Pontos idő: kedd júl. 16, 2019 3:56 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 587 hozzászólás ]  Oldal 1 2 3 4 512 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: vas. szept. 25, 2005 10:07 am 
Szasztok!

Lenne egy nagy kérdésem. Milyen turbot és milyen injekctiont rakjak a gépre :?: :?:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 29, 2005 12:39 pm 
Ez egy picit összetettebb...Az egész motort át kell tervezni egy turbózoz.
Ha egy széria motorra ráteszel egy turbót, akkora kompressziód lesz, hogy elsõ indításnál kirobbantja a blokkod oldalát, és szépen kinéznek a hajtókarok 8)
Csökkenteni kell a gyári kompressziót, és egy nagyon alapos tervezéssel kell rátenni a turbót.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. szept. 30, 2005 12:28 pm 
[helló Az ijen dolgokat nagyábol vágom:olajnyomás,dugó hûtés ...

De nem tudom a súrítési arányt.a vezémûtengaly méretét meg amit kérdeztem...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. szept. 30, 2005 12:58 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:51 pm
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Föld
na pont ez az a tudás ami sokba kerül...
Nem tartom valószínûnek, hogy kérdésedre konkrét válaszokat kapj.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 11, 2005 12:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Hozzájuk fordulj:
http://www.dcstuning.hu/


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jan. 24, 2006 10:22 pm 
Üdv mindenkinem aki ezt olvassa!
CSak egy kérdésem van , segítsen aki tud. Milyen szempontok alapján kell lada motor esetén a dugattyú hûtését megcsinálni , és ha valaki tud konkrét tippet hogyan lehet megoldani kérem írja le!
Elõre is köszönöm
halló


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. jan. 25, 2006 6:11 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Kovácsolt aluminiumra kell cserélned ami elbír kb 100báros nyomást is! pl audi tt dugükat is láttam már használatba , kaptam árajánlatot is 60eft/4db!

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. jan. 25, 2006 8:37 pm 
Én arra gondoltam hogy megoldanám a dugattyúra szórt/ spriccelt olajozást, ahhoz szeretnék tipeket hogy ha lehet, mert nekem csak elvi elképzeléseim vannak, jóljönne egy gyakorlatbeli is, akármilyen.

Köszi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. jan. 25, 2006 8:55 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Égéstérbe én nemspriccelnék olajat semmiképp. A dugó meg kettétörik 0.6bár felett a nyomástol , nem a hõtöl!

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. jan. 25, 2006 9:10 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Ro-ro írta:
Én arra gondoltam hogy megoldanám a dugattyúra szórt/ spriccelt olajozást,


Ez gyárilag is így mûködik, az alsó szemtól nyomja felfelé a rúdszáron.
Csak egy idõ után ezt elhagyták az alacsony olajnyomás miatt, de tuningmotornál ez nem szempont.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 26, 2006 7:20 pm 
hali
Pedig én sokhelyrõl hallottam , hogy egy külön fúvókával fecskendezik az olajat a dugóra alulról , meg már láttam is olyat gyári autókon, mûszaki haszna garantáltan van.
És úgytudom sok hõt vesz el így a gyengécske gyári dugattyúról, ami ezáltal tovább tart/hat, persze nem másfeles rátöltés mellett , vagy csak én látom ilyan bíztatónak a dolgot?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 15, 2006 7:35 pm 
Pl: Audi HDZ V8-as motorban. A furat aljába szerelnek be külön kicsi fúvókákat, amik felfelé spriccelik az olajat. A V-blokk közepében megy egy csatorna, onnan ágaznak le a spricnik. Ha nem lennének szétmenne az egész. Így 8k-s üzemi fordulaton vígan megy.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 15, 2006 7:39 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Ro-ro írta:
És úgytudom sok hõt vesz el így a gyengécske gyári dugattyúról, ami ezáltal tovább tart/hat, persze nem másfeles rátöltés mellett , vagy csak én látom ilyan bíztatónak a dolgot?


Hát a gyári dugattyút hiába hûtöd :)
De amúgy persze, hasznos dolog.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 19, 2006 10:14 am 
Sziasztok!

Mi errõl a véleményetek: Kép

Nagy dolog lehet rápattintani ezt egy Lada- (Ascona- :)) motorra? Egy MiniCooper kompresszora....

Vélemény?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 19, 2006 4:36 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Hasonló nehézségekkel mint turbónál.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 19, 2006 6:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Asconán nem érdemes kinlódni vele, egy nagyobb CIH motor némi tuninggal 250 ló, ha meg nem elég akkor be lehet rakni egy MV6-ot.
Az ilyen egyedi megoldásokkal csak a baj van.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szer. feb. 20, 2008 12:21 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Ma dumálgattam egyik szaktársal akinek van egy Fiat Uno 1.4 TD-je. És mesélte hogy benzines 1.3 és 1.4 turbos is létezik.
Kicsit utánaolvastam, az 1.3-ast LE2 jetronic-kal, az 1.4-et pedig L3.1 jetronic-kal szerelték.
Az a gáz h ritka az autó, és olyan 150e-től van használtautón egy egész autó. Bontva minden ami kell a mocihoz az úgy 50-80e állapottól függően meg lehetne szerezni.

Érdemes mondjuk egy 1.3-as Ladából egy LE2 jetrós turbóst építeni, vagy nem?
Mármint sok munkát és időt leszámítva ami elmegy az összerakás miatt, jobban jönne ki az ember egy 1.3-as befecskendezős turbóval mint mondjuk egy tuningolt 1.6os szívóval?
Élettartam, fogyasztás, rugalmasság, ráköltött pénz szempontjából melyik lenne jobb?

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szer. feb. 20, 2008 12:28 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 02, 2007 3:05 pm
Hozzászólások: 2095
Skype: bansztiv
Tartózkodási hely: Aldebrő, Feldebrő
1.6 turbós injektoros. :mrgreen:

_________________
"Minden egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."

2104-05-07-08 javítási kézikönyv
KÉPTÁRAM


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szer. feb. 20, 2008 2:26 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
:D
Jó, de ha a cél utcai használat lenne. Nem 150-180Le-be gondolkodtam, hanem kb. 100-110Le-be, viszonylag alacsony fogyasztással. :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 21, 2008 1:49 pm 
Szerintem jó kis eredményeket lehetne elérni,csak az a baj,hogy egy normális szetthez sok pénz kell.Meg szerintem erős főtengely,hajtókar dugattyú,meg sok minden más,injektorrendszer,túrbó,meg egyebekkel még össze is lehetne hozni,derohadt sok lenne. Vannak oroszországban turbokészletek 2110-esekhez,kb 130-140 lóerőt préselnek ki a motorból.És van a dúrvább,ami akár 200-at is.Csakhogy rohadt drága,kb 2-3 ezer USA dollár az első szintű asszem,számoljatok utánna.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 21, 2008 7:17 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Épp azt mondom h nem csilli-villi turbószett és befecskendező rendszer kell egyedi motorra, hanem egy hasonló karakterű motorról átrakni egy komplett megbízható rendszert.
És természetesen "csak" 100-110Le-re gondoltam., nem benzinzabálló gyorsulásigép lenne a cél, hanem egy jól autózható utcai autó ami megbízható és nem 14litert eszik. (kivéve ha odalép az ember :) )

Most néztem: http://www.hasznaltauto.hu/1853942_fiat_uno_1988

Na pl. itt egy Uno Turbó 75e-ért. kiszedne belőle az ember mindent ami kell.
A Lada motoron csökkenteni kéne a kompresszió viszonyt 7,7 körülire, olajpumpát tuningolni, egyedi szívó és kipuf. leömlő, turbó olajellátását megoldani, elektromos gyújtást betenni. A Fiat olaj és turbólevegő hűtőjét bekötni. Fiat gyújtást betenni. (vagy elektromos Lada is megteszi)
Tulajdon képpen ennyi nagy vonalakba, esetleg a gyári vez.tengelyt késleltetni. Köbcenti és az égéstér kialakítása is nagyon hasonló. Furat löket arány Ladánál 1,96 Fiatnál 1,94

Pénzbe kb. ugyan ott van mint egy 1.6-os 296-os tengelyes kicsit okosított (könnyítések, növelt átmérőjű-polírozott szívó+kipuf. járatok) szívó motor.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 21, 2008 8:07 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Esetleg megkérdezhetem a Peti szomszédomat, hogy a Skoda 120 turbós haverja hogyan oldotta meg, utcára.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 21, 2008 8:47 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5044
Tartózkodási hely: Tatabánya
ladarevolution írta:
A Fiat olaj és turbólevegő hűtőjét bekötni.

Mért, ezek tuti intercooleresek?

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 21, 2008 9:06 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Leszedtem egy angol szerelési utmutatót, és a szerint mind intercooleres, és olajhűtős. (persze itt nem fél méteres intercoolerre kell gondolni, éppen elfér a vízhűtő alatt az olaj és a levegőhűtő egymás mellett)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 21, 2008 9:11 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5044
Tartózkodási hely: Tatabánya
Éttem :)
Igen, alapvetően számomra egy intercooler majd akkora mint egy zsiguli hűtő :lol: :lol: , ezért nem gondoltam, h az lenne.

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 21, 2008 9:26 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
kép alulról Alulról ekkora, és kb 200mm magas.
(A kép címe el van írva a könyvbe, nem 1031 hanem 1301 ccm.)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 21, 2008 9:27 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. nov. 11, 2007 8:23 am
Hozzászólások: 1033
Tartózkodási hely: budapest XX.ker
Tegnapelőtt megnéztem közelebbről meg kipróbáltam az új 1-es bmw aszem 135i.Szép meg jó meg 12milla élvezeti faktor Nulla.306 paci dupla turbó intel-cuur-el csöve meg elvezetve a kipuff mellett megfőzi a hideg levegőt.Egyenesbe nagyon állat (0-100 5.6sec) kanyarba meg minden villog nem lehet keresztbe rakni.Akkor minek a hátsóhajtás meg az erő ha a compjúter vezet helyetted.Ezért jó a ladakocsi ha turbót raksz rá sztem rengeteg gondod lesz vele főleg a perifériákkal.(hűtés motorvez olajzás ilyesmi)

_________________
Sárga zsiguli nyáron (na meg télen) ez a tuti.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: pén. feb. 22, 2008 12:46 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:30 am
Hozzászólások: 241
Tartózkodási hely: Bp-Debrecen
Helló Ladarevo !

Úgy gondolom 1.3-as motorból építkezni csak akkor érdemes,ha a szabályok nem engednek nagyobbat :)

110-LE sokkal kisebb erőfeszítéssel elérhető,sokkal olcsóbban,bevált megoldásokkal.
Ha most azzal jösz,hogy csak 1.3-al papíros a bringa,akkor kérdezem én,hogy a motorszám vakargatása közben miért nem fogják észrevenni a turbót,a befecskendezőt meg a többi motyót ? :)

Sajnálom hogy épp egy jó turbós projekt (de utálom ezt a szót ! :) ) hagytam abba a motorépítést,de a rengeteg kisebb-nagyobb és elég drága részletkérdés miatt halogattam.

Azt hiszem,hogy aki egy kicsit is komolyan gondolja hogy szívóból feltöltöttet farag,először egy megbízható befecskendező rendszert építsen ki,aminek bőven van tartaléka,elég rugalmasan állítható.(Akár analóg,akár digitális módon szoftverből.)

Kérdés,hogy mekkora töltőnyomás a cél ?
Nagy a különbség egy feltöltött és egy úgymond "sporttengelyes" motor teljesítménye,és terhelése között.
Míg a turbósnál jelentősen nő az effektív középnyomás (azaz a nyomaték),alig nő,sőt sokszor csökken a Pmax-hoz tartozó fordulatszám.
A "nagytegelyes" motoroknál a teljesítmény űgy nő,hogy a maximum nyomatékát,és teljesítményét magasabb fordulaton adja le,az eff. középnyomás nem változik jelentősen.
Ezért szerkezetileg is egész más dolgokat kell átalakítani.

0.5 Bar alatt,csökkentett sűrítéssel a széria motor is bírja.Ezzel is el lehet érni jelentősebb nyomaték (telj.) növelést,de ez csak 30% körüli.(tipp)
Nagyobb töltőnyomásnál a dugattyú mechanikus terhelése határon lesz,a vezérlést is érdemes átalakítani...stb.
Tévedés,hogy feltöltött motor hőterhelése nagyobb.
Természetesen a hőtermelése nagyobb,hiszen az eff. hatásfokát legjobb esetben is csak megtartottuk,így tény,hogy 2x akkora teljesítmény 2x annyi veszteséghőt termel.

Szóval amit nem árt végiggondolni turbósítás előtt:
-Bef.rendszer kiépítése,minden nyűgjével bajával együtt.
-Leömlőt készíteni a motor és a turbó közé.Nagyon fontos,alkatrész,komolyabb "kipufogósok" talán megtalálják benne a kihívást,és legyártják.Pénzről ne beszéljünk :)
-Ha kész akkor a turbótól folytathatják a hátrafelé,bár ez egyszerűbb,jó nagy cső,egy abszorciós dobbal.
-Szívó(azaz nyomó) oldali levegő csövek... gumicsövekből összetákolni nem ér.
-A turbó olajellátása ezek után nem lehet gond.
-Összehangolni sem nehéz,ha a turbó nagyjából illeszkedik.Ha nem,akkor goto leömlő gyártás :)
-Ha életképes,és bíztatóak a tapasztalatok akkor neki lehet állni a blokk szerkezeti átalakításának,hogy bírja a 0.5 bar fölötti töltőnyomást is.
-Innen kezd nehezedni az ügy :)

Kisa

_________________
Soha ne nyomd fullba' a kretént...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: pén. feb. 22, 2008 1:49 am 
Lehet,hogy nem fogok elhajlani a turbósítás felé a közeljövőben,de azért meglehetősen érdekelne a folytatás Kisa mester. :P


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Robert pén. feb. 22, 2008 4:49 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: pén. feb. 22, 2008 9:02 am 
hali

csak ami többletet egy alacsony nyomással dolgozó turbó ad, az szerintem arányaiban nagyon drágán/sok munkával megvalósítható

ha meg rendes nyomáson megy az még drágább...

aztán ha injektoros, mit kezd a csigával a gyári ecu - mondjuk classicnál ez nem jellemző

és hozzá építsünk futóművet, féket, mert nem az államokban vagyunk...

én is szerettem volna turbósítani a bravomat pár éve, aztán a dolgot körüljárva letettem róla, inkább akkor max. motorcsere gyári turbósra, azt meg magyarisztánban papirozd le... zsákutca


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: pén. feb. 22, 2008 2:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Kisa írta:
Azt hiszem,hogy aki egy kicsit is komolyan gondolja hogy szívóból feltöltöttet farag,először egy megbízható befecskendező rendszert építsen ki,aminek bőven van tartaléka,elég rugalmasan állítható
Ezért gondoltam pl. egy Uno Turbóra alapnak. Egy megtervezett és bevált konstrukcióra.
Kisa írta:
Kérdés,hogy mekkora töltőnyomás a cél ?
kb. 0,5-0,6bar töltőnyomás, (a gyári fiatnál 0,6 van) legalábbis egy darabig biztos, amíg tapasztalatok nem gyűlnek még össze h hogy tetszene a Lada motornak a fiat rendszer. A max. teljesítmény ebben az esetben az elején még nem is nagyon, inkább a megbízhatóság és a motor-turbó-befecskendező összehangolása lenne a cél. Aztán majd késöbb talán 0,6-max.0,8bar töltőnyomás, és ebben az esetben ugye már a motoron is komolyabb változtatások (dugócsere, hajtókarcsere, vez.tengely csere, stb.) vagy esetleg akkor már 1.6 liter megcélozása.
Bár ha jól működne az 1.3-as verzióban akkor ezek a fejlesztések nem biztos hogy következnének mivel nem versenyautóépítés lenne a cél ahogy már említettem.
Kisa írta:
Nagy a különbség egy feltöltött és egy úgymond "sporttengelyes" motor teljesítménye,és terhelése között.
Míg a turbósnál jelentősen nő az effektív középnyomás (azaz a nyomaték),alig nő,sőt sokszor csökken a Pmax-hoz tartozó fordulatszám.
A "nagytegelyes" motoroknál a teljesítmény űgy nő,hogy a maximum nyomatékát,és teljesítményét magasabb fordulaton adja le,az eff. középnyomás nem változik jelentősen.
itt a lényeg, a turbó főleg emiatt foglalkoztat... aztán lehet hogy majd kinövöm nyárig ezt a turbós dolgot :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára ladarevolution pén. feb. 22, 2008 3:29 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: pén. feb. 22, 2008 7:54 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:30 am
Hozzászólások: 241
Tartózkodási hely: Bp-Debrecen
Helló !

Az Uno rendszere az bevált,de nem Lada motoron arra ki kell találni egy csomó mindent.
Egyébként jó erre a célra,le kell még mérni a veztengelyt ,köszörültetni egy hasonlót és kis nyomással mehet,még visszahűtő sem kell.

Én az R5-ös Garett T03-as turbójával próbálkoztam,ami hasonló karakterisztikájú,kicsit nagyobb szállítású.

Kisa

_________________
Soha ne nyomd fullba' a kretént...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: pén. feb. 22, 2008 8:57 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Lada vezérlése is nagyon hasonló, a kipuf. szelep nyitási szögei térnek el kicsit jobban.

A lada tengely a kipuf.szelepet elöbb nyitja 6°-al és késöbb zárja 4°-al.
A szívót pedig elöbb nyitja 2°-al és elöbb zárja 4°-al.
A Lada a szívószelepet kb. 0,4mm-el mélyebbre nyitja, a kipuf.-ot pedig kb. 1mm-el
A szeleptányér átmérője is a Ladának nagyobb, a szívó 1mm-el, a kipuf. 0,5mm-el

ennyi a különbség :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 23, 2008 12:54 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:30 am
Hozzászólások: 241
Tartózkodási hely: Bp-Debrecen
Hella !

Tényleg nem nagy különbségek,ezek szerint az Uno is elég szolíd tengely.
Persze széria gyártású,hétköznapi használatra szánt autó...

E miatt nem érdemes új tengelyt gyártani,egy széria,vagy méginkább egy Niva pont jó kezdetnek.

Stage3 !

Hát ez az ! Kicsiben nem érdemes játszani,nagyban meg drága! :)

Kisérletezni viszont érdemes,talán nem is annyira drága,vannak félmegoldások,amelyek működnek,csak tovább kell fejleszteni azokat.
Szóval meg lehet találni a kompromisszumot,de egy szívómotor turbósítása az kitartó embernek való.
Vannak dolgok,amelyeket jó ötletekkel sem lehet megkerülni,ezekhez meg általában pénz kell :) Nem olyan nagyon sok ,de erősen 6 számjegyű.

Kisa

_________________
Soha ne nyomd fullba' a kretént...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 01, 2008 7:10 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. szept. 27, 2006 6:07 pm
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Győr/Ajka
Helló mindenki!
Gondoltam hátha érdekelnek valakit a tapasztalatok, ha már így újraindult ez a Topic.
Már lassan egy éve álltam neki a turbós mocinak, voltak kisebb nagyobb gondok.
Egy vízhűtéses Audi turbót építettem be a szerkezetbe, a motor patika újan lett összerakva.
Eleinte csak 0,5-ig engedtem a nyomást, így még egy átalakított lada karbival is tudtam működtetni, a vezérműtengely széria volt, a hengerfej is, a dugattyú(TT) már nem, ahogy az olajpumpa(Fiat 132) sem. Húzott rendesen, a lefújó jó hangos volt már így is, már csak ezért megérte az egész, na meg az arcokér amiket az út szélén vágtak, amikor meghallották :D . Ezen a nyomáson semmi nem ment tönkre, szépen bejárattam a mocit, mentem vele kb. 1500 Km-t. Aztán emeltem a nyomáson. Karbicsere. Volt Renault Gtt aztán meg Lancia Hf turbo(ez szimpatikusabb, felmegy a gyári szívócsonkra és két 32-es torka van!!). Először 0,8-ig engedtem:
-hengerfej bírja(gyári tömítéssel)
-vezérlés bírja
Gondoltam nézzük meg hol jönnek a hibák, emeltem (1bar):
-Hengerfej kuka(behomorodik a víztér)
-Vezérlés még mindig jó volt(szelepek nem égtek el)
Most itt tartok, motor kivéve, készül az atomra megerősített hengerfej, már nagyszeleppel.
Lesz rajt injektor is, egyenlőre egy map szenzorral, meg egy épített elektronikával lesz átb***va az ECU. Utcára csak később lesz újra beépítve(talán Gárdonyra), most versenyen kell bizonyítania, ott már kap coolert is.
Ha valakit zavar a gyári tengely, akkor csak válogasson a sporttengelyek közt, keressen olyat, aminek jó nagy egybenyitása van FHP-n. Később majd próbálgatom őket, de tuti lesz probléma az alacsony kompresszióviszony miatt.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Norbbb vas. márc. 02, 2008 8:54 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 01, 2008 7:58 pm 
Offline
Off topic autós

Csatlakozott: kedd okt. 25, 2005 9:05 pm
Hozzászólások: 1284
Helo Norbi!

Milyen injektorral próbálkozol?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 01, 2008 8:51 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. szept. 27, 2006 6:07 pm
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Győr/Ajka
Először Opel Manta, ha nem jön be akkor Ascona, ha azt sem lehet eléggé manipulálni akkor Vems.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: vas. márc. 02, 2008 9:00 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
0.5 bar nyomásnál mennyi + teljesitménye lett a motornak? ill.mennyire érezhető a hatása? gyorsulás stb...

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: vas. márc. 02, 2008 8:53 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. szept. 27, 2006 6:07 pm
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Győr/Ajka
Teljesítményt nem tudok mondani,de a nyomaték megnőtt szépen, ráadásul elég alacsony fordulaton(széria tengellyel). Mivel a turbó nem túl nagy, elég hamar felépült a nyomás.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: vas. márc. 02, 2008 9:11 pm 
Helló,kb milyen fordulattól él a turbo?Tényleg ennyire "minimális" az átalakítási igény?Szóval szívó és kipufogócsonk átépítés és karbiállítás,meg nyomásbeállítás elég és kész is a turbos Lada.Gondolom nem ilyen egyszerű,de olyan jól hangzik.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 03, 2008 10:41 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Ez ilyen gányolás a témában. Nem hosszú élettartamra készítve. (500-1500km) Dugótörés garantált.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 03, 2008 12:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Doki, kiváncsi lennék rá, hogy mennyi turbós mocit épít(t)ettél már utcára? és versenyre?

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 03, 2008 1:59 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. szept. 27, 2006 6:07 pm
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Győr/Ajka
Ez egy kisebb turbo, teljes terhelésnél 2100/2200 körül már felépül a nyomás, széria tengellyel. Az átalakítás nekem nem volt ilyen egyszerű, elég sokat küzdöttem a lada karbival, de végül lehetett rajt annyit alakítani, hogy alapjáraton sem fullad bele a benzinbe, meg töltésen sem szegényedik el a keverék annyira. Mindenképp kell hozzá egy benzinnyomászabályzó ami a tüzelőanyag nyomását 0,1-0,2 bar-al a töltőlevegő nyomása felett tartja, különben visszadolgozna a benzincsőbe és lelevegősödne.
Ez az első moci, elég hosszú előkészület után. Utcán jól ment, most kap egy erős hengerfejet, aztán megnézem mennyit bír versenyen. Valóban nem hosszú élettartamra készült a motor, de nem is az volt a cél. Először érdekel, hogy mi adja meg magát először. 1500Km-nél már sokkal töb van benn, és eddig csak a hengerfej szarakodott, de dugattyú nem ladáé, az tuti nem bírna ennyit.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 03, 2008 4:06 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Szerintem nem túl nagy kompresszió viszony és nem túl magas turbónyomás mellett viszonylag "könnyedén" lehet turbót csinálni.

Robert a "minimális" az kb ennyi (ha nem vagyunk óriásai teljesítményre kiéhezve):
-kompresszióviszony csökkentése 7,5-7,8 körülire
-a legoptimálisabb karakterisztikájú turbó kiválasztása (függ a használó igényeitől, meg attól h milyet tud szerezni, vagy éppen milyennel van másnak tapasztalata)
-kipuf. leömlő és kipuf. rendszer készítése
-a turbó olaj és hűtővíz ellátását megoldani
-nagyobb teljesítményű olajpumpát beszerezni
-AC pumpa nyomását megnövelni (vagy nagynyomású AC-t betenni)
-az optimális fúvókázást kitalálni
-a gyújtás szikraenergiáját növelni (+ kicsit nagyobb előgyújtás)

Ezek úgy a legalapabb dolgok, a nem túl nagy töltőnyomást még kibírhatja a Lada dugó és HF is normális használat mellett akár 50-100 ezer km sem kilátástalan szerintem.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 03, 2008 4:19 pm 
Nyugi,én se azt hittem,hogy betekerek egy csavart és kész.Dehát tuningról beszélünk,méghozzá turbósításról.A projekthez mérten azért elég kevés a szöszmöt nem? :wink:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 03, 2008 4:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Hát igen, egy bizonyos teljesítményig elég olcsó és begbízhatónak mondható. A komolyabb teljesítményhez pedig komoly pénz kell és természetesen a élettartam is jelentősen csökkenhet.
De ez a tuning szívómotoroknál is így van, meg hát minden teljesítménynövelénél, a valamit valamiért elv itt is érvényesül :) Meg kell találni az arany középutat 8)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 03, 2008 5:11 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - A Tiszteletes
Avatar

Csatlakozott: szomb. jan. 06, 2007 6:54 pm
Hozzászólások: 1551
Tartózkodási hely: Tatabánya, Tótkomlós, és a köztük lévő párszáz Km.:)
Robert írta:
Nyugi,én se azt hittem,hogy betekerek egy csavart és kész.Dehát tuningról beszélünk,méghozzá turbósításról.A projekthez mérten azért elég kevés a szöszmöt nem? :wink:


Üdv!

Csak leírva kevés az a szöszmöt, főleg ha először csinálod, és nincs kitől kérdezni.

Gondollj bele egy GM-cikk szerinti karbi beállítás sem nagy szöszmöt, mégis van hogy valakinek nem sikerül,mert nem szakember és nem várt komplikáció lépett fel.


Na nem beszólok, hiszen ezt Te is tudod MexakítósRobi :D

_________________
-Fep- ®

, a KJ-Atya

Addig nevettünk a főnök viccén,mire megértettük, ez a mai feladat.
"Ez egy szöveg, melyet automatikusan hozzáfűzhetsz a hozzászólásaidhoz. Legfeljebb 255 karakter hosszú lehet."


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 03, 2008 5:31 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. szept. 27, 2006 6:07 pm
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Győr/Ajka
ladarevolution írta:
-a gyújtás szikraenergiáját növelni (+ kicsit nagyobb előgyújtás)


Nem igazán növelném az előgyújtást. Nagyon hamar elkezdene kopgni a motor. Aki turbósít az cserélje le programozhatóra a gyújtást, ez nem nagy érvágás a többi cucchoz képest, így alapjáraton, meg alacsony nyomásnál valamennyire "erőre kap" a motor a nagyobb előgyújtástól, könnyebben felépül a nyomás, de ha van nyomás akkor viszont el kell venni egy picit az előgyújtásból.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 03, 2008 7:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:30 am
Hozzászólások: 241
Tartózkodási hely: Bp-Debrecen
Helló !

Revo,ami biztos kimaradt a felsorolásból,de Norbb említette az a relatív nyomáskülönbségek megtartása. :wink:
Legalább is nyomókarbis megoldásnál.

Kisa

_________________
Soha ne nyomd fullba' a kretént...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: kedd márc. 04, 2008 7:54 am 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. szept. 27, 2006 6:07 pm
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Győr/Ajka
Az nem nagy gond. Gyárilag van ilyen nyomásszabályzó a Renault Gtt-n is. Elvileg nem olyan ritka, mondjuk nekem nem sikerült beszereznem olyat. Rendeltem egy zsír újat.http://www.demon-tweeks.co.uk/products/ProductDetail.asp?cls=MSPORT&pcode=FSEAIR003
Asszem Domonkos Csabiék is ilyet használtak. Aki karbis turbót akar, annak tuti kell egy ilyen.


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 587 hozzászólás ]  Oldal 1 2 3 4 512 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség