www.zsiguli.hu
http://zsiguli.hu/public/forum/

Kenés - (olaj, zsír, stb...)
http://zsiguli.hu/public/forum/viewtopic.php?f=5&t=102
Oldal: 1 / 16

Szerző:  Andrzei [ kedd aug. 02, 2005 2:24 pm ]
Hozzászólás témája:  Kenés - (olaj, zsír, stb...)

Azért nyitottam ezt a topicot, mivel a motor, váltó, difi megfelelõ kenése nagyon fontos a kocsi megfelelõ mûködése szempontjából, de ezekrõl a dolgokról relatíve kevés szó esik.
Itt meg lehetne beszélni pl. hogy kinek milyen tapasztalatai vannak különbözõ típusú olajokkal, milyen motorhoz milyet használ. (ásványi, fél-,teljesen szinti) Pro-Kontra?
Mindjárt kezdetnek én ide is írom: Nekem a kocsimban utcai tuning moci van, hengerfej átalakítva, 296-os tengely, Mahle dugók, 1.6-os. Ebbe én Castrol 5W-40-es olajat tettem, nemrég. Eddig még semmi különös, de azt mondták, ez jó neki. A váltóban és a difiben is akarok cserélni, de nem tudom, hogy annál mennyit számít a márka, meg a típus? Ezen kívül az lenne e kérdésem, hogy használt-e már valaki Prolongot közületek a motorhoz. Csak mert amit állítanak, az nagyon jól hangzik, de ahhoz túl drága, hogy csak úgy kísérletezzen vele az ember.

Szerző:  Raketta [ szer. aug. 03, 2005 1:26 pm ]
Hozzászólás témája:  Olaj+adalék

Én egy mobil nevû olajat használok a motorban,nekem nagyon bevált,viszont ,amitõl elképedtem az volt,amikor a metabond gold-ot beletöltöttem,becsület szavamra 200 km futottam vele s rendesen erõsödött a motor,s sokkal csendesebb is lett,nekem nagyon bevált igazán ajánlani tudom mindenkinek.
Úgy tünik mintha a fogyasztás is csökkenne vele ,hosszú távon nem használtam még de egyelõre nagyon jó,ha valami bibi van vele majd megírom.

Szerző:  Boci2108 [ szer. aug. 03, 2005 2:15 pm ]
Hozzászólás témája: 

én AGIP Formula 1 olajat használok és eddig semmi gond nem volt vele.semmi különös.az h milyen értékût azt már ne kérdezzétek mert elfelejtettem.
de az biztos h egy jó olaj sokat dob a motoron. 8)

Szerző:  Dr.Tápfesz [ szer. aug. 03, 2005 4:24 pm ]
Hozzászólás témája: 

Nekem eddig tescos olajom volt :) 1700-1800Ft / 5L . Kb 2e km enként olajat cseréltem és már az elsõ 500Km után fekete volt természetesen. Ilyet nem ajánlok csak akkor ha motort akar mosni vele :)) . Most Shell Helix 15w40 es van benne , 2e km et mentem vele és még mindig átteccõ a szine. Az autoval városba 70-110 körül utazom , persze ha nincs trafipax meg rendör :) . Váltóba difibe , teljesen mind1 milyen márkájút raksz bele , ha utcai akkor sima ásványi , ha verseny akkor szintetikus. Én speciál traktor olajat fogok most venni :) így csufolják külföldön. Kíváncsi leszek milyen lesz.

Szerző:  Dévid [ szer. aug. 03, 2005 10:41 pm ]
Hozzászólás témája: 

Én meg most nemrég cseréltem olajat a kecskében mert már korom fekete botond olajka volt betéve ami 3 asban kanyarban kigyulladt a kis kanna jelzõ... MOst kapott Ford olajat 15W-40 1000/1L ez egyenlõre beválik bár botond után mind1 :lol:

Szerző:  Zorro [ csüt. aug. 04, 2005 10:02 am ]
Hozzászólás témája: 

Sokat ne várj a Ford olajtól se, volt akinek 1000 km után elfogyott tõle az
olajnyomija, de legalább jól kimosta a motor olajterét :D

Hamár márka olajokról esett szó, javaslom a félszint kategóriából a megfizethetõ és télleg nem mosóolajként viselkedõ Opel 10w-40-t. Nekem átlagon felüli igénybevétel esetén sem okozott eddig gondot.

Szerző:  Dévid [ vas. aug. 07, 2005 7:36 pm ]
Hozzászólás témája: 

Zorro írta:
Sokat ne várj a Ford olajtól se, volt akinek 1000 km után elfogyott tõle az
olajnyomija, de legalább jól kimosta a motor olajterét :D

Hamár márka olajokról esett szó, javaslom a félszint kategóriából a megfizethetõ és télleg nem mosóolajként viselkedõ Opel 10w-40-t. Nekem átlagon felüli igénybevétel esetén sem okozott eddig gondot.


:( NEm hittem volna, hogy ilyen vacak ez az olajmárka :( Legközelebb mást veszek...

Szerző:  Dr.Tápfesz [ vas. aug. 07, 2005 7:42 pm ]
Hozzászólás témája: 

Én is sok jót hallottam az opel olajokrol , csak nekem még mindig megfelelõ egy 15w40 es shell olaj :) 4L/3500Ft-s eladási áron. Van 10W40 es is , 4000ért, lehet majd télire rakok a szekérbe ilyet :)

Szerző:  zolaman [ hétf. aug. 08, 2005 2:01 pm ]
Hozzászólás témája: 

Én múlt héten vettem 5L opel olajat 3450 ft ért, szal szerintem ez ár/teljesitmény arányban mindent ver.

Szerző:  Zorro [ hétf. aug. 08, 2005 5:16 pm ]
Hozzászólás témája: 

És vajon mibe T-öltöd? :lol:

Szerző:  zskondor [ kedd aug. 09, 2005 1:25 pm ]
Hozzászólás témája: 

Zorro írta:
És vajon mibe T-öltöd? :lol:


Kannába :)

Szerző:  Bala [ hétf. aug. 15, 2005 5:55 pm ]
Hozzászólás témája: 

Gyors kérdés, ami már lerágott, de nemjut sehogy az eszembe a válasz:
Mennyi olaj kell az ötös váltóba, hogy jó legyen? A váltó kint van, az rémlik h így lehet csak túltölteni, és így lesz csak igazán remek az eredmény. De mennyi az annyi? Akinek ott van a fejében, kérem bökje ide! Köszönöm elõre is!

Szerző:  Dr.Tápfesz [ hétf. aug. 15, 2005 8:01 pm ]
Hozzászólás témája: 

2L , de nem kell kiszedni amugy fater elárulta hogy érdemes elgondolkodni azon hogy az utastérböl kiszedve a botot betudod tölteni :D
Szoval 2L olajat bele és had szoljon.

Szerző:  Andrzei [ kedd aug. 16, 2005 6:53 am ]
Hozzászólás témája: 

Múltkori írásod alapján megvizsgáltam én is a kérdést, és rájöttem, hogy még a botot sem kell kiszedni, ha van célszerszámod. :) Nekem otthon akadt nagy fecskendõ, meg hosszú, vastag tû (fater orvos, de a patikában is kapható ilyen cucc), így a váltókar mellett simán feltöltöttem. (kb 20 perc szütymörgés) Csak a gumi borítást kellett felhúzni. Így nem kellett a csavarokkal tökölnöm.

Szerző:  Dr.Tápfesz [ kedd aug. 16, 2005 7:18 am ]
Hozzászólás témája: 

Nálad a leggyorsabb szerelés kitalálási díja :)

Szerző:  Andrzei [ kedd aug. 16, 2005 8:52 am ]
Hozzászólás témája: 

Csak továbbfejlesztettem az ötletedet. Szerintem megosztott díj jár. :)

Szerző:  zskondor [ kedd aug. 16, 2005 9:14 am ]
Hozzászólás témája:  olaj webbóóót

Hátha valaki még nem ismeri:
olajfutar.hu
"Cégünk frissen alakult, és egyedüliként az országban olajok és kenõanyagok ingyenes házhozszállítását vállalja 24 órán belül.
Az ingyenes házhozszállítás 5 litert elérõ megrendelés esetén értendõ."

Szerző:  Istvan2107 [ kedd aug. 16, 2005 10:32 am ]
Hozzászólás témája: 

Ezt ismeri valaki? http://metabond.hu

Szerző:  Raketta [ vas. szept. 04, 2005 10:57 pm ]
Hozzászólás témája: 

En ismerem,nekem mostmár full metabondal fut a gépem:Metabond Gold van az olajban,metabond megalin a benzinben és metabond GT a sebváltóban,szerintem szuper cucc,azért vettem,igazzi metabond fanatikus lettem tõle:))ajánlom mindenkinek

Szerző:  még1MbR [ vas. szept. 04, 2005 11:04 pm ]
Hozzászólás témája: 

Bala írta:
Gyors kérdés, ami már lerágott, de nemjut sehogy az eszembe a válasz:
Mennyi olaj kell az ötös váltóba, hogy jó legyen? A váltó kint van, az rémlik h így lehet csak túltölteni, és így lesz csak igazán remek az eredmény. De mennyi az annyi? Akinek ott van a fejében, kérem bökje ide! Köszönöm elõre is!


Szia!

Sok 5-ös váltónak az volt a baja, hogy nem volt meg az 5. fokozat felé a házon alul a kb. 10mm átmérõjû furat az olaj számára :-(
Amelyiken ez megvan, az simán birja a normál olajszinttel is a km-eket.

Szerző:  attila80 [ pén. máj. 05, 2006 5:13 am ]
Hozzászólás témája: 

Inkább ide kellett volna írnom :oops: , szóval:


Szamarába Prolong, Metabond tapasztalataitokat várom.

Az egyik dilemmám, hogy a szamara váltójába motorolaj kell, de a Prolongnál külön van mototrolaj adalék és külön van hajtómûolaj adalék, most melyiket töltsem a váltóba?

Elõre is köszi a véleményeket/tapasztalatokat.

Szerző:  Dr.Tápfesz [ pén. máj. 05, 2006 11:42 am ]
Hozzászólás témája: 

Váltóba , difibe hajtómûolaj kell 80W90 es asszem :) , Váltóba ha 5 ös akkor 2L legyen benne (nemfér bele a gyári lukon csak furcsán) A difibe meg 1.2L kell (nekem 2L is belement valamiért :D )

Szóval hajtómûadalékot rakj a váltóba!

Szerző:  tibi30 [ pén. aug. 25, 2006 6:33 am ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!A segítségeteket kérném-ismét-2105-ben gyakran felvillan az olajlámpám-szint rendben,10-40Mobil1-hallottam vmi terelõlemezekrõl a karterben amiket behegesztve ez megszüntethetõ.Egy rajzot,5letet ha küldenétek már hegeszteném is :lol: Köszönöm.

Szerző:  Dr.Tápfesz [ pén. aug. 25, 2006 7:08 am ]
Hozzászólás témája: 

15W40 es olaj kell a ladába , a 10w40 es nem belevaló.

Szerző:  Zorro [ pén. aug. 25, 2006 8:42 am ]
Hozzászólás témája: 

Miért is nem?

A 15W-40-el szembe a 10w-40 csak annyiban más, hogy télen nem sürüsõdik annyira be, nyáron meg pont ugyan olyan.

A motorolajok másik fõ jellemzõje a teljesítményszint, amit apróbetükkel írnak a dobozon, de kötelezõ megnézni, mert a vizskozitásra utaló 1xW-40 érték csak egy, a lényeges jellemzõk közül. SF-tõl már használható, de jobb ha SG-t használtok.

Láttam már olyan motorolajat, aminek hiába volt kedvezõ 10W-40-es értéke, a teljesítmény szintje a béka segge alatt volt (SC szint, vicces)

Ajánlott olvasmány az olajokról

Szerző:  g [ pén. aug. 25, 2006 11:41 am ]
Hozzászólás témája: 

tibi30 írta:
Sziasztok!A segítségeteket kérném-ismét-2105-ben gyakran felvillan az olajlámpám-szint rendben,10-40Mobil1-hallottam vmi terelõlemezekrõl a karterben amiket behegesztve ez megszüntethetõ.Egy rajzot,5letet ha küldenétek már hegeszteném is :lol: Köszönöm.

Szia!
Ha jol olvastam nem teljesen széria a motorod. A szint rendben gondolom nem a max x jelzését takarja?
Tessék odáig tölteni olajjal.
Sajnos a szíjas motor olajvisszavezetése meglehetõsen problémás (konstrukcios hiba).
Ha a feltöltés nem elég ellenõrizd az olajpumpádat is.
A terelõ lemezek az olaj, pumpa szivocsöve alóli "ellibbenését" akadályozzák meg - pl:éles kanyarban.
Nekem elég volt kicsit túl tölteni az olajat, még szlalomversenyen sem jelzett.
g

Szerző:  _Szasza_ [ pén. aug. 25, 2006 11:54 am ]
Hozzászólás témája: 

g írta:
A szint rendben gondolom nem a max x jelzését takarja?
Tessék odáig tölteni olajjal.


Háát nemtudom, nekem ez a fajta túltöltés nem igazán jött be, bár nekem láncos motorom van, de szerintem mind1.
Xig felöntöttem, kár volt...Füstölt mint a gyárkémény, meg nem ment, ette is... Pedig nincs halálra kopott motorom, nemrég lett generálozva.

Szerző:  ASz [ pén. aug. 25, 2006 1:00 pm ]
Hozzászólás témája: 

Hella!

Max x-éig töltés nálam is teljesen bevált szíjas motoron, ahogy g is mondta. Nem füstölt tõle, és nem is jelzett a lámpa.
Egy próbát megér, ha így sem szûnik meg, akkor lehet még gyenge minõségû olaj, vagy szivattyú is akár.

Üdv: ASz

Szerző:  mészibálint [ pén. aug. 25, 2006 6:49 pm ]
Hozzászólás témája: 

Seller21074 írta:

Háát nemtudom, nekem ez a fajta túltöltés nem igazán jött be, bár nekem láncos motorom van, de szerintem mind1.

helo
nekem is láncos mocim van , és max xig van töltve mindig. semmi gondom.
max x szerintem íratlan szabály zsigánál.

Szerző:  _Szasza_ [ pén. aug. 25, 2006 7:20 pm ]
Hozzászólás témája: 

Lehet épp az olaj nem tetszik az enyémnek... Amikor Valvolinet raktam bele (15-40W), akkor ha nem is X ig, de picit túl volt öntve, de semmi baja nem volt. Most hogy Castrol GTX3at használok, azt valahogy nem szereti.
De volt még egy érdekesség. Amikor még a valvoline volt benn, körforgalomban 3-4 kör után elkezdett pislákolni az olajnyomás lámpa, majd ahogy kimentem, el is aludt. Ezt megjátszottam a GTX3al, az 5 kör végén :) se villant ki a lámpa. Pedig akkor már dõlt az autó rendesen. ÉS amig a valvolineal kb. Max m-jéig volt töltve, addig a castrollal csak a két szint közöttig...Én sem értem.

Szerző:  még1MbR [ pén. aug. 25, 2006 9:03 pm ]
Hozzászólás témája: 

A nívópálcából is sokféle van, mindenféle utángyártott... szóval a max x elég sokféle szintet tud takarni.

Szerző:  lada002 [ pén. aug. 25, 2006 9:16 pm ]
Hozzászólás témája: 

Zorro írta:
Miért is nem? Láttam már olyan motorolajat, aminek hiába volt kedvezõ 10W-40-es értéke, a teljesítmény szintje a béka segge alatt volt (SC szint, vicces)



Hello!

SC szint már egy pár évtizede nem létezik olyat nem láthattál...

Szerző:  Zorro [ szomb. aug. 26, 2006 6:42 pm ]
Hozzászólás témája: 

Pedig az volt, le is esett az állam rendesen :mrgreen:

Szerző:  arato [ kedd nov. 28, 2006 6:20 pm ]
Hozzászólás témája: 

Nekem 1,6-os Zsugorom van és eleinte ful szintetikus 10W-60 Shell Ultra Racing volt benne (4l 14.000 Ft), de alapból a Zsiga 1000 Km-en 2-3 deci olajat eszik.
Ezért is váltottam egy sokkal olcsóbb olajra: 15W-40 Shell Helix Supert szereztem 4l 3500 Ft, nagyon jó áron!
És raktam hozzá Metabondot is, hátha csökkenti az olajfogyasztást, de végeredménybe nem történt semmilyen változás.

Valószínûleg a drága olaj nagyon jó volt, ment rendesen a Lada, olajnyomás ok, az olcsóbb olajon meg segített a metabond, szerintem...

Végeredménybe a Shell Super nem egy olyan jó olaj, Ladába kb 8.000 ig lehet használni, vagyis ajánlott:), metabondal 10-11 ezerig.

Legközelebbi olajcserénél Castrolt szeretnék bele rakni metabonddal, azt mondják hogy a GTX3 az egyik legjobb ásványi olaj.

Esetleg vélemények?

Szerző:  Schwarzi [ kedd nov. 28, 2006 9:09 pm ]
Hozzászólás témája: 

Felújított v tuningolt motornál természetes a kezdeti többlet olajfogyasztás!
Ha nálad is ez a helyzet akkor meg fog szûnni, én nem spórolnék a jó minõségû olajon!

Szerző:  arato [ szer. nov. 29, 2006 3:18 pm ]
Hozzászólás témája: 

A kezdeti 3-4 deci volc 1000 Km-en most valamivel kisebb.
Én se akarok az olajon spórolni de tény és való hogy a 10W-60 -as az elég híg a Ladába

Ezért is használok Metabondot hogy a roszabb minõsígû olajjal se legyenek gondok.

Egyébként mi a véleményetek a Castrol olajról?

Szerző:  Zorro [ szer. nov. 29, 2006 8:00 pm ]
Hozzászólás témája: 

Tuninghoz min. a félszint javasolt, ebben gondolkodj!

Én és még jó páran GM (Opel) 10w-40 félszintet használunk. 3500-4500 Ft egy 5 literes kiszerelés a UNIX-nál.

Jómagam nem km, hanem állapot és fogyás alapján cserélem. 5-7 ezer km-t megyek el egy 5 literes flakonnal. Amikor már nincs mibõl utána tölteni a max. jelzés X betüjéig, és a felsõ szintjel alá csökkent, akkor csere.

Szerző:  Norbbb [ szer. nov. 29, 2006 8:40 pm ]
Hozzászólás témája: 

Helló mindneki!
Én Castrol 10w-60 RS-t használok Metabonddal. Zsugormociban van, nekem semmi bajom az olajnyomással, kanyarban sem, mondjuk maxig van töltve.
Azt mondják kár volt bele a metabond,mert ebbe már bele van keverve valami gyárilag. Ezt nem tudom biztosan, de már nem kevés versenykilóméter van a mociban és semmi sem fogyott belõle, pedig aztán volt igénybevétel.

Szerző:  drkater [ csüt. nov. 30, 2006 9:59 pm ]
Hozzászólás témája: 

Hello mindenki !
Én Claas Diesel Engine Plus SAE 15w-40 SHPD olajat használok
semmi bajom nincs vele nem villan lámpa , frankón tiszta a motor.

Szerző:  Zorro [ vas. dec. 03, 2006 6:50 pm ]
Hozzászólás témája: 

Dieselt benzinesbe? Nemlesz tartós a moci. Mai olajok eléggé specifikusak ahhoz, hogy ne legyenek csereszabatosak.

Szerző:  feri2105 [ pén. júl. 27, 2007 6:42 pm ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!

Olvastam régebben(még talán a régi oldalon) egy cikket az olajpumpákról, olajnyomás gondokról, azt hiszem Kisa írta. Most sajna nem találom, a fõoldalon a Mûszaki írások között kerestem de nincs :cry: Vkinek esetleg nincs tippje, hol tudnék utánanézni a cikknek? Elõre is köszi! Szevasztok!

Szerző:  kisgeee [ kedd feb. 12, 2008 1:35 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Kenés - (olaj,zsír stb...)

Sziasztok!

Használt már valaki ilyen típusú olajat, mit gondoltok róla?
Teljesen utcai célra használnám.
Valvoline Maxlife 15w/40 4 liter 5460 Ft
Kifejezetten a 100000 km-nél többet futott motorok számára fejlesztették ki. A legtöbbet hozza ki az öreg motorokból. Csökkentett olajfogyasztás, szivárgás megelőzése és a tömítések regenerálása és könnyű hidegindítás, ezek az erősségei.
API SJ/CF

Esetleg mit ajánlotok?

Thx

Szerző:  Bodnár István [ kedd feb. 12, 2008 2:23 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Kenés - (olaj,zsír stb...)

Ne foglalkozz azzal hogy milyen marketingszöveg van ráírva...
Jó lesz az bele!
Ha nagyon kopott meg akkor is olajat fog enni ha 80w-90es olajat öntesz bele. :mrgreen:
A lada nem igényes az olajra. Bár a Carexet es társait nem igazán szereti.
Az olaj minősége legalább SF(bár ilyen gyéret nem is nagyon kapni már) legyen!

Szerző:  kisgeee [ kedd feb. 12, 2008 2:39 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Kenés - (olaj,zsír stb...)

Tehát jó lesz, okés köszönöm! Írták hogy van akinek pl castrol nem jött be, valvoline meg jobb, de gondolom nincs nagy különbség csak mégsem akarok xart venni. Régi leereszt új betölt, új szűrő ennyi? :) Valami adalék esetleg v ne pörögjek ennyire? :D
Van aki át szokta mosni, alapjáraton motormosóval. Erről mit gondoltok?

Szerző:  Bodnár István [ kedd feb. 12, 2008 2:45 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Kenés - (olaj,zsír stb...)

NA a motormosóval van egy olyan gond, hogy nem ürül ki teljesen és szétcseszi az új olajat is!
Átmosáshoz a Carex és tsai kitünően használhatók. :wink: Bár ez 2000/5liter.

Szerző:  kisgeee [ kedd feb. 12, 2008 3:44 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Kenés - (olaj,zsír stb...)

És az nem gáz ha nem mosom át az olajat? Ami a régiből marad az nem gáz ha az új olajjal keveredik? Adalékot szükséges használni vagy nem annyira?

Szerző:  Bodnár István [ kedd feb. 12, 2008 3:46 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Kenés - (olaj,zsír stb...)

A régiből nem marad sok elenyésző az újban.
Az adalékok pedig megintcsak nem egyszerű téma.
Ha hiszel benne használd, ha nem hiszel benne ne használd, talán ez a legjobb tanács!

Szerző:  kisgeee [ szer. júl. 16, 2008 5:37 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Kenés - (olaj,zsír stb...)

Sziasztok!

A minap rálestem az nívópálcára mert menet közben 1x felvillant az olajnyomás-figyelmeztető lámpa. Gondolom közvetlen motor leállítás után gondolom nem nagyon kapok helyes eredményt míg nem ül le az olaj, de akkor a nívópálcát meglestem /letöröl visszadug kihúz.../ gyakorlatilag száraz volt! :shock: Azt tudom h eszegeti az olajat a motor, de csak pici kék füstöt szokott nyomni a kipuff ha odalépek. Fél éve volt olajcsere, opel olaj került bele. Létezik h ennyi idő alatt megissza az olaj nagy részét? 7végi autóként használom, havi 400km megy bele csak.
Folyást nem nagyon láttam, a blokk oldalán van kicsi de annyi nem folyhat ott el.
Láttam STP füstölésgátló adalékot, érdemes lehet ilyet venni bele? Olajszintet leállítás után mennyi idővel érdemes nézni?
Bocsi a sok kérdésért de most kicsit rajtam van a para emiatt. Amúgy a gép megy szépen nincs gondom a teljesítménnyel nem melexik stb...

Köszönöm előre is a helpet! :roll:

Szerző:  Csabi_2105 [ szer. júl. 16, 2008 8:07 pm ]
Hozzászólás témája:  Re: Kenés - (olaj,zsír stb...)

Leállítás után közvetlenül nem csoda ha nem ér bele a pálca az olajba. :D Annyi felverődik ilyenkor, hogy csak na. 4-5 perc állás után elvileg már bele kell érjen a nívópálca, és legalább fél óra, mire leül és reális értéket kapsz. Ezért legjobb, ha reggel indulás előtt nézed meg. :wink:
Füstölésgátló adalék: hááát, ha eszi az olajat, azt úgyse szünteti meg, szerintem kb. annyit ér, mint a radarvisszaverő cédé (bár még nem is láttam ilyent). :lol:

Szerző:  duck [ csüt. júl. 17, 2008 7:33 am ]
Hozzászólás témája:  Re: Kenés - (olaj,zsír stb...)

Hm, fél év az hat hónap, hatszor négyszáz, az kettőezernégyszáz kilométer. Ez alatt durván három liter olaj, vagyis egy hónap alatt fél liter. Nem olyan vészes, de nem is normális. Szerintem a szelepszár szimeringek megérnek egy konzultációt. Addig is sűrűbben nézd az olajszintet. :)

Oldal: 1 / 16 Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/