Pontos idő: pén. nov. 22, 2019 1:45 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 6392 hozzászólás ]  Oldal Előző 1124 125 126 127 128
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 24, 2017 4:47 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 09, 2007 11:09 am
Hozzászólások: 2209
Tartózkodási hely: Budafok
A lendkerék téma érzékeltetésére nézzétek meg, hogy hogyan jár 700as alapjáraton egy 80as évekbeli, karbis, osztófejes, 4 hengeres Nissan és egy gyári (!) Lada motor. Meglepő a különbség... igaz, az előbbin 14 kg a lendkerék (nem vicc), amiből kb 8-9 a kuplung fogó felületén kívül helyezkedik el. (igazából nem a centrifugális erő által keltett nyomaték hatása a lényeg a lendkeréknél, tehát a forgástengelyre vett tehetetlenségi nyomaték. Itt ugye a tömeg és a forgástengelytől vett távolság négyzete!! a lényeges)
A másik dolog, a nehéz lendkeréktől nyomatékosabb lesz az autó...Nyilván nem, mivel a lendkerék nem egy energiaforrás. Minden fordulat alatt többször fékezi, illetve gyorsítja a motort. A kimeneten mérhető átlag (!) nyomaték nem változik, csak pillanatnyi nyomaték ampitudója. Természetesen komfortosabbnak érződik a motor nagyobb forgó tömeggel, de ereje nem lesz több.

_________________
21013-Desert Storm


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 24, 2017 7:27 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Nem eppen mervado, hogy egy mernok 70-be 14kg-os lendkereket almodott meg. Nagyon nagy valoszinuseggel ha ugyanazt avmernokot kerdeznenk, hogy most ilyet csinalna-e egy motorhoz a valasz valoszinuleg kategorikus nem lenne. Teny, hogy egy keszre szerelt Lada motort ha fel kell emelni 2 ember osszesz@arja magat. A Polom motorjat meg kis tulzassal a honom ala kaptam es bedobtam a futar autojaba amikor eladtam.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 24, 2017 10:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Kezdenek összefutni a dolgok :D A lendítő kerék feladata nem csak a fogaskoszorú cipelése, Az erőátvitel biztosítása, hanem a szöggyorsulások és lassulások közti legkisebb különbség biztosítása. Ez ad egy komfort érzetet és optimális esetben egy vibráció mentes járást. Egy utcai motor ahol az injektor igaz itt csak egy lambda szondával(de van olyan is ahol a katalizátor után is beépítettek egyet), de a gyári program miatt beavatkozik így is úgy is hirtelen gázadásnál , na itt mi pluszt ad a könnyített lendkerék? Arról nem is beszélve ,hogy ha 50 kiló vagy a gyári lendkerékkel is megzabálja a könnyített lendkerekes mocit mert esetleg 120 kilót nyomsz a mázsán! Az asszinkron váltónál ahol gázfröccsel váltasz vissza és kilencezret forog a motor és olyan tömegerők vannak ,hogy ha hibázol leszakad a főtengely vége na ott van jelentősége. Ezertényezős egyenlet ,hány olyan motor van ami terheletlenül harap mint az állat a legkisebb erőlködésnél meg összeomlik. Szerintem egy utcai motor nem ettől lesz sportos, hanem egy másik vezérléstől és a bevitt többlet üzemanyagtól. A Ladánál ,ha 5-6000 fordszámon akarjuk tartani (akkor a rögzítés miatt kell első sorban könnyíteni, hogy ne tépje le a középrészt, de ez egy másik történet, mert akkor nem az anyagfáradás hanem kuplung által átadott erő veri haza)
Ja és ne csak duma legyen ,holnap lefotózom a könnyített Samara lenkereket ami semmi pluszt nem nyújtott a 288 fokos tengellyel, pedig forgott a motor a gyárihoz képest elfogadhatóan! Ez olyan számomra mint mikor kap egy nyitott légszűrőt a motor , a gázkar erőkar részét 1/5 rövidítem, nyitok a dobon és húúúúú de megy, vagy csak nehezebb modulálni? :wink: A másik azt hiszem ugyan ez a PSA motor dolgozik a Citroenekben 1,6 100 lóerő görgős himbakarok ,kereszt öblítéssel integrált trafóval egybe a négy pipával (ne legyen igazam és más motorod legyen!!!!, mert ez nem sport motor!)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 24, 2017 10:23 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 368
Tartózkodási hely: Pest megye
Az a mérnök ma is úgy méretezné meg azt a lendkereket, ha az elvárások azonosak lennének. Csak azóta megváltoztak az elvárások.
A Polonál az elvárást valószínűleg a Nissanhoz képest jócskán lejjebb adták. A kor előrehaladása nem mindig az igényesség felé viszi a dolgokat. Nagyon gyakran tapasztalom azt, hogy beülök egy mai kommersz autóba (azért a kommerszeket veszem elő, mert abban a korban a Lada is az volt), és vadonat új állapotban zörög a belseje, ráz és kong a futóműve, a motor pedig csak azért nem rázza át a kasznit, mert az új szilent még teszi a dolgát. A motorteret felnyitva és a kezemet rátéve a szelepfedélre (vagyis, a műanyag borítószarokra...) már más a véleményem erről a rázásról. De tény, hogy a fotelekben nem érezni.

Amúgy, azt, hogy egy gyári Lada motor alapjáraton hogy jár, nem csak a lendkerék határozza meg. A lendkerék a munkaütemeket ki tudja átlagolni, viszont amíg annak a Nissannak az osztófeje lehet nem lötyög oda-vissza 5 főtengely fokot, és a karbija is vélhetően nem egy Jocó72 által összevissza tekergetett, kivert fojtószeleptengelyű, falslevegős trágyakupac, addig ott van legalább 2-3ezer egymást követő munkaütem, amik egyenként közel azonos mozgási energiát hoznak létre. Így lesz egy közel állandó fordulatszámú alapjáratunk. Ehhez képest a Ladában a 40 éve elkopott elosztótengely és annak meghajtása, valamint Jocó72 áldásos munkája révén nincs két egymást követő munkaütem, amik távolról is hasonlítanának. Ide tartozik még a szelepvezérlés problematikája, úgy mint szelephézag, vagy az alapból is esetleg pontatlan tengely és/vagy himbák, amik a gyártás óta is csak tovább koptak... Nyilván az összehasonlítás alapjául szolgáló Nissan sem vadonat új. De ismerve a japán / orosz gyártási pontosságokat és az orosz utángyártott szarokat, egy széria Ladán valószínűleg a 14 kilós lendkerék se segítene. Eközben a Nissanhoz még ha csilliárdokért is, de lehet pontos gyári alkatrészt szerezni..

Fú, de rohadtul szeretnék egy Datsun 510-est.. :-\

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 24, 2017 10:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Én egy eredeti szamuráj kardot a Ferrari hátsó ülésén mert mindenki azt csinálja amihez ért! Ha már a Római birodalom lehetőséget adott ,a Germán ,Kelta, Gall és egyéb törzseknek ,hogy megpróbálják az autó gyártást , de hát a mai napig nem megy . Japánt meg hagyjuk főleg a tuning topikban.......
Egyébként ez a Lada dolog teli találat a Jocó 72-vel :lol:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: vas. jún. 25, 2017 7:51 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: hétf. jún. 12, 2017 2:45 pm
Hozzászólások: 8
Idézet:
A másik azt hiszem ugyan ez a PSA motor dolgozik a Citroenekben 1,6 100 lóerő görgős himbakarok ,kereszt öblítéssel integrált trafóval egybe a négy pipával (ne legyen igazam és más motorod legyen!!!!, mert ez nem sport motor!)

Igen, megtalálható Citroenben is ez a motor, konkrétan csak a Saxoban, de ez speciel nem görgős himbás, csak sima és a vezérműtengely is más mint a többi hasonló motorkódú 8 szelepes PSA motorban. Ugyanaz a tengely van benne gyárilag mint az 1.3-asban: http://totalcar.hu/tesztek/2011/07/14/ez_agggyonveri_a_gti-t/ Ami ezért szépen forog. Az én motorom gyárilag valóban nem annyira, gondolom a hosszabb löket meg a kisebb szelepátmérő miatt. Viszont eddig sem gyári állapotában használtam, hanem annak az 1.3-asnak a szívósorát raktam fel, meg egy 4-2-1 leömlős 50-es Peugeot Sport kipufogó rendszert, amivel már azért eltolódott felülre a nyomatékmaximuma és egészen 6500-ig lelkesen forog.

Idézet:
Ez ad egy komfort érzetet és optimális esetben egy vibráció mentes járást. Egy utcai motor ahol az injektor igaz itt csak egy lambda szondával(de van olyan is ahol a katalizátor után is beépítettek egyet), de a gyári program miatt beavatkozik így is úgy is hirtelen gázadásnál , na itt mi pluszt ad a könnyített lendkerék?

Mint írtam, pont nem érdekel a vibrációmentes járás, sőt! Az injektor valószínű, hogy ki lesz dobva (ha mégsem, egy újraprogramozást biztos kap a motorvezérlő) és Yamaha R6 karbisor megy rá, pont emiatt amit írtál. No meg egy nagyobb összenyitást produkáló tengely is megy bele.

Idézet:
terheletlenül harap mint az állat a legkisebb erőlködésnél meg összeomlik. Szerintem egy utcai motor nem ettől lesz sportos, hanem egy másik vezérléstől és a bevitt többlet üzemanyagtól.

Szerintem meg pont ettől lesz sportos bármilyen motor. Lelkesen harapjon alapjáratról, hogy lehessen gázfröccsel visszaváltani. És ne 2500-nál adja le a nyomatékmaximumát hanem mondjuk 4-5000-nél. Még csak különösebben nem is kell erősnek lennie ha ezeket tudja.

De tényleg köszönöm, hogy segítettek, nem akarok itt háborúzni meg rosszban elválni. Alapvetően nagyon szimpatikus nekem ez az egész Ladás közösség. Ha nem Francia autós családban nőttem volna fel, valószínű, hogy most Ladás lennék :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: vas. jún. 25, 2017 8:42 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Injektorhoz kepest a karbisor visszalepes. Inkabb szerezz be valami CBR vagy ehhez hasonlo hengerenkenti pillangos injektorsort. Melle egy irhato motorvezerlot es akkor lesz belole valami utos.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: vas. jún. 25, 2017 9:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Dehogy háborúzol, csak eddig rész információk voltak vagy azok sem. 3Citroenem volt és a mostani autómban is PSA motor van, nincs előítéletem velük, sőt...
Inferno, tényleg nem értelek! Úgy beszélsz erről az injektorról mintha egy VHS videó kazetta lenne amit mindegy ,hogy milyen videóban játszanak le. Egy karburátort hetekig tart összehozni mire olyan amilyennek lenni kell egy injekthez progit írni valószínűleg sokkal könnyebb. Veszek is egy tollat.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: vas. jún. 25, 2017 10:42 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: hétf. jún. 12, 2017 2:45 pm
Hozzászólások: 8
Idézet:
Veszek is egy tollat.

Haha :D

Idézet:
Inkabb szerezz be valami CBR vagy ehhez hasonlo hengerenkenti pillangos injektorsort. Melle egy irhato motorvezerlot es akkor lesz belole valami utos.

Az a baj, hogy nem valami pénztárcabarát egy írható motorvezérlő :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 26, 2017 12:50 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Elhiheted, hogy van penztarca barat(abb) is. Persze nem 5 forint de ahhoz kepest, hogy mennyit fogsz szivni egy gyorsasagi motorhoz tervezett karbisorral, leanyalom. Ha komolyan erdekel keresd Alec forumtarsunkat. Sajat tervezesu vezerloket keszit. Segit a beszerelesben, programozasban is. Ha nekem megerte egy gyari autoba akkor egy versenyato projektnek ez kb a vegosszeg 5-10%-a. Ebay-en egy CBR injektorsor minden koloncaval 50-60 euro. De ha hengerenkenti injektorod van akar az is megfelelhet a celnak.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 17, 2017 10:05 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. szept. 15, 2010 6:29 pm
Hozzászólások: 23
Tartózkodási hely: Baja / Kecskemét
Sziasztok!

Somogyi mester elérhetőségét megtudná valaki adni? Vettem egy motort melyet elvileg Ő készített, szeretnék pár információt megtudni róla.

Köszönöm szépen előre is!

Üdv: Márton


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: pén. aug. 04, 2017 8:12 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 368
Tartózkodási hely: Pest megye
Üdv!

Egy adott motoron több mérést is végezve nagyon úgy néz ki, hogy egy közvetlenül HMS-től vett (tehát nem használt) 272-es tengely alapból rossz, vélhetően az egyik bütyök profil nem sikeredett jóra. Más lehetőség már nemigen maradt.

Volt már valakinek ilyen gondja? Szerintetek mennyi az esélye annak, hogy ezt belátja a gyártó, és bármilyen módon segít? Hátha van itt tapasztalata ebben valakinek. A probléma ott van, hogy általában a "tuning cuccokra nincs garancia" elv az irányadó mindenhol, viszont itt nem arról van szó, hogy egy felpiszkált motor eldurrant a használattól, és garancia ügyben csapkodnám az asztalt (és igazából nem is akarom csapkodni), hanem az új tengely a szimmetria pontra fokolva kompresszióméréssel három egyforma 13 bar-t és egy ~15 bar-t produkál, míg ugyanebben a motorban egy gyári tengely 1-2 tized bar-on belüli eltéréseket hoz, és pont nem az a henger a legmagasabb, amelyik a 272-essel 15 bar-t hoz.

Az előre-hátra fokolást szerintem átléphetjük, mivel nem az abszolút érték a gond, hanem az eltérés, ezen kívül a tömítettség és szelep probléma is kiesik, mert a gyári tengellyel minimális eltérések voltak. A szelephézagok is jók, ráadásul egy dupla ellenőrzés és még finomabb beállítás után sem változott semmit a helyzet.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: pén. aug. 04, 2017 9:36 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Csak egyféle képen tudsz érvelni (mert amit leírtál az alapján nem hisznek Neked amíg be nem vizsgálják ,de arra meg nem lesz lehetőség!) ,ha kiórázod és 2-5 fok közötti értékeket felvéve jelentkezik, nyitási zárási, vagy emelési különbség, akkor nyertél. 3-4 Órás meló és esztergába vagy Hf-ben mérve tudod fokoló tárcsával 2 indikátorral szóval szopás! Én egyet megcsináltam beazonosítás végett soha többet. Egyébként ,ha indokolt minden szó nélkül cseréli. Sajnos előfordulhat ilyen az is lehet ,hogy a bekezdés csúszott el. Hogy derült ki? Mert ez 10% körüli eltérés amit nem veszel észre ,ha jár a motor.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: pén. aug. 04, 2017 3:25 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 368
Tartózkodási hely: Pest megye
Igazából kifejezett baj nincs vele, működik rendesen. Csak amikor az átalakítások után kíváncsiak voltunk a motor állapotára, akkor meglepett erősen ez a 13-15-13-13 bar végnyomás a négy hengerre, és korábbi mérésnél széria tengellyel 14 +/-0.2bar értékek voltak, és kb össze-vissza, nem a 2-es hengernél volt a csúcs.

Ezzel csak az a bajom, hogy ha jól sejtem, az előgyújtás optimalizálása tekintetében az az egy henger hamarabb fog csörögni, így visszább kell vennem mindent. Sem az ECU-m nem lett felkészítve arra, hogy hengerenkénti egyedi előgyújtás-időzítést alkalmazzak, sem pedig szerencsésnek nem tartanám. Legyen mindenki egyforma.

Aztán lehet, hogy nincs igazam, és baromira nem számít.. Sajnos azt nem tudom kimutatni, hogy ha csörgés volt, az melyik hengernél következett be.

Kimérni így manuálisan biztos nem szeretném.. valószínűleg nem is fogom.
És azt is tudom, hogy ok se, ha odavinném :)
Gépesített módon sem hiszem, hogy ki tudnám mérni, de azon még gondolkozom... :D
Sajnos kis saját mérési hiba már elviheti az esetleg valójában egyforma bütykök kimérését...

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: pén. aug. 04, 2017 7:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
A következőt javaslom ,(hogy ne csak megint elbeszéljünk egymás mellett). Menj ki hozzájuk és mondd el Péternek ,hogy mi a nagy büdös szarság van, mi az aggodalmad és főleg hogy szeretsz precízen dolgozni és ez nem fér bele. Én kérnék egy másik tengelyt (ha kell letenném a kauciót) befűzném és ki próbálnám. Szerintem ez járható ,ha a másik új szerű állapotban van. Ennél egyszerűbb hiba kizárást nem tudok. Utána lehet tovább lépni.... de én már vittem vissza tengelyt és nem volt gond a cserével miután két prizma között lefogatva mutattam mekkorát üt.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: pén. aug. 04, 2017 10:14 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Nalam is hasonlo a gond Niva tengellyel. 2 barral tobb az egyik hengerbe mint a tobbibe. Tehat ez nemcsak tuning tengely problema. Valszeg ha sz@r a gyari amibol keszul akkor a koszorult is olyan lesz.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 05, 2017 10:01 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Kizárt ,hogy a gyári tengely hibás legyen! A köszörültnek semmi köze a gyári bekezdésekhez, mesterdarab átmásol és kész. Vagy és itt lehet hibázni csak két "bütyök" van meg és manuálisan állítják be a következő pozícióját.
Off Csakhogy haladjunk. Az új HF-ekben nem cserélhető a veztengely! Egy combó az egész! Befogják egy célszerszámba a bütyköket, valószínűleg melegítik majd betolják a tengelyt és a zsugorkötés alakul ki. Utána se ki se be, megbonthatatlan.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: pén. aug. 18, 2017 10:31 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 368
Tartózkodási hely: Pest megye
Próbából be lett téve a Niva tengely. Ugyan hidegen lett megmérve, de beállított hézagokkal.

#1: 17.25 bar
#2: 17.75 bar
#3: 17.75 bar
#4: 17.75 bar

Ehhez képest az eddigi felállás a HMS272-vel szintén beállított hézagokkal, de melegen.

#1: 13.00 bar
#2: 15.00 bar -> probléma
#3: 13.00 bar
#4: 13.25 bar

Úgyhogy, ez a tengely úgy "csálé", ahogy van.
Emlékszem egy régi képre, ahol egy srác (OZ) diót tör egy satun egy HMS316-tal.
Egyelőre úgy néz ki, nálunk is ez a perspektíva, csak kisebb a tengely. Egyelőre nem tudom a folytatást, majd valahogy lesz.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 21, 2017 9:49 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Vidd vissza ez elég érv!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 07, 2017 1:55 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 368
Tartózkodási hely: Pest megye
Ma sikerült eljutni odáig, hogy visszavittem a tengelyt. Egyelőre pozitívan áll hozzá, én is teljesen korrektül vittem be a cuccot.

Ami már most kiderült, hogy a 2-es és 3-as hengerek közti csapágyfelületnek van 0.15mm radiális ütése, a 3-4-nél lévőnek "csak" 0.12mm. Emlékszem rá, hogy amikor megkaptam a tengelyt, és először betettük a házba, nagyon passzosan lehetett a helyére tolni és forgatni sem volt olyan könnyű, hiába raktuk össze megolajozva. Az összes többi tengely, amit ugyanabba a házba belepróbáltunk inkább kotyogott egy picit (ami egyébként egy bizonyos szintig normális). Akkor most már tudni lehet, hogy miért. Szerencsére még most is passzos a házban, úgyhogy nem koptatta még ki.

Azt mondta, hogy először kiegyengeti, aztán megnézi a bütyköket. De az alapkör is szarnak tűnik, mert a bütyökmentes részen is ingadozik az indikátor mutatója, és az az egyengetés után sem fog szerintem megjavulni.

Én azt látom, hogy ebből cseretengely lesz, kizártnak tartom, hogy normális bütyköket lehet ebből még kihozni. De majd kiderül, remélem 1-2 nap, és a végére érünk. Persze utána jön még, hogy vissza a motorba, és mérés. De valaminek a tengellyel kell lennie, és ezek után már nagyjából biztos is vagyok benne, de már semmit sem merek kijelenteni előre.

És közben volt még egy humor... Véletlenül észrevettük, hogy a himbák közül az egyik (pont a 2-es hengernél) picit furcsa. Levett tengelyházzal felülről nézve a sort az egyik rövidebbnek tűnt, az alulról bemunkált gömbfészek mintha a himba hátához közelebb lett volna, mint a többin. Megörültünk neki, azt hittük, talán van valami köze a dologhoz. Kapott egy másik himbát ahelyett, de semmi különbség nem volt, ugyan azt mértük (ez a próba okozott kb egy hét "halogatást", felesleges volt). Végül is nagyjából logikus is, mert az áttétel ezzel nem változik, a hézag beállításával pedig a bütyök ugyan ott kezdi el elérni a himba hátát, az ívesség másik helyére kerülése miatti ezredek meg nem fognak 2bar különbséget okozni.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: pén. szept. 08, 2017 10:06 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Szinte mindegyik üt az indukciós edzés után! Az egyengetés egy külön művészet (és vagy egyszer ellesed hogy csinálják vagy soha nem tudod meg ,mert mindenki hallgat róla). Ezért nem edzik Gaálák a tengelyt! A vadonat új átköszörült Samara tengelyem pont így ütött mire rájöttem ,hogy egyáltalán gyártás hibás lehet kiverte a csapágyazást a HF-ben! Utána forgattam le nála két prizma között indikátorral! Kaptam egy olyat amin ujjnyi bemaródás van a szimeringnél! Azóta a pinyóban pihen (közel negyven ezer Forint volt csak a tengely annak aki csináltatta!) Azt gondolom ,mikor pár száz euróért vadászgépet vesz az ember nagyon drága hobbi a KGST autók hegyezgetése.De ha sikerül :D .......


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: pén. szept. 08, 2017 5:41 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 164
találkoztam már jópár HMS tengellyel, a hőkezelés miatt általában ütnek. Van amelyik jobban van amelyik kevésbé :D Nálam sosem okozott problémát, bár az én szememet is szúrta azért kicsit. Szerencsére a mostani kisalapkörös 316om teljesen jó, (bár valamennyire ez is biztos üt) de a végnyomásaim egyformák, és szelepállítás után simán van olyan csendes mint egy gyári vezérlés.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: szomb. szept. 09, 2017 11:22 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 368
Tartózkodási hely: Pest megye
Nyilván nem mindegy, mennyi az az ütés. Azért 0.15mm elég durva. Azt mondta, hogy ellenőrzés után mennek ki az alkatrészek, és ő nem érti, ilyen hogy mehetett ki.

Egyébként, az egy dolog, hogy ha köszörüléssel végzik a a bütyökprofil módosítását, ami egy nem alakadó, hanem felületadó megmunkálás. Ez élből nem szakszerű, de a fő gond nem itt van. Az edzés a felületi keménység (kopásállóság) elérése érdekében történik. Ehhez persze egy olyan kiinduló anyag kell, amit van értelme edzeni (széntartalom és egyéb ötvözők már jelen vannak, és a hő hatására beedződik az anyag, vagy épp olyan közegben végzik a hőkezelést, hogy bediffundáljon). Azt, hogy a tengely olyan anyagból van-e, azt konkrétan nem tudom. Viszont, a helyes sorrend úgy van, hogy edzés, és köszörülés, ez pedig a csapágyak és a bütykök megfelelő felületminősége miatt szükséges (és gyárilag is ezért köszörülik így). Nem pedig az, hogy egy alapból nem alakadó megmunkálásra való köszörülési eljárással csinálnak egy módosított bütyökprofilt, ami részint edzetlen részeket is "kihoz" felszínre az anyagból, majd ezt indukciós hevítéssel megpróbálják visszaedzeni. Amúgy, az indukciós edzésnek pont az lehetne a lényege, hogy csak egy jól behatárolható vastagságig edződjön be az anyag, és egy "lágy" átmenettel térjen át a kemény mátrixból az alapmátrixba. Ez azt eredményezi, hogy mivel nem egy éles határ van az edzett és nem edzett anyagrészek közt, ezért nem fognak leválni ridegre keményedett darabok. Az viszont biztos, hogy ha egy ilyen eljárás során elvetemedik a darab, akkor vagy nem jól végzik az edzést, vagy el kéne gondolkozni azon, hogy edzés után újraköszörüljék az egészet. Ez persze azzal is járna, hogy a csapágyak átmérője csökkenne, továbbá azzal is, hogy az első köszörülés csak egy "nagyolás" volna, és a végső pontos profil "érintő" köszörülését az edzés után végzik.

Ami viszont biztos, hogy gyári tengelyt szorulni még nem láttam házban, tehát én gyárilag deformált tengellyel még nem találkoztam. Továbbmegyek, sem egy régi 296-os, sem pedig a pirosomban lévő 316-os nem lehetett ilyen ferde, mint ez, mert azok mind könnyen forogtak a házban. Úgyhogy, ez a 272-es biztos túllépi azt a görbeségi határt, ami már problémát jelent. Ez viszont egy probléma. A bütykök hibája már a következő, amiről viszont még nem tudni semmit, mert pénteken nem hívott vissza, hogy jutott-e valamire, valószínűleg nem foglalkozott vele. Hétfőn hívom, remélem nem dobta sarokba, szeretnék most már túllépni ezen az egészen.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: vas. szept. 10, 2017 9:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2604
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Én pont szerdán hoztam tőle egy 272-es tengelyt... Remélem nem a tiédet adta ide. Sajnos most nem tudom ellenőrizni. De első dolgom lesz hogy bepróbálom egy házba ha végre otthon leszek!

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 11, 2017 8:40 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 368
Tartózkodási hely: Pest megye
:D

Neem, csütörtökön adtam neki oda, dél körül. Viszont akkor te vitted el az utolsót! Grr! :) (csakviccelek)

Mindenképp nézd meg, gondolom prizmán (vagy valami vele egyenértékű dolgon) megforgatni nem tudod és közben indikátorral mérni. (én se tudom otthon)

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 11, 2017 9:43 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2604
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Hát bepróbálom a házba..., aztán ha valami nem ok, akkor keresek helyet ahol ki lehet mérni.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 14, 2017 5:41 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 368
Tartózkodási hely: Pest megye
No, kaptam egy másik tengelyt. Elismerte, hogy a 2-es hengernél a kipufogóbütyöknél alapkör hiba volt (így fogalmazott konkrétan).
Ez a tengely hamarosan be lesz építve, remélem nem lesz ezzel is baj, hamarosan kiderül és megosztom a végeredményt. Erre a tengelyre azt mondta, hogy ez nem üthet (gondolom megnézte), a bütyköket meg csak nem rontják el két nekem szánt darabon, bár amilyen szerencsém szokott lenni...

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: pén. okt. 06, 2017 2:46 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 368
Tartózkodási hely: Pest megye
No, egyelőre úgy néz ki, hogy a cserébe kapott HMS272 tengely jó lesz. Ez nem szorul a házban... :)

Most a 3-as hengernél a legmagasabb a nyomás, 1-es hengernél a legkisebb, de összességében 1bar-on belül van a legnagyobb-legkisebb eltérés. Ezt már némiképp motorkopásnak is be lehetne tudni, mert már nem új (felújítás óta 130e km, de pl. se nem füstöl, se nem eszi az olajat, de az sem minden). Amúgy, a széria tengelyes mérésnél is az 1-es henger volt a leggyengébb, és most miatta 1bar a legnagyobb eltérés, mert amúgy a 2-3-4 hengerek maximális eltérése 0.25bar. Nagyjából úgy kell elképzelni, hogy 1-es henger 13bar, 2-3-4 pedig max 14bar, min 13.75bar. Ezt már elfogadjuk.

Egyébiránt, próbáltuk az olajbespriccelős bulit az 1-es henger növelésére (hátha kopás), és ellenpróba gyanánt a többi hengerbe is tettünk, de mindegyiknél egyformán kb 0.5bar-ral növelte a végnyomást, tehát az 1-es hengernél sem kopás miatti eltérés van, hanem egész egyszerűen anno, amikor összerakták a motort, nem foglalkoztak az égésterek egyformára hozásával (bár kértük..). Eleve abból indulok ki, hogy -5mm-re zsugorított hajtókarok, amiből a 4 biztos nem sikerül egyformára. Ezen esetleg segíthettek volna azzal, hogy a fennmaradó -2mm dugattyú esztergálás által a hajtókar eltéréseket kompenzálják, a méretet pontosan lemérve és azt a 2mm-t a mérés alapján egyenként módosítva. De biztos vagyok benne, hogy ez nem történt meg. És csak úgy poénból kiszámoltam, hogy 0.1mm-nyi "hiba" a dugattyú felső holtponti pozíciójában 0.5cm3 káros tér eltérést okoz, vagy növel, vagy csökkent attól függően, hogy alá-, vagy fölé jár a többihez képest. Szóval, 79.8mm-es furat, ami 7.98cm, ennek a felülete A = D*D*pi/4 = 50.014cm2, a feltételezett (szemmel észre sem vehető) magasság hiba h = 0.1mm = 0.01cm, a térfogat pedig V = A * h = 50*0.01 = 0.5cm3. Csak a miheztartás végett, a bespriccelt olaj a tömítettség tesztelésekor a fecskendőben 0.5cm3 volt. Ez alapján egy ekkora káros tér eltérés már simán okoz néhány tized bar (de akár 0.5bar) eltérést, és az a 0.1mm mégis ki a francnak tűnik fel "ránézésre".

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: vas. máj. 27, 2018 3:20 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 368
Tartózkodási hely: Pest megye
Üdv!

Azért ide írom a kérdést, mert nem látok külön hajtáslánccal kapcsolatos témakört, legalábbis, kifejezetten difivel foglalkozót.

Előfordult már bárkivel, akinek hátsókerekes ladája van és lehetőleg a leghosszabb (3.9) áttétellel van szerelve a difije, valamint brutális nyomatéka volt (220-230Nm, turbó), hogy a rózsakerekekbe a féltengely "átfordulgatott" néha? Persze ehhez nem árt egy kis tapadás a keréknél. Óvatosabb gyorsításoknál nincs semmi.

Úgy esett, hogy amióta jófajta, viszonylag széles nyári gumijaim vannak, némelyik durva elindulásnál, vagy erőteljesebb rágyorsításnál berecsegett hátul, elég mocskos hanggal. Alapból sejthető volt, hogy ez hídon belüli hang, de sajnos egyértelmű bizonyítást nem nyert. Féltengelyeket kivettem, difi is kikerült. Az egyik féltengely bordáin látható pár apróbb sérülés, és kopottabbnak is látszik, de "darálás" nyomot nem találtam. Minden más teljesen ép, főáttétel és a bolygómű is.

Létezik, hogy rugalmas "tágulás" közepette át tud ugrani a bordákban a féltengely? Igazából, el tudom képzelni, csak kíváncsi lennék, járt-e már valaki így, nagy nyomatékú motorral.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: kedd máj. 29, 2018 4:13 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 164
Szia! Ez megint egy jópofa probléma :D Nem jellemző hogy átugrik a féltengely, inkább megcsavarodik vagy eltörik a tövénél. Ha kell, van gyári új bolygóművem, kis fogaskerekekkel hézagolva (Sper ment a helyére), írj rám Fb-n ha kell. ha már sérült a féltengely én kicserélném, Becseinél van gyári új, nálam jól szolgál, bár 200nm nyomatékom nincs azért :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: szer. máj. 30, 2018 9:39 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Bar nem difi de a nagytengelyes motorral egy bizonyos nyomatek folott a gyari valto "szetkapcsolt". Tehat se elore, s hatra, se semmi. Ilyenkor kiszaltam, mozgattam elore hatra, beultem, kuplungoltam es parszor ezt megismetelve helyre ugrott azt ment tovabb. A sport tengellyel is jelentosen no a nyomatek 4000-tol. Ez pedig eleg hamar elkezdte szetszedegetni a hajtaslancot.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: pén. jún. 01, 2018 9:01 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Alec! Visszaolvastam amit a kéregedzésről írtál (most jutottam idáig :oops: ),hogy mennyire nem egyszerű bizonyítja ,hogy olyan gyártók is hibáznak mint a PSA pedig itt a futásteljesítmény és a megbízhatóság volt a fő irány! Az egyhatos dupla tengelyes HDI vagy TDCI kinek hogy tetszik egy olyan problémával küzd ,hogy 200000 km alatt a bütyöknél kitöredeznek darabok a kéreg edzett felületből! A dolog pikantériája ,hogy görgős himbák emelnek hidrotőkén keresztül! Sajnos a tuning tengelyek nagy többsége olyan mint a kígyó és a Ladánál "csak" a ház bánja ,de ahol integrált ott ha mérés nélkül hiszel dobhatod a Hf-et.
Szeretnék kérdezni tőletek!
Adva van ez a motor amit összeraktam 3 éve és egy métert nem mozdult.Szintbe járnak a dugok, a Hf talán egy-két tizeddel van a gyári alatt és láttátok a képeket fel van túrva egy kicsit. A lényeg 1,8mm hf tömítéssel is 14 felett van a mért kompresszió hidegen!!! és félek ,hogy szét fogja törni a gyűrűket és vagy kinyomja a tömítést. Mi történne ha belehánynék egy 272 fokos tengelyt, ugye ez utcai és használható Viszont Pál invartos dugókkal van összerakva és ennek kb 5 mm az égéstér felé mért vastagsága (síktetős), mivel majdnem 2 mili lett lekapva a blokkból, aggódom ,hogy kovácsműhelyt csinálok! Konkrétan mértétek ,hogy a hf síkjából kilóg valamelyik szelep vagy még alatta van ezzel a tengellyel? Arra gondoltam kapna egy 1,2 mm vastag tömítést és 2milit zsebelnék ez így 3,2 lenne ha nem éri el a szelep a síkot és ez némi biztosíték ellibbenés esetére a KV meg vastagon elég lenne ehhez a tengelyhez minimális előgyújtás emelés pár századdal nagyobb alapjárati fúvóka a max gyújtásból meg kb hasra 5 fok visszavéve és gyári üzemi fuvókával is szólnia kéne a dinamikus plusz töltés meg a nagyobb Kv miatt. Szóval ez az elképzelés a pince motorral! Járható? Ja és mennyiért köszörülik most át a tengelyt?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: pén. jún. 01, 2018 4:23 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 164
14bar végnyomás az még egészséges szerintem. Gyári jó motorok 11-12 bart szoktak tudni, ezt figyelembevéve 95ös benzinnel működnie kéne rendesen. Tapasztalataim szerint egy jól összerakott motor melegen nagyjából ugyanazokat a végnyomásokat tudja mint hidegen.
Kár az 1,8 vastag tömítés, így squish nem nagyon van. Bár gyári 1.5 motoroknál sem, mivel jócskán alájár a dugattyú.
Érdekesség, hogy szíjas motorokat rossz gyujtás beállítással sem nagyon lehet becsörgetni, ellentétben az 1.5 motorok tudnak csilingelni redesen rossz gyujtásbeállítással. Szerintem a squish miatt van, mivel az 1.3 motorok szintbe járnak, így a hengerfejtől kb 1 milire vannak a dugattyúk FHP-ban.
1.5 motornál meg ugye alájár 1,8-2 milit, +még a hengerfejtömítés vastagsága, így FHPban nemsok turbulencia keletkezik.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 04, 2018 8:44 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Le kell esztergalni a dugattyu tetobol 1 milit osszerakni azt viszlat. 14 bar mar eros foleg 95-os benzinhen a roosulyos szarral.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: kedd jún. 12, 2018 4:15 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 164
Képriport, 79-es furatú fordított N-es 2103 blokkról (kibelezve szó szerint)
Kép
Kép
Kép

Valami legenda szerint ezeket 82-ig lehet fúrni, hát nehezen tudnám elképzelni :D a falvastagság mindössze 2,5 mili!
Közeledve a blokk teteje felé, húsosodik, ott már kemény 3,3milit mértem. Az anyag könnyen törik, ami nem meglepő. Viszont nagyon könnyen deformálódik, amire nem számítottam. Gyakorlatilag nem nyeri vissza az alakját kisebb hajlításra (ezt a kivágott hengerfal darabján nézegettem).

Terveződik az új motor (vagy új dili). Mint inferno, én is a hüvelyezés mellett döntöttem. Nem kis feladat kivitelezni úgy hogy elég erős maradjon a blokk, netán valami támasztást kapjon a hüvely felől.
Egyenlőre úgy nézki hogy a mai kapható alacsony kompressziómagassággal rendelkező dugattykkal egy alacsony blokk jobb volna, 84es főtengellyel párosítva, gyári hajtókarral..


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: szer. jún. 20, 2018 9:01 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Nem, az N-es a legvacakabb, lemezgrafitos, 80-as évek vége blokk.
A, B rémlik gömbgrafitos blokknak, azokat jobb fúrni.
Vagy Niva, nem olyan drágák már azok sem, mint voltak valaha.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 21, 2018 2:14 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Szerintem tok mindegy. A fal vastagsaga nem a gomb vagy lemezgrafitos tehnologian mulik. 03-as blokkot nem lehet 82-re furni. 79-est is rizikos muvelet. Vagy huvelyezes vagy javito meret esetleg niva blokk. A tobbi csak idozitett bomba. A jelenlegi vilagban egy motor felujitas tul draga hogy az ember 50-80 ezrenkent motort csereljen kemeny 100ccm-ert meg 2 loeroert.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 23, 2018 10:53 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1439
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
A jelenlegi világban a Lada túl drága! Ez nem utcai autó hanem retró műemlék (nyílván egy szép ezerkettes nagyobb kincs mint egy odahányt Mona Lisa) Ha elkezded tuningolni az első percben el kell dönteni, hogy majomra volt pénzem vagy banánt is tudok venni neki!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 23, 2018 7:44 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
En hasznalom sokat. Nem draga legalabbis nekem ahhoz kepest, hogy a masikra mennyit kell kolteni. Csak egy rohadt lambda szonda 70 ezer. Bontottan meg evente cseres. Es ez csak egy a horribilis koltsegekbol. A veserlest hagyni kell beken, ahogy a gyarban megalmodtak, valamint a furassal nem kell elszallni. Aki meg tud elegedni azzal, hogy 130-al siman mindenfele gond nelkul lehet haladni annak jo. Aki 200-al akarja tolni annak ott a McLaren F1, Ferrari Enzo, Konigsegg, stb. Problema mentes 20 eves auto sincs, ezek meg mar a 40-hez kozelitenek. Az az igazsag, hogy uj auto kell. Onnantol kezdve nyugodt az eler 6-7 evig.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 18, 2018 9:41 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Helosztok.
Tudok esetleg valamilyen 79 es dugattyút ami modernebb kialakítású a gyárinál, és stimmel a furatba? Bár elég esélytelen, alacsony is szóbajöhet, akkor megy bele a 80as főtengely :) Gondolok itt gyűrűvastagságokra, hosszra tömegre. Úgynézki lesz egy zsírpapíros vadonásúj 011 blokkom.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 18, 2018 6:30 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 16, 2008 11:56 am
Hozzászólások: 442
Tartózkodási hely: Budapest, Hajdú-Bihar megye
TPT Harkov gyárt alacsony zsugorhoz való dugattyút, fészbukos csoportban hirdette is valaki. Egész olcsó, a minőséget meg hozzáképzeled :)
https://www.youtube.com/watch?v=AzdiKPWbatE

_________________
Lada 2107 1500L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Vegyes tuning kérdések
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 18, 2018 6:49 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 281
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Köszi, ezt ismerem, de állítólag szar. Toyota 1zz-fe dugattyút nézegettem, 79es 20as csapszeg, kell egy milis persely de amúgy jó lenne. Egyik gondom hogy a csapszegeltolásról infóm nincs, másik hogy az olcsóbb motopartsosból nincs 4 készleten. Valószínű gyári lesz a vége, vagy motordetal bevonatos, kialakításra ugyan az a traktordugó ahogy látom. De ha igaz a 30% al kevesebb súrlódási veszteség, azért az előny.


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 6392 hozzászólás ]  Oldal Előző 1124 125 126 127 128

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség