Pontos idő: vas. júl. 12, 2020 7:00 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 827 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 4 517 Következő

Szerinted a zenehallagatás elvonja a figyelmet a vezetésről?
Igen 1%  1%  [ 3 ]
Nem 30%  30%  [ 68 ]
A "normális" zenehallgatás nem 68%  68%  [ 153 ]
Szavazatok száma: 224
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 18, 2005 12:39 pm 
HegeGabi írta:
Na elérkeztünk az engem leginkább foglalkoztató dologhoz. Remélem folytatod :) .
Mindenféleképpen hasznosítani szeretném ezt a részt, hogy legalább a beltér zaja csökkenjen egy kicsit.


Akkor itt a folytatás :) Már úgy is csak ezen a héten leszek, de 1.-e után fojtatom a cikkeket. Lesz még 1-2 érdekes téma, meg segédprogik meg tesztzenék. A szabi alatt még foltozgatom az egészet :)

12. Fejezet


Zajcsillapítás...

Miért is van szükség, az ajtók szigetelésére, csillapítására?
Mi is az a zajcsillapítás?
Mire jó?
Zörög az autód kívül belül?

Elõször is egy tévhitet kell eloszlatni.
A zajcsillapítás elsõsorban nem a kívül vagy belül zörgõ elemek, mûanyag alkatrészek, rendszámtábla elnémítására szolgál!

Ugye sokan emlékszünk még a jó öreg Wartburg 353 típusú gépjármûre. Abból is most éppen az ajtókra gondolok. Nem a nehézkes nagy lendületet igénylõ becsapásra, hanem a még jó állapotában kis erõvel való becsukáskor is jelentkezõ pléhdoboz hangra!
Ez abból a kis hiányosságból adódott, hogy míg más nyugati autóknál volt, itt kimaradt az a darabka bitumen az ajtólemez közepérõl. Ettõl az apró hiányosságtól az ajtó lemez és az ajtókárpit, a tehetetlenség miatt berezonál, és az adja azt az éktelen hangot. A mostani jármûveknél ez a lépés már nem marad ki, tehát nem igazán (pár olcsó kivitelû jármûvet kivéve) lehet hallani azt a hangot esetleg az ajtó lakatolása után. A gépkocsit mozgás közben rengeteg terhelés éri, ilyen a rezonancia is, amely hangformájában is jelentkezik. Ha ezt a rezonanciát megpróbáljuk minél jobban csökkenteni (mondjuk a nagyobb lemezfelületek kezelésével) azt tapasztaljuk, hogy az utazás kellemesebb lesz. A vezetés nem fáraszt annyira, és sokkal nagyobb figyelmet tudunk fordítani a környezetünkre, ami vezetésközben, akár életeket is jelenthet. És persze egy csöndesebb autóban a zene is jobban szól!
Nos az ajtók rezgéscsillapítására ezért van szükség.

Ugyebár az ajtó egy relatíve zárt tér, (alul nyílások, a felül az ablak mellett befolyt víz kivezetése miatt, és a kárpit sem légmentesen zár) amibe a hangszóró bekerül. Lehetne vitázni, hogy végül is reflex, vagy freeair felépítésnek minõsül, de ez inkább egyéni elbírálás kérdése legyen, és jelen esetben nem is annyira fontos. Már csak azért sem, mert az elsõ szetteket eleve ilyen körülmények közé tervezik.

Végül is ajtóba tervezik ezeket a hangszórókat, - melyekhez különbözõ paramétereket adnak meg, és az alapján lehet dobozt építeni. Talán a felfüggesztés paramétere a legmeghatározóbb a dologban (Cms) -, de egy MDF-bõl készült hasonló méretû dobozban, kissé másképp szólnak azért - már csak a fizika törvényei miatt is. Mint tudjuk, a hang az a levegõ rezgése. Ez a rezgés gerjeszti (a hullámhossztól függõen), azaz rezgésbe hozza azt, amivel érintkezik (most nem érdekes hogy miként érintkezik vele). Tehát a hangszóró membránja rezgésbe hozza a levegõt, ezen kívül a kosár is átadja annak a felületnek, amibe bele van építve. A levegõ ugyebár kitölti az egész ajtót, ami igen nagy lemezfelületekbõl áll. Attól függetlenül, hogy a belsõ lemezen mekkora lukak is vannak kivágva, a külsõ lemez igen méretes felületet takar. Minden anyagnak meg van a saját rezgésszáma, és ezt igen csak fel lehet erõsíteni. De itt leginkább a felület méretébõl adódóan jön létre a "zengés", a hangfrekvencia változás hatására. Ez, az anyag és annak mérete miatt történik. Ezért van szükség a lemezfelületek megerõsítésére, merevítésére. Ezek után kaphatunk egy viszonylag merevfalú dobozt. Ennek még ráadásul a belsõ felülete némileg puha is, és innen másképpen, és kevésbé visszaverõdve jutnak el a hangok a fülünkhöz.

Egy merev dobozban, a hangszórónak pozitív irányba változik a hangja, ami a mélyek nagyobb mértékû megjelenésében, precizitásának növekedésében jelentkezik leginkább.
A munka elvégzéséhez pár dologra szükségünk lesz. Elsõsorban sok idõre, ügyességre és bátorságra. Szerszámok tekintetében, csavarhúzók, dugókulcsok, villáskulcsok, fogó, zsíroldószer és hõlég-pisztoly. Természetesen a berakandó csillapító anyag, ami lehet öntapadós bitumenlap, spray formátumú vagy kenhetõ kivitelû csillapítóanyag. A mennyiség egyénileg meghatározandó, mivel minden ajtó más méretû, és az igények is eltérõek.

Az ajtót teljesen ki kell belezni. Ez a munka kissé idõigényes, és a bátorságból is kell hozzá, hogy neki merjen állni az ember. A szerszámok mindenképpen itt szükségesek leginkább, de hát ez egyértelmû dolog. Tehát a teljes ajtót ki kell csontozni, hogy ne legyen benne semmi, ami akadályozhat minket a munkában.

Az ajtó belsõ felületét, már, mint a külsõ lemezét, teljesen zsírtalanítjuk, majd megszárítjuk.

A behelyezett csillapítóanyagot, ha szükséges méretre kell vágni, a nyílásokat utólag is kilehet vágni, ez legfõképpen a kilincs kialakításától függ, mert ott lehet, hogy elõre kell kivágni.
A felragasztott bitumenlapot, a már konkrét helyén némi nyomással rögzíthetjük, de mindenképpen szükség van utána melegítésre. Erre a dologra már csak azért is szükségünk van, mert ettõl jobban odatapad a lemezhez a ragasztó. A még nem érintkezõ felületeket, amiket a merevség miatt nem tudtunk még a lemezhez idomítani, is formára alakíthatók lesznek. Ezek után már teljes felületével tapad a bitumenlap a lemezhez.

Ezek után következhet a visszaszerelése a kilincsnek, és a zárszerkezetnek. A szétszedéskor megfigyeltük mi hol található, de az esetleges vezetékek már eléggé úgy álnak, hogy mutatják az irányukat, helyüket. Tehát az ablak miatti kerülõkre figyeljünk, hogy ne legyen útban semmi majd az ablakvezetõ sínnek, és az üvegnek.
Az ablakemelõ szerkezet visszahelyezése és rögzítése, nem jelenthet problémát már a kivétel után. A beállításával sem lehet nagyon probléma, hiszen a csavarok nyomai láthatóak. Az üveg behelyezésekor vigyázzunk, nehogy összetörjük véletlenül, vagy a fényezést kívül megsértsük.

Amikor visszaraktuk az alkatrészeket, tömítõgumikat, ellenõrizzük hogy megfelelõen a helyén van-e. Ha nincsen a helyén, nehézkes a beillesztése az üvegnek, és hosszú játszadozás lehet, amire a helyére kerül, mivel nem biztos, hogy hozzáférünk a helyhez az üvegtõl.

Már csak az ajtókárpit visszahelyezése maradt, ami már talán unalomig gyakorolt, és könnyû feladat. De csak ez az a pillanat, amikor elmondhatjuk, hogy készen vagyunk.

Ez az egyik oldal volt, még hátra van a másik oldal szigetelése, de azt már könnyebb lesz, mivel már begyakoroltuk a dolgot, és tudjuk a trükköket.

Nem feltétlen elegendõ a külsõ lemezfelület merevítése, lehet, hogy a belsõ lemezt is meg kell erõsíteni, de az már kisebb munkával megoldható. Ezen kívül, ami, mint a belsõ oldal merevítése is, csak használat közben derül ki, lehet, hogy a kárpitot is kell még merevíteni. Ezek mellett lehet némi polifoam-ra is szükség lesz még, hogy a kárpit és a belsõ lemez, egymáshoz érését kiküszöböljük.

Eredetik alapján össze- és átdolgozta, továbbá saját véleménnyel +fûszerezte: dagonya


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 18, 2005 1:38 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 03, 2005 1:35 pm
Hozzászólások: 893
Tartózkodási hely: Budapest
dagonya írta:
A behelyezett csillapítóanyagot, ha szükséges méretre kell vágni, a nyílásokat utólag is kilehet vágni, ez legfõképpen a kilincs kialakításától függ, mert ott lehet, hogy elõre kell kivágni.
A felragasztott bitumenlapot, a már konkrét helyén némi nyomással rögzíthetjük,

Hali!

Köszi mindent, a Ladás társadalom nevében is, remélem nem sértõdnek meg, ha a nevükben beszélek :)
A bitumenlap, az mi? Ilyet a hifista boltokban lehet kapni? Vagy van valami köznapibb, magyarul olcsóbb változata, mert gondolom, hogy amit az audioboltokban lehet kapni, az nem két fillér?
Épitkezõk áruházában lehet ilyet találni? Ha nem, akkor hol lehet utánanézni ilyen dolgoknak?

Köszi, további sok sikert, kitartást, Üdv, HegeGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 18, 2005 2:38 pm 
Én barkácsáruházakban szoktam beszerezni esetleg szigetelõk boltjában. Olyan mint, ha 3-4 mm vastag kátrányréteg lenne, az egyik oldalán nylonnal.
Persze a hatása közel sem olyan, mint az igazi zajcsillapitóké, de az ára is eltörpül azoké mellett. :D Ha lehetõséged és helyed van rá, érdemes 2-3 rétegben fölhelyezni, keresztkötéssel, vagyis úgy, mint a téglák a falban - 1 köt össze két másikat. Ez nagyban növeli a hatásfokot. Mint mondtam nem olyan, mint a profi hangszigetelõ anyag, de +fox lepõdni az eredményen. Cak vigyázz, hogy sehol ne hagyjál ki rést, mert akkor majdnem olyan, mint ha nem is lenne. Én úgy szoktam, hogy teljes szigetelés után visszaszerelem a vezetõülést meg a kötelezõ elemeket és megyek vele mindenféle útviszonyok között. Fülelek és +hallani ha valahol javitásra szorul a szigetelés. :D

sok sikert

dagonya


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 19, 2005 6:52 am 
13. Fejezet


Mélysugárzó láda gyártás...

Hogyan csinálhatod meg házilag?
Ha van elég türelmed és bõvelkedsz szabadidõben, akkor itt a recept...

Miért is építsünk ládát? Az egyedi igény kielégítésére, hogy jobban illeszkedjen az autóhoz, a meglévõ rendszerünkhöz, jobb hangzást akarunk vagy esetleg fix beépített dobozt, szeretnénk.

Elsõ lépés:
El kell dönteni mit is, kíván a kocsi típusa. Már, mint hogy milyen típusú ládát kellene építeni. Általánosságban mondható, hogy a zárt ládák adják a legmuzikálisabb hangzást, de ezeknek viszonylag nagy teljesítmény kell a hajtásukhoz. További elõnyük, hogy szinte kivétel nélkül alkalmazhatóak minden karosszéria típusban. Aztán vannak a reflex ládák, melyek némileg vesztenek (vagy inkább veszthetnek) muzikalitásukból, és csak a legjobb kivitelek képesek felvenni a versenyt a zárt dobozokkal. Hatalmas elõnyük kiváló hatásfokukban keresendõ. Végül a sáváteresztõ ládákról is érdemes pár szót tenni, melyek gyakorlatilag a zárt és reflex ládák torz szüleménye, melyek csupán egy szûk sávszélességen szólalnak meg. Sajnos ez a kialakítás sokszor a gagyi kategóriába sorolható, hisz neonnal, plexivel megvadítva, egy rosszabb hangszóróval is képes ámulatba ejteni a tucctucc zenét szeretõket...Tervezésük, elkészítésük igen nagy tapasztalatot és szakértelmet igényel, azonban zenei értelemben korrekt darabbal összefutni szinte lehetetlen...

Ezek a más-más ládatípusok, különbözõ jármû típusokban, eltérõen szólnak. Egy limousine, lépcsõshátú autóban leginkább a zárt láda szól jól, viszont igényli a nagyobb teljesítményû erõsítõt. Egy egyterûben, kombiban vagy ferdehátúban a reflexek talán jobb hatásfokkal üzemeltethetõek. De hát mindenhol lehet kompromisszumokat kötni, és találni kivételeket, amik lehetnek jók más környezetben is. De ami mégis a legfontosabb, hogy mindenképpen egyéni meghallgatás útján kell választani!

Második lépés:
A hangszóró megtalálása következik, aminél a zenei ízlés, a rendszerhez való illeszkedés a legfontosabb – no meg a pénztárca vastagsága! A hangminõsége a legfontosabb, de mindenképpen a megfelelõ ládatípusban kell ezt meghallgatni, mert egyik hangszóró sem képes nyitott, és zárt ládában is jól zenélni. Ezt a dolgot a hangszóró paraméterei alapján sem lehet eldönteni, ebben biztosan tudnak segíteni a beszerelõk. Az új hangszórókhoz mindig szoktak ajánlásokat tenni, láda típusokra és méretekre, a használtakhoz pedig rendszerint találunk letölthetõ adatokat a neten. Ezek az értékek iránymutatóak, mert valójában a te ízlésed a döntõ, ami nem biztos hogy egybeesik a gyári láda tervezõjével. De akár úgy is felfoghatjuk, hogy olyan ládát készítenek, melyek az általános igényeket tökéletesen kielégítik.

Harmadik lépés:
A tervezés! Ebben rengetek számítógépes program áll a rendelkezésünkre. Szinte minden nagy gyártónak van sajátja, amivel ládákat lehet tervezni a hangszóróihoz, de léteznek általánosak is. Ezek között végül is saját kedvünk szerint válogathatunk, azonban apró különbségek lehetnek a kiszámított értékek között. A gyár által megadott paraméterek általában vagy a legnagyobb hangnyomást, vagy a legkisebb térfogaton még jól hallgatható kompromisszumot célozzák meg.

Természetesen vakon a program által kidobott paraméterekben sem lehet bízni, hisz ezzel csak megpróbáljuk modellezni a láda és a hangszóró viselkedését egy megvalósíthatatlan körülményben, süketszobai steril állapotban. A kocsi csomagtere, vagy ahová éppen kerül a láda egy állandóan változó környezetnek tekinthetõ, köszönhetõen a hõmérséklet, rezgés, külsõ zajok, természeti behatások, és egyéb dolgok miatt. Tehát ha elkészül a láda, még mindig elõfordulhat, hogy nem egészen fog tetszeni a hang. Ekkor is lehet még hangolni néhány aprósággal. Azonban ne erre építsünk...Ezek a dolgok már kész ládával való varázslások, amik a csillapítás mértékének változtatása, némi szivaccsal való bélelés, a doboz helyzetének megtalálása, elforgatás hosszirányból keresztbe, hogy nagyobb szabad térbe nézzen a hangszóró, a reflexcsõ hosszának változtatása, amivel hangolni lehet a láda frekvenciáját, és az erõsítõn, a váltási frekvencia megkeresése, hogy meddig is szólaljanak meg a ládán a mélyhangok!

Negyedik lépés:
A megvalósítás, amihez kell némi idõ és rengeteg ügyesség. Persze a szerszámokról se feledkezzünk meg, ami nem csak kézifûrészbõl és csavarhúzóból áll. Sõt legfõképpen nem ezekbõl. Nem árt, ha van körfûrész, amivel lehet egyenesen is vágni, nem úgy mind a dekopírral - itt legfõképpen a lap elhajlására gondolok, és nem a kijelölt vonalra. Kézi fúrógép, és az állványos sem lényegtelen, már csak hogy egyenes legyen a furat - mivel a 2 cm szélességbõl könnyen kikandikálhat a csavar, ha ferdén fúrunk bele - és a csavarfejnek a süllyesztéshez. És mindenképpen fúrni kell a csavar számára, (igen vannak más lehetõségek is, és asztalos illetõ lehet, hogy csapolná ragasztás elõtt, vagy sarokléccel erõsítené meg a kötéseket, vagy netán derékszögû lemezzel rögzítené az oldalakat, tehát van választási lehetõség sokféle) mert különben szétszakad az anyag, és akkor nem fog semmit sem a csavar. Csavarozó gép sem árt, mert ha sok csavar kerül bele, akkor 3-4-szeri csavarozás igen fárasztó lehet.

Vágjuk le a program által megadott méretû lapokat.

A elõlapot körben feljelöljük a szélétõl 1 cm távolságban, és ezen a vonalon kiosztjuk a csavartávolságokat. Én 4-5 cm-nél nem teszem távolabb egymástól a csavarokat. Ez már a bombabiztos kategória. Ezután fúróval kifúrjuk a lyukakat, elõször a csavar magméretére, és a süllyesztéseket is elvégezhetjük.

A láda, ha döntött hátú lesz, akkor szükséges az aljánál és a tetejénél a megfelelõ szögû letörés. Ezt legpontosabban maróval lehet megoldani, de ha dönthetõ a dekopir vagy a körfûrész talpa, akkor azokkal szintén elvégezhetõ.

Következik az oldallapok megfúrása, amihez az elõlapot használjuk mintának. Azt ugye már az elõzõekben feljelöltük és kifúrtuk. Ez alapján biztosan stimmelni fog a furat helye.

Az összeállításhoz nem árt, ha van némi hulladékunk, ami segítséget nyújthat a derékszögek, és az egyenesek beállításához.
Elõször az alsó vagy felsõ lappal kezdjünk, és a két legszélsõ csavar helyét jelöljük be, kézi fúrógép használatával, a már kifúrt minta alapján. Az illesztésekre figyeljünk, ezért is kell egy darabka hulladék anyag. A 2 furat bejelölése után, ha elfér az oszlopos fúró alatt a darab, akkor azon, ha nem, akkor figyelve a lehetõ legmerõlegesebben fúrjunk bele az anyagba, a csavar hosszától függõ mélységben.
A két furat elkészítése után csavarozzuk fel ellenõrizve, hogy megfelelõ-e az illesztés, és a többi jelölést ez után végezzük el. Utána fúrjuk ki óvatosan azokat a lyukakat is.
Ezek után az elõlap furatait, amik már feljelölésre kerültek az oldallapokon, felfúrhatjuk csavarméretûre, mivel azon csak át kell, hogy menjen, és nem kell benne fognia a csavarnak. Már csak az összecsavarozás van hátra. Ez adja a következõ, oldanak a méretet és a mintát.

Miután az elõlaphoz a teteje és az oldallapok fel vannak csavarozva, csak az oldallaphoz kell hozzá rögzíteni a fedelet. Az oldallaphoz való illesztés a szokásos módon a fedélre elõre feljelölt és kifúrt lyukak használatával a történjen. A hulladékunkat használjuk az illesztés biztosításához.

Az alsó lapot szintén a felsõvel azonos módon, ajánlott elõször az elõlaphoz, majd utána az oldallapokhoz rögzíteni, a már ismertetett, és unottá gyakorolt módon.

Itt viszont még van egy kis munka. Az oldalfalak és az alsó és felsõ lap vonalát nem árt meg síkba húzni valami módon. Ehhez igen ajánlott kézi gyalugép és csiszoló gép, hogy a sík valóban sík legyen. Kézzel ez a mûvelet szinte megoldhatatlan. Ha még tömör felület lenne, akkor nagyobb az esélye.

A hátlapot is körbe feljelöljük és kifúrjuk. A szokásos sablonos módszerrel feljelöljük két lépésben a lyukakat, majd miután kifúrtuk õket rögzítjük a hátlapot.

Az illesztésekre figyeljünk.

Feljelöljük a hangszóró, és az esetleges reflexcsõ helyét.

Kivágjuk a feljelölt helyeken a lyukakat, majd hozzáigazítjuk kézi reszelõvel és csiszolóvászonnal, a bele kerülõ elemekhez, azoknak helyükre próbálásával.
Mindenképpen figyeljünk a kárpit vastagságára is, mert különben bonthatjuk a kárpitozást, és reszelhetünk újra.

A csatlakozó helyének feljelölése, amit az oldal vagy a hát falon szoktak elhelyezni. Ezeknek több fajtája van, ízlés és használati szempontok alapján válasszunk. Ha a ládát sûrûn kell ki, illetve beszerelni de, közben használjuk a front rendszert, akkor érdemes rövidzár-mentes Speakon csatlakozót alkalmazni

A csatlakozónak szánt helyet is kivágjuk, ha szükséges igazítunk rajta, hogy a kárpittal együtt beférjen a csatlakozó.
A csavarral rögzített elemek rögzítési pontjainak a kifúrását is ajánlott most elvégezni, mert a kárpitozás után már kicsit körülményesebb, és nem biztos, hogy szép eredményt fog hozni.

A ládát megbontva elkezdjük összeragasztani az oldalakat. Ezzel az esetleges apró hézagokat is kitöltjük, és a csavarokon kívül még rögzítjük a láda elemeit.
Az illeszkedõ felületeket mindenképpen csiszoljuk fel, mert a kemény felülethez nem ragad megfelelõen a ragasztó. Ezt csiszolóvászonnal vagy reszelõvel is megtehetjük. A felületet alaposan kenjük be ragasztóval, nem baj, ha kifolyik összecsavarozáskor, a kárpit alatt úgy sem látszik majd.

Megfelelõ szélességû és hosszúságú kárpit darab leszabása, ami elegendõ lesz a doboz befedéséhez.

A kárpitot Lehetõleg az alsó laptól kezdjük el ragasztani, így nem igazán fog látszani az illesztés. Az egész láda felületét csiszoljuk fel, hogy a ragasztó megfelelõen tudjon tapadni majd. Itt is alaposan, egyenletesen kenjük be a felületeket, de vigyázzunk ne legyen túl sok, mert akkor átázhat a kárpit és az már csúnya látvány lesz. Ajánlott a Palma-Tex erõsragasztó. Lehetõleg kisebb felületeket kenjünk be egyszerre, mert a ragasztó meghúzhat, és akkor már nem igazán ragad. Miután bekentük a felületet, a kárpitot feszítsük rá, és terheljük le rövid idõre. Ezt a ragasztó használati utasítása úgyis leírja.

Az oldallapok kárpitozása. Az oldalsó nagy felületeket hajtsuk be, és az egymáson lévõ rétegeket, vonalzó mentén, tapétázó késsel vágjuk el. Így megkapjuk az egyenes és passzoló illesztéseket. Ezeket egyesével ragasszuk hozzá az oldallaphoz, közben persze a szükséges technikai szüneteket megtartva. A szemben lévõ oldalt, erõsem hozzányomva a már felragasztott kárpit széléhez, így lehet a legrejtettebb illesztést létrehozni.

A felsõ háromszögeket elõször ollóval vágjuk le, mégpedig a két réteg egyszerre történõ vágásával, ami után marad néni felesleg még. Ezt a felesleget vonalzó és tapétázó kés segítségével tudjuk egyenesre, és megfelelõ illeszkedésûre szabni. Ez után lehet ragasztani és terhelni a ragasztott felületet, a megfelelõ tapadás érdekében.

Miután ezzel a mûveletsorral eltöltöttük azt a pár órát, amit igényel, már csak a kárpit kivágása, és az elemek, beszerelése van hátra.

A már elõre kifúrt lyukakat meg kell találni, de ez várhatóan nem fog nagy problémát okozni. Mivel mi készítettük, ezért várhatóan emlékszünk milyen irányban is állt a hangszóró felirata, és ezek alapján nem okozhat problémát a csavarfuratok meglelése.
Ha nem kaptunk egy darabban akkora reflexcsövet, mint amekkorára szükségünk lenne, akkor azt még össze kell ragasztanunk. Ezek elég kicsi hézaggal rendelkezõ csövek, ezért ha bekenjük az illeszkedõ felületeket, stabil kötést kapunk. A hosszát meg szalagmérce segítségével tudjuk beállítani, egymással szemben mérve, hogy egyenesen álljon.


Eredetik alapján össze- és átdolgozta, továbbá saját véleménnyel +fûszerezte: dagonya


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 22, 2005 6:30 am 
14. Fejezet


Ajtópanel készítés házilag...

Hogyan csinálhatod meg házilag?
Ha van elég türelmed és bõvelkedsz szabadidõben, akkor itt a recept...


Az ajtópanel készítéshez a következõkre lesz szükséged:

Szerszámok:
Szúrófûrész, kárpitos tûzõgép, hõlégfúvó vagy hajszárító,

10mm-es MDF lap, mûbõr, PALMA TEX vagy FIX,

Autófesték boltokban kell megvenned a következõket:
üvegszálas gitt (pl. BODY FIEBER), pormaszk,
mûanyag spatula, 80-as csiszolópapír,


1. Az ajtópanel levétele után meghatározod azt a formát ami pontosan illeszkedik a kárpit formavilágához.
Készítened kell papírból egy sablont.

2. A kész sablont valamint a hangszórók keretét körberajzolod egy 10mm-es MDF lapon.

3. Az MDF-bõl kivágod a felrajzolt elemeket. Vágsz egy legalább akkora nyílást az alsó lapra mint amekkorát a hangszórónak vágtál, azért, hogy a lehetõ legjobban "beszólhasson" a hangszóró az ajtóba.

4. Pattex ragasztópisztoly és kartonpapír csíkok segítségével beállítod a hangszórók dõlését, majd a kereteket ragasztással rögzíted.

5. A hangszórókarika és az alsó rész közötti üres helyet kartonpapírral összeragasztod.
Ügyelj arra, hogy minél nagyobb üreget hagyj a hangszórónak, így kevesebb üvegszálas gittet kell majd használnod és a kész panel is könnyû lesz (nem fog leszakadni az ajtókárpit ha erõsebben becsapod az ajtót).

6. Itt jön a dolog nehezebb része: Az üvegszálas gittbõl csak kis mennyiséget keverj be! Ez a puding halmazállapotú anyag képes 5 perc alatt betonkeményre kötni. Vidd fel több rétegben és közben csiszold le a kiálló részeket. (Jól szellõzõ helyen csináld, a száradáskor keletkezõ gáz és a por amit lecsiszoltál mérgezõ)

7. Miután készre csiszoltad a panelt még ellenõrizned kell, hogy az pontosan illeszkedik-e az ajtókárpithoz, ha szükséges az alsó falap és a kárpit közötti rést töltsd fel gittel. Az ajtókárpitot ragsztgasd le papírcsíkokkal, kenj fel körben a panel aljára gittet, majd nyomd rá a helyére, miután megkötött csiszold le a felesleget.

8. A bõrözéshez olyan mûbõrt használj ami jól nyújtható, különben nem lesz szép a végeredmény.
Kend be ragasztóval a bõrt és a panelt is. Használj hõlégfúvót vagy hajszárítót a mûbõr felpuhításához így az könnyen nyújhatóvá válik.

9. A hangszórókerettõl a panel hátsó részéig húzd be mûbõrrel a panelt ügyelve arra, hogy ne gyûrõdjön meg a bõr, ha nem nyúlik megfelelõen akkor melegítsd fel. A felesleges részeket le kell vágni és a bõrt kárpitos tûzõgéppel kell a panel hátoldalán rögzíteni.

10. A kész panelen a hangszórókarika szélétõl 2cm-re vágd ki a mûbõrt, amit majd a hangszóró fog behúzni a helyére.

11. Vágd ki az ajtókárpitot.
Az ajtópanelt csavarokkal rögzítsd az ajtókárpit belsõ oldala felõl.

12. Most már becsvarozhatod a hangszórót, ügyelj arra, hogy ne sérüljön a mûbõr.
Ha már becsavaroztad a hangszórót akkor „némi" erõszak árán bele tudod préselni a hangszórórácsot is a keretbe.

13. Mielõtt hozzálátsz az ajtópanel barkácsoláshoz, azért nem árt kipróbálni, hogy a bõr vastagságától bepattintható-e a hangszórórács. Ha nem akkor a fából készült karika maradjon a panel felsõ része, a hangszórókarikát pedig a bõrözés után a normál módszerrel szereld fel.

Ez így leírva egyszerûnek tûnik. Annál nagyobb szívás nekiállni. Annál is inkább, mert otthon nem tudod gyakorolni, hacsak nem az összes ismerõsödnek te készíted. Az elsõ lesz az „egyetlen”.


Eredetik alapján össze- és átdolgozta, továbbá saját véleménnyel +fûszerezte: dagonya


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 22, 2005 8:21 am 
Jók a cikkeid dagonya!!! De a hangszóróvásárláshoz egy fontos dolgot hozzá szeretnék tenni. A levegõt a membrán rezegteti ez a hangszóró lelke. tehát mindegy, hogy milyen a hangszóró (Sony, Pioneer, Alpine, Daewoo) az a lényeg milyen benne a membrán. A membrán anyaga álltalában papír vagy valamilyen fém. Aki hangszórót vesz ne foglalkozzon semmivel csak a membránnal (az, hogy hány wattos az mindegy csak a jó minõségû membrán tud nagy teljesítményt leadni). A papírmembránosnál egyszerû a helyzet csak meg kell nézni mennyire finom a papír (ez könnyû, ha közelrõl sem látsz hibát akkor jó, és ha sehol nincs rajta ragasztó). A fémnél nehezebb a dolgunk. Elõször is kerüljük a festett membránt, mert a festék csak rontja a hangzást (és a festék eltakarhatja a fém hibáit), fontos, hogy a membránon ne legyen karc és semmilyen látható hiba. Itt támpont lehet a membrán széle ha az szépen meg van csinálva akkor az jól fog szólni. A watt nem minden azt mindenki rá tudja írni. Az ár azonban nem!!! Látszólag két egyforma fal közt ha 30000-nél nagyobb a diferencia az nem véletlen!!! Persze lehet szerencsénk :lol:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 22, 2005 8:39 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Mint hangszoro javító valóban sokat számít a membrán anyag keménysége , de nem csak az! , Például számít a membrán széle is , ha lágy hangzást akarsz elérni kis telejsítményû hangszóród vagy hatalmas membrán útra van szükség mert puha anyagbol van a szél , ha kicsit keményebb , kevesebb a lengésed , de sokkal határozottabban szól. el szabad felejteni a gagyi szivacs , sziloplasztbol öntött széleket. Gumi szél, Én biciklibelsöböl öntetem gumisnál a gumiszéleleimet 10-13-16-20-25-30-40-46 méretekbe. Legutobb egy Quadral hangszoron kellett gumiszélt és tekercset cserélnem mert valami fakezü elbarmolta és szivacs szélt rakot rá . mondanom sem kell hogy 100e/pár a hangfal és egy 20 éves orion szebben szolt nála. Mostanába már szerencsére a legtöbb gyártó 30W felett már fém csévetestet alkalmaz , régen papír volt , megégett. Persze a nagyobb tekercsek ugyancsak nem fémböl hanem ebonitbol készülnek 10cm átmérõ körüli tekercsekre gondolok ugy 500-900W körül. Membránt lehet kicsit tuningolni , keményítéssel , általába parketta lakkot használok mert az szárad ugy meg hogy kicsit rugalmas marad , de kemény is , ezt nehéz felvinni , így létezik fujós változat is a lakkbol az is magyon megfelelõ , hangzásvilágba nagyobb membránnál elöjönnek a mély tartományok fõként .

Egy kis tapasztalat 10 év alatt :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 22, 2005 8:51 am 
A 10 éves tapasztalatoddal nem tud versenyezni az én két hónapi szívásom, de úgy gondolom, hogy egy jó minõségû pioneer hangfal gyári széle, már annyira jó, hogy békén kell hagyni(tapasztalat 15 éves pioneer falak vannak a csacsimban és szerintem szebben szól, mint több új) mérnök édesapám szerint azért dolgoznak a mérnökök hogy a felhasználó ne nagyon kontárkodjon a precíziós dolgokba!!! :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 26, 2005 2:00 pm 
Hello!

Van egy 1988-as évj. Samarám, és ki szeretném cserélni a rádió antennáját, mivel igen gagyi minõségû és kinézetre is csúnya. A tetõre van felszerelve, elöl középen. Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy hogyan lehet (lehetõleg roncsolás nélkül :) ) lebontani a tetõkárpitot, hogy belülrõl hozzáférjek az antennát rögzítõ csavarhoz?

Üdv: k.i.2108


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 26, 2005 2:55 pm 
néger írta:
az a lényeg milyen benne a membrán. A membrán anyaga álltalában papír vagy valamilyen fém. Aki hangszórót vesz ne foglalkozzon semmivel csak a membránnal (az, hogy hány wattos az mindegy csak a jó minõségû membrán tud nagy teljesítményt leadni)


Ehhez én még annyit tennék hozzá, hogy a membrán anyaga mellett fontos még a hangszóró felfüggesztésének keménysége (mennyire könnyen mozog a membrán), a mágnes erõssége, erõtényezõje, és pl. a kosár felépítése, anyaga is (rezonancia szempontjából - gyengébb lemezkosarak saját maguk is berezonálhatnak). Ez fontos pl. abból a szempontból, hogy hová lesz használva a hangszóró (ajtóba, kalaptartóba, ládába).
Az adott frekitartományhoz tartozó hangszórók (magas, közép, mélyközép, szub) különbözõ felépítéssel rendelkeznek, a paramétereik a lesugárzandó frekvenciatartományokhoz vannak kialakítva.
Egyébként a wattszámnál szerintem is vannak sokkal fontosabb dolgok, ilyen pl. az érzékenység, amitõl nagyban függ, hogy az erõsítõbõl érkezõ jelet milyen árányban tudja hallható hanggá alakítani az erõsítõ.

üdv: k.i.2108


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2005 6:32 am 
Köszi az építõ jellegû hozzászólásokat. Mindegyiket beteszem a cikkekbe és így elõbb-utóbb megszületik a nagy mû. :D
A még hátralévõ cikkeket kicsit rendezgetni kell. Vannak még tesztzenék normál és Mp3 módban, illetve hangfal- és keresztváltó-méretezõ programok is. Ezeket - ha találok +felelõ tárhelyet - feltöltöm majd szépen. Addíg is, ha valakinek szüksége van rá, privben szívesen küldök.

dagonya


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 12, 2005 12:15 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 11:10 pm
Hozzászólások: 731
Tartózkodási hely: Budapest
Hali!

Tegnap éjjel hazafelé elkezdtem lábra is nyomatni a fûtést, és hazaérve észrevettem, hogy a kardánbox is eléggé átmelegedett, gondolom ez normális :)
A gondom csak az, hogy az új rádiónak is kijutott eléggé a melegbõl, az elõlap már majdnem szabályosan sütött, mikor levettem. Elvileg ez így normális, vagy mi?
A rádió leírásában van egy kisbetûs rész, hogy el van látva túlmelegedés elleni elektronikával, de akkor is belém állt a szar :(

Köszi!

_________________
http://kep.tar.hu/bendoo


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 12, 2005 12:34 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Nemkell félned semmi baja nemlesz a fejegységednek. 2x ennyi hõre van tulmelegedés .

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 12, 2005 4:00 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 11:10 pm
Hozzászólások: 731
Tartózkodási hely: Budapest
Hát reméltem, de ha már ekkora hõnél majdnem lenyomatott hagyott a tenyeremen az elõlap, akkor mire eljut odáig, hogy túlmelegedjen,már rég elolvadt az egész :lol:

De ha már itt vagyok, azthittem, hogy a hátulján lévõ két RCA, az az erõsítõ kimenete. De tévedtem, az egy szimpla AUX IN csati. Ha esetleg majd akarnék valami mélyen dübörgõt a csomagtartóba, az erõsítõt hová kötöm?

_________________
http://kep.tar.hu/bendoo


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 12, 2005 5:29 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
ha nincs az adatlapján ami a fejegység tetején van általába , akkor nincs kimeneted.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 13, 2005 6:33 am 
Vagy olyan erõsítõt kell beszerezned, ami tud hangszórókimenetet is fogadni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 18, 2005 12:59 am 
Bendo írta:
....Ha esetleg majd akarnék valami mélyen dübörgõt a csomagtartóba, az erõsítõt hová kötöm?


Hali!

Léteznek nagyszerû eszközõk ennek kiküszöbölésére, egészen egyszerûen rá lehet kötni pl. a hátsó két csatornára párhuzamban, és máris van vonal kimeneted. Még a kimenõ feszültséget is lehet állítgatni, végfokhoz igazítani. kb 1500HUF


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 18, 2005 3:21 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 11:10 pm
Hozzászólások: 731
Tartózkodási hely: Budapest
Köszi !

_________________
http://kep.tar.hu/bendoo


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 09, 2005 4:55 pm 
grano írta:
dagonya írta:
http://www.mnc.hu./03%20Enroute/cd-mp3/39703.html
Attól függ, hogyé adták :!:

Háát ez, meg 2 10-es SAL, meg 2 16-os SAL, meg egy olyan autós aljzat ami ehhez a cucchoz kellett 34 alatt jött ki.

Igy milyen ? :-)

Grano
ps: használd az Idézet gombot a szerkeszt helyett és a quote részt ne töröld ki.


Nos látom nagyon olcsón jutottál hozzá ezekhez a hancuccokhoz... Esetleg nem tudsz valamit ilyen árban mint a tied??? De engem csak fejegység érdekel egyenlõre meg vmi mélyláda vagy ilyesmi, mert hangfalaim vannak a gépbe... De a régi levehetõ elõlapos kazettás JVC magnót már le kéne cserélnem cd-sre... Ha tud valaki segiteni pls szóljon!! siposedina@gmail.com az e.mail cimem! Köszi elõre is!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 09, 2005 5:35 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 7:21 pm
Hozzászólások: 154
Kiccsaj írta:
grano írta:
dagonya írta:
http://www.mnc.hu./03%20Enroute/cd-mp3/39703.html
Attól függ, hogyé adták :!:

Háát ez, meg 2 10-es SAL, meg 2 16-os SAL, meg egy olyan autós aljzat ami ehhez a cucchoz kellett 34 alatt jött ki.
Igy milyen ? :-)
Grano
ps: használd az Idézet gombot a szerkeszt helyett és a quote részt ne töröld ki.

Nos látom nagyon olcsón jutottál hozzá ezekhez a hancuccokhoz... Esetleg nem tudsz valamit ilyen árban mint a tied??? De engem csak fejegység érdekel egyenlõre meg vmi mélyláda vagy ilyesmi, mert hangfalaim vannak a gépbe... De a régi levehetõ elõlapos kazettás JVC magnót már le kéne cserélnem cd-sre... Ha tud valaki segiteni pls szóljon!! siposedina@gmail.com az e.mail cimem! Köszi elõre is!

Shade rossz hírem van: a boltos haver, a fejegységet akciósan vette én meg tõle annyiért. :-(
Amugy kirakva nála akkor 30e volt. H van e még neki nem tom.

Grano


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 09, 2005 6:12 pm 
Kössz azért Grano az infót! Ha esetleg valaki tud olcsó fejet szerezni akkor szóljon PLS! Elõre köszi anna aki segit! Mindegy milyen márka csak cd-lejátszós legyen occsón... :D :lol:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 09, 2005 7:58 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 11:10 pm
Hozzászólások: 731
Tartózkodási hely: Budapest
Kiccsaj írta:
Kössz azért Grano az infót! Ha esetleg valaki tud olcsó fejet szerezni akkor szóljon PLS! Elõre köszi anna aki segit! Mindegy milyen márka csak cd-lejátszós legyen occsón... :D :lol:


Szia!

Én a METRO-ba vettem Daewoo MP3-as fejegységet 17000-ért, de volt több fajta is, 14000-40000-ig, gagyitól a világmárkáig. Mivel én gagyit nem akartam, ezért választottam a középutat. Ha neked nem kell valami ultra brutál, szerintem nézz ott is körül. Sima Cd-s fejegységeket nem néztem, mert mindenáron MP3-asat akartam, de biztos voltak azok is.

A METRO egyetlen hátulütõje, hogy csak vásárlói kártyával vásárolhatsz, ez ha nincs, ott a helyszínen tudod asszem kiváltani.

_________________
http://kep.tar.hu/bendoo


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 09, 2005 8:19 pm 
Bendo írta:
Kiccsaj írta:
Kössz azért Grano az infót! Ha esetleg valaki tud olcsó fejet szerezni akkor szóljon PLS! Elõre köszi anna aki segit! Mindegy milyen márka csak cd-lejátszós legyen occsón... :D :lol:


Szia!

Én a METRO-ba vettem Daewoo MP3-as fejegységet 17000-ért, de volt több fajta is, 14000-40000-ig, gagyitól a világmárkáig. Mivel én gagyit nem akartam, ezért választottam a középutat. Ha neked nem kell valami ultra brutál, szerintem nézz ott is körül. Sima Cd-s fejegységeket nem néztem, mert mindenáron MP3-asat akartam, de biztos voltak azok is.

A METRO egyetlen hátulütõje, hogy csak vásárlói kártyával vásárolhatsz, ez ha nincs, ott a helyszínen tudod asszem kiváltani.

Van egy kis sajnálatos probléma... Zalaegerszegen nincsen Metro... :(
És nem kellene nekem vadonat új, jó a használt is csak mûködjön az a lényeg... :D Szal még mindig várom az ötleteket, vagy segitséget...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 09, 2005 10:06 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
én kb 28e be tudok sony fejegységet , karcmentes . Holnapra megkérdezem pontosan.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 10, 2005 11:19 am 
Dr.Tápfesz írta:
én kb 28e be tudok sony fejegységet , karcmentes . Holnapra megkérdezem pontosan.


Nagyon szépen köcönöm... :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 10, 2005 1:11 pm 
Bendo írta:
Én a METRO-ba vettem Daewoo MP3-as fejegységet 17000-ért


Hali Bendo!

Mostanában vetted? Mert akkor egyforma lejáccónk van, én is ott vettem 17-ért Dévót. Nekem benneragadt egy CD, nem akarja kiadni :evil: . Lejátssza, de kiadni azt már nem.... hétvégén fogom szétszedni. Egyik haverom régebben vett Roadstart, az mûködik neki rendesen.

Ja, és az eladó azt mondta nekem a metróban hogy nem lehet könyvtárak között lépkedni csak az 50k-s Sony-val.
Tévedett, mert lehet ezzel is.

Csak tudjam kirimánkodni a lemezt belõle majd....

A rádió is furcsán mûködik, van amikor tiszta, de elég gyakran sistereg (mintha nem fogná az adót). De az az antenna lesz sztem.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 10, 2005 1:24 pm 
Bendo írta:
észrevettem, hogy a kardánbox is eléggé átmelegedett, gondolom ez normális :)
az elõlap már majdnem szabályosan sütött, mikor levettem.


Hi Bendo!

Egy másik témában lévõ hozzászólásodból már gyanítottam, hogy egyforma lejátszónk van, de most már szinte biztos :) Nekem is eléggé melegszik az elõlap, fûtéstõl függetlenül....


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 10, 2005 2:05 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 11:10 pm
Hozzászólások: 731
Tartózkodási hely: Budapest
Egy hónapos kb. Nekem eddig semmi bajom vele. Bár egyik haveromnak szintén beragadnak a cd-i, az õvé is dévú, de régebbi. Azt mondjuk hozzáteszem, hogy nála gyárilag olyan szar a magnó helye, hogy majdnem függõlegesen áll az egész. A könyve szerint pedig 20 fokos dõléssel még elbír a cd motorja, e felett már nemnagyon tudja kiadogatni a cd-ket.

A rádió vételre azóta rájöttem, találtam egy cikket a zsiguli.hu-n. Nem elég a testkábelt rendes testre kötni, van a magnó hátulján egy menetes szár, amit hátsó rögzitésnek találtak ki, ezt is le kell testelni.

_________________
http://kep.tar.hu/bendoo


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 10, 2005 2:30 pm 
Hali!

Nekem 2105-ös kardánboxban van, ez is eléggé meredeken áll. Most szöget ütöttél a fejembe :D , mert ha mákom van szét sem kell szednem csak megdönteni kicsit. Garázslejáró rulz:) hogyezeddignem jutott eszembe :D

A haverod hogyan oldja meg e problémát?

Nekem a zsinórok testelése o.k. (lekötöttem a csavart is testre), szerintem az antenna lett elb*va.... ha tényleg így van, akkor az már úgy marad (tetõkárpitot le nem szedem). Haveromnak egyébként egy csupasz drót van behúzva az A oszlop kárpitja alá antenna gyanánt, és tök jól jön minden. Én meg vettem koaxkábelt, kimérettem, minden flott (mármint majdnem :roll: ), és tessék :x de legalább jól néz ki az antenna, ez vigasztal :D

Ha maga az antenna nincs testen rendesen (vagy egyáltalán), akkor az csinálna ilyet (van amikor tisztán szól, van amikor zúg mint állat, még akkor is változik ha meg sem mozdulok a kocsival)?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 10, 2005 5:30 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 11:10 pm
Hozzászólások: 731
Tartózkodási hely: Budapest
Hát megoldani nem nagyon tudja, bennevan egy teleírt mp3-as cd, hallgatja míg meg nem unja, utána rádió. Máshol esztétikailg nem néz ki jól a rádió, úgyhogy neki a megoldás a cd-tár lesz.

Nem tudom hogy menyit lejt a 2105ös boxa, de ha annyit mint egy 2107esé, akkor azt még bõven el kellene viselnie, és ha ezek ellenére nem adja ki a cd-t, akkor addig cseréltetném ki, míg garanciális :)

Ha az antenna vezetéke még gyári, akkor lehet hogy valahol összerohadt, és összeér azt ér, és a test.

_________________
http://kep.tar.hu/bendoo


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 10, 2005 5:36 pm 
Majd megpróbálkozok a garázsbeállós módszerrel (elég meredek nekünk, úh. ha ez a baja akkor kiderül), ha mégsem lehet mégis visszaviszem. A garancia amúgy nem csak akkor érvényes ha viszek számlát hogy én ezt szakmûhellyel szereltettem be (bár ezt a metróban kéne megkérdezni...)?

A másik meg az hogy 1 hónapig tuti ülnek rajta.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 10, 2005 5:41 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 11:10 pm
Hozzászólások: 731
Tartózkodási hely: Budapest
Bandi írta:
Majd megpróbálkozok a garázsbeállós módszerrel (elég meredek nekünk, úh. ha ez a baja akkor kiderül), ha mégsem lehet mégis visszaviszem. A garancia amúgy nem csak akkor érvényes ha viszek számlát hogy én ezt szakmûhellyel szereltettem be (bár ezt a metróban kéne megkérdezni...)?

A másik meg az hogy 1 hónapig tuti ülnek rajta.


Nekem egyedül egyre hívták fel a figyelmemet, hogy két rögzitõ csavart majd távolítsam el, ami a tálcát fogja, mert ha bennthagyom, és úgy szerelem be, és a motorja leég, se garancia, se 3 napos pénzvisszafizetés.
Nem hiszem hogy szakmûhelyhez kötnék a garancia meglétét, annyira nem bonyolult bekötni :)

_________________
http://kep.tar.hu/bendoo


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 10, 2005 5:47 pm 
Emlékszem azokra a csavarokra, ki is álltak a tetejébõl (meg melléjük volt írva hogy ki kell szedni). Ha bennehagyod talán nem is csúszik be a helyére.

Fater is azt mondta hogy a nagyobb áruházak nem nagyon szaroznak beépítési számlákkal. Doboz, vételi számla meglegyen, az a lényeg. Hát majd meglátjuk :roll:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 10, 2005 5:58 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 11:10 pm
Hozzászólások: 731
Tartózkodási hely: Budapest
Remélem, hogy csak a cd lesz a szar, és azért szorult be. Ha ne adj isten mégis a mechanikája szarakodik, akkor sztem márkakereskedésbe vidd, azzal nyersz vagy 3-4 napot, mert ha beviszed a metroba, ott áll pár napig, míg összegyûl nekik annyi, hogy ne egyesével rohangáljanak vele, és utána vitetik õk is csak el a márkakereskedésbe.

Persze biztos ami biztos alapon telefonálj majd rá rájuk, hogy hogy megy ez pontosan.

_________________
http://kep.tar.hu/bendoo


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 10, 2005 6:07 pm 
Hát most néztem, nem adja ki a garázsbeállón se :cry: pedig elég meredek, így kb. vízszintben volt az apparát. Morog egy kicsit, aztán annyi.

Hétvégén uninstall, és nézek egy márkakereskedést asszem.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 11, 2005 5:20 pm 
Sziasztok! Szert tettem egy kis ismerettségre, és akit tényleg nagyon komolyan érdekelnek a hangcuccok, méghozzá a Ground Zero márka az amit én ajánlok mindenkinek... Bárki aki valóban komoly hangfelszerelést akarna a verdájába az nyugodtan érdeklõdjön nálam, a mail cimem: siposedina@citromail.hu! Csak olyanok jelentkezzenek akik valóban komolyan gondolják!! Mert nekem ma volt szerencsém kipróbálni egy ilyen hangcuccot... Mit ne mondjak nagyon ütõs volt, a srác aki forgalmazza õket a saját kocsijába (Fiat Punto Sport) csak kizárólaj Ground Zero cuccot szerelt, sok sok munkával... És mit ne mondjak nekem bejön... Rengeteg audio tuning versenyen elõkelõ helyen végzett... Mondjuk a kocsiban maga a hangcucc benne van több mint egy millába, de a hangzás az brutál... :D
Szóval akit érdekel nálam lehet érdeklõdni, mindenféle hangcucc iránt, a fejegységektõl a mélyládáig és erõsítõig mindennnel tudok szolgálni... Köszi hogy elolvastátok!

Kiccsaj


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 11, 2005 5:23 pm 
Majdnem elfelejtettem az elõbbi hózzászóláshoz, ha valaki nem tudná milyenek is ezek a Grond Zero cuccok.. Van egy linkem, csak hogy látni is lássátok mirõl van szó!
http://www.ground-zero-audio.com/deutsch/index_ger.htm

Mégegyszer itt a mail cimem az érdeklõdõknek: siposedina@citromail.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 11, 2005 5:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 24, 2005 8:34 am
Hozzászólások: 81
Hella!
A Metróba ne vigyétek vissza a cd-t, mert a vevõszolgálatos csak annyit fog mondani, hogy a jótállási jegyen rajta vannak a szakszervízek. 3 nap után már csak ide lehet vinni, a Metró gyakorlatilag lesz@rja.
Üdv: ASz


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 14, 2005 11:04 am 
Hi!

Most beszéltem a vevõszolgálattal, azt mondták hogy kell az eredeti számla, garanciajegy, és aztán adnak egy jóváírószámlát, amit vagy levásárolok vagy visszadják a pénzt (mivel nincs szervize a dévónak).


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Bandi hétf. nov. 14, 2005 6:12 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 14, 2005 5:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 24, 2005 8:34 am
Hozzászólások: 81
Hella!
Én Sony-t vittem vissza, el is hajtottak gyorsan, hogy vigyem szervízbe. Sony-nak van hivatalos szervíze...
Üdv: ASz


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 14, 2005 6:18 pm 
Hi,

mi lett a Sony-val?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 14, 2005 8:57 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 24, 2005 8:34 am
Hozzászólások: 81
Bandi írta:
mi lett a Sony-val?

Hella!
Nos, bevallom, béna balf@sz voltam. Nem volt semmi baja, csak betettem úgy, hogy a kocsi elõzõ gazdája által behúzott 12V-ot használtam hozzá, ami egyszerscak úgy döntött, hogy elég volt. Mérve volt rajta 12V, de a cd-nek ez kevés volt. Így nem indult el. Szervízben megnézték, tökéletes, én meg rájöttem, hogy tök idióta vagyok :roll:
De legalább megtanultam, hogy a hifit tiszteletben kell tartani, és megfelelõ mennyiségû áramot kell neki biztosítani :)
Ennyi "röviden" :)
Üdv: ASz


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 15, 2005 12:08 pm 
Hi!

Volt itt téma a hangszigetelés. Én nyáron amikor raktam össze a gépet, polifoamot tettem a tetõkárpit alá, és a túzfalra. + aztán még a hátsó ajtóborításokra is (az elsõkrõl lemaradt), arról most pont nincs fennt képem, de valamikor azt is felteszem. A hátsó ülés támlájába tömködtem armaflex nevû anyagot, ez jobb mint a polifoam, csak persze drágább (egy havertól kaptam akinek megmaradt a régi autójából). Továbbá a kalaptartó alá is került, és a csomagtartó-elválasztó farostlemez mögé is. Ha valakit esetleg érdekel készíthetek képeket errõl is, de nem nagy valami, kivágtam a polifoamot, aztán palmatex-el felnyomtam a helyére, ahogy az látszik pl. a tetõn is. A tûzfalnál nem ragasztottam, mert megfogja pl. a kesztyûtartó alja (és így már nem esik ki hátul a sok apróság sem).

Kép
Na itt mondjuk szidott a kárpitos, aki a tetõt húzta be, mert a pálcáknak külön ki kellett vagdosni a helyét....

Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 15, 2005 12:17 pm 
Kiccsaj írta:
Sziasztok! Szert tettem egy kis ismerettségre, és akit tényleg nagyon komolyan érdekelnek a hangcuccok, méghozzá a Ground Zero márka az amit én ajánlok mindenkinek... Bárki aki valóban komoly hangfelszerelést akarna a verdájába az nyugodtan érdeklõdjön nálam, a mail cimem: siposedina@citromail.hu! Csak olyanok jelentkezzenek akik valóban komolyan gondolják!! Mert nekem ma volt szerencsém kipróbálni egy ilyen hangcuccot... Mit ne mondjak nagyon ütõs volt, a srác aki forgalmazza õket a saját kocsijába (Fiat Punto Sport) csak kizárólaj Ground Zero cuccot szerelt, sok sok munkával... És mit ne mondjak nekem bejön... Rengeteg audio tuning versenyen elõkelõ helyen végzett... Mondjuk a kocsiban maga a hangcucc benne van több mint egy millába, de a hangzás az brutál... :D
Szóval akit érdekel nálam lehet érdeklõdni, mindenféle hangcucc iránt, a fejegységektõl a mélyládáig és erõsítõig mindennnel tudok szolgálni... Köszi hogy elolvastátok!


Még mindig él ez az ajánlatom, ha érdekelne valakit!! :D
Kiccsaj


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 15, 2005 1:03 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 03, 2005 1:35 pm
Hozzászólások: 893
Tartózkodási hely: Budapest
Bandi írta:
Volt itt téma a hangszigetelés. Én nyáron amikor raktam össze a gépet, polifoamot tettem a tetõkárpit alá, és a túzfalra. + aztán még a hátsó ajtóborításokra is

Hello!
És? Mik a fejlemények? Mik az eredmények? Vagy még nem mûködõképes az autó?

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 15, 2005 1:18 pm 
HegeGabi írta:
És? Mik a fejlemények? Mik az eredmények? Vagy még nem mûködõképes az autó?


De, már mûködik. Az a helyzet, hogy padlókárpit még mindig nincs benne, szerintem csak tavasszal fog belekerülni valamikor, mert ha már szétkapom a belsejét (nyáron erre nem volt idõ, meg egyebek miatt maradt ki), akkor már kikenem feketével+van egy kis bitumenlapom is, azt is fel fogom tenni 1-2 helyre. Szóval még elég hangos, de már haladok a csendesítéssel. 70-ig kultúrált, de még 90-nél is lehet beszélgetni, bár már hangos olyankor. Ez különösen az 50-es kipufogónak köszönhetõ..... és a géptetõn még nincsen semmi szigetelés, + néhány gumigomba is hiányzik a padlóból, csomagtartóból. Van még vele dolog, inkább csak érdekességképpen tettem be a képeket. A hátsó támla mögötti szigetelés, és a kalaptartó alá tett polifoam az nagyon érezhetõ (vagyis hallható) volt. Úgy remélem ugyanez lesz majd a helyzet a géptetõ borítása, ill. a padlókárpit bekerülése után.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 15, 2005 1:25 pm 
Meg igazából az van, hogy eddig az ajtóillesztésekkel küzdöttem, de most már ez o.k., szélzaj nem nagyon van. Városban a kipufogó dominál, magasabb fordulatokon (4.-ben olyan 80-tól, ez nemtom mennyinek felelhet meg) már hallatszik a "himbák dala" :D is. Továbbá a géptetõ illesztésem sem az igazi még, de nem is nagyon tudom mit csináljak vele, mert amerre állítani kéne, arra már nem lehet..... uez volt a bal elsõ ajtónál is, ott kintebb kellett volna még rakni a zárat, de már nem ment kintebb.... esztergályossal nyittattam meg a furatot a zárdarabon, és úgy már o.k. lett.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 16, 2005 10:33 am 
A totalcar biztos meglátta mirõl értekezünk itt, és gyorsan csinált egy hangszigeteléses cikket :D

http://totalcar.hu/magazin/hifituning/zaj/

Itt csak "prémium" anyagokról van szó, és az elején meg is mondják hogy régi autóból (pl. Winkler Nivája) nem lesz csendes autó. Na majd mi megmutatjuk nekik :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: csendes kocka
HozzászólásElküldve: szer. nov. 16, 2005 11:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 1:09 am
Hozzászólások: 504
Tartózkodási hely: Magyarország
Bandi írta:
A totalcar biztos meglátta mirõl értekezünk itt, és gyorsan csinált egy hangszigeteléses cikket :D

régi autóból (pl. Winkler Nivája) nem lesz csendes autó

Helló!

Várható volt a cikk, mert Karotta már közel egy hónapja foglakozott a karotta közlönyben az elnöki datsun hangszigetelésével. És az anyagok nagy részét ingyen kapta (amit nem is tagad nagyon helyesen). Mellesleg, helyesnek is tartom, hogy kapott. :) ( bár csak kapnék én is pár lapot:) )

De rátérve a lényegre. Mutassuk meg! Engem is foglalkoztat egy ideje az autóm elcsendesítése. Na nem akarok én légyzümmögést hallgatni 6.000 fordulat mellet, csak annyit, hogy ne kelljen "üvöltözni". Mert valljuk be, a hangszigetelés nem éppen erõssége a kedvenc típusunknak.
Elgondolkoztam egy gyári motortér tetõ paplan beszerzésén, de nem tudom menniyt ér ill, hogy kéne e fragni a felfogatásához (05 motorháztetõn. szvsz nem). Gondolom ez elfogná a motorzaj egy részét, de akkor még ott van a túzfal. Na az nekem valszeg kimarad, mert nincs sok kedvem lebontani az egész m.falat. De pl az ajtókba, a csomagtér aljába és hátuljába, továbbá az utasteret a csomagtértõl elválasztó felületre felraktnék szívesen zajcsillapítót.
Kiszámolom hány négyzetméter lehet ez, de tuti nem kevés.
Gondolom az ajtóba be lehet varázsolni a zajcsillapítót az ablakemelõ szerkezet lebontása nélkül is. Vagy tévedek?
Mert amikor kicseréltem a gyári "vízterelõ fóliákat" akkor úgy tûnt megoldható. És sajnálattal kellett konstatálnom, hogy a gyári ajtóborításon lévõ cucc igencsak kicsi, meg már nem is áll a helyzet magaslatán.

A konfiguráció nálam is hasonló egyébként: nyitott légszûrõház+50 rendszer
Szóval én is benne lennék valami zajûzésben. :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 16, 2005 11:50 pm 
Helló!

Az ajtóborításokhoz elég csak levenni a kárpitot, én 1 cm vastag polifoamot tettem az ajtóborítás és az üveg közé. Igaz csak darabokban lehet feltenni a bowden meg a zárkarok között. Frankón elmegy az üveg felette és egy kis palma-val megkenve a hátulját ottmarad ahova tapasztod.

Nekem ugyan nincs nyitva a légszûrõházam, de van tütém, ami szintén produkál egy kis torokhangot gázadáskor. Én ezt szeretem :D

Szoktam nézegetni én is a Karotta közlönyt, kíváncsi leszek a Hachiroku-jára is....


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 827 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 4 517 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség