Pontos idő: kedd júl. 16, 2019 3:11 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 565 hozzászólás ]  Oldal Előző 17 8 9 10 11 12 Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 13, 2011 8:14 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 25, 2010 8:47 am
Hozzászólások: 155
Tartózkodási hely: Budapest
Sziasztok!

Nem okfejteni jöttem,de megakadt a szemem valamin :)

Shiguliman!

Meg van még a rövid egyeses tolósod? Mit érdemes tudni a váltóról,revízió érett, van vmi gondja, baja?

Nekem most készül a Gr.A-s motorom és 4,3as áttételt használok, amihez sztem nem lenne túl jó dolog a hosszú egy...bár sajnos még nem volt tapasztalatom,nem használtam még tolókerekes váltót :roll: Zöldfülű vagyok e téren...

Nem tudom,hogy mennyire sürgős a váltó eladása,de jövő hónapban engem lehetséges érdekelne a dolog, kérdőjel még van anyagi téren,de ha bejönnek a számításaim akkor látok esélyt,hogy megvegyem a váltót.
Természetesen,ha van aki már fizetne is érte akkor így jártam,de bepróbálkozom,tánha szerencsével járok:)

Válaszod előre is köszönöm!

Üdv.:

Oli


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 13, 2011 11:08 am 
kisB írta:
végre a "halandók" (mint én) is tudhattak meg 6-os áttételsorokat :)


Mikor én elgondolkodtam hogy mi is kéne nekem, összetúrtam a netet a 6-os váltó áttételei után, de véletlenül se találtam sehol semmit...
Muszáj voltam a Mérten Karcsit megkérdezni.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 13, 2011 5:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5044
Tartózkodási hely: Tatabánya
Oleez!

Ez szerintem leginkább attól függ, milyen kerékkel mész. Ha nem slcik-ezel, akkor nincs semmi baj a hosszú1-el, sőt! Én utólag nagyon örülök, hogy azt vettem. Ahol már túl hosszú az 1-es, az már annyira lassú, hogy egyszerűen élvezhetetlen számomra. Kiskereket perecül tekeri vele :), és sokkal jobb, mint a röviddel. Ha nincs elég különbség a tényleges sebesség, és a keréksebesség között, még keresztben autózni sem lehet. Így meg leforog 1ben 80ig, frankón lehet fűzni :)
Nyilván a rajtolás nagykerékkel nem leányálom, slick-el különösen nagy sz.pás :)...szóval mérlegelni kell, hogy mire és hogyan fogod használni.

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 13, 2011 6:30 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 21, 2007 5:13 pm
Hozzászólások: 111
Tartózkodási hely: Tata
Megvan még a váltó bár most már nincs kocsiban nem tudod kipróbálni.

Revízión 4 éve volt utoljára, azóta kb 10-szer lett használva Ladatalikon. Nem tudom hogy érdemes-e revíziózni, a sebességeket szépen vette

_________________
Tatabányai Lada Sport Egyesület

Lada VFTS és H-s Lada 1200 tulaj


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 13, 2011 8:55 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 25, 2010 8:47 am
Hozzászólások: 155
Tartózkodási hely: Budapest
Yeti!

Igen,emiatt is gondolkodom rajta,hogy milyen váltót lenne érdemes a kocsi alá rakni...én kis kerekeket nem használok,mert olyat nem tudok olcsón szerezni. Tehát leginkább 14-15". Annyira nem is vagyok az a keresztbemenős típus...hangulat függő a dolog:D Meg persze nagy még a rutintalanság is,de igyekszik az ember. De leginkább megpróbálok tempóval közlekedni aztán ha úgy adja ki akkor megrajzoljuk amennyire csak lehet. Slickezni még nem slickezek,de tervben van...szerezni tudok,de még várok vele,hogy biztosabb legyen a kezem lábam,mindenem. Azért az már más világ.
Leginkább az ejtések miatt preferálnám a tolóst,meg, hogy ne kelljen két verseny után lecserélni a széria váltót,mert széthullik...unalmas már. Bár ezekben sem volt szerencsém, mert mindig szar váltót sikerült szereznem. Meg azért a tolóst lehet ütni verni...a szériát már sokszor szarrá reccsentem,ha visszaakasztom és így is ott hagyok egy csomó időt:D Tehát szériától ezerszer jobb lenne egy tolós,legyen az hosszú vagy rövid...bohóckodni szériával is lehet.
Annyira tudományosan nem közelítem meg a dolgot,amatőrök vagyunk, kezdők,de már ég és föld lenne egy tolóssal versenyezni...sokkal jobban ki tudnám használni a kocsit.
Shiguliman!

Érdekel a váltó erősen,legalább nem vagy teljesen "ismeretlen" ember:) Ha tényleg igaz,hogy csak annyit használtad akkor sok baja nem lehet. A fokozatok kiosztása a klasszikus tolósé? Tehát az 5ös helyén az egyes és így tovább? Belsejéről kép volna esetleg? Megpróbálok vmit okozni. Idén már nem nagyon tudok sajna annyi pénzt felhalmozni,hogy egy teljesen új tolóst csináltassak ez meg legalább jó...érdekel a dolog nagyon. Max. nem eszek egy hónapig:D

Ja igen egy vmit elfelejtettem megkérdezni,hogy kiféle miféle váltó? Ki csinálta...osztok szorzok erősen. Szeretném megvenni a váltót!

Várom a válaszod!

Üdv.: Oli


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 21, 2011 9:56 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. ápr. 23, 2008 9:55 pm
Hozzászólások: 495
Tartózkodási hely: Vértesszölös
meszibalint írta:
Már váltott.
Nem feltétlenül célom az embereket levenni.

Látványváltó, hátha érdekel valakit:

http://www.facebook.com/video/video.php ... 6358021549


Mennyi most az annyi ha már váltó áraknál tartunk?

_________________
Vaz4ever! http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=53824


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 22, 2011 2:29 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. nov. 28, 2010 9:38 pm
Hozzászólások: 85
Skype: meszibalint
Tartózkodási hely: Győr
Ugyanannyi, mint korábban. 200.

_________________
köszibal!ntcom

http://www.streetfire.net/uploaded/meszibalint.htm

"HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 26, 2011 6:10 am 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: csüt. jún. 11, 2009 12:38 pm
Hozzászólások: 450
Tartózkodási hely: Budapest - Szolnok
Sziasztok!

Szeretnék venni egy H1-es csattogós váltót használtan. Egyik haverom a Higany félét javasolta, neki is olyan van, azzal versenyez. Mellesleg itt lakik nem túl messze, ha vinni kell hozzá. Mik azok a dolgok, amikre megvételkor figyelni kell? Mik az intő jelek? Mert ugye a hirdetés szövegébe bármit le lehet írni. Ja, nem versenyautóba kellene. Csak egy régi nagy álmom válna valóra ezzel.

_________________
- Lada 2105-3 - talán elkészült??? (bronz, zöld, Zuk, Wartburg kombi, Mérten sper-váltó, Lindor, vastag, tokolt, erősített, heggeszett, kapart, üvegszálas, pogácsa, tőcsavar, stb, Ja, és Lexus-fehér színben :) )
- Mondeo MKIII V6 24v Ghia 18"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 26, 2011 11:36 am 
Ha már ki van szedve az autóból nem tudsz rajta mit nézni. Ha még bent van, kérd meg a tulajt hogy vigyen egy kört és utána te is próbáld ki. Ha nem engedi akkor beszéld meg vele hogy most rögtön beteszed a tiedbe és ő előtte kipróbálod gariba. Csak használat közben derül ki ha bármi baja lenne...


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 26, 2011 8:46 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: csüt. jún. 11, 2009 12:38 pm
Hozzászólások: 450
Tartózkodási hely: Budapest - Szolnok
Gondolom, ha alulról a kis ablak le van szedve, akkor a fogaskerekek ne legyenek kihegyesedve?!
Határozottan vegye a fokozatokat, ne lehessen melléváltani olyan könnyen?!
Valami ilyesmi dolgokra gondoltam, ami figyelemfelhívó dolog, intő jel lenne.

_________________
- Lada 2105-3 - talán elkészült??? (bronz, zöld, Zuk, Wartburg kombi, Mérten sper-váltó, Lindor, vastag, tokolt, erősített, heggeszett, kapart, üvegszálas, pogácsa, tőcsavar, stb, Ja, és Lexus-fehér színben :) )
- Mondeo MKIII V6 24v Ghia 18"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. ápr. 27, 2011 5:17 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5044
Tartózkodási hely: Tatabánya
Ha nincs a helyén, akkor elég nehéz lesz bárhova is váltogatni :), mivel forgatás nélkül általában 1 fokozatot sem vesz be, max 1-2őt ha pont úgy áll. De nyilván lehet kézzel tekergetni, csak azért az mégsem ugyanolyan. Én amit eddig láttam és gáz volt pl: rossz volt a felületedzés, és a fogak tövében apró kis lukak kezdtek megjelenni, első jele, hogy le fog fogazni...
Persze a hegyesedés sem jó, kapcsolókörmök is megnézhetők nem töröttek e...

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 28, 2011 2:18 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. nov. 28, 2010 9:38 pm
Hozzászólások: 85
Skype: meszibalint
Tartózkodási hely: Győr
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0063_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8358_n.jpg
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8231_n.jpg
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5991_n.jpg
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1429_n.jpg
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0640_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5781_n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8486_n.jpg
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1085_n.jpg
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 0750_n.jpg

Meg egy csomó más egyéb dolog, főleg amit csak használat közben tapasztalni...
Lehet venni jó használt váltót, de lehet nagyon szart is, ami esetleg fél éven belül többe kerül, mint ha újat vett volna az ember.
Az edzés pikkelyesedése még nem egyértelmű jele a lefogazásnak, persze nem épp jó, de éveket elmegy úgy, csak rondább lesz a hangja. (nem nagyobb)

_________________
köszibal!ntcom

http://www.streetfire.net/uploaded/meszibalint.htm

"HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 28, 2011 3:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5044
Tartózkodási hely: Tatabánya
Nem pikkelyesedett az főnök, hanem rizsszemnyi kráterek voltak benne... :wink:

Fincsi képeket szedtél össze :)

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 28, 2011 7:29 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 16, 2006 3:54 pm
Hozzászólások: 1297
Így, ahogyan Bálint illusztrálta, tulajdonképpen ránézésre ne legyen rajta semmiféle olyan sérülés, rendellenes nyom ami bármelyik hajtáslánc beli elemen nem megengedett...

Esetleg amire érdemes még figyelni, a kapcsolótárcsa/fogaskerék kapcsolókörme, és annak éle ne legyen elverődve, vagy láthatóan gömbölyűre kopva. Láttam már olyat ami messziről épnek tűnt, de közelről látszott hogy kapott már.

Ha pedig elárulnak róla dolgokat, akkor hat reteszes legyen (bordás tengelyre legyenek ráhelyezve az előtét fogaskerekek, és a kapcsolótárcsa is valóban ezen legyen, ne pedig egy külön hüvelyen ami egy retesszel csatlakozik a tengelyhez. Az ilyen egy reteszes régi váltókat érdemes kerülni. Tulajdonképpen, ezek gyári váltó főtengelyből vannak átalakítva, manapság pedig teljesen megfelelő, egy tagból álló főtengelyeket készítenek.

Képek:
Fentebb írt, egy reteszkötéses megoldás, ami hüvellyel alakít hat reteszes bordástengelyre.
http://imagerz.com/QEFECUtvAwMFVgkcRQVR
Átalakítás
http://imagerz.com/QEFECUtvAwMFVgkcRwVR

Köröm
http://imagerz.com/QEFECUtvAwMFVgkcRAVR
http://imagerz.com/QEFECUtvAwMFVgkfEQVR

Bónusz :mrgreen:
http://imagerz.com/QEFECUtvAwMFVgkfEAVR
http://imagerz.com/QEFECUtvAwMFVgkfEwVR

_________________
2105 Super N.-Volt...


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 28, 2011 7:42 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5044
Tartózkodási hely: Tatabánya
Nekem is "klasszikus" 4 körmös van, gyár tengelyekből, Higgins mester keze munkája...az ég világon semmi baj nincs vele.

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 28, 2011 7:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. ápr. 23, 2008 9:55 pm
Hozzászólások: 495
Tartózkodási hely: Vértesszölös
Bálint is gyári tengelyből dolgozik? Mert azok nekem már nincsenek meg :cry:

_________________
Vaz4ever! http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=53824


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 28, 2011 9:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. nov. 28, 2010 9:38 pm
Hozzászólások: 85
Skype: meszibalint
Tartózkodási hely: Győr
Igen. Azért kell a csereváltó, még ha rossz is, a tengely nem szokott tönkremenni...

A reteszt hívjuk inkább ékpályának/éknek, vagy 6 bordának. :)
Régen egy vagy két ékes megoldások voltak, mert sokkal egyszerűbb a gyártása. Ha jó anyagból volt az ék, és néha ki volt cserélve, azokkal sem volt semmi baj. Persze jóval üzembiztosabb, és örökös a 6 bordás megoldás.
A hosszú tengelyt nem gyártják egy darabból, mindenképpen bordás perselyekkel készül, mert azok támasztják a fogaskerekeket oldalirányba, és csinálnak a 6 bordából nagyobb átmérőn, 8 bordát a kapcsolókerekeknek....

Potter!
Az a váltó nem olyan régen itt volt nálam... katasztrófa, majdnem megvette egy ismerősöm. A bordás perselyeket valaki szépen végigvarrta a repedések miatt... persze a borda, és az ékpálya szinte eltűnt... :D
Érdekességnek, elrettentő példának jó volt, de remélem nem Te követted el.

_________________
köszibal!ntcom

http://www.streetfire.net/uploaded/meszibalint.htm

"HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 6:48 am 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: csüt. jún. 11, 2009 12:38 pm
Hozzászólások: 450
Tartózkodási hely: Budapest - Szolnok
Sziasztok!

Látom már, hogy egy a váltóvásárlás túlmegy az én tudásom határán. Mennyibe kerülnek most újonan az 5 és 6 sebességesek? Ahogy olvasgatok, abból az jön le, hogy vagy a Bálint félét, hagy a Higany féle az igazán bevált technológia, jól értem?! Használtból meg vagy szerencsém van, vagy nem?! Mondjuk, ha vki hall megbízható helyről használtat, az szólhat nyugodtan! :)

_________________
- Lada 2105-3 - talán elkészült??? (bronz, zöld, Zuk, Wartburg kombi, Mérten sper-váltó, Lindor, vastag, tokolt, erősített, heggeszett, kapart, üvegszálas, pogácsa, tőcsavar, stb, Ja, és Lexus-fehér színben :) )
- Mondeo MKIII V6 24v Ghia 18"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 7:26 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Shiguliman árult használt váltót pár hozzászólással lentebb.
Ismeretlentől nem nagyon mernék venni, vagy csak ha megmutatom hozzáértőnek előtte.

_________________
www.BPracing.hu
Kép


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 8:11 am 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: csüt. jún. 11, 2009 12:38 pm
Hozzászólások: 450
Tartózkodási hely: Budapest - Szolnok
Azt hiszem az rövid egyeses. Engem hosszú 1-gyel érdekelne.

_________________
- Lada 2105-3 - talán elkészült??? (bronz, zöld, Zuk, Wartburg kombi, Mérten sper-váltó, Lindor, vastag, tokolt, erősített, heggeszett, kapart, üvegszálas, pogácsa, tőcsavar, stb, Ja, és Lexus-fehér színben :) )
- Mondeo MKIII V6 24v Ghia 18"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 9:52 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7358
Tartózkodási hely: Budapest
6 sebességest lehetséges csinálni hagyományos rendszerűt, nem tolóst?


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 9:54 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 06, 2009 7:41 pm
Hozzászólások: 2706
Tartózkodási hely: Dunakeszi
mindent lehet, de mért nem jó az ha kapcsolókörmös?

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 10:12 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 25, 2010 8:47 am
Hozzászólások: 155
Tartózkodási hely: Budapest
Shiguliman váltóját már Oleez "kollega" megvette 8)

Neki pont rövid egyes kellett és már alig várja,hogy tesztelhesse,hogy milyen is egy ilyennel menni :twisted:


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 10:25 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Én kérek elnézést.
Na és milyen? :)

_________________
www.BPracing.hu
Kép


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 10:37 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7358
Tartózkodási hely: Budapest
master1987 írta:
mindent lehet, de mért nem jó az ha kapcsolókörmös?

hangos 200-nál:)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 11:29 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Sok gyártó ferdefogas kapcsolókörmöst csinál, az nem vészes. Gondolom :)

_________________
www.BPracing.hu
Kép


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 11:58 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 25, 2010 8:47 am
Hozzászólások: 155
Tartózkodási hely: Budapest
Még nem tudom milyen,egyenlőre a műhelyben pihen...még le kell fényezni a kocsit,meg össze kell rakni...de jövő hónapban már látom esélyét,hogy betesztelem...gondolom szerencsétlenkedek,hogy megtaláljam a fokozatokat. 8)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 12:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 06, 2009 7:41 pm
Hozzászólások: 2706
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Arnold írta:
master1987 írta:
mindent lehet, de mért nem jó az ha kapcsolókörmös?

hangos 200-nál:)


én most ültem ferde fogas kapcsolókörmösben, semmi hangja, olyat csináltass. :wink:

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 12:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7358
Tartózkodási hely: Budapest
azért ki kellene próbálnom egy ilyet élesben mielőtt csillió forintért beleugranék..


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 3:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 06, 2009 7:41 pm
Hozzászólások: 2706
Tartózkodási hely: Dunakeszi
akkor majd tébányán vitetlek egyel. :wink:

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 4:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. nov. 28, 2010 9:38 pm
Hozzászólások: 85
Skype: meszibalint
Tartózkodási hely: Győr
Pavel írta:
Shiguliman árult használt váltót pár hozzászólással lentebb.
Ismeretlentől nem nagyon mernék venni, vagy csak ha megmutatom hozzáértőnek előtte.


A hozzáértő sem látja, hogy mennyire van kifáradva egy fogaskerék, vagy kapcsolókerék, és mondjuk két hét múlva kiesik egy foga. Ugyanúgy az újba sem lát bele, hogy esetleg anyaghibás-e. (nem volt még ilyen)

Kép
Ennek volt előjele, a sajátom, azért tudom. 5 év után hirtelen furcsa, éles hangja lett, ezután kb fél év múlva pottyant ki a foga, látszik is, a fele már korábban elrepedt. Ez okozta a furcsa hangot. Az ilyen hangokat általában nem szokták megosztani a vásárlóval...

Kép
Ez előjel nélkül egyszercsak elhagyta magát, ez is használt volt, Higany, nem tudjuk mennyit ment.

Nem a használt vásárlásról akarok lebeszélni senkit, ne értsetek félre, lehet venni meglepően jót is, arról nincsen képem, mert minden rendben van vele... :)


Van egy ilyenem is, csak pár kilométer lehet benne, amit a látogatók kézzel beletekertek. :D
http://www.duen.hu/fotoalbum_preview.ph ... id=1428295

_________________
köszibal!ntcom

http://www.streetfire.net/uploaded/meszibalint.htm

"HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 9:04 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7358
Tartózkodási hely: Budapest
Kérdeztem is a váltó mögött álló jóembereket, hogy ennek a Bálintnak csak f@szfüzetes elérése van? mert nekem akkor elérhetetlen.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 9:19 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. ápr. 23, 2008 9:55 pm
Hozzászólások: 495
Tartózkodási hely: Vértesszölös
Van telefonja is :mrgreen:

_________________
Vaz4ever! http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=53824


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 9:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. nov. 28, 2010 9:38 pm
Hozzászólások: 85
Skype: meszibalint
Tartózkodási hely: Győr
Meg e-mail-je, sőt címe is...
Ha elzárkózol az ilyen irányoktól, akkor egy idő után Te leszel elérhetetlen. Fejlődjünk a világgal. Nem biztos, hogy ez a helyes irány, de ezt sajnos nem mi határozzuk meg. Hogy megnézd, és kiderítsd a pontosabb információkat, regisztrálnod sem kell, csak párat kattintani. Egészen pontosan kettőt. Használod az internetet, akkor nem értem miért gond, ha csak e-mail címet találsz.
A telefonszám azért nem jelenik meg sehol elsőre, mert indokolatlanul felhívnának különböző emberek az olyan kérdéseikkel, amiktől falnak megyek. E-mail-ben ezt jobban le tudom reagálni, akár képekkel, de főleg azért, mert olyankor nem a munkától veszi el az időt a hülyeség, és ki tudom szűrni azt, aki érdemes arra, hogy foglalkozzak vele. Sőt a komolytalanok bele sem kezdenek az írásba...
Természetesen tisztelet a kivételnek!

_________________
köszibal!ntcom

http://www.streetfire.net/uploaded/meszibalint.htm

"HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 10:03 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7358
Tartózkodási hely: Budapest
Láttam egy váltót. alatta az egyetlen kontakt ami f@szfüzetes. sem telefon (megértem, enyém sem publikus) sem mailcím.

az ezen irányokról meg megkérdem majd 10 év múlva véleményetek. ha kötelező lenne már forradalom tört volna ki, így meg szépen teszi mindenki igába nyakát, postolja életét. vicc.

szerintem meg karantén a f@szfüzet, mit tegyek, ha nem akarok belépni? egy kiegészítő vmi a neten, nagy és egyre bővűlő, de közel sem teljes szegmens.

csak a f@szfüzeten fentlenni az olyan mint Józsi bácsi aki a helyi Coop-ban kifüggeszti fecnire, zsiguli alkatrész eladó. Persze, baromi látogatott a helyi Coop, aki számít megfordul, de ne vessük már össze az Expressz hirdetési újsággal..


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 10:10 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. ápr. 23, 2008 9:55 pm
Hozzászólások: 495
Tartózkodási hely: Vértesszölös
Szerintem jövő héten Trébányán lesz a legegyszerűbb az élérhetősége :mrgreen:

_________________
Vaz4ever! http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=53824


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 29, 2011 10:14 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7358
Tartózkodási hely: Budapest
Mostmár OK, de mikor azt a váltót láttam a kiállításon nem tudtam semmit, csak érdekelt készítője elérhetősége. Azért mindig kiderül nem oly nagy ez az ország:)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2011 8:37 am 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: csüt. jún. 11, 2009 12:38 pm
Hozzászólások: 450
Tartózkodási hely: Budapest - Szolnok
Sziasztok!

Használ itt a fórumba bárki is ilyen váltót utcán, gyári motorral? Milyen lehet a hosszú egyes így használva? Barátomnak a versenyautójába szinte használhatatlan, mármint szépen elindulni vele. 3000 alatt semmi erő nincs a motorba, csak fullad. Utánna persze, mint a villanymotor. De kis fordulaton szerintem több a nyomaték a gyáriba, effektíve használhatóbb, szerintem?! Vélemény?

_________________
- Lada 2105-3 - talán elkészült??? (bronz, zöld, Zuk, Wartburg kombi, Mérten sper-váltó, Lindor, vastag, tokolt, erősített, heggeszett, kapart, üvegszálas, pogácsa, tőcsavar, stb, Ja, és Lexus-fehér színben :) )
- Mondeo MKIII V6 24v Ghia 18"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2011 9:12 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. ápr. 08, 2007 9:38 pm
Hozzászólások: 858
Tartózkodási hely: Ónod
Nem is forog annyit egy széria, én az 1.8 kistengelyessel simán indulok(még a széria 1.6al is jó volt 4,3as diffivel) 2esből ami még mindig hosszabb mint a tolós hosszú 1ese. Én tudnám szeretni, csak anyagiak :( Ezért marad Az R-es váltó.

_________________
A gép: 21013(Ex elektromos Lada) > 1600_HMS_316 http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=68477


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2011 1:43 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 16, 2006 3:54 pm
Hozzászólások: 1297
Üdv!

Bálint:
Nem akarok kötekedni, ez amúgy is csak elmélet, plusz te jártasabban kezeled ezeket a váltókat ezt elismerem, de az a kötés retesz kötés. Az ék, szó szerint ékes, be kell ütni, elavult, és szinte sehol sem látni ilyet.
http://elmk.hu/uploads/educ/mrajz-kotesek.pdf

Váltóval kapcsolatban, ó ne is mondd, hozzám már így került egy vödörben, úgy hogy az előtéttengelyre fel voltak rohadva a kerekek, plusz a retesz meg volt nyalva ezért nem kis prés munka árán tudtam szétszedni, majd miután lepucolgattam, megnézegettem, és persze lefotóztam, azután telefonáltam párat, köztük annak is aki ezt a gányolást elkövette, és miután közölte hogy annyiért adna alkatrészt hozzá amennyi egy új váltó ára, szépen visszahánytam a vödörbe, majd már nem emlékszem hogyan, de eltűnt innen több cuccal együtt valami üzlet folytán! :roll: :) Úgyhogy nem én gányoltam, döbbenetes munka, én csak lepucoltam, megnéztem mi hiányzik, majd félretettem és egyszer elment innen több dologgal együtt.
Állítólag gyári cseh Metalex váltó volt...az egyetlen okos dolog az az egy anyagból öntött kapcsoló villa volt benne, ami kb értelmetlen, hisz megoldható másképp is. :)

_________________
2105 Super N.-Volt...


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2011 2:12 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 25, 2010 8:47 am
Hozzászólások: 155
Tartózkodási hely: Budapest
Szevasztok!

Sztem utcára egy hosszú egyeses nem hiszem,hogy jó választás,bár én ezzel úgy vagyok,hogy utcára felesleges tolós...sztem nem arra lett kitalálva az a váltó,sőt még az is lehet,hogy árt neki. De nem értek hozzá csak végfelhasználó vagyok.Magamból kiindulva a kis amatőr Gr.A-s 1,6os Ladámhoz, 4,3 áttételhez, "nagyobb" 14-15colos kerekekhez, inkább rövid egyest választottam. Igaz Shigulimantól vettem használtan,de újonnan is vmi köztes egyesesben gondolkoztam volna. 4,3as áttétel bírja, megfizethető és még van is,nem úgy mint a 4,44, a 4,7-ről meg ne is beszéljünk...

Potternél anno még én is láttam ezt a váltót,igazat beszél, kókány munka volt az összerakása. Így én is bármikor,bárhol...csak az a baj,hogy nem 2forintról van szó. Az meg megint más kérdés,hogy ki adott ki ilyet a kezei közül...

Amúgy használható az hosszú egyeses is,azért jó lehet 80al menni egyesben,csak egy kis köbcentis motor nehezen kell vele életre max.ha hátra kiskerék meg meg utcai gumi,azért úgy lehet azt is élvezni. Az is igaz,hogy mindenhogy lehet:D

Tehát ki mit szeret :wink:


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2011 4:03 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5044
Tartózkodási hely: Tatabánya
Igen, leginkább nem utcára való :)
Főleg ha tisztességes használatban van az autó (éves 10-15e km minimum)...
Egyébként mielőtt vettem a váltómat, én is próbáltam Shiguliman autójában a rövidrajtost, majd próbáltam egy echte gyári 07ben 3.9es diffivel a hosszút, és akkor döntöttem a hosszú mellett, előtte én is rövidet akartam. Nagy kerékkel sincs baja, a gondot a slick okozza. Túl nagyot fog, oda már tényleg vagy erő, vagy rövid diffi, vagy inkább mind2 elkél (meg szinterkuplung).
Utcán ugye nincs akkora gáz, nem rajtolgatunk állandóan nagyokat, nem használunk slick-et...simán elmegy a hosszú. Aztán jön a város, meg az araszolás, meg hogy lesz.od magad... :mrgreen: és megunod az egészet, meg hogy csattog, meg állandóan olajcsere, revízió...
Én 1 évet használtam utcán, jó móka volt, de hosszú távon nem kifizetődő.

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2011 5:21 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 16, 2006 3:54 pm
Hozzászólások: 1297
oleez írta:
Az meg megint más kérdés,hogy ki adott ki ilyet a kezei közül...


Ja, erről jut eszembe, hogy nem az első szakszerű javítása lehetett, mert volt olyan persely ami már vissza volt vésve a hegesztés után, és már volt használva egy ilyen felhegesztett megoldás után... Úgyhogy futott így, vételkor ilyenektől mentsen meg mindenkit az ég! :)

_________________
2105 Super N.-Volt...


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2011 7:40 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. nov. 28, 2010 9:38 pm
Hozzászólások: 85
Skype: meszibalint
Tartózkodási hely: Győr
Potter 21011 írta:
Üdv!
Bálint:
Nem akarok kötekedni, ez amúgy is csak elmélet, plusz te jártasabban kezeled ezeket a váltókat ezt elismerem, de az a kötés retesz kötés. Az ék, szó szerint ékes, be kell ütni, elavult, és szinte sehol sem látni ilyet.
http://elmk.hu/uploads/educ/mrajz-kotesek.pdf

Köszi, én is tanultam nagyon rég. Tulajdonképpen igazad van, de mi, sőt még a műhelyben az öreg szakik is éknek nevezik, ezért én is, meg a környezetem is. :) Az a réz kapcsolóvilla meg nem épp a legjobb, láttad, el is tört. Az inkább akkor jó, ha olyan, hogy akár csomót is köthetsz rá, nem törik el. :)

Yeti írta:
meg állandóan olajcsere, revízió...
Én 1 évet használtam utcán, jó móka volt, de hosszú távon nem kifizetődő.


Már hogyne lenne kifizetődő... kéthetente gyáriváltót cserélni az nem az, de 5-6 évig használni ugyanazt, az az. Szerintem. Természetesen én nem az a tipikus Ladás vagyok, mint Ti, ezért elnézést kérek :)
És szerinted azon az állandó revízión mit csinálnak vele, főleg mikor tudják, hogy nem is versenyautó? Nem akarod tudni... Például egy versenyautós "nagyrevízió" után egy fél szlalomverseny múlva én cserélek csapágyat benne... vagy "revízió" után egy év végigversenyezve, és én pótolom benne a legkisebb, de legfontosabb alkatrészt, amitől nem tud beugrani egyszerre két sebességbe... lehet osztani, de fölösleges, ezek nem a netről szedett infók, hanem itt tapasztaltam a műhelyemben. :wink:
A saját váltóm több mint 5 éves, ebből 3at mindennapos használatban volt. Mivel sajátom, ---- rá, 3 évet ment ugyanazzal az olajjal, még a szimeringeket sem szedte szét a forgács, ami lett benne. 5 év alatt 3szor lett szétszedve, egyszer az elején, hogy minden a helyén maradt-e, egyszer kölcsönadtam, és elgörbítették a kart, ki kellett cserélni, egyszer nemrég meg az egyesből pottyant ki egy fog. Mindez elég masszív használat mellett.

Rá szoktam bízni az emberek lelkiismeretére, hogy mikor hozzák vissza, ha nincs különösebb észrevétel. És nem hozzák. Nem azért, mert hiéna lennék, nem vagyok, hanem mert nincs semmi baja. És használják, és mennek a váltók. Ha lassan kezdődő baj van, azt észrevenni a hangján, kapcsolhatóságán, érdemes jelentkezni a gyártónál... Ha meg hirtelen történik valami, akkor tökmindegy a revíziózás, nem lehet előre kiolvasni belőle, hogy mikor áll meg.

Utcára meg hosszú 1. Ezerkettes motorral is hajtottam, semmi kínom nem volt vele. Most sincs. Nem slickezek, az igaz, de akkor is ez maradna. Elvből, és már csak azért sem csinálok más áttételű váltót, mert a legtöbb ember, akivel kapcsolatban vagyok, hosszú egyessel megy, és teljesen jól elvan. Meg különben is, régen mi volt, csak egyfajta, és mindenki örült neki, a jóval gyengébb motorjával is. Reményeink szerint úgyis hamarosam beköszönt újra a megbízható 4,7-es korszak, aztán ki is lehet dobálni a rövid rajtos váltókat.

Ez meg csak egy bónusz video, ha már a revíziónál tartottunk. Jött a váltó, hogy szétment a csapágy, kicserélték, de furcsa hangot ad.
Ezt is kiadta valaki a kezei közül, pedig kézzel nem fordultak át miatta a tengelyek... a fogaskerék oldalán a SZUB jelzés volt beütve...

Vigyázz, f@szfüzetes video!
http://www.facebook.com/koszibalintcom# ... 2732118245

_________________
köszibal!ntcom

http://www.streetfire.net/uploaded/meszibalint.htm

"HASZNÁLNI KELL EGY KOCSIT"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2011 7:50 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5044
Tartózkodási hely: Tatabánya
Tudod, hogy neked hiszek Bálintfőnök :)

És teljesen igazad van sok dologban, mint mindig :). Én váltóm sem volt még szétszedve, de csak 1 évet ment utcai használatban. Én a sperre mondtam azt mindig, amit most te a váltóra. Amég megy, mi a frásznak szétszedni? Totesz (és a "többiek") szétszedi (vagy nem :roll: ), összerakja, ezért elkér 20e Ft-ot. Ha nem zár úgyis észreveszed, ha fura hangja van úgyis észreveszed....addig meg tényleg nincs mit csinálni vele.
Viszont azt azért nem gondolom, hogy utcai autóban állandóan váltót kéne cserélgetni.
Versenyautóban, vagy olyasminek használt vmiben nyilván versenyenként 1et ki lehet dobni, ezért örülök, hogy végre Viko is vett egy "tolóst", eleget gyakoroltuk már a váltócserét :)

Milyen az a tipikus ladás? :)

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2011 7:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 02, 2007 3:05 pm
Hozzászólások: 2095
Skype: bansztiv
Tartózkodási hely: Aldebrő, Feldebrő
Lehet hogy retesz Potter, de a "flex" meg a "stihl" esete itt is fennáll. Fönököm azt mondta nekem mikor reteszt mondtam neki hogy retesz az árnyékszék ajtaján van, hogy ne csapja ki a szél. :) Persze nem komolyan gondolta.

_________________
"Minden egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."

2104-05-07-08 javítási kézikönyv
KÉPTÁRAM


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2011 8:18 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. ápr. 23, 2008 9:55 pm
Hozzászólások: 495
Tartózkodási hely: Vértesszölös
Bálint, mi a ......az a SZUB felírat a fogaskerék oldalán?
Nincs kedved egy topicot nyitni a cuccaidnak? Szerintem itt a legegyszerűbb boltólni(vagy csak én utálok emilt írni) :mrgreen:
Tavaly mikor csináltad a speeremet beszélgettünk váltó ügyben, ami most nagyon aktuális lett, szóval mikorra tudsz bevállalni egyet? Ja és az előtét és nyeles tengelyem R-esitve lett, így azok hiányoznak most. Kérdés: négyes váltóból lehet pótolni, vagy se?

_________________
Vaz4ever! http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=53824


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2011 8:19 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 02, 2007 3:05 pm
Hozzászólások: 2095
Skype: bansztiv
Tartózkodási hely: Aldebrő, Feldebrő
Lehet 4 esből pótolni

_________________
"Minden egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."

2104-05-07-08 javítási kézikönyv
KÉPTÁRAM


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2011 8:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5044
Tartózkodási hely: Tatabánya
Sima 4es váltóból készül a klasszikus 5ös tolós :wink:

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 02, 2011 8:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. ápr. 23, 2008 9:55 pm
Hozzászólások: 495
Tartózkodási hely: Vértesszölös
Az f@sza, abból van pár darab :mrgreen: Köszike a gyors felvilágosítást.

_________________
Vaz4ever! http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=53824


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 565 hozzászólás ]  Oldal Előző 17 8 9 10 11 12 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség