Pontos idő: kedd júl. 23, 2019 10:13 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1322 hozzászólás ]  Oldal Előző 123 24 25 26 27 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: pén. okt. 02, 2015 9:19 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Ladarevolution, kösz a gyári adatokat. Két dolgot figyelmen kívül hagytam , nem 1mm vastag az összenyomott Hf tömítés és nem kör alakú.Konkrétan, 372+38+5 (1mm ugrik a dugóból)ez így 9,65 az egyhez kerekítettem mert az égéstérrel 3ccm-t tudok vidáman játszani. Ez marad. Összeraktam az új csapágyakkal gyűrűk nélkül most szedem szét ellenőrzöm a felületeket (átforgattam egy párszor) utána véglegesítés. De csak négyszemközt, 5,6G csavarokkal volt összerakva ,a banánnak nem a gyári rögzítő csavarja volt benne, átugrásgátló beletörve. A 3. és az 5. fekvők felcserélve (csoda hogy nem marta meg a 4. henger hajtókar csapját mert innen kapja a nyomást), tömítés nem volt benne és sziloplaszttal volt összerakva, valamint a 2, hajtókar volt az első hengerben és utána a többi. Jobb gépműhelyben összerakatni mint ennyit hibázni (a tökéletesnél is lehet probléma) és utána dühöngeni a 20000km után széthullott motor mellett , mert ez pont nem a motor hibája.Ilyenkor mindig a Gaál tengelyre tett megjegyzések jutnak eszembe.....ez a kritika nem Neked szól (köszönöm még egyszer ,hogy elhoztad), hanem intő példa ,hogy minimális gépészeti ismeretek nélkül a logikus gondolkodást mellőzve , egy Lada javítási útmutató nélkül (szerszámokról nem beszélve) nem biztos ,hogy hozzá kéne nyúlni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: pén. okt. 02, 2015 10:35 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Hat igen, arrol mar nem is beszelve, hogy a dugattyukat lemerni es megfeleloen parositani a hajtokarokkal, mert ha mar 2 egyforma tomegu dugattyut kapsz az kissebb csoda, hajtokarrol nem is beszelve. Fotengelyt a blokk sajat gyari csapagy cseszeivel osszerakni es nem 3 motorbol osszeguberalva.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: pén. okt. 02, 2015 11:33 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2012 8:21 am
Hozzászólások: 679
Skype: tuning-otthon
Tartózkodási hely: Pécs
Mondjuk, ha a hajtókarok össze vannak keverve, ámde ki van derékszögelve a dolog, akkor nincs probléma. Ha szétszeded, bántja a szemed, de ennyi...
Azt mondjuk hozzáteszem, ha a keveredés a párosítás után történik, és ezért felborul a rend a tömegeket illetően, az gáz.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. okt. 25, 2015 2:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Még egy kérdés a 76-77 mm furatú Lada mocinak ,mennyi a dugó gyűrű illesztési hézaga gyárilag? A légrésre gondolok. A könyv szerint 0,35 mm illik cserélni, de mennyivel rakják össze míg idáig kopik?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 26, 2015 8:26 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 10:25 am
Hozzászólások: 1375
Tartózkodási hely: UA, Munkács
Kép

ezek szerint minimum 0.25mm


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 26, 2015 9:31 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Hálás köszönet. Most hívtam a gépműhelyt azt mondták 3 tized alá NE menjek 77 mm furatnál ,régi gyűrűknél (kispolos) mert ennyi kell a hőtágulásnak. Most fűzöm össze harmadszor remélem nem kell többet szétszedni!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: kedd okt. 27, 2015 10:07 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: szomb. jan. 05, 2013 9:49 am
Hozzászólások: 54
Sziasztok!

Bocsi, hogy közbeszólok a témában, de van egy nemigazán érthető dolog, amire nem jövök rá!

1.6 296 HMS motor, 11.0:1 sűrítési viszonnyal ( hengerfej illesztve, kikaparva, nincs bővítve, szívó-kipufogó illesztve, szelepek becsiszolva), széria 80-as főtengellyel.
Problémám abból adódik, hogy a motor hideg, és meleg állapotban leállítás után (kb 10 percig ) rögtön indítható, gyönyörűen jár. Amint elkezdd visszahűlni a motor (először kb 10 fokban vettem észre 25 perc állás után), szinte lehetetlen, legalábbis igen stresszes művelet beindítani. Gáz nélkül, kis gázzal vagy nagy gázzal, szinte mindegy, amilyen kedve van, így is indult már be, meg úgyis nem. Menet közben semmi probléma az autóval, gyújtás-karburátor szelepek beállítva, olyan fantasztikus gyertyakép, hogy enni lehet róla, és erő is bőven van!

Mire vezethető vissza ez a probléma? Hogyan lehetne ezt orvosolni vajon?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: kedd okt. 27, 2015 10:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
A lényeget nem írtad, milyen az üzemanyag ellátó rendszer. Elektromos AC vagy a gyári, és milyen karbi van rajta? Lehet ,hogy döglődik az AC. Bekötnék egy elektromost és megnézném mit művel, kizárásos alapon.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: kedd okt. 27, 2015 11:17 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: szomb. jan. 05, 2013 9:49 am
Hozzászólások: 54
Bocsánat, ezt kiegészítem!

Vadonatúj Piros színű MS benzinpumpa van fent, karburátor pedig 07-es karburátor mechanikussá átalakítva, minimálisan bővítve mindkét torok, az első torokhoz szinte érintőileg van nyúlva, bővítve. Fúvókázása az elsőnek 135 benzin-170 levegő, másodiknak 165 benzin-levegő 200.
Vegyes fogyasztásom, városban ill. autóúton (padlózás nélkül, de dinamikusan gyorsítgatva) 8,5-9liter/100km.

Ezért nem is értem mi lehet a probléma, teljesen tanácstalan vagyok.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. okt. 28, 2015 2:31 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
A tengelyes motoromat osszerskas utan be kellett huzni csak ugy volt hajlando beindulni. Hidegen en is mindig imadkoztam neki. Vadiuj 75Ah-es akkuval es atteteles ononditoval javult a helyzet. Pedig nekem injektorom van nagynyomasu AC-val. Ez ilyen. Nemsok mindent tudsz vele csinalni. Sot valszeg semmit. Probalj meg allitani az elogyujtason. Amiota vissza lett alakitva megszuntek ezek a gondok.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. okt. 28, 2015 7:48 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 164
Gyujtást szerintem is èrdemes átnèzni, remèlem nem master sport az is, mert a tenngelye 5 ezret bír aztán ki lehet belőle dobni, úgy szètkopik. Nekem minden gyanús ami ms, lehet hogy az ac sem sikerült nekik.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. okt. 28, 2015 9:08 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 10:25 am
Hozzászólások: 1375
Tartózkodási hely: UA, Munkács
Szvsz túl sok az a 135-ös benzin fúvóka az 1. torokba, ózon karbiba. Cseréld kisebbre, kb 120 körülire, aztán próbáld ki.
Leállítás után nem csepeg a benzin a venturin keresztül a motorba?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. okt. 28, 2015 10:41 am 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: szomb. jan. 05, 2013 9:49 am
Hozzászólások: 54
A gyújtás nem MS, ezek szerint szerencsére :) Elektronikus gyújtás mellesleg.

A karbiban semmi probléma nincs, de ahogy mondtad, megnéztem becsepeg e-, most reggel hideg motornál is megnéztem, beindítás után leállítottam, valamint kerültem egy kört, úgyis megnéztem, hogy becsepeg-e, de semmi problémát nem fedeztem fel. Gázadásra rendesen porlaszt, benzincsepp nem látható. Benzinszint az úszón 6mm-re van állítva.

Előgyújtása úgy emlékszem alapjáraton 16-17 fok, de erre is rápillantok.

ui. volt benne 135-nél kisebb benzinfúvóka, de torpant vele az autó.


Fura ez, hiszen a gyertyakép alapján jobb nem is lehetne...érdekes


Lassan kezdem elfogadni, hogy ez bizony ilyen :roll:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. okt. 28, 2015 9:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ooooo, a gyertyakepem nekem is szep volt. Ha az akkud nincs toppon mar ilyen lesz. Nekem a 10 eves akkuval a szeria minden gond nelkul indult. A nagytengelyessel meg lemerult az akksi es nem indult. Uj 74Ah-es 750-es inditoarammal mar nem volt problema. Igy is kellett forgatni de volt tartalek az akksiban. Tengelyes motornal alap az atteteles onindito es el kell felejteni az 55-60Ah-es akksikat es komoly dizelhez valot kell venni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. okt. 28, 2015 9:26 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Összeraktuk a forgattyús mechanizmust, a hengerfejet, így nagyjából összeállt. A vége még nagyon messze, de írtam a felhasznált anyagok költségét és a munkaórákat (hobby órákat) elgondolkodtató összeg szolidan számolva is (de annyit elöljáróban ,hogy 2 kiló alatt nincs motor generál,csak kókány összehányás egyszerűen nem fér bele) A Hf-et már felpakoltam (ezeket a képeket nem erőltetem) ,de egy donorból kapott új tőcsavarokat és a láncvezető Niváé lett. A Hf tömítés 1,8 mm vastag így pont 10:1 kávénk van (kimértem, számoltam ez a biztos ) 372+8,377+32,5= 413 413:41=10 közelítőleg ,de az nem oszt szoroz. A gyújtáson hezitáltam, vákuumos vagy oktán regulátoros legyen, így DGAV vagy a 124-es Solexe a karbi, de talán a vákuumos jobb lenne. A kipufogó öntvény megszopatott (mint a régi szép időkben :mrgreen: )az összes csavar beletört mikor cserélni akartam természetesen felmelegítve, hármat fordult azután pákk (nyilván ezt sem rakjuk össze régivel, ne az autóban keljen szenvedni, nem véletlenül kell réz anyával összerakni! Na ilyennel mennek el 2-3 órák.

KépKépKépKépKép
Infernonak: Elfelejtettem, de megkérdeztem :oops: A szelepfészek csere 2000 Ft/db természetesen újat kapsz bele vissza ,hiszen zsugor kötéssel kapcsolódik. A hegesztés nem probléma viszont az összes szimering csere és az összes szelepet egy érintő csiszolás után kell visszarakni, valamint egy érintő síkolásra is szükség van. Ezek azok a dolgok ahol nem számít a típus az összeg (szinte ) ugyan az.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 05, 2015 9:25 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 18, 2010 11:34 pm
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: somogy megye
apajevics ,bocsánat hogy hogy bele po...zok,de érdekelne milyen hengerfejtömítés ez ?Nagyon tetszik ahogy a hengereknél körkörös .Nem mint a többi..........


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 05, 2015 11:10 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Ne kérj elnézést! Azért teszem fel, ha valakinek észrevétele van - mindegy ,hogy pozitív vagy negatív - kidumáljuk és én is belebeszélek mindenbe :mrgreen:
A válasz a kérdésre , kisipari a XV. kerület Körvasútsor 3 alatt készítik állítólag ugyan az az alapanyag mint a Reinz tömítéseknek. Három vastagságban tudják gyártani 1,2mm 1,6mm és 1,8mm. Az ára 1800Ft körül. Azért van minőségbeli különbség a Victor Reinz javára (épp csak ég és föld, de a funkció a lényeg)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: pén. nov. 06, 2015 9:02 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 18, 2011 11:09 am
Hozzászólások: 855
Tartózkodási hely: Várdomb
Apajevics én is kérdeznék:
1 ezzel a hf tömítéssel mi a tapasztalat? Van folyamatosan az adott cégnél raktáron minden méret, vagy kivánság szerint gyorsan legyártják?
2 pár hsz-el feljebb írtad Infernonak, hogy 2E a fészek csere. A kérdés az lenne, hogy hol? Nálunk 5E alatt nem mondott senki árat.

_________________
http://www.szekszardairsoft.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: pén. nov. 06, 2015 12:03 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Konkrétan nagy nulla. A káros teret kellett növelnem és ez volt a legolcsóbb megoldás. Régen rengeteget gyártottak szériába most 1 nap és kész.
Mészáros László 1183 Bp Honvéd út 290-60-kilencvenhat Ö a hengerfejes . Az van ,hogy hazudtam ,mert ez egy két éves ár, és annyit mondtak telefonon, 4000Ft csak a fészek csere megmunkálás nélkül ,mert nagyon felment a szelepülék ára. Ha egyet kell cserélni és baromi jó a hf akkor talán megéri egyébként elgondolkodtató. A nagy-szelepes eladó Hf-nél meg semmire sincs gari. Lehet ,hogy karika száz helyen repedt és utána annyit mondanak ,hogy megkergetted egy rossz vízpumpával.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: pén. nov. 06, 2015 3:54 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
És napi első indításkor totál hideg motornál hogy indul? Nem szabadna neki ilyet csinálni, ez nem a vezérműtengely hibája.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 07, 2015 2:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Kepeket elnezve a hf felulete nagyon porusos. Az enyem ehhez kepest tukor sima volt. Remeljuk jo lesz.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 07, 2015 11:03 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
igen ,így van sajnos. Ez az első síkolása 0,4mm-t vettek le belőle és azért nem is finomították tovább. A tűzkarikánál néztem nincs gáz , de amíg el nem indul és az első 1000 kilcsi nincs benne addig csak jósolgatni lehet az meg annyi mint halottnak a langyos beöntés.

Kép
kupálódik, ez a karbi lesz rajta.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: pén. dec. 04, 2015 1:22 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Udv.
Van valakinek kozelebbi infoja Niva 82-es huvelygarnituraval kapcsolatva. Falvastagsag, mekkora furat szuksegeltetik a beepiteshez, szaraz vagy nedves huvely? Ladaparts.hu-n megtalatam a cikkszamat, ra is gugliztam de semmi erdemlegeset nem talatam.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. dec. 27, 2015 8:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 06, 2009 7:41 pm
Hozzászólások: 2706
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Gecsa írta:
Apajevics én is kérdeznék:
1 ezzel a hf tömítéssel mi a tapasztalat? Van folyamatosan az adott cégnél raktáron minden méret, vagy kivánság szerint gyorsan legyártják?
2 pár hsz-el feljebb írtad Infernonak, hogy 2E a fészek csere. A kérdés az lenne, hogy hol? Nálunk 5E alatt nem mondott senki árat.


nekem nem jött be amit ők csináltak, sőt szörnyen sikerült, mogyoródi viszont teljesen jó, igaz árban nem éppen ilyen olcsó.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. jan. 17, 2016 11:55 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: hétf. okt. 19, 2015 3:05 pm
Hozzászólások: 1
Üdv!Tanácsot szeretnék kérni egy Lada Vfts motor építéséhez!
Van egy 328-as tengelyem ahoz milyen további motor alkatrészeket ajánlotok?
Előre is köszi!(dugattyú,főtengely,karbi,stb)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. jan. 17, 2016 12:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8878
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Helló!

Először is: 8)

Másodszor: alsó hangon fél milliós tételről beszélünk. Szerintem ennyi pénznél nyugodtan van rá 2-3 napod hogy elolvasd a Tuning részben ezt a topicot, a "hengerfej és Vezérműtengely" topicot. Meg még egy kettőt amire időd van. Minden le van írva.

Szerintem senki nem fogja mégegyszer elkezdeni. Neked meg csak van 2-3 napod olvasgatni mielőtt elköltesz ennyi pénzt. Amíg olvasol addig is kamatozik még egy keveset a bankban :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 18, 2016 12:17 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
En meg azt tanacsolom, hogy fordulj az ismert motor epitok valamelyikehez vagy keresd meg mailbe balachy forumtarsat aki mar epitett par tucat hasonlo motort. Egy VFTS motor az ott kezdodik, hogy 140 loero. Hidd el ezt otthon a garazsba nem fogod osszerakni, ugy hogy az kibirjon tobbet mint 2 kor a garazs korul. 2-3 nap olvasgatas nem potol evtizedek alatt osszegyujtott tapasztalatot, max felhomalyositod magad egy kicsit.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 18, 2016 12:58 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 10:25 am
Hozzászólások: 1375
Tartózkodási hely: UA, Munkács
Ha VFTS motort akarsz akkor a homológ lap szerint kell megépíteni. :wink:
http://www.zsiguli.hu/files/cikk13_VFTS_FIA_homolog.pdf


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 18, 2016 9:57 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 18, 2010 11:34 pm
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: somogy megye
Sikoltass vagy 2mm a hf-ből ,akkor könyítsd el a főtengelyt ,rakj rá dupla karbit és kész is a vöfti moci :D :D .Viccet félre téve olvass ,vagy csináltasd meg valakivel, mert recept erre nincs egyforma,"millió" buktatóval és szívással ,variációval kikövezett út .Többiektől elnézést az off-ér ,csak bölcsnek akartam tüni :mrgreen: :mrgreen:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 18, 2016 11:33 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Csak hogy kicsit tisztába legyél általában így néz ki egy "VFTS -szerű" motor:
2106os blokk 80as löketű könnyített főtengellyel, 80as tarajos dugattyúk, grammolt úszócsapszeges hajtókarok, olajterelős karter, acéllendkerék versenykuplunggal pl:( Sachs MFX 200) Nagyszelepes nagycsatornás hengerfej bronz szelepvezetőkkel Schrick szeleprugóval tarajos dugattyúkhoz átalakított égéstérrel,Nagyalapkörös acél pl: 316/304 vagy 328/328as vezérműtengellyel a sűrítési arány 12.5:1 (ez a tengelyfüggő is hogy mi kerül beépítésre). Két db WEBER DCOE 45ös fekvőkarbi hozzávaló szívócsonkkal és 4-1 es kipufogóleömlővel.
Olcsóbb változatban is anyagárban min. 400.000 Ft és még hozzá jön a két karbi ami újonnan 220-250 ezer Ft között mozog, amúgy meg össze lehet ezt rakni másfél millióból is.
Ha nagyon ez kell neked akkor csináltass egyet hozzáértővel mert ennyi pénzzel nem jó kísérletezni szerintem.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. jan. 20, 2016 2:09 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 06, 2009 7:41 pm
Hozzászólások: 2706
Tartózkodási hely: Dunakeszi
ennyiből már rég 16v motor, kevesebb fogyi alap 100ló, később meg akár 200ló szívóba ugyanannyi pénzből mint egy 160 lovas klasszik motor.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. jan. 20, 2016 9:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Aki VFTS-t akar annak nem szabad hogy számítson a pénz :) Hiába azért a klasszik motor az klasszik motor ám :)

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szer. jan. 20, 2016 10:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Én nem mertem leírni, de van a Klasszik meg a többi..... ez egy típus, az összes nyűgjével. Utcai használatra,meg nincs az a Lada ami a többi nyugati autó között megállná a helyét, versenypályán meg nincs miről beszélni. Karesz pont Nálad nem értem ,beleülsz akár milyen szutyok "rizskazánba" és van fék ,kormány futómű, menetstabilitás! A Ladába mégis az a nagy dolog ,hogy mai szemmel nézve minden része egy kihívás és nem a motor a leggyengébb része. Ez úgy szép ahogy megalkották egy történelmi ereklye a VFTS meg az ereklyék csúcsa..... és van tíz ember az országban aki ilyen motort tud készíteni!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. jan. 24, 2016 9:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Azert az uj Ladakba van fek is meg menetsrabilitas is. De azert nekem nincs gondom ezekkel a klassziknal se. Ugyanugy egy elhanyagolt nyugati is lehet koporso is ilyen szempontbol. Es amennyire mostanaban mindegyik gyartorol derulnek ki a hamisitasok a kibocsajtasi ertekekrol nagyon meg lennek lepedve, hogy a tobbi ertekek is amit megadnak erosen mesekonyv jelleguek. Loero, fogyasztas stb.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 25, 2016 9:58 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Off: én nem vagyok egy VAG rajongó, de nem tudnak annyit hamisítani ,hogy egy szintre kerüljön a két típus! Szerintem szakmailag zseni volt aki ezt a "trükköt" megalkotta! Semmi másról nem szólt mint idióta politikusok azt hitték, hogy 2 évente 10 lóerővel erősebb lesz az autó és környezet barátabb. Magyar viszonylatban a kocákra írt ki ilyet egy -egy észlény évről évre több malacot kellett szülniük 56 előtt! Komolyra fordítva ,számomra sem a forma ,sem a konstrukciós megoldások nem jelentenek nagy élményt! Nyilván van akinek tetszik ,rajong érte ezt tiszteletben tartom ,de az utolsó Lada (többször írtam) a 2106.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 08, 2016 8:42 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 11:46 am
Hozzászólások: 7
Üdv mindenkinek!Építenék egy 2106 blokkból egy jó kis nyomatékos motort.A tömb adott,saját nyugvókkal,saját hengerfejével,hajtókarjaival.Most hozzájutok egy dupla sonkás főtengelyhez.Szeretném megkérdezni,hogy el fog-e fordulni a blokkban marás nélkül?Úgy gondoltam hogy 80mm körüli jó minőségű dugattyúval,zsebmarással,szintbe járatva,kis(max 1,5mm)hengerfej síkolással,kis szelepekkel,de kicsit bővítve.50-es rendszerrel VFTS leömlővel.Niva 1.7,vagy max 296-os tengellyel,de köbölni mindenképp kell.Mechanikus karbival,Hall gyújtással.Utcai autó lesz,kemény futóművel sperrel 4,3:1 diffivel,195/50 15" kerekekkel,R45 váltóval.Sachs kupplunggal.Tudom,hogy nincs bevált konfiguráció és recept de többet láttatok már mint én.Ez élhető együttes lehet?A tömböt sajnos lendkerék nélkül kaptam,és nem tudom megegyezik-e a 2101 és 06 lendkereke,persze súlyra gondolok.Nem akarok semmit könnyíteni,de derékszögelni,hajtókar-dugattyú kombót összeválogatni,grammolni igen.Nem akarok egy ezermillió lóerős sokfokos tengelyű motort 25L/100Km fogyival.Csak jót autózni egy jó motorral.Egy utolsó,ám komplikált kérdésem maradt hátra:ki milyen gyűrű-csapágy márkát használ(t),bevált-nem vált be,ajánlja vagy semmi esetre se tegyem bele.Tudom hogy ez is egyéni,de körvonalakban kérdezném.Köszönöm!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 08, 2016 10:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8878
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
El, szerelték mind a két félével azt a blokkot.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: kedd feb. 09, 2016 10:24 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
A Niva tengely es a 296 kozott eg es fold a kulombseg. Mig az elsovel egy alul nyomatekos es 4000-ig rugalmas motort kapsz addig a 296-al alul semmi nyomatek. 3000-tol lesz barminemu hatekonysag, viszont innen 6000-ig jon meg az ero. Fogyasztast erdemtelen hasonlitani. Literekkel tobb varosba mint a Niva tengellyel. Ha nyomatekot akarsz mint ahogy irod akkor felejtos a 296. En a helyedbe a 06-os blokkbol csinalnek egy 82x84-et . 10-es KV, Niva tengely. A loketbol adodoan sikba fog jarni igy mar nem kell kolteni a blokk sikolasra. Hf-bol se kell sikolni, nem kell fokolo se. Igy kijon a dragabb fotengely ara es van csrebe egy 1.8-as motorod ami az idok vegezeteig fog menni. Gyurubol az NPR bevalt. Palektol lehet rendlni dugattyuval egyetembe.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 13, 2016 8:33 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 11:46 am
Hozzászólások: 7
Köszönöm a válaszokat.A Niva vez.tengely már úton van.A 84-es főtengely nagyon kecsegtet,de ha valami baj van akkor nincs másik.Találtam Kolbenschmidt dugattyút 82mm-el,de Samara.A csapszeg hossza,átmérője jó,magassága talán.Zsebes is és tálas is.De sajna nincs nálam,rendelnem kell.Ez elméletileg jó lesz nekem,ugye?Használ valaki ilyet?Köszönöm! :wink:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 13, 2016 11:59 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Lassan szólni kellene a sporttengely gyártóknak hogy ne gyártsanak ilyen értelmetlen vasdarabokat mert Árpi bátyánk mindenkit lebeszél róla :) Én raknék bele egy Gp-t vagy egy 1500-1600-ot ha nem akarunk forgós motort és többet nyújt mint a 21213 tengely fent is lent is.
Igen, jó a 82-es szamár dugó csak nagy Kv-t nem lehet csinálni vele mert nagy benne a tál.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 13, 2016 11:21 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Én úgy fogalmaznék ,hogy a technika jelenlegi állása szerint teljesen értelmetlen bármiféle "sport" tengellyel gyakorlatozni ,mert a várható teljesítmény köszönő viszonyban sem lesz a ráfordított energiával pénzzel és ráadásul az autó vezethetősége is egy tartományra korlátozódik. A járulékos problémák pedig egy folyamatos fejtörést eredményezhetnek. Ha a tanulás ,hobbi vagy csak önmagunk kipróbálása a cél akkor egy próbát megér.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2016 3:31 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
aki eddig nyomatékos motort kért tőlem ezekkel a tengelyekkel nem lőttem mellé egyáltalán, megelégedéssel használják.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2016 11:29 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Ha borítékba küldtél volna 2-3 mkp nyomatékot 850 körüli tartománytól 2500-ig pluszba, jó lett volna mert ahogy kapcsoltuk fel a fogyasztókat úgy omlott össze az alapjárat. :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2016 12:37 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. ápr. 08, 2007 9:38 pm
Hozzászólások: 858
Tartózkodási hely: Ónod
Én is öregszem, így már én is a nyomaték felé hajlok. A jelenleg motorom 1.6 316HMS nagyon imádom és 2300tól van 1.6 széria szintű nyomatéka mert úgy van fokolva, de sokat fogyaszt és nyűg vele közlekedni. Előző motor 1.8 272 Gaál 1500*1600 ha ehhez hasonlítom mérföldekkel kezelhetőbb volt és nyomatékban többet tudhatott, mert 120 nál ha lepadlóztam ment 175-ig gyönyörűen az 1.6 meg majdhogynem elfogy, de persze sok minden biztos, hogy nem ideálisan van beállítva. Mindenesetre ha kifekszik csinálok egy 1.8 Gaál GP-t és menni is fog, meg jól is fog fogyasztani.

1.6 csak 100as benya, minimum 13Literes fogyi 4000rmp-től igen élvezetes hosszabb kanyarokat is végig lehet írni megfelelő gumival.
1.8 95-98as benya 6,7 Liter minimum, vegyes 10L 1500rpm-től használható, nyomatékban talán jobb, 6000körül elfogy de egyenletesen megy végsebességig, hosszabb kanyarokban csúsztatva hamarabb elfogyott a lóerő. Kezelhetőbb élhetőbb utcára és nem olyan nyűg a közlekedés.

Sajnos nem a legjobb kompromisszum egyik sem, de ritkábban is jutok el játszós pályákra. Nem tehetem meg, hogy versenyautot is tartsak mellette, így marad(lesz) az 1.8 kis Gaál GP tengellyel.

Ez az én gondolatmenetem :)

_________________
A gép: 21013(Ex elektromos Lada) > 1600_HMS_316 http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=68477


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2016 1:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Én eleve nem járatok 850-en semmit nálam min 1000 ford/p, így is eleve a lada motor alapjárati olajnyomása tragédia minek koptassuk a főtengelyt feleslegesen, minek kell annyira az 1000-2000 ford/p tartomány nem ott kell azt nyektetni ez nem diesel autó, meg lehet nézni motorgenerálkor egy széria sok km-t futott motornál amit világ életében csak ott morogtatták alacsony fordulaton meg ami rendesen hajtva is volt hogy melyik van rosszabb állapotban. Másrészt a széria motor is csinálja ezt valamilyen szinten és ha már ilyenen fentakadunk már én is azt mondom akkor vegyünk egy korszerűbb erősebb autót amit nem kell faragni.
Egyébként meg nagyon sokan rosszul állítják be ezeket a tengelyeket, ha valaki órázik is akkor is csak a szívószelepen méri és a gyártó által megadott értékre állítja de senki nem foglalkozik hogy a kipufogón mi jött ki és máris lesz ám akaratlanul is rosszul elfokolt tengely és csodálkozik hogy nem az van amire számított. A másik meg az hogy a mai 95ös benzin ez pancs lassan csak alkatrészt mosni lesz jó, én még a 1971es 2101es széria zsigulimba is 100ast tankolok.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2016 2:00 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 276
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Azért széria motorba a 100 as kicsit erős :) Bár egyszer tankoltam olyat, hogy tejfehér volt a cucc az úszóházban, le is robbantunk Debrecenben, meg el is tévedtünk, jó kis út volt :) Ezen az alapjárat esés dolgon egy szabályzott alapjárati rendszer teljes mértékben segítene. Csak nem tudom hogy lehetne ezt karbival megoldani. Aki teheti, álljon át injektorra.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2016 2:18 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Miért erős? érezhetően jobb, bizonyos fordulatszámban megszűnik egy rezonancia is könnyebben tisztábban megy a motor, nem csak 1 autóban próbáltuk, tapasztaltuk ezt már.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2016 2:29 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 276
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
A kompresszió viszony 1:8,5 gyárilag. Ehhez 100 as benzin? Marad még benne egy kevés tartalék. Ti tudjátok, az enyém vígan elvolt a 95 össel.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2016 5:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Ha lehet neki jobbat adni amitől jobban megy akkor miért ne? egy tank benzinnél kb 1 ezressel több az semmi ennyit megérdemel. Meg hát amíg itt volt napi használatban niva 2 is ami nagyon sokat ment 95-össel azon 2-3 évente le kellett venni a hengerfejet és rendberakni a szelepeket amikor áttértünk a 100-asra ez a hiba megszűnt.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: A jó motor titka
HozzászólásElküldve: vas. feb. 14, 2016 9:57 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Érdekes megközelítése a dolgoknak. Mitől lenne jobb ha a kompresszió tűrését növeled, nem az energia tartalmát? Ha a 95-ös 2 zsíroskenyérni energiát ad át 1 lityi elégetésénél és a 100-as is, de az más szájba is belefér? A Lada nem szeret forogni, ezért ha alacsonyabb tartományban használjuk tovább tart. Ha 3000-nél elváltasz kétszer annyit fog elmenni, mintha 5000-nél kapcsolgatsz. Nagyobb tömeg erő ,2x annyi súrlódás. A hétköznapokban szerintem mindenki egy dinamikus ,könnyen kezelhető autót szeretne modulálható gázzal és nem digitálissal. A tengely fokolása ,fontos de a gyártó egy kiindulási alapot ad meg és a műszaki világban nagyon ritka a sarkos változás, ha csak nincs törés. Egy két fok nem csinál a zabáló farkasból, diétázó báránykát. Az hogy a Lada itt tart az csak a versenysportunknak köszönhető, sehol sincs ekkora kultusza mint nálunk az utcáról nem beszélve. Egy 30 éves Citroen 1600-as motor 100 lóerős és 8 liter körüli átlag fogyit produkál. Egy ezerhatos Lada moci 78 lóerős és 10 körül fogyaszt. 22 lóerő hátrány és 2 liter ezt nem lehet ledolgozni mivel egy egészen más konstrukció, egy 100 lovas Lada 15 alatt nem kajál átlagban. Ezért gondolom ,hogy egy jó játék és nem több. Karbinál próbáltak puffer tartállyal stabilitást kialakítani, ez az autómatta váltós VW vagy Audinál volt a Pierburg karbiknál, de ott alul is volt nyomaték és erő. Az egybenyitás kizárja ,hogy eleget szívjon alacsony fordulaton és szépen egyenletesen ketyegjen. Vagy ha mégis akkor egy lapát előgyújtás meg túldúsítás az ára, de egyiknek sem örülünk mikor tankolunk. Egy jól működő injektor egy sportos motorra meg egy zseni mechatronikai mérnök nagy tapasztalattal és egy hét fékpadon és lesz 80%-a gyárinak. De nyugi lesz olyan gyártó aki elmondja ,hogy kétszer erősebb a gyárinál és ez hozza mindennel a 850-es alapot csak szarul van belőve és 10 alatt kell ennie. :D


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1322 hozzászólás ]  Oldal Előző 123 24 25 26 27 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség