www.zsiguli.hu
http://zsiguli.hu/public/forum/

Vegyes tuning kérdések
http://zsiguli.hu/public/forum/viewtopic.php?f=5&t=44
Oldal: 1 / 128

Szerző:  golics [ szomb. ápr. 09, 2005 12:43 am ]
Hozzászólás témája:  Vegyes tuning kérdések

Van egy 1.6os ladám!Miért van az, hogy egy 1.3 as lada legyorsúl?
A 4 leömlös kipuff rendszer sokat dob a kocsi gyorsulásán?Mennyibe kerül mindennel együtt egy ilyen? :oops:

Szerző:  Dr.Tápfesz [ szomb. ápr. 09, 2005 7:49 am ]
Hozzászólás témája: 

A problémád nem a kipufogó rendszer tuningjával orvosolható. Rengeteg dolog kell hogy jolmennyjen az auto. Elöször nézd át a gyujtás+karburátor rendszered legyen beállítva a legjobbra a folytásokat lehetõleg hanyagold. A kipuf rendszer ugy 11Le körül dob az aut teljesítményén legalábbis azt olvastam valahol :)

Szerző:  Fibo [ szomb. ápr. 09, 2005 10:47 am ]
Hozzászólás témája: 

Hát azért 11LE kicsit irreálisan hangzik szerintem.

Szerző:  Dr.Tápfesz [ szomb. ápr. 09, 2005 11:57 am ]
Hozzászólás témája: 

Sajnos már nemtalálom azt a cikket a zsiguli.hu-n Koppány rendszerrel 50 es 4-1 es leömlõ + hátsó dob max 11Le -t dob az auton .

Szerző:  Foximaxi [ szomb. ápr. 09, 2005 12:03 pm ]
Hozzászólás témája: 

Dr.Tápfesz írta:
Sajnos már nemtalálom azt a cikket a zsiguli.hu-n Koppány rendszerrel 50 es 4-1 es leömlõ + hátsó dob max 11Le -t dob az auton .


Ja 4-1, azért a fonottkalács sokat dob! Meg az 50es az ideális méret a széria motorhoz (mondjuk nem tudom minek 4-1es leömlõ egy széria motorhoz), nem túl kicsi az átmérõ = nincs fojtás, nem túl nagy = nem hül ki a gáz, tehát pont ideális. meg a hátsó dob sem csapdás megoldású, hanem perforált csõ tehát nincs semmi a gáz útjában. Ergo nem kell a motornak a kifugosába energiát fektetnie, és valószínûleg ettõl szabadul fel az a 11 LE.

Egyébként milyen az a koppány rendszer? :?

Szerző:  topdon_2108 [ csüt. ápr. 14, 2005 12:07 pm ]
Hozzászólás témája: 

A 11 Le talán reálisan hangzik egy komplett rendszertõl, ha hangolt, és 1 dobos (Pl.: Proex vagy Janó) . A Koppány egész jó, sok lada rohangál olyannal.


De széria autóhoz szerintem is felesleges a leömlõ.

Ha széria atóból akarsz valamit csinálni(legyorusl az 1.3-as), a motor megbontása nélkül, akkor:

- nyitott légszûrõház (lásd http://www.zsiguli.hu )
- 50 es rendszer (10 - 11 % körül), vagy csak egy sportdob (az csak max 2 - 4 %)
- jól beállított gyújtás, és karbi (NAGYON FONTOS!)

Szerző:  hp [ csüt. ápr. 14, 2005 5:14 pm ]
Hozzászólás témája:  leomlo

hello

kis adalek kipufogo leomlo temaban.
en is gondolkoztam nemreg, hogy ha mar ugyis veszek uj rendszert, akkor kellene hozza egy 4-2-1 leomlo is. elkezdtem laikuskent utanaolvasgatni, vegul arra a kovetkeztetesre jutottam, hogy egyetlen elonye lenne: a jobb hutes (a forro gazokat gyorsabban elvezeti, mint a szeria ontottvas gyujtocso).
alapvetoen 3 tipus van (soros 4 hengeres motor): 4-1, 4-2-1 360 fokos, 4-2-1 180 fokos. a 360 fokos azt jelenti, hogy az egymashoz kepest 360 fokban - azaz egyutt - jaro hengerek kapcsolodnak ossze eloszor, 180 fokosnal pedig ertelemszeruen az ellentetes iranyba mozgok.
4-1-el lehet a legmagasabb fordulatra hangolni (>=7-8000), utana kovetkezik a 360 fokos 4-2-1, majd a 180 fokos kinalja a legalacsonyabb fordulatszamu tartomanyt (gondolom ezert lattam ilyet v8-as motorokon). utobbiakkal lehet egyenletesebb nyomatekgorbet elerni, a 4-1 mar eleg jeletos veszteseggel jar alacsony fordulaton.
az egyik neves kipufogo-keszito ugy nyilatkozik, hogy o a 4-2-1-et kedveli, mert sokkal tobb valtoztathato parametere van, igy a rendszer jobban a motorhoz hangolhato. rola az elso linken olvashattok. azt irja, hogy nagyon fontos parameter a gyujtocso atmeroje (4-1), az optimalisnal nagyobb meret is nem elhanyagolhato teljesitmenyveszteseget okoz. ennek a szakasznak az alakja is szamit, ezert egy adott rendszerhez tobb rovid, konfuzor-diffuzor parost tartalmazo, kulonbozo meretekkel rendelkezo csodarabot gyartanak, es mindegyikkel megmerik a motort (kep az 1. link kb. 30%-anal jobb oldalon - aft of the collector). finomhangolasra nagyon jo.
ennyi jutott most eszembe. az esetleges pontatlansagokert elnezest kerek, mert kb. 1-2 hete olvastam az irasokat. korrekciot, es szakerto emberek kiegesziteset szivesen fogadom, de szerintem masok is. :)
szoval az elso cikk elolvasasa utan dontottem ugy, hogy nem veszek 4-2-1-et.

kapcsolodo linkek (angol):
http://www.popularhotrodding.com/tech/0310phr_burns/
http://www.nsxprime.com/FAQ/Miscellaneo ... theory.htm
http://www.sportcompactcarweb.com/tech/ ... ssbbpart2/

udv,
hp

Szerző:  SPI [ hétf. máj. 09, 2005 9:27 pm ]
Hozzászólás témája: 

Sziasztok!

Nem akartam új tpoicot nyitni, azért ide írom.
Az lenne a kérdésem, hogy hol és mikor lesz a következõ nyilvános Lada találkozó, ahova bárki elmehet?
Van egy 21013-as Ladám, ami most lett teljesen felújítva, és szeretnék kimenni egy kicsit "feszíteni" vele. :)
Ami eddig elkészült:
- teljes lakatosmunka (4 sárvédõ, 2 küszöb, taposók, tornyok, stb.)
- ezüstmetál fényezés
- 5 sebességes váltó
- kormánytoldás
- tõcsavarozva
- oldalanként 3cm-es tehermentesítõs pogácsa
- könnyûfémfelni (egyenlõre csak 13")
- új krómalkatrészek (lökhárítók, tükrök, stb.)
- CRX ülések
- akksi a csomagtartóban
- Argenta hátsó stabilizátor
- összes indexbúra fehér (hátsó is!)
- egyedi mûszercsoport (Opelbõl átalakítva)
- világítás berelézve (140/100 W)
- csomagtér kulcslyuk eltüntetve, elektromos nyitás

Nagy hirtelen ennyi, de biztos van 1-2 apróság, amit kifelejtettem.
Ha valaki tud valamit találkozó ügyben, kérem jelezzen, szívesen megmutatnám az autót, meg én is megnéznék párat, mert mindig tanul valamit az ember. :)

Üdv: SPI

Szerző:  Foximaxi [ hétf. máj. 09, 2005 10:29 pm ]
Hozzászólás témája: 

SPI írta:
Az lenne a kérdésem, hogy hol és mikor lesz a következõ nyilvános Lada találkozó, ahova bárki elmehet?
Van egy 21013-as Ladám, ami most lett teljesen felújítva, és szeretnék kimenni egy kicsit "feszíteni" vele. :)

Szia SPI!

Amint lesz valami tali szólunk.
AHogy olvastam a listát csak úgy csorgott a nyálam, igazán döfi kis karikád van hallod e!! Tennél fel róla egy két képet addig is? Epedve várjuk!

ciao Foximaxi

Szerző:  SPI [ kedd máj. 10, 2005 10:02 pm ]
Hozzászólás témája: 

Hello!

Foximaxi: még apró munkálatok vannak, mert múlt pénteken lett fújva, de pár napon belül lesz kép.
Kis segítséget kérek képfelrakás ügyben. Nézegetem, hogyan lehet, mert eddig még nem tettem fel. Lehet, hogy én vagyok a béna,de jól látom, hogy géprõl nem tudok ide képet felrakni?

Üdv: SPI

Szerző:  Foximaxi [ kedd máj. 10, 2005 10:44 pm ]
Hozzászólás témája:  képfelrakás

Ahoi,
jól látod. Fel kell tenned egy tárhelyre és onnan linkelni. A teszt topic, avatar vagy másik részében leírtam, hogy hogyan kell belinkelni ide egy képet. Keresd meg ha nem menne esetleg.

Szerző:  Dugó [ vas. jún. 05, 2005 1:26 pm ]
Hozzászólás témája:  2105 5-ös váltó

Sziasztok!

Van egy 2101-es ladám, amihez vettem egy 2105-öst 1500-ös 5-ös váltóval.
Beraktam az 1200-esbe az 5-ös váltót és 4.-5. köszött alig hallható a külömbség. Ez természetes?
Azt vártam, hogy sokkal jobb lesz, de nem. kb ugyan úgy gyorsul, nem eszik kevesebbet és azt érzem, hogy negyedikbõl szintén majdnem negyedikbe váltok.
Miért van ez?
Lehet orvosolni váltó csere nélkül?
Ha lehet mailben is válaszoljatok!
Elõre is köszönök minden infót!
Berci

Szerző:  Mike [ szer. jún. 08, 2005 10:14 pm ]
Hozzászólás témája: 

Üdvözlet!

Jelenleg egy sportos Lada építésén gondolkodom, ami talán idõvel átalakulna versenyautóvá. Igazából végignyálaztam az összes tuning oldalt, de sehol nincs szó konkrétan árakról.

Nem tudok dönteni, a 2105 és 2107 között. Ha van valakinek összahasonlítási alapja, hogy melyik mociból lehet olcsóbban, vagy megbízhatóbban ugyanazt a teljesítményt kihozni, az jó lenne. Kezdetnek nem akarok bivaly versenyautót, csak egy jó csapatós vasat.

Elõre is THNX

Szerző:  Pavel [ szer. jún. 08, 2005 10:26 pm ]
Hozzászólás témája: 

Mivel a 2107 200köbcentivel nagyobb, ha az alap motort akarod tuningolni, mindenképp jobb választás.

Szerző:  Volga [ csüt. jún. 09, 2005 7:17 am ]
Hozzászólás témája: 

Mike: Én épp most adtam be a vasat egy apróbb izmosításra, le is írom neked, hogy mi mennyi munkadíjastól együtt:

A kiindulási alap egy 21043-as kombi, 1500-ös motorral.

- Felfúrás 1.6-ra
- Hengerfej síkolás, polírozás mindenhol, szelepek polírozása
- Sürítés megnövelése (ezután már csak 98-assal mehetek)
- Mahle dugók
- Könnyített,polírozott, grammozott hajtókarok
- Acél lendkerék
- 296-os vezérmûtengely
- Festés, beállítás, egyéb apró dolgok
- Ja és a motor ki/beszerelése, beüzemelése

ez így együtt 250k, ami szerintem reális, legalábbis olcsóbbat nem találtam

Ezen felül még veszek egy végig 50-es kipufogórendszert is, de azt még meg kell beszélnem mennyi Janóéknál.

Szerző:  Dr.Tápfesz [ csüt. jún. 09, 2005 8:50 am ]
Hozzászólás témája: 

Ebböl 100 a munkadíj legalább.

Szerző:  Volga [ csüt. jún. 09, 2005 10:03 am ]
Hozzászólás témája: 

Na igen, de ez azért van, mert nincs esztergám, marógépem, köszörûm, stb stb stb. Ja és mûhelyem se. Ezzel nem tudok mit csinálni...

Szerző:  Mike [ csüt. jún. 09, 2005 10:47 am ]
Hozzászólás témája: 

Ez emberinek tûnik elsõ szösszenetre. Gondolom a 2105 drágább lenne a zsugorítás miatt, nem? Köszi

Ha van valakinek árinfója, szívesen venném.

Szerző:  Dr.Tápfesz [ csüt. jún. 09, 2005 10:57 am ]
Hozzászólás témája: 

2105 be van 2105 ös szíjas (1300) meg 2103 as láncos(1500) as motor :)

Szerző:  Mike [ csüt. jún. 09, 2005 11:05 am ]
Hozzászólás témája: 

1300-as szíjasra gondoltam.

Valahogy nekem az 1500-ös faragása megbízhatóbbnak és olcsóbbnak tûnik. A zsugorosokról azt hallottam, hogy pörgõsebbek, ebbõl kiindulva jobban is kopnak, nem?

Most csak hangosan gondolkodtam, túl sok tapasztalatom nincs Ladával ... még :D .

Szerző:  Fibo [ csüt. jún. 09, 2005 11:10 am ]
Hozzászólás témája: 

Hello!
Nekem most volt egy 1700as zsugorom, ami 1.3as szijjas blokkból lett építve.Nagyon jól ment,csak sajnos elszakadt benne a hajtókar,és kicsit leírta az egész motort.Én még most sem tartom rossz megoldásnak,bár most már Nivablokkból építkezek.

Szerző:  eszgyé [ csüt. jún. 09, 2005 11:15 am ]
Hozzászólás témája: 

Mike írta:
A zsugorosokról azt hallottam, hogy pörgõsebbek, ebbõl kiindulva jobban is kopnak, nem?


Nemigen. Azaz nem és igen.
Ez itt a zsiguli.hu fóruma. Van neki honlapja is. Lehet olvasni.
Nesztek egy link.
http://www.zsiguli.hu/tuning/tuning_zsugor_hibai.html

Szerző:  Dr.Tápfesz [ csüt. jún. 09, 2005 3:26 pm ]
Hozzászólás témája: 

Zsigulinál a max fordulatszámot a motorba elhelyezett súlyok határozzák meg: dugó,hajtókar,fõtengely,lendkerék. ;) Ha ezek könnyûek akkor magas fordulatszám ahhoz hogy könnyû legyel anyagot kell elvenni ezekböl . Mihelyt elveszed az anyagot gyengíted. Mivel gyengíted ezért gyengébb így hamarabban törik , kopik stb.
Tehát a végképlet: Magasforduatszám=rövid élettartammal :)

Szerző:  Boci2108 [ szomb. jún. 25, 2005 9:50 am ]
Hozzászólás témája: 

csumi.van közöttetek olyan okos ember aki megtudja nekem mondani h miért nem megy jól a gép ha elvileg minden redben van?(jó a kompresszió(14bar)elvileg jók a beállitások is.(+12fok gyujtás)+0.025 el nagyobb fõfúvóka.sikolt hengerfej.új szelepek.és minden klappol .pörgös csak erõtlennek tûnik.és 10L fogyaszt vegyesen ami lehetne kevesebb is.
mit nézzek meg?

Szerző:  Foximaxi [ szomb. jún. 25, 2005 12:18 pm ]
Hozzászólás témája: 

Én megmondom miért nem megy jól.
Boci2108 (LED-es hátsó lámpa topicba) írta:
úgylátszik nem birja a 215/40 16-ot 8)

Szerintem... :D

Szerző:  Boci2108 [ szomb. jún. 25, 2005 4:08 pm ]
Hozzászólás témája: 

akkor elmondanám h fateromnak ugyanijen samarája van (1.3, 4seb)csak az csõ széria.110.000Km van benne és nagyon megkimélt vas.nem pörgeti a motort.nincs túlforgatva.csak állandóan votat de mindegy.
naszóval elõször a fateréra tettem fel a kereket és kicsit tényleg szarabbul gyorsult de még úgyis megvolt az 1.6-os astra 3.végéig.
meg tudom h a két kocsi között sok különbség van.
a sajátom nem megy úgy mint fateré.régen azzal racingoltam és meglepõen jól ment ezért szerettem bele a Lada-ba.
de most kezdek kiábrándulni ha ez így megy tovább...

Szerző:  Boci2108 [ szomb. jún. 25, 2005 4:15 pm ]
Hozzászólás témája: 

viszonyitásként:
a fateré enyhe lejtõn 3 személlyel, félig pakolt csomagtartóval,lehúzott ablakkal 190Km/h a vége!!!(nem ----!!!)
az enyém ugyanitt egyedül 155Km/h

a fareté kettesben üveghang 115Km/h
az enyém max amit bir:kb 90Km/h
szerintem ez elég nagy külömbség........ :oops:

Szerző:  Lacuss [ vas. jún. 26, 2005 3:40 am ]
Hozzászólás témája: 

del.

Szerző:  Boci2108 [ vas. jún. 26, 2005 11:30 am ]
Hozzászólás témája: 

háát.szerintem egy jó állapotú 1.3-as 4seb teljesen széria sam motor simán erõltetés nélkül megy 165-öt gond nélkül sik úton és itt még nem is érzékeny annyira a súlyra.ez a tapasztalat.

Szerző:  golics [ csüt. júl. 14, 2005 11:09 pm ]
Hozzászólás témája:  hülyeség

Hülye kérdés!:Haveromnak 1.6 os sima ladája van, és versenyzett egy 1.3 as szuzuki swifttel.A swift rávert 200métert lehetséges ez??Egy 1.6 os ladának hogyan kell menni?Tudom hülye kérdés

Szerző:  Pavel [ pén. júl. 15, 2005 7:21 am ]
Hozzászólás témája: 

A Swift könnyû autó, és a tévhittel ellentétben baromi jól megy. (Nekem is van :)

Szerző:  Andrzei [ pén. júl. 15, 2005 9:51 am ]
Hozzászólás témája: 

Meg nagyon pörgõs kis mocija van, de azért én a minap letoltam egyet a lámpánál. Igaz az én motorom nem teljesen gyári. 8)
De Pavelnek igaza van a Suzukiknak jó motorja van, és nagyon megy.

Szerző:  HegeGabi [ pén. júl. 15, 2005 10:00 am ]
Hozzászólás témája: 

Andrzei írta:
Suzukiknak jó motorja van, és nagyon megy.


:)
Swift nagyon nagyon
:)

Szerző:  Dr.Tápfesz [ pén. júl. 15, 2005 1:55 pm ]
Hozzászólás témája: 

Azért megy ugy az a szuzuki mert van benne az 1.3 asba hengernként injektor meg 86-87 Le :) És pörög 7e ret.

Szerző:  Pavel [ pén. júl. 15, 2005 3:54 pm ]
Hozzászólás témája: 

Amúgy meglepõ de az új GTI is csak 1.3 lesz, és 115 ló.

Szerző:  Dr.Tápfesz [ pén. júl. 15, 2005 11:29 pm ]
Hozzászólás témája: 

Az injektoré és a 150 bar os benzin spriccé a jövõ persze ezt számítógép vezérléssel 1ütt.

Szerző:  megaymir [ csüt. júl. 21, 2005 9:16 pm ]
Hozzászólás témája: 

Hali! Meg tudná valaki mondani, mit jelent ez?
Motorblokk szám:
21011-1003015-10
Mert ha az, amire gondolok.....

Üdv!

Szerző:  megaymir [ csüt. júl. 21, 2005 9:17 pm ]
Hozzászólás témája: 

jah....
különösen az ötödik karakterre lennék kíváncsi:o)

Szerző:  Pavel [ csüt. júl. 21, 2005 9:42 pm ]
Hozzászólás témája: 

1.3-as Lada motor.

Szerző:  megaymir [ pén. júl. 22, 2005 10:51 am ]
Hozzászólás témája: 

No, ettõl "féltem"... 8) Ugyanis a járgány 21 éves, de ezt eddig senki se tudta róla... mármint, hogy 1.3.
A forgalmiban nyoma sincs. (Tip.: 2101-3 /1200s, heng.ûr.tart.: 1198 cm2)
Mindig tudtam, hogy a nagyfater nagy csíntevésekre, piszokságokra képes, ha fennálló rendszert kell kijátszani, de ezt azért nem gondoltam volna:) De ha jobban megnézem... a forgalmiban más adatok is eltérnek... hajjaj... ha engem elõvesz egy yard... bár a mûszaki sima volt...

Szerző:  golics [ pén. júl. 22, 2005 10:58 am ]
Hozzászólás témája:  hi

helllo, hallottam, hogy létezik egy olyan átalakító amit a szivargyújtóba bedugok és az átalakítja 220 voltra.A másik felén meg konektor van.Van ilyen? És hol lehet kapni?

Szerző:  zskondor [ pén. júl. 22, 2005 11:20 am ]
Hozzászólás témája:  Re: hi

itt lehet kapni
golics írta:
helllo, hallottam, hogy létezik egy olyan átalakító amit a szivargyújtóba bedugok és az átalakítja 220 voltra.

Szerző:  megaymir [ pén. júl. 22, 2005 11:20 am ]
Hozzászólás témája: 

Én találkoztam már ilyennel, csak az 24Vból indult ki, kamion tartozák volt.
De hogy honnan lehetne szerezni... passz. Én elkezdeném végigjárni az autósboltokat:)

Szerző:  MaciLaci [ pén. júl. 22, 2005 7:11 pm ]
Hozzászólás témája: 

megaymir írta:
Hali! Meg tudná valaki mondani, mit jelent ez?
Motorblokk szám:
21011-1003015-10
Mert ha az, amire gondolok.....

Üdv!


Hali!

Ha tényleg így néz ki, tehát kötõjelekkel látod, akkor szerintem ez a szám nem a motorblokkon van, hanem a hengerfejen. És annak nincs jelentõsége a yard szempontjából. Egyébként a motorszám az olajszûrõ mellett található balra jó piciben :D és nincsenek benne kötõjelek.

Üdv.

Szerző:  golics [ vas. júl. 24, 2005 12:23 pm ]
Hozzászólás témája: 

valaohol már említve volt ez, csak nem találtam, hol..Azt szeretném kérdeni,hogy a 60 as rendszer sokkal hangossabb, mint az 50 es? És hatvanas rendszret lehet utcán használni, vagy nagyon hangos?

Szerző:  Dr.Tápfesz [ vas. júl. 24, 2005 12:31 pm ]
Hozzászólás témája: 

Ha széria motorod van akko felesleges a 60 as rendszer mert több a veszteséged mint az 50 esnél. HAngosabbnak hangosabb , az 50 es is tud hangos lenni ha van hengerfej és vagy motor az autoban.

Szerző:  Zorro [ hétf. júl. 25, 2005 8:34 am ]
Hozzászólás témája: 

Dr.Tápfesz írta:
az 50 es is tud hangos lenni ha van hengerfej és vagy motor az autoban.


Ami ugye széria 'tartozék' :lol:


Viccen kívül, két azonos gyártmányû, és felépítésû 50-es és 60-as rendszer közül nyilván a 60-as a hangosabb. Önmagában nem jelentene problémát, de sajnos (???) ez a mélyhangok tartományában eléggé jelentõs mértékû.

60 rendszert az utcán is lehet használni, nincs rajta, hogy csak versenypályára való! :D
Azonban nem jó ötlet a szervek elõtt megpadlózni, motorfékkel megállni, stb, stb.

Tuning motor esetén - amire ugye a doktor úr gondolt - mindez fokozottabban vonatkozik, én már csak tudom.... :lol:

Szerző:  Dr.Tápfesz [ hétf. júl. 25, 2005 12:53 pm ]
Hozzászólás témája: 

Valóban érdekes széria tartozéka az autonak. Viszont nekem nagyon fáj egy olyan hengerfejre ami Metalex és az anyahonlapon olvastam róla. De még Ukrajnában sem találtam :(:( Na azzal lenne aztán szép hangja a szerkezetnek.;)

Szerző:  Katus József [ szer. júl. 27, 2005 2:41 pm ]
Hozzászólás témája: 

Heló!

Nem igaz, hogy a 60-as hangosabb, mint az 50es. Legalábbis nem feltétlenül. Az én 60-asom sokkal halkabb, mint Arnold 50-ese. Pedig 1,6-os motorok voltak. Söt az 1,7-essel sem volt hangosabb. Ez sokmindentöl függ. Pl. a gyártótól, a vez.tengelytöl, a fordulatszámtól, dobok száma... Pl. mennyire lett kitömve a dob...?
Másrészt ha Janóékhoz mész -de lehet, hogy a többi komolyabb cégnél is így van-, akkor kapsz egy papírt, hogy 1,5 év gari és "E", vagyis szabványos. Ígyhát a rendörnek el lehet tolni a biciklit...

Szerző:  Katus József [ szer. júl. 27, 2005 2:45 pm ]
Hozzászólás témája: 

Heló!

Állítólag a Metalex HF-ek nem váltak be valamiért. Cseh gyártmány volt és a csehek szerint ott is fehér holló.
Nem biztos, hogy sokkal jobb lenne, mint egy nagyszelepes. Kétségtelen elönye a keresztöblítés és a dupla tengely. Talán a gyertyák elhelyezkedése is jobb...
Viszont azzal nem a hangja lenne, ami sokkal jobb:))) Jó lesz nekünk a nagyszelepes is;)

Oldal: 1 / 128 Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/