Pontos idő: pén. nov. 15, 2019 10:25 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 587 hozzászólás ]  Oldal Előző 18 9 10 11 12
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szer. dec. 31, 2014 8:59 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5045
Tartózkodási hely: Tatabánya
Nem nehéz, tekintve hogy kevesen foglalkoznak vele, és még kevesebben értenek hozzá... :wink: :)

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szer. dec. 31, 2014 9:29 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 02, 2007 3:05 pm
Hozzászólások: 2095
Skype: bansztiv
Tartózkodási hely: Aldebrő, Feldebrő
Lóri-Feró project :D

_________________
"Minden egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."

2104-05-07-08 javítási kézikönyv
KÉPTÁRAM


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szer. dec. 31, 2014 4:09 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 28, 2008 8:17 am
Hozzászólások: 115
Tartózkodási hely: London - UK
Koszonom Yeti a gyors valaszt.

Nos, ebben egeszen biztos voltam hogy mindenkepp OFF hajtas johet csak szoba, es az anyagi vonzat sem meglepo, de mar maga a motor project is picit tulmutat a kezdeti tervekben elkepzelt osszegen (ahogy lenni szokott, elkepzelsz valamit, aztan jonnek a jobbnal-jobb otletek.....). Ide csak annyit hogy kezdetben csak egy olyan terv volt hogy hazasitom a Lada motort az Uno turboval (ECU, Turbo, stb..), aztan lett belole kovacsolt belso (dugo, hajtokar, szelepek), ARP csavarok (nyugvo, hajtokar, hengerfej),VEMS Standalone, Impreza Turbo, egyedi leomlo, minden attervezve, erositve stb.... (Igy atgondolva egyebkent sokkal olcsobb, egyszerubb, es talan jobb is lett volna egy alapbol turbos OFF motort belefaragni, de a Lada az Lada, es ez igy jo. :D )
Igy ezek utan mar egesz biztos voltam, hogy a hajtasnak, futomunek is mennie kell. A BMW megoldas egyebkent mar az en fejemben is megfordult, de en meg a valtot, kardant, diffit is egy E30-bol kepzeltem el, ami valljuk be talan meg a motor megepitesenel is nagyobb volumenu feladat. Ezert is gondoltam, hatha valaki mar vegigment ezen az utveszton, es van egy bevalt receptje.
Esetleg otlet a hatcso merev hidra, kardanra? Sajnos Londoni tartozkodasom leven nem igazan tudom a mereteket levenni, igy halvany fogalmam sincs merre induljak a keresesben.

U.I.: Nagyon sajnalom, hogy ekezetek nelkul irtam, de sajnos a munkahelyemen csak ez megoldhato. Ha lesz lehetosegem javitani fogom. :oops:

Udv.
Kiss Laszlo

_________________
LADA 2101 1.6STI
Pictures


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szer. dec. 31, 2014 4:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5045
Tartózkodási hely: Tatabánya
A futómű tuning topicban találhatsz 1-2 okosságot. A leginkább elterjedt a pajero híd, mert gyárilag 4,7 van benne és létezik hozzá lamellás sperr.
Ezeknek viszont a többsége eleve olyan széles, hogy csak vfts alatt fér el, főleg ilyen körökben lett "kapós" (ráadásul ez miatt kell hozzá előre a széles lengőkar, ami miatt nem árt erősíteni...ésígytovább :) ).
Nekem niva hidam volt, de a diffije ugyanaz, mint a klassziké, azzal nem lennél előrébb. Sajnos mást nem volt alkalmam kipróbálni, és már 4 éve kiszálltam a ladából (perpill OFF RWD-t építek). :(

Hallottam már több megoldást, létezik keskenyebb is (niva 67mm -t szélesített oldalanként a gyárihoz képest), de nem tudok sajnos pontosabbat.
Terrano, Vanette Cargo és hasonlókat hallottam már, de tényleg érdemes beleolvasnod a futómű tuningba, biztosan volt már szó ilyenekről :wink:

Ismerős a szitu, így indult a sierra is...szerintem már a duplájában van, mint terveztem. Igaz pont 2szer olyan erős is :D

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: kedd márc. 10, 2015 12:01 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Helosztok.
Valaki próbált már standalone ecu helyett valamilyen gyári turbós motorvezérlést átprogramozni? Én pl a Saab trionic5 re gondolok, nagyon jól dokumentált, van hozzá célszoftver (t5suite), realtime tuning, logolás, ionárammérős kopogásérzékelés. Map szenzoros, nem légtömegmérős. Lehet olcsóbban kijönne, mint valamilyen programozható standalone vezérlő. Mondjuk pluszba ott a gyújtáskazetta, szenzorok, kábelköteg ára.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 03, 2015 6:50 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 06, 2009 7:41 pm
Hozzászólások: 2706
Tartózkodási hely: Dunakeszi
140 egy alap vems, kábelezést otthon is meg lehet csinálni nem bonyolult, szóval el kell dönteni, én nem szopnék gyárival.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 13, 2015 1:01 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
http://kepfeltoltes.hu/150713/tbbo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Tegnap fényképeztem pócson. A motor full széria 1.6, a turbó 1.9 es dízel golfról. Az olajat a gomba helyéről kapja és a karterba folyik vissza. A töltőnyomás nagyon alacsony. Karbi 2105 ös. Állítólag nincs gond a gyári karbival nyomás alatt, valószínű annyira kevés, hogy még elviseli. Viszont az ac nem nyom eleget, elfogy a benzin az úszóházból. Gondolom a turbónyomás ellentart az ac nyomásnak, nem ártana egy elektromos ac és egy nyomásszabályzó. Tulaj szerint nagyon nyomatékos, jól használható, alulról rendesen megindul. A projekt összköltsége 0Ft volt, minden a méhtelepről, a turbó bontásból megmaradt.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: kedd júl. 14, 2015 4:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 09, 2007 11:09 am
Hozzászólások: 2209
Tartózkodási hely: Budafok
Lancia benzinnyomás szabályzóval meg lehet csinálni, hogy a karbinál lévő nyomás, és a benzinnyomás különbsége állandó legyen. Nagyon kis nyomáson (0,2-3 bar) nyilván jól fog működni. Amit ezzel igazából nyersz, az az, hogy a ki lehet vele küszöbölni az áramlási veszteségekből adódó nyomáscsökkenést. Régebbi Passat TDi-n néztünk turbó"nyomás", az se nagyon tölt be +relatív nyomás tartományba, max talán 0,1-0,2bar, de ha azt veszed, hogy alapesetben a tekervényes csővezeték miatt 0,3 bar depresszió van a töltőnyomás felépülése előtt (itt ugye nincs pillangó!), akkor lehet észrevenni, hogy miért lett erősebb a motor. :wink:

_________________
21013-Desert Storm


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: kedd júl. 14, 2015 8:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Azért furcsa ez az alul megindul mert van 2 méter cső a turbótól a karbiig ,mire felépül a nyomás három éjjel, három nap. Az E-bay tele van nyomás szabályzóval (nézzétek meg azt a fájdalmas összeget) és szerintem is kevés a Lada tápszipi VS turbó csatában. De ügyes és megcsinálta le a kalappal.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: kedd júl. 14, 2015 9:47 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Balintzo: Igen, a volumetrikus hatásfokot növeli. Nem a töltőnyomás a fontos, hanem a henger töltöttségi fok. Ami a nyomás mellet sok dolog függvénye még. Szívócsatorna átmérője, kipufogó ellennyomás stb. Egy ilyen lágy feltöltés pont tökéletes utcára. apajevics: Azért a gázreakció meg az alacsony fordulati nyomaték nem ugyanaz. Attól még lehet alul nyomatékos mint egy dízel, hogy eltelik egy kis idő a gázpedál lenyomása és a nyomás felépülése között...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: kedd júl. 14, 2015 11:19 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ott van peldanak az Astra G 2.0 DTI. mire megjon a turbo nyomas kikel a csirke a tojasbol. Megjon kb. 2000-es fordulaton 2mp-re azt annyi. Viszont a turbo elmegy annyit ameddig megdoglik a motor. 1.6-os Peugeot motoros Fordban meg cserelni kellett 200000km alatt, viszont sokkal hamarabb megjon a toltonyomas es sokkal tovabb tart. Lehet valasztani. Elettartam vagy teljesitmeny.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szer. júl. 15, 2015 6:54 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Moltam : De nem tud nyomatékos lenni alul, mert nem dizel és nem V8 és a turbó nem alul hoz teljesítményt, ráadásul nem változó geometriájú. Ezt a "lágy" feltöltést a japók csinálták a kis sportos autóikban 70' körül egy 20-30 %-os teljesítmény növekedés céljából. Az alsó tartományt úgy erősítették ,hogy nem bántották a KV-t ennek viszont a hátránya a szerény magas fordulati töltöttség.Lehet ,hogy egy lepukkant egykettőhőz képest varázsdoboz, de vannak fenntartásaim. Nem véletlenül használják a kompresszort a turbóval párosítva és szenvednek az összehangolásával amit az Amcsik több autós tesztjükben le is szaroznak lásd VW Scirocco. Ami tény 2000 felett (hogy hol az ezertényezős) biztos ,hogy növeli a töltöttségi fokot.
Inferno: A régi TD dizelek voltak a tipikus példák erre 2300-ig mintha szarba léptél volna ,utána hátba rúgás. A Duratorq motor próbálja kiküszöbölni ezeket a gondokat (de most személyesen élem át ,többször lefulladtam vele indulásnál!!). Mikor a kollégám átült az új C5-be úgy szált ki belőle ,hogy egy rakás szar!! -mondtam menjen árnyékba azután megértettem egy 211-es Merciből ült át és valóban nincs nyomatéka alul a motornak! Csak akkor érzed ha egyikből kiszállsz és átülsz a másikba! A hengertérfogatot a mai napig nem pótolja semmi az alsó tartományi nyomatéknál! Elkanyarodtam :lol:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szer. júl. 15, 2015 12:51 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Megnéztem ebayon a nyomásszabályzót. Hát vannak árak. Én biztos nem venném meg, a méhtelep kifogyhatatlan kincsesbánya, egy gyárit alakítanék át szabályozhatóvá... Vagy esetleg D jetronic ról a szabályzó az gyárilag állítható, csak kva régi és ritka. Persze ezek injektorhoz vannak, én nem raknék fel karbit turbóhoz sosem. Bár egy gyenge rugóval lehetséges, hogy le lehet vinni a nyomást addig, hogy jó legyen karbihoz is. Bár most nézem kínaiba van 6000 ért is és free shipping. De ennek is 2bar az alja, nem karbihoz van.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: pén. júl. 24, 2015 9:27 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Tessek kerem. Nem kell furni faragni.
"Rendelhető klasszikus karburátoros 2105-07-hez turbó szett.A-tól Z-ig minden benne van a beépitéshez ami képen van"

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: pén. júl. 24, 2015 12:12 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Igen láttam én is az apróhirdetések közt. Ez most vagy nem turbó hanem centrifugál kompresszor, vagy hiányos, mert egy az egybe ennyiből nem lehet egy turbót felrakni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: pén. júl. 24, 2015 12:50 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8887
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
főtengelyről hajtott kompresszor.
ott a szíj, meg a szíjtárcsa.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 25, 2015 11:23 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Megodhato ez szerintem lancosra is dupla szijtarcsaval. Szerintem is van ott minden. Az olajzast kell csak megoldani.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 25, 2015 11:44 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8887
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Nincs itt olajozás. Nagy fordulatot bíró csapágy van benne, bírja amíg bírja.
Ez nem forog 200.000-et.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 25, 2015 9:27 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Azért ez annyira nem gyere be. Ez alacsony fordszámon szellőcskét generál a teljesítményt meg zabálja. Nem véletlenül használnak csavart meg piskóta lapátos kompresszorokat (roots, zoll) és pont az a nagy előnye a turbóval szemben ,hogy alul dolgozik.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 25, 2015 11:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8887
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Ez csak egy "kínai" gagyi készlet. Jó ha nem ront az alap konfiguráción.

Javítani már két benzines avarfújó is tud. Youtubon vannak padi mérések ilyen poénos konstrukciókról :D Csak az 1 lóerő plusz miatt elég béna megoldás hogy a motorháztetőn lévő két avarfújót be kell rántani indulás előtt :mrgreen:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: vas. júl. 26, 2015 12:53 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
A Rotrex gyárt ilyen típusú feltöltőket. http://www.rotrex.com/Home/Products/Fixed-Ratio-Superchargers Ezek azért működő, nem gagyi cuccok, nemtudom hogy ebben a kitben milyen típusú a kompresszor, de ha ilyen van benne akkor jó lehet. De nem valószínű hogy ilyen.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: vas. szept. 10, 2017 11:02 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 28, 2008 8:17 am
Hozzászólások: 115
Tartózkodási hely: London - UK
Üdv mindenkinek!

Régen jártam errefelé, és ezért elnézést kérek, de végre elkészültem a "béta" verziós 1.6 STI (Special-Turbo-Injection) :D motorral, és gondoltam éredekes lehet számotokra.
Sajnos idő hiányában nem igazán tudok belemenni egy részletes leírásba, de remélem a képek majd beszélnek helyettem.
https://drive.google.com/drive/folders/0B8hfUD6bNgxWR3dqOWZxZE5IUE0?usp=sharing

Egyenlőre ez egy béta/teszt verzió, amin azt kell érteni, hogy maga a blokk és a hajtás az "gyári" (a szívó motorhoz készült), és a hütő-rendszer, benzin-rendszer, olajzás, hengerfej, vezérlés, elektronika részegységéket hivatott tesztelni, mielőtt a kovácsolt motor és egyedi hajtás bekerül.

Találtok 2 videót is az első teljes gázas gyorsításokról, 2.fokozattól 5.-ig (20-130/140km/h-ig), 0,5bar-os nyomással (wastegate pressure), biztonsági tuninngal (8 fokkal visszavett gyújtás, 5200-as tiltással), 3.9-es diffi, 13-as kerék.

Még nem tökéletes, de össze sem hasonlítható a szívo motorral (pedig ladához képest már az is kimagasló volt). Egy élvezet menni vele, csöndes, kényelmes, jól fogyasz (1000km átlaga 8,5l, és itt programoztam is), és nagyon harap....

Ha van kérdésetek, megpróbálok válaszolni, de előre is elnézést ha csak 1-2nappal később..(Jah foggalmam sincs mennyibe van eddig, nem számoltam, és szerintem nem is akarom tudni :shock: :shock: DE MEGÉRI!! )

Jó nézelődést :wink:

_________________
LADA 2101 1.6STI
Pictures


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára KissLászló2101 vas. márc. 18, 2018 12:41 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: vas. szept. 10, 2017 10:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2604
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Húha... :shock:
Nekem nagyon tetszik, remélem a hosszútávú tapasztalataid is jók lesznek.
Nagyon , tetszik az egész installáció, igényes munka. Gratula. De tényleg.

Nem éppen ide illik de a ráncfestéket amivel a szelepfedelet meg a többit festetted azt hol vetted? Én is pont e célból keresek de sehol se találok!

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 11, 2017 8:39 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Csodálatos munka, minden tiszteletem! Egy dolog, super lett volna egy specko csőhajlító, de a hegesztések is szépek. Csak csodálni lehet, egy végig vitt project! Jól látom változó geos turbót vezérel a vákuum dob?
OFF: én porlakkal fújattam le a hővédő lemezt ilyen rücsire. Ugyan annyi mintha fényesre fújnák.
Visszamegyek nézegetni :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 11, 2017 4:05 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Gyönyörű... Milyen motorvezérlőt használsz? Ez sima wg s turbo nem geós amúgy.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 11, 2017 7:26 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 164
Grat hozzá, igényes munka :D jókis buli lehetett összehozni. Nekem volna pár kérdésem, honnan sikerült beszerezni a fékrásegítőt, és a vízpumpát?
Elégedett vagy a Vems-el? köszi, üdv


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 11, 2017 7:32 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Szia. Szep munka. Akkor a kerdesek :).
Latom gyari alu hutot hasznalsz. Mia a lenyege annak, hogy egy alu lemezzel van letakarva a hatulja, es csak a ventinel van kivagva? Latom az intercooler teljesen kitakarja elol a vizhutot. Nem melegszik emiatt a viz? A kerdes amiatt erdekes szamomra mert en meg klimat szereltem be. A klima hutoje a vizhuto elott van ami jelentosen csokkenti a menetszel hatasat es emiatt melegszik a viz. Nekem is gyari alu hutom van, a vizhuton egy 305mm-es szivo Spal, kivul a klima huton egy 240-es fujo. Erdekesnek talalom azt az alulemezt belulrol mert igy elvileg a menetszel meg annyira se kepes atfujni a hutot.

Ahavasi.
Az a vizpumpa ha jol latom akkor az 1.7i Nivae. A forgo lapat nagyobb mint a klasszike. En is ilyet hasznalok jopar eve.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: kedd szept. 12, 2017 7:25 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 28, 2008 8:17 am
Hozzászólások: 115
Tartózkodási hely: London - UK
Köszönöm szépen mindenkinek, jól esik a dícséret főként hozzáértőktől :D

Válaszok:
htstibi: Én is csak reménykedni tudok a hosszútávú megbízhatóságban, de ebben a konfigurációban nem fog sokáig futni (jön a következő lépcső - kovácsolt blokk, nagyobb turbó /gt2552/, és erősített hajtás), nameg kezdenem kell valamit a kábel-rendezéssel...
Én a festéket Londonban vettem, de megtaláltam neked itthon is. Link

apajevics:A kipufogó az a Kelecsényi Csaba (Miskolc) keze munkáját dícséri, és neki ilyen szeletelős a stílusa, ami saját meglátásom szerint az egyik leglátványosabb.. Egyebként maga az anyag nem túlzottan szereti a hajlítást -- AISI 321 - titánnal ötvözött, rozsdamentes. A turbo az elérhető legolcsóbb és legkissebb, GT1752.

moltam/ahavasi:
Vems motorvezérlőt használok, és eddig tökéletesen dolgozott, egy rossz szót sem tudok mondani róla. Napersze mielőtt megvettem és installáltam volna, napokat töltöttem hogy elolvassak mindent róla, így nem követtem el hibákat. Ezek után jött a programozás ami nem nehéz, de behatóan kell ismerned a motorod és a rendszer minden elemét/beállítási lehetőségeit...
A vípumpa és a rásegítő Oroszból jött. Link, a vízpumpát valamiért nem találom, de ez egy fejlesztett 50%-kal nagyobb hatásfokú (nem az 1.7i-é). Majd megpróbalom megkeresni neked..

Szerk.: Itt van a vízpumpa link

Inferno:Nah igen a hütés... Meg kell mondjam hogy ez a 3. vagy 4. verzió... Ez a aluhütő sajnos minőségét tekintve megy a szemétbe, soha nem tetszett, olyan mint egy papírmasé... Igzság szerint már a turbó berakása előtt voltak kissebb melegedési problémák, főként dugózás és álló helyben (programozgatás). Ezt a burkolat stílust drift autókon találod meg, és a ventillátor (hely hiányában az enyém elég kicsi) szívó hatását hivatott javítani (innen van az ötlet link). Namost ez müködött is, nem melegszik, csak akkor amikor autópályán 140 felett huzamosan forgattam a motort. A megoldás: készül az egyedi 2 magos hütő, méretre szabva :D Ezen kívül még a terelőlemezek hiányoznak az olajhütőről és egyéb helyekről, dehát amint mondottam ezért is Teszt verzió :D

_________________
LADA 2101 1.6STI
Pictures


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: kedd szept. 12, 2017 7:39 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Koszi a valaszt. Az az uj vizhuto megoldas majd engem is erdekel. Nekem varosba nincs gondom a klimaval se. Nem melegszik. De ahogy kint terhelni kezdtem meg 100-nal is egybol felugrott 110 fokig. Azota mar volt nehany kiserlet, termosztat es jelado csere valamint az eredeti 2 fujo venti helyett, ami megjobban kitakarta a menetszelet, mar egy szivo es egy kissebb fujo maradt. De ha hajtani akarom akkor a klimat vagy nagyon minimalisra vagy ki kell kapcsolni, mert felmelegszik a klima huto 70-80 fokra es ezt a meleg levegot kapja a vizhuto. Mivel nekem 03-asom van meg a nagyobb Niva huto se jatszik a belogo gepteto zsaner miatt. Ezert is erdekel majd az uj hutod ha meretileg a gyari marad. Sajnos ez a lemezes dolog nalam nem nagyon jatszik mert a 6 centi vastag venti is ugy fert be , hogy alul a vedo racsot ki kellett vagnom, hogy a kompresszor szija ne erjen bele.
A vizpumpa lapat merete megszolalasig hasonlit meretileg az 1.7i-re. Szemre nem nagyobb, de lehet hogy a lapat jobban harap es tobbet tud szallitani. Bar az 1.7-es is amikor nyit a termosztat a hutosapkanal latszik, hogy ugy kavartyolja a vizet, hogy az tobb mint eleg. Es ez allo helyzetben alapjaraton. Hat akkor fordulaton.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szer. szept. 13, 2017 2:59 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 164
köszi a linkeket, nagy segítség!
Üdv!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: szer. szept. 13, 2017 8:50 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2604
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Köszi a linket !

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 14, 2017 11:56 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Szép munka!

Van egy veterán Kismotor- és gépgyár feliratos olajszűrőm, menne a gépre:)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: pén. szept. 15, 2017 9:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2604
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
KissLászló2101 írta:
A vípumpa és a rásegítő Oroszból jött. Link,


Onnan az oldalról rendelted vagy volt valaki aki elhozta?
Sajna nem tudok oroszul...
Ha rendelted a posta mennyi volt?
Bocs az off ért.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: vas. szept. 17, 2017 8:17 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Letezik weboldal fordito ami naggyabol erthetove teszi a dolgot. En viszont inkabb megvetetem valakivel a dolgokat mert ha nem dhl-el kuldik el akkor inkabb nem szivatom magamat.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: vas. szept. 17, 2017 10:24 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2604
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Igen ilyen kontakt jó lenne!

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: vas. szept. 17, 2017 7:16 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 09, 2008 5:06 pm
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Orosháza
Sziasztok!

Én már sokat vásároltam náluk. Teljesen rendben volt eddig az összes vásárlásom. Western Union-nál kell befizetni, ha megkapják a pénzt, küldik a csomagot. 2-3 hét az átfutás.

Üdv


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: 2101-re turbó
HozzászólásElküldve: kedd szept. 19, 2017 12:55 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Oroszbol biztos nincs kontakt. Most egyeztetek, hogy ugyanez Ukrajnabol beszerezheto-e.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 587 hozzászólás ]  Oldal Előző 18 9 10 11 12

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség