Pontos idő: hétf. jún. 17, 2019 11:46 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4543 hozzászólás ]  Oldal Előző 185 86 87 88 8991 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. dec. 09, 2015 5:11 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5042
Tartózkodási hely: Tatabánya
Igen, működés közben láttam már ilyeneket. Sok sok év zsigulizás után eleinte elhinni sem akartam, hogy ilyen létezik, de igen :).
Sok idő kitapasztalni, hova hogy érdemes állítani, vagy többnyire vannak "alapreceptek", és onnan finomítotok?

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. dec. 09, 2015 5:58 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: hétf. júl. 09, 2007 7:07 pm
Hozzászólások: 193
Tartózkodási hely: Budapest
Adnak hozzá egy kiindulót de már ki van tapasztalva a jó beállítás. Inkább az futómű meg a hajtás beállításon lehet finomítani ki hogy szereti.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. dec. 13, 2015 2:02 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. máj. 25, 2011 11:18 am
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Nem találtam konkrét topicot futómű beállításra ezért írtam ide. :D

Szoktunk kísérletezni a beállításokkal, jelenleg ami nekem van az 4° utánfutás, 1°10" dőlés és 3.3mm összetartás. Ezzel elég kezelhető lett az autó annak ellenére, hogy mindene gyári a futóműben. Kinek mi a bevált beállítása? Tavasszal ha minden igaz meg lesz az utolsó alkatrész is az új futóművembe. Ezzel kapcsolatban is lenne kérdésem, mégpedig az, hogy 10mm-t eltolt trapéztengely lesz benne ezzel ugye még nagyobb utánfutásom lesz. Amíg nem jön össze a szervóra a cash addig is használnom kellene a Ladát. Eltolt tengellyel is vissza lehet jönni olyan 5-6° utánfutásig? :) :?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. dec. 13, 2015 12:45 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: hétf. júl. 09, 2007 7:07 pm
Hozzászólások: 193
Tartózkodási hely: Budapest
Mire használod? Ha egy jól autózhatót akarsz ahol nem számít hogy kopik a gumi akkor utánfutással érdemes elmenni 6 fokig, dőlés 1,5-2fok és széttartatni oldalanként 1-1mm-t. Ezzel sokkal fordulékonyabb lesz mint összetartással de a nyomba nem fog szépen menni, ott kell tartani. Ha hóba kell akkor 1fok körüli dőlés, és 0 az összetartás.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. dec. 13, 2015 6:45 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. máj. 25, 2011 11:18 am
Hozzászólások: 2
Tartózkodási hely: Budapest
Javarészt utcán használom Erzsébet és Kőbánya között. Nagy dőlést nem szeretnék mert mint ahogy mondtad eszi a gumit. Utánfutás az ugye a minél nagyobb annál jobb elven műkszik, dőlés azt akkor tartanám 1° körül. Az össze avagy a széttartás maradt kérdőjelként. Alapjáraton utcai autó de egy FRT vagy rakparti szlalom azért nem árt. :) Köszi a választ initialD! :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. jan. 15, 2016 5:32 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Sziasztok!
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy adott a 2db Niva rugó amiből ugye (nekem vágnom kell) azonban itt jön egy kis bibi mégpedig hogy az rendben hogy levágom a kívánt méretre
de hogyan tudom a rugót alakítani? Mert ha úgy veszem akkor nem elég csak simán levágni és áll ott felfelé mint a gyök2, nem illik azt behajtani vizszintesen az alatta lévő rugóra hogy frankón tartson(mint egy normális rugó felső része) az a rugó és ne pedíg a levágott csücskének 1mm-es részen tartsa az autót ?
Szóval hogyan tudom azt az 5-8 centis részt én vizszintbe hozni ? Kissé hülyén fogalmaztam elnézést ,ha szükséges illusztrálom


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. jan. 15, 2016 5:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5042
Tartózkodási hely: Tatabánya
Szia,
melegítéssel terhelésen pl (tovább ültet). De ha azt gondolod, hogy 1mm-es csücskén támaszkodik, akkor nézd meg a futóművedet, és magad is rájössz, hogy nem jól gondolod :wink:
A melegítés amúgy kilágyíthatja, és nem biztos, hogy sikerül ugyanolyanra a 2 oldal....

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. jan. 15, 2016 6:41 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Spirális a rugótányér felfekvő felülete is. Nem kell azon semmit csinálni, csak vágni a kívánt méretre.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 17, 2016 7:36 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 15, 2015 8:23 am
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Pacsa
Üdv mindenkinek!
Lenne hátsó rugós kérdésem.
Ha két hátsórugót rakok mindkét oldalra egymásba tekerve az működhet, vagy rakjak be inkább Níva rugót egyet?

_________________
LADA Forever


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 17, 2016 8:33 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2012 8:21 am
Hozzászólások: 679
Skype: tuning-otthon
Tartózkodási hely: Pécs
Nekem volt ilyen megoldás, Nekem működött. Arra viszont fel kell készülni, hogy könnyebben összeül, mert kisebb a tekercsek között a hely. Végül vettem Niva rugókat, és azóta azok vannak benn. A dupla megoldás természetesen keményebb eredményt ad.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 17, 2016 8:42 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 15, 2015 8:23 am
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Pacsa
Akkor nagy bajt nem csinálok a duplázós akcióval?
Gondoltam megkérdezem mielőtt baj lenne belőle.
Köszi.

_________________
LADA Forever


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 17, 2016 10:08 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 11, 2014 7:47 am
Hozzászólások: 26
Nálam 5 éve dupla rugó van hátul. A két rugót kb. 4 cm hosszan összehegesztettem mindkét oldalán.
Szerintem túl kemény, gokart lesz a kocsiból. Sima úton, pályán nagyon jó, de az egyenetlenségeken elpattog, figyelni kell vele.
A kocsit ritkán veszem elő. Játszani tényleg nagyon jó, de utcára inkább puhábbat tennék.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 17, 2016 10:28 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3111
Tartózkodási hely: Pécs
Jaja, dupla (még ha széria is) nagyon kemény, eddig majdnem mindenki kivette a kocsiból hosszútávon :)

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 17, 2016 6:23 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. ápr. 08, 2007 9:38 pm
Hozzászólások: 858
Tartózkodási hely: Ónod
Én nem vettem ki :D 11 éve bent. Először széria gátlóval használtam, na akkor pattogott igazán azt hittem jó, de mikor hátra ültettek, hullámosabb aszfalton űrhajós kiképzés volt, lebegtem szó szerint. Majd utána mentem gátlóval, azóta is jó szuperál, igaz már megfáradhatott és egyébként is használt rúgó lett összeforgatva. Most már nem valami kemény, hamar megül a hátulja és picit alacsonyabb is szerintem.

_________________
A gép: 21013(Ex elektromos Lada) > 1600_HMS_316 http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=68477


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. márc. 18, 2016 4:42 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 15, 2015 8:23 am
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Pacsa
Akkor elvileg ha mondjuk a használt dupla rugós megoldás mellé níva lengéscsillapító van berakva akkor tartósan is jó lehet?
Végülis 11 év az elég tartósnak tűnik.

_________________
LADA Forever


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. márc. 18, 2016 10:57 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 11, 2014 7:47 am
Hozzászólások: 26
A niva lengéscsillapító sajnos gyenge hozzá. Nekem is niva lengéscsillapító van bennt, de szerintem erősebb kéne.
2:20-nál látod, hogyan pattog el: https://www.youtube.com/watch?v=oZ8ytQ8hpns


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 19, 2016 6:09 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 15, 2015 8:23 am
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Pacsa
Köszi az infókat, azt hiszem maradok a níva rugó ,níva csillapítónál.

_________________
LADA Forever


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 24, 2016 10:05 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3176
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Udv.
Tocsavarokat szeretnek csinaltatni. Elol ugye nem nagyon szamit, hogy milyen hosszu a menetes resz ami a kerekagyba megy, viszont hatul annal inkabb. Sajnos nem talaltam otthon egy feltengelyt amirol pontos meretet tudnek vetelezni a menetes resz vastagsagarol. Naggyabol 10-12mm-re lenne a gyari kerekcsavar alapjan. Letisztitottam majd a menetes reszet piros gepzsirral bekentem es behajtottam. Amikor kivettem ennyi lett. Csavar biztosan nem er bele sehol. Realis ez? Esetleg ha van valakinek egy tartalek feltengely es meg tudna merni azt megkoszonnem.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 24, 2016 6:10 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 18, 2011 11:09 am
Hozzászólások: 855
Tartózkodási hely: Várdomb
Hali!
Megmértem egy féltengelyt, 10.5mm vastag a csavalyuknál. Úgyhogy jól mérted.

_________________
http://www.szekszardairsoft.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 05, 2016 5:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3176
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Udv.
Megjott az allithato panhardom. Annyit kerdeznek, hogy mennyivel szoktak balra vinni? Ala masztam, hogy megnezzem mihez viszonyitva tudnam merni a kulombseget. Egyelore az tunik realisnak ha a felni belso szelet merem a belso doblemezhez. Csak akna nelkul ez eleg nehez. Igy inkabb arra jutottam, hogy ha kiveszem a gyarit akkor beallitom pontosan az allithatot a gyari hosszra, megjelolom es beszerelem. Ez utan lenne hasznomra az info, hogy hany mm-el kell balra huzni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 06, 2016 8:55 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2603
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Az a baj hogy futóműve válogatja. Sajnos ezt be kell játszani. Rakd be, terheld le a szokásos terhelésnek megfelelően, mássz alá és kimérve állítsd be. Sajnos csak így lesz jó. Ha a hídnál emeled akkor kicsit több helyed lesz alatta, és nem fog csalni.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 07, 2016 4:06 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3176
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Beszeltem a badogosommal. Neki van aknaja. Ugyis felszereltetem a vonohorgot. Igy felraknank ezt is. Akna nelkul csak a szivas lenne. A meresi pontnak tovabbra is a felni perem-belso doblemezt fogom venni es az alapjan huzom majd kozepre. Aztan ha majd vagodik a rugo es megis beleerne akkor lehet meg rajta finomitani.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 07, 2016 4:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Felesleges méregetni, rugóvágásnál egész máshol fog állni. Illetve eleve úgy kéne belőni, ahogyan a legtöbbször használni szoktad.

Ha főként egyedül ülsz benne, akkor beleraksz annyi kg-ot ahány vagy.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 07, 2016 6:24 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3176
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Oldal iranyba nem hinnem, hogy elmegy ha levagom a rugot. Ha megos akkor allitunk rajta meg. Nekem csak annyi a lenyeg, hogy ne erjen bele jobb oldalt a sarvedobe. Nem annyira fontos, hogy pont kozepen alljon.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 07, 2016 9:15 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2603
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
De, el fog menni.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 07, 2016 10:28 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Több 10mm-t mozdul oldal irányba a futómű használat és terhelésváltozás közben.
Ez gyárilag ilyen. Konstrukcióból adódik.

Olyan nincs hogy középen van. Ha berugózáskor van középen hogy ne érjen a sárvédőkhöz, akkor alap állapotban (kirugózva) van rohadtul oldalra.

Ez egy ilyen játék :) Ahogy a legtöbbet használod úgy állítsd középre, minden más esetben nem lesz középen.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 08, 2016 7:46 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Pest megye
Ki kell alakítani egy Watt féle összekötőt :)

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 08, 2016 10:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2603
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Hát az lenne az igazi... de nem olyan egyszerű megcsinálni, főleg utcai autóra.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 09, 2016 4:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3176
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Beallitottam. Tobb ido kellett mire rajottem mit is kellene csinalni. Szemmel lathatoan is jobb lett. De a tolomerovel merve is 2mm-en belul van a 2 oldal. Ha levagjuk a rugot majd utana igazitunk meg ha kell.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 10, 2016 3:27 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 110
Tartózkodási hely: Miskolc
Ezt tudtommal futómű beállítóval is belehet állítani. Mondjuk műszerfüggő, de nekünk asszem a műszer mutatja. Majd ha nekem is sikerül beszerezni ilyen állítót, és beépíteni, akkor majd megmondom a tutit. Mondjuk én egy főre állítom majd a panhardot, szinte nullára.
Addig itt van a legutóbbi beállítás:
Kép
Hátsó tengelynél kell nézni valamelyik értéket, most így hirtelen meg nem mondom biztosra, vagy a szimetriahiba, vagy a nyomtávkülönbség.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 10, 2016 11:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3176
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
En tolomerovel mertem rugo-abroncs tavolsagot. Addig huztam amig a 2 oldal 1-2 mm-en belulre kerult. Nekem annyi a lenyeg, hogy vagas utan ne erjen bele jobb oldalt. Maga az allito csavar lehetne hosszabb is. A menetes resz a panhardon 41mm oldalankent. Mire oda huzod ahova kell 25-26 mm menet "felhasznalodik". Vagyis az allito csavarba marad 15mm menet ami fogja. Erre meg rajon a 2 kontraanya ami 9-9mm. De ugye az nem mervado, mert az csak az allitot kontrazza le elmozdulas ellen. Szerintem ez keves amekkora erok dolgoznak ott. Szarka System fele. Szerintem, ha valaki csinaltat ilyet az allitot legalabb 30mm-el hosszabra kell csinaltatni. Jelenleg az allitoba bele tudom csavarni oldalankent a 41mm menetet. De ez teljesen felesleges mert igy rovidebb lesz a gyarinal. Meretet vettem es csinaltatok egy hosszabb allito csavart esztergalyossal.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 11, 2016 5:50 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Ricsi:

Lehet futóművesnél is, csak minek fizetnél a 5.000-10.000 Ft közötti összeget 0,1mm-es pontosságra, amikor beméred a doblemezhez a felnit, vagy a sárvédőívhez (ha gyári) aztán +-2-3mm-re pontos.
Menet közben, vagy terhelésre cm-eket megy oldalra, felesleges pénzköltés. :wink:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 11, 2016 9:14 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 110
Tartózkodási hely: Miskolc
Oké rendben ez igaz, csak igen, ha a sárvédőív nem gyári akkor azt fölöslegesen méri az ember ahoz viszonyítva. De mivan akkor ha, mert ugye a hátsó tengelyt az elsőhöz állítod, hogy egy vonalon fussanak, természetesen adott panhard beállításhoz mérten, mert ha az első tengely eleve mondjuk gyárilag nem egyvonalú a sárvédőívhez képest, keresztbe van egy kicsit vagy valami, akkor lehet nem is jó irány felé állítja az ember.

De ha rögtönözve kellene nagyjából pontosan beállítani, akkor én is kasznihoz mérném, vagy valahogy a hátsó tengelyhez kivetíteném, az aszfalton például, az első tengely vonalát és akkor ahoz állítanám.
De kinek, hogy tetszik.

Manapság gondolom, aki állítót szerel be, azért teszi, hogy ne álljon annyira keresztbe a híd, mint mondjuk gyárilag.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 11, 2016 9:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3176
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
En ugy gondolom hogy a hatulja csak allitas utan fog naggyabol egyvonalun futni az elejevel. Ha benezel mondjuk 5-6m-rol a hatuljaba akkor latni fogod, hogy koszono viszonyba sincs a hatso nyomvonal az elsovel gyarilag.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 13, 2016 12:31 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2603
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Az állító behegesztése előtt érdemes kicsit gondolkodni. Hogy az ültetés miatt, inkább rövidíteni, vagy nyújtani kell-e a panhardot, mert annak függvényébe többet vagy kevesebbet vág ki az ember, így állítás után elérhető, hogy ideális mennyiségű menet legyen kint és bent.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 13, 2016 7:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3111
Tartózkodási hely: Pécs
Van valakinek tapasztalata ZUK rugó vágással, méretezéssel ladában?
Nem szeretném túlvágni sem, de többször szerelni sem a kelleténél :)
Most ha minden igaz, akkor vágatlan. ~ 8 menetes
https://lh3.googleusercontent.com/-sFcD ... %2B011.jpg

És így áll.
Baró magas az eleje, múltkor beálltam egy széria 2105 mellé, az eleje 5centivel feljebb van nála, a hátulja meg kb 5-tel lejjebb :) Igazi rakéta üzemmódban van.
Hátul van vagy 1,5 menet vágva a niva rugókból (illetve előbb letörött egy darab :mrgreen: :mrgreen: )
Elöl nem vágtunk semmit annó, mert nem tudtam mennyire emel majd. Szerintem még Potter fehér kockájában volt anno :)

https://lh3.googleusercontent.com/-3e4g ... G_5906.JPG

Gondolom az esztétikán túl a terhelésáthelyezés, kanyarodás sem optimális így...


Szerk:
Megtaláltam a rugó képét és méreteit, elvileg vágott
260mm magas kb
18mm huzalvastagsag
menetszam a kepen
https://lh3.googleusercontent.com/-2IbM ... 2Brugo.jpg

u.i.:
1. Biztos sokszor volt téma már a rugóvagdosás, de nem teljesen működik az új keresőmotor most...
2. A képek azért nincsenek beágyazva, mert "Nem sikerült meghatározni a kép méretét." - ilyen se volt régen egy picasa képnél...

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 13, 2016 9:42 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3176
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Tibi.
Mukodesebol adodoan ezt nem lehet osszehuzni. Ezt csak eltolni lehet. Az egyik vege balos menet, a masik jobbos. Vagy jobbra vagy balra megy. Ossze soha.

Mas. Amiota bent van zajos lett a bal hatulja. Valakinek hasonlo tapasztalata volt-e?

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 14, 2016 7:15 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2012 8:21 am
Hozzászólások: 679
Skype: tuning-otthon
Tartózkodási hely: Pécs
Nem lehet, hogy nem fut a helyén, és emiatt morog a futómű?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 14, 2016 2:41 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3176
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Hat az biztos, hogy nem a helyen fut, maskepp mi ertelme lenne az allithato panhardnak? Csak az nem vilagos mi moroghat.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 14, 2016 6:11 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2012 8:21 am
Hozzászólások: 679
Skype: tuning-otthon
Tartózkodási hely: Pécs
Úgy értem keresztben fut, mondhatni fordítani akarja az autót, ezért rág, feszül.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 14, 2016 7:54 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3176
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Mi feszulhet? A kutyacsont?

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 15, 2016 9:04 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2603
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
INFERNO írta:
Tibi.
Mukodesebol adodoan ezt nem lehet osszehuzni. Ezt csak eltolni lehet. Az egyik vege balos menet, a masik jobbos. Vagy jobbra vagy balra megy. Ossze soha.


Szerintem elbeszélünk egymás mellett, én arra gondoltam össze=rövidíti a panhardot, ami egyértelműen jobbra vagy balra tolja a hidat.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 16, 2016 7:10 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3111
Tartózkodási hely: Pécs
Nem mindegy, hogy mekkora az anyag, amit kivágsz a panhardból, amikor elvágod azt...

Nekem ilyen van, az ültetett állapothoz lett számolva, úgy lett kimérve a kivágott rész a panharból, hogy ahhoz a hasmagassághoz képest lehessen +- állítani. Futóműállításon kb hozzá se kellett nyúlni, mert mérőszalaggal is jól be tudtam állítani otthon.
https://lh3.googleusercontent.com/-q1DT ... %2B010.jpg

Célszerű horganyoztatni, vagy legalább zsírozni+ráhúzni egy porvédőt, hogy kevésbé rohadjon össze, később is lehessen állítgatni :wink:
https://lh3.googleusercontent.com/-jRyD ... G_5229.jpg

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 16, 2016 4:43 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3176
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ok. Ertem. En meg nem jutottam oda, hogy berakjam a vagott rugot. En jol bezsiroztam a menetes reszt. Majdnha vegleges lesz mar akkor majd rahuzok egy gumicsovet, hogy ne erje a so telen.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. ápr. 17, 2016 8:30 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2603
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Én motoros boltban vettem teleszkóp gumit. Azt hiszem a romet-é volt pont méret.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. máj. 04, 2016 10:31 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 110
Tartózkodási hely: Miskolc
Sziasztok!

Lenne egy eléggé érdekes problémám. Pár napja raktam be előre gyári, új niva rugókat, a fehér fajtát. Huzalátmérő 14-es. Nem akartam belőle egyáltalán vágni, mondom lehet pont jó lesz, de nemvárt eredményeket hozott. Pontosabban még lentebb ült az eleje, pedig nem ez volt a cél. Eddigis már elég alacsony volt, most csak még sz*rabb lett. Torony pedig bírja, nincs bedőlve és még úgymond be se "tört" az új rugó, szóval gondolom még lentebb fog kerülni.
A toronyra azért nem gyanakodnék, mert mindkét oldal ugyanolyan magasságban van.

Most nemrég olvastam itt a fórumon, hogy a fehér fajta az inkább ültet? Mert akkor jól kitoltam magammal.
Feketével pont nem lett volna ilyen gond?

A legnagyobb probléma, hogy a jobboldali kerék a nagy utánfutás miatt, beleér az ívbe.
KépKép
Kép
Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. máj. 04, 2016 11:04 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2012 8:21 am
Hozzászólások: 679
Skype: tuning-otthon
Tartózkodási hely: Pécs
Rugópogácsát neki! :wink: Anno vettem olyan rugótányért+gumit felülre, ami talán 3 cm-t emel rajta, szóval ez is beszerezhető. Csak berakod, és kész is.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. máj. 06, 2016 1:35 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3176
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Miert kell neki akkora utanfutas? Ez mar igy korosan nagy. Hozd vissza es minden el fog ferni. Rugo csere, vagdalas utan amugy is irany a futomuves.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. máj. 06, 2016 2:24 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2202
Tartózkodási hely: Túrkeve
Nem az után futás miatt szokott beleérni az ívbe, hanem azért mert a fos utángyártott sárvédőnek rosszul van préselve az íve, és közelebb van a kerékhez.
Mernék rá fogadni, hogy bal oldalon gyári, jobb oldalon utángyártott sárvédőd van.

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 07, 2016 1:53 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 110
Tartózkodási hely: Miskolc
Az utánfutásom 5 fok, ami még szerintem elég baráti, csak fél fokkal több mint a gyári felső határ. Cserébe elég jól kanyarodik, nem kezdi el olyan hamar tolni az orrát. Viszont az autón még minden elem gyári, ez meg is látszik sajnos a korán.
Beszéltem az eladóval, azt mondta, hogy már elég sok garnitúrát eladott, és mindenkinek elég fainul állt vele az autója. Hogy ebből most mi igaz azt nem tudom, csak azt nem értem, hogy akkor nekem miért ült meg még jobban, mint a gyári 43 éves gyári rugókkal.
Úgy terveztem, ha netalán kapna egy 15-ös gurulókat, hogy nagyjából belövöm a 14-esekhez a magasságot és ha a 15-ösökhöz sok, akkor még vágok belőle. Ez így viszont lehetetlen, még emelő pogácsával is. Néztem boltba egy párat, ami 1 vagy 1.5 centit emel, 5000 Ft-ért :shock: . Minimum valami 5+ centis danamit közdarabbal lenne megoldható, de nem szeretnék kísérletezgetni vele.
Sajnos így jártam, inkább megpróbálom a fekete fajtával, ezt meg valahogy elpasszolom.
Az lett volna a második szempont, hogy nagyjából vízszintesre kihozom, max egy picit lejtene előre, erre majdnem mint valami hótoló:
Kép


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4543 hozzászólás ]  Oldal Előző 185 86 87 88 8991 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség