Pontos idő: pén. nov. 15, 2019 7:38 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 6392 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 4 5 6128 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 01, 2006 3:52 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Az hogy meddig fog tartani kizárólag a lendkerék súlyátol függ. Ha agyonvan könnyítve akkor hamarszétfog szállni mivel nincs benne anyag ami öszefogja.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 01, 2006 3:53 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Hallottam már olyan esetrõl amikor a tetõben álltak meg a repeszek :)
De személyesen még nem találkoztam ilyennel, pedig láttam már pár robbanást :)
Esztergáltatni nem érdemes, meg kell venni a profin könnyített lendkereket 10-15e Ft-ért, vagy a biztonságos acélt 30-ért.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 01, 2006 3:56 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Dr.Tápfesz írta:
Az hogy meddig fog tartani kizárólag a lendkerék súlyátol függ.



Inkább attól, hogy kellõ gonddal készült-e, nincsenek rajta olyan sorják ahonnan elindulhatnak a repedések. Pontosan van-e felszerelve és nem rugdossák neki percenként a kuplungot.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 01, 2006 3:58 pm 
Pavel írta:
Esztergáltatni nem érdemes, meg kell venni a profin könnyített lendkereket 10-15e Ft-ért, vagy a biztonságos acélt 30-ért.


Ezekrõl egy kicsit bõvebben?

Mit jelent, a profin könnyített?

A biztonságos acél az a gyári széria akar lenni?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 01, 2006 3:58 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Én max 1,5kg ot akarok levetettni a súlyábol de kikellene ugyis egyensúlyozni.

Ha van ismerõse valakinek Miskolc környékén az jó lenne :) Persze mint minden ember olcsón kell 8)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 01, 2006 4:00 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Mit jelent, a profin könnyített?

Sorjamentes, polírozott,kiegyensúlyozott minimum!

A biztonságos acél az a gyári széria akar lenni?

Nem nem a gyári hanem öntéssel készült , van egy fórumozónk aki csinál ilyet de nemtudja kiegyesulyoztatni , de olcsóbb lenne sokkal mint amiket árulnak.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 01, 2006 4:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Bruni írta:
Mit jelent, a profin könnyített? A biztonságos acél az a gyári széria akar lenni?


Pl. egy Havassy lendkerék. A módszerrõl többet én sem tudok, nem foglalkoztam vele, megvettem a profiktól és kész :)

Acél lendkereket kifejezetten versenycélra gyártanak, könnyû és nem robban fel.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 01, 2006 4:17 pm 
Köszi, most már kezdek képbe lenni :D

Hát igen, Havassy-féle cuccal én is nyugodt lennék, ha tényleg 15k körül van, akkor mindenképpen megéri.

Kikérdezem majd a havert, hogy miféle van benne, mivel régen rallys volt a faterja, csak nem a legkókányabb cuccokat használták? Persze sose lehet tudni...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 02, 2006 7:44 am 
Hi!

A HMS lendkerék inkább 30Khuf mint 15Khuf.
Lentebb a Dr Úr valszeg rám célzott,neklem voltak acéllendkerekeim,elég könnyûre sikerültek,jelen pillanatban sajna nincs.(csak az kocsimban :D )
A centírozás volt a gond vele,de aki csinálta motoromat, õ ki tudta centírozni


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 02, 2006 1:07 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Jee jeee akkor a centírozás sikeres volt. Mennyibe csinálsz ilyen lendkereket ?:) Tapasztalatok?

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 02, 2006 8:00 pm 
Nem is lepõdtem meg, inkább a 15k volt meglepõ egy zsír lendkerékért :D

Találkoztam ma haverral, de elfelejtettem megkérdezni neki milyen van bennt.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd máj. 02, 2006 9:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Ágó Béla kerkeei 15 körül vannak, én a Havassyt is ott körül vettem.
Hogy most mennyi nemtom :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jún. 23, 2006 6:58 am 
Halihó a csapatnak. Gyors kérdésem lenne. 2107 karbicsek fúvoka cserére készülnék,de nem tudom mekkorát kell bele tenni és melyiket kéne cseélni.eredetileg delorto ment volna fel,de azt javasolták,hogy ha nagyobb fúvókák mennek az eredeti karbeszba jobb és folyamatosabb lessz a nyomaték.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jún. 23, 2006 7:08 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Dupla karbiknál (Dello, Weber, Solex, stb.) egyenletesebb és folyamatosabb nyomatékot 2107es karbival sosem fogsz tudni elérni. Ennek 1xü oka van, nem egyforma hosszúak a hengerenkénti szívócsövek...

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 24, 2006 6:44 pm 
Akkor ha injektort raksz bele ugyanezt éred el?


_________________________________
Üdv:dooki1231!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 24, 2006 7:39 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Abból is van több fajta, központi/hengerenkénzi, mechanikus, elektromos, abból is több féle, szóval mi a pontos kérdés? :)

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 24, 2006 8:21 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Szerintem a központis az nemsokkal jobb mint a karbi. A mechanikussal kicsi felesleg van mivel olyan mint a központis csak mind a 4 hengerhez megy. Az elektomos a legjobb szondával stb vel , de az drága és rengeteg helyigényû utvai autóba . Csapatáshoz bõven jó a K-jet es rendszer 8)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 24, 2006 10:02 pm 
A hengerenkéntire gondoltam mert ott nem számít a szívocsonk hossza
ha jól tudom!

____________________________________________
Üdv:dooki1231!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 24, 2006 11:37 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
A tárolt légtömeg szempontjábol számít. Majd Katus Józsi kipupál a témába :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 26, 2006 9:40 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 15, 2006 9:45 am
Hozzászólások: 473
Tartózkodási hely: Dunaharaszti,
A szívócsonk hossza igen fontos szempont,az összes modern autón változik a csonk hossza terhelés,fordulat függõen.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 27, 2006 6:05 am 
Ha jól értem az a leg frankóbb,ha minden hengerre dobok egy karbit.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 27, 2006 6:12 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Ha azt akarod hogy mennyjen mint a disznó akkor igen. De ez 30-50L es fogyi 8)

A legjobb leggazdaságosabb és leggjobb teljesítményt hengerenkénti folytó szeleppel és hengerenkénti befecskendezõvel érheted el.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd jún. 27, 2006 7:46 am 
Aztán a motortérbe meg beköltöznek a bozóti poszáták meg a rájuk vadászó leopárdok. 8)

Andrzei


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 29, 2006 9:17 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Udozlok mindenkit!!!!!!!!!!!
1500-os Ladarol a gyari karbit le szeretnem cserelni injektorra. Na mar most nekem azt mondta a szerelom , hogy csak kombinacioval lehet megoldani a dolgot. Hogy jol is menjen es ne zabaljon, a kovetkezot ajanlotta:
- Cielo Daewoo injektorok
- Opel Manta/Ascona szivotorok
Velemenyetekre lennek kivancsi, mert nem egy olcso mulatsag, es meg az elektronikus gyujtast bele se szamoltam.
Ha tud valaki kerem segitsen.
Elore is koszonom !


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 29, 2006 9:24 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Nekem golf1 böl való K-jetem van a gyári szívócsonkjával a ladának , eddig 30e pézbe. Anyagra várok és bekerül az autóba.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. jún. 30, 2006 12:39 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 03, 2005 1:35 pm
Hozzászólások: 893
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Meg szeretném kérdezni, hátha valaki kompetens a témában.
Az üzemanyagtartályt cserélni, áthelyezni lehet-e? Mondjuk átrakni a baloldalra, hátsó ülés alá másmilyet, vagy valami hasonló. Fixen rögzítve, természetesen. Kell-e hozzá valami papír, vagy elég az, hogy másik autóból származik, tehát gyári és nem csinált? Vagy ilyet egyáltalán nem lehet, vizsgán nézik és helyben fülbelövés? 8) :)

Köszi, Üdv, HegeGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 01, 2006 5:15 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Dr.Tápfesz írta:
Nekem golf1 böl való K-jetem van a gyári szívócsonkjával a ladának , eddig 30e pézbe. Anyagra várok és bekerül az autóba.


Golf 1 ? hat nemtom. Nekem azt monta a szerelom hogy a motor hengerurtaltalmahoz passzolo injektort kell szerelni mert kulonben nem fog jol menni. A golf 1-esekben altalaban 1,1 1,3-as motorok vannak vagy esetleg a GTI 1,9-es, es ezeknel meg nem volt hengerenkenti befecskendezes.
Nekem eskudozik a muki hogy a Cielo injektorok es az Opel Manta/Ascona szivotorok az ami jol passzolna, de szeretnek megerositest valakitol aki profi az injektorok teren.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 01, 2006 5:26 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Golf 1 böl 1.6 os és 1.8 as GTI létezik nekem az 1.6 os bol való van!

http://members.chello.hu/drtapfesz/injektor.jpg

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 05, 2006 5:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Dr.Tápfesz írta:
Golf 1 böl 1.6 os és 1.8 as GTI létezik nekem az 1.6 os bol való van!

http://members.chello.hu/drtapfesz/injektor.jpg


Ja igen, osszetevesztettem a Peugeot 205 GTI-vel az az 1,9-es.
Meg 1 kerdesem lenne. A Golf injektorod ujj vagy hasznalt? mert ha hasznalt es a golf 1 gyartasi evet nezzuk az mar nem 1 mai darab. Meg valami, ha jol tudom akkor a gti-nek nem hengerenkenti befecskendezoje volt?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 05, 2006 6:43 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
hengerenkénti K-jetronik.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 01, 2006 10:12 am 
Sziasztok!

Tud valaki olyan boltot, ahol lehetne normális méretû, esetleg panorámás külsõ jobb+bal tökröt kapni 2101-re?

Elõre is köszönöm!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 01, 2006 10:19 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Volt egy '2101 tükör' topic pár napja, ott már válaszoltam.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 01, 2006 1:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Ja, csak már valamelyik modera kitörölte:-)
Foxi talán?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 02, 2006 12:01 am 
Zorro, küldd el lécci privát üzenetben, vagy ide, mert a választ már sajnos nem volt alkalmam elolvasni.

Köszönöm!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 03, 2006 2:53 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 15, 2006 9:45 am
Hozzászólások: 473
Tartózkodási hely: Dunaharaszti,
Azt szeretném megtudni a hozzáértõktõl,hogyan változik a gyertya hõértéke és hézagja ha nagyobb sûrítésû motort használok egyéb HF és kipuff.tuninggal,nagyteljesítményû elektronikus gyújtással.Gondolom jelen esetben a klasszikus lada gyertyák nem jöhetnek szóba.Ha mondanátok konkrét márkát és tipust az maga lenne a kielégülés.Köszönettel Papplan


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 03, 2006 6:06 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 9:15 am
Hozzászólások: 331
Tartózkodási hely: Pécs
papplan írta:
Azt szeretném megtudni a hozzáértõktõl,hogyan változik a gyertya hõértéke és hézagja ha nagyobb sûrítésû motort használok egyéb HF és kipuff.tuninggal,nagyteljesítményû elektronikus gyújtással.Gondolom jelen esetben a klasszikus lada gyertyák nem jöhetnek szóba.Ha mondanátok konkrét márkát és tipust az maga lenne a kielégülés.


Nem tudom konkrétan milyen tuningra gondolsz, de az általam ismert "tuning ladákban" álltalában a klasszikban is bevált jó minõségü gyertyák vannak. Pl: champion, ngk, (sajna ezekböl vannak hamisítottak is). Ha elég nagy teljesítménye van a gyujtásodnak, akkor lehet bele tenni a típusnak megfelelõ platina elektrodás gyertyákat is. Én is ilyeneket használok, mert aránylag jó áron jutottam hozzájuk (bosch).

g


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 03, 2006 6:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Nekem is champion van, CPI gyujtással, de gyári gyertyahézaggal :)

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 03, 2006 9:05 pm 
semmi extra, nekem is hagyományos, zsiguliba való van. asszem ngk. vw gyújtással teljesen jól mûködik.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 27, 2006 10:07 pm 
Kultúrálatlan hozzászólás, törölve. Legközelebb a user is!
Zorro


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 28, 2006 7:27 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 03, 2005 1:35 pm
Hozzászólások: 893
Tartózkodási hely: Budapest
SK írta:
Hol a ....... tudom megnézni a találkozók helyét idejét?

Kérdezd meg tõle, hátha megmutatja.
Amúgy ha arra vagy kíváncsi, hogy az ezen a weblapon közzétett találkozók helyét és idejét megtudd, akkor azt az 'Autós jog és Lada' / 'Találkozók' topicban találod. De hangsúlyozom, hogy csak azoknak a találkozóknak a dolgait leld ott meg, amelyiket közzéteszi az azt ismerõ egyén.
Egyéb nem autós találkozóról szóló dolgok ügyében fordulj hozzá.
8) :D

Ja, esetleg a duen.hu-n is van sok, talán a carstyling.hu-n is lehet, de aztat nem ismerem.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 02, 2006 4:18 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 7:49 pm
Hozzászólások: 1467
Tartózkodási hely: Vácrátót
Sziasztok!

Zorro Urat zaklatnám a kérdésemmel.
Beszélgettünk múltkor, hogy a hajtókarjaid felsõ csapját feldörzsárazták, hogy úszócsapos legyen. Kérdésem az lenne, hogy lett-e fúrva rá lyuk felülre az olajozás miatt, és ha lett, akkor mekkora?

Üdv: SPI


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 12, 2006 9:05 am 
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a karika kombi és a kocka kombi hátsó hídja között van e különbség? Ha igen, mi az?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 12, 2006 9:26 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
A diffi áttétele és a fékmunkahengerek.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: szurke gyertya
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 16, 2006 11:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
Sziasztok!

Azért ide írok, mert a problémám több témakörbe is beletartozik (gyújtás, karbi, hengerfej, tengely, tuning).
A gondom a következõ:
Nemrégiben elkészült hengerfej tuningom és vezérmûtengely cserém magával vonta a gyertyák cseréjét. A szerelõm tanácsára nem a gyári lada NGK gyertyákat vettem (BP6ES), hanem a suzukihoz való BPR6ES-eket. A gyertyák cseréjének oka az volt, hogy vacak Marellik voltak benne elõzõleg, és azokkal leállítás után a tuning motor még fordult 2-3at.
A kevés oktánszám kizárva, régóta csak 98 tankoltam és nem gagyi kúton. Tehát valószínûleg nem a kompressziótûrés miatt robbant be a keverék leállítás után, hanem a nagy hõtõl.
A gyertyacsere után a jelenség továbbra is fennmaradt, de mint korábban, nem mindig fordul elõ, de elég gyakori.
Ez lenne a legkevesebb gond... A nagyobb gondom az lenne, hogy karburátor átfuvókázásával sem tudtam a gyertya színét megváltoztatni. Tartós használat után is szurke maradt az elektróda a dúsítás ellenére is.
2107es ózon karbi, 1es torok levegõ 150 maradt, benzin 112-rõl 150-re lett növelve. Azóta 100 km-t tettem meg vegyes használatban.
Valóban még így is szegény lenne a keverékem?! Vagy egyszerûen olyan rossz a gyertya hõfoka, hogy leég róla minden lerakódás?! Mert akkor utóbbi esetben nem tudom a keverék vizsgálatára használni (lehet hogy már túl is dúsítottam?!), valamint ha a nagy hõ miatt a motor gyújtás elvétele után sem áll le, akkor mi garantálja nekem azt, hogy a motor az IGC-vel beállított elõgyújtás görbe szerint üzemel, ha szikra sem kell neki a berobbanáshoz?
Kérlek Titeket segítsetek nekem, tanácstalan vagyok. Addig nem szeretnék továbblépni, míg ezt meg nem oldottam.
Jól tudom, hogy más is ilyen gyertyát használ tuning motorban, egykarbival és teljesen üzemszerû a motor mûködése vele, és a színe is õzbarna.. Ez nekem valahogy nem akar összejönni egyelõre, ezt az állapotot szeretném elérni elsõ sorban.

Bocs a hosszúért!

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mr.Szonda szer. jan. 14, 2009 12:47 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 17, 2006 9:21 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Hé Miszter!
Há' mire való a gázelemzõ?? :)
Annál pontosabban nem lehet megtudni, milyen a benzin-levegõ összetétele...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: szurke gyertya
HozzászólásElküldve: kedd okt. 17, 2006 9:37 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
még1MbR írta:
Há' mire való a gázelemzõ?? :)

Hali Miki!

Nem akarom a Modok Kft.-t fikázni, mert mindenki annyi jót mond róluk. Biztosan nagyon jól értenek is a széria autókhoz, de mikor én a kész mocival beállítottam hozzájuk, akkor rádugta a gépre a kocsit, azt mondta, ez így jó ahogy van.. Mondta hogy ZK-t nem tudja belõni, nem is próbálkozik vele. Mondtam nem is azért jöttem ide.. :) Fúvókázza át, hogy elég benzint kapjon a motor.
A Lambdám mûszer szerint 1.282 volt, de mondta hogy azt nem is veszi figyelembe, mert hogy az nem mért, hanem számított érték... Az 1 feletti lambda nem szegény keveréket jelent véletlen?!
Mondta ha már nagyon akarok valamit csinálni, betesz egy tizeddel nagyobb benzin fúvókát, próbáljam meg, hátha... 1es torokba kicserélte a benzin fuvokát 112-rõl 125re! A levegõ maradt 150es.
És mivel volt mûszeres mérés is, ezért 3500 forintot fizettem számla nélkül... :shock:
Megmondom õszíntén, csalódtam bennük, nagy várakozásokkal állítottam be hozzájuk, csalódottan tértem haza, az érzetre semmit nem változott autóval.
Még adott nekem egy 120as fúvókát is, ha netán a 125ös sok lenne.. :?
Háát nemtudom...
Én azóta kicseréltem 150esre, így is szurke a gyertya..

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 17, 2006 2:20 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Hmm.. hol írtam én, hogy Modok kft? :) Annyit írtam, hogy gázelemzõ :)
Nem rossz a Modok, de szerintem az õ agyuk a fogyasztáscsökkentésre és a széria mocikra van belõve, tengelyes motornál sok minden másképpen van. Olyan helyre kéne menni, ahol tuninggal foglalkoznak és van gázelemzõjük is. Majd Zorro fater megmondja a tutit :)
Benzinszint milyen a karbiban? Mert emelt fordulaton szinte csak attól függ a lambda értéke. (ha a fúvókákat nem piszkáljuk) Lásd gm cikke az uisnél.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: szurke gyertya
HozzászólásElküldve: kedd okt. 17, 2006 5:39 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Idézet:
A gyertyák cseréjének oka az volt, hogy vacak Marellik voltak benne elõzõleg, és azokkal leállítás után a tuning motor még fordult 2-3at.


hali,

ez nekem is így van. kiszámíthatatlan mitõl, a régi, meg az új tuningmocim is csinálja, benzinen-gázon is.
Ennyibõl jobb a 06 karbi, az gyújtás levétel után elzárja a benzint rögtön.
Szerintem a városi korom izzik még egy darabig, s attól röffen még párat.
Megoldást nem tudok én sem.

a.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd okt. 17, 2006 6:21 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. dec. 26, 2005 2:11 pm
Hozzászólások: 1203
Hello mr.Szonda!

Sajnos ehhez valóban gázelemzõre van szükség ne a gyertya színe alapján állítgasd! Az 1.282-es lambda az nagyon szegény keverék lenne de ez így nagyon kevés hogy csak a lambda értéket tudod a 4 gáz érték is kellene hozzá CO CH CO2 és legfõképp az O2 mert abból lehetne következtetni hogy jó-e ez a lambda érték ami valóban számított csak ha sok az oxigén a kipufogógázban pl. egy kicsit lyukas a kipufogó vagy csak egyszerûen sportdob v. -rendszer van az autódon akkor is eléggé telemegy oxigénnel és már nem is pontos a lambda érték. Ilyenkor ha pl. ronggyal betömöd a végét akkor lemegy a lambda is de ennek minél nagyobb a fordulat annál kisebb a jelentõsége ott már nagyobb a kipufgáz sebessége és nem tud annyira bezavarni az oxigén. Köztudottan olyan 0.9 körüli lambda értéknél a legnagyobb a motor teljesítménye, akörül kéne beállítani és ott próbálgatni a finomhangolást. Terheletlen mérésnél viszonylag nagy fordulatokhoz is kis fojtószelepállás tartozik ami azt vonja maga után hogy még az alapjárati rendszer is dolgozik tehát ha kimondottan a fõfúvókarendszert szeretnéd vizsgálni akkor ahhoz egy magasabb fordszám tartozik hogy ne mérd bele az alapjárati rendszert is. Úgyhogy én megnézném olyan 4000-4500-ös fordulatig hogy ott is mit mutat a mûszer... Már csak egy olyan gázelemzõvel rendelkezõ mûhelyt kéne találnod ahol megértik mit is szeretnél tõlük...:)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. okt. 18, 2006 8:57 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
még1MbR írta:
Hmm.. hol írtam én, hogy Modok kft? :) Annyit írtam, hogy gázelemzõ :)

Nem itt, hanem mindenhol máshol. :) Pont emiatt mentem a Modokhoz, ott is gázelemzõvel dolgoznak elvileg, szakemberek, végezzék a munkájukat, voltam már ZK ügyben sok helyen, eszméletlen sok a kontár! :(
még1MbR írta:
Nem rossz a Modok, de szerintem az õ agyuk a fogyasztáscsökkentésre és a széria mocikra van belõve, tengelyes motornál sok minden másképpen van.

Pont ezért is írtam amit írtam! Gondolom nem véletlen mondanak annyi jót róluk, pontosan emiatt mentem én hozzájuk.
Utána jöttem rá, hogy a tuning motor nem az erõsségük, ez van, ezt nem tudtam. Legalább biztosan jól belövik a fogyasztását a széria mociknak!

Az én gondommal más helyre kell mennem...
még1MbR írta:
Olyan helyre kéne menni, ahol tuninggal foglalkoznak és van gázelemzõjük is. Majd Zorro fater megmondja a tutit :)

Így van, most már tudom. Várom Zorro válaszát! :)
még1MbR írta:
Benzinszint milyen a karbiban? Mert emelt fordulaton szinte csak attól függ a lambda értéke. (ha a fúvókákat nem piszkáljuk) Lásd gm cikke az uisnél.

Elvileg jó, Modok ezt mondta. Levett karbifedél nélkul a ferde rész közepe körül szokott lenni, attól függõen merre lejt a talaj a kocsi alatt. :)

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 6392 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 4 5 6128 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség