Pontos idő: kedd júl. 23, 2019 10:13 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 276 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 4 5 6 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 09, 2008 1:05 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:30 am
Hozzászólások: 241
Tartózkodási hely: Bp-Debrecen
Helló !

Igen a HCCI,és korábbi GDI motorok.
Ezek önmagukban nem jelentnek áttörést,össze kell gyúrni a sok fejlesztést.
Ahogy Arnold is mondja megfizethetetlenné válhat a kőolaj.
Ezen,ha jól emlékszem vitatkoztunk.
Ő azt mondta,hogy el fog fogyni,én azt ,hogy hirtelen azért nem fog efogyni.
Úgy tűnik abban egyetértünk,hogy drága lesz.
Eddig 1 liter benzin (gázolaj) alig volt drágább,mint 1 liter tej,1 liter olcsó sör,1 liter jófajta gyümölcslé....

Hogy mikor lesz drága azt csak a pénzemberek fogják meghatározni.
Addig húzzák az árát míg egy új technológia logiszikai kiépítése,átépítése nem jár nagy kockázattal.
Nehéz megítélni hány év,lehet hogy sima átmenet lesz 10-20 éven belül.
Mire észbekapunk mindenki elektromos autóval mászkál.Én nem bánnám.
Mindenesetre az amcsi "békeharcosok" bebiztosították magukat az olajmezőkön,meg fogják határozni a technológiát,el kell adni a kőolajat,ha már ennyi sok ifjú amerókai halt meg a szent ügyért,
hgy "békét" teremtsen ,ott ahol olaj van :)

Kisa

_________________
Soha ne nyomd fullba' a kretént...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 09, 2008 11:10 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. nov. 11, 2007 8:23 am
Hozzászólások: 1033
Tartózkodási hely: budapest XX.ker
Kb 4-5 éve mondtam a srácaimnak akik velem melóznak hogy pár éven belül tele leszünk benzines turbós kis motorokkal azt monták hogy hü...ség mert a turbó nem bírja ozt most meg itt vannakA merci főtengelyen lökettérfogatváltozásos motorja is érdekes ami benzin disel hibrid elv és a két motor működését kombinálja közvetlen benzin befecskendezéssel 1.8 kb 230 paci pici fogyasztás és már széria közeli protojuk van.Az a baj hogy a tisztán villanyosnál is meg kell termelni az áramot amivel hajtod valahogy.A múltkor olvastam egy érdekes cikket egy geológustól hogy amcsiba texasban a 20-30 éve lezárt kőolajmezőkön újra kezdték a termelést mert megint nagy menyniségű kőolaj van a felszin alatt aztán több régóta lezárt mezőnél is hasonlóakat tapasztaltak.

_________________
Sárga zsiguli nyáron (na meg télen) ez a tuti.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 09, 2008 11:52 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
E85 re nem gondoltatok??

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 09, 2008 12:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8123
Tartózkodási hely: Budapest
Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 09, 2008 1:14 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8878
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
arpi11 írta:
Az a baj hogy a tisztán villanyosnál is meg kell termelni az áramot amivel hajtod valahogy.

De ahoz nem szükséges kőolaj h elektromos energiát csinálj :) Ott van pl. az atomenergia 8)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 09, 2008 2:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Iparágban dolgozóként elmondhatom, hogy sajna az atomenergia rendkívül rugalmatlan az igények kielégítésére, és mint tudjuk nagy mennyiségben nem tárolható. A szél nagyon, és a víz is időjárásfüggő, sosem akkor van belőle bőven, amikor kellene.
Szóval egyelőre az olajnak, gáznak nem nagyon van alternatívája, esetleg a szén figyelhet még be újra, Németországban most épül egy szuper szenes erőmű, 50%b feletti hatásfokkal, 2 db majdnem 200 méter magas iker kazánnal. Szép darab lesz :)

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 09, 2008 3:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7358
Tartózkodási hely: Budapest
ladarevolution írta:
arpi11 írta:
Az a baj hogy a tisztán villanyosnál is meg kell termelni az áramot amivel hajtod valahogy.

De ahoz nem szükséges kőolaj h elektromos energiát csinálj :) Ott van pl. az atomenergia 8)


meg egy atomerőmű a gondolattól a felépítésig 10 év, és nagyon nagyon sok pénz. OK, hogy utána olcsón termel de ha sok atomerőművet kezd építeni egy ország abba belerokkan.
Valamint tényleg rugalmatlanm, azt szereti ha emgy, nem szereti ha rángatják, le-föl terhelik. Ezért lenne jó víztározós erőműveket építeni.

A szénnek ismét reneszánsza lesz, a légkörre meg a jelszavakon túl tojik mindenki, nincs olyan politikus akit megválasztanának fogyasztáscsökentő intézkedéseket ígérve. Életszínvonal fogyasztásra gondolok.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 09, 2008 6:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8878
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
De pl. ott van a fúziós erőmű létrehozása, az EU öli bele a milliárdnyi eurókat (nem csak az EU hanem USA, Oroszo., Kína, stb...)
2017-ben elvileg elkészül, és kiderül h működik-e, addig meg csak kibírjuk valahogy :)

Persze drága, sokáig tart megycsinálni, meg minden, de ha működni fog akkor az nagy dolog lesz.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 11, 2008 12:46 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. nov. 11, 2007 8:23 am
Hozzászólások: 1033
Tartózkodási hely: budapest XX.ker
Az a baj hogy csak a szél , víz meg a nap igazán tiszta a többi főleg az atom borzasztóan szenyező már a maradéka, a szenest meg nagyon kell szűrni a koromszemcsék miatt, de remélem meglátjuk mit hoz a jövő.Azért marad még benya a kocsikáinkba.

_________________
Sárga zsiguli nyáron (na meg télen) ez a tuti.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: pén. feb. 15, 2008 4:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - A Tiszteletes
Avatar

Csatlakozott: szomb. jan. 06, 2007 6:54 pm
Hozzászólások: 1551
Tartózkodási hely: Tatabánya, Tótkomlós, és a köztük lévő párszáz Km.:)
Üdv!

A döglődő mezőgazdaságunk jó lehetőségeket rejt, csak persze senki nem fogja kihasználni, max. a saját javára.
Medgyesegyházán építenének szalma-erőművet,(csak a zöldek tilakoznak) ahol villannyá alakulhatna a biodízeliparunk "hulladéka".

Üdv!

_________________
-Fep- ®

, a KJ-Atya

Addig nevettünk a főnök viccén,mire megértettük, ez a mai feladat.
"Ez egy szöveg, melyet automatikusan hozzáfűzhetsz a hozzászólásaidhoz. Legfeljebb 255 karakter hosszú lehet."


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 16, 2008 1:03 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:30 am
Hozzászólások: 241
Tartózkodási hely: Bp-Debrecen
Helló Fep !

Bár nem a jelen,és nem a közeljövő,de sokan kételkednek abban, hogy a mezőgazdaságot úgy kéne berendezni,hogy üzemanyagot termeljen egy olyan világba,ahol egy 2 tonnás szerkezet szállít egy 80 kilós embert...

Milyen kifordított világ az ,ahol a paradicsomot 1500km-t hozzuk környezetszennyező eszközökkel,mert itthon csak bio üzit érdemes termelni a repülőhöz,ami idehozza a paradicsomot....

Utópia,de képzeljük el,hogy az a cél,hogy mindenki kerékpárral közlekedjen a hétköznapokban.Egy 5 kilós szerkezet visz egy 80 kilós embert.

A világ változna meg.

Kisa

_________________
Soha ne nyomd fullba' a kretént...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 16, 2008 1:28 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7358
Tartózkodási hely: Budapest
Hehe,
a józan paraszt ész végre.

Van egy sejtésem. Az alternatív üzemanyagokon nyugvó világ nem abban fog különbözni a maitól, hogy más szagú naftát mérnek a kúton (lásd minden féle biovacak), esetleg kicsit drágábban (de azt is csak az olajmaffia meg a szemét aktuális kormány ármánykodása okán). Teljesen más lesz, a mai autók annyit fognak érni 10 év múlva amennyi vas van bennük, vagy ahány zsák krumplit adnak érte, nagyjából függetlenül állapottól. És emberek vesznek 12 év hitellel autót...

Aki hisz a bio alapú üzemanyag termelésben ipari mennyiségben az nézzen utána a jelenlegi tényeknek. A jövőbelivel nem foglalkozom, hiszen ilyen erővel akkor a fúziós erőmű visz mindent az a jolly joker. Kár , hogy mióta eszem tudom mindig 50 évre teszik az elterjedését.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 16, 2008 9:17 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - A Tiszteletes
Avatar

Csatlakozott: szomb. jan. 06, 2007 6:54 pm
Hozzászólások: 1551
Tartózkodási hely: Tatabánya, Tótkomlós, és a köztük lévő párszáz Km.:)
Üdv!

Van valami (nem is kevés) abban, amit mondtok.
Az a szomorú,hogy ma is 1500 Km-t hozzuk a paradicsomot(kis túlzással), a mi földjeinken meg olyan dolog terem, ami eladhatatlan, ha műveli egyáltalán valaki. A ma működő világban is találni jószerivel ehhez fogható kifordított példát sajnos.
Hallottam "tudósokat" érvelni,hogy a világ termőföldjeinek kapacitása sem lenne elég hogy annyi bioüzemanyagot termeljen az emberiség, amennyi most fogy a kőolajból.
Persze nem olyan egyszerű hogy vetek napraforgót, kisajtolom, betankolom....
Mégis léteznek működő megoldások, pl. a győri helyi járatok biodízellel mennek, legalábbis 5(!) éve ez volt a helyzet.
Aztán abban is biztos vagyok,hogy minden jelentős ipari hatalomnak (autógyárnak) van a páncéljában kidolgozott terv a kőolajmentes világról.

Üdv!

_________________
-Fep- ®

, a KJ-Atya

Addig nevettünk a főnök viccén,mire megértettük, ez a mai feladat.
"Ez egy szöveg, melyet automatikusan hozzáfűzhetsz a hozzászólásaidhoz. Legfeljebb 255 karakter hosszú lehet."


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 16, 2008 8:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Kisa írta:
Utópia,de képzeljük el,hogy az a cél,hogy mindenki kerékpárral közlekedjen a hétköznapokban.Egy 5 kilós szerkezet visz egy 80 kilós embert.


Utópia vagy sem, pár hónapja volt a TV-ben, talán a Szabad Tomi műsorában :)

Szóval egy magyar fejlesztés, ami könnyűszerkezetes gépjármű, emberi és motor hajtással, 3 liter alatt 100 km-es fogyasztással. Sajna én pesszimista vagyok, mert amit itthon akarnak a magyarok feltalálni, az mindíg el veszik - ennek ellenére, remélem hogy ez végre bejön, és nem a már most érdeklődő gépjármű multik nyúlják olcsó pénzért, hanem itthon marad és hasznot hoz az országnak.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 16, 2008 9:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:30 am
Hozzászólások: 241
Tartózkodási hely: Bp-Debrecen
Helló !

Az baj,hogy a világ a közlekedésre és a szállításra van berendezkedve.
A távolság nem akadály,egyre olcsóbbak és egyre gyorsabbak azok az eszközök ,amelyekkel napi 100-500 vagy akár 5000 Km-t is meghetetünk.

Hogy mindenki autóval járjon az nagyon sok,nagyon gazdag társaság érdeke.
Ahogy elhiteteik,hogy kell neked a legújabb mobiltelefon,kamerával,játékokkal,és olyan nagy kedvezményekkel...

Mi annak a világna az "áldozatai" vagyunk,hogy elhitették velünk,közlekedés,autózás és szállítmányozás nélkül élni nem lehet,meg nem is érdemes.Nem is tudunk nélküle,erre épült a világ.

Hiába ülök én bringára,nem fogok boldogulni,mert a hétköznapokban minden életkörülmény azt feltételezi,hogy autóval közlekedem.

Kisa

_________________
Soha ne nyomd fullba' a kretént...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 16, 2008 11:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7358
Tartózkodási hely: Budapest
Naja. Csak mikor 1,5 milliárd kicsi kínai meg 1 mrd kicsi indiai is elhiszi, hogy ez neki jár akkor van gond. Ez úgy kb. most kezd beindulni. A kínai középosztály (akik kb. átlagmagyar életszínvonalon élnek) 300 millió ember. 20 év alatt kivakartak 300 milliót az éhínség széléről. És folytaják..
Mi az elmúlt 20 évben mit csináltunk? Hagyjuk, elkanyarodik a témától..

Nem jut annyi erőforrás, energia, nyersanyag. Namost nekik nincs joguk hozzá? Dehogynem, keményen meg is dolgoznak érte. Ergo a kizárásos alapon a nyugatnak kell összébb húzni magát. Lessz itt még haddelhadd, bele van kódolva rendszerbe.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 19, 2008 6:58 pm 
Üdv Mindenkinek!
Mióta ezt a topicot nyitottam tanultam a motorokról hajtásokról. Most is csak anyira értek hozzá hogy lássam ,hogy írtam ide hü..ségeket. Elnézést érte.

A Fiat dieseleknek utánaérdeklődtem, sokan dícsérik, kár volt leszólnom. Szerintem egy 1,7es elég lenne a Ladába, 5-ös váltóval és a fellelhető leghoszabb difivel elméletileg életképes lenne. Az adatok alapján a Fiat dieselek valamivel pörgösebbek mint a VW-ek, tehát, ha jól gondolom, jobban együttműködnének a Lada váltóval.

A VW régebbi dízeleire általában jellemző a-többiekhez viszonyított-hosszab löket, alacsoynabb nyomaték leadás ( 1800-1900/min). A hasonló korú Fiat Dieselek feljebb adják a nyomatékot ( 2300-2500/min körül írták sok helyen)


Ez nem ide jön, de tegnap egy ősnyugatis ismerős elkérte a széria ezerkecskémet, és elámult rajta hogy a 28éves autó váltója mennyivel jobb mint a saját nyugati csodájáé- ami pont elromlott :D (nem akarok negatív reklámozni, nem írom le a márkát)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 02, 2008 7:56 pm 
Üdv mindenkinek!
Nagyon jó elképzelés a diesel Lada! Tudom, mert 3évig jártam egy Fiat motorossal. Imádtam! Röviden: Lada feeling,5l-es fogyasztás!!
Hosszan: A fiat mocikat én nem szidnám, nekem a 3év alatt semmi baja sem volt, abszolút megbízható, télen érzékeny a hidegre, ezt jó izzítókkal (Bosch) és kajak akkuval meg lehet oldani. A dieselre építés lényege, hogy nem csak a motort, a váltót is cserélni kell! E nélkül nem fog 7l alatt fogyasztani, és 50 ezer km-náél többet elmenni. Fiat 131es hosszú 5 sebességes váltója nagyon jó erre a célra. Sajnos rikta (de azért nem lehetetlen) beszerezni. Innentől már cak annyi a gond h a kuplung hogyan bírja. Állítólag szinterezett Lada kuplung is jó, nekem fiat kuplung votl benne,. ami tovább bonyolítja a helyzetet, mert túl kemény a Lada pedál kinyomójához. Gyártani kell hozzá egy rásegítőtt ,vagy átvenni a komplett fiat kinyomórendszert mindenestől (és még legalább 1 ugyanolyat tartaléknak)
Fiat találkozón votlam Vele egyszer, nagyon megnézték (nem votl csilli villi)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szer. okt. 22, 2008 6:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 02, 2007 6:50 pm
Hozzászólások: 3956
Bár nem mai beszélgetés, de a Fiat TD motor (1.9) nem rossz.
Konkrétan egy Fiat Croma - rol van szó, amit most használom.
Olyan 2100-3800ig él, de ott nagyon, olyan 1800tol használható, 4500környékén, már nagyon durván olyan mint 600as fordulaton.
Viszont erős is 150nél 6ba (~2800) bátran merek előzni, mert lép még ott is.
Szal ez a Fiat motor nekem bejött.
Mentem a 159es Alfával, amiben állítólag ugyanez a motor van.
Váltója kicsit jobb volt sport szempontból, de az még mindig szar a Ladájéhoz képest (meg amugy is), de a motor nem tudott annyit, valamit elba**tak a szémítógépnél, mert 1200 alatt sokkal jobban szenved mint a Fiat, és szerintem nem is megy annyira.
De továbbra is fenttartom, hogy a Dízel az munkagép (traktor, busz kamion és nem autó!!!!)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 23, 2008 5:41 pm 
Arról a motorról én is jóakt hallotam. de az igazi a mechanikus kalsszik adagolós dízel. LAdához sztem -a családi autó/munkás autó hasznáalthoz illik a diesel moci. Egyébként az 1,7es szívó is agyonvághatatlan


Az biztos hogy a diesel munkagépben nagyon jó, talán sok már a 8éve történő autóbuszvezetés, ezé' lettem diesel bolond :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szer. okt. 29, 2008 8:00 am 
mark írta:
. Az adatok alapján a Fiat dieselek valamivel pörgösebbek mint a VW-ek, tehát, ha jól gondolom, jobban együttműködnének a Lada váltóval.
)


Hali, szerintem azért "működik együtt jobban" mert a Lada őse Fiat ezért gondolom közdarab nélkül össze lehet építeni a Lada váltóval. Azért is fontos ez, mert ha jól tudom, maximum 1fődarab cseréje engedélyezett. Ha komolyan gondolod, akkor szerintem egy teljesen felújított motorral kezdj neki.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szer. okt. 29, 2008 9:27 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Ha ez ilyen egyszerű lenne, már rég valamelyik T-Jet moci dolgozna a kocsimban :)

_________________
www.BPracing.hu
Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 30, 2008 7:18 am 
Amég lehet Fiat 131ből vagy 132ből váltót szerezni (tudom, ez egyre inkább lehetetlen) addig kár Lada váltóval babrálni a Fiat mocit. Mondjuk a T-jet nem hiszem hogy rámegy a 30éves váltóra. De az modern diesel, az a gonosz találmánya, nagyon könnyen fulllad. Inkább az 1,7es szívóból legyen turbos


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 01, 2008 9:35 pm 
Én úgy tudom, hogy a megfeleő feltételek mellett (mérnökember tervei+szakműhelyes építés+stb) engedélyezik a dolgot elméletben. Gyakorlatban gondolom annyi apróség van, hogy nem éri meg. Egyébként a diesel motort kell állítgatni ugy mint a karburátort? Ha jól tudom nem kell. Ez mondjuk teccik.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 01, 2008 9:45 pm 
jó estét
Kell állítgatni a dieselt is. pl: porlasztócsúcsok nyomása. Meg ugye kopni kopil az is. Ráadásul annyira nem is egyszerű művelet. A Lepaírozás meg sztem annyiba kerülne amiért veszel egy régi diesel Golfot, vagy Mercit, vagy akármi régi dízelt.
Lehet persze követni az " az autó üzemanyaggal megy, nem papírral" filozófiát is, de ez szerintem kerregő Ladánál kimagyarázhatatlan, tehát azonnali rendszámlevétellel jár. Vagy mondod, hogy hétvégén elvitted a szerelőhöz ,hogy csináljon valamit a fogyasztással, tenemtudod mit csinált vele, kőműves vagy Te nem ótószerelő :mrgreen: :D :D
Egyébként, ha elkapnak egy olyan autóval aminek nincsen érvényes forgalmia, és még átépített is (mondjuk diesel Lada) akkor mit tehetnek velem? Nagyon sok pízbe' kerül, vagy becsuknak?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 01, 2008 9:54 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: szer. márc. 08, 2006 9:26 pm
Hozzászólások: 137
Tartózkodási hely: Hatvan
Ha elkapnak 60-ban, a helyi kékek előveszik a gumibotot, és vazelin nélkül análisan kielégítenek. :mrgreen: :mrgreen:

_________________
21011 evo2 bontás, kell a pénz az evo3-hoz! :-)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 01, 2008 10:15 pm 
Hatvan, az Bp-től 59km-re van kelet felé?
Még jó hogy nem sűrűn járok arra. :)
Az jó, hogy az injektor topikban elkezdtünk dieselezni.
Ha jól tudom Ukrajnában még lehet kapni klasszik Ladát?
Ottan kéne egy céget alapítani, építeni őket nagyüzemben diselre és hozni befelé Kishazánkba

Van egy elvetmült 5letem. Ha lehetne gyártatni váltó fogaskereket vaalhol, meg mniden belső alkatsézt...
Egy tuningolt vw/audi 1,9 TDI-t a Ladába, aztán okozia a meglepiket :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 01, 2008 10:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7358
Tartózkodási hely: Budapest
Kitalálták már ezt... Láttam is saját szememmel. Ette a LAda difiket, aztán asszem más difi került alá.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 01, 2008 10:50 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 10:46 am
Hozzászólások: 1454
Tartózkodási hely: Pécs
Én nem gondolom ,hogy diesel moci kellene hozzá. :wink:
Persze én köztudottan "olajkályha" ellennes vagyok.

_________________
Dzsí.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: vas. nov. 02, 2008 5:33 pm 
Hű akkro megtaláltuk egymást, emrt én azt szeretem :)
Arnodl, igaz, a difit kihagytam :oops:
de maradun ka józanságánl, 1,7d .


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: vas. nov. 02, 2008 7:19 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2585
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Megmondom őszintén, én sem csípem, mikor a legújabb, legmodernebb verdát látom abszolút laikusként egy visszakapcsolásnál irtózatos koromfelhőt eregetni. A szűrő meg sok százezres extra.. az unokáink levegője...

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus

Biztonságosabban, takarékosabban LADÁVAL


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: vas. nov. 02, 2008 8:09 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: szer. márc. 08, 2006 9:26 pm
Hozzászólások: 137
Tartózkodási hely: Hatvan
Ha nem kapcsol vissza, és alacsony fordulaton lepadlózza, akkor még amúgy füstöl. Ifánál meg Ikarusnál még elnézem hogy kerreg meg füstöl, de kocsinál... (személyes véleményem, evvan)

Persze nem mintha a Ladák alacsony károsanyag kibocsá(-j)tással dolgoznának... A szériák magas fordulaton rosszak, a tengelyesek meg alul.

_________________
21011 evo2 bontás, kell a pénz az evo3-hoz! :-)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dönci011 vas. nov. 02, 2008 9:03 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: vas. nov. 02, 2008 8:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 02, 2007 6:50 pm
Hozzászólások: 3956
Abszolut nem értem mi a jo a szívódízelben.
Semmivel nem eszik kevesebbet, nem is olcsóbb a gázolaj, egy erőtlen szar, és még undorító is.
A TDi kicsit más tészta, de az akko is buszba, meg kamionba való.
Mindenki azt mondja, hogy a mai autókban nem lehet hallani hogy olajkályha, hanem csak a turbót... hát a nagy ló****t
Feltekert ablaknál zenével elviselhető, de akkor is undorító, hogy van egy 1000-1500rpm es tartomány ahol használható és a váltó meg ejt 2000et.
4-5-6ba használható, de amugy.......
Na mind1 nem kötelező ezt olvasnom, főleg nem hozzászolni, de a Ladázás szerintem nem erről szol, hanem az alap felingről, de én kérek elnézést


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: vas. nov. 02, 2008 9:01 pm 
Tamás 5 literes fogyit emlegetett. Én nem értek hozzáé de Ladával az elérhetetlen sztem.
Kezdő vezetőknek szerintem, mnit én is, nem való még a csapatós közlekeedés, nem tudunk mi még eleget ahhoz.
Vw 1,6 diesel 5ös Lada váltóval, és 80-90km/h val közlkedeve menynit enne?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: vas. nov. 02, 2008 9:18 pm 
Igen emlegettem, fiat 5ös váltóval, ami eleve 2,0ás diesel motorhoz votl tervezve, tehát hosszabb mnit egy Lada 5ös váltó
Hadd idézzem Dönci 011-t az áttélekkel:
4.1:1 diffivel 3400-nál 90Km/h, negyedikben.
3.9:1-essel asszem 3200-nál gurul 90-nel.
Negyedik fokozat áttétele 1:1, tehát direkt.
5. fokozaté ha jól emlékszem 0.82:1.
Na ebből láthatják a fiatal kollégák, -főelg mark és Varga D :) - hogy 3,9es difi az alap, 4es váltóval a 90 a max utazó, legalábbis én nem pörgeténm 3200fölé sokkal.
Az 5sebességes már jobb, sőőt, ha nem akarsz 90-100 esetleg 110fölött menni soha, akkro megfeleő, az 1,6os szívódét elbírja simán. Én a sajátommal mentem gyorsabban, azért votl jó a fiat váltó.
Ugye a fogyasztás és motor élettartam hasznáalt kérdése. Tehát :
indulás 1esből, aztán gyakorlatialg mihént gurul 2 és igy tovébb, fordszámérő ajánlott, hogy 3ezer fölé ne pörgessük.
Azt elismerem, a VW motor hoszzabb élettartamű mint a Fiat.

Viko, a használható fordsz.tartomány 800-3000 tehátt 2200fordulat, azért nem 1500 :mrgreen: Jó hát meg se közelítio a benzinest elsimerem.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: vas. nov. 02, 2008 9:35 pm 
Ahgoy én közlekedem akkor még egy 4es váltó is elég lenne.
Innen onnan halalni h vannak helyek ahol megfeleő összegért nem néznek a géptető alá. Enyni erővel lehetne oylan kpm es is, aki ily módon kiadja az engedélyt építeni?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: vas. nov. 02, 2008 9:44 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 16, 2008 4:12 pm
Hozzászólások: 638
Tartózkodási hely: Kaposvár / Magyaregres / Buzsák
Én biztos hogy nem raknék ladába 1,7d szivo motort.
Azok a motorok nagyon elb.szot konstukciok.
Akármit csinálsz vele mindig kiveri az olajat,Ráadásul elöszeretetel zabálja is azt,az adagolobol mindig szivárog a gázolaj,megszorul,szétreped,stb
A családban és a rokoni körben volt egypár ijen motoral szerelt szekér.Az öszes ugyanazon problémákal küzdöt.
Ráadásul amit megsporolna üzemanyagban anak a dupláját kell költeni a motorra.
És ráadásul töbet kell bütykölni mint a lada motort

Én nagyon rühelem e konstrukciot,és osztom véleményem Vikoval


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kary vas. nov. 02, 2008 9:46 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: vas. nov. 02, 2008 9:44 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 02, 2007 6:50 pm
Hozzászólások: 3956
Tamás írta:
Viko, a használható fordsz.tartomány 800-3000 tehátt 2200fordulat

Na most ezt te sem mondod komolyan ugye?????
1200-1500 nál kezdi el építeni a turbónyomást, magyarul alatta használhatatlan
3000nél elkezdi elvenni a turbónyomást, 3500-4000nél teljesen elveszi, ergó ~3200ig "használható"
Ez olyan ~1700-2000rpm....igaz nem 1500....


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: vas. nov. 02, 2008 10:07 pm 
kary, ha hiszed ha nem, nekem az általad említett, egyébként való igaz, gyarkan előforduló gondokból szinte semmi nem jelentkezett 3év alatt. gázolajat eresztette az adagoló mikro vettem, de szétszedtem összekratam és többet soha.
Viko, ne haragudj, nem írtam le mindent amit gondoltam. Szóval én szívódieselre gondotlam, 2ben 800on vitte a bódét, én igy számotlam. De igazad van, mert h**én írtam le.
kary még annyit, szrintem ha vkinek elég a 110, 120as végseb akkor jó a vw moci is. Mert ugye ahhoz Lada váltó kell.
Meg hát ugye sztem csak elméletben beszélgetünk. Azért ha valaki mégis épít egy gépet, az írjon már egy mailt, megnézném élőben
Szerk.: na a lényeg kimaradt. A fait motor -Lada váltó dolognál a Lada váltóra kelett volna a fiat váltóharangja az önindítő hajtsáa miatt. Szerintem ez kéne a VW motornál is ,bár lehet tévedek fáradt vagyok már


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: vas. nov. 02, 2008 11:03 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Azért arra kíváncsi lennék, hogy mennyit spórolsz egy diesel-el mikor ~22Ft-al többe kerül a gázolaj.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: vas. nov. 02, 2008 11:08 pm 
7l benzin mondjuk 7*300 azaz 2100ft
5l gázolaj 5*322 azaz 1610ft
de ...
mintm ár emlegettem
kamionos bácsihoz becsönget, szépen ránéz az MAN nagy tankjára aztán 250/literért csöpög vmi nedű
5*250 az 1250
no persze, annyira nem nagy sprólolás ez, de pl az én autóm sokat megy mert amikor a busszal dolgozom tesóm kalimpál vele.
szerk.: de van még ettől is oclsóbb. Rántott husi sül, olaj meg kuka helyett a szűrőn keresztül a tankban végzi 50%os keverékként
Egyébként ha 50ből kijönne a papír, már csak a poén kedvérét megérné csinénli. Oda kerregnék Lada talira, aztán futnék mikor elkezdtek kergetni vasvillával :mrgreen: :mrgreen:


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tamás hétf. nov. 03, 2008 2:43 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 03, 2008 1:23 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Az az 5 van 6 is nem? Újkorukban is többet ettek. Amúgy meg több hiba lehetőség. Erő nyista. Gátrepedés veszélye főleg a Fiat mociknál meg a régi dieseleknél egyaránt. Ja és a porlasztó csúcs meg a porlasztó is többe kerül, mint a gyújtógyertya.

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 03, 2008 8:55 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 02, 2007 6:50 pm
Hozzászólások: 3956
Én elég elfogultam elhatárolódok minden ilyentől így én részemről befejezem a beszélgetést, mert nem szeretnék senkit megbántani :wink:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 03, 2008 9:26 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Tamás írta:
7l benzin mondjuk 7*300 azaz 2100ft
5l gázolaj 5*322 azaz 1610ff


Nem tom mit tankolsz, de itt 279 ft a benzin míg a gázolaj 308 Ft, tehát:

7x279=1953
5x308=1540

+ a benzinnel meg tudom előzni a 70-es togyotó papát városon kívül, míg gázolajjal vagy totyogok mögötte, vagy meghalok a szembejövővel való frontális ütközésben. Ön dönt, előz vagy totyog? :mrgreen:

Az alternatív forrásokról csak annyit, hogy mostanság egyre nehezebb úgy az is, mivel eléggé rámentek a fogyasztásra a szállítmányozó és építőipari cégek is. Kemény fizetés elvonás jár a többlet fogyasztássért és a időtervek nem teljesítéséért, ami ellentmondás, mert ha időtervet akar tartani, akkor nem tud "papásan" haladva "zsebre" spórólni...

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 03, 2008 9:41 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 07, 2007 1:02 pm
Hozzászólások: 254
Tartózkodási hely: Debrecen
Úgy, úgy...és még egy apróság, tényleg nem szivatásból, csak szúrja a szemem (hülye matematikus vagyok), az 5*250 az nem annyi amennyit írtál, megtennéd, hogy kijavítod? Köszi!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 03, 2008 10:21 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Zorro írta:
Kemény fizetés elvonás jár a többlet fogyasztássért és a időtervek nem teljesítéséért,
ami ellentmondás, mert ha időtervet akar tartani, akkor nem tud "papásan" haladva "zsebre" spórólni...

Bár így lenne Zorro, ahogy írod! A túlfogyasztások egy (nagyobb?) része inkább abból ered,
amit Tamás írt :
Tamás írta:
kamionos bácsihoz becsönget, szépen ránéz az MAN nagy tankjára aztán 250/literért csöpög vmi nedű

A 'kamionos' pedig tetszés szerint behelyettesíthető bármi más, dízelt tankoló jármű vezetőjére... :roll:

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 03, 2008 12:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 02, 2007 6:50 pm
Hozzászólások: 3956
Az új kamionokban van olyan rendszer, ami hírtelen gázolajszint esés esetén letiltják az indítást amég vissza nem áll a szint. (asszem talán 5-10-20l környékén van) ha ennél több fogy ~0km megtételével akkor szo*i-nyali, mert mire újra nyálat szerzel, addig a GPS jelzi, hogy állsz valami olyan helyen ahol nincs megállód, és a közpon már hív is, hogy WTF és mire visszaérsz a telepre már alá van írva a felmondóleveled
Szal nem egyszerű lopni sem manapság, mert a mellétankolásért meg zsebpénzt kér a kutas, hogy hallgasson.........0


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 03, 2008 2:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Na erről beszéltem, meg arról, amit halottam a tábortűz mellett a kamion szervizes ladabarátomtól, Petitől.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 03, 2008 3:02 pm 
Először is bocsi, elírtam azóta javítva. Az árakat csak hasamra ütök módon írtam, a lényeg a 22ft különbség volt.
Nekem esküszöm vegyes használatnál 5re kijött, de én nagypapásan vezetek, és nekem hosszúváltóm volt. Előzni nem nagyon lehet ,azt tény, engem nem zavar a 70el totyogó, nem vagyunk egyformák.
A porlasztúcsocs nem gyújtógyetya árban van, és igen, 40-60 e kmenként cserégletni kell. Adagoló meg bontott, de nekem nem kellett vennem. Erő van, csak másképp nyilvánul meg. Azért trailert húzni (én próbáltam) jobb a diesel. De pont erről beszélek, engem sosem zavart a lomhasága.
Viko, én nem vagyok sértődős fajta. különben is sok dologoban igazatok van.
A túlfogyasztás: nem minden kamion van ellátva hiperszuper izékkel, de viszont sok helyen (pl volán társaságok) van 1 eccerűbb megoldás a fizu kiegészítés ellen: plomba. Biztos van némelyik kamionon is , én még nem láttam.Az MAN heylrée írhatunk DAF.ot is, nehogy vki még nyomozni kezdjen :mrgreen: Ípítő iparban van diesel daru. Ha nyomja neki eszik ~40l gázoalajat, és odaér 10-15perccel hamarabb, ha nem nyomja akk meg csak 25 liter mondjuk. És azt a negyed órát ügyes darus a tényleges munkájával, vagyis a rakodással behozhatja. ( de ezeket csak igy hallotam x től, ő meg y tól az meg z től :mrgreen: )
E gyébként, a legegyszerűbb megoldás lenne egy -nemtudomki- bölcsességét követni: Az lop, aki nincs kellően megfizetve
(jobb eseteben)

Na megyek visza dolgozni, további jó fórumozást


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Diesel motor
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 03, 2008 3:23 pm 
Lassan 5éve nagyflottás fuvarozócégnél melózom, annó meg Fater a 250es Ikarus pedáljait koptatta... tudnék mesélni csalafintaságokról.
Örök harc:
Meggátolás Vs. Kicselezés.
Tulaj_____________Sofőr

Mindig lesz olyan aki képes lesz extra olcsó nyálat kínálni, erre meg ugye vevő a nép :)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára thor83fso hétf. nov. 03, 2008 3:26 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 276 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 4 5 6 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség