Pontos idő: kedd júl. 16, 2019 3:09 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1905 hozzászólás ]  Oldal Előző 134 35 36 37 38 39 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: vas. jan. 11, 2015 3:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3111
Tartózkodási hely: Pécs
Nekem van eladó könnyített, polírozott hajtókarom, amit be lehet/kell perselyeztetni, mert nagyobb a csapszegfurata a ladáénál. Ha érdekel, keress meg.

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: vas. jan. 11, 2015 7:24 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szomb. jún. 12, 2010 9:15 pm
Hozzászólások: 374
Skype: adyz91
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
az elölszámosnak elöl van a motorszáma, nem pedig az olajszűrő felett. azért is elölszámos blokk :)

_________________
a lustaságom pont olyan, mint egy 8-as. ha lefekszik, akkor végtelenné válik.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: vas. jan. 11, 2015 7:57 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 110
Tartózkodási hely: Miskolc
A hajtókart köszönöm szépen, még meglátom, hogy mennyi lesz a felső határ.

Holnap jobban megnézem az olajszűrő felett, mert láttam ott valamit, de már eléggé rozsdás. (Lehet drága apám titkol még előlem valamit? :mrgreen: )
Viszont elől hol érdemes keresni a számot, mert elég necces lesz még tükörrel is benéznem oda, mert elektromos venti van bent.

Szerk.: Forgalmiban, azért megnéztem a motorszámot ami 0.933.107. Motorszámos topicban láttam olyan hsz-t, hogy 1.2xx.xxx-ig volt elölszámos. Na most már csak azt kell kiderítenem, hogy most az enyém az gyári és elöl van a szám, vagy lehet, hogy egy újabb 01-es blokk van benne. Remélem az előbbi. Valamint van itthon egy 03-as blokk azon viszonyításképp megnéztem az olajszűrő feletti részt, valamint elképzeltem, hogy Togliattiban hova üthették bele előre a számot, ami szerintem a blokk legtetején lehet.
Kérlek javítsatok ki ha hülyeséget mondok. :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: vas. jan. 11, 2015 10:53 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
73as autóban még elől van a motorszám, a motorblokk elején a felül motorral szemben nézve bal oldalt. Hengerfej alatt elől találsz a motorblokk tetején egy vastagabb "öntési csíkot" és alatta van beleütve.
De egyébként csak az a fajta "előlszámos" blokk fúrható el 81-82 mm-re aminek vastag húsa van a víztérnél. Létezik olyan aminek még elől van a motorszám de már az újabb öntésű vékonyabb fala van, ott csak 79-80 közöttit bírja el. De a 0-val kezdődő motorszámos blokk még valószínű vastagfalú lesz.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 12, 2015 3:24 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 110
Tartózkodási hely: Miskolc
Ez engem meglepett, lehet még ti se találkoztatok ilyennel. :shock:
Motorszám
Akkor ez a blokk már 80 felé tuti nem megy, lehet még az is sok lenne neki.
Habár mondhatni van még egy tartalékötlet: Van nekem egy fűzött 03-as blokk az lehetne 1.6, egy gond van vele, hogy a blokk és a váltó közti lemeznek a felfogatása le van törve és nincsenek meg a a letört ellendarabjai. Ez még javítható lenne valahogy? A másik meg ugye a papírmunka, amit nem szeretnék. :cry:

Szerk.: Holnap muszáj leszek levenni a ventilátort, hogy többet lássak, mert elöl is le van kaparva a festék, lehet, hogy ez már az a blokk amin oldalt és elöl is be van ütve.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 12, 2015 4:52 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
03-as blokkot nagyon olcson lehet venni. A motorszam pedig megoldhato. A kutya nem nezi mar. Muszakin se fogjak az eredetiseget vizsgalni, raneznek elemlampaval, ha stimmel mehetsz tovabb.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 12, 2015 7:53 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 16, 2008 11:56 am
Hozzászólások: 440
Tartózkodási hely: Budapest, Hajdú-Bihar megye
Műszakin fényképeznek motorszámot.
Az már másik kérdés, hogy a csomagtartóban vagy a motortérben. :mrgreen:
Ezen kívül nem kell vele foglalkozni.

_________________
Lada 2107 1500L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 12, 2015 9:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
szerintem ez nem teljesen fedi a valóságot, nézd meg az önindító felöli oldalon blokk gyártási évjáratát, bele van öntve a blokkba ott ahol lefotóztad.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 12, 2015 10:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
motorszámot nem fényképezik, max megnézik, de legtöbbször azt sem.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: kedd jan. 13, 2015 4:25 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 110
Tartózkodási hely: Miskolc
Remélem erre a számra gondoltatok :4163710.

Többen is írtátok, hogy nem nagyon foglalkoznak a motorszámmal, de gondolom ez vizsgabázisfüggő. Szerintem ahova én szoktam vinni ott nem hinném, hogy néznék. Másrészt így belegondolva, hogy 03-as blokkot lehet venni olcsón, ennyi erővel a 06-é se lehet drágább akkor, valamint nem kéne szenvednem a zsugorral, meg talán még fele annyiból is meglenne.

Ui.: A blokk elejébe semmiféle szám nincs ütve.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: kedd jan. 13, 2015 4:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5044
Tartózkodási hely: Tatabánya
Sajnos tévedsz, 2103as blokk volt a 2103,2107,21061 típusokban, mely sokkal sokkal gyakoribb a 2106 motorok előfordulásánál, ami a 2106 és 21074 (ill. 2121) típusokban volt.
Amiből pedig kevés van, azt ugye tudjuk...mindig drága :wink:
Komplett működő 03as motorokat kapni 15-25e között, még egy üres 06os blokkért elkérnek ugyanennyit.
Persze egy motor teljes építési költségéhez képest a végén ez pont elenyésző összeg lesz úgyis :mrgreen:

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: kedd jan. 13, 2015 7:39 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Nem ez hanem amit a 2101 előtt találsz kis négyzetekbe van.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: kedd jan. 13, 2015 7:57 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 110
Tartózkodási hely: Miskolc
Akkor ez az
Elég nehezen kivehető a festék miatt, de ha jól látom akkor 1973.11.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: kedd jan. 13, 2015 8:06 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
akkor mégiscsak 73as tehát ez az eredeti motorja lehet.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: kedd jan. 13, 2015 8:12 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 110
Tartózkodási hely: Miskolc
Csak számomra az a rejtély, hogy nem elölszámos. Pont az enyém már ilyen kakukktojás lehetett az elölszámosok között? :?
Lehet, hogy hagyom a fenébe ezt a zsugorprojektet, mert szerintem neméri meg a magasblokkhoz képest.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: kedd jan. 13, 2015 11:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
06-os blokkot 15-20e ft-ert szoktak hirdetni. Nem mondom, hogy nagyon sok de akkor meg hozzatettem ugyanennyit es vettem egy 84-es loketu hasznalt fotengelyt es maris beljebb vagyok. Egybol szintbe jar minden. Olyannyira szintbe, hogy csak 0,2mm-t jart ki a blokkbol a dugattyu. Most vagy Palek mereteztek el a kompresszio magassagot vagy a szovjetek a blokkot. De en ennek csak orultem mert a dugattyut fillerekbol huztak le esztergan. A blokkbol 2mm kornyeki sikolasert meg elvesznek 15-20e ft-ot. Jajj de epitenek egy gyari tengelyes, hidrotokes 84x84-et :).

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: pén. feb. 27, 2015 7:20 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Szép estét kedves márkatársak :) !
Viszem furatni a motort (nem lacafacázok vele tovább ennek már nyekkentek) 05-ös blokk és ott is füzetném össze (Taszár ,Somogy megye Kacsó gép nem tudom ismeri e valaki) .
Magas blokk a vágyam de hát a papír szent és sérthetetlen szerény kis országunkban .
Néhány oldallal odébb Priki linkelte a nála kapható TPT alacsony dugattyút ,mennyire vált be ez a márka ?
Mindenképpen alacsony dugattyús megoldás érdekelne tartósság szempontjából de ha más nincs akkor a gyári rövid kar is megoldás lehet .
És itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy kinek lenne zsugorhoz készített 80-as főtengelye és a hozzá való gyárilag rövid vagy típusidegen átalakított hajtókar amivel nem kell annyit bíbelődni ?
Az elképzelésemhez később egy 296-os esetleg egyel nagyobb vezérműtengely dukálna és optimalizált hengerfejet szeretnék sorjától,fojtásoktól és minden sallangtól mentesen .
Érdekelne még ,hogy zsugor konfignál a vízteret meg kell-e támasztatni ?
Szerk:
Csak javító méretre szeretném furatni esetleg a 2-ik túlméretre


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: pén. feb. 27, 2015 9:01 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. aug. 27, 2014 12:19 pm
Hozzászólások: 34
Tartózkodási hely: Szolnok
Szia!

Egy barátomnak idénre van tervben a zsugor moci. Mi Gaáléktól vettük a gyáriból alakított hajtókarokat a tél elején, 16.000 Ft volt a garnitúra + cseredarab, illetve az 1500-1600 nevű tengelyt ami majd benne lesz. 80-as főtengelyt pedig a soltvadkerti talin vettem meg neki 3000 Ft-ért, amit köszörülni mindenképpen kell, a könnyítést meg a centírozást eldönti. Neki is javítóméretre fúrás a terv Mahle zsebes dugókkal.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 28, 2015 12:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 10:25 am
Hozzászólások: 1375
Tartózkodási hely: UA, Munkács
A TPT dugókat nem ajánlanám, a neten vannak elrettentő példák...
Ezeket most a héten küldtem egy fórumtársnak, luganszki rövidkarok könnyítve és motordetal dugók, gyűrűkkel, csapszeggel együtt.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 28, 2015 6:12 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Hmm :? Ezek a dugattyúk nem is néznek ki rosszul , ha jól látom teflon bevonatos ?
Vannak tapasztalatok,visszajelzések ezen konstrukcióval ?
Hajtókaron még erősen gondolkodom néha szeretem forgatni a motort ezért lenne jó elsősorban az alacsony dugattyú ,gyári grammolt ,polír hajtókarral .


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 28, 2015 6:35 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3111
Tartózkodási hely: Pécs
Tudok ajánlani olcsón pehelykönnyű hajtókarokat hozzá: https://picasaweb.google.com/andras.bon ... directlink
Bronzperselyezni kell őket és pöpecek :wink:

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 28, 2015 9:26 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Ezeken a hajtokarokon gondolkodom még, jövő hétvégéig döntenem kell.
Nem tudom mennyire lenne szalonképes ha páléknál érdeklődnék alacsony dugattyúról 79.6-os méretben zsebelve (szeretném ha megmaradna a szijas tulajdonság hogy nem veri szét magát szakadáskor viszont akkor félő a 296-os tengely nem?) és az előző oldalon közzé tett 1,2 1,2 2,5 gyűrűsorral .


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: kedd márc. 03, 2015 9:20 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Motordetal dugattyúk nagyon jók, pontos kidolgozása van és méretben is meglepően egyformák.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 17, 2015 2:56 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: hétf. szept. 14, 2015 8:04 am
Hozzászólások: 9
sziasztok,

A sógrom belevágott a zsugormotorba, gyári 1300-ból lett 1600ccm.
Egy gyári 1500-ös lada főtengely került beépítésre. A hajtórúd és dugattyú ami nem Lada gyártmány (a dugattyú Mahle), de már fel lett fúrva a blokk 79-80mm közti értékre, pontosat a sógrom tud. A dugattyúkhoz fúrták a blokkot, beszámozva, anyagilag egy 20-as volt az egész.
Új felső tömítés, új hajtókar és nyugvócsapágyak, új olajlehúzó gyűrűk kerültek beépítésre.
Komplett új kuplungot is rakott bele.

Ami most jobban érdekel, hogy be fog-e indulni könnyen az autó?
1500-öshöz való olajpumpa van rajta, a karburátor át lett alakitva a gyári 1600-os mintájára (1300-as volt eredetileg)
Jó lesz hozzá a gyári öninditó? Esetleg még valamire szükségünk lesz hogy rendben működjön?

A főtengely gyári olajfuratai jók úgy ahogy vannak? Tiszták, szépek...
üdv, Peti


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 19, 2015 9:05 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ezek a kerdesek nem sok ismeretet takarnak :shock:. Peldaul mi az, hogy uj olajlehuzo gyuruket rakott bele? Miert a tobbi hasznalt? Olyan nincs, hogy "1500-oshoz valo olajpumpa", mivel minden klasszik Ladaba ugyanaz az olajpumpa van. Azt meg mar vegkepp nem ertem miert ne lenne jo a fotengely olajfurata? Meg mi az, hogy beindul-e a gyari oninditoval? Miert ne indulna be? Karburatorok pedig tipusszam alapjan kulomboztethetoek meg. 2101, 2103, 2105, 2106, 2107, 2108. Ezeknek a tipusoknak megfelelo tablazat van a fooldalon fuvoka es torok meretekkel. Jo lenne atnezni. Remelem a sogorod azert valamivel tobbet ert a motorhoz maskulomben kerdeses, hogy egyaltalan beindithato lesz-e valaha.
Mar nem is merek feltenni olyan kerdeseket, hogy a dugattyu szintbe jar vagy szint ala, szamoltatok-e kompresszio viszonyt, milyen tengely kerul bele, gyari vagy sport?

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: szer. okt. 21, 2015 7:35 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: hétf. szept. 14, 2015 8:04 am
Hozzászólások: 9
szia

inkább engem érdekel, nehogy valamit nagyon elrontson a nagy átalakításban.
Attól tart, hogy be fog-e indulni mert megnő a kompresszió, és nem kell-e az öninditón valamit módosítani.
Azt meg itt olvastam valahol a fórumon, hogy a nagyobb nyomás miatt az eredeti olajpumpa jó e. Lehet épp badarságot olvastam, bocs érte.
Én informatikai sulit végeztem, a sógor meg autószerelőit úgyhogy nézzétek el ha nagy marhaságokat kérdeztem.

Gyári 1500-ös főtengelyt kapott, a dugattyúk szintbe járnak, láttam.
Kompresszió viszont nem számolt :)
Majd megméreti, ha kész. Becsiszolta a szelepeket valami port kevert olajhoz és fúrógépre dugott egy csövet, azt ráhúzta a szelep végére, és igy megforgatva becsiszolta a szelepeket.
Majd kiderül mérésnél, hogy milyen lesz. Hiába mondom neki, hogy vigye el a közelben van egy műhely, ahol hengerfejet is alakítanak át, majd ő... makacs fajta :)
üdv.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára duck szer. okt. 21, 2015 1:27 pm-kor.
fölös idézés


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: szer. okt. 21, 2015 8:15 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7358
Tartózkodási hely: Budapest
Ezek a háztömb körül 3 kört nagyon menős majd szétesős zsugorok.
66-os löketből lesz 80 mm, ha minden más ua, akkor 13 feletti kompresszióviszony lesz, ami egy komoly pályatengely alá való már inkább.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: szer. okt. 21, 2015 11:01 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ha informatikai sulit vegeztel akkor legalabb te allj neki szamolni. Van keplet a kompresszio viszony szamitashoz. Ezt az erteket nem lehet merni. Amit merni akar az a vegnyomas. Azt majd az osszerakott motornal derul ki, hogy a gyari tengelyhez van 16-17 bar vegnyomas vagy meg annal is tobb. Akkor mit csinalsz? Az, hogy autoszerelo messze nem azt jelenti, hogy motor epito is. Sot az esetek 99%-ban nem az. Ne engedd osszerakni amig nincs KV szamitas. Ehhez kobolni kell az egesteret, dugattyuba a zsebeket, majd szamolni. Egyaltalan kerdezd meg milyen tengellyel szeretne osszerakni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 22, 2015 7:17 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 10:25 am
Hozzászólások: 1375
Tartózkodási hely: UA, Munkács
feltételezem, hogy zsebes dugattyúk vannak benne, mivel nem nagyon lehet kapni laposat 79-80 méretben. 10 körüli lesz a kompresszióviszony, kb 15-16 lesz a végnyomás. nyugodtan összelehet rakni, nem kell idegeskedni, jó lesz ahogy van.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 22, 2015 4:59 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: hétf. szept. 14, 2015 8:04 am
Hozzászólások: 9
Úgy emlékszek Mahle dugattyúja van, laposabb, mint a gyári az tuti. Olajlehúzó gyűrűk is Mahlék.
Főtengely gyári 1500-as Lada motoré.
Hogy szól a képlet? Vagy a neten keressek csak rá?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 22, 2015 6:19 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=260
Szet kellene nezni kicsit a fooldalon. De a hengerfejes topikba megnezheted hogy mukodik a gyalorlatba a keplet.
Amugy 10-es KV gyari tengellyel csak 98-as benzinnel megy el. Nekem Niva tengellyel se megy 95-os benyaval 10,1-es KV-al. De meg mindig nem tudjuk, hogy a hf-bol mennyi van sikolva. Mert ha van akar 0,5mm is akkor viszlat gyari tengely.
viewtopic.php?f=5&t=53&st=0&sk=t&sd=a&start=5550

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: pén. okt. 23, 2015 7:49 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 10:25 am
Hozzászólások: 1375
Tartózkodási hely: UA, Munkács
hogyhogy laposabb mint a gyári??? :mrgreen: vagy zsebes vagy nem, vagy esetleg tarajos de nem hinném, ha zsebes akkor hány ccm a zsebek térfogata? a kompresszióviszony számítása: KV=(hengertérfogat+károstér térfogat)/károstér térfogat

inferno, az hogy csak a 98-assal megy el az baromság, be lehet állítani, persze a kisebb előgyújtás miatt csökken a teljesítmény, stb, de elmegy, tény. na és akkor mi van, ha nem lesz jó a gyári tengely? vesz bele tízezerért egy használt akármilyen átköszörültet oszt csókolom. nem kell elrettenteni a népet, had próbálják, nem lehet ezt könyvből meg fórumból megtanulni. :) :wink:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: pén. okt. 23, 2015 11:14 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Oksa. A kalyhaba tuzelhetunk pappirral is meg faval is. Kerdes az, hogy melyik verzioval fogunk melegedni is. Annak meg mi ertelme, van, hogy elveszem a teljesitmenyt az elogyujtassal egyutt? Akkor ott a gyari 1.5 azt viszlat. Ha mar motort epitunk meg KV-t novelunk akkor vagy kihasznaljuk vagy nem is erdemes hozzafogni. Elosztos, ropsulyos gyujtas nem egyenlo az ECU vezerelt gyujtasssaL amit a mernok oda allitott ahova akart annek remenyeben, hogy majd nem csorog. Ehhez meg kopogaserzekelot is tarsitva. Es meg igy is csorognek a 95-os benzinnel mint annak a rendje. Nem a benzin oktanszam turesevel van a baj(bar legtobbszor azzal is) hanem a gyujtas karakterisztikaval! Nivat is biztosan azert terveztek 9,5-es KV-val mert nem volt kedvuk 10-re emelni. Ennyit tud ez a tipusu motor, gyujtas, vezerles a 95-os benzinnel. Ropsullyal egy ido utan valahol igy is ugyis csorogni fog es erre a megoldas vagy az irhato gyujtas vagy oktanszam noveles. En sose mondtam, hogy ne csinalja, de nem lehet mindennek fejetlenul hozzafogni a majd lesz valahogy kijelentessel. Aztan meg szet kell szedni ujbol es ujbol mig az ember beleun eleg gyorsan azt elbontja az autot. Nekem ez nem celom. Meg lehet szepen csinalni csak 1-2 napot ra kene szanni a szamolgatasra nem osszehanyni. En vagyok ra az elo pelda, hogy nagyon sok mindent csinaltam ami bejott, mukodik. Viszont motor teren nincs meg a megfelelo kepzettseg, felszereltseg ahhoz, hogy az a konstrukcio le tudja adni a benne rejlo teljesitmenyt elfogadhato futasteljesitmennyel. Ezert inkabb a gyarihoz kozeli megoldasokat szem elott tartva raktunk ossze egy motort ami szepen mukodik, elettartama is a tobbszorose. Nekem peldaul gyarimagassagu a blokkom meg sikolatlan hf. zsebes dugattyu, gyari lanckerek es megis 10-es KV. Vezerles gyari helyen. Kb. ugyanezt velem felfedezni forumtarsunknal is. Ezert probalom meg abba az iranyba terelni, hogy elsore sikeruljon es jo legyen. Ha a hengerfejet nem cseszi el a sogora akkor egy Niva tengellyel elegedettseg fog kiulni az arcara az elso kor utan.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: pén. okt. 23, 2015 3:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Lehet ,hogy forgatni akarja. Akár milyen felszerelésed van ,nem fogsz jobbat csinálni otthon a gyárinál! Megint csak Gaálékat tudom idézni "milyen irányba akarod elrontani a motort". Szétszedni meg úgy is szét kell egy párszor mert ,járatlan úton csak találgatunk. A csörgésre meg annyit ,hogy a 8,8-as KV nem azért van mert nem bír többet a moci, hanem mert a SU-ban a 86 oktános benzin is ritka volt!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: pén. okt. 23, 2015 5:49 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: hétf. szept. 14, 2015 8:04 am
Hozzászólások: 9
Az új dugattyú is olyan magas, mint az eredeti 1300 szíjas motoré.
A gyári dugattyúk is síkba jártak, és az új MAHLE is pont addig jár.
Gyári 1500 főtengő van benne.
A rövidebb hajtórúd Fiat gyártmányú, ami rövidebb kb 7mm-rel mint a gyári volt.
Ha jól emlékszek 66-ról 80mm-re nő meg a löket. Az új dugattyúknak a furat 1 tized mm-rel lett nagyobb, az nem számottevő.
A hengerfej maradt a gyári, nincs belőle se leszedve semmi.
Ma szerelte fel a hengerfejet, már csak a szelepfedél van hátra. Vezérlést is összerakta, pont akkor tette el a szerszámokat, amikor odaértem.
Be kell még raknia a hűtőt, ventit, feltölteni olajjal meg hűtőfolyadékkal. Generátort, segédszijakat kell beszerelni.
kb itt tartunk.. holnap dolgozik, vasárnap szerel tovább.

Kompresszió számolás. Ebben segítenétek?
Hengerfejtömítés vastagság lehúzott hengerfejnél - ?
Hengerfejtömítés furatátmérője - ?
Égéstér térfogata (ccm) - ? 1300-ból kb 1600 lesz...
Dugattyú plusztérfogata (Laposnál 0, púposnál pozitív, zsebesnél negatív) (ccm) - nah ezt nem tudom, ez még a lapos motor? 1986-os 1300 szíjas.
Mennyivel jár a blokk alá a dugattyútető - ha kijár a blokkból, akkor "-" - kábé szintben jár, ennél pontosabbat nem tudok.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 24, 2015 8:35 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 18, 2010 11:34 pm
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: somogy megye
Olvasgass a témába ,itt mindenre megvan a válasz.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: vas. okt. 25, 2015 5:46 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: hétf. szept. 14, 2015 8:04 am
Hozzászólások: 9
Szinte pöccre beindult a motor, kész, már ment is vele egy tesztkört.
Többet egyelőre nem tudok :) Akkor csak nem lett 15-ös a kompressziója, amitől úgy félt, hogy jaj majd ha 16 lesz a KV alig fog bírni beindulni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: szer. okt. 28, 2015 10:08 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
apajevics írta:
Lehet ,hogy forgatni akarja.


Niva tengely nekem elforog 5-be 5500-ig 3,9-es difivel. 1-2-3-4-be 6000 sima ugy. Pedig 8 sonkas fotengely meg gyari lendkerek 0 konnyites. Gyari se tud tobbet. 10-es KV-hoz meg jobban is birja a 95-os benyat. Bar abbol 1l-el tobbet fogyaszt mint 98-asbol. Minap 95-ost tankoltam hogy lassam mi a kulombseg a 98-hoz kepest. Lassan 1 eve 98-as vagy a feletti benzint tankolok. Hat nagy kulombseg van. Az auto erezhetoen erotlen, csorog ha picit nyomatekbol probalok autozni, igy szinte allandoan forgatni kell. Ez pedig azt eredmenyezte, hogy x osszegert tankolva 98-ast 3 napig autoztam, 95-ossel ez 2 napra redukalodott. Ugyanazt a tavot teszem meg minden nap. Tehat anyagilag se eri meg 95-ost tankolni a tevhittel ellentetben. Nalunk meg mar egy jo ideje tart a Lukoil akcio. Pentek estetol vasarnap estig a 98-as 95-os arba van. Igy meg aztan plane. Sokszor kerdezem magamtol, hogy az osbarmok akik megallnak tankolni es latjak, hogy a 98-as egy arba van a 95-ossel megis miert tankolnak 95-ost :shock:

Amugy igen a SZU-ban lehet, hogy ritka volt a 86-os benzin de a SZU mar 24 eve feloszlott es megis 9,5-es KV-ra lottek be az ujabb motorokat. Belohettek volna 10-esre is megsem tettek. Ezek szerint hivatalos panasszal kell elnunk a gyar fele. "Tisztelt Szergej hogyis van ez kerem..." :D.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: szer. okt. 28, 2015 3:10 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. ápr. 08, 2007 9:38 pm
Hozzászólások: 858
Tartózkodási hely: Ónod
Jó neked, hogy még ott tart a Lukoil 98ast, nekem is az vált be legjobban, kb ugyan olyan jó volt mint a MOL100as Neoja csak épp alig volt drágább a 95östől.

_________________
A gép: 21013(Ex elektromos Lada) > 1600_HMS_316 http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=68477


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: szer. okt. 28, 2015 5:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Ott SZU után, még most sem ritka a sz@r benzin. A városokban nyilván van, de sok helyen nincs.

Amúgy nem kell keletre menni, ausztriában is 92est tankolnak, náluk a szuper a 95-ös...

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: szer. okt. 28, 2015 7:10 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Nálam minden autó 100as benzinnel megy ha széria ha nem, Egy széria motor is észreveszi nem kicsit teljesen más vele.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 29, 2015 11:26 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
ladarevolution írta:
Ott SZU után, még most sem ritka a sz@r benzin. A városokban nyilván van, de sok helyen nincs.

Amúgy nem kell keletre menni, ausztriában is 92est tankolnak, náluk a szuper a 95-ös...


En meg azt hiszem, hogy az osztrakok azt aruljak ami valojaban letezik. Errefele meg a 95-os benzin valojaban 92-es a 98-as meg 95-os.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: vas. nov. 15, 2015 12:52 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2012 6:41 pm
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Sziasztok. A hengerfej, vezérműtengely topicba egy másik motorral nagyon sokat szívtam és úgy döntöttem visszateszem a gyári 1300-as blokkot zsugorként. Olvasgattam itt is és utána is kérdeztem de még mindig lenne pár kérédésem.
Szóval arról a blokkról annyit tudok mondani hogy teljesen felújítottam anno csak 2105-ös zsebes dugók kerültek bele, ezáltal nagyobb volt a károstér és kissebb a kompresszióviszony 9-10bar körül. Mielőtt nekikezdtem a magasblokkosnak Gaáléktól vettem zsugorkarokat(-5mm, de nem emlékszek pontosan). A magasblokkos motor ami meghalt, abba zsír új 4 sonkás főtengely van. De ugye nem fordul át a sonkától a kar, tehát le kell szedni a sonkából, s utána újra centíroztatni. Hogy érdemes e azzal a főtengellyel foglalkozni vagy vegyek bele egy 8 sonkás főtengelyt(azt elvileg nem kellene bántani mert átfordul, ahogy írtátok). Másik dolog hogy hogyan lehet megcsináltatni gépműhelyben úszócsapszegesre, minek a hajtókarperselye jó hozzá. Harmadik dolog az olajnyomás, SBR szibattyút adnak errefelé a boltokban, hogy azzal kell valamit csinálni vagy csak be kell építeni. Nem szeretnék síkolni semmiből s gyári tengely menne bele vissza. Láttam ilyen paraméterű motort 75e km van benne és olyan mint új szinte, de persze 2 egyforma lada motor nincs. :) Végül pedig a hajtókar, dugó grammolása, hogyan is működik. Lényeg hogy nem nagyon akarok erre a motorra is 100 ezreket költeni, a gépimunkán kívűl megtudok itthol mindent csinálni, csak az épített motorokban még nem vagyok igazán otthol.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: vas. nov. 15, 2015 1:29 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Ha felhívod a Makrai gépműhelyt és elmondod a terved a hajtókarral meg is csinálják a dugó biztosító gyűrűkkel együtt. A dugókat kiméred és a könyvben jelölt résznél turbó maróval le kapsz belőle. A hajtókart pedig billenési ponton éken megtámasztod és méred a tömeget és az egész tömegét is. Szortírozod és a legkönnyebb felé mész el. a csapágy csésze alsó részéből és a csapszeg feletti részből szabad levenni a tömegnek grammon belül kéne lenni és a billenési pontnál támasztva ugyan annyit mérni mindegyiknél. De ez 6000-nél kezd dominálni ,egyébként a 3 grammon belül vagy minden ok. Keress videot és minden világos lesz.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: vas. nov. 15, 2015 10:09 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2012 6:41 pm
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Pestre nem nagyon küldeném fel ennyiért. Csak szimplán tanácsadást meg nem szoktak adni, azért is kérdeztem itt.:) A másik motor nagyon kifordította a zsebem, szval kevés a költségvetés, ésszerű keretek között persze.:D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 23, 2015 10:59 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Szeria kozeli motorba felesleges az uszocsapszegezes. Nincs folyton szetszerelve mint egy versenymotor. En nem koltenek erre penzt. A hajtokaroknal en lemernem oket es ha nagy kulombseg van akkor kicsit lekapni valamelyikbol. Dugattyunal szinten. Fotengely kenyesebb kerdes. En a 8 sonkasra szavaznek. Mire a 4 sonkasbol leszednek, egyensulyozzak ugyanott vagy mintha veszel egy 8 sonkast. Kisse lassabban veszi vele a fordulatot a plussz suly miatt igy itt marad a merlegeles. Alapjarat kozelebe viszont nem rangatozik vele egyaltalan es szebb az alapjarat is vele. Nekem volt 4 sonkas konnyitett ugyhogy van viszonyitasi alapom.
Dugattyubol meg biztos, hogy nem Lada kell mert meg az 5mm-el rovidebb hajtokarral is 9mm-el jar ki a blokkbol. Ez megint egy kicsit zsebbenyulos tetel.
De en meg mindig nem ertem. Vegul is lehet mar tudni, hogy a masik motornal a blokk vagy a hf. kuka? Ha a blokk jo akkor az alja gyakorlatilag megvan. Ra kell tenni egy sikolatlan hf-et egy gyari tengellyel es kesz. 5-6000 ft egy gyari hf kompletten szelepekkel, csak epp be kell csiszolni oket egy kicsit, meg 3000 ft egy hf tomites. Kicsit fokolni kell majd a blokk sikolasa miatt, dehat a gyari tengely szimmetriajat sotetbe is megtalalod. En nem koltenek megint 100e ft-ot egy masik motorra. Az enyemet is igy oldottuk meg, csak nem kellett fokolo mert semmibol nem volt sikolva. De ez reszlet kerdes. Fokolod amugy is van.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 23, 2015 3:10 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5044
Tartózkodási hely: Tatabánya
INFERNO írta:
Dugattyubol meg biztos, hogy nem Lada kell mert meg az 5mm-el rovidebb hajtokarral is 9mm-el jar ki a blokkbol.


Ezt azért gondold újra :wink:

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 23, 2015 8:00 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 276
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
4 sonkással gyári (niva úszós) hajtókarokkal, alacsony dugókkal átfordul vagy elakad? Ilyen van tervben, de ha nem jó hozzá a 4 sonkás akkor még egy 8 sonkás főtengelyt is be kell szereznem.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 23, 2015 9:14 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Ha nem fordul át le kell szedni a sonkából. Azért felesleges venni 8 sonkás főtengelyt.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Zsugormotor projekt
HozzászólásElküldve: kedd nov. 24, 2015 9:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Yeti írta:
INFERNO írta:
Dugattyubol meg biztos, hogy nem Lada kell mert meg az 5mm-el rovidebb hajtokarral is 9mm-el jar ki a blokkbol.


Ezt azért gondold újra :wink:


Miert is? 66-bol lesz 80. A hajtokar meg 5-el rovidebb. Ujra van gondolva azt ugyanaz az eredmeny. Az alacsony blokkba eleve szintre jar.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1905 hozzászólás ]  Oldal Előző 134 35 36 37 38 39 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség