Pontos idő: kedd júl. 16, 2019 3:10 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 591 hozzászólás ]  Oldal Előző 18 9 10 11 12

Hogyan rögzítetted a röpsúlyt?
A szavazás szomb. jún. 21, 2008 6:20 pm-kor befejeződött.
Nyitott állapotban. 0%  0%  [ 0 ]
Zárt állapotban 58%  58%  [ 7 ]
Elröptettem, minek az? Aztán lehegeszttettem fixre. 8%  8%  [ 1 ]
Mi az a röpsúly? 33%  33%  [ 4 ]
Szavazatok száma: 12
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 17, 2011 4:46 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: pén. nov. 11, 2011 10:54 am
Hozzászólások: 11
Helló apajevics - köszönöm a hozzászólást.

Igen széria - és a célom is az volna, hogy a gyári értékekhez minél közelebbi -és ott is maradó- paraméterekkel legyen egy napi használós,utcai autóm, minél kisebb karbantartási igénnyel (-> gyári RPM,és vákuum - vezérlési görbék vannak beprogramozva úgy, hogy az alapelőgyújtást (8°) a jeladónál adom neki.)
A karbi egytorkú Solex 32 BIS (ref.Nr. 836), ezen a gyáritól csak az alapjárati fúvóka tér el (42 helyett 43 - már így került hozzám,sajnos nem tudom,mennyit számíthat a dolog).

Ami az etanolt illeti, épp amiatt kezdtem vele kísérletezni, mert a motor időnként még a gyárilag ajánlott 98-as benzinnel is becsörgött részterhelésen ill. kis fordulaton (95-össel ez nem is kérdés, nem arra van tervezve a KV), de efölé a 1/3 fölé sosem mentem arányban, és azt is fokozatosan tettem. A kisebb égéshő persze okozott némi teljesítménycsökkenést, ill. gyorsításkor rángatást (ezt a megkerülőlevegő-csavar óvatos dús felé tekerésével-legalábbis tünetileg (vs. átfúvókázás) úgy tűnt, hogy lehetett kompenzálni-fogyasztással sem akadtak gondok), de alapvetően sokkal simábban, csendesebben futott a motor, mint azelőtt, és alul több nyomatéka is akadt.

Aztán szert tettem 1 motorteszter-készletre, amiben van:
-stroboszkóp Ez nem induktív fogós, hanem sorba kell kötni a 4. (egyes források szerint: 1.) henger gyertyája és gyújtókábele közé. Lehetséges, hogy ettől függetlenül összeszed vmiféle elektromágneses zajt a többi nagyfesz. kábelről? :S
-fordulatszám/zárásszög-mérő (gyári 0,45-ös megszakítóhézaggal szépen hozza az előírt 57+-3 fokot. Egész pontosan fordulaton 55°, és alapjáraton van 1-2 fok ingadozás,
-kompressziómérő (abszolút értékek és az egyes hengerek közti max. különbség is rendben))
-vákuummérő
Kimérve kiderült, hogy a gyengébbik röpsúlyrugó volt csúnyán lenyúlva. Ekkor döntöttem az elektronikus gyújtásrendszerre alakítás mellett-miután sem új rugót szerezni/gyártatni sem a régivel mókolni nem tűnt 100%-ban megbízhatóan célravezető megoldásnak - ha meg a hajam további gyérülése helyett egy gyári új elosztót választok,árban már ugyanott vagyok,mint a korszerűsítéssel.

Időközben az E85 is drágult annyit, h anyagilag se érje meg, ráadásul mivel azt 95-ös benzinnel keverik, ha nagyon fülelek,hallani, hogy attól a komponenstől meg-megcsörren (bár inkább B95 mellé tankolva, amiről már leszoktam.)

Az FHP-jel mászkálására az ugrálásnál egyébként a szórás jobb kifejezés, és azért gyanakszom valami módon az előző hozzászólásomban írtakra, mert az (elektronikus gyújtással) egyértelműen látszik, hogy az egyes fordulatszámokon a programozott érték a _maximum_, amit elér - azaz olyan,mintha a tervezett gyújtási időpont késése és eközött az ütésszerű remegés között összefüggés lenne. Leginkább a túl dús keverékre jellemző kemény járáshoz hasonlít a dolog, csak az a furcsa, hogy ha húzok neki annyi szivatót, hogy már alapjáratot is emeljen, akkor szépen kisimul (ill így volt ez a mostani hézagállítás előttig)-fordulaton/terhelésen is, miközben a fogyasztásom még mindig nem vészes (6.5 liter 2 bringával a tetőn, 60-80 közötti utazóval, kevés sebesség-ingadozással).
Lehet,hogy a fojtószelep nyitása itt többet számít,mint a pillangó részleges záródása?

Csacsi modul javaslatodra beugrik (egyelőre egy gyors próbára, hogy ne kelljen az alaplapot kapásból újrafúrnom/pasztáznom), a jeladó pedig ugyanabból a forrásból (Arnold) van, ugyancsak zsírújan, befont, ill. a csatlakozótól árnyékolt kábelekkel (Igaz oszcilloszkópozva még nem volt, de nekem az elektronikus gyújtásrendszer maga elég zavartűrőnek és stabilnak tűnik.)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 17, 2011 9:06 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:33 pm
Hozzászólások: 170
Sziasztok!
Most jutottam hozzá egy igc-60 as modulhoz, nem szeretném tönkre vágni ezért inkább kérdezek.
Olvasgattam már régóta a fórum ez ügyben, meg keresgettem is, de már belezavarodtam kicsit :oops: .
Ezért szeretném megkérdezni hogy a tervezett beállítások megfelelőek lesznek-e?
(motor: 1,6 zsugor gyári vezérműtengely, gyújtás: hall jeladós golf gyújtás)

Nyitás ms: 1
Zárás ms: 5
Vezérlő él polaritás: felfutó
Kimeneti polaritás: lefutó

Előgyújtás görbét gyárihoz hasonlót programozzak be kiindulásnak (vákum nélkülit), vagy tudtok ajánlani valamit?
HA jól gondolom, úgy, hogy:
ha pld: egy bizonyos fordulaton 17 fokot akarok, akkor ahhoz a fordulathoz 10 fokot írjak, ha 7 fok az alap előgyújtásom?
Előre is köszönöm a választ és bocsi a tudatlanságomért, de inkább kérdezek.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 17, 2011 10:07 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 09, 2007 11:09 am
Hozzászólások: 2209
Tartózkodási hely: Budafok
Pont "jól" jártál a golf elosztóval, miben abban nem a röpsúly vezérli az elektronikát, hanem a modul. Szóval, ha ezt a konfgot meghagyod, akkor úgy kell belőni az igc-t, hogy a gyári golf görbéhez tudsz vele hozzáadni előgyújtást. Vagy ezt eladod, és az árából veszel lada hallosat. Ott meg fogod a gyári görbét, alul adsz neki kb 10-12 fokot, vagy inkább egy kicsit többet. Elkezded tolni a kocsinak, és nézed a fordulatszámmérőt, hogy melyik zónában csörög. Ahol pozitív a teszt, ott elkedzed visszavenni a gyújtást fokonként, addig, amíg sehogy sem tudod becsörgetni. :wink:

_________________
21013-Desert Storm


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 17, 2011 10:13 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:33 pm
Hozzászólások: 170
ő én vagyok a hibás, nem tisztán fejeztem ki magam.
Ez egy nagyon nomád elosztó, úgy mondanám inkább wv/audi, nem golfban volt, egy quatro Audiban hogy pontosítsak, vezérlő elektronika szabályozta az előgyújtást.
Nincs benne előgyújtás szabályzás, se röpsúly se vákum, 1 ponton ad szikrát sehova nem szabályoz előgyújtást, (strobival is néztem meg hát nincs benne semmilyen szabályzó ezért akarom felokosítani az igc-vel.
A másik 4 beállítás az jó úgy ahogy írtam?
előre is köszi a választ.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 17, 2011 10:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 09, 2007 11:09 am
Hozzászólások: 2209
Tartózkodási hely: Budafok
a zárási idők azok jók. Gondolom ez is hallos osztófej, látni kéne az oszcilloszkópos képet(vagy keresni valami okost, ehhez nem értek), arról meg lehet mondani, hogy milyen a jel.

_________________
21013-Desert Storm


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 17, 2011 10:30 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:33 pm
Hozzászólások: 170
Persze teljesen ugyanolyan hallos mint a golf, ugyan az a vezérlő modul mint a Lada vagy golf, vagy szamara. Teljesen ugyan az csak annyi hogy nincs benne se vákum se röpsúly.

Ebben az esetben akkor vezérlő él polaritás lefutó, kimeneti felfutó?
Előre is köszi a választ.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. nov. 18, 2011 1:53 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: pén. nov. 11, 2011 10:54 am
Hozzászólások: 11
Ha az osztófejed vezérlőharangja a zárásszögnek megfelelő részeken zárt (kb. a negyed fordulat 2/3-a) és a megszakításnak megfelelőn nyitott (kb. a negyed fordulat 1/3-a), akkor elvileg a bemenő és a kimenő él is lefutó.

(Egyébként ennél a paraméternél a próbálgatással sem vesztesz semmit- max nem indul a motor az 50-60°körüli utógyújtás okán. :)
De ezek a gyújtásmodulok lefutó élre sütnek ki, szóval le/le lesz az, sztem.)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. nov. 18, 2011 2:45 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:33 pm
Hozzászólások: 170
Köszönöm a segítséget, akkor megpróbálom le/le beállítással, (ha ezzel nem tudom tönkretenni, akkor próbálkozok.) Aztán strobival majd megnézem úgy működik-e ahogy be szerettem volna állítani.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 19, 2011 1:03 pm 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. feb. 23, 2009 9:34 pm
Hozzászólások: 72
lrdr írta:
Kérdésem 5sihez, ha olvasod:
Ha jól emlékeszem, te írtad, hogy ugrál a gyújtásjeled - kiderült-e végül, mi a probléma? (amit én egész konkrétan tapasztalok: stroboszkóppal alapjáraton egy kb. 2 fok széles tartományban ugrál a gyújtásjelem, ami a fordulatszám emelkedésével egyre növekszik (2500-nál már 10+ fok), és a motor is érezhetően remegve jár ill. pörög fel- megszakítónál ezt még betudtam a Dacia-elosztótengely esetleges lógásának,de most erősen meg vagyok lepődve.)
Kérdésem mindenkihez:
Szintén ebben a topicban olvastam (de ha az általános gyújtásosban, talán akkor is jobban fekszik ez a kérdés ide), hogy a 4T Wartburg gyújtásmodulja (ezt használom jelenleg) nem tartalmaz sem primeráram-határolást, sem zárásidő-korrekciót. Utóbbinak ugye örülünk, hisz nem csak zárásszög-alapú trafóvezérlés állítható be a gyújtáselektronikán, előbbiről azonban nem tudom: árthat-e a trafónak, és ha igen, milyen esetekben?
(Grafitos- szilikonos kábeleket használok 1 ill. 10 kOhm ellenállással, elosztóval.)
Illetve: mi történik, ha a Samara trafó a gyári 2ms-os kisülési időt nem kapja meg?

Köszönettel: lrdr

Elnézést,hogy csak most tudok válaszolni.
Az én esetemben. Egy kispolszki motor főtengelyéhez tettem Szamara hall jeladót. Ami a VGC-t vezérelte, és küldte a jelet egy szintén Szamara gyújtás modulnak. Ez a modul egy Renault ikertrafót (parazitaszikrás) hajtott meg. Valóban volt előgyújtás ingadozás. De ez valószínű csak a mérő műszer hibája lehetett. Mivel, ha a VGC-t ki iktattam, és a hall közvetlen a modulnak küldte a jelet. Akkor is megmaradt az ingadozás. És miután kapott egy felújított karbit minden korábbi járás hiba el is tűnt.
Szóval csak azt tudom írni mint a többiek. Először győzőgy meg, hogy a karbi, szelepvezérlés, stb. jól működik. Ha azok rendben,teszteld a rendszert IGC nélkül. A hall kábeleit árnyékold (én alufóliát tekertem a kábelre, és zsugorcsövet melegítettem rá). Valamint ha visszaolvasol találsz zavarszűrő elektronikák kapcsolását. A hall jeladóhoz, és az IGC tápellátásához is.
Ha Szamara elektronikus trafót használsz mindenképp szamara modulal hajtsad. Az mindig addig tölti a trafót amíg kell. És egészen addig amíg nem kel szikrázni teljesen feltöltött állapotban tartja. Gondolom a te autód 4 hengeres, mint a Ladák. Ezért, szerintem a Ladáknál használt. nyitás és zárás idők (vagy szögek) tökéletesen megfelelnek neked. Mert ha nem hagysz elég időt töltődni a trafónak, kevesebb energia gyűlik össze benne, és gyengébb lesz a szikra. Viszont ha túl sokáig töltöd, egy bizonyos ponton túl már nem lesz erősebb a szikra. Csak a trafó hővé alakítja a bevitt energiát. Hogy a Szamara trafó ezt hogy viseli nem tudom. De az biztos hogy ilyenkor csak feleslegesen terheled az autó elektromos rendszerét.
Meg van a Szamara trafónak még egy nagy előnye. rajta felejtett gyújtásnál egy idő után lekapcsolja a trafó töltését. Így a trafó nem meríti az aksit.
Valamint ha tényleg karbantartás mentes gyújtást szeretnél. Használj VGC240-PRO-t, Niva ikertrafókkal, és MAP szenzorral. Két baj van vele.: Borsos ára lesz, mire ezt mind összerakod. És főtengely jeladót is csinálnod kell hozzá.
Ha valamiben tévedtem, a többiek legyenek szívesek kijavítani. Én főként csak kérdezni szoktam. Mert a tudásom, és tapasztalatom is csekély. :(

_________________
No abs. No airbag. No para. :)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 21, 2011 3:45 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:33 pm
Hozzászólások: 170
Sziasztok!
Gondoltam megírom a tapasztaltakat hátha másak is jól jön.
Hétvégén beszereltem, de nekem is vacakolt az igc, néha bedurrogott, kihagyott, vagy nagyobb terhelésen, vagy mikor kedve volt.
Először leszigeteltem a jeladótól jövő kábel, meg az (igc táp áram kábelét) Picit jobb lett.
hiba oka majd megoldás: Ellenállás nélküli gyertyakábelt használtam, meg audi 80-B4 trafót.
Ma reggel vettem Tesla gyertyakábelt ami már nem ez a rézszálas, hanem szénszálas.
+ kicseréltem a trafóm egy Bosch trafóra, és megoldódott minden probléma.
Sztem tuti a gyertya kábel volt a ludas, írták is hogy nem lehet használni 0 ohm ellenállásúval.
Most már kezdem élvezni az előnyeit. :D


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. dec. 16, 2011 4:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Egy kis érdekesség: http://electronic-ignition-system.com/d ... efault.asp
Azt jó lenne tudni hogy ez mennyivel megbizhatóbb mint egy IGC.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd dec. 27, 2011 1:48 am 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. feb. 23, 2009 9:34 pm
Hozzászólások: 72
60 ezerért, legalább atombiztos legyen. :D
Meg jó lenne tudni a feltöltős része mit tud. Mert ha járó motornál is lehet a beállításokat variálni, az óriási előny. Persze IGC-hez is van Tuner.
Én biztos nem kísérleteznék az általad linkeltel. Drága, nincs magyar tapasztalat, IGC-nél nem hiszem hogy sokkal többet tudhat.
Az meg hogy mennyire megbízható? Szerintem ott a bibi, hogy az is ugyan olyan jeladóval, és jelekkel lenne izgatva mint az IGC. Ugyan úgy rá tud ülni a zavaró jel a kábelekre. Picit ide-oda csúszhat a jel, az elosztó tengelyén lévő fogak kopása miatt. Aztán, igazándiból a franc se tudja. Lehet van benne valami hiper hightech szűrő, és azért nagyobb, és drágább. De én akkor se vállalnám be. Nekem a VGC-főtengely jeladóval, fórumozók segítségével nagyon bevált.
A kispolások ezt a fajtát szokták nézegetni. http://www.123ignition.nl/products.php Már nem emlékszem ez menyibe kerül, Be linkeltem, hátha találsz neked megfelelőt, és megtetszik. Nem tudok róluk semmi konkrétat, csak azt hogy ilyen is van.

_________________
No abs. No airbag. No para. :)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd dec. 27, 2011 11:24 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Hát ha atombiztos akkor simán megvenném, nekem az a bajom az IGC vel hogy valakinek jó valakinek nem, hátha én vagyok a nem akkor megszívtam.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. dec. 28, 2011 2:01 am 
Offline
Fórum tag

Csatlakozott: hétf. feb. 23, 2009 9:34 pm
Hozzászólások: 72
Nézd én nem akarlak meggyőzni. De talán annyit megkérdezhetnél a IGC gyártójától, hogy vállal-e beszerelést? Ha elfogadható árat mond. Rakja be, tegyen rá valamilyen görbét. Aztán mész egy próbakört. Ha működik örülsz. Ha nem, kiveteted és megmarad a pénzed. Igaz az oda vissza út árát bukod mindenképp.
Legjobb lenne egy ismerőstől kölcsönkérni. Ha hall-os a gyújtásod pik-pak bekötöd. De te tudod, akár hogy is döntesz sok sikert!

_________________
No abs. No airbag. No para. :)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 09, 2012 10:47 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 10, 2006 5:24 pm
Hozzászólások: 463
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Szia Zorro!

El tudnád nekem küldeni a legújabb igc görbédet?
2103-as motor, 1,6 ra fúrva 296-os tengely.

Köszi

_________________
http://volex.netai.net/2.oldal.html

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=50348

1.6-os előttem, sper difi alattam, bukócső felettem, gumifüst mögöttem.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 07, 2012 10:41 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 24, 2010 7:57 pm
Hozzászólások: 24
Tartózkodási hely: Miskolc/Budapest
Sziasztok,

Gondoltam én is beépítem az igc60-at hall jeladóval együtt, (lévén hogy a megszakítós gyújtásom már nem túl stabil és nem akartam vele vacakolni).
CPI már régóta bent volt, így gyújtómodul nélkül szereltem be a hallos elosztót és hozzá az igc-t.
http://kephost.hu/share-FE8F_4FF8AC0F.html
Be is indult rögtön, de sajna nekem sem üzemel rendesen, fel-fel villan a modulban a led, ugrál a fordulatszámmérő, durrog a motor.

Többféle görbét is kipróbáltam a megadott gyárin kívül, az elosztón is állítgattam az előgyújtást, de a tünetek maradtak. A kábeleket összefontam, majd próbáltam alufóliával árnyékolni, a javasolt szűrőtag is be van építve (ha jól látom :shock: ), tesla szilikonos gyújtáskábeleim vannak, széria 1500-ös motor, benzin-gázos.

Mivel nem igazán értek az elektronikához, vezetékezéshez egyszerű, itthon fellelhető háromeres kábelt használtam fel, kérdés ez okozhat-e zavarokat?
Másik, hogy a feszültséget, a cpi 15-ös pontjáról kötöttem be, így nyilván relatíve közel került a kábelezés a nagyfeszültségű részhez, ami ugye nem tanácsos. Kérdésem hol lehet, hamarabb valami csatlakozási pontot találni, hogy ezt elkerüljem?
Illetve örömmel veszek bármiféle tanácsot, ami előrébb visz ( a topicot már végigolvastam :roll: ).
Köszönöm.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. júl. 08, 2012 9:29 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Modult learnyekoltad? En egy regi toltesrele dobozaba faragtam bele, belul ki alufoliazva es a felfogatassegitsegevel letestelve. Nem mintha megoldotta volna a problemamat, de lehet neked segit.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. júl. 08, 2012 6:41 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:33 pm
Hozzászólások: 170
Szia!
Eleinte én is kínlódtam kicsit aztán rájöttem hogy mi a probléma, mindent cserélgettem szigeteltem, mire odajutottam hogy kihajítottam a gyertyakábeleket, és kapott egy új azt hiszem tesla gyertyakábel szettet ez az úgynevezett szénbetétest, nem sodrott réz szálast mert az nincs leárnyékolva és bezavarja nekem attól bolondult meg.
Mikor megkapta az új gyertyakábeleket, (régi se volt rossz) csak az új árnyékolt volt megjavult az egész azóta is használom probléma mentesen nagyon jó dolog, fogyasztást is sikerült lentebb hoznom, + a teljesítményt meg felfelé:)

Most olvasom még egyszer hogy gyújtó modul nélkül próbálod, sztem úgy nem jó, én a fő oldalon leírtak alapján kötöttem be gyújtó modullal, sztem csak az tud nagyfeszültséget kapcsolni a trafónak anélkül sztem nem működhet. Ez a bekötés nagyon nem jó szerintem.
Üdv: Ottó


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. júl. 08, 2012 9:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8123
Tartózkodási hely: Budapest
CPI-1280-hoz nem kell gyújtómodul.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. júl. 08, 2012 10:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 15, 2009 3:54 am
Hozzászólások: 3239
Tartózkodási hely: Pápa
A trafónak nem kell semmiféle nagyfesz. sima 12 voltról működik. :)
Mivel a CPI 1280 az 1-es pontján nem vesz fel nagy áramot ezért van az amit Miki mond.
Külön választható ezzel a CPI trafó opcióval az IGC és akkor nem okoz neki gondot a 200mA.

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. júl. 11, 2012 10:40 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. júl. 24, 2010 7:57 pm
Hozzászólások: 24
Tartózkodási hely: Miskolc/Budapest
Köszönöm az ötleteket,

Próbálgattam a dolgot de egyenlőre nincs javulás:(

Leárnyékoltam a dobozt is, így sem javult meg, továbbra is ugrál a fordulatszám.

Próbáltam sima rézszálas gyújtókábellel és Tesla szilikonossal is, de semmi változás (igaz, azt nem tudom ez a Tesla árnyékolt-e vagy sem :shock: ezt hogyan lehet megállapítani?)

A konfiguráció elvileg jó, akitől vettem anno, annak is így volt bekötve.
Lehet mégis előbb be kéne lőni a megszakítós gyújtást, aztán próbálkozni ezzel. De ha az autómat végképp nem szereti az igc, legalább hallos részét szeretném hasznosítani. Ehhez mit kellene beszerezni? Azon kívül hogy megtaláltam a cikket ( CPI 1280 tökéletesítés hall jeladóval) ami alapján el lehet készíteni az illesztőt (már aki ért hozzá, én sajnos nem :cry:)

Köszi


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 12, 2012 7:28 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2202
Tartózkodási hely: Túrkeve
Vegyél bele, egy hall jeladós szettet, azt a sz@rt meg dobd ki belőle, úgy sem lesz jó szinte soha, széria autóba úgy sincs sok értelme, és örülj, és felejtsd el, hogy van gyújt a kocsidba :wink: Hidd el sok idegeskedéstől megkíméled magad.

Nekem is volt bent igc vagy 2hétig, nem volt jó, utána én is végigjártam a lépcsőket(kábelfonál, árnyékolás stb), utána egyszer lemostam a kocsit, és a csukott motorháztető alatt kapott annyi vizet, hogy tönkrement :shock: Kidobtam belőle, azóta semmi baj.

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. júl. 13, 2012 1:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Azt is bele kell szamolni a dologba, hogy a jo regi gyujtasoszlopnak mar van mehanikai kopasa. Ezt az IGC mint ford.szam ingadozast eszleli. Es akkor jon a szopoka. Mondjuk erre gondolhatott volna a gyartos is, hogy ilyen koru autoknal azert az elosztonak mar van kopasa. Igy most lehet gondolkodni egy uj elosztoba es fogaskerekbe ami meg nem garancia arra, hogy megjavul. A baj az, hogy nincs magyarazat, hogy egyik autonal miert plug&play a masiknal meg miert szivsz mint a torkos borz. A baj az, hogy akinek tudnia kellene az sem tudja. Lehetne meg probalkozni csak az a kerdes, hogy mivel. En is learnyekoltam a kabeleket, IGC-t, zavarszuro ellenallast forrasztottam gyengebbet majd erosebbet, gyerta kabelt csereltem(bar szilikonos volt), trafot cserelem 3 fajtat, gyujto modult stb. Elosztot azt nem csereltem mert ne volt benne tobb 30e km-nel, de a meghajto fogaskereket azt csereltem. Aztan kifogytam az otletekbol es eladtam.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. júl. 13, 2012 5:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 15, 2009 3:54 am
Hozzászólások: 3239
Tartózkodási hely: Pápa
Nem a gyújtás oszlopról kell venni a jelet hanem a főtengelyről és egyből meg van oldva a probléma.
Bár alapjáraton így is ingadozik a fordulatszám vele.

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. júl. 18, 2012 6:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Persze, de a gyarto nem ugy arulja, hogy eloszto kidob es ft. jeladora atter. Akkor mar nincs ertelme az IGC-nek mert felszerelek egy injektort ikertrafos, ft. jelados gyujtassal azt viszont latas. Pont, hogy elosztos gyujtashoz a ropsuly rugo kivaltasara kellene szolgalnia.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 19, 2012 2:10 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: kedd jan. 02, 2007 12:05 pm
Hozzászólások: 2202
Tartózkodási hely: Túrkeve
Így van :wink:

Szerintem engem, meg INFERNOT úgysem tud senki meggyőzni arról, hogy az igc jó dolog :mrgreen:

_________________
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=40124


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 19, 2012 3:55 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 20, 2008 1:48 pm
Hozzászólások: 1302
Tartózkodási hely: Velence
Srácok, nekem bekerült a megajolt az off autóba. Összesen (beszereléssel együtt) 30.000 huf volt, és ez már bizonyított külföldön. Még nem tudtam tesztelni a kocsit, de beindult már. Ami plusz költség jön erre ladánál, az egy jeladókerék (36-1) lézervágatása-felhegesztése, jeladó rögzítése és egy 4 hengeres ford EDIS pakk (nagyjából még egy 15k felkerekítve, ki mennyiért tud hozzájutni). Valamivel többe kerül mint az IGC, de cserébe ez viszont atombiztos megoldás, és el lehet búcsúzni az elosztótól.

A kezelőfelület is szimpatikus, USB-s csatlakozás van rajta. Továbbá lehet MAP-ot, és TPS-t is csatlakoztatni hozzá, mindkettőt tudja kezelni, sőt ha jól tudom az új modellben már beépített mapszenzor van, csak egy kis puffertartályt kell elé rakni (a lengések miatt).

Itt a kezelőfelület, benne az én mostani táblám:

http://kepfeltoltes.hu/120712/gyujt_tabla_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

És egy videó működés közben:

http://www.youtube.com/watch?v=o1E8jsiFdFc

Van 3d-s felület is persze, csak nem printscreeneltem ki.

Ha lesz bővebb tapasztalatom, meg fogom osztani, de van már egy két autóban itthon, és gond nélkül üzemelnek. Ha esetleg kérdés van, vagy akit érdekel, tudok kontaktot adni a srác felé aki építi be ezeket.

Üdv!


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 19, 2012 4:57 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:33 pm
Hozzászólások: 170
Nagyon jónak tűnik :D
Ezt üzem közben is lehet állítgatni? Honnan lehet beszerezi?
Van weboldala ahol lehet olvasni róla?


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 19, 2012 5:47 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 20, 2008 1:48 pm
Hozzászólások: 1302
Tartózkodási hely: Velence
Nincs weboldala a srácnak, ha kell privátban elküldöm az elérhetőségét. Live-ban nem lehet írni ha jól emlékszem (bár nem vagyok biztos), hanem a szokásos, kiolvas, beleír, visszatölt fázisban történik az írás.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 19, 2012 5:59 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:33 pm
Hozzászólások: 170
Ja értem, bár az lenne még a tuti üzem közben írogatni :)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 19, 2012 6:03 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 20, 2008 1:48 pm
Hozzászólások: 1302
Tartózkodási hely: Velence
Folyamatosan tudod írni, nem kell kihuzigálni ahhoz hogy rátölts valamit. Tehát átírod amit akarsz, és egy kattintás, és felül van írva a régi ;)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. júl. 20, 2012 11:16 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. jún. 07, 2007 1:02 pm
Hozzászólások: 254
Tartózkodási hely: Debrecen
Lassan őrölnek a malmok felétek is, hát még felénk :D. Vagy 3 éve került ez először szóba, ha jól emlékszem. Akkoriban még olcsóbb is volt az elektronika, még kapható volt DIY csomagban.
Nem tervezed, hogy a ladára is ráfaragod?


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. júl. 20, 2012 2:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 20, 2008 1:48 pm
Hozzászólások: 1302
Tartózkodási hely: Velence
Sajnos most már az eredeti DIY pakk is sokkal drágább kintről :( De legalább lehet kapni :)

Mivel most nincs ladám, így nem tudom mire felfaragni sajna :( Amúgy meg nem gondolkodnék sokat, biztos felkerülne.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. máj. 03, 2013 11:31 am 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 9:44 am
Hozzászólások: 173
Skype: jimbo425
Tartózkodási hely: Siófok
Nem tudna nekem valaki adni egy 79*80as szintbejárós motor 95ös benzin gyújtás görbét?


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. máj. 03, 2013 4:14 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:33 pm
Hozzászólások: 170
Ez eléggé motor függő, nekem zsugor motor 79,4 x 80 as gyári tengelynél, gyári karburátor-nál úgy alakult hogy 7 fokról indult és szépen elosztva ment fel 22 fokig.
De ez kompresszió viszony függő. Attól is függ hogy milyen a hengerfej, a motor, más az égés térfogat, vagy a dugó fajta, vezérlés siet vagy késik stb. De a 7 foktól 22 fok kiindulásnak jó aztán lehet szépen próbálgatni. Nem igazán van 2 egyforma motor.
De sztem valami gyárihoz hasonló jelleg görbe lesz a jó ami hamarabb ellaposodik, amin kevesebb a maximum előgyújtás.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. máj. 15, 2013 6:26 am 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 9:44 am
Hozzászólások: 173
Skype: jimbo425
Tartózkodási hely: Siófok
A motorom 79*80 gyári zsebes dugó, hf síkolva 1,5mm, felesleges alu kirotálva a vetetők mellől, ívesre bővítve 10,2-10,5 kv 14bar végnyomás. Lineárisan emelkedjen 22fok környékéig? Milyen fordulaton érje el a 22-t? Állítólag a golf gyújtás lenne nekem jó, annak a görbéjét nem ismeri valaki véletlen?


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. máj. 15, 2013 10:08 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:33 pm
Hozzászólások: 170
Igen 22 fokig ahogy mondod és kb. 6000-nél érje el utána meg tudod próbálgatni ha nem csörög hogy ha még emelkedne felfelé jó lenne-e vagy be csörög. Golf görbéjét sajnos nem ismerem. Ha ez kialakult akkor később lehet még próbálgatni hol bír el többet, én úgy csináltam hogy egyenletesen húzzon hogy ahol gyengébben ment oda próbáltam többet írni ha elbírta.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 16, 2013 6:58 am 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 9:44 am
Hozzászólások: 173
Skype: jimbo425
Tartózkodási hely: Siófok
A görbédet megosztanád velem? imre.boka@gmail.com a címem.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. júl. 24, 2013 7:39 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Friss hír!

IGC60/VGC240/VGC240PRO gyújtásvezérlők végkiárusítása

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. máj. 30, 2014 9:12 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. ápr. 08, 2007 9:38 pm
Hozzászólások: 858
Tartózkodási hely: Ónod
Üdv. Újra kell programoznom az igc60at másik motor miatt, de közben nincs a környezetemben com1 portos gép, én is lecseréltem azóta (3éve). Itthon nem tudnám legyártani az usb adat kábelt hozzá? Mi kell hozzá nem tudja valaki ? köszi

_________________
A gép: 21013(Ex elektromos Lada) > 1600_HMS_316 http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=68477


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 31, 2014 6:22 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2012 8:21 am
Hozzászólások: 679
Skype: tuning-otthon
Tartózkodási hely: Pécs
http://www.hobbielektronika.hu/cikkek/usb-soros_port_konverter_olcson_gyorsan.html

vagy

http://www.edigital.hu/USB_kabel_csatlakozo/DeLock_61018_USB_-_soros_atalakito-p60066.html

De ez utóbbinál tuti van olcsóbb megoldás is... (mármint kész, gyári)


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 591 hozzászólás ]  Oldal Előző 18 9 10 11 12

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség