It is currently Tue Oct 20, 2020 5:01 am

All times are UTC+01:00


Forum rules


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Post new topic  Reply to topic  [ 4551 posts ]  Go to page Previous 186 87 88 89 9092 Next
Author Message
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Sun May 08, 2016 11:28 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Apr 15, 2005 8:08 pm
Posts: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Location: Arad, Romania
Kep alapjan alaposan meg kell vagdalni hayul mert emelkedik az eleje. Azert er bele majdnem mert a segge "fel meterrel" magasabb igy az elso sarvedot tolja a kerek ala. Eleje es hatulja egyforma magas kell legyen. Es ha mar 14-es, 15-os kereket akarsz ultetett kasznihoz akkor 40-45-nel magasabb gumikat el kell felejteni. Nyomtavval meg plane.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Fri May 27, 2016 12:17 pm 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Thu Sep 04, 2014 6:44 pm
Posts: 110
Location: Miskolc
Nem ültetés lenne a fő cél. Jól néz ki meg minden, de utána meg elveszti a célját az autó. Itt a környéken van nem egy Ladás suhanc, mint én :mrgreen:, némelyiknek olyan szinten le van ültetve pl. a gyári 13-as kerekekkel, jó nem bölcsőig, de utána meg csodálkozik, ha hóba elakad, vagy ha szeretne egy kicsit bohóckodni, de még annyira se fordul jól az autó mint kéne.
Pár nappal a beszerelés után néztem (ahogy írtad is), hogy ha hátsókból vágnék, ugye akkor elöl nem fordítja be az ív elejét a gumi alá, de megint ugyanott vagyok, hogy ennyire nem szerettem volna ültetni.

Tegnap bemásztam a kocsi alá, lemértem a bent lévő első niva rugó üzemi hosszát. Ez ~20 centire jött ki, a legnagyobb távolság. Kíváncsi lennék, hogy akinek normálisan áll az autó eleje, neki ez mekkora érték, ugyanígy niva rugóval.

Felnire visszatérve. Fogalmam sem volt, hogy pontosan ez egy Opel Kadett RS felnije. Annyit tudtam csak, hogy Ronal de, hogy azon belül milyen azt nem tudtam. 15 év múlva csak kiderült ez is.:D


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Mon May 30, 2016 10:03 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Apr 15, 2005 8:08 pm
Posts: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Location: Arad, Romania
Ha kiegyenesited az autot az nem jelenti azt, hogy le fog erni az alja. A Lada olyan magas, hogy egy komolyabb ultetessel is magasabb mint a mai autok szinte barmelyike. Megmered elol es hatul aztan a kulombseget hatulrol kivagod.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Sat Jun 18, 2016 12:22 pm 
Offline
Új fórum tag

Joined: Mon Jan 07, 2013 3:28 pm
Posts: 3
Location: Pécs
Sziasztok!

A véleményeteket szeretném kérni, hogy mennyire éri meg beruházni egy állítható csőlengőkar szettre(http://amag.com.ua/tuning/rychagi-treug ... uliruemymi)? Használ esetleg valaki ilyet? Utcai autóba kellene, mindennapi használatra. Vagy maradjak a gyárihoz toldott lengőkarnál?

Előre is köszönöm a segítséget!


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Fri Jun 24, 2016 2:52 pm 
Offline
Új fórum tag

Joined: Wed Dec 30, 2015 10:49 am
Posts: 18
Location: debrecen
Üdv mindenkinek.

Az utcára épülő 05 -ös ladámba előlre hátulra niva rugók kerülnek be, a kívánt méretre vágva. Amivel bajba vagyok azok a gátlók.. :roll: niva kayaba ultra sr telókra gondoltam.. valakinek van tapasztalata ezekkel a gátlókkal? vagy esetleg valami jobb alternatívát nem tudtok nekem ajánlani?


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Fri Jun 24, 2016 4:38 pm 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Wed Aug 22, 2012 8:21 am
Posts: 679
Skype: tuning-otthon
Location: Pécs
Azok baromi jó gátlók. :)


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Fri Jun 24, 2016 5:12 pm 
Offline
Új fórum tag

Joined: Wed Dec 30, 2015 10:49 am
Posts: 18
Location: debrecen
Köszi a gyors választ :D

Csak egy kicsivel többért tudnék venni bilstein-t, csak ahogy olvasgatom a fórumon, az utcára felesleges.. csak ha megveszem az kyb sr -t, és az túl "puha" lessz,akkor megmarom magam.. :cry: r


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Fri Jun 24, 2016 8:10 pm 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Wed Aug 22, 2012 8:21 am
Posts: 679
Skype: tuning-otthon
Location: Pécs
Az UltraSR nagyon jó gátló, ültem olyan autóban, amiben az volt, és bőven dicsérték, akik használták. Az a kérdés, hogy mennyire akarod, hogy kemény legyen? Nekem volt pályagátló utcán, az katasztrófa, mert csak pattog. Ott, ahol jó az aszfalt, ott egy álom, de máshol... Egy jó raligátló, ami azért jóval puhább, az tökéletes utcára. Kb ez a keménység az UltraSR véleményem szerint.


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Sat Jun 25, 2016 8:58 am 
Offline
Új fórum tag

Joined: Wed Dec 30, 2015 10:49 am
Posts: 18
Location: debrecen
Akkor ez a kérdés kipipálva :D mivel nem szeretnék kőkemény futóművet, hanem valami élhetőt, így ultra sr lessz.. véleményed alapján utcára néha csapatásra jó lessz az...
Köszi mégegyszer!


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Sun Jun 26, 2016 11:57 am 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Fri Jul 31, 2009 7:37 pm
Posts: 164
Üdv srácok!
Hirdetik mostanában ezeket a piros - sárga szilenteket, ezekkel kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
Futómű felújítás elött vagyok, utcára kéne, megbízható, és nem beton kemény szilent. Zöld szilentet nem szeretnék, sok rosszat ovlastam itt róla.


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Thu Jun 30, 2016 6:59 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon Mar 21, 2005 6:25 pm
Posts: 7359
Location: Budapest
Nekem nem volt bajom a zöldszilenttel, bekerült 8-10 éve és gondtalan volt.
SZVSZ poliuretán szilentek ezek is, csak "tömegtermelésből" ergo olcsóbb. Ki merném próbálni.


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Thu Jun 30, 2016 7:35 pm 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Wed Aug 22, 2012 8:21 am
Posts: 679
Skype: tuning-otthon
Location: Pécs
Persze, poliuretán ez is, csak más a Shore keménysége.


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Thu Jun 30, 2016 11:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Apr 15, 2005 8:08 pm
Posts: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Location: Arad, Romania
Zold szilentet csak is uj, vagy erositett lengokarba szabad tenni. Nekem mar pattant el lengokarom miatta. Zold 95sh, piros 80sh. Sargarol nincs infom. A piros boven eleg. Maga a puliuretan mint anyag tartosabb mint a gumi. Nem a kemenysege a lenyeges, foleg utcara meg gyari futomuhoz.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Sun Jul 03, 2016 8:35 pm 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Sat Dec 18, 2010 11:34 pm
Posts: 165
Location: somogy megye
Nekem zöld van benn elöl ,gond nincs vele ,hozzáteszem nem erősített lengőkar ,nem is új bírja de ha most gondolkodnék nem raknám be .


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Mon Jul 04, 2016 6:51 pm 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Fri Jul 31, 2009 7:37 pm
Posts: 164
Köszi a válaszokat! Végül a Szirmabesnyői szilenteknél döntöttem, bár még odébb van. Remélem csinálnak még ladához.
Inkább ez nyúljon, mint bármi más, egyébként sem vagyok utcán olyan veszélyes. :D


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Thu Jul 07, 2016 10:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Apr 15, 2005 8:08 pm
Posts: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Location: Arad, Romania
Nem nyulik az ha le van eresztve. A nagy hasmagassag miatt nyulik meg dol. Vezettem a baratomet. Le van eresztve, hogy az osszekoto hozzaer a bolcsohoz. Minden gyari azt egy centit nem nyulik.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Wed Jul 13, 2016 9:41 pm 
Offline
Lada szakértő

Joined: Wed May 07, 2008 6:25 pm
Posts: 919
Location: Balatonkeresztúr
Sziasztok!
Futómű felujitasom lesz és egyben kissé szeretném kemenyiteni. Vásároltam "Niva" első rugókat 7 menetszám 15.7-es huzal átmérővel és 29 centis hosszal rendelkezik, 15-ös aluk 24-es ET-vel 195/50-55-ös gumikkal lesz használva . Szeretném közelebb tenni majd a kasznit a földhöz de nem tudom hogy a gyári első rugok milyen hosszúak mert előfordulhat hogy ebből az uj rugókból nem kell vágnom?


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Wed Jul 13, 2016 9:47 pm 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Thu Sep 04, 2014 6:44 pm
Posts: 110
Location: Miskolc
Tedd be előbb vágatlanul, mert énis benéztem a fehér fajtával, pedig nem is vágtam belőle. Nehogy az legyen, hogy belevágsz és használhatatlan lesz. Vágatlan niva rugóhoz amúgy se kell rugóösszehúzó, csak be kell taposni és kiskrokodillal helyére emelni a lengőkart. Kivétel, ugyanúgy kiskrokodil használatával megoldható.

Ez pontosan melyik fajta niva rugó? Gondolom fekete, de valami márkája nincsen? Mert ha valami értelmes magasságot össze lehet hozni vele vágással, akkor lehet kicserélem olyanra.


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Thu Jul 14, 2016 6:50 am 
Offline
Lada szakértő

Joined: Wed May 07, 2008 6:25 pm
Posts: 919
Location: Balatonkeresztúr
Szürke színű a márkát este megnézem ha megvan még a papirja


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Thu Jul 14, 2016 1:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
User avatar

Joined: Sat Nov 25, 2006 8:45 am
Posts: 5045
Location: Tatabánya
Fekete a "normál", a szürke (/"fehér") az vágatlanul is ültetni fog, szóval ahogy Ricsi is írta, először próba, addig butaság bármit is vagdosni.

Nem tudom milyen festék van rajta, hogy ilyen vastag, mert a fekete Suplex ("erősített") is csak 15ös szokott lenni, a sima meg 14es.

A 195/55 -öt meg felejtsd el sztem :wink:

_________________
youtube csatornám


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Thu Jul 14, 2016 4:54 pm 
Offline
Lada szakértő

Joined: Wed May 07, 2008 6:25 pm
Posts: 919
Location: Balatonkeresztúr
Kicsit megvakartam .Festékkel 15.1-es atmérő festék nélkül keret 15. Csináltam fotot majd felteszem de tul nagy a fájl.
Nem egyenlőre nem szeretnék belőle vágni mert úgy nézem hogy igy is mintha alacsonyabb lenne a gyári klasszik rugónál de sajnos most nincs kint rugóm összehasonlítás képpen.
Miért nem ajanlod a 195/55-t ? Nem tudnám alászedni rendesen? Esetleg 185-ös gumi amit minimum szeretnék rá.


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Thu Jul 14, 2016 5:35 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8914
Location: Mosonmagyaróvár
195/50R15 a váltóméret

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Thu Jul 14, 2016 7:35 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
User avatar

Joined: Sat Nov 25, 2006 8:45 am
Posts: 5045
Location: Tatabánya
Igen, gumi vásárlásnál az alábbiakat mindenképp érdemes nézni (meg persze pár egyebet is):
- váltóméret
- "tucatméret" (ami nem az, annak akár 2-2,5szeres ára is lehet!, és sokkal sokkal kisebb a választék, esetleg az utólagos pótlás is nehezebb)
- elférjen

tucatméretek pl: 175/65 14", 185/60 14", 195/50 15", 195/65 15", 205/55 16", 225/45 17", 225/40 18" stb stb...ezeket 1000 tonnaszámra gyártják.
Viszonylag kevés típus futott 195/55 15"-el gyárilag, ezért rosszabb a választék, illetve ha nagyon szélesítesz az a plusz 10-20mm különbség pont azt jelentheti, hogy beleér e vhol, vagy sem :wink:

_________________
youtube csatornám


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Thu Jul 14, 2016 8:18 pm 
Offline
Lada szakértő

Joined: Wed May 07, 2008 6:25 pm
Posts: 919
Location: Balatonkeresztúr
Ricsi2101!
Nos ő lenne remélem kiadja a képet Niva 21210-hoz van nem tudok márkát sajnos . Elballagtam a Verda autósboltba és azt mondták rendelni kell a feladón az Osz-car autó alkatrész kereskedés van feltüntetve. Ha megnézem az osz-car honlapján ott Akad LESJOFORS de az fekete ezen kivül akad BOGE ,SACHS,RUVILL,SUPLEX,OPÍTIMAL stb mint helyettesítő termék ha többet tudok írom: http://www.kephost.com/images/2016/07/1 ... 526.md.jpg

Szerk: Megtaláltam a cikkszámot: 2121-2902712-LAD
A papírján (oroszul) ez van feltüntetve a típusszám alatt : 2wt. HETTO:6800 rp.
Halvány lila sejtelmem sincs mit takarhat valószínű akad olyan emberke aki biztosan tudja ez mit jelent :)


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Tue Aug 09, 2016 7:55 pm 
Offline
Fórum tag

Joined: Mon Nov 24, 2014 10:02 am
Posts: 93
Sziasztok!

Adott egy 91-es évjáratú 2107 amiben még soha semmit nem lett cserélve futómű téren.
Most már lóg egyik felső talpas és ahogy elnéztem a gumi szilentek is ramaty állapotúak.

Arra gondoltam, hogy mindent cserélnék benne, ez esetben mit javasoltok pl gömbfejeből mi az ami jó minőséf és árban is jó?
Szilenteket láttam facebookon Majoros Gábor által hirdetve kompletten az összes az első hátsó futóműbe, sárga és zöld színben 17e Ft az megéri jó cucc? Nem ráz vele majd nagyon a kocsi?

Anno 10 évvel ezelőtt fogtak egy járdaszigetet az autóval utána kicsit húzott balra, mi hajolhatott el? Lengőkar? Hogy tudnám kideríteni?

Kormánymű összekötőket csak akkor kell cserélni ha lógnak gondolom. Mi adja a hatalmas holtjátékát a kormányműnek,lehet ezzel kezdeni valamit?


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Tue Aug 09, 2016 8:57 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8914
Location: Mosonmagyaróvár
A szilenteknek ha csak repedezett a felülete az még attól lehet tökéletes.

Gömbcsuklóba amit kapsz. Vagy jó vagy nem, a jó márka is lehet hamisított.

Most is húz? Ha nem, akkor nyilván megcsinálták 10 év alatt.

Kormányművön kell állítani, de csakis középállásban. Ha középállásnál nincs holtjáték, a szélén még ennek ellenére van akkor, kormányműcsere, vagy felújítás. Mert kopot.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Tue Aug 09, 2016 9:44 pm 
Offline
Fórum tag

Joined: Mon Nov 24, 2014 10:02 am
Posts: 93
Most volt műszakin, egyedül a talpast mondták, hogy cserés.

Állítólag a Lemförder a jó márka gömbcsuklóból? :-S

Kicsit most is húz, nem csináltak vele semmit, guminyomással volt kompenzálva a dolog. +2/3 tized és nem húzott.

Kormánymű beállítást egy ügyes futóműves meg tudja csinálni, vagy találok erről leírást?

Leírás alapján már jó pár dolgot megcsináltam(szelephézag, karbi, fék munkahengerek), de mivel nem tanultam és nincs tapasztalatom se, kellene valami info.

Egy 80e Km-t futott kocsi, de a karbantartás kimerült a motor/váltó/difi olaj cserében és a szűrők cseréjében.
Én cseréltem le benne a 25éves fékfolyadékot meg fagyállót...


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Wed Aug 10, 2016 1:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8914
Location: Mosonmagyaróvár
Lemförder jó, akkor azt kicseréled, aztán futóműves meg beállítja és nem fog húzni.

A kormánymű tetején van egy csavar azon kell tekerni és csökken a foghézag.
Egyenes állásban lévő kormánynál kell állítani, picit jobbra-balra mozgatva érzed mikor jó. Ha sokat tekersz szorulni fog. Akkor visszább kell.

Egy margaréta virág szerű alátét van alatta ami lebiztosítja a ház félkör ívéhez. Ahogy tekered egy pöcökkel arrébb esik mindig. Ha fél pöcöknél lenne jó, akkor le kell húzni az alátétet és átfordítani. Mivel excentrikus, így ebben az esetben pont jó lesz.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Wed Aug 10, 2016 2:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Apr 15, 2005 8:08 pm
Posts: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Location: Arad, Romania
En azt a gyari csavarhuzo vegu allitocsavart kihajitottam es esztergaltattam egy olyat aminek a tetejet 8-as kulccsal lehet fogni. Beallitom, meghuzom a kontra anyat azt csokolom. Csavarhuzoval sose birtam beallitani max egyszer ketszer mert letort a feje.

80e km az gyakorlatilag semmi. Az enyembe mar 400e folott van a km.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Wed Aug 10, 2016 7:50 pm 
Offline
Fórum tag

Joined: Mon Nov 24, 2014 10:02 am
Posts: 93
Köszi a választ uraim!

Voltam ma futóművesnél(nagyon korrekt srác) Boldogon. Bárkinek szívesen ajánlom!

Megnéztük a kocsit, a jobb felső gömbfej valóban lóg kicsit.
A nagyobb baj, hogy a jobb felső lengőkar hátsó szilentje házastól ki van esve a lengőkarból, tehát nem a szilent forog a rúdon hanem a szilenten a lengőkar...

Van egy gyanúm, hogy szerezem kell egy lengőkart és az megy majd be a helyére új szilentekkel.

Megnéztük a szilenteket is, el vannak már nyomorodva és repedezve a srác azt mondta cseréljem mert nagyrésze még elmegy, de nemsokára végük.
Zöld szilenteket ajánlott, hogy tegyek bele, mert a kisipari utángyártott szilentek amiket kapni nem sokáig bírják.

Szerintetek a szilenteket vegyem meg szettben(Majoros gábor a FB-n árul szerintem Ukrán zöld/ sárgákat) vagy esztergáltassam le idehaza, ha jól tudom eger mellet lakik egy ladás srác aki ilyeneket csinál.


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Wed Aug 10, 2016 8:01 pm 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Sun Oct 13, 2013 8:50 am
Posts: 373
Location: Pest megye
A zöld (sárga piros kék, bármilyen) szilentet hagyjuk ki, az egy elvi hibás dolog. Sőt, az összes "keményszilent" az, ami bele van gyömöszölve egy belső és egy külső házba, majd el van várva, hogy valamelyik majd elforog (ugyanis mást nem tud tenni, azoknál nincs torziós mozgás, mint ahogyan a gyári el van képzelve a mindkét perselyre rávulkanizált mivolta miatt). Gyárit kell szerezni, lehetőleg nem kőkemény, fényes fekete "gumit" (az nem is gumi általában, hanem valami PVC származék...), hanem puha, matt, esetleg ragyás feketés-szürkéset. Sajnos a mai utángyártott szilentek élettartama jó esetben 1 év (nem csak lengőkar szilent, ugyanilyen eset a hardy is, motortartó bakok, váltótartó, kardán közbenső csapágy gumiágy, és az összes gumi kb az autón).

_________________
Alec


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Fri Aug 12, 2016 8:57 am 
Offline
Fórum tag

Joined: Mon Nov 24, 2014 10:02 am
Posts: 93
Utánakérdezek tudnak-e jó minőségű szilentet beszerezni, ha nem akkor marad a zöld/sárga.

HA elől hátul Níva rúgókra csrélem a gyáriakat akkor kevésbé fog dőlöngéli a kaszni?
HA jól értem azok keményebbek és kicsit rövidebbek is, szóval minimálisan ültetne is az autón?
Lengéscsillapító maradhatna a gyári melléjük?


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Fri Aug 12, 2016 11:51 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sat Sep 26, 2009 2:21 pm
Posts: 1450
Location: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Ez egy nagyon összetett dolog és nem lehet lesarkítani! Ha keményíted szétveri a százéves ponthegesztéseket és kinyírja a szilenteket. A kereszt stabilizátor határozza meg ,hogy ívmenetben (kanyar, kunkor ,fordulás... :D ) mekkora terhelést kap a terhelt kerék és mennyit képes átadni a másik oldalra. Természetesen a rúgó keménysége is befolyásoló tényező, de ezt csak nagyon sok kísérletezés árán lehet belőni! A gátló berúgózási ereje a kocsi bólintását fékezi míg a hátsó visszacsillapítása ugyan ezért felelős (ha az elsőnél lágy a berugózás ( a gyári nem csillapít) akkor kitör a hátulja kanyarban ,mert elkönnyül. Ugyan ez van ha a hátulján a visszacsillapítás túl lágy). Ha túl kemény nem követi az utat. Ezért nem könnyű. Szerintem gyári szilent utcára jó minőségű lengéscsilik és pontos futómű állítás egy elöl erősített kereszt stabbal, hátra pedig egy mókolttal.


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Fri Aug 12, 2016 8:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
User avatar

Joined: Sat Nov 25, 2006 8:45 am
Posts: 5045
Location: Tatabánya
Az a baj, hogy a kanyarstab nem segít azon, hogy beülnek 2en hátra, meg megpakolod a csomit, és a földön húzod a lökhárítót :wink:
A niva rugóval kezd közelíteni egy mai autó keménységéhez, kifejezetten vállalható kompromisszum a gyárihoz képest utcára.
A gyári szerintem semmire nem való vashulladékon kívül, főleg ha 30 éve rohad az autó alatt.

Na de ízlés kérdése :)

_________________
youtube csatornám


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Fri Aug 12, 2016 10:07 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Feb 23, 2006 10:03 pm
Posts: 2421
Location: Veszprém megye, Hárskút
Sajnos találkoztam olyan matt szürkés feketés gumiszilenttel ami állásába szétrepedt az összes az autó alatt 2 hét után.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Fri Aug 12, 2016 10:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Sat Sep 26, 2009 2:21 pm
Posts: 1450
Location: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Igazad van ,de vagy pattog az úton vagy hintázik. Erre vannak a progresszív rúgók, de bármit csinálsz vele nem veheti fel a versenyt egy modern futóművel. Visszakérdeznék kell egy erős kemény rúgó egy kaszni alá ami 30 éve rohad és sok esetben vashulladék szinten van? Igen a gumi alkatrészek 20 éve koromból vannak, így nehéz.


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Sat Aug 13, 2016 11:33 am 
Offline
Fórum tag

Joined: Mon Nov 24, 2014 10:02 am
Posts: 93
A 2107 és a niva közt 100-150Kg a súlykülönbség tudtommal, így gondolom nem lenne nagyon pattogós vele az autó, de igazából olyannak a véleménye érdekelne akinek níva rugó van a kocsi alatt.
És ha simán berakom vágás nélkül a kocsi magassága változik-e?

Első körben kap sima gumi szilenteket, ha hamar szétmennek jöhet a kemény szilent.


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Sat Aug 13, 2016 5:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
User avatar

Joined: Sat Nov 25, 2006 8:45 am
Posts: 5045
Location: Tatabánya
A fekete niva első vágatlanul nagyon sokat emel, a hátsó szürke is hasonló.
Játszani kell vele, és türelem kell hozzá, idővel összeül, nem érdemes elsőre túlvágni.

_________________
youtube csatornám


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Wed Aug 17, 2016 8:56 am 
Offline
Fórum tag

Joined: Mon Nov 24, 2014 10:02 am
Posts: 93
Köszi! :wink:


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Wed Aug 17, 2016 1:57 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8914
Location: Mosonmagyaróvár
Amúgy a sima Niva rugónál még nagyobb huzalvastagságú a 2123-as (Chevrolet) Niva rugó.
Azt hiszem +1mm a sima Nivához képest elöl-hátul.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Wed Aug 17, 2016 2:16 pm 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Sun Oct 13, 2013 8:50 am
Posts: 373
Location: Pest megye
Ez a 2123-as rugó verzió engem is érdekelne utcaiba a hajózás elkerülése végett. Pontosabb paramétereket lehet tudni ezekről? (működő menetek száma, szabad hossz, huzalátmérő, tekercsátmérő, vagy esetleg a számolásokat megkerülve adott "teszt erőknél" mérhető hossz). Ezen kívül, létezik stabil beszerzési forrás? :)

_________________
Alec


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Wed Aug 17, 2016 5:54 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8914
Location: Mosonmagyaróvár
A beszerzés itt a legérdekesebb, itthon biztos nincs, Ukrajnába talán.
Én most érdeklődtem egy cégnél aki azt mondta tud de csak rendelésre, viszont 2 hete nem igazán reagálnak a mailemre. (most vagy szabin vannak vagy nem tudom :D )

Tekercsátmérők passzolnak, mivel Nivába van ez is. Csak a huzalvastagság és a szabad hossz tér el.
Illetve a Chevrolet Niván (2123) kívül van az 5 ajtós Lada 4x4 (2131) rugója is, de az se gyakori.


Első:
2101 huzalvastagság: 13,13mm - szabad magasság: 360mm - rugómerevség: 35,3кгс/см
2121 huzalvastagság: 15,2mm - szabad magasság: 278mm - rugómerevség: 74,42кгс/см
2123 huzalvastagság: 15,7mm - szabad magasság: 313mm - rugómerevség: 75кгс/см
2131 huzalvastagság: 16mm - szabad magasság: 273mm - rugómerevség: 89,56кгс/см

Hátsó:
2101 huzalvastagság: 12,4mm - szabad magasság: 434mm - rugómerevség: 18,9кгс/см
2102 huzalvastagság: 12,4mm - szabad magasság: 455mm - rugómerevség: 18,9кгс/см
2121 huzalvastagság: 13mm - szabad magasság: 434mm - rugómerevség: 22,44кгс/см
2123 huzalvastagság: 13,9mm - szabad magasság: 410mm - rugómerevség: 30кгс/см
2131 huzalvastagság: 14,2mm - szabad magasság: 405mm - rugómerevség: 30,96кгс/см

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Wed Aug 17, 2016 6:01 pm 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Sun Oct 13, 2013 8:50 am
Posts: 373
Location: Pest megye
A működő menetek száma is érdekes lenne a rugóerő meghatározásához adott összenyomódásra, sajnos csak a huzalvastagságból ez nem határozható meg. Ha pár tizeddel vastagabb a huzal, de több a menet, akkor lehet pont olyan, mint egy pár tizeddel vékonyabb, kevesebb menettel.

Bár, ahogy nézem a huzalvastagságok nem csak pár tizeddel nagyobbak, annyival több menet nem fér bele a hosszba, hogy ugyanolyan puha maradjon :)

_________________
Alec


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Wed Aug 17, 2016 6:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Nov 17, 2006 10:37 pm
Posts: 8914
Location: Mosonmagyaróvár
Szerkesztettem az előzőt.

Rugómerevséget találtam csak, ami a rugóállandó reciproka ha jól emlékszem :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Wed Aug 17, 2016 9:46 pm 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Sun Oct 13, 2013 8:50 am
Posts: 373
Location: Pest megye
Az a кгс az 'kilopond'?
köszi!

_________________
Alec


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Thu Aug 18, 2016 4:55 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
User avatar

Joined: Sat Nov 25, 2006 8:45 am
Posts: 5045
Location: Tatabánya
Bemész a bárdiba, és veszel niva rugót, ami suplex márkájú erősített kivitelű.
14 helyett 15ös huzalból van, úgy emlékszem Szöszi ilyet használ(na ha menne végre az autója :P).

Ugyanannyiba kerül, mint a másik, bárdis kedvezményes ismerőse sztem mindenkinek van (nem is tudom ki vásárol teli áron :mrgreen: ),
ha lekéred aznap ott van.

Én nem bajlódnék ukrajnával :wink:

Ha kevés, akkor jöhet a következő :) (volga, ha az is, akkor zuk, aztán vascső :D)

_________________
youtube csatornám


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Thu Aug 18, 2016 9:30 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Apr 07, 2005 9:03 am
Posts: 3111
Location: Pécs
Kurvajó a zuk :mrgreen: :twisted:

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Wed Aug 24, 2016 1:35 pm 
Offline
Fórum tag

Joined: Mon Nov 24, 2014 10:02 am
Posts: 93
A kormánymű holtjátékán szeretnék állítani akkor a lapos fejű csavarhúzóval állítható csavaron kell befelé tekernem valamennyit? Ami alatt van egy lapos kontraanya.
Van még egy 4lapú csavar a kormányműn az mi célt szolgál?


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Wed Aug 24, 2016 3:13 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Fri Apr 15, 2005 8:08 pm
Posts: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Location: Arad, Romania
1. kormanyt egyenesbe fordit
2. nagy 19-es kulcsnyilasu kontraanyat kilazit
3. nagy lapos feju csavarhuzoval tekersz balrol jobbra az allitocsavaron, majd elllenorzod a kormany holtjatekot. Ha meg mindig nagy akkor meg tekersz a csavaron, ha szorul akkor egy picit vissza.
4. ha jo lett, akkor ellenorzod az csillag formaju alatetet, hogy az allito csavar kiemelkedese egybe essen az alateten levo melyedessel. Ha a csillag resze netan a kiemelkedesen van akkor leveszed a kontraanyat es forditasz az alateten.
5. meghuzod a kontraanyat
6. orulsz
7. vagy nem orulsz ha az allitocsavarral mar nem tudod szabalyozni a holtjatekot mert a maximumon van, mert akkor uj kormanymu
8. ennek a kerdesnek a szerelesi tanacsok megfelelo topikjaban van a helye, mert semmi koze a tuninghoz. Maskor ugyelj, hogy hova teszed fel a kerdeseket mert torlodik.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Top
   
 Post subject: Re: Futómű tuning +
PostPosted: Wed Aug 24, 2016 7:33 pm 
Offline
Fórum tag

Joined: Mon Nov 24, 2014 10:02 am
Posts: 93
Köszönöm s segítséget és az útbaigazítást!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4551 posts ]  Go to page Previous 186 87 88 89 9092 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited