Pontos idő: hétf. dec. 10, 2018 5:11 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4543 hozzászólás ]  Oldal Előző 187 88 89 90 91 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2016 9:15 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 914
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Sziasztok!
Olvastam hogy gyári lengőkarokhoz zöld szilenteket necces betenni (vagy új vagy erősített kell). Na már most én valami világos zöld szilenteket kaptam (fogalmam nincs milyen keménységű) ezek vannak bent Niva első rugóval csak hétvégén tudom kipróbálni félek hogy én is hasonlóan járok mint egyik márkatárs (elpattanik a hegesztés) a kérdésem hogy ha netán nem bírná vagy észre veszem akkor (ez csak olyan sürgősségi megoldásként) beszerelt állapotban az autót felemelve át lehet-e hegeszteni a lengőkarokat?
Másik fontosabb kérdésem hogy ezekkel a vilagoszöld szilentekkel mennyire kell meghúzni a lengőkar tengelyén lévő önzáró csavarokat? Ugyan úgy mint a gumiszilenteknél amennyire lehet ? Vagy ezeknél más az eljárás ?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2016 9:47 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3111
Tartózkodási hely: Pécs
Nem kell erősíteni, de a szar utakon ajánlott amúgy is. Nekem pl a gömbfejnél repedt el a lengőkar.
Leengedett autónál húzd meg rendesen őket.
Azt kell figyelni, nem-e forog meg a szilentház a lengőkarban. Ha igen, akkor oda kell pöttyölni.

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 29, 2016 7:02 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 914
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Nos beleolvastam itt a zöld szilentes dolgokba ,látom sokak áthegesztették a tornyot .
Na már most összeraktam az első futóművet lemértem a gyári rugó hosszát ami 38 cm , amit beletettem szürke (vagyis fehér) Niva első rugó az 26 centi hosszú volt és 15-ös tiszta huzal mégis az autó kb olyan magasságban van mint előtte nem tudom ez normális ekkora méretkülönbségnél ?
Tehát akkor a kombináció úgy néz ki,hogy világos zöld szilentek a gyári (nincs áthegesztve) lengőkarban Niva első rugó (vágatlanul) és sárga stabilizátor szilentek a következő kérdésem,hogy utcán lesz használva az autó 195/50 R15-ös kerekekkel érdemes-e ,meg kell-e erősíteni a tornyot mert akkor még a rücsi előtt meg tudom csinálni?

Szerk: Ja igen majd elfelejtettem az új gumi tányérat ami a rugó felett van a hozzá kapott fém lemez nélkül tettem be mert a gyári összeállításában sem volt fém karika a gumin ez mennyire probléma?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 29, 2016 7:54 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 109
Tartózkodási hely: Miskolc
Ezek szerint akkor te is, kb. ugyanazt a rugót fogtad ki, hogy emelés helyett ugyanoda került. Nekem is így volt, viszont mész majd vele pár km-ert, beül a rugó, aztán még lentebb kerül pár mm-ert. Én most majd ilyen rugóemelő bakkal próbálkozok, hátha az a 1-1,5 centi is segít valamit. Nekem piros szilent van bent, jobb oldali tornyom szinte már nem is létezik, olyannyira kikönnyítette saját magát az elmúlt évek alatt. Legjobb az, hogy így ezzel a sz***á rohadt toronnyal se ment el a futómű, vagy a torony. Most mivel műszaki már lejárt, próbálom majd valahogy szorgalmazni a lakatolást.
Szóval én úgy gondolom, ha jó állapotú a tornyod és nem kőkemény Bilstein van mellé rakva, akkor nem fontos megerősíteni. Ebben az esetben inkább opcionális dolognak tekinteném az erősítést, habár ha eljutok addig a lakatoláskor, akkor nekem tuti át lesznek hegesztve, lapolva a fontosabb elemek.

Mivel ártani nem fog a toronyerősítés, attól függetlenül, ha van rá lehetőség, valamint ha úgy nyugodtabban alszol (hidd el én is nyugodtabban aludnék, ha legalább nem ujjnyi lyukak lennének a tornyon, valamint ha meglenne erősítve, lehet már fel se kellnék :mrgreen: ) akkor én megcsinálnám a helyedbe. Legalább ha valami zsuk kerül bele előre, akkor már ilyennel nem kell foglalkozni. :twisted:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 29, 2016 8:50 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 914
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Igen néztem a feltöltött képeid ugyan az a rugo csak ez 15 ös huzallal van (lecsiszoltam a festéket és úgy mértem). Hát alvázvédő előtt átnéztem mindent de úgy láttam hogy teljesen egészségesek a tornyok de ezen a néhány varraton nem múlik levakarom az illesztésekről az alvázvédőt majd ráfujom újra maximum nem kapom ki alola a futóművet hanem megemelem a kocsit :p . ő monroe reflex gátlók vannak elől . Igen kb ugyan az a magasság a lengőkarok is egyenesen állnak maximum megvárom míg felkerülnek az aluk mert nekem meg az lenne a jó ha picit alacsonyabb lenne igazából arra is számítottam örültem hogy nem kell vágni belőle.Hát valóban érdekes hogy nem nyomta el a tornyod ;)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd aug. 30, 2016 3:30 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5036
Tartózkodási hely: Tatabánya
Nincs itt spanyol viasz...többször leírtuk, amiről általában beszélni szoktunk az a FEKETE niva első rugó.
A szürkéről tudjuk nagyon jól, hogy vágatlanul is ültet.

Ilyen cuccokhoz még fölösleges toronnyal szórakozni, úgyis vmelyik lengőkar enged el, ha megütöd.

Gyári toronnyal évekig kocsikáztunk ZUK rugóval és pálya keménységű bilsteinnel, a niva rugó ahhoz képest nagyjából lepkefing.
Sokan túlgondolják, mert az amúgy hoki gyári 30 évesen már borzalmas, és elsőre durvának érzik a nivát, pedig nagyjából az való a mindennapi közlekedéshez. :wink:

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd szept. 13, 2016 8:27 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 914
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Nos nem tudom ma végre volt lehetőségem kipróbálni az új kombinációt.Világos zöld első szilentek ,sárga stabilizátor és teleszkop felső szilentek, új gömbfejek mindenhol, új kormánymű, új Fehér niva első rugó ami nálam nem ültetett hanem ugyan azon magasságon van . Hát meglepődtem és valahogy nem tudom el gondolni hogyan tudjátok rendesen irányítani . Igaz hátul még a gyári cuccok vannak mert azt később szedem szét de ha hepe hupas uton megyek vele 70-100 vagy felette akkor nagyon durván kemény.Kb mint egy új fiat ducato még annál is komolyabb jóformán átszakítja az ülést a valagam annyira ugrál :D. Fel sem merem és tenni az új alukat 50-es gumival mert félek hogy megcsapkodja :/ . Viszont irányítani k.va jó. Mit csinálják vele ha a jobb felső szilentek nyöszörögnek wd40-el befujjam vagy mit tanácsoltok?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 17, 2016 12:18 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 162
Szia! keress rá itt a fórumon a nyöszörgés témára, már valahol ovlastam itt erről de nem emlékszem mit írtak.
wd40-et meg lehet próbálni, hátha.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 17, 2016 9:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
A nyoszorges az alatet es a szilent szarazon valo osszeszerelese miatt van. Ki kell bontani azt gepzsirt tenni az alatetre es ugy visszarakni. A wd 40 max arra a napra szunteti meg amikor befujod.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 26, 2016 5:45 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 914
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Igen ez megoldotta :) Köszönöm !
Szerk: viszont van egy pici problémám.
Mégpedig az hogy elől ugye zöld szilentek vannak a lengőkarban sárga a teloknál és a stabilizátornál illetve niva első rugó. Hátul még gyári szilentek niva hátsó rugóval amiből 1.5kör vágva van. Elől monroe reflex hátul monroe original csillapítók vannak és majd sárga szilenteket kap hátul.A gondom az hogy ha bent ülünk 4-en akkor nagyon ugrál az autó mondjuk érezhető hogy az elejéhez képest a hatulja még puha de elől is 2 személlyel olyan érzés egy egy gödörben vagy bukkanon hogy kb leszakad a vesém :o . Na már most először várjam ki míg összeáll a hátsó futómű és utána válogassak csillapitokat vagy vigyem el futomű mérésre és kiderül milyen elől?Hátra wartburg rugót szeretnék milyen csillapitok azok amelyeket ehhez a kombohoz ajánlani tudtok utcai használatra ?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 29, 2016 11:29 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 75
MasterSport termékeket árul még itt valaki?

4db gátló és 4fb rugó amire szükségem lenne + előre a 4 lengőkar üresen.

Autósboltos cuccok közül van ami árban is jó és azért valamit keményít a 25éves gyárihoz képest?

Egy kézzel legalább 5cm-t benyomom a hátulját. :|

4db kétcsöves gázos telóra és szürke első níva rugókra gondoltam.

A hátsó niva rugókat ha elvágom 1.5menettel akkor fog passzolni rendesen a rugótányérba?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. okt. 30, 2016 7:38 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1403
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Nem tudom van-e értelme erőltetni az MS alkatrészeket? A vágott rugót melegen vissza kell hajlítani ,hogy beüljön a tányér profiljába és ne a nyomás tolja bele. (ezzel sokan nem fognak egyet érteni, de a gyári rúgók nem véletlenül olyanok amilyenek, olcsóbb lenne csak elvágni!!!)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. okt. 30, 2016 3:26 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 75
Házilag is megoldható vagy jobb lenne kovácshoz vinni?

Unix és Bárdi van a környéken, ott beszerezhető dolgok is érdekelnének, amik inkább az olcsó ársávban vannak, de megbízhatóak.

Niva rugókból pl. találtam Simplex márkájút ami erősített az jó lehet gondolom.
(VAgy honnan érdemes beszerezni Niva rugókat?)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. okt. 30, 2016 3:29 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5036
Tartózkodási hely: Tatabánya
Nem Suplex? Ha igen, vedd meg nyugodtan.

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. okt. 30, 2016 4:56 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 75
Igen az elnézést félregépeltem.

Megkérdezhetem, hogy neked milyen konfig van az autó alatt?
Megnéztem a videóidat és tetszik az autó mozgása 8)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. okt. 30, 2016 7:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5036
Tartózkodási hely: Tatabánya
Sajnos én 2010ben abbahagytam és szétárultam az autót, azóta belekezdtem egy Sierra építésébe (arról is van videó), de most azt is eladtam egyéb dolgok miatt.

Elől ZUK rugó volt, hátul 2 gyári összetekerve (legvastagabb waresz kombi rugó is kb azt tudja), állítható bilsteinek, körbe poliuretán szilent.
Nekem nagyon kézre állt, van akinek nem jött be. Legkeményebbre fel voltak tekerve a bilsteinek, van ahol elbírta volna, ha puhábbra veszem,
de rajzolgatni így volt a legjobb :)

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. okt. 30, 2016 7:40 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 75
Hát azt lehetett látni, hogy nem nagyon mozog, gondoltam, hogy nem Níva rugó lesz alatta :mrgreen:

SZERK.:

apajevics írta:
Nem tudom van-e értelme erőltetni az MS alkatrészeket? A vágott rugót melegen vissza kell hajlítani ,hogy beüljön a tányér profiljába és ne a nyomás tolja bele. (ezzel sokan nem fognak egyet érteni, de a gyári rúgók nem véletlenül olyanok amilyenek, olcsóbb lenne csak elvágni!!!)


Nézegettem, hogy vannak akik rugó kovácsolással foglalkoznak, pl Vörös Autó rugú
Nagyjából mennyibe kerülhet 4 vágott rugó végének a belapítása kiegyenesítése?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. okt. 30, 2016 10:13 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1403
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
A Keresztúri úton is van. a Monoki utcában is, Újpesten a Szíva. Telefonáld végig.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 31, 2016 6:45 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5036
Tartózkodási hely: Tatabánya
Czimby írta:
Hát azt lehetett látni, hogy nem nagyon mozog, gondoltam, hogy nem níva rugó lesz alatta :mrgreen:

Attól függ melyik videót nézted :), elég sokáig mentem én is nivával, de aztán én kevésnek éreztem a magam stílusához.

Sokan viszont lényegesen gyorsabbak tudnak lenni pl, ha enged vmennyit, és nem egyből elpattog :).

Szóval tényleg nincs olyan, hogy jó recept, mindenkinek más fekszik igazán.
Én is kipróbáltam ezt azt, mire meglett a nekem való, na meg fokozatosan vásárolgattam bele a dolgokat (először csak niva rugók, aztán a PU szilent, aztán keményebb rugók, végül a bilstein)

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 31, 2016 7:15 am 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 75
2010 környéki videók.

Kicsit félek a niva rugóktól, mert többektől ol asom, hogy belágyultak...
Gondolom gyenge minőségű utángyártottak lehetnek.

Kérdés, hogy honnan lehetne olyat venni ami 5év mulva is rendesen áll.

Előre fehéret szeretnék mert azt nem kell vágni és minimálisan ültet, hátra pedig ugyis vágni kell 1.5 menetet, csak kérdés, hogy milyen szinűből.

Van még a Suplex rugó Bárdinál, akinek olyan van megirhatná mennyit vágott belőle. :?:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 31, 2016 8:55 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5036
Tartózkodási hely: Tatabánya
A suplex jó minőség, ráadásul vastagabb 1mm-el, mint a "hagyományos" niva rugó (14 helyett 15mm),
szóval én inkább venném azt, és vágnám :wink:

Hátulra szerintem semmit nem ér a niva, ha "játszós" lesz a gép, de ez is ízlés kérdése.
Ha így is úgy is ültetsz, érdemes lehet megpróbálnod a polski elsőt hátra, az még nem olyan durva, de egy picivel már erősebb.
Esetleg a wartburg tourist-ból 3 vastagság van, megkeresni a legvékonyabbat (13,5-14-14,5).

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 31, 2016 10:46 am 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 75
Gondolom Turist rugót ujonnan nem kapok, ---- meg nem sheretnék, mert lutri hiába olcsó.
Akkor megveszem hátra is a suplexet, az is vastagabb mint egy sima hátsó rugó gondolom.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. nov. 30, 2016 7:55 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: vas. feb. 21, 2016 5:17 pm
Hozzászólások: 39
Szerény véleményem szerint a Niva hátul nem sokat emel, szinte minimálisat, és MS gázos gátlóval elég kemény ahhoz, hogy beüljünk páran, rogyásig pakolt autóval, és nem ér bele semmibe a hátulja, és a futózást is bírja (eddig 2 Soltvadkertet megjártunk rogyásig pakolva kb. 100 km-ről 5en, még tetőcsomi is volt rogyásig pakolva, ami nem szép, de praktikus).
Persze ha játszós autóról van szó, akkor felejtős a Niva rugó, tornyokat, felfogatási pontokat meg kell erősíteni, átszilentezni a futóművet, és pénztárca függvényében Bilstein, vagy valami beton gátló. Ja, hogy leveri a vesét? Ez ezzel jár. Nem a Nagybanira készül az autó zöldséget szállítani gondolom. Viszont ez sajna egy ördögi kör, mert ami nincs megerősítve, azt úgyis le fogja tépni előbb, vagy utóbb.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. nov. 30, 2016 9:53 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. nov. 23, 2016 6:11 pm
Hozzászólások: 5
Sziasztok! Ezerkecském alatt Zuk rugók vannak elől, Monroe telókkal. Már így vettem. A kérdésem az lenne, hol érdemes áterősíteni a tornyokat és hogyan is pontosan? Nekem bejön a keménysége, sose pattogott még el, szeretném bennehagyni, viszont félek, hogy előbb utóbb megroggyan az eleje. Köszi a válaszokat előre is!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. nov. 30, 2016 10:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ha nem csapatos az auto es nincs elrohadva a torony akkor nem lesz gond.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 01, 2016 3:20 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. nov. 23, 2016 6:11 pm
Hozzászólások: 5
Utcán használom,de később szeretném kisebb versenyeken,szlalomon is. Nincs elrohadva, viszont belül a lengéscsillapítónál találtam egy kis rozsdát minkét oldalt.

Kérlek legközelebb ne idézd a közvetlenül előtted írt hozzászólást!
mod


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 08, 2016 3:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
A versenyzes az mas kategoria. Ennek megfeleloen kell elokesziteni az autot. Utcan elmegy barhogy, barmivel, ahogy elkezded versenyre hegyezni minden megadja magat inkabb elobb mint utobb. Tehat erositeni kell mindent. En vennek egy erre a celra keszitett bodet a helyedben. Sokszor van hirdetes.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: szer. jan. 04, 2017 8:23 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: hétf. jan. 02, 2017 12:03 am
Hozzászólások: 1
hello valaki nem tud rajzot leirást küldeni eltolt bölcsö késziteséhez


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 05, 2017 8:12 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. dec. 14, 2016 8:33 pm
Hozzászólások: 28
Sziasztok!

A 07-be csere érettek lettek a gyári hátsó rugók, teletankolás után beleér a kerék a műanyag dobba, ha hátul van utas akkor még rosszabb. Láttam páran a Niva rugót javasolják. Elég ha 1 menet van vágva belőle? Műszakin átmegy vele a gép? Jelenleg Monroe gátlók vannak elöl-hátul.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 07, 2017 10:40 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: hétf. júl. 18, 2011 11:09 am
Hozzászólások: 855
Tartózkodási hely: Várdomb
Minek akarsz vágni belőle? Jó kicsit mondjuk emel a kocsi seggén, de nem horror(pár cm rémlik). Műszakin nem lesz vele gond. Mondjuk én kicserélném akkor már az összes rugót Niva-ra.

_________________
http://www.szekszardairsoft.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 09, 2017 5:40 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. dec. 14, 2016 8:33 pm
Hozzászólások: 28
Azért mert nem tudtam hogy a Niva rugó kb. mennyit emel (vizsgán ne kössenek bele) de ha nem vészes akkor csak simán kicserélem őket :D Az elsőket is cserélem majd, nyáron úgyis nagyszerviz lesz.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. jan. 22, 2017 5:45 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. nov. 23, 2016 6:11 pm
Hozzászólások: 5
Nekem is Niva van hátul,de sztem kb semmit sem emelt. :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. jan. 29, 2017 7:26 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 914
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Sziasztok!
Érdekelne,hogy van-e olyan köztünk akinek a ladájában csővázas lengőkar található elöl?
Első sorban a kék színű fix vagy állíthatós verzióra gondolok , esetleg érdekelne a zöld színű úgy mond "drift" lengőkar.
Állítólag mindegyikhez kapni bizonylatot konkrétan nem tudom utcára melyik lenne jobb ?
Tapasztalatok is érdekelnének kinek hogyan vált be milyen vele közlekedni stb .


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. jan. 29, 2017 7:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1403
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Hány éves vagy királyfi? Még hiszel a mesékben? Egy ukrán valamilyen csőből hajlított valamilyen módon hegesztett valamit beépítenél egy kamu bizonylattal. Gondold át ez nem egyhatos moci az egy kettőbe ha valami történik a laikus számára is feltűnik ,hogy valami nem odavaló! Ha akkora puki lenne már a versenysportban szembe jönne. Szerintem gondold át.....


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 30, 2017 3:50 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5036
Tartózkodási hely: Tatabánya
gymkhana -n használják páran, de borzasztó, nézz meg pár videót. Úgy szitál alátekerve, hogy nem is értem miért nem dobta még vashulladékba senki.
Utcára meg....mire gondoltál...de komolyan? 5-6 fok dőléssel meg atom széttartással szerinted lehet közlekedni?
Ez arra a pár kör lerajzolására van kitalálva, egyenesfutása semmi, féktáv halott ügy, normális közlekedés kizárva...meg az is, hogy ne vegyék el az első sarkon az összes papírját.
Nem hogy műszakin átmenne, a legutolsó első napos közlekedésis 2 kézzel tépi le a rendszámodat :D

Ahogy Apajevics mondja, komoly sportágakban sem terjedt el, és ez nem véletlen!

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 30, 2017 5:43 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 914
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Értem , hát ha ennyire gané akkor inkább maradok egy új gyári szettnél . Egyébként ha nem kamu amit írnak róla akkor 3,5-es falvastagságú csőből van hajlítva . Tudok olyan embert aki 2 éve utcán használja a sima gyárival megegyező méretű kék színűt amelyiknek állítható a felső lengőkarja . Mindenképpen utána fogok komolyabban járni mert feleslegesen nem dobom ki rá a pénzt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 30, 2017 7:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2588
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Jó tegyük fel nem enged mert tényleg jó anyag, aztán fogsz egy padkát vagy nagyobb kátyút, és akkor majd enged a torony vagy a kasztni. Melyiket olcsóbb cserélni?

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd jan. 31, 2017 12:11 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 11, 2014 7:47 am
Hozzászólások: 26
Nagy a kerékdőlés (egyenlőre 0 db alátétet tettem a trapéztengely alá), szitálni fog (Yeti-nél a pont), még nem próbáltam és nincs is beállítva a futómű.

A szilentek tartó-hüvelyeinél össze van lapítva a cső és úgy van behegesztve. Az alsó lengőkar "vízszintes" része is túl hosszú, szereléskor simán hajtottam bele 2-3 mm-t, mert szorult a toronyra.
Nem hiszem, hogy ez rally-ra, vagy egyenetlen úton normálisan használható.
Az egészet a brutál kormányszög miatt találták ki. Ha semmi más nem fontos, akkor jó. A kormányzáshoz javasolt egy szervó, mert a nagyobb kormányszöget a rövidebb irányító kar adja.
És nem árt hozzá a motorerő is, de az másik topic.

Itt egy kép:
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=65514681954_1759111611019.jpg

Találós kérdés: Hol a hiba a képen?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd jan. 31, 2017 10:57 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 16, 2008 11:56 am
Hozzászólások: 437
Tartózkodási hely: Budapest, Hajdú-Bihar megye
2110/2112 fék ami előrefelé néz?

_________________
Lada 2107 1500L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd jan. 31, 2017 11:02 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 11, 2014 7:47 am
Hozzászólások: 26
a fék direkt lett ilyen :)
Olyant kell keresni, ami rosszul van szerelve.
0.2 pont, mert a hiba a futóműben van.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd jan. 31, 2017 2:31 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 16, 2008 11:56 am
Hozzászólások: 437
Tartózkodási hely: Budapest, Hajdú-Bihar megye
Alsó talpas fölülre van csavarozva.
Jól látom, a kerékcsonk is toldva van? Amag-féle cuccok egyébként? :wink:

_________________
Lada 2107 1500L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd jan. 31, 2017 5:01 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 349
Tartózkodási hely: Pest megye
Az a felső gömbfej a csapja szögét megítélve nem fogja jól érezni magát, ha ennél picit jobban kirugózik...

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. feb. 01, 2017 6:52 am 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 914
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Na én őrá gobdolok végre találtam képet :)
Ezek ugyan akkora méretűek mint a gyári lengőkarok.
http://www.kephost.com/image/wA1f


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 02, 2017 11:28 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 11, 2014 7:47 am
Hozzászólások: 26
Vincent megtalálta.
Kétféle Lemföldert találtam a piacon. Az egyik nem fér be alulra, a másik igen. Akkor még csak az egyik volt a polcon :(
Kíváncsi voltam, összeraktam, talpasokat nem húztam meg.
Igen, a kerékcsonk is toldva van, Amag.

A felső gömbfej valóban szomorú lesz, mert benne van a horony.
Egyébként miért van benne az a horony?
Tehetnék felülre is alsó gömbfejet?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. feb. 03, 2017 2:10 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 349
Tartózkodási hely: Pest megye
Én úgy tudom (de ha valaki jobban és máshogy, akkor korrigáljon), hogy alsót lehet felülre, de felsőt alulra nem. Mármint, fizikailag sajnos megoldható a rossz helyre beépítés, és sokszor az otthon eltett régi gömbfejekről meg se lehet állapítani, hogy milyen... Úgy tudom, hogy a felső gömbfej struktúrája nem felel meg az alsó oldali terhelésnek, viszont az alsó jó felülre.

Lehet gyártónként is eltérés ebben, bár nem illene, ellenben az bizonyos, hogy pl. a Federal Moog által gyártott Lada gömbfej garnitúra négy totál egyforma gömbfejet tartalmaz, alulra-felülre.

A nagy narancssárga könyvben (ami amúgy azért hülyeségekkel is szépen meg van fűszerezve) azt hiszem, hogy le van írva a gömbfejeknél a belső felépítés. El kéne olvasni :) (én se olvastam bele mostanság)

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. feb. 03, 2017 6:00 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 11, 2014 7:47 am
Hozzászólások: 26
Igen, megnéztem a könyvet is. A felső elvileg nem teljesen gömbfej.
Van egy lemez, ami csak korlátozottan engedi az egyik irányban mozogni. Ez egy félgömb alakú lemez horonnyal.

Azt nem értem, hogy minek oda az a lemez a horonnyal?
Van valami oka? (gondolom igen, hátha tudja valaki)
Hallottam már mástól is, hogy az alsót lehet felülre rakni, de tényleg jó az úgy?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 04, 2017 8:00 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8859
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Én nem raknám máshova, mint ahova való.
Egyébként Nivánál a klasszik felső van alul is, meg felül is. De ott mindegyik lefelé áll.

Eredeti gyári sem fér be?

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd feb. 07, 2017 4:04 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 10:25 am
Hozzászólások: 1374
Tartózkodási hely: UA, Munkács
Az alsóban van a horony gyárilag, és a felsőt lehet alulra rakni, de nem ajánlott, mert a rugó szétfelé feszíti ezért könnyebben kicuppan a fészekből a gömb. És vannak eleve alulra is és felülre is berakhatóra tervezett göbfejek.

Egyébként a kép alapján a gömbfejek sem jól vannak berakva, a felsőt és az alsót is alulról kell felfogatni a lengőkarokra.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. feb. 24, 2017 4:52 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. nov. 24, 2014 10:02 am
Hozzászólások: 75
Ms gátlóknál az olajos vagy a gázos lenne jobb működésben, élettartamban? Érdemes nivához valót venni az elvileg 2cm-el hoszabb működési tartományú és keményebb is.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szomb. feb. 25, 2017 12:16 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1403
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Az MS-ből mindegy melyiket veszed a lényeg ,hogy a garázsban a sarokba tedd és véletlenül sem az autóba. Annyi gátló gyártó cég van lehet jó áron jó gátlót venni érdemes körülnézni.


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4543 hozzászólás ]  Oldal Előző 187 88 89 90 91 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség