Pontos idő: kedd júl. 16, 2019 3:13 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1322 hozzászólás ]  Oldal Előző 121 22 23 24 2527 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 08, 2014 11:24 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ahogy a mienk lett megcsinalva ugy garantaltan egy helyet se fogsz talalni :). Ha lattal mar Dacia blokkot szetszedve akkor tudod mirol beszelek. Az gyarilag van ugy megcsinalva ahogy. Ezt leutanozni, ugy, hogy huvelyeket valamibol esztergalj es ugy rakd ossze, hogy az mukodokepes is legyen. Sima huvelyezes, hogy furunk egy nagyobb lukat a hengerbe azt beletoljuk a huvelyt az nem nagy was ist das, minden gepmuhely csinalja.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. dec. 10, 2014 6:13 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 164
Erre nagyon kíváncsi lennék, és arra is hogy kik vállalták el neked. Próbálkoztam én is ilyesmivel de a környékben lévő gépműhelyesek csak pislogtak az ötletem hallatán :D Senki sem vállalta.
Egy 87es furatátmérő azért tetszene..


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. dec. 10, 2014 7:07 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Akkor menj be a Makrai gépműhelybe és megcsinálják. Az egyik amiről beszéltek száraz hüvely a másik a "Dácia" vagy "Skoda" féle pedig közvetlen érintkezik a hűtő folyadékkal. Annyi a különbség ,hogy dupla vállat kell csinálni zsugor kötéssel ,hogy nehogy bemozduljon és zárja a vízteret, valamint a két említett típusnál cserélhető itt nyilván nem. 40 éves történet talán nem okoz gondot, mikor a kard is lézer.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 11, 2014 3:09 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Elmeletileg mindent meg lehet csinalni. Gyakorlatilag meg nem. Lada blokkba valo nedves huvely nem letezik. Mas autobol meg nem stimmel, legalabbis 82 vagy 84-es meretbe. Raer meg a mester agyalni, addig is osszerakjuk, hogy hajtani lehessen.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. dec. 15, 2014 7:58 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 164
Köszi a válaszokat!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2015 12:48 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jan. 26, 2009 7:48 pm
Hozzászólások: 170
Tartózkodási hely: Kolozsvár, Románia
Sziasztok,

Lehet hogy felmerult mar ez a dilemma, de nem talalom meg konkretan... Vajon egy 1.7 i (mono vagy multi befecsis, 2000+ gyartmanyu ) motort, ami sima szemu lancos, hidros nyujos, hidrotokes, visszalehet e alakitani duplalancos motorra ( persze a 21011es hf-el) ? Konkretan mire van szukseg es valaki probalta-e ? Azert kerdem mivel nem talalok 21213-as motort, az ujabb 1.7i konyebben beszerezheto, legegyszerubben vasarolnek egyet elektronika nelkul es visszalakitanam.

_________________
Lada 1500 under construction :D
Udv. a Romaniai Lada Klub reszerol !ujraindult a forum: http://www.clublada.ro


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2015 5:46 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jan. 05, 2011 10:24 am
Hozzászólások: 961
Tartózkodási hely: Tab
Most láttam valami Orosz oldalon hogy gond nélkül átalakították, ráadásul valami BMV dugattyúkkal 1.8-ra.

_________________
A piros autó lóval, az Ferrari?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2015 10:17 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 16, 2008 11:56 am
Hozzászólások: 440
Tartózkodási hely: Budapest, Hajdú-Bihar megye
Szia!
Elvileg:
Lánc, lánckerekek, sima feszítő patron + banán és a túloldalra a rezgéscsillapító.
Vezérműtengely házzal együtt, sima szeleptőkék.
Ladabolt.hu-n vannak gyári katalógusok, abban meg tudod nézni.

_________________
Lada 2107 1500L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2015 11:44 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Ha központi befecskendezős akkor elég csak a vezérlést átrakni, hengerfej is maradhat vezérművel együtt. Karbis szívósor is passzol rá.
Lánckerekek, lánc és feszítők különböznek, de már megírták előttem is :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. jan. 04, 2015 1:17 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: szer. nov. 07, 2012 7:42 pm
Hozzászólások: 188
Tartózkodási hely: Miskolc
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem felétek, van e valakinek tapasztalata erről a gördölőcsapágyas királytengelyről?
http://vdf-ker.hu/kiralytengely_gorgocs ... _lada_2751

Úgy vélem ez a régi csapágy olajzó furatát lezárja. Mennyire lehet ez tartós?

_________________
Tapasztalat teszi a mestert....


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 05, 2015 1:15 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Szerintem egy vezérműcsere intervallumot (60000 km) tuti elmegy de a hátulját nem látom az is gördülő csapágy mert akkor teli találat. Minden esetre érdekes.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 05, 2015 3:10 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2202
Tartózkodási hely: Túrkeve
Szerintem kár vele szórakozni.
Egy valamire való gyári lánc+vezérmű simán elmegy 200000km-t, királytengelyestől mindenestől.
Nem kockáztatnám meg, hogy ebben kimegy a csapágy, és összekuszálódik az egész vezérlés esetleg.

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. jan. 07, 2015 1:59 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
200.000 km-t nem kell elmenni egy lánccal sem inkább a felét csak. Érdekes megoldás tényleg, amúgy is problémás része a motornak a királytengely csapágyazás, alapvető probléma okozója az alapjárati olajnyomás hiánynak ha már túlságosan szét van nyalva az egész. Sajnos csak jobbhelyeken cserélik motorgenerálkor a 3 perselyt meg a királytengelyt.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. jan. 07, 2015 3:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Erre gondoltam én is ,hogy egy problémát kiválthat, konkrétan a kopásból adódó résolajveszteséget.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. jan. 07, 2015 7:31 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: szer. nov. 07, 2012 7:42 pm
Hozzászólások: 188
Tartózkodási hely: Miskolc
Igen, én is erre gondoltam, nevezetesen hogy eltakarja az olajzó furatot a csapágy. Kérdés az, hogy kerül e elégséges olaj a királytengely fogaskerekére illetve az olajszivattyú hajtótengelyének felső vezetőperselyéhez....
Egyébként még egy dolog eszembe jutott: súrlódási vesztesége ennek bizonyosan kisebb lehet. Bár hétköznapi autóban nem oszt, nem szoroz.

_________________
Tapasztalat teszi a mestert....


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. jan. 07, 2015 8:09 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2202
Tartózkodási hely: Túrkeve
balachy írta:
200.000 km-t nem kell elmenni egy lánccal sem inkább a felét csak.


Biztos hogy nem.
Az én motoromban 100000km van.(sikerült egy gyári újat szerezni, nem felújítottat).
A láncot 1*feszítettem meg. Akkor sem volt vészes csak a tudat kedvéért.
Szelephézagot vagy 3* ellenőriztem ennyi idő alatt, a legelsőnél kellett egy kicsit finomítani rajta az indikátor óra szerint. Másik 2*hozzá sem nyúltam.
Nem szoktam papásan sem vezetni, de ami kell azt megadom neki(normális olaj, hidegen nem hajtom stb) Szokott belefordulni a 6000be is, és semmi baja. Olajnyomása is kiváló.

Az egyik tanáromnak a 2107be 260000 volt mikor eladta, és neki is minden gyári volt a motorban, beleértve a vezérlést is, és olyan hangja volt mint a doxa.
Igaz ő elmondása alapján 1* belehajszolta a 110be is :mrgreen: Mindig 90-95körül ment vele.

Ja és az is gázos volt, és az enyém is.

Így aztán sok múlik a gyári cuccon, mert ezt a sok utángyártott sz@rt ki kellene dobni mindet az ócskavasba :wink:

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. jan. 07, 2015 8:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 10:25 am
Hozzászólások: 1375
Tartózkodási hely: UA, Munkács
Van egy ilyenem szétszedve a műhelyben, meg a zsugormotoromban ilyen van, semmi baja, igaz nekem az első csapágy is folyamatos olajzást kap, mert egy horony van esztergálva a csapágyba, meg furat van rajta. ha érdekel titeket csinálok képeket a szétszedettről.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. jan. 07, 2015 10:15 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Ezeknél az alkatrészeknél a szóróólajzás játszik. Ráadásul olajködben úszik minden. Nem hinném ,hogy kenési gond lenne. Priki szerintem nem jó ötlet mert pont az ellenkezőjét érjük el mint amiről beszélünk, nyomást vesztesz.
OFF: most ,hogy fele a rubel a dolcsihoz képest lehet féláron vásárolni dollár fizetés esetén , nem hülyülök komolyan kérdezem? 40 körül volt az egyhatos csacsi főtengely 20-ért már ajándék!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 08, 2015 1:33 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 10:25 am
Hozzászólások: 1375
Tartózkodási hely: UA, Munkács
Jó ötlet vagy sem, gyárilag ilyen, majd lefényképezem. :) Fele a rubel, de emeltek az áron az oroszok is, mert ők sem hülyék, 30-35 tuti van most is.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. feb. 11, 2015 10:55 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jan. 26, 2009 7:48 pm
Hozzászólások: 170
Tartózkodási hely: Kolozsvár, Románia
Sziasztok,

21213-as motorblokkba epitenek be Fiat 131 1.6 os motorba valo dugattyukat, az egyetlen gond az az hogy csak 84.6 os meretben talalhatoak, vajon megbirja a blokk 84.6 ra valo furast ?

_________________
Lada 1500 under construction :D
Udv. a Romaniai Lada Klub reszerol !ujraindult a forum: http://www.clublada.ro


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. feb. 11, 2015 11:25 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Elvileg benne van a 3mm-es ablakba. Gyakorlatilag nem tudni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 16, 2015 4:21 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jan. 26, 2009 7:48 pm
Hozzászólások: 170
Tartózkodási hely: Kolozsvár, Románia
Ugy nez ki hogy sikeresen osszejott, 84.6mm a furat, marad hogy deruljon ki hogy mukodes kozben nem-e repednek meg a hengerek vagy ha nincs-e porus valahol... Kép Kép

_________________
Lada 1500 under construction :D
Udv. a Romaniai Lada Klub reszerol !ujraindult a forum: http://www.clublada.ro


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 07, 2015 2:23 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 164
nagyon tetszetősen nézki :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 07, 2015 6:26 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ha utcai lesz 50-70e km max. Ezalatt minimalisat kopik, de annyira gyenge a blokk, hogy az valami szornyu. Az enyemnek egyszeruen nem volt erdemi kopasa 70-e km alatt de a porusok mar igy is elojottek. Tovabbra is nyaggatom meg a gepmuhelyest hatha lesz valami a huvelyezesbol. Az az egyetlen megoldas amivel erdemben lehet furatot novelni anelkul, hogy az ember ne felelemmel induljon el barhova, hogy majd hol durran el a blokk.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. máj. 17, 2015 10:05 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 11, 2014 7:47 am
Hozzászólások: 26
Sziasztok Guruk,

Vízpumpát cseréltem és van kétféle szíjtárcsám: egy kisebb (átmérője kb. a széria 70%-a), illetve a széria.
Az új vízpumpában műanyag járókerék van, emiatt nem mertem feltenni kapásból a kisebb tárcsát.

Szerintetek széria, vagy a kisebb tárcsa (vagy túl kicsi ez a kistárcsa)?

Köszi:
András

Paraméterek: 1.6 széria, 4.3 hegesztett, H1, csak pályán, max. 120 km/h és max. kb. 6?00 f/min.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 18, 2015 1:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
A kicsi szijtarcsaval az a gond, hogy eleg hamar megeszi a vizpumpat. Ha nem minosegi a vizpumpa akkor szerintem a gyari szijtarcsaval kell feltenni. Megfelelo hezagolassal inkabb egy Niva vizpumpat javaslok.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: kedd jún. 02, 2015 4:36 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 11, 2014 7:47 am
Hozzászólások: 26
Igen, pont ez aggasztott engem is. Felraktam a szériát.
Eddig csak indítgattam + 1x bemelegítettem, hogy alapjáraton visszahűljön a ventillátorral, egyenlőre minden ok.
Köszi a választ :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. jún. 24, 2015 7:23 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Sziasztok.
A 4-es henger ugy dontott, hogy szomjas nemi hutovizre. Onnan vettem eszre, hogy az onindito nem dobta at a fotengelyt. Kivettem a gyertyakat es inditoztam egy rovidet. A 4-esnel jott a szokokut. A viz az olajba nem jut be ezert nem gondolnam, hogy a blokk adta meg magat. Inkabb ott lehet a problema, hogy az aldott jo mester mikozben megfurta a blokkot nem sikolta le! Igy raktak ossze. Mar osszerakas utan is volt minimalis nyomas a hutorensszerbe de mar nem volt kedvem ujra szetszedni a rez hf tomites miatt ami ugye nem terem inden boltba. Most muszaly lesz. A tippemen kivul lehet mashol is baja? Hengerfejet felrakas elott nyomasprobaztak. Vegnyomason erdemes esetleg csokkenteni? 15 felett van jelenleg. Vezerles kesleltetesevel megoldhato?

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. jún. 28, 2015 2:02 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 276
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
http://www.geree.hu/2015/06/hengerfal-deformacio-2/ Érdekesség. Még valamelyik amerikai oldalon láttam, hogy lehúzva fúrják a v8ast. Ezek szerint nem is véletlenül.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 13, 2015 10:42 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Hali.
Motort szetszedtuk. A latvany eleg sirelmas.
http://s550.photobucket.com/user/karpi2 ... .jpeg.html
A hengerfej a nyomastol deformalodott, ategett a 4-es hengernel,
de a 3-asnal is ott voltak a kezdeti jelek.

Szerk: Ugy dontottem, hogy nem varialok tobbet ezzel. Kiprobaltam, eleg volt belole. Leesztergalok a dogokbol es egy gyari vagy Niva tengellyel osszerakjuk. Nalam ezen a ponton megallt a tudomany. Nem tudom mit lehetne vele csinalni, hogy ne kelljen 10-15 ezrenkent szetszedni. Nagyon ment, jo volt, dehat ami sok az sok.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 13, 2015 11:32 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2202
Tartózkodási hely: Túrkeve
Öhmm
Mintha mondtam volna, hogy előbb-utóbb sokan visszaállnak a gyári, vagy gyári közeli állapothoz. Talán nem véletlen.
Látom Te is meguntad a folyamatos szerelést :wink:

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 13, 2015 12:17 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Nem allnek en vissza, ha tudnam mit kezdjek vele. Ha csokkentem a KV-t akkor meg nem fog mukodni a tengely. Igy szamolgatok kicsit mennyit kellene levenni a dugattyukbol, hogy 10 kornyekere csokkenjen a KV, hogy be tudjak epiteni egy Niva tengelyt ami ott hever a polcon. Mar csak az FHP-i benyitasi ertekekre lenne szuksegem, hogy be tudjam loni a vezerlest. Csabi mester az asz Niva tengely temaban, hatha megvan neki leirva valahol.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 13, 2015 12:43 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
http://k-power.ru/1-K-POWER/CamShaft-VAZ-Classic.htm

Hirtelen ezt tudom nyújtani :oops:

De azért szólok, hogy a "10 körüli"-vel lesz gondod...
9,2 és 9,6 közé összehozva is simán produkál 14-15 bar-os végnyomást.
Azért nem piskóta az a 10,7-es benyitás. (tényleg tudja is)
És 244 fok körül dolgozik szívóoldalon.
Azt meg ugye tudjuk, hogy az egészséges végnyomás 13-13,5 körül van (bar).
Szóval ha nem akarsz gyújtással szöszölni, kartergázt szívni, önindítókat cserélni, benzint adalékolni, vagy anyázni azért mert a végnyomás megfogja a motort,
akkor inkább 10 alá lődd be a (v)iszonyt :wink:

Ja igen...amúgy a neked kellő érték a holtponti 0,8 mm benyitás :wink:

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 13, 2015 1:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Nem is tudtam, hogy ezekbol tobb verzio is van. Az enyem 21214-es de nincs a vegebe utve semmi. Csak abbol tudom, hogy az egysoros lanckerek volt rajta amikor megvettem, igy biztos hogy a hengerenkentis 1.7-bol van.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 13, 2015 1:13 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
Áhh, ezek tuning cuccok, meg módosított utángyárik.
A te szemszögedből csak az első oszlop referencia értékei a mérvadók. (a 01-es és a 213/214-es tengelyek alap értékei)

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 13, 2015 2:43 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Google forditoval probaltam erthetove tenni a dolgokat, nem sok sikerrel. Peldaul nekem van meg egy Gaal GP-m es ebbol a tablazatbol latszik hogy FHP-n szivo 1,2, kipufogo 0,9. En a kulombsegre szoktam beallitani oraval ami ugye 0,3mm. De ez a tablazat kicsit fura.

Szerk: az a 0,8mm a kulombseg lenne a szivo es a kipufogo benyitasa kozott?

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: kedd júl. 14, 2015 7:01 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 10:25 am
Hozzászólások: 1375
Tartózkodási hely: UA, Munkács
Nem, mindkét szelepnél 0.8, tehát egyforma a benyitás.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: kedd júl. 14, 2015 12:24 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Koszonom.
Erdekes, hogy annak ellenere, hogy a szivo butyok magasabb megis szimmetriara kell allitani. Valszeg a butyok tamadasi szoge mas mint a gyarinak. Gondoltam ujra hidrotekezni de inkabb hagyom. Mivel a jeloleseket szelephezaggal csinalom ki tudja hogyan modosul a hidrokkal ahol ugy nincs hezag. Valszeg megint sz@r lenne.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: kedd júl. 14, 2015 6:56 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
15 baros végnyomásnál nem csinálhat ilyet, szerintem beállitási gond gyújtás és üzemanyagellátó rendszer körül lehet. Egy ilyen motornál nem mindegy mennyi üzemanyagot kap.
Retter, egy ilyen motornak simán el kell menni bontás nélkül 50-60 ezer km-t lásd az én esetemet.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: kedd júl. 14, 2015 8:04 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Szerintem a probléma a két felületben keresendő. Nem látom azt az igazi szép köszörült felületet a Hf-nél és valószínűleg a blokknál sincs meg. A másik tömítés és tömítés között hatalmas különbség van! Nekünk a Samara 14,6 kompit produkál gyári tömítés és 95-ös benzin. A klasszikánál nem véletlenül tűz karikáznak vagy keresik a tökéletes gépműhelyt a síkóláshoz. Egyszer kéne pontosan összerakni kimérni és talán hosszabb távon működne. Sajnos darabokra kéne szedned és köszörült sík felületekkel összelehetne rakni egy nagyobb tengellyel. A GP tengelyt a kis motorra találták ki (1200) nincs olyan ,hogy ebből átteszem amoda és jó. Talán egy ilyen létezik a HMS 272. Nincs értelme lebontani amit kín keservesen megcsináltál, de ez sajnos Pesti viszonylatban egy 30-40 közötti mutatvány forintálisan ,ha Te szerelsz. Azt nehéz megértetni (nekem is kellett 5 év mire felfogtam) van a versenymotor (amihez mi kisfiuk vagyunk) és van a széria motor! A kettő között kitaposatlan rögös út van ami ha nem hobbi soha sem térül meg és elveszted a megbízhatóságot is. Vannak opciók ,de a ráfordított energia hatalmas. Tudom ,hogy van aki nagy tengellyel autózik és szereti , de változó vezérlés nélkül minden megoldás kompromisszum és a Lada NEM szeret forogni (hasonlítsátok össze egy Zastavával ami 6500-nál még olyan mint egy villanymotor) ezért én is inkább a hengertérfogatot növelném ameddig lehet és egy 9-es KV-val utcai tengellyel a fent leírt módon összeraknám. A Niva tengelyből meg a régi és nem kell forgatni ezertől húz egy jól beállított karburátor ,vagy az injektor a Te esetedben és kész. Ezt nem lehet elrontani az előzőt meg nem kell bemutatni.....


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: kedd júl. 14, 2015 8:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Körömben lévő jelenlegi eset: AT gyártású sima hengerfejtömítés még a 19 bart is kibírta, de a Pál sportnak mondott átalakított tetejű égéstérbe járatott dugattyú ami valójában kiderült utcai öntés volt annak teteje repedt el az nem bírta a kiképzést sajnos. Valamikori nyúl motor tovább nem részletezném érdekes dolgokat rejtett magában.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: kedd júl. 14, 2015 11:03 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Hengerfej fel lesz heggesztve, meg le lesz sikolva erintore azt rendelek hozza egy olyan vastag tomitest amivel 9,5 kornyeki KV osszejon aztan dobjuk ossze a Niva tengellyel. Most lehetne meg tovabb kiserteni a sorsot, de minek? Sajnos itt vannak korlatozo tenyezok. Gepmuhelyek olyanok amilyenek, a kello hozzaertes sincs meg. Mindenki fel mindentol. Szerelo havert is csak ugy tudtam ravenni a motorbontasra ha szeria kozelire lesz osszerakva. Megertem ot is mert ha az en sz@rommal foglalkozik napokig elesik mas munkaktol. Tolem persze nem vesz el annyit mint egy idegentol igy kevesebb a bevetele. De sebaj nekem tetszett gyari tengellyel is. Kap egy Golf gyujtast aztan hajtani kell. Ha meg egyszer meg lesz a kello lendulet akkor lesz 1.9 Niva tengellyel.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. júl. 15, 2015 6:28 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3111
Tartózkodási hely: Pécs
Szuromi 272-t kiprobalnam a helyedben, bar ha a niva tengely ott figyel a polcon...

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. júl. 15, 2015 7:00 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Nem hiszek a "vastag tömítésben", viszont ,hogy nem Te szereled megértem minden problémád. Sajnos a Lada akkor tud rentábilis lenni a van időd energiád ,kedved magadnak javítgatni fényesítgetni és nem hiányzik az idő ,pénz máshonnan.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. júl. 15, 2015 9:14 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Miert gondolod, hogy nem jo a vastagabb tomites? Beszeltem a mogyorodi tomiteskeszitovel es azt mondta nem en vagyok az elso akinek keszitett. Sajnos a dugattyuk szintre jarnak, hf-bol lesikolva 2mm felett, igy nem igazan van mas megoldas. Annyit nem tudok levenni a dugattyukbol ami a 11.8-as KV-bol 9.5-ot eredmenyez. Meg a nagyszelepes bovitett csatornas hf-et nem cserelnem le a gyarival. En kb. 3mm vastag tomitessel szamoltam. A tomites kor alaku 80,5-os atmerovel. Jelenleg 27ccm az egester, valamint 4ccm a zsebek. Furat 79, loket 84. Meg a dugattyubol mar lett amugy is valamennyi leveve mert kijart a blokkbol.
Ladamat en szerelem a motoron kivul. Azt nem lehet megoldani a szabad eg alatt. Amugy barmi mast meg tudok oldani ami nem kerul penzbe.

Meg nehany kep. Foleg a tomitesen latszik, hogy hol akart meg tavozni a nyomas.
1
2

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. júl. 15, 2015 10:17 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
3mm vastag rugalmas anyagot nem lehet ekkora felületen egyenletesen lehúzni. (szerintem - a gyártó nyilván mást mond). A gyárihoz képest 40% többlet KV van azért az elég sok. Kell egy tengely bele és jó lesz .


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. júl. 15, 2015 4:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
A gyarto azt mondta, hogy a 3 mm vastagsagnal gyakorlatilag nem ul mar ossze a rez semmit. 3mm koruli vastagsaggal szamoltam 9.4-es KV-t. De azert meg egyszer kikobolom a dolgokat. Ezzel mar egy Niva tengely el fog boldogulni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. júl. 15, 2015 6:21 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
nem kellett volna ám 11,8:1 es KV. Kisalapkörös 316/304 11:1 el már teljesen jól használható.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 16, 2015 7:18 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 164
Amugy a Mogyoròdis tömìtés az nem full réz àm. Csak a két oldalàn vam egy egy réz lap. Igazàbòl nem is értem miért jobb ez, mint a sima. 3mm nél semmi squish nem marad amúgy. Én a helyedben megpròbàlnék tàlat marni a dugòba.
Nekem 0,5milis alu lap tömìtésem van, és igazàbòl nem jò :D 6000 felett beledolgozik a rendszerbe. Frissen síkolt, megtàmasztott vizterű hengrrfejjel lett összerakva.. A gyàri fém tömítések nem hiàba domborúak, a hengerek körül


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 16, 2015 11:12 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 276
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
A squisht eszembe juttatva: valaki próbált már szöget adni a squish sávnak? Mint a kétüteműeknél, persze ott jobb a helyzet, középen van a gyertya. Ott ha szűkül a squish band, azonnal detonál. Ebbe belegondolva jobb lenne egy táguló sáv a gyári helyett. Még jobbat lehetne égéstérhez munkált dugókkal, így nemcsak tágulna, hanem ténylegesen szöge lenne. Gyári ladában milyen közel jár fel a dugó a hengerfejhez?


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1322 hozzászólás ]  Oldal Előző 121 22 23 24 2527 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség