Pontos idő: kedd okt. 15, 2019 9:13 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 6392 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 4 5128 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2005 1:43 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Azt is láttam kint , kalaptartólemezt :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2005 1:47 pm 
Hov muccs?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2005 1:49 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Azt nemtudom mert csak láttam , Ahogy észrevettem : képzelj el egy akkora piacot mint a nagybani fele parkolóstul , csak lada alkatrészek vannak , egységes árakon , 1 éve járok ki de még szinte a cuccok felének sem tudom az árait , azoknak tudom amiket nagoyn viszenek : csapágyas segédkar,állítható zsírozható gömbfejek , talpasok, 3pólusu gyertyák stb, meg ami nekem kellett karosszéria elem. Bármikor kitudok menni ha bejön az üzemanyar ár.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 29, 2005 3:52 pm 
Heló!

Mikor mész ki? Kellene már a padlólemez!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 29, 2005 4:10 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Szeptemberbe,talán október a köv idõpont, vagy ha elég megrendelés van vagy kifogy a raktár.:)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 30, 2005 6:56 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 11:10 pm
Hozzászólások: 731
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Zöldkártya pótlás ügyben azt szeretném kérdezni, hogy ahol vizsgázott, ott azt mondták, õk nem tudnak pótolni, csak a megyei kpm-esek. Szóval náluk ilyenkor szerintetek újra ki kell csengetni a lét, vagy (mivel a matrica a rendszámon bizonyítja, hogy a kocsi két hónapja kapott friss zöldkártyát) egyszerûen csak bemegyek, és õk kiadják? Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata? Persze holnap egybõl hívom õket telefonon, hogy ilyenkor mi a teendõ, de csak szeretnék nyugodtan aludni.

Köszi!

_________________
http://kep.tar.hu/bendoo


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 30, 2005 10:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 7:49 pm
Hozzászólások: 1467
Tartózkodási hely: Vácrátót
Hello Tápfesz!

Mennyiért tudnál nekem hozni Niva 1,7i vezérmûtengelyt? Más mint a többi Ladáé!

Üdv: SPI


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2005 5:36 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
7500Ft körül a 21213 asét.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2005 9:55 am 
Most jövök Szegedröl, vettem egy fél kasztnit. Kérdeztem öket erröl az ukrán piacról. Kiderült, hogy ismerik, de nem járnak oda. Ennek oka csupán az, hogy már szívták meg vele. Ugyanis hoztak onnan is millió cuccot, de kiderült mi a csibészség benne! Ezek azok a cumók, amiker kidobnak, mint selejtet a gyárból. A kis furfangosak összeszedik és eladják.
Hallottam tölük olyanokat, hogy majd' hanyatt estem! Pl. níva féltengely gyári dobozban volt, felújított és viasszal volt kiöntve, hogy mikor kipróbálod erösnek érezd... Továbbá 50db rossz fékmunkahengert...
Szóval ne értsetek félre nem akarom senki boltját rontani, csupán kötelességemnek éreztem, hogy ezt közöljem veletek. Hiszen olyan embertöl hallottam, aki 30éve foglalkozik a Ladával, közvetlen a gyári beszállítókhoz megy alkatrészért és éves szinten több millió Ft-értékben vásárol.
Mutatott orosz és mutatott gyári föfékhengert... Bizony volt különbség!
Egyébként nekem tényleg kell egy padlólemez! Szólj, ha mész!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2005 10:40 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Csak 2 "selejt" ára megeggyezik az itthon kapható utángyártott árával . :), Meg ahogy láttam nem minden alkatrész olyan szar, van ami tényleg az! :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 01, 2005 6:55 am 
Úgy legyen...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 03, 2005 3:05 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 2:14 pm
Hozzászólások: 13
Katus József írta:
olyan embertöl hallottam, aki 30éve foglalkozik a Ladával, közvetlen a gyári beszállítókhoz megy alkatrészért


Errõl annyit hogy a 30 év szép, de nem minden. Konkrét példa, emberünk például nem tudott különbséget tenni a 2110-es illetve a szamara elején levõ Lada embléma között. Ez nem is baj, ha nem azzal igazolja magát hogy "30 éve" . Be kell ismerni hogy nemtudom, próbáld ki és kiderül. Nem pedig hogy a hüje kuncsaftot meggyõzöm mert 30 éve csinálom, ha meg mégsincs igazam akkor majd fut még 1 kört.

Illetve ugyanez a "szakember" a cikkszám alapján, fax-on 2107-hez rendelt hall-os gyujtásomat gyujtásomat is elég érdekesen válogatta össze. Szamara kábelköteg (2 fölösleges csatlakozó) illetve NIVA elosztó.
Végülis mûködik a rendszer, de _nem_ezt_kértem.
És nem azt mondta hogy 07-es elosztóm nincs csak Niva, hanem elpostázta a Niva elosztót. Aztán mikor jobban megnéztem hogy miért nem teljesen olyan a gyujtásom jelleggörbélye amijennek lennie kellene, akkor derült ki hogy a 07-nek rendelte elosztõm valójában Niva. :-(

_________________
R.G. - 2107


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 03, 2005 6:23 pm 
szevasztok!
a nyaron beszeltem egy sraccal(ladamania) a trefin, aki az LPG-s 2107-re ajanlotta Abaczit, aki utcara csinal csipos mocikat. keresgettem neten de nem talaltam se elerhetoseget se semmi infot. tudna valaki nekem segiteni hogy hol erem el az illetot aki tudna valamit kezdeni a kocsival? elore is kossz a segitseget


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 03, 2005 6:57 pm 
Én nem azt mondom, hogy tévedhetetlen a fazon, hanem hogy tapasztalata van. Egyébként az autószerelök zöme kuka az elektronikához. Én is észrevettem, hogy meg kell nézni mindent és figyelni kell. A másik dolog, hogy sokminden ömlesztve van náluk és bizony összekeveredhetnek a kívülröl teljesen ugyanolyan elosztók is pl... Te is csak hajtva jöttél rá, hogy nam az igazi... HAL-os kábelkötegük pedig nem mindig van csupasz, ha jól tudom GM is a níváét használja... Én már igen sokat vásároltam náluk, nagyon meg vagyok elégedve velük. Az áraik is verhetetlenek a környéken, nagyon készségesek és mindig van egy kis kedvezmény. Nem mindenki teheti meg, hogy elmenjen a GDM-be, ami nem is mindig olcsób...
Azt pedig nem kell elfelejteni, hogy _nem ök_ gyártják az alkatrészeket, csak azt tudják adni, amit ök is kapnak!
Ha csodát vársz, Máriapócsra kell menned.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 03, 2005 9:04 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 2:14 pm
Hozzászólások: 13
Katus József írta:
Te is csak hajtva jöttél rá, hogy nam az igazi...


Hejesbítek, akkor jöttem rá, mikor megnéztem az elosztón levõ számot, hogy milyen típus. Ezt õ is megtehetné mielõtt eladja.
Nem kétlem hogy tapasztalata van és érdemes nála vásárolni.

_________________
R.G. - 2107


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 03, 2005 9:13 pm 
A büdös nagy helyzet az, tudod, hogy nekünk nagyon meg kell becsülnünk egy-egy helyet, ahol még lehet értelmes alkatrészt is vásárolni. Ehhez a típushoz gyártják a legtöbb selejtet, az anyaországban folyamatos a káosz. A postai uv-ben én sem hiszek, ha lada alkatrészröl van szó, csak azt veszem meg, amit szemügyre vehettem. Emiatt muszál néha utazni...
A lada egy nagy szivattyú, ha szembe állsz az árral, felszippant és ledarál...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 03, 2005 9:56 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 2:14 pm
Hozzászólások: 13
Azért azt ne feledd hogy a Nekünk-be ÉN is beletartozom :)

_________________
R.G. - 2107


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 03, 2005 10:07 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Idézet:
És nem azt mondta hogy 07-es elosztóm nincs csak Niva, hanem elpostázta a Niva elosztót. Aztán mikor jobban megnéztem hogy miért nem teljesen olyan a gyujtásom jelleggörbélye amijennek lennie kellene, akkor derült ki hogy a 07-nek rendelte elosztõm valójában Niva. :-(


Hali!

A GDM-ben sem tudták, hogy a niva elosztónak más a jelleggörbéje, ha ez megnyugtat. Én világosítottam fel õket, néztek is nagyokat.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 04, 2005 7:52 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 2:14 pm
Hozzászólások: 13
Félreértés ne essék, sem Józsit, sem mást nem akarok megbántani.
Abba fáradok bele, hogy ebben az országban az összes szerelõ és alkatrészkereskedõ ért a Ladához, mert xx éve ladázik.
:evil: Én meg szenvedek, hogy a vásárolt alkatrész miért is nem jó, miért esik szét az autóm állandóan.

Még a végén jól felidegesítem magam és elviszem zöldkártyára az e-solex-et :twisted:

_________________
R.G. - 2107


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 07, 2005 6:48 am 
Sziasztok!
Kiváncsi lennék, kinek mi a véleménye a kerékjárati ívre szerelhetõ dobvédõ gumi vagy mûanyag kütyürõl, ami +akadájozza, hogy a dzsuva bejusson a dob alá.
Remélem eléggé szaxerûre sikerült a kérdésem :D
Szóval hallottam róla jót is + rosszat is, itt +azért csak szakértõk vannak :D
Elgondolkodtam rajta, hogy lakatoltatás után feltennék egy garnitúrát.

Elõre is köszi, minden építõ jellegû hozzászólást!
dagonya


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 07, 2005 8:04 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 03, 2005 1:35 pm
Hozzászólások: 893
Tartózkodási hely: Budapest
dagonya írta:
Elgondolkodtam rajta, hogy lakatoltatás után feltennék egy garnitúrát.

Hali!

Pozitiv ötletnek tartom, mindenféleképpen. Nekem Werling féle dobom van, errõl van is szó a zsiguli.hu-n. Ez azért jó, mert az egész dobrészt védi a kosztól, sártól. Viszont. Ha elsõ indexet vagy lökhárítót akarsz szerelni, akkor le kell szedni :( . És némelyik kerék bele is érhet, ha nem tökéletesen van felrakva. Nekem pl. a téli 165/80R13-as kerék a bal oldali teljesen balra kitekerve beleér. Hallani a surlódást.
A másikfajtával még csak nemrég találkoztam. Az csak a képen pirossal keretezett részen van, és csak azt védi, hogy ne fröcskölõdjön be az A oszlopig a dzsuva.
http://kep.tar.hu/hegegabi/50109648/15480685 (forrás: zsiguli.hu).
Cserébe nem ér bele a kerék, lehet felrakni nagykereket is. Viszont a indexet és a lökhárító felfogatást nem védi. Tizenéves autónál már elég érdekes dolog lehet izzót cserélni, tapasztaltam, amikor szétbontottam egy autót. Magáról az eszközrõl nincs képem, de szerintem ezt lehet kapni a Ladaboltban is (csak tipp).

Na sok sikert, Üdv, HegeGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 07, 2005 8:30 am 
Az én 94-es kocka kombimban eredetileg beszerelt Werling dob van. Ennek hála a kocsin egyetlen rozsdafolt sem található sehol, a küszöb, vagy az index körül sem. Pedig gyári a festése, sehol nem nyúltam hozzá, és garázsban sem volt soha. Emellett nem kell sehonnan kikapargatni a dzsuvát szereléskor. Szerintem nagyon hasznos találmány.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 07, 2005 1:27 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Werlingröl , írtam nekik mailt évente 2x , semmi választ nemkaptam azóta , 4 dobbetétem van tölük , nagyon sokat számít , és persze rozsda óne :) Mint a honlapjukon is látni 20e péz a 4 dobbetét ami szerintem már drágább lehet mert eltelt 2-3-4 év. Én tudok dobbetétet hozni kintröl , de nemüvegszálas hanem puha müanyag , kavics hó sár megfogására jó másra nem . A garnitúrát 8e pézért bármikor tudom adni.

Ha beleér neked az a 165/80/13 as gumi akko emelni kell kicsit az autot :) nekem a téli szöges 80 magas , de nem ér bele.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 07, 2005 6:35 pm 
HegeGabi írta:
Az csak a képen pirossal keretezett részen van, és csak azt védi, hogy ne fröcskölõdjön be az A oszlopig a dzsuva.

Ez gyári lada alkatrész. Az elsö, amit a kasztnisok b.sznak visszarakni öszeszereléskor. Werling alól érdemes kivenni + a küszöböt kilyukasztani, hogy szellözzön.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 07, 2005 6:38 pm 
Dr.Tápfesz írta:
Werlingröl , írtam nekik mailt évente 2x , semmi választ nemkaptam azóta , 4 dobbetétem van tölük , nagyon sokat számít , és persze rozsda óne :) Mint a honlapjukon is látni 20e péz a 4 dobbetét ami szerintem már drágább lehet mert eltelt 2-3-4 év. Én tudok dobbetétet hozni kintröl , de nemüvegszálas hanem puha müanyag , kavics hó sár megfogására jó másra nem . A garnitúrát 8e pézért bármikor tudom adni.

Ha beleér neked az a 165/80/13 as gumi akko emelni kell kicsit az autot :) nekem a téli szöges 80 magas , de nem ér bele.


Nem érdemes írni nekik, sosem olvassák. Telefonon viszont nagyon készségesen segítenek. Nem drágább a cucc, mert van egy újabb, ami a teljes alvázat a csomag- és géptérrel együtt leburkolja. 110eFt
Az utángyártott betétek közül csak a vastag müanyag a jó, a többi szar, mert a napon megolvad.
Nekem az 185/55 R14 ültetve sem ér bele. Kompromisszumok, kompromisszumok...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. okt. 07, 2005 9:13 pm 
Hali.
Lenne egy olyan kérdésem hogy a váltókart hogy kell meghosszabítani?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 08, 2005 3:17 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
dns írta:
Hali.
Lenne egy olyan kérdésem hogy a váltókart hogy kell meghosszabítani?


Szia!
Elég komolytalan kérdés, millió megoldása lehet, a heggesztéstõl kezdve a beletoldásig. A rádugok egy vascsövet, majd körbecelluxozom megoldást meg sem említem:-)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 08, 2005 8:15 pm 
Köszi nagylelkû segítséged. Máskor nem kérem.
Esteleg valaki melyik megoldást érdemes választani!?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 08, 2005 8:48 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Ez a celluxos elég egyszerûnek tûnik.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. okt. 09, 2005 11:03 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Váltókarból többféle hosszúságú létezik, én eddig kétfélével találkoztam:
-barna (2105-bõl) 317mm hosszú
-króm (2107-bõl) 293mm hosszú

Mindkettõ jellemzõje a 23mm hosszú, elnyalt jellegû M10-es menet.
A menetes végrész bele van sajtolva a kúpos váltókar csõ végébe, ahogy láttam.
Nem vagyok gépészmérnök, így nem tudok 100%-os balesetmentes, legyártható megoldást adni, így inkább nem írok olyan konkrétumokat (ellentétben sok fórumozóval), aminek esetleg más ihatja meg a levét.
Lehet, hogy idõvel beírja majd valaki a tutit (hegeszd meg sima ívvel, az a tuti, nekem is igy van), majd a nagy köszönöm után fél évvel eltörik az egész a hegesztés mellett verseny közben egy kanyarban.
És ekkor a nagylelkûség más értelmezést fog nyerni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 10, 2005 7:02 am 
Hi!

Nehogy már valamilyen dolog kivitelezésért is az ötletadó legyen a felelõs!
Igen, aki kérdez és választ kap, az mérlegelje,hogy a dolog számára mennyire szakszerûen kivitelezhetõ, és mérlegelje azt is hogy az válasz mennyire ésszerû.
Egyébként akkor irja már ki valaki a fórum kezdõloldalára: Az itt leírt ötletekért, javaslatokért, senki semmiféle felelõséget nem vállal! :!: :!:

Bocs h OFF volt!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 10, 2005 10:20 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Nem rossz ötlet, de a honlapon már szerepel:

Jogi nyilatkozat

Idézet belõl:

'A Lada Baráti Kör semmilyen felelõsséget nem vállal a weboldalon (és a Fórumban illetve a Levelezõlistán) megjelent cikkekben foglaltakból eredõ anyagi kárért vagy személyi sérülésért. A szerelési munkálatok során minden esetben be kell tartani a biztonsági elõírásokat. Szakképesítés nélkül nem ajánljuk a leírtak követését. '

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 10, 2005 12:10 pm 
Akkor nem csak nekem jutott eszembe. :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 06, 2006 7:22 pm 
Heló Mindenki!

A kérdésem a következõ: a gyári karburátor torkokban (2101) mekkora sebességgel halad a levegõ teljes terhelésnél teljesítménycsúcsnál ( ha jól tudom 5500 1/perc). Egy Ram-Air tervezéséhez van szükségem az adatra.

Elõre is köszönet!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 16, 2006 8:50 pm 
Sziasztok!
Nekem csak egy kérdésem lenne. Probálkozott vagy csinált e itt már valaki saját kezüleg szivocsonk polirozást? Vagy egyáltalán megéri e vele bajlodni? Mert nézegettem a Ladabolton az árlistát s nem is olyan veszélyes egy uj ára. Van e valami hatása mondjuk a teljesitményre vagy a fogyasztásra?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. feb. 16, 2006 8:59 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Széria hengerfejjel nemigazán.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 18, 2006 9:31 pm 
Sziasztok!

Nekem az lenne a kérdésem, hogy egy 2000-es Fiat mocit, -ami jobb kormányos autóban volt- be tudok-e építeni egy normál 2105-ös be?Az odáig oké, hogy a kipu és a karbi is az ellenkezõ oldalon van, de pl.:passzolna-e fiat váltóhoz (szintén bal kományosból)???


Köszi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. márc. 18, 2006 10:42 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Hello! zsiguli.hu-n találsz errõl részletes cikket.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 20, 2006 5:33 pm 
Törölve


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára csabilada szomb. dec. 22, 2007 9:55 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 20, 2006 5:50 pm 
Sziasztok!Mekkora a legnagyobb furat,amit még elbír egy 2106-os blokk??
Verseny célra lenne és majdnem mindegy az élettartam!Egy évet kibír már jó!Elõre is köszi!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 21, 2006 12:48 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 1:09 am
Hozzászólások: 504
Tartózkodási hely: Magyarország
Versenytempóban egy év nem kevés.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd márc. 21, 2006 1:44 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 03, 2005 1:35 pm
Hozzászólások: 893
Tartózkodási hely: Budapest
csabilada írta:
A lada motorok furata és lökete érdekelne.

Hali!
http://www.zsiguli.hu/muszaki/musz_muszakiadatok.html
Kicsit görgess lefele, és... HURRÁ!, megvan. :D
Üdv, HegeGabi. 8)

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 11, 2006 8:29 pm 
Valaki tudna segiteni abban hogy a hengerfejbol,letkerekbol,stb-bol mennyit lehet leesztergaltatni! :P


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 11, 2006 8:40 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Szia!
Amennyit csak akarsz, annyit le lehet venni! Persze egy határ után szét fog repülni, ezt nem árt tudni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 11, 2006 8:58 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Nekem is jólenne egy könnyített :) Csak nemakarok érte adni aranyat....

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 01, 2006 2:05 pm 
Sziasztok!

Ez az elsõ postom itt.

Egy barátomnak van egy 2105-ös járgánya amit szépen lassan építget.

A motorba eddig drasztikusan nem lett belenyúlva, csupán a hengerfejbõl vettek le, könnyítve van a lendkerék, kapott egy direktszûrõt, egy 60-as janó rendszert meg egy másik karbit, de azt most meg nem mondom milyen.

15W40-es Castrol GTX olajat használ a srác és ha fingatja a kocsit huzamosabban, kigyullad az olajnyomás lámpa. Ebbõl arra következtettünk, hogy elmelegedik-elhígul az olaja.

Az lenne a kérdésem, hogy szoktatok-e olajhûtõt beépíteni, ha igen akkor milyen típusét, ls egy rövid leírás is jól jönne.

A másik: Ez az olaj nem nagy szám, van olyan bevált olaj ami jobban bírja a terhelést, emellett a zsiguli motor is szereti és nem kerül egy vagyonba?

Amúgy a kocsi szépen halad, rally Bilstein gátlók vannak alatta+ nyomtávszélesítõk, a kasztni megerõsítése pedig lasan elkezdõdik.

Elõre is köszönjük a segítséget!

Üdv.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 01, 2006 2:24 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Hello!

A 10-40-es Opel félszint olaj sokaknak bevált, és még olcsó is.
A 2105-ben abárolás közben általában nem az olajminõség miatt gyullad ki a lámpa, hanem a lánctér hiánya miatt kanyarokban nem tud elég gyorsan visszafolyni az olaj a karterba és/vagy ellibben a pumpa alól. A megoldás nehéz, költséges és kevéssé hatékony. Mindenestre mindig legyen túltöltve olajjal, kikalapált karterral, a MAX felirat X-éig, ez akár 4,5 liter is lehet.
Olajhûtõbõl bármilyen jó, Skoda és BMW a legelterjedtebb, de lehet más is. Az olajszûrõ alá lehet csinálni/vásárolni egy közbetétet, amelyen van csatlakozó a hûtõ csöveihez.

Üdv. Pavel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 01, 2006 2:56 pm 
Szia Pavel!

Köszi a gyors reagálást!

Az olajlámpa a kergetés után szokott kigyulladni alapjáraton, ettõl függetlenül a karteros dologot is meg kell lépnünk elõbb-utóbb, a barátom akar majd kisebb amatõr rendezvényeken indulni ha kész lesz a kocsi, akkor gondolom elõjönne hamar ennek a hiánya.

A srác faterja a 80-as években rallyzott egy ladával, maradt pár cucca, pl a gátlók, és a könnyített- lendkerék. Szerinted mi az a max fordulat amíg szabad nyomni neki, nem igazán lenne jó egy lendkerék széjjeltörés(mint a rakpartyn a kék zsiga esete).

Üdv.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 01, 2006 3:24 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Egy ilyen gyakorlatilag széria motor bármeddig forgatható, saját magát lekorlátozza :)
A lendkerék robbanását szerkezeti hiba, nem a túl magas fordulat okozza. Érdemes rendszeresen ellenõrizni, fõleg ha könnyített.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 01, 2006 3:40 pm 
Pavel írta:
Egy ilyen gyakorlatilag széria motor bármeddig forgatható, saját magát lekorlátozza :)
A lendkerék robbanását szerkezeti hiba, nem a túl magas fordulat okozza. Érdemes rendszeresen ellenõrizni, fõleg ha könnyített.


Hát mesélte a srác, hogy a faterja alatt egyszer robbant már fel lendkerék, remélem ami most van benn nem abból a szériából maradt :D

De komolyan, én laikusként azt gondolom, hogy nagyon nem mindegy, hogy mekkora gondossággal, hozzáértéssel estek neki a könnyítésnek, gondolom én ez egy sokismeretlenes egyenlet(anyagösszetétel, tûrések?), nem csak nekiesünk azt esztergálunk mint a hülye :D, hanem számolunk is elõtte nem? Persze nem azt értem ezalatt, hogy elszámolunk 10-ig :D

A kék DCS Lada esete elég tanulságos, és azt elvileg nem is kóklerek építették, ott voltam amikor az eset után leszedték a váltót, hát nem volt egy szép látvány :(

Tudsz olyanról, amikor az elrepült lendkerék bement rendetrakni az utastérbe? Lehet ez már túlparázása a dolgoknak, de gyakran ülök mellette a jobb1 ben és nem szeretnék meglepõdni :lol:

Üdv.


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 6392 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 4 5128 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség