Pontos idő: kedd okt. 15, 2019 9:43 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 224 hozzászólás ]  Oldal 1 2 3 4 5 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 5:18 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 27, 2007 11:46 am
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Miskolc mellett
kristoof
1100kg a ladád? Ezt hogy csináltad?

Az enyém (2107) 900kg félig tankolva (full erősítéssel + nagy kartervédő, stb) mondjuk ebben nincs cső, de polikarbonát ablak se meg üvegszálas ajtók se.
De úgy tudom a tiéd is "utcai" :)

Frenky13-nak rezonátor.


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Fibonacci csüt. dec. 31, 2009 5:26 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 5:29 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
2107 üres tömege 1030 kg + kristoof, és az 1100 kg igen csak alul becslés :mrgreen:

Fibonacci meg nem mond igazat, lásd 2107 műszaki adatok...

Frenky13 barátunk meg sorozatos szabálytalanságok miatt inaktiválva 1 hétig.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 5:38 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 27, 2007 11:46 am
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Miskolc mellett
Zorro, nem hantázok.

Két helyen mérettem. 2kg eltérés volt.
Mondjuk ebből ki van górva minden felesleges cucc :) meg nem ült benne senki.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 5:39 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Pótkerék, és hátsóülések nélkül talán 1000 kg alá hozható, de széria állapotban bizon megvan a 1030 kg.

De egy biztos, kristoof Ladájából nincs kipakolva semmi se.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 5:48 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2202
Tartózkodási hely: Túrkeve
Az enyém 1140kg félig gázzal, félig benzinnel, úgy hogy senki nem ült benne :shock: :roll:

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 5:56 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
Retter, a 100 kilóban benne van a fél-fél tank, a tartály, reduktor, csövek minden

baromira szeretném leméretni már végre az enyémet is
és nagyon szeretném ha tonnán belül lenne

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 5:57 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 27, 2007 11:46 am
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Miskolc mellett
Retter, az lehet.
Nem fogok leállni vitázni ezen, de szívesen elmegyek 1 mérlegelésre valaki környékbelivel innen, mondjuk BiG_Lui-Geeval, vagy bárkivel.
Innen indultam az építéssel és csak az került bele ami nagyon muszáj. Meg persze a full erősítés.
De nincs hátsóülés, csak üvegszálas kagyló, üvegszál kárpitok meg kalaptartó, ajtók szétvágva, bele kidobálva (ablak felcsavarozva)
kikaparva- lekaparva alul felül. Nincs pótkerék, se emelő, se emelőbakok, le lett fúrkálva minden sz@r még itt is.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 6:07 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 20, 2006 5:02 pm
Hozzászólások: 255
Tartózkodási hely: Esztergom
Kb. úgy van, ahogy Zorro mondta. A súly csak azért kellett, mert a mérés után számolt Ave egy közelítő teljesítmény adatot. Has/kb. mondtuk be az 1100-at. Ha utánaszámolok, még több is. 1030-10(emelő, pótkerék)+15(fél tank)+95(én)+erősítések, főtengely is vagy 8kg plusz, 1140 körül lehet kb. Tavaszra tervben van egy mérés, egy nagyon pontos hídmérlégen, majd beszámolok :)

_________________
Autóm
timeslip.hu mérés


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 6:09 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
a duplakarbi is nehezebb mint a gyári, a leömlő is talán több mint a csonk meg az y
potyognak a kilók :cry:
az enyémen ilyen nehezítő tényezők mondjuk nincsenek
az ajtók kibelezve, még majd a motorháztetőből meg a csomagtértetőből is majd ki lesz vagdosva, az ablakok ablakok, felcsavarozva, a cső homológ, de még az 1 ikszes, ülések csővázasok, de pár kiló, kalaptartó meg hátsó ülés támlája helyén lévő az vékony falap asszem

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 6:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 20, 2006 5:02 pm
Hozzászólások: 255
Tartózkodási hely: Esztergom
20mm-es acél osztókörmódosító, 3mm-es lemez középső küszöb helyett, erősítések a karosszérián, az előső futóművön, bölcsőn, diszkósfelnik, meg ami még nem jut eszembe. Most aztán már tényleg kiváncsi vagyok mennyit is nyom majd az autóm :)

_________________
Autóm
timeslip.hu mérés


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 6:14 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2202
Tartózkodási hely: Túrkeve
Én is csak érdekesség képen írtam, hogy 200kilót hurcolok, mert papíron 945. De utcai autó lévén benne van minden, meg pluszba is sok minden(gáz, mélyláda erősítő, kondi, plusz szigetelés, meg még szir-szarok).
A poén az ha beülünk ketten haverral akkor már túlléptük a forgalmiba beírt 1345kg össztömeget :D

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 6:18 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 27, 2007 11:46 am
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Miskolc mellett
Ezen a fehéren is amit linkeltem 45-ös weberek vannak. :)
De azt mondja Laci, h kb 920-930 kg körül szoktak lenni a körlámpások (wrc-csővel, stb) amiket csinál.

Én lemértem a Dellokat, tütével, acél csonkkal: 7.1kg


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 6:19 pm 
Offline
dr. Lada

Csatlakozott: pén. máj. 04, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 2093
Tartózkodási hely: Kaposvár
Látom ezen a sárvédő is el van távolítva, hogy könnyebb legyen. - 4 kiló :wink: :twisted:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 6:21 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
és lámpa meg váltó sincs benne :mrgreen:

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 6:39 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 27, 2007 11:46 am
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Miskolc mellett
Na erről van itt nagyba-szó :)

A fehér meg kapott egy szalagkorlátot. A hátulja ilyen lett, de ez nem 4kerék kormányzás. :)


Ja, és Bújjék mindenkinek!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 6:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 20, 2006 5:02 pm
Hozzászólások: 255
Tartózkodási hely: Esztergom
Áá, nem hiteles, szőnyegen köztudottan csalnak az ilyen mérlegek :)
Egyébként többre tippeltem volna, de már ezt is tudom legalább :)

_________________
Autóm
timeslip.hu mérés


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 6:53 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 27, 2007 11:46 am
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Miskolc mellett
Akkor azt is elárulom, h a 2107-es hátsóülés 18kg :)

Nagyon rámentem a kilókra, (én 60 vagyok :) ) ami könnyű az jobban megy, vagy legalábbis kevesebbet eszik.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 6:56 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
lehet, hogy nem érdekel az egész, és én is maradok 60-65 között inkább :roll: :mrgreen: minek cipeljek magamon annyi izmot? :mrgreen:

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 6:59 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 20, 2008 1:48 pm
Hozzászólások: 1302
Tartózkodási hely: Velence
Az enyémre én is kíváncsi lennék. Belül ki van kaparva teljesen, az alja még nincs.

Az első szélvédőn kívül minden policarbonát most már, csak a hátsó ajtók vannak nagyon szétvágva, plusz lyukvágóval megkönnyítve, lásd: http://img13.imageshack.us/img13/3001/lighten.jpg ez még a kezdeti állapot... Aztán elszabadult a lyukvágó :) Elöl viszont nincs, mert nincs még cső, anélkül azért...

Motorháztetőböl nekem is kivan vágva a merevítő, de műanyag lesz, elöl hátul, könyebb az azért.

Hátul a csomagtartó lemez is el fog búcsuzni, igaz oda kerül más ami szerintem kb ugyanolyan nehéz lesz, csak lejjebb kerül a súlypontja. Ha cső lesz akkor sok más dolog is elbúcsúzhat majd.. :) Addig viszont sajnos ennyi. Nehéz lemezfelnim van, ez a toyo r888 is meglepően nehéz! Le fogom mérni, mert szerintem egy utcai 17essel vetekszik a súlya.

Ha most rajta lenne a műanyag moci/csomag tető, akkor szerintem a 900 kilóhoz közeli lenne a súlya. Persze ez csak hasraütés, de ha tavasszal összerakom, akkor lemérem.

Szerk: Ja és addig nekem is fogynom kéne mert én leszek a legnehezebb az autóba, már a motor is könnyebb :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 7:04 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
kíváncsi lennék egy homológ cső súlyára
úgyértem ami az enyémben van arra is, meg egy több ikszes verzióra is, ami az A oszlopnál is duplán van letámasztva, meg mittomén

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 7:07 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 27, 2007 11:46 am
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Miskolc mellett
Én a lentebb említett ismerősnek intéztem üvegszálas motorháztetőt 2107-re, meg ajtókárpitokat.

A gépháztető gyárilag 14kg ha jól tudom, az üvegszálas 4 kg.
A gyári csomagtértető 8kg az üvegszál 2,4 kg.

Ja, és én mindíg 60kg voltam :roll:


kisB:
Azt mondta nekem ez a cimborám, h a WRC cső, amiket csinál, kb 50kg és kb 35méter.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Fibonacci csüt. dec. 31, 2009 7:08 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Chat
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 7:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 20, 2008 1:48 pm
Hozzászólások: 1302
Tartózkodási hely: Velence
KisB: Sajnos annak a súlyát nem tudom, de egy barátom csináltatott e30ba kifejezetten könnyű, leg leg alapabb csövet (nem rallyra), és 38 kg lett.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mancs csüt. dec. 31, 2009 7:28 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 7:58 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
Orfűn a gépátvételen láttam egy zöld VFTS-t, aminek az összes ajtaja körbe ki volt furkálva, a B oszlop meg volt furkálva, a homlokfal végig, a hátfal teteje, meg tényleg, eszméletlenül minden, keresgélek képeket, ha megtalálom bebököm ide

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 8:10 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 27, 2007 11:46 am
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Miskolc mellett
Ilyet is lehet csinálni: 1 2

Türelemjáték, de sok kicsi sokra megy :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 8:16 pm 
Offline
dr. Lada

Csatlakozott: pén. máj. 04, 2007 1:58 pm
Hozzászólások: 2093
Tartózkodási hely: Kaposvár
Ez a sok pici lyuk kb. már az a kategória, ahol az sem mindegy, hogy a pilóta éhgyomorral vagy épp jóllakva ül be a kocsiba. :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 8:17 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
igen, ilyesmiről beszéltem :)

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 8:25 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 27, 2007 11:46 am
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Miskolc mellett
Variációk lada ajtókra:
1 2 3 4

Ízlés szerint tálalva :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 8:27 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Szerintem ez a furkálás nem hoz _érdemi_ súlycsökkentést. Mennyi lehet a súlya 1m3 lemeznek?
Hanyas ez, 1mm?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 8:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Nagyon szimpatikus nekem ez a súlycsökkentés téma :)

Miki:
lehet, hogy nem egy-egy furat a lényeg valóban, hanem inkább a szemlélet az,
ami a fontos, mert végig halad mindenen, a legkisebb alkatrésztől a legnagyobbig.
Itt 1-2 gramm, ott 1-2 deka, amott 1-2 kg... de számoljunk, becsüljünk, mérjünk,
otsz' kiderül az okosság ( vagy hülyeség ) :)

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 8:31 pm 
Versenyautón minden deka számít.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 8:41 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
rengeteg lyuk, akár 5kilót is tud hozni mondjuk
és ha valahol tizedmásodpercre menő harc van, akkor ilyennel tudsz nyerni!
nem azt kell nézni, hogy most akkor másodpercekkel jobb lesz

Mondjuk a Szabó Balázs az 1,8-as ladával rendszerint csak tizedekkel vagy 1-2 másodperccel tudja megverni az EVO-kat, akkor az lehet ezért is
Neki mondjuk nincs fent a tanksapka ajtó sem

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 8:44 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
1 m3 vas tömege 7 800 kg állítólag.
Akkor az 1mm-es 1m2 lemez 7,8kg.

Hát ehhez kb. rommá kell furkálni az autót, mire összejön egy m2.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 8:49 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 27, 2007 11:46 am
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Miskolc mellett
Elég ha lekaparod-kikaparod a bódét, kívül-belül, alul-felül és megméred azt a jó 2 zsák anyagot amit lepucoltál.
Meglepődtem, de már nem emlékszem hány kg volt. Persze abból valamennyi vissza is megy, de nem szokták túlzásba vinni csak 1-2 réteg Hammerite fényes ezüstöt tesznek rá (mint én) általában, vagy kinek mi tetszik.

Versenyautóra + hülyegyerekladára nem kell 1cm vastag alvázvédő. :mrgreen:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 8:52 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Arra akarok csak rávilágítani, hogy nem a furkálással kezdeném a könnyítést :)
Az maradna a végére.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 8:53 pm 
10-15 kg lejön, ha becsülettel kivakarod kivül belül.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 8:53 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
20 kiló környéke a lekaparás!

Ja, peeeersze, hát az már csak a fanatikusoknak van a furkálás :)

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 9:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Súlycsökkentés szemléletéhez : az elektromos rendszert is képesek úgy (át)tervezni,
hogy rövidebb kábelekkel legyen megoldható -> a kevesebb vezeték kisebb tömeg...

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 9:07 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
így van, a versenyautókban annyi kábel marad, ami elég a világításhoz, a műszerekhez meg a gyújtáshoz, más az enyémben sincs

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 9:09 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 27, 2007 11:46 am
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Miskolc mellett
Igaz Gyuri.
Meg leteszik a kapcsolókat a 2 ülés közé a jobb súlypont (meg a könnyebb elérhetőség? a műszerfalon is el lehet érni) miatt.
Meg az ablakmosó tartályt a navigátor ülés mögé a padlóra.

De ez már a túlzás kategória.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 9:10 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
A furkálás helyett szinte azt mondanám, hogy a sofőr és a navigátor inkább kakálja ki magát alaposan, többet hoz a "konyhára" :mrgreen:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 9:14 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
nekem is a naviga ülés alatt/mögött van az ablakmosótartály
a kapcsolók meg konkrétan 0 súlyt képviselnek, egy karbon lapra vannak feltűzdelve az elakadásjelzővel együtt

egy kis történet:
"Állunk sorba gépátvételre egy N-es Ladával, mögöttünk egy fullos VFTS. Én 58 kg vagyok, a navigátorom hasonló sulyban mozog. Egyszer csak odalép hozzánk a mögöttünk álló kb 120 kilós versenyző és kérdezi: " ti ketten mentek ezzel a Ladával?" Mondtuk, h igen. Erre ő hátrakiabált az ugyancsak testes navigátorának, h Feri, nézd már, ezek ketten mennek ezzzel a Ladával! A navigátor meg kigúvadt szemekkel csak ennyit tudott mondani:" vazze, ez a könnyítés, nem az alukasztni""

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 9:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Arányaiban durván más példa ugyan, de legalább érzékletes :)
Országúti bringán tapasztaltam, hogy milyen érzés 5-10 kg (test)súlyfeleslegtől
megszabadulva feltekerni a Mecsekben Remeterétre, Lapisra, a TV toronyhoz...
Mintha motor került volna a bicajra, ami tolja fel a hegyre :D
Mások meg sok-sok-sok pénzért "grammonként" csökkentettek súlyt az egyre drágább,
de egye könnyebb alkatrészekkel ( váz, felni, hajtókar, fékváltókar, ülés, stb. ) :lol:
Jó-jó, ők már akkor elérték az ideális súlyukat és izom-zsír arányukat :evil: :)

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 9:24 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 27, 2007 11:46 am
Hozzászólások: 586
Tartózkodási hely: Miskolc mellett
Egyébként lehet kapni üvegszálból készült műszerfalat is.

Ha sok pénzem lesz építek egy szuperkönnyű ladát :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 9:27 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Könnyítésről egy adalék:

VFTS esetében a homológ minimum tömeg 1040 kg. Ezt egy fullos WRC csővezéssel még aluminium lemezeléssel is igen nehéz elérni, kell hozzá a furkálás. Acéllemezes karosszériával megy teljesen reménytelen dolog, ott már durván furkálni kell. Ezt gépátvételes mérések alapján mondom, ahol általában hitelesített mérlegeket használnak.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 9:31 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
azért mondjuk egy VFTS-be belekerül pár tábla lemez, hogy a lőtéren ne szakadjon szét, azért olyan "nehéz", és ezt kell a lényegtelenebb pontok könnyítésével visszahozni ezek szerint 1040kilóra
Nálunk nincs mérlegelés meg minimum súlyhatár

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 9:45 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: hétf. júl. 09, 2007 7:07 pm
Hozzászólások: 193
Tartózkodási hely: Budapest
Fibonacci írta:
Ilyet is lehet csinálni: 1 2

Türelemjáték, de sok kicsi sokra megy :)



Jéé, ez a mi VFTS-ünk :) A sok furkálás megérte, mert érezhetően jobban viselkedik mint az előző bódé (Födő féle), bár ehez a súlypont lejjebb és hátrébbvitele is közrejátszik. Most lesz belerakva még egy MXL műszer is ( http://www.aimsports.com/products/mxl-chooser.html ), így egy csomó kábelezést is kivált, meg persze közvetlen látsz mindent.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 31, 2009 9:50 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
csak ez így már megint nem ladás :P
régen gokartnál mi is ilyen mychron műszereket használtunk, meg természetesen használják a mai napig is
részidőket, köridőket, fordulatot, vízhőfokot, minden félét tudott

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 12:43 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Fibonacci írta:
Variációk lada ajtókra:
1


itt momoly pazarlás van, hiszen belső kilincs van műanyagból is.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 3:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 20, 2008 1:48 pm
Hozzászólások: 1302
Tartózkodási hely: Velence
Kapcsolókat nem azért szokták lerakni hogy lent legyen a súly, hanem mert pl nekem is ha bekerül a pedálgép, hátrébb ülhetek, és úgy már nem érem el a műszerfalat. Ennyi a magyarázat :)

Egyébként egy rally kasztnit tényleg nagyon nehéz könnyűre csinálni, de pl régi hegyre épített vfts-ek, vagy pályára épített vfts-ek azért sokkal sokkal könnyebbek voltak, mert oda nem kell annyi anyag.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Súlycsökkentés
HozzászólásElküldve: pén. jan. 01, 2010 7:53 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 16, 2006 3:54 pm
Hozzászólások: 1297
Na ja, fontos dolog a súly/Le arány javítása, ha már kötött a motor tuning.

Ladán egészen konkrétan odáig elmegy a dolog, hogy:

-szanaszét furkálják az összes jelentéktelen lemezt
-lavágják az összes felesleges dolgot (híd ütközőbak,h. ülés alatti gerenda (bukócső veszi át a szerepét) stb)
-üvegszál vagy alu ajtó borítás, szintén csavarosan rögzített első sárvédő,műszerfal stb
-alvázvédő lekaparása

Meg még egy csomó csomó dolog. És összeszedve jelentős tömeg ez.
De ne felejtsük el azt se hogy a súlypont is nagyon fontos!Ezért amit csak lehet ,és amennyire csak lehet az úthoz legközelebb kell tenni/kilógatni!

Igazi, top gyári WRC-ket konkrétan úgy építenek hogy halálra szét vannak könnyítve (bőven a homológ súlyhatár alá!) és ha készen van akkor a küszöbbe meg a kocsi alá tesznek tömör acél/ólom rudakat. Ezzel visszahozzák -pontosan- a homológ súlyhatárra és a lehető leglentebb kerül a súlypont is.

De jól meg lehet figyelni képeken is amúgy, hogy a pedálgép is lefele áll, a vezetékek mind mind a padlón futnak, meg minden ami létezik jó lent van egy ilyen kocsiban.

DE!
Egy szint után szinte kötelező a bukócső, mert az ad merevséget egy ilyen szétfurkált kasztninak.

Én aztmondom hogy sok sok dolog egyben jelentős lehet! :roll:

http://dcstuning.hu/albumok/ladakaszas/bigimages/ladakaszas027.jpg

_________________
2105 Super N.-Volt...


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 224 hozzászólás ]  Oldal 1 2 3 4 5 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség