It is currently Thu Oct 01, 2020 2:12 pm

All times are UTC+01:00


Forum rules


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Post new topic  Reply to topic  [ 697 posts ]  Go to page 1 2 3 4 514 Next
Author Message
 Post subject: Elektronika
PostPosted: Tue Jun 07, 2005 10:38 am 
Hi!

Most fogok csinálni 1 kütyüt, ami indítózás alatt (és kicsivel után) letiltja a generátor gerjesztését... Nem túl bonyolult, ki-ki próbálja +, mennyivel könnyebben röffen be a vas, ha nem fogja a generátor!

Üdv:


Top
   
 Post subject: Re: Elektronika
PostPosted: Tue Jun 07, 2005 12:17 pm 
Szia!

Sajátgyártmányú feszszabályozó van bent nekem, és olyanra csináltam, ami letiltja a generátor gerjesztését, míg indítózom. Nem tapasztaltam semmilyen érezhetõ javulást az indítózásban. Erõsek azok a villanymotorok. Legfeljebb nem kínlódik a generátor addig, míg indítózol.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 07, 2005 12:44 pm 
Nem is az indítómotor oldaláról...
Hanem télen, ha kicsit gyengébb az akku...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 13, 2005 10:34 pm 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Sun Mar 20, 2005 5:36 pm
Posts: 120
Location: Kazincbarcika
Szevasztok!

Gyujtás dologban okos emberek segítségét várom.
A helyzet a következõ.Ma lett kész a mocim, járt szépen ----,egysdzercsak megállt hirtelen.Szétszedtünk ezt azt mire kiderült mi is a baja.
Megszorult a gyujtáselosztóban levõ csapágy és oly mértékben h letört a tengelyérõl a fogazott rész(már azt hittem vmi lent megszorult és lehet megint szétszedni az egészet).Ez még a kisebbik baj,mert ezt kicseréltük egy másik komplett elosztóra.Gyujtás belõ, indít,semmi.Mármint ugy semmi h forog de nem indul be.A helyzet jelenleg az h a trafó nem ad ki szikrát.Beraktunk másik trafót az sem.De bele megy áram,meg a kiskondi felé jön ki is,csak a nagyfeszt nem adja.
Mi lehet ilyenkor?Generátornak lehet ehhez köze?Mindkét trafó rossz lenne?Vagy annyira gyenge az akksi(de a motort forgatja)h nem tud belõle nagyfeszt alakítani?
Segítséget elõle is köszönök.
Üdv

_________________
Fibo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 14, 2005 5:48 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
Egy másik autoval és szoptató kábellel érdemes lenne megnyekeregtetni a dolgot.az a megszorulás aggasztó, ki lett cserélve az az összekötõ kis fogas marhaság ami összeköti az olajpumpát a gyujtás elosztóval meg az AC val?

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 14, 2005 9:10 am 
Quote:
Szevasztok!

Megszorult a gyujtáselosztóban levõ csapágy és oly mértékben h letört a tengelyérõl a fogazott rész(már azt hittem vmi lent megszorult és lehet megint szétszedni az egészet)
Üdv
Szia!

Ha megszorult én inkább mechanikus gondra gyanakszom ami miatt nem forog az elosztód és a gyújtás nem ott van, ahol lennie kellene. Ha letört a recés rész, lehet meg is forgott a meghajtó fogaskerékbe. Vedd ki és nézd meg. Valamint szokott olyant csinálni egyes autószerelõk hogy a gyújtókábeleket összecserélik és az egyes nem az egyesre megy. Ehhez van beállítva a gyújtás is. Ilyenkor 180 fokkal el van forgatva az elosztó. A szikra a kipufogás végén van. Ilyenkor bizony nincs mit meggyújtani. Én már szívtam meg, mikor összejelölés alapján tettem vissza a gyújtást. Aztán persze szidtam aki csinálta és beállítottam rendesen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 04, 2005 5:24 pm 
Hello!

Érdeklõdni szeretnék nagyfeszültségû trafó, négy "4" kivezetésû, nyújtott frekvenciájú gyújtással kapcsolatosan.
A gyártó neve és címe érdekelne.

Köszönettel: attesz


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 04, 2005 7:28 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Mon Mar 21, 2005 6:25 pm
Posts: 7359
Location: Budapest
Hali, a blokkod nem volt sikolva? Én jártam úgy, hogy sikolás után vissza az elosztót, jól le is húztam, a tengely meg ferdén, ütve járt az elosztóban, Esztergáltattam alá 2 mm acélgyûrût azóta nincs vele gonom.

a.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 28, 2005 1:21 pm 
Haller!!!
Tudnátok segíteni abban hogy, hogy tudnám agombos indításúra megcsinálni a Bigulimat....
Nyomógombot már vettem csak még olyan kapcsoló is kellene amivel gyújtást rá tudom adni és mûködik minden.
Köszi!!!


Top
   
 Post subject: Tilisztoros gyújtás
PostPosted: Thu Nov 24, 2005 11:33 pm 
Sziasztok FANATIKUSOK !!!

Kérdéssel fordulok hozzátok. A nyáron építtetek a 2107esembe egy 100-110 LE-s motort. A srác, aki csinálja, azt mondta, hogy szerezzek addigra elektronikus gyújtást, mert jobb az égés.... mindenki tudja az elõnyeit. Csak azt nem tudom, hogy érdemes-e megvenni a golf 3-as gyújtást, vagy elég a samaráé. Esetleg véleményt, ha tudtok mondani, osszátok meg! A wolftuning-nál lehet kapni golf átalakított gyújtást. Megéri azt a 20 ezer pénzt, vagy bontókban olcsóbban meg lehet venni? Az okosságokat elõre is köszönöm!!!!

LADA FOREVER!!!!!!!!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 24, 2005 11:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Quote:
Haller!!!
Tudnátok segíteni abban hogy, hogy tudnám agombos indításúra megcsinálni a Bigulimat....
Nyomógombot már vettem csak még olyan kapcsoló is kellene amivel gyújtást rá tudom adni és mûködik minden.
Köszi!!!
Szia!
Hm...Attól, hogy a motort nyomógombbal indítod, meghagyhatod a gyújtáskapcsolót szerintem. Nyomógombnak én süllyesztett kivitelt választanék, nehogy véletlen is megnyomódjon esetleg.
Quote:
Sziasztok FANATIKUSOK !!!

Kérdéssel fordulok hozzátok. A nyáron építtetek a 2107esembe egy 100-110 LE-s motort. A srác, aki csinálja, azt mondta, hogy szerezzek addigra elektronikus gyújtást, mert jobb az égés.... mindenki tudja az elõnyeit. Csak azt nem tudom, hogy érdemes-e megvenni a golf 3-as gyújtást, vagy elég a samaráé. Esetleg véleményt, ha tudtok mondani, osszátok meg! A wolftuning-nál lehet kapni golf átalakított gyújtást. Megéri azt a 20 ezer pénzt, vagy bontókban olcsóbban meg lehet venni? Az okosságokat elõre is köszönöm!!!!

LADA FOREVER!!!!!!!!
Szia!
Szerintem teljesen jó a hallos lada gyújtás.


Top
   
PostPosted: Fri Nov 25, 2005 12:21 am 
Idézet, idézetének, az idézetét, ne idézzétek be! Most javítottam, legközelebb figyelj légszíves. Köszönöm.
Foximaxi
Quote:
Szia!
Szerintem teljesen jó a hallos lada gyújtás.
Értem köszi szépen, akkor nem megyek egyik bontóból a másikba, és még valamit kell venni az elektronikához ezen kívül, amit érdemes cserélni?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 25, 2005 7:05 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
bohom , nálam ennyi a komplett hall jeladós gyujták kábelekkel , írj mailt ha kell a többit ott lebeszélhetjük :

2107-3706800 Hall jeladó 1400Ft
2108-3734910 Elektronika (Bosch) 4400Ft
2105-3724026 Kábel 640ft
2108-3705010 Trafó MS! 3200Ft
2107-3706200 gyujtáselosztó , halljeladóvezérlõ 1200Ft

teljes összeg : 10.840 Ft , ha rendelsz akkor 10.500 ért elhozom neked plusz posta . Írj!

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 25, 2005 8:00 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Olcsónak tûnik, de magadnak kell átalakítani a gyujtás vezérlõt.

Sztem jóval egyszerûbb a gyári 2107-es hall-os megoldás, cakk-pakk 14500 Ft és plug-and-play a beszerelése.

Az elektronikus gyujtás még kevés, annak az elõgyujtás görbéjét is a tuning motorhoz kell igazítani (sõt, a nem elektronikusét is).

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Nov 25, 2005 8:53 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Jól írja Zorro, jobban jár az ember, ha nem vacakol a megszakítós elosztó átszerelésével, hanem vesz egy hall jeladós elosztót.
Én ezt az utat már végigjártam:)
Egy hallos elosztó olyan 7eFt kompletten.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 26, 2005 12:36 pm 
Offline
Lada kedvelő
User avatar

Joined: Sun Mar 20, 2005 5:36 pm
Posts: 120
Location: Kazincbarcika
Sziasztok!

Na,én már teljesen belezavarodtam ebbe a gyujtásos dologba.
Most azzal amit Tápfesz írt mi a probléma?

_________________
Fibo


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 26, 2005 5:59 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
2107-3706800 Hall jeladó 1400Ft
2108-3734910 Elektronika(Bosch) 4400Ft
2105-3724026 Kábel 640ft
2108-3705010 Trafó MS!3200Ft
2107-3706200 gyujtáselosztó , halljeladóvezérlõ 1200Ft

http://members.chello.hu/drtapfesz/gyujtas1.jpg
http://members.chello.hu/drtapfesz/gyujtas2.jpg

Van niva kompjuter vezérelt gyujtás ebbe 20e csak a kompjuter.
http://members.chello.hu/drtapfesz/gyujtas3.jpg
Quote:
Olcsónak tûnik, de magadnak kell átalakítani a gyujtás vezérlõt.

Sztem jóval egyszerûbb a gyári 2107-es hall-os megoldás, cakk-pakk 14500 Ft és plug-and-play a beszerelése.

Az elektronikus gyujtás még kevés, annak az elõgyujtás görbéjét is a tuning motorhoz kell igazítani (sõt, a nem elektronikusét is).
ez 2107 eshez való . Mint ahogy a linkelt képen látható! 3 fajta gyujtással árulják a 2107 est jelenleg , sima megszakítós , hall jeladós , niva kompjuteres , a niva a legjobb mert ott a trafó sokkal jobban megvan oldva , csak drága :( , összbe 40-50e pézbe jön ki,de az elõnye hogy nincs elosztó.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 26, 2005 9:18 pm 
Sziasztok!

Húzzuk be a kéziféket!
-A golf és más korabeli kocsik (mind olasz vagy német) ugyanazzal a gyújtásvezérlõvel mentek, mint a szamara, szóval ebben nincs különbség. A gyújtáselosztó cseréje, átalakítása (vmi vw) bevált dolog, nekem is volt ilyen, tuning motorba ment és müködik. Hogy a karakterisztika mennyire illeszkedik a mocihoz, nem tudom, de sztem legalább anyyira nem, mint a széria. Viszont ez megbízhatóbb.
-Az a kompjuteres gyújtás az 1,7-es níváé (épp a központisé). Egyetlen probléma vele csupán az, hogy az injektorral egyben van. Ha bármelyik egysége hiányzik nem hajlandó müködni :"Check Engine" Pontosabban egy fix értéken müxik, de kizárt, hogy elinduljon az injektor nélkül, annál is inkább, mert MAP-szenzoros (szívócsö nyomás). Ezt onnan tudom, hogy nekem is ilyen van. Egyébként messze a legjobb A MAP miatt nincs csörgés, azt sem tudom mi az a gyújtás-beállítás meg rotor stb... Amit szvsz a ruszkik rosszul találtak ki az, hogy a trafókat a motorra rakták (hö, rázkódás). Sõt az nem egyszerüen 2db dupla trafó, hanem a teljesítmény-elektronika is alattuk van. Ja persze kell hozzá a spec ékszíjtárcsa, spec vezérmü dekli a jeladóval...

Ja, egyébként sem jönne ki 40-50 böl, hisz:
-kompjuter 105eFt (ladabolt)
-trafós egység (két fajta van, ehhez a nagycsatis a jó) 65eFt
-lambda-szonda 20,2eFt
-kábelköteg: 15eFt
Ne soroljam tovább...


Last edited by Katus József on Sat Nov 26, 2005 9:24 pm, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Nov 26, 2005 9:33 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
A ladaboltban igen , lehetséges. Amit lejjebb kilinkeltem aszerint 20e, amit kaptam árlistát , venni ugysem fogok :) felesleges. bõven jó a jolbevált halljeladós rendszer!

Magamnak mindenképp hozok komplett rendszert , nem nagy ügy átalakítáani a régit , fõleg hogy csapággyal eggyüt van az alaplap!!
Régen is jólment 16 évig , és egyszer volt bajom a gyujtással akkor , tönkre ment a jeladó :) azóta csak szívok ezekkel a megszakítókkal .

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject: Erõsítõ
PostPosted: Wed Dec 28, 2005 7:40 pm 
Sziasztok! csak azért írok a fórumba , hogyha olcsó autó erõsítõ érdekel titeket vagy egyébb extrák akkor nézzétek meg az oldalamat!
http://www.madeingarage.fw.hu
ha rosszhelyre írtam akkor ezer bocs érte


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 16, 2006 1:09 pm 
Offline
Lada kedvelő

Joined: Tue Mar 22, 2005 9:44 am
Posts: 173
Skype: jimbo425
Location: Siófok
Az mitõl lehet, hogy CPI-vel nem mér megfelelõen a fordulatszámmérõ?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 16, 2006 3:05 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Egyrészt lehet, hogy halott a cpi rpm kimenete, esetleg -bár ad ki jelet-nem megfelelõ a ford.mérõ számára. A régi fórumban vki részletesen leírta, mivel lehet kísérletezni ugy emlékszem.

Öcsém skodrijában is meghalt, de kiszúrtam vele:)
Az rpm kimenet vezetékét 1 menet erejéig körültekertem a nagyfesz. szilikonos kábelén és igy már szépen üzemel vele a ford.mérõje a skodrinak, átindukálódik akkora impulzus, ami elég neki.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 22, 2006 6:19 pm 
Szisztok!Nekem amióta hallos gyújtásom van azóta érdekesen mûködik a fordulatszámmérõm.alapjáraton nem mutat semmit,olyan 1100as fordulattol mutat értéket.gyári 2103mas ford.mérõrõl van szó.mitõl lehet ez és mi lehet a megoldás rá?bocsássatok meg,tudom hogy nem kifejezetten ez a topiktéma csak éppen ilyesmirõl volt szó
köszi


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 22, 2006 6:40 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Próbáld ki esetleg másik mérõvel... haveréval is csinálja e...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 23, 2006 4:55 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Mar 24, 2005 8:34 am
Posts: 81
Quote:
Szisztok!Nekem amióta hallos gyújtásom van azóta érdekesen mûködik a fordulatszámmérõm.alapjáraton nem mutat semmit,olyan 1100as fordulattol mutat értéket
Hella!
Nekem ugyanez volt a gondom. A jelvezetékbe, ami a trafóról megy a mûszerre, belekötöttem egy 100 nF-os kondit. Ezzel meg is oldódott a probléma. Egy próbát megér.
Üdv: ASz


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Jan 25, 2006 10:45 pm 
Quote:
amióta hallos gyújtásom van azóta érdekesen mûködik a fordulatszámmérõm.alapjáraton nem mutat semmit,olyan 1100as fordulattol mutat értéket.gyári 2103mas ford.mérõrõl van szó.
Hali!

Nálam is pont ugyanez a jelenség. 1150 alatt pl. egy gázadás alkalmával elõfordul, hogy eléször lefelé indul meg a mutató, majd egy-két lekoccanás után elindul felfele és 1150 felett prímán mér.

A kondit még nem próbáltam, én az alapjárati kis feketedobozos elektronikára gyanakodtam, mivel az is feigyel fordulatszámjelet és pont 1200- ig.

De lehet hogy, csak neki sem tetszik a hallos rotex szamara gyútás mint a ford mérõnek.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 04, 2006 11:06 pm 
Sziasztok!

2101-be elakadásjelzõ építésbe fogtam bele, egy kis kiegészítõ infót írnék le zsiguli.hu-n lévõ cikkhez:

Van nekem egy ilyen kapcsolóm még régrõl: 245.3710-02 http://www.oswar.ru/iteminfo.php?itemid=3052

A zsiguli.hu-n van egy olyan kapcsolás, ami azon alapul, hogy az indexrelé tulajdonképpen két kapcsoló, a bimetálos mûködteti az irányjelzõket, és egy mágneskapcsolót, ami a visszajelzõt kapcsolja. Röviden ott az két kapcsolórészre van kötve a két oldal (nem akarom mégegyszer leírni), ekkor elakadásjelzõzésnél az egyik oldalon pulzál az index (a bimetálos kapcsoló miatt, ahogy egyébként is), a másikon ég - nem ég; mint a hogy a visszajelzõ is. Egyik oldal kapcsolja a másikat tulajdonképpen.

Na most ezen a kapcsolón nincs két független kapcsolórész, vagyis (ha nem akarok másik relét) akkor a bimetálosra kell rákötnöm mind a két oldalt (a kapcsolóval összekötöm a két oldali indexizzókat). Ekkor - két egyenértékû ellenállást párhuzamos kötve - fele akkora ellenállás lesz a relében lévõvel sorba kötve.
Az hogy mennyire változik meg (mennyire növekszik) a villogás sebessége, attól függ mekkora ellenállás van a relében (ez bizonytalanított el amikor kigondoltam ezt).

De ahogy tapasztaltam az izzókéhoz képest nagy, mert alig érezhetõen villog gyorsabban (méregetés helyett inkább kísérleteztem, összekötöttem a két oldali vezetéket).

Ezután már csak helyet kell faragni a kapcsolónak, majd bedrótozni. Ha valakit érdekel felteszem késõbb a kapcsolást is, de csak miután teljesen kész és tényleg jól mûködik.
Nem egy bonyolult dolog, de hátha valakinek segít.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 04, 2006 11:11 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
2103 asba már nem bimetálos a rendszer , könnyebb szerintem létrehozni a dolgot!

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Feb 04, 2006 11:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Szia Bandi!

Hm, én azt javasolnám, hagyd ki a régi bimetálos indexrelét. A kocka ladáé sokkal jobb nála szerintem. Elektronikus, állandó a villogás sebessége és rá lehet kötni mind a 4 izzót elakadásjelzõként, nem kezd lassabban villogni.
Öcsém skodrijában is kiváltottam, hát ég és föld.
Elõször egy zsír újat tettem bele, de hamar kifeküdt benne egy tranzisztor. Megcsináltam, de újra...
Végül meguntam és tettem bele bontott régit, na ez mindent kibír! Ebbõl még nincs kispórolva a fele alkatrész.
Ha érdekel, per pillanat tudok adni ilyent 700Ft-ért...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 05, 2006 8:12 am 
Quote:
2103 asba már nem bimetálos a rendszer , könnyebb szerintem létrehozni a dolgot!
De, bimetallos.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 05, 2006 8:28 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
Multivibrátoros áramköröm van benne gyárilag is. Semmilyen mozgó alkatrész nincs a relén kívül!

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 05, 2006 10:03 am 
Helló!

Köszi a válaszokat!
Még van idõm gondolkozni rajta, mert szerintem csak a jövõ hét végén lesz betéve, mert a 2107 kardánboxban lesz a kapcsoló, és hát azzal még van egy kis meló.
De szépen mûködik a kõkori indexrelével is.
Egyszer egy 1200-esben találtam amúgy egy ilyen, erõsen kisipari kinézetû relét, ez nemtom milyen lehet:

Image

Csináltam egy másik apró kis tuningot is az indexxel, majd ha kész leszek vele teszek fel fotót.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 05, 2006 10:54 am 
Quote:
Multivibrátoros áramköröm van benne gyárilag is. Semmilyen mozgó alkatrész nincs a relén kívül!
Az nem gyári. Ha megnézed a kapcsolási rajzot, vagy a kábelköteget, láthatod te is. Nekem sincs mozgó alkatrész az indexben, söt sztem senkinek sem:)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 05, 2006 10:57 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
Bimetálra gondoltam :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 05, 2006 11:16 am 
Egyébként nem azért, hogy cigánykodjak, de nem tudom miért magyaráz mindenki bimetált. Az index villogóban semmilyen bimetál nincs, egy drót melegszik (dilatáció) és az cibálja a kapcsolószálat. Semmi köze a bimetálhoz.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 05, 2006 12:19 pm 
"
[...] a nyelv végét egy erõsen meghúzott krómnikkel huzal húzza el a vasmagtól [...]
"

Ha már birizgáltam az indexet, csináltam mind a két oldalhoz visszajelzõt. Egy-egy zöld LED került be a mûszeregységbe, a jobb oldalit a 160-as, a bal oldalit a 0-ás mögé tettem, így ezek mögött villog ha irányjelzek. Elõször pillanatragasztóval gondoltam a rögzítést, igaz már az elején nem volt szimpatikus ez a módszer, de hirtelen nem jutott más az eszembe. Persze elfelejtettem megnézni hogy nem old-e véletlenül valamit, és persze véletlenül igen ("feketeséget" a számok körül). Még jó hogy volt egy mûszeregység tarcsiban.
Aztán spártaibb módon oldottam meg a dolgot. A vezetékeket úgyis csak felül tudtam kivezetni, ehhez 2-es fúróhegggyel csináltam 2-2 lyukat. Felül megkötöttem õket oszt kóc:) Mivel ezt még a ragasztani próbálás elõtt csináltam, nem is lõttem be pontosan a helyüket. A jobb oldalit azt pont eltaláltam, de a másik a 0 és a 20-as közé esett, így ezt korrigálni kellett. Próbáltam lefényképezni az eredményt, a bal oldaliról sikerült normális képet csinálni. Az eredeti izzót kivettem.

Még van néhány kép errõl a honlapomon ha valakit érdekelne, ide csak a végeredményt szúrom be.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 05, 2006 2:41 pm 
Offline
Off topic autós

Joined: Tue Oct 25, 2005 9:05 pm
Posts: 1284
Szép kis mûszerfal, nagyon teccik. :D :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 05, 2006 9:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Orosz gépen angol nyelvû mûszerfal felirat??? Vóter, meg empty meg full???
Nem krájzler ez khérem szhépen!
:-)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 05, 2006 9:55 pm 
Helló Miki,

nem te vagy az elsõ aki furcsállja, de nekem így tetszik 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 05, 2006 10:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Az a lényeg, hogy neked tetsszen! :)
Ha jól meggondoljuk, a 2107-ben gyárilag is van angol felirat a mûszerfalon... a "Check Engine" lámpán.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 05, 2006 10:30 pm 
Offline
Off topic autós

Joined: Tue Oct 25, 2005 9:05 pm
Posts: 1284
Quote:
Ha jól meggondoljuk, a 2107-ben gyárilag is van angol felirat a mûszerfalon... a "Check Engine" lámpán.
Check Engine lámpa???? Az melyik 2107be van, olyannal még nem találkoztam.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Feb 05, 2006 10:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
A boxban szokott lenni, a dupla kontroll lámpa egységek valamelyikében. Szinte sosincs bekötve, de ha hátulról átvilágítod a lámpaegységet, látni a piros mezõben lévõ feliratot.
Talán a nyugati export verziókban van bekötve, ill. a motorvezérlõ elektronikás gépeknél.
Itt látni is valamennyire:
Image
Mellette van a biztonsági övek becsatolására figyelmeztetõ piktogram ikonja is.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 06, 2006 3:25 pm 
Offline
Off topic autós

Joined: Tue Oct 25, 2005 9:05 pm
Posts: 1284
Hali!

Köszi Miki, az én autómból szerencsére kihagyták, kell a francnak a motorvezérlõ elektronika:D.
Nekem a kardánboxban 4 visszajelzõ lámpa van, a hátsó ablakfûtés, a kézifék/alacsony fékolajszint. Ami nincs bekötve, de átvilágitva látszik a biztonsági öv jelzõ. A negyedik meg tök üres, piros szinnel.
Az autó 1990. március havi.
Szerencsére ezt még nem rakták tele elektronikával:D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 06, 2006 4:50 pm 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Wed Jul 06, 2005 8:52 am
Posts: 787
Skype: lehella
Location: Budapest, Máriaremete
Nekem is van a 04-n biztonsági öv ikon, de nem müködik! Milyen elektronikát kellene összegányolnom, hogy mondjuk gyújtást adok, és 5 mp-ig világít a biztonsági öv, majd elalszik? Ezzel figyelmeztetvén az övekre... :D

_________________
LADA 21043 - 1600 - HMS296 Image
carstyling


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 08, 2006 6:42 pm 
Offline
Off topic autós

Joined: Tue Oct 25, 2005 9:05 pm
Posts: 1284
Szeva Lehella!

Szerintem a b. övben és annaka reteszelõjében van valamiféle jeladó, amely ha nincs "összezárva", gyujtásnál világit a lámpa. De hogy az oroszok ezt hogyna oldották meg, azt nem tudom, ilyennel még nem találkoztam.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 08, 2006 8:53 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Bele lehet alkotni vmiféle jeladót az övek csat-tok részébe is akár, de van értelme? Ezt a világít a lámpa dolgot gondolkodásmentes macskajancsiknak találták ki:)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 08, 2006 9:20 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 12:21 am
Posts: 3584
Location: Hungaroring
A hátsó övekbe érdemes berakni.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 08, 2006 10:01 pm 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Wed Jul 06, 2005 8:52 am
Posts: 787
Skype: lehella
Location: Budapest, Máriaremete
én csak annyit szeretnék hogy ha gyújtásra rakom a kulcsot, akkor kb 5-10 mp hosszig világítson a biztonsági öv, és utána aludjon el, ezzel figyelmeztetve a becsatolásra. miket kell bekötnöm hogy ez müködjön? nem akarom odakötni az övekhez, csak ugy szeretném ahogy leírtam 8) :oops:

_________________
LADA 21043 - 1600 - HMS296 Image
carstyling


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Feb 08, 2006 10:20 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
555 ös ic vel egy idõ áramkört készítesz :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Feb 09, 2006 12:47 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
kösd párhuzamosan az izzóját az olajnyomás lámpával :)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 697 posts ]  Go to page 1 2 3 4 514 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited