It is currently Thu Oct 01, 2020 1:06 pm

All times are UTC+01:00


Forum rules


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Post new topic  Reply to topic  [ 4551 posts ]  Go to page 1 2 3 4 592 Next
Author Message
 Post subject: Futómű tuning +
PostPosted: Sun Apr 03, 2005 9:12 pm 
gondoltam nyitok egy ilyen témát mert full kezdõ vagyok és információra lenne szükségem.Szóval,ha kikeményitettem a futómûvet attól sokkal jobb lesz a futómû??


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 04, 2005 12:06 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon Apr 04, 2005 10:50 am
Posts: 19
Location: Székesfehérvár
Nem.
A futómûved/karosszériád darabjaira hullik, ha erõsebb rugókat teszel bele. Persze ha ezeket felerõsíted, és a lengéscsilapítókat is, akkor javul(hat) az úttartás, de romlik a komfort. Hamarabb elfáradsz, kényelmetlenebb is lesz az autó. Ja igen, és szerintem ezzel meg a fékkel kell kezdeni, aztán jöhet a motor.

_________________
eszgyé
LBK


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 07, 2005 9:04 am 
Quote:
Nem.
Ja igen, és szerintem ezzel meg a fékkel kell kezdeni, aztán jöhet a motor.
Szisztok!
Ez így van!


Top
   
PostPosted: Thu Apr 07, 2005 1:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 12:21 am
Posts: 3584
Location: Hungaroring
Quote:
gondoltam nyitok egy ilyen témát mert full kezdõ vagyok és információra lenne szükségem.Szóval,ha kikeményitettem a futómûvet attól sokkal jobb lesz a futómû??
Igen, jó rugók és gátlók nagyon sokat javítanak az autón. De arra vigyázz hogy jól találd ki mire fogod használni, mert betonkemény futómûvel nem ildomos rosszabb utakon közlekedni.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 12, 2005 11:10 am 
Fõleg akkor nem érdemes betonkemény futómûvel nagyon szar úton menni, ha a gyári lada fotelek vannak benne ugyanis a mögötted jövõk hülyére fogják röhögni magukat azon, ahogy pattogsz az ülésben :D :D
Én is tapasztalatam, jó és hosszú játék, mire kialakul az ami neked tetszik.
Sok sikert :)


Top
   
PostPosted: Wed Apr 13, 2005 2:55 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Apr 07, 2005 9:03 am
Posts: 3111
Location: Pécs
Sziasztok skacok!

Kérdésem lenne, hogy mennyire változna a futómûvem ha a 21011-be niva gátlókat és rugókat tennék, vágatlanul? Valaki aki ilyennnel jár? Gondolok arra hogy mennyire kemény, mennyire emel/nem emel a gyárihoz képest stb. Utcai autó. Azzal tisztában vagyok, ha nem újak a rugók akkor már nem lesz u.akkora az emelése, meg a keménysége sem...

Köszi, BGo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat May 14, 2005 12:46 pm 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Sun Mar 20, 2005 11:10 pm
Posts: 731
Location: Budapest
Sziasztok!

Megnéztem milyen gátlóim vannak hátul, és a következõkre jutottam:
piros szinû "Made in USA" felirattal. Tudtok róluk valamit?

Köszi!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat May 14, 2005 7:48 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
Delphi márkájú , általába fekete szokott lenni a széria.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat May 14, 2005 9:18 pm 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Sun Mar 20, 2005 11:10 pm
Posts: 731
Location: Budapest
Quote:
Delphi márkájú , általába fekete szokott lenni a széria.
Akkor a piros valamiben eltér a szériától gondolom. És errõl a márkáról mi a véleményed? Jó, elmegy, vagy gagyi?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat May 14, 2005 11:46 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
Egyik legjobb szerintem. Elsõ fékpofáim is ilyen van mint a hátsó niva teló és a fék ahol a sima megmelegszik csökken a fékhatás ennek meg nõ olyat fog az auton hogy majd megpuszilom a szélvédõt . Szerintem jó!

Persze nemsikerült még nyikorgósra koptatnom a fékpofát pedig állandóan próbálgatom.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun May 15, 2005 7:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Mar 22, 2005 1:09 am
Posts: 504
Location: Magyarország
Szia, ezt a hozzászólásodat az Istennek sem sikerült megértenem. Kifejtenéd még egyszer? Hogy én is megértsem. :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun May 15, 2005 9:41 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
Delphi mint márka. Mint amerikai autóalkatrész gyártó cég gyárt mindenfélét Ladához is! Fékpofák teleszkópok stb. Nekem elöl ilyen fékpofák vannak amik ha felmelegednek úgy fog mint egy utcai bremo fékpofa és kökeményen a 185/75/13 as gumit. Hátul teleszkópba 2121-es tipusú van, ez is sokáig jó lesz! :)

Hátul ilyenem (értsd.: gumituskó, modera) van most Ukrajnába vásároltam vagy 1500ft volt a kettõ. A rugóba kell berakni , és majdnem ráül . mihely eléri az összenyomási határt ez a közepesen kemény gumi pihenteti a rugót :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject: gátló fékpofa etc.
PostPosted: Sun May 15, 2005 10:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Mar 22, 2005 1:09 am
Posts: 504
Location: Magyarország
Értem, és köszi. :)
Én még nem hallottam Delphiről, könynen beszerezhetõ vagy van valami speciális forrásod? :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun May 15, 2005 10:20 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
Bárhol lehet kapni nem speciális dolgokrol van szó , csak nem gagyi utángyártott olasz , ukrán , vagy magyar cuccrol van szó :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject: cserés alkatrészek
PostPosted: Mon May 16, 2005 12:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Mar 22, 2005 1:09 am
Posts: 504
Location: Magyarország
Én sem használok, semmi gagyi utángyártott szart.
Most MONROE gázos gátlók vannak bent, én megvagyok elégedve vele. Komfortos és a gyári (korábban nekem még az volt) gátlókhoz képest feszesebb is.
Az igazság az, hogy a következõ cserénél már valami komolyabb gátlót akarok berakni a kocsi alá, a legjobb egy állítható KONI lenne, mondjuk sárga. :) De Ladához sajnos nem túl könnyû ilyet találni. :(


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu May 19, 2005 8:50 pm 
Miért nem gyártattok kárásziéknál gázos gátlókat megcsinálják csak szépen kell rájuk nézni 8) Ha van ismerõs akkor nem is drága. amugy érdemes a futomüvet anyaghozzáadással megerõsiteni min. kék szilentekkel összerakni nekem elõl fém volt hátul donomit (utcára) gátlókba nekem kárászi rally legkeményebb. elõl 13"-os tárcsa hátul samara tárcsa... igy néz ki egy komoly futomü szerintem legalábbis. ezzel már eltudtam közlekedni hogy jól éreztem magamat ja és hátul oldalankét 8-8 cm pogácsázva kettõ a fék alatt 6 a fék után


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri May 20, 2005 11:47 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Apr 07, 2005 9:03 am
Posts: 3111
Location: Pécs
Hi!

Kép nincs róla? :D Brutális lehetett (vagy nagy ET-s felni :D)
BGo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri May 20, 2005 9:08 pm 
kép, neten csak ennyit tudok mutatni fényképalbumba van a többi


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 23, 2005 9:03 am 
Sziasztok!

Mostanában valamikor nekiállok bütykölni kicsit a Ladámon, és arra gondoltam, hogy kicsit feszesebbé teszem a futómûvet. Elsõ körben hátra polákrugókat gondoltam, de ahogy olvastam, azok 2 cm-t ültetnek a hátulján. Gondolom, emiatt kicsit eltolódik valamelyik irányba a futómû nem? Ezt vissza lehet/kell állítani valahogy? A második kérdésem, hogy ha hátul ültetek 2 centit, akkor elöl is kell? (Hogy megmaradjon a kocsi lejtése...) És végül utoljára: Kétirányos lengéscsillapítókat, is be akarok szerelni, abból melyik fajtát ajánlanátok. Persze nem Bilsteinben gondolkodok, valami emberibb árfekvésû kellene. :) Az a Delphi gyárt ilyet is?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 23, 2005 12:05 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Hali!

Az elmúlt egy héten ültettem meg a gépet, hátul polski rugók, nekem csak 1 centit ment lejebb, mivel már kivoltak a gyári rugók. Elõl vágott Niva ment be, küszöbön mérve 2-3 centit lejt elõrefelé.

Tapasztalat még nem nagyon van, mert futómûvest még nem látott, addig meg ugye jobb nem kisérteni....

Elõl-hátul niva gázos gátlók vannak, utcára, aszfaltra bõven elég, dzsuván meg kevés, de az más világ és oda már az erõsített kasztni is dukál :P

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 23, 2005 12:12 pm 
Persze nem rallizni akarok, csak az lenne jó, ha hírtelen kormánymozdulatra (pl mikor az elõttem menõ kocsi alól elõkerül egy 5m mély kátyu :)) nem billegne a kocsi, mint valami vitorlás lélekvesztõ. Így nem annyira tetszik, kicsit zavar.
Elsõ Niva rugókból mennyit vágtál?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 23, 2005 1:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
A kiegyenesedõ végébõl, a görbüléstõl kezdve vágtam 5/8-ad menetet.

Elõbb nem írtam, hogy hátul keményebb, fekete gumi szilentek is befigyeltek, tovább 185/60R14 papucsok vannak fent.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue May 24, 2005 9:43 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Quote:
Tapasztalat még nem nagyon van, mert futómûvest még nem látott, addig meg ugye jobb nem kisérteni....
Nem véletlen írtam, az ültetéstõl rögtön negatív kerékösszetartásom lett, -6mm a gyár 3-5 mm helyett. Fékezéskör be is rezonált az eleje, még jó hogy csak 200 m-t kellett mennem a futómûveshez.

További tanulság, hogy az ültetett ladagépeket kevésbé lehet negatív kerékdõlésre állítani. Hosszabb csavar kéne...

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue May 24, 2005 10:01 am 
A futómûves beállította és kész? Nem kellett hátra állítható keresztrúd meg ilyesmi? Akkor azt hiszem én is megcsinálom, csak még be kell szereznem alkatrészeket. Polák rugó újan kapható még valahol?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue May 24, 2005 12:22 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
1-3 mm ert mehetett a hátulja el balra az ültetés miatt

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue May 24, 2005 2:43 pm 
Vissza lehet állítani? Vagy okoz valami hibát?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed May 25, 2005 8:46 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Elsõ!! 125p elsõ rugó kell ladába hátra!!

Nekem elõtte a híd jobbra volt kicsit a középtõl (10-bõl 8 ilyen gyárilag), most visszább jött, szinte középre. Ha benne vagy a 8-ban, pont jótékony lesz a hatása ebbõl a szempontból is :D

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed May 25, 2005 10:07 am 
Helló Zorró!

Persze hogy elsõ!Hátul laprugós! :D
Szembõl vagy hátulról nézve kell értelmezni amit mondtál? :oops:

István


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu May 26, 2005 7:21 am 
Sziasztok!
Hozzám vágtak 4, nagyon szép kff felnit jó gumikkal.
Állatul mutat vele a gép, csak a lyuktávolsága 98 helytt 100.
Létezik valami trükk vagy kütyü (mennyiért?), amivel ezeket föltehetem a gépre, vagy inkább adjak túl rajtuk? 1 cimborám azt mondta, hogy szép lassan húzzam + a csavarokat és akkor fölmegy, de én nem akarom összekókányolni :(
köszi

dagonya


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu May 26, 2005 8:08 am 
Helló Dagonya!

Igazából ez a kis eltérés olyan nagy gondot nem okozhat,de lehet kapni olyan kerékcsavarokat aminek mozog a feje.Ilyen esetekben szokták használni.Én ezt favorizálnám a helyedben.(vagy tõcsavar!)
Ami fontos hogy a felni agyátmérõje egyezzen a kocsiával!Ha nem egyezik lehet csináltatni tehermentesítõ perselyeket, úgy is jó lesz.


István


Top
   
 Post subject: 4*98 vs 4*100
PostPosted: Thu May 26, 2005 12:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Mar 22, 2005 1:09 am
Posts: 504
Location: Magyarország
Szia dagonya!
Tedd fel nyugodtan a felniket. Rengetegen használnak 4*100-as osztókörû felniket, még a rally versenyeken is. A legszerencsésebb tõcsavarral lenne mert akkor az az 1mm terpesztés nem számottevõ, de ahogy István is mondta kúpos fejû csavarral is simán felrakható. Az ET és az agyméret passzol? Ha nem akkor kis nyomtávszélesítõ pogi kell tehermentesítõ vállal. Ha kisebb a felni agymérete mint a Ladáé (58mm)
akkor ki kell esztergáltatni a felnibõl, vagy akkora nyomtávszélesítõ pogit csináltatni, hogy azon megoldható legyen a tehermentesítõ váll szûkítése. Asszem ehhez legalább 20mm vastag pogit kell csináltatni.
Képed nincs a felnirõl? :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu May 26, 2005 12:50 pm 
Sziasztok!

Nem kell feltétlenül "pogácsázni" a kocsit.Csináltattam már tehermentesítõ perselyt,ezt ugy kell elképzelni mint egy csövet.Ez szorosan felmegy az agyra, erre meg jöhet a kerék.
Árulnak ilyet mûanyagból is. :oops:
De szerintem legüdvözítõbb megoldás a tõcsavar :D A KPM szerint is! :D :D :D

István


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri May 27, 2005 6:34 am 
Neten láttam 4x98-as osztókörû alufelniket. Eléggé meglepett, mert azt hittem ilyen nem is létezik. De ezek szerint van, és nagyon örülök neki. De egy gond van velük: 35-ös ET-jük van. A lada felni normálisan 29-es nem? Akkor alá kell pogizni. Szerintetek mi a jobb megoldás? A mostani menetet használva hosszabb csavarral felfogatni a felnit, vagy tõcsavarokat gyilkolni bele, és arra fogatni? Az igazat megvallva nem akarom nagyon szétgyilkolni a kerékagyat, ezért ha a hosszabb kerékcsavar is megtartja a pogácsát, meg a felnit, akkor azt használnám...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri May 27, 2005 6:59 am 
Helló Volga!

Teljesen normális a 4x98 osztókör,elég sok tipus ilyen,fõleg az olaszok.
Emlékeim szerint a lada ET32, tehát ez nem okoz gondot.A KPM is enged valamennyi szórást a gyári értékhez képest.
Ha alápogácsázol attol az autó szélesebb lesz, tehát mintha kissebb lenne az ET száma.Nekem volt BMW Alpina felnim ET8 -al.Durva... :D
Lehet kapni bármelyik Ladás autosboltban hosszú kerékcsavart ,elég barátságos áron.A gumisoknál sokkal drágább.
A tõcsavar sem teszi tönkre a kerékagyat,nem tudom miért gondolod ezt.
Nem kell belehegeszteni, csak menetrögzítõvel berakni.(pl.Loctite 203)

István


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri May 27, 2005 7:30 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Classic Lada ET-je 29, Szamara 40. Mielõtt atzhiszemünk nem ártana a bal felsõ oldalon olvasható anyahonlap linkjén körül nézni, elvégre az a http://www.zsiguli.hu foruma.

Legegyszerõbb megoldás hogy a elsõkeréknél található gyári 5 mm-es tárcsából rakunk elõl-hátul pluszban egyet. Ezzel ET 30 lesz az ET35-bõl, majdnem gyári :D
A tárcsák rögzítését még éppen meglehet oldani a kerekenkénti 2-2 tüskével, úgy 3-4 menet megfogja, míg a kerék fel nem kerül. Persze ennek feltétele, hogy az alufelniben meglegyen a tüskék helye, ami 4x98 (fiat) aluk esetében meg is van.

Hosszabb, nagyfejû! alu csavart lehet kapni 300-800 Ft/db áron, méretre vágva tökkéletes :P

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 15, 2005 1:39 pm 
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy vettem 15" felniket csacsira..
A felni mint minden normális felni 4x 100 as..(az újak nem ; tudom) Szóval hátulra fel tudtam rakni rendesena felnit mert ott elfért.. Söt a gyári csavarral belement mert az eredeti et 40 helyett a felni 45 ös.. Szóval 8 menet helyett csak 6,5 tartja de ez nem akkora baj..
Viszont van a kerékagyon (a felninek már a közepe mérete) egy gyürü ami a felni kúpos részének lett nekitolva..

Szóval az a kérdés hogy kell-e ezt tehermentesíteni vagy elvan igy is??

a másik pedig az lenne hogy elöl mindenképpen pogácsázni kell, de miböl érdemes?? Alu vagy acél?? (töcsavaros lesz..)
Esetleg nem tud valaki valami helyet ahonnan alu tömböt lehetne amiböl géplakataos ismerös kiesztergálná??

Köszi....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 16, 2005 9:12 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Quote:
Esetleg nem tud valaki valami helyet ahonnan alu tömböt lehetne amiböl géplakataos ismerös kiesztergálná??
Metalloglobus Félgyártmány Kereskedelmi Kft.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 17, 2005 8:51 am 
Láttam egy érdekes dolgot, nem tudom mi a véleményetek róla.

Szóval alu pogácsa helyett tárcsafékrõl levágják a tárcsát és azt teszik a kerék és a mûködõ tárcsa közé. Akinél láttam, annak 2 éve ez van és nincs vele gondja.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 17, 2005 9:00 am 
Szia Mike!

Én is láttam ilyet,sõt egyik ismerõsöm is ilyennel jár,de viszont hallottam róla h. volt olyan akinek összeroppant.Inkább nem kísérleteznék ilyenekkel,Nem hiszem h pár ezer forinton érdemes spórolni.


István


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 17, 2005 9:44 am 
Sziasztok

Tud valaki mondani tapasztalatokat BOGE oda-vissza csillapító gátlókról (narancssárga)?

Amúgy a pogácsa szerintem is olyan amivel nem éri meg spórolni, ha az jól meg van csinálva, akkor évekig rakhatod autórol autóra.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 17, 2005 11:01 am 
Quote:
Szia Mike!

Én is láttam ilyet,sõt egyik ismerõsöm is ilyennel jár,de viszont hallottam róla h. volt olyan akinek összeroppant.Inkább nem kísérleteznék ilyenekkel,Nem hiszem h pár ezer forinton érdemes spórolni.

István
Hali!

Gondoltam, hogy ez történhet vele, én is furcsálltam a dolgot. Mondjuk utcai körülmények között még van esély, hogy kibírja. Nem tudom, hogy spórolás egyáltalán. Bontott féktárcsa, reszelés, szabályzás ...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 17, 2005 12:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 12:21 am
Posts: 3584
Location: Hungaroring
Quote:
Szóval alu pogácsa helyett tárcsafékrõl levágják a tárcsát és azt teszik a kerék és a mûködõ tárcsa közé. Akinél láttam, annak 2 éve ez van és nincs vele gondja.
Hm, és az milyen vastag?
Nekem fékdob közepe van hátul pogácsaként, de az elõlre fel se megy esztergálás nélkül.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 17, 2005 12:21 pm 
Amit láttam az ránézésre 3-4 cm lehetett.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jun 17, 2005 12:31 pm 
Helló!

Gyakorlatilag a legnagyobb mérete a féktárcsa teljes magassága!
Ezt a valamit úgy kell elképzelni h a tárcsarészt leesztergálják,és marad az a rész ami felmegy az agyra(olyan lesz mint egy lábas).


István


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 21, 2005 9:44 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Na olyat se tennék fel, egy helyen (sem) központosít, életveszélyes :evil:

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject: ki központosít kit? :)
PostPosted: Thu Jun 23, 2005 11:13 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Mar 22, 2005 1:09 am
Posts: 504
Location: Magyarország
Ezt nem értem.
Miért lenne életveszélyes, hogy nem központosít? Majd központosítanak a csavarok. Tõcsavarnál meg olyan mindegy, ott alapra központosítva van.
Egyébként ilyet én sem raknék fel.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 23, 2005 11:56 am 
Hali!

Nem az benne az életveszélyes h nem központosít,inkább az h nem tehermentesít,ill h összeropanhat!


István


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 23, 2005 12:20 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Tue Mar 22, 2005 1:09 am
Posts: 504
Location: Magyarország
Egyetértünk.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jun 23, 2005 12:20 pm 
Micsoda marhaság! Lábasszerû szélesítõ. Ennyi erõvel fakereket is használhatnánk. :lol:
Nos a tehermentesítõt nem véletlenül találták ki. Benne van a nevében is, mire való. Ezen felül központosít is, valóban. A csavarok nem valók központosításra, a kerék nem kerül központba, nagyobb sebességnél rázza a kocsit. Ezen felül ha nincs tehermentesítõ, akkor megtörténhet, hogy egy nagyobb lukat megtalálva nagy sebességnél és megterhelve elmozdul a kerék a központból, szélsõséges esetben annyira, hogy néhány kilóméter után elhagyod a kereket. Kerék nélkül pedig nehéz gurulni. Egyszóval tessék tehermentesítõt használni, nem viccbõl van odatervezve a futómûre.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 21, 2005 10:00 pm 
Sziasztok! :lol:

Tanácsot/véleményt szeretnék kérni!

Lassan megérnek a lengéscsillapítóim a cserére. Komoly futómû átalakítást nem akarok végezni az autón, de arra gondoltam hogy Niva gátlókat tennék be.

Kérdéseim:

- mennyire kompatibilisek a gátlók a samaráéval?
- milyen változásra számíthatok?
- milyen buktatói vannak a dolognak?

Elõre is ThX :D


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4551 posts ]  Go to page 1 2 3 4 592 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited