marad a hat csavar, és egy kis könnyítést kap az ékszíjtárcsa (a mostani darabot persze már békén hagyom, az elkövetkezendő időkben ha szükség lesz ilyenre, az viszont úgy készül már), a lemez meg átesik egy kis centír-korrekción azért a kerületen lévő 1 grammért, az állíthatóságot pedig megszűntetem, nincs értelme.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: kedd okt. 28, 2014 2:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8881
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
3 csavarral is tökéletes lesz ez, percefct. :wink:
Alátétet tegyél a csavarra, mert ovál furat alátét nélkül nem túl szívderítő látvány :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: kedd okt. 28, 2014 2:52 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Hehe :)
Jajaja, tettem alátétet, csak arról már nincs kép. A felrakásnál túl retkes lettem ahhoz, hogy tudjak fényképezni, aztán meg már nem volt idő, sajnos vasárnap előtt eléggé last-minute volt minden. De majd a felszerelt állapotról is lövök egy képet.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: kedd okt. 28, 2014 7:46 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Sokat sajnos nem érnek a képek, de nem lejet jobbat lőni a felszerelt állapotról:

http://kepfeltoltes.hu/view/141028/SAM_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/141028/SAM_ ... es.hu_.jpg

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: szer. okt. 29, 2014 8:02 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2012 8:21 am
Hozzászólások: 679
Skype: tuning-otthon
Tartózkodási hely: Pécs
Szerintem ász! Igényes, szép munka. :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: szer. okt. 29, 2014 9:42 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Köszi! :)

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: szer. okt. 29, 2014 1:54 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: hétf. feb. 15, 2010 12:29 pm
Hozzászólások: 1075
Tartózkodási hely: Várpalota, Hungary, Earth
teccikülöm :mrgreen:
Látom a pasztával nem bántál kesztyűs kézzel :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: vas. nov. 23, 2014 9:03 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 164
Hétvégén végre volt időm befejezni a gyújtásvezérlő beépítését a 2106-os fekete rettenetembe!
eredmény; a motor csendesebb, nyomatékosabb, jobban kiforog.
Egy élmény volt ledugózni a gyújtáselosztó helyét, végre vége az ebből adódó sok-sok szenvedésnek!

Én a kesztyűtartó oldalára szereltem a vezérlőt, így a motor tér nagyon letisztult, tulajdonképpen csak 2 plusz kábel megy (egyik 2 eres másik 3). A ventillátor keretje éppenhogy elfér a főtengely jeladótól, ezen kellett reszelni azért hogy jó legyen, mind a jeladó konzolból, mind a ventillátor keretből, de sikerült összehozni.

A Pc szoftvertől féltem egy kicsit bevallom, mivel a régebbi sorosport emulációval működő diagnosztikai programokkal állandóan szívtam mindenféle megmagyarázhatatlan kommunikációs hibákkal, de kellemesen csalódtam, zökkenőmentesen és meglepően gyorsan működik.

Ha lesz időm lehet rakok fel képeket a megoldásomról, én egyébként daewoo kalos trafót használtam, pont elfér a nívópálca és az olajnyomás jeladó között.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 25, 2014 5:43 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Örülök, hogy bent van, fogyaszd egészséggel :)

Most, hogy a kezeim közé akadt egy kocka, én is láttam, hogy az elektromos venti elég közel kerül a szenzor tartóhoz, de amíg a bakok rendben vannak (nem szakadtak el és bukik előre a motor), addig biztos nem éri el, a motor mozgása pont nem abba az irányba történik. Nálam egy másik gyártott konzol van, és a mutató ujjam befér a venti és a konzol közé, ez kb 12-13mm-t jelent. Tudnám még módosítani a konzolt úgy, hogy még több legyen, de ezt most hagyom így mindenképp. Az új konzol, amit terveztem és felment a kockára azért készült, mert egy opel szenzort is képes fogadni, nem csak a ladáét, és ez AUTOMEGA gyártótól beszerezve 2900ft, a ladáé kb 4500ft körül van, viszont a gubacsin az autogéel megszűnt. Ez elég nagy baj a fogazott tárcsa ügyében is, ott az eddig 9500ft körül volt, más helyeken viszont valami érthetetlen okból kifolyólag 18-20ezerért akarják adni (jó, persze értem, de azt inkább nem írom be a fórumba).

Várom/várjuk a képeket :) esetleg videót

Amúgy lassan elfogynak a vezérlők, van még kb 5 darab, ha jól emlékszem. Újabb széria már nem lesz szerintem, a következő lépés az ECU és a lambda cuccok a dataloggerrel együtt, aztán még ki tudja, mi lesz...
Üzleti sikernek nem nevezném a dolgot, ami a gyújtásvezérlőmmel kapcsolatosan lezajlott, mert olyan hatalmas mennyiség nem fogyott belőle, de szakmai sikernek mindenképp. Felsorolásképpen leírom, milyen autókba/motorokra került már be:

- Lada utcai és verseny egyaránt, ebből van a legtöbb
- Lada kaszniba épített 1.8L kompresszoros Fiat/Lancia motor
- Peugeot 106 / 206 rallycross 1.6L 8/16V motorok, weberrel (összesen négy Peugeot, mindben gyárilag benne volt lendkeréken a 60/2 fogazás és blokkban a szenzor)
- Elviekben van egy BMW sor 6 is, de erról sajnos nem tudok semmi feedback-et
- Opel 2.0L C20XE motor weberrel - szintén főtengelyen a 60/2 fogazás és szenzor helye a blokkban
- Citroen 1.6L 16V NFU motor, gyakorlatilag megegyezik a Peugeot motorokkal, ez épp beépítés alatt áll, de a Peugeot-k után sima ügy
- UAZ motoros GAZ terepjáró (na ezen besz@rtam), erről ugyanúgy nem tudok semmi feedback-et, mint a BMW sor 6-ról
- Kawasaki motorbringa 24/2 tárcsával

Hamarosan bekerül egy V8 Mercedes-be is, folyamatban van a pulley-gyártás :) Azt nagyon várom, de sajnos gázüzemű, úgyhogy valószínűleg az ikerszikra nem játszik, pedig biztos jól mutat két négytornyos trafó egymás mellett, valamint a tiltással kapcsolatosan is vannak fenntartásaim... De ezt majd meglátjuk.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 25, 2014 5:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Udv.
Egy kerdes. Ha atalakitok egy Opel szijtarcsat a Lada fotengelyre mukodhet a vezerlod? Nincs kedvem majd 30e ft-ot kiadni a Lada tarcsaert es jeladoert. Opelet vasarban tudok szerezni. Ha nem akkor marad a golf eloszto.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 25, 2014 7:00 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Hali!

Ha a fogazás 60/2 rajta, akkor minden további nélkül. És eddig minden opelesnek (meg pözsósnak meg rönósnak meg szitroenesnek és béemvének) 60/2 volt.

Amúgy van egy srác, aki 12-13ezer körül tud gyári ékszíjtárcsát szerezni az eddigi megszűnt forrásból származó 9000 helyett. Ez a megmaradt boltokban kapható 20ezerhez képest még mindig sokkal jobb. Ezen kívül január környékén még aktiválom magam a helyi "megmunkálóközponttal" (a 70éves bácsi) karöltve, és elviekben gyári 3 küllős fogazás nélküli tárcsából felhegesztéssel vagy csavarozva készülhet egy a gyári ékszítárcsához képest párezer ft-nyi többletköltségű verzió, viszont az újfent egy nem kipróbált dolog lesz, bár működnie kell (csak ne essen szét...).

Rád bízom a tárcsát, úgy alakítod ki, ahogy szeretnéd (jeladó konzollal is ez a helyzet), de tudok segíteni ezekben így, ahogy leírtam. Ja, meg úgy néz ki, hogy a főtengely jeladóból van egy nagyon olcsó opel kiváltó alternatíva, és amit konzolt csináltatni tudok, az a ladáét és az opelét is képes felfogatni. Sőt, mind a ladához, mind az opelhez (nem egyformák) sikerült forrást találni gyári bontatlan jeladócsatlakozóra, úgyhogy mostantól nem kell szenvedni bontóból szerzett foskábelköteggel, vagy közvetlen drótos ráforrasztgatással. Tök jó, hogy most, hogy gyakorlatilag lassan elfogynak a vezérlők, kialakul minden szükséges körülöttes hardware, úgymint ékszíjtárcsa (kicsi és nagy egyaránt), és a csatlakozók...

Sőt, az ikertrafóról is kiderült, hogy amit én találtam és ajánlottam eddig, a Ford verzió, ahhoz képest van ladához és korábbi opelekhez olyan ikertrafó, amire jó a HALL-os elosztótengely csatlakozója... Sajnos az a ford trafó, amit én ajánlok és tudok szerezni, az hiába olcsó önmagában, ha többezer ft hozzá a csatlakozó, a 3 lábú hallos elosztótengely csatlakozó pedig filléres adott esetben. Eddig mindenki egyenként 2.8x0.8-as autóssaruval kötötte be az ajánlásomra a trafót, amivel nincs baj, de azért egy masszív, eredeti csatlakoztatás mégis jobban esik...

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 01, 2015 9:35 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. szept. 24, 2014 9:07 pm
Hozzászólások: 1
Üdv mindenkinek !
INFERNO ,milyen opel jeladót és tárcsát használnál?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 03, 2015 12:19 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Amelyikbe belebotlok eloszor. Eloszor ugyis azt kell megnezni, hogy at lehet-e alakitani fillerekbol.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 08, 2015 5:57 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 10:25 am
Hozzászólások: 1380
Tartózkodási hely: UA, Munkács
Ha valakit érdekel akkor van még pár tárcsa 10/db-ért.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: pén. jan. 09, 2015 2:47 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Lesz utánpótlása a vezérlőnek a jövőben vagy van még raktáron készen? Erősen gondolkozok hogy beruháznék rá nemsokára.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: pén. jan. 09, 2015 6:39 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Üdv!

Van még "polcon" négy darab, de ebből egy hamarosan elmegy. Hirtelen más konkrét rendelés épp nincs függőben, úgyhogy azt mondhatom, három van még. Továbbá, ha valamiért rárepülnének, és mégis elfogynának, akkor az utcai autómból az eddigi saját blackboxom felszabadul majd (a versenyből egyelőre nem), mert a motorvezérlő ECU-t abban fogom tesztelni, úgyhogy az is rendelkezésre fog állni, de az inkább késő tél / koratavaszra lesz aktuális.

Amúgy, reményeim szerint hamarosan lesz infó a 3 küllős/teli klasszikus ékszíjtárcsából készülő, peremmel és hegesztéssel feltett fogazott lemezes verzió áráról. Szerintem ha az bejön, abból afféle cseredarabos móka sülhet ki, eredeti ékszíjtárcsa ellenében kap egy átalakítottat az illető. Azért is próbálom ezt, mert a későbbiekben a motorvezérlőnek is kell - és hátha olcsóbbra jön ki, mint bármelyik eredeti verzió. Amúgy, akinek nem tetszik a hegeszett, annak továbbra is ott lesznek az alternatív lehetőségek a gyárira, aki pedig megbízik benne, annak itt lesz ez - ha összejön reális áron és én is elég masszívnak ítélem meg.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: pén. jan. 09, 2015 10:18 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: szer. nov. 07, 2012 7:42 pm
Hozzászólások: 188
Tartózkodási hely: Miskolc
Csak mint egy újabb lehetőség:
http://www.ebay.com/itm/LADA-NIVA-21214 ... 8f&vxp=mtr

_________________
Tapasztalat teszi a mestert....


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: pén. jan. 09, 2015 11:59 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Egyébként nagy hülye voltam mert volt egy teljes niva központi szettem és elpasszoltam, ott lett volna mindjárt a fedél a jeladóval meg az ékszíjtárcsa is. Nagyon nem aggódok mert valószínű egész tűrhető áron meg tudom venni.
Amúgy a versenyautómba szeretném majd tesztelni hogy mit lehet még kihozni belőle.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 16, 2015 7:18 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Üdv mindenki!

Eljött az a nap, amikor picit szomorúan, de közölnöm kell, hogy elfogytak az eladható gyújtásvezérlők. Nem lesz már újabb széria ebből, egyelőre így érzem. Van még kettő nálam, amik majd egyszer felszabadulnak még, de ezek perpillanat mind használatban vannak. Ha befejeztem a motorvezérlő project-et - bár egyelőre annak csak a tesztelése fog folyni, amíg viszont mankónak nálam lesz mindig egy karbi és egy IG2, minden eshetőségre - , akkor jelezni fogom, és az eddiginél kicsivel olcsóbban megvásárolhatóak lesznek. Mindkét darab IG2-es, az egyik konkrétan a fejlesztési példány, amit viszont lehet, hogy "kegyeleti okok" miatt mégsem fogok áruba bocsátani, és kiteszem a vitrinbe, emlékképpen :)

Lényeg a lényeg, hogy most határozatlan időre szünetel a "biznisz". Akik szerettek volna még, azoknak annyit tudok mondani vigaszképpen, hogy ne csüggedjenek, mert a készülőben lévő motorvezérlőnek lesz egy "butított" változata, ami szintúgy csak gyújtást fog kezelni, de nagyobb tudással lesz felvértezve - viszont a jelenlegi kalkulációim szerint az ára magasabb lesz, mint a mostani gyújtásvezérlőnek. Olcsóbb verziónak pedig nem látom értelmét, de nem is értelme, hanem inkább oka van, konkrétan az, hogy az amúgy is alacsonynak mondható darabszám miatt nem lehet egy agyon-olcsósított verziót kiötleni, ami ugyanazon az alapon nyugszik, mint az injektort is vezérlő nagytestvér. De ez még a jövő zenéje, hogy az ár hogyan alakul. Igyekszem minél olcsóbbra összehozni, viszont pont a megfelelő alkatrészek kiválasztása teszi drágábbá, ami nem gyártói minőséget jelent (az alapból megvan), hanem magát a funkciót, ugyanis az adott funkciójú alkatrészekből, amiket használok, nincs se rossz minőségű, se olcsó. Egyszerűen tudják, amit kell, ha megfelelően használjuk, viszont csak annyi pénzért, amennyiért.

Ettől függetlenül a honlap marad, és továbbra is bárki felkereshet ilyen ügyben. A későbbiekről pedig időben hallani fog mindenki.

Üdv!

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: szer. feb. 18, 2015 9:39 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Ha az az egy felszabadul akkor légyszíves jelezz hátha pont ott fogok tartani hogy kelleni fog.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 07, 2015 2:09 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 164
Hali!
Itt a jó idő, csináltam pár képet a motorteremről.
Nagy megelégedéssel használom a gyújtást már hónapok óta, semmilyen hibát nem tapasztaltam!

http://kepfeltoltes.hu/150307/IMG_20150307_111918_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150307/IMG_20150307_111844_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150307/IMG_20150307_111926_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150307/IMG_20150307_111931_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150307/IMG_20150307_124046_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 07, 2015 3:31 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Wow! Csinos darab ez a kocsi, bizony ám.
Örülök, hogy tetszik a cucc! Használd egészséggel :)
Jót nevettem a motorszám kicenzúrázásán.... :) Nem úgy van az, kérem! :D

-----

Más.... amióta bejelentettem, hogy elfogytak a cuccok, jó ideig nem is nagyon volt semmi, csak pár (2 vagy 3) emberke jelezte, hogy bizony igényt tartana azokra a megmaradt darabokra így, hogy lecsúsztak a dologról. Persze ezek azóta sem szabadultak még fel. Ám azóta eltelt még egy kis idő, és egyre többen jelentkeznek vezérlőért úgy, hogy már nem is hirdetem sehol jó ideje, és nekik egyelőre kénytelen voltam azt mondani, hogy várjanak, mert perpillanat nincs. Viszont ezek után nem tartom kizártnak, hogy mégis készül még egy széria, de talán szerényebb mennyiségben (max 8-10 darab), ezért megkérnélek titeket, hogy ha van valaki, akinek 90% feletti valószínűséggel kell vezérlő (vagy tud olyat, akinek kell), akkor dobjon ide egy-egy post-ot, és betájolom, hogy mennyire lenne még igény. Ugyanis a komplett ECU-s verzióra még várni kell (bár már a kezemben van a remélhetőleg végleges design, és kínzom szoftverrel az íróasztalomon, de még idő...), viszont azt nem szeretném, hogy sokan vezérlő nélkül maradjanak úgy, hogy tulajdonképpen bármikor elő lehet venni a gyújtásvezérlő design-t, mert már ki van találva, és működik, mindössze csak meg kell vegyem hozzá a cuccokat, és összerakni... Ennek kapcsán azt sem akarom, hogy ez rám nézve legyen negatív, hogy én nem vagyok erre hajlandó... Úgyhogy ezért merülne fel még egy széria belőle.

Előre is köszi a segíséget!

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: kedd márc. 10, 2015 6:58 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 164
Intim dolgok ezek. Azon is gondolkoztam, hogy odairjam paint-al hogy; nyet! :lol:
Szerk.;
Voltam az autóval egy hosszabb úton a hétvégén, 7(!!) litert fogyasztott az agyonfaragott 1.6os motorom, és nem is mondhatnám hogy tojásokon lépkedtem végig, bizony volt hogy odapörköltem neki.
motorom;
-79x80 2103blokk
-296 hms tengely, hengerfej 33-as szívócsatorna végig, módosított égéstér, squish-re nagy hangsújt fektettem
-mehanikus karbi, 2es torok bővítve
-minden könnyítve, centírozva grammolva stb.
-gyújtásgörbém teljesen lineáris


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 23, 2015 2:20 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Hejhó emberek, épp van négy vadonásúj példány, IG2, MAP-os (ha nagyon kell, átfaragom AC+rajtosra), úgyhogy, ha valakit érdekel, szóljon.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: vas. júl. 07, 2019 9:20 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 938
Tartózkodási hely: Mohács
Szeretnék egy Lambda monitort a Ladámba.

Kipufogó Y ba lenne beépítve.

Főként LPG beállításához kellene különböző karburátorokhoz!

Mivel érdemes kezdeni?
Keskeny sávú szonda bontva és monitor ebayről megvan 10 ezer alatt is.
De ahogy olvasgattam a keskeny sávúval nem sokra mennék.

Ebbe tudnátok egy kis felvilágosítást adni, mivel próbálkozzak!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: vas. júl. 07, 2019 8:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1433
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
A használható az elég drága .Lehet olcsót venni de olyan szinten vibrál ,hogy semmit sem látsz rajta. A lényeg csak szeléssavú, jó szondával .


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 08, 2019 7:57 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Biztosan a szélessávú a nyerő az állítgatáshoz (akár benzin, akár lpg/cng/bármi). A keskenysávú "elbillen" vagy a szegény, vagy a dús irányba, tehát a hozzá gyártott "műszer"-en csak annyit látni, hogy mindig az egyik/másik szélső helyzetet veri. Ráadásul, ha még próbálna is valaki nagyon ügyesen lavírozni a keskeny sávúval, és a billenés középpontjában tartja a jelet, akkor az az 1.00 lambdát jelenti, ami kis terheléses munkapontokban elfogadható, de nagyobb terhelésen mindenképp célszerű valamennyire bedúsítani, azt viszont nem tudod vele megmondani, hogy 0.75-re dúsítottad be, vagy csak 0.92-re. A keskeny sávúval talán 0.97 és 1.03 közt tud mérni az ember, és azt sem kifejezetten pontosan - nagy az esély, hogy el van tolódva véletlenszerűen minden szenzor, ha nem is sokat. Szóval, a kb 0.97-1.03 közti értelmezhető tartomány alatt és felett ugyanannyinak látni a jelet.

Ezzel ellentétben az LSU4.9 szélessávú szondát gyárilag kalibrálják, ezért van a 6 tűs csatlakozóházban egy referencia ellenállás, tehát a csatlakozóig 6 vezeték van, onnan a szonda felé már csak 5. A monitorozónak külön figyelnie a fűtésére, szabályozza egy adott hőmérsékleten, amit visszamér a szenzorból. "Álló" helyzetből kb 15 másodperc a felfűtés, míg a keskeny sávúnál több tíz perc mire érdemes egyáltalán odafigyelni a jelére. Azt viszont mindenképp szem előtt kell tartani a szélessávúnál - azon túl, hogy drágább az egész -, hogy érzékeny dolog. Könnyű kinyírni a szenzort félmeleg / éppen kihűlt állapotban egy alvázmosással, odapattanó nehezebb kavicsokkal, vagy nagyon elcseszett beállítással, ami benzinnel való elárasztást jelent a kipufogó felé. Minden, ami lesokkolhatja a szondát, az megöli. Én az eddigi pályafutásom alatt még csak 2 szondát "használtam" el, az egyik véletlen extrém túldúsítás miatt volt, a másik pedig vízsugárral (nem én csináltam). A szonda anya felrakásánál pedig azt kell figyelembe venni, hogy a vízszintestől felfelé minimum 10 fokkal állhat, tehát a megengedett beépítési szög tartománya egy nagyon lapos V betű. Tehát, nem megengedett sem a vízszintes, sem kábellel lefelé álló szonda. A szonda felfűtött állapotában tilos ráindítani a motort. A sorrend mindig az, hogy kikapcsolt monitor mellett motor beindít, majd monitor bekapcsolás, aztán az felfűt kb 15mp alatt, és onnantól látni a lambdát. Ha leállt a motor, ott mindegy, mikor kapcsolod ki, viszont kikapcsolt szonda mellett (nincs felfűtve) nem célszerű sokat közlekedni.

Hmm.. mi van még... Túlzott olajfogyasztás tartósan megmásíthatja az értéket, sőt, a túlzott koromlerakódás szintén a szonda tönkremeneteléhez vezethet. Ami még szintén nagyon megmásítja az értéket, de nem tartósan, az a nagy tengelyes motorok kis fordulatszám környékén. Kamu szegényet mutat a túl nagy felhasználatlan levegőtől. De ez már picit túlmutat a gázosításon, ott jellemzően nincs nagytengelyezés, ott örül az ember, ha széria tengellyel be tudja lőni.

Amúgy, léteznek AFC-s gáz szettek (automatikus üzemanyag vezérléses, vagy mi), abban keskenysávú szonda van, és úgy szabályoz a szonda, mint egy klasszikus injektoros motornál. Persze ettől még nem fogod látni/tudni az aktuális lambdát, csak ha be van lőve a rendszer, akkor igazából nem is kell vele foglalkozni.

Nem tudom, ezekkel az infókkal most bentebb lettél-e, vagy sem, de ezeket mindenképp szem előtt kell tartani a szélessávúnál, és azt is, hogy összehasonlításában ég és föld a kettő, ha beállításra akarod használni.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 08, 2019 1:31 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 938
Tartózkodási hely: Mohács
Nagyon jól összefoglaltad!

Köszi!
Én is az LSU 4.9-re jutottam, ez nem 10 ezer, hanem kb 80, de ezek szerint ez legalább ér is majd valamit.

Az jó ha az Y-ba van beépítve és nem a leömlőbe, mint gyárilag?

Ezek szerint ha bent hagyom a szondát és járok vele, akkor is minden indulás után be kell kapcsolni különben károsodik?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 08, 2019 2:00 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Nincs mit. Ha nem is 80ezer mindennel együtt, de tény, hogy nem olcsó játék.

A leömlőbe tett szonda nem jó ötlet, az Y közös szakasza már jó, ott is a közösödés után inkább 10-15 centivel, de ha nagyon nem fér, akkor az Y-ban közösítő alkatrészbe középre el lehet helyezni. Igazából, a hengerek eltéréseinek örvénylése pici bizonytalanságot vihet a mérésbe, de mivel nem hengerenként mérünk lambdát, így úgyis az eredőt látjuk, csak lehetőleg már jól "összekeveredve".

Igen, ha bent van a szonda, akkor járatni kell a monitort, az nyomja fűtést és akár nézed-e a mérést, akár nem, ő szolgáltatni fogja az infót. Ha az állítgatást úgy érzed, befejezted, és hosszabb távon nem érdekel már a lambda, akkor ki kell venni és betenni egy megfelelő méretű zárócsavart.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 08, 2019 2:56 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 276
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
A gyári niva leömlő nem jó hely ezek szerint a 4.9nek? Pont most akarom én is kialakítani a helyét, én arra gondoltam hogy veszek egy gyárilag lambdás leömlőt és kész.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 08, 2019 5:25 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 938
Tartózkodási hely: Mohács
Ezen csodálkoztam én is hogy létezik Niva leömlő, de MIFU is azt mondta inkább alakítsuk ki a helyét a Y-on.

Köszönöm a hozzászólásokat!

Most már minden tiszta a témába


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: kedd júl. 09, 2019 7:31 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Igazából, a pontos fizikáját nem feltétlenül tudom pontosan annak, hogy a szélessávú miért nem jó közvetlen közelben a kipufogószelephez, de egyfelől hő- (adott esetben láng), másfelől nyomásváltozás problémák merülnek fel. Egy keskenysávú meg valószínűleg sz@rik erre, érzéketlen, lassú, stb, annak megfelel ott is. Mellesleg, a katalizátor után is más már a helyzet, és ott is szokás mérni az első szonda mellett (HC elégetése mennyire sikeres, stb), de ez mind keskenysávú. A lambdás leömlőnél az is gond, hogy nem mind a négy henger gázát látod, hanem csak kettőét. Hogy most az az 1-4 közös vagy a 2-3 közös port, nem tudom... Mindenesetre, a kipufogószelep közelében a nyomás is erősen pulzál, amire a szélessávú szondák reagálnak, nyomásra változik valamelyest a mérése, és mivel kellően gyors a működése, ezért még ha a nyomás átlagban egy munkapontban egy adott értéken is van az egész kipufogóban (legalábbis, főleg az elülső szakaszában nézhető így), attól még a pulzálást "beméri". A szonda adatlapjában megvannak az ajánlások, onnan van az az infó is, hogy a vízszinteshez képesti minimum 10 fokos szöget be kell tartani. Még a behegesztendő anya műhelyrajzát is közlik, amivel nem mellesleg nem biztos, hogy túl sok kipufogós tisztában van, és úgy taknyolják be, "ahogy szokták". Amúgy, a leömlőtől túl messzire tett szonda sem szerencsés, mert agyon kell fűteni. Tehát, a hátsó dob elé nem biztos, hogy érdemes betenni. Megjegyzem, mivel kb 13W fűtőteljesítménye van, ezért nem kizárt, hogy ott is tud jól mérni, de kiindulva a lada kaszniból, az Y után a legközelebbi hely, ahova fizikailag lehetséges betenni, az a hátsó és középső dob találkozásánál a hattyúnyak. Ami biztos, hogy ladán az Y utáni pont már jó távolságban van, és ott még van hely is a váltó és a kaszni közt. Inkább a váltó felé álljon, mint a kaszni felé, ha netán a motortartó bakok egyszer túl sokat engednének, mégse verje oda a szonda kábel felőli végét a kasznihoz. A kábelét is célszerű úgy megfogni, hogy ne tudja megtépni, de ez már magától értetődik. Ja, és a kábelén lévő védőcsövet nem szabad "letömíteni", vagy túlzottan behúzni kábelkötegelővel, sem engedni, hogy sár csapoódjon bele. Az a cső szándékosan nyitott a kábelek felőli végén, onnan levegő referenciát "szerez" kívülről. Vicces dolgokat csinál ez a szonda... :)

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: kedd júl. 09, 2019 1:40 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 938
Tartózkodási hely: Mohács
Szondát hol érdemes beszerezni?

Csábító kínából is 8 ezerért, de kérdés, használható e...

Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: szer. júl. 10, 2019 7:36 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Hú, hát én nem biztos, hogy belemásznék ebbe... A Bosch és Denso egymás mellett már hülyeség, a cikkszám viszont jó. A 17025 végű volt nekem legelőször, az az univerzális, azt hiszem 0.8m-es kábellel. Ellenben, a képen középen az a kábelkötegelős játék nagyon nem szimpatikus... Mintha két darabból lenne, innentől kezdve egyáltalán nem biztos, hogy a szonda és a csatlakozóban lévő lézerrel betrimmelt ellenállás összetartozik.

A múltkor ebay-en találtam egy egész jónak ígérkező forrást, de még nem vettem tőle:

https://www.ebay.com/itm/NEW-LSU-4-9-UNIVERSAL-BOSCH-WIDE-BAND-OXYGEN-SENSOR-LAMBDA-PROBE-600mm/302634175080

Az a vicces, hogy Magyarországon van, ha igaz. Persze kétszer annyiba kerül, mint a kínai, viszont ebben előbb hiszek, mint a kínaiban. Ha azt a monitort használod hozzá, amit én ajánlottam neked, sajátot, akkor ezzel a 17ezres szondával együtt kb 50-ből megvagy cakkli-pakkli. Más monitorok csak önmagukban ennyibe kerülnek, szonda nélkül.

Amúgy, sok cikkszámmal szerepel még az LSU4.9, lásd az én linkem sem a 17025 végű, hanem 17043, de ez csak attól függ, milyen hosszú a vezetéke, hogy milyen autóba szánták. Szokott lenni még a csatlakozóban is kódoló "púp", ami bizonyos alkalmazásoknál nem jön össze a sima ellendarabbal (amit én adok a monitorhoz), de azt ki lehet törni egy csavarhúzóval. Szóval, célszerű keresgélni neten, hogy milyen cikkszámok alatt van még valódi LSU4.9 , és azokkal is lehet próbálkozni. Egy biztos, hogy 15-20ezernél gyanúsan olcsóbb szondában nem mernék megbízni. Persze az is átkúrhat, aki a kínából rendelt sz@rt akarja itthon tuningboltban 30ezerért eladni. Biztos rengeteg ilyen takony van, ezek ebből az árrésből élnek.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: szer. júl. 10, 2019 8:50 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 276
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Néztem én is ezt a magyart, de nem mertem. https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=cat_detail&artid=0%20258%20017%20025&brand=BOSCH Én innen vettem, elvileg ma jön a csomag.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: szer. júl. 10, 2019 10:21 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 938
Tartózkodási hely: Mohács
Ha esetleg szerzek egy szondát azt ki tudjátok próbálni esetleg összehasonlítani egy meglévővel hogy valóban jó értékeket mér?

Ezt a magyart megpróbálnám.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: szer. júl. 10, 2019 12:23 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 367
Tartózkodási hely: Pest megye
Meg tudom nézni, küldd el, ha már megvan, sajáttal össze tudom hasonlítani. Keress majd.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: BlackBox-IG gyújtásvezérlő
HozzászólásElküldve: szer. júl. 10, 2019 2:19 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 276
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Sajnos nekem még monitorom nincs hozzá, csak lesz. :)


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 198 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 4

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség