Pontos idő: kedd júl. 23, 2019 11:51 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 5970 hozzászólás ]  Oldal Előző 1114 115 116 117 118120 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 05, 2015 7:58 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 09, 2007 11:09 am
Hozzászólások: 2209
Tartózkodási hely: Budafok
Ez egy nagyon durva tengely, én 12,5 alatt nem gondolkoznék

_________________
21013-Desert Storm


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 05, 2015 8:51 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Ilyen konfigot tipikusan 84-es főtengelyből szoktak ilyen kis furat mellett, irtózatos KV kell alá, 13 körüli.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 05, 2015 10:53 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:33 pm
Hozzászólások: 170
Sziasztok először is köszönöm a válaszotokat!
Apajevics én is annyi számoltam csak elírtam :oops: 366,56+36,1=402,66 402,66:36,1=11,154 Csak itt az egyest lehagytam így lett az 11,54.
Igazából a nagy terv egy 1.7 níva blokk átépítése ami meg is van csak most egyenlőre az 1.5 papíros motorját kell megcsinálnom.
Egy pörgős kis motort szeretnék építeni eddig meglévő hozzá valóim: 2103 blokk könnyített főtengelyem van lendkerékkel, új berta dugattyúk SM német gyűrű sor-al. + hozzá 1 pár weber, Janó kaszni vágós leömlő. Ebből tudok építkezni, ehhez inkább ti mit párosítanátok? Nem mindennapos használatú autó csak hobbinak épül.
Akkor inkább Gaál 296-os lenne járható út? Ahhoz alakítani a motort?
Üdv.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 05, 2015 12:28 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ez a KV mar a HMS 316-nak valo. Berta dugattyuk nehezek. Pal dugattyuk konnyebbek. Gyurubol pedig nem a markat kell nezni hanem azt, hogy ne ontveny hanem acel legyen. Ezt abbol allapitod meg hogy az olajlehuzo gyuru nem egy darabbol hanem 3 darabbol van. Ontveny gyuruk egy hajtott motorba 10-15e km-t birnak es mar elkezdi kajalni az olajat.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 05, 2015 12:45 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:33 pm
Hozzászólások: 170
A pál dugattyút majd az 1.7 tömbe akarok 84 est:). Amugy 3 részes a lehúzò, götze minoség a zsugor motoromba is ez ment mindjárt 70 ezer van benne és eddig még olaj csippentés sincs. Azért is választottam ezt a tipust.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 05, 2015 5:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Már HMS 296 is kemény játék kezdő moci gyártónak,de az egy "barátibb" tengely ahhoz amid van.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 05, 2015 8:42 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
84-es dugattyu marha nehez. Lemertem egy Fiat dugattyut. 84-esbol valami nagyon alacsony es konnyu dugattyu kell kulonben 5000-be megall mint a bot. Legalabbis ilyen lepkefing motorokba amit mi a sufniba rakunk ossze. Utcara egy gyari tengellyel 84x84 mar komoly cucc. Nuomatekos mint allat es elfogyaszt vagy 6-7l/100km benzint mert gyakorlatilag bebetonozhatod 5-ik fokozatba a valtot. Anno beszeltem Palekkal es ossze tudtak volna hozni valamit de az ara visszatartott.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 05, 2015 9:48 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Hát én eleve nem is szórakoznék Fiat dugattyúval Pálékkal csináltatni kell és kész, Igaz kijön 40-50 ezer közé a garnitúra dehát ez egy ilyen sport, 100 körül van egy 84es főtengely és ha űtőset akarunk akkor min. 400 ezerbe benne van így is ha valaki saját maga rakja össze. Én pl. nem rontanám el ezt széria tengellyel, ha kifekszik az 1.7 akkor ez a terv: 84x84 11.5:1 KV itt már eleve rontani kell mert sok lesz síkolatlan hengefejjel is és így egyedi égéstérrel ( a megmunkálását majd a CNC elvégzi), Nagyalapkörös 316/304, iker Dellorto, meg szeretném gyújtáselosztót is elfelejteni meg a röpsúlyszabályzást is így egy BlackBoxal kiváltanám ha lehet az egészet.
Berta Dugattyút én nem ajánlom, kényes és szeret átszakadni sajnos a gyűrűhoronynál.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: kedd okt. 06, 2015 6:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Amit leirtal az teljesen megfelel hobbi autonak, sarokig meg vissza. Nekem szemely szerint az a parezer km tengelyezes boven eleg volt. Ambicio megvolt. Megcsinaltuk, eleg volt. Most egy szep bekebeli 90-es tempoval 6l-es fogyasztasom van. Gps szerinti 160-as temponal 100km alatt nem fogyott el a 10l benzinem amit beleontottem. Ki van probalva. Es van rajta egy 30 eves injektor meg az eloszto. Es ez meg mindig a kisszelepes, sorjas kicsi jaratokkal rendelkezo hf-el. Ha mar fel millat verunk bele egy motorba akkor inkabb turbo.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. okt. 09, 2015 8:36 am 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2012 6:41 pm
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Sziasztok. Még mindig ezzel az 1.6-os 296-os motorral szenvedek. A kartergáz megvan pedig már 300km mentem a motorral. Jelenség az hogy levettem a szelepfedelet és ki volt csapódva rajta, ès a vezérműtengely házon is a víz. A kartercsöben is van víz. Viszont a motorolaj s a gyertya tiszta, a kiegyenlitőtartályban sincs kipufogógáz.Hidegen nincs kartelgáz, csak melegen de szerintem az a vízpára. Valaki segítsen kérem, kezdek megőrülni...:)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. okt. 09, 2015 9:29 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Tudom ,hogy ezt pont leszarod de a "kartelgáz" az kartergáz , egyébként meg csak és kizárólag tömítetlenség okozhatja. Míg "sűrű" az olaj addig megfogja valamennyire utána vége. Nem lehet ,hogy összetörtetek gyűrűt mikor összefűztétek, vagy az illesztési hézagok ,nem jók, vagy csak selejt a gyűrű és nem fekszik fel körkörösen, vagy egy jóval nagyobbat faragtatok bele és szintén nem körkörös?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. okt. 09, 2015 9:42 am 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2012 6:41 pm
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Elnézést a helyelsírási hibákért. Belevaló gyűrüvel raktam össze s 14, 14.5bar a kompresszió minden hengerben. Legnagyobb eltèrés a hengerek közö 0.5bar. Engem igazàból az bosszant hogy mit keres kicsapódva a motorban a víz s az olajban akkor miért nincs.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. okt. 09, 2015 2:03 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8879
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
hosszabb távot mentél vele már?
rövid távokon simán kicsapódik a pára, főleg hogy éjszaka már akár 0 fok is van, nem nyár van már.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. okt. 09, 2015 4:28 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2012 6:41 pm
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Sanos egy nap 2x5km megyek vele munkába. Ezt mihelyt összeáll a váltó, amelyet az 5-ös váltó toppicba is írtam, kipróbálom. Még arra tudtam gondolni hogy esetleg a hengerfejen belül lehet még valami hajszálrepedés de akkor az olajba is lenne. Köszönöm a segítséget.:)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. okt. 09, 2015 5:55 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 276
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Ahogy ladarevolution írta, teljesen normális a vízpára kicsapódás, nekem még nyáron is volt trutyi a betöltőn. Hosszabb utakon elpárolog.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. okt. 09, 2015 6:17 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2012 6:41 pm
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Nagyon szépen köszönöm a segítséget! :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: vas. okt. 11, 2015 11:55 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ha nem fogy a kiegyenlitobol akkor nincs gond.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 12, 2015 10:13 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Természetesen az is egy megoldás ,hogy a feltett kérdés egyik oldalát kivesézzük , de lehet ,hogy ettől még nem tűnik el a kartergáz.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. okt. 23, 2015 9:54 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
KépKépKép

Ennyit sikerült kivenni az égés térből, 2,5ccm-t így 32,5-nél vagyok. Szakszerűen fogalmazva szopott a mutatvány :lol: A dugó tető síkolást nem úszom meg ,szedhetem szét újra. Elakadtam megint a banán feszítőjénél az egyiken egy henger van az normális vagy a másikról hiányzik?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 24, 2015 6:39 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 10:25 am
Hozzászólások: 1375
Tartózkodási hely: UA, Munkács
a jobb oldali a normális, a bal oldalira rá van húzva egy vezetőcső a légszűrőházból, mert valószínüleg nyúlott volt a lánc.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szomb. okt. 24, 2015 12:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Köszönöm.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szer. nov. 04, 2015 10:16 am 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2012 6:41 pm
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Sziasztok.
Még továbbra is szívok a motorral. 1,6 mahle zsebes dugó 296-os tengely s 14-14,5bar-os sűrítéssel minden hengerben. Gond az hogy valamilyen oknál fogva hengerfejes lett kifujta a1,4 henger két vége felé eső részét. Most összeraktam s még mindig van kartergáza. Minnél jobban melegszik a motor annál nagyobb. Másik ok hogy tegnap este hogy hideg volt olyan köd van utánam hogy nem látni más autót lámpánál. Mondjuk elégge benziszagu dús a keveték is. Harmadik pedig hogy nem tudom lelégteleniteni a vízrendszert. De a mutató a zöld felétől feljebb nem ment de szerintem az is sok. Sokszor szétszedtem benne van pár száz ezer forint a motorba s pár száz munkaórám s az összes idegrendszerem. Már azt tervezem h a gyári 1,3 motorjábol csinálok egy zsugort inkább mert nem bírok vele. Az a baj hogy hiába vagyok autószerelő, de épitett motorban nincs tapasztalatom. Hogy valaki nem lakik Nyíregyháza fele hogy ránézne esetleg s tudna segíteni, mert én már nem tudok mit kitalálni távoktatás is hasznos csak jóval bonyolultabb.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szer. nov. 04, 2015 10:29 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2012 8:21 am
Hozzászólások: 679
Skype: tuning-otthon
Tartózkodási hely: Pécs
Hengerfej és blokk síkolás volt? Lehet hogy van egy apró sérülés vagy vetemedés valahol, és az csinálja az egész fesztivált. Aztán hengerfej nyomáspróba sem ártanak neki talán, mert lehet, hogy ott a gond.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szer. nov. 04, 2015 10:45 am 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2012 6:41 pm
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Mikor összeraktam síkba húztak mindent. Szelepeket bemarták szelepvezetöt belerakták hajtókarokat összefűzték azért fizettem 55ezret. Most hogy összeraktam sík jó volt s arany tisztára felcsiszoltam mindent. Van benne most kb 600km.De eddig csak kartergáz baja volt, ez a vizes dolog most jött elő.
S nem bántottam a motort nem padlóztam 4000 felé nem is tévedt még véletlen sem.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szer. nov. 04, 2015 7:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
A tűzkarikát a hengerfejtömítésen kiégette vagy csak átfújt alatta vagy felette?

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szer. nov. 04, 2015 7:58 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2012 8:21 am
Hozzászólások: 679
Skype: tuning-otthon
Tartózkodási hely: Pécs
Jut eszembe, hogy én jártam úgy, hogy a tűzkarika élben eltört... :shock:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szer. nov. 04, 2015 8:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ha levagos a hutorendszer atfujja a pakolast. Ez volt nalam is. 4000-ig nem melegedett nagyon de ahogy meghajtottam kicsit egybol 100 fok felett volt a viz meg felnyomott 2 liter vizet a kiegyenlitobe. Tobb helyen is atfujta. A sikolt hf annyira elgyengul, hogy hiaba van tokeletesre sikolva, amikor lehuzod mar vetemedik es maris atfujja. Nem akarlak elkeseriteni de.....
Tegyel ra egy gyari sikolatlan hf-et gyari tengellyel es hajtsad. Mire osszeraksz egy masik motort megint szazezrekbe lesz es semmi nem garantalja, hogy nem jarsz ugyanigy. Ha szintbe jar most a dugattyu egy sikolatlan hf-el gyari tengellyel lesz egy jo motorod 10 koruli KV-al.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szer. nov. 04, 2015 9:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Jajj már, mindig ez a "nem jó a sporttengely meg a síkolt hengerfej" A Széria érintetlen hengerfejet is ha lehúzod az is mászik ez bizonyított tény. Satupadon vákumozd le az összes szelepet majd szereld fel a helyére és úgy vákumozd le újra, meg fogsz lepődni 1-2 szelep nem úgy fog zárni mint elötte....
Érdekes, összeraktam kb. 30 db motort eddig egyik se köpte ki a hengerfejtőmítést mert agyon volt síkolva valamelyik része. Első kisérleti motoromnál kinyomtam a tömítést de az a csörgés miatt volt.
Szar hűtőrendszerrel tehetsz rá akármit nem lesz jó, azt kell helyrehozni.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szer. nov. 04, 2015 10:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Akkor szivjon vele tovabb. Tolem...nekem mindegy.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: szer. nov. 04, 2015 10:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Árpi, itt valami probléma van amit meg kell keresni, ez úgymond egy tucat "játékmotor" ennek működni kell. Végig kéne nézni mindent, hűtősapka lezár rendesen? fényképezd le a hengerfejtömítést, blokk-hengerfejsíkot, ott ahol átfújt hátha kikövetkeztetünk valamit.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 05, 2015 12:45 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Szerintem valami nincs síkban! Ha levetted a Hf-et intóval mérd végig a furatot ,ahogy kell és utána kapkodd ki a dugókat és a gyűrűket próbáld bele. Ha a hézagok rendben vannak és telibe befekszik ,valamint a henger fala tökéletes (ezen nem kell röhögni ,mert jött már vissza úgy hogy mindenki szopott vele és a végén kiderült ,hogy a fúrás valami tepedelem lett) akkor lefelé rendben vagy. A másik ,ha autó szerelő vagy miért nem marod be a fészkeket otthon ,én a vezetőt is be szoktam ütni ha cserélni kell. Így Te dörzsölöd a furatot az adott méretre és tuti ,hogy jó. Valamint a szimeringek is ott vannak ahol lenniük kell. A hengerfej síkolás 4 és 15 ezer között mozog Pesten. Az egyik egy késsel mart felület a másik egy tükör szerű köszörült. A tuningnál beszélgetünk róla ,hogy nagyon nehéz olyan műhelyt találni aki tökéletes sík felületet készít, lehet ,hogy Nálad is ez a gond levettek belőle, pár század hupli nem számít aztán mégis. Újra kell építened, ha tetszik ,ha nem mert ez semmi más nem lehet mint megmunkálási hiba. Nem a gibic beszél belőlem én vagy 3x fűztem szét -össze a hobby mocit mire rákerült a Hf, és a tömítés a leggyengébb pontja , mivel mindig Victort használok ,most meg kellet a kisipari 1,8 mm vastag és lehet ,hogy úgy járok mint Te (remélem nem)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 05, 2015 2:12 am 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2012 6:41 pm
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
http://kepfeltoltes.hu/view/151105/IMG_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151105/IMG_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151105/IMG_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/151105/IMG_20151 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151105/IMG_ ... es.hu_.jpg
Bocsánatak a képeket csak így tudtam megoldani. Ez a tömités ráégett. A tűzkarikát nem fújta ki csak mellette. Most hogy meghengerfejeztem a sík jó volt tiszta is volt. Összeraktam lelégtelenitettem volt benne fűtés s a kiegyenlítőnél sem láttam semmit. Most hogy elakartam vele menni 50km beinditottam s ahogy melegszik egyre jobban füstöl mind a kipufogó mind a kartercső, s fűtés sincs. Hűtőrendszert is annó kitakaritottam tiszta benne minden. Még azt mondták hogy mivel van síkolva igy a hengerfejcsavar hosszú s kitámaszt a zsákfuratban. Amúgy minden csavar alatt van 1db 12-es lapos alátét. 3 lépcsőbe húztam le 15perces szünetekkel. 65 85 125Nm Blokkot nem fotóztam mert még nem szedtem újra szét a motort. Sajnos nincs más amivel dolgozni tudnék járni. 2km. Egyébként elvileg nagyon jó gépműhely. Ilyen "legyezős" technikával dolgoznak, nem marják. Dugó gyűrűk gyűrűhézagok is rendben vannak. Szerintem a szelep nem zár azt nekem kellesz kezelésbe vennem csak már nagyon ki van marva a szelepülék. A többit meg még nemtudom. Amúgy nem akarom hagyni kárbaveszni. Nagyon jól megy könnyen is indul tényleg jó csak ez a nagy baja van.
Dugók szintbe járnak a hengerfejből nem tudom mennyi lett leszedve sajnos én is kaptam ezt a motor, de ő is ezzel vette szóval rejtély. 79,98 mahle dugó gyűrűk is valami normális minőság mert drágábbat vettem bele mindenből. A gépműhely meg ahol csinálták századra dolgoznak csak nagyon sokáig csináltják az alkatrészeket. Azért nem én csináltam mert sokat dolgozok s csak ha hazajövök este 4-5-8-10 után csinálgattam mindig. Így is sok idő volt mire összetudtam fűzni normálisan. Ha más nem lesz hengerfej megint le elvinni nyomáspróbáztatni szelepeket én magam becsiszolom újra kap egy tömítést s elméletileg jónak kellene lenni. Karbutároban a fúvókák is 130/150 130/170 ezt is csak belelöktem h majd ha összeáll akkor ráérek hangolgatni. Előgyújtás is vagy 15 fok és vákumcső nincs rajta, két azonos erősségű rugóval.
Már tényleg minden új. Az önindítót is kivégezte a hülyeségem mikor kicsit sietett a tengely s kivégzett mindent hengerfejezés előtt, s így kapott még akkor új Niva önindítót, új samara generátort, új vízpumpát. Azóta a "régi" módszerrel mikor lentvolt a hengerfej beállítottam a tengelyt bejelöltem, s most is ott van. Szelephézagot is 30x állítottam már órával 0,52mm-re de még mindig csörög az is. Havassy azt írta hogy 296-os tengelyhez kell a 0,2mm szelephézag de még ezzel is csörög a himba. Hirtelen ennyi információ jutott eszembe.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 05, 2015 9:40 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
A szelephézagot akkor szokták emelni, ha a tengely megmunkálása ,nem tökéletes. Egy jól köszörült tengely ekkora nyitással lehet hangosabb a gyárinál mert a "bekezdés" meredekebb ,esetleg pontatlanabb és ezt hallani fogod. Ezeknél nincs ellenőrző hézag csak a gyártó által megadott. Ezen egyelőre lépj túl (szerintem). A másik ami izgat a kartergáz sem biztos ,hogy az olaj gőzből ered, - nem lehet ,hogy bele dolgozik valahol és átnyomja , vagy repedés. A tömítés csúnyán átégett, és megint ott tartok ,hogy nincs síkban a két felület vagy akkora a csúcsnyomás ,hogy nem bírja (de akkor is ott a leggyengébb része) Ha szelepes attól nem megy , de mérj egy kompressziót és kiderül, valamint ha lenn a hf látod a szelepen ha nem zár.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 05, 2015 10:30 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
En egy dolgot tudok javasolni. Tegyel ra egy erintoleg sikolt gyari hf-et. Hidd el megszunik a gond. Legalabb probald meg. Aztan van ido agyalni. Ha tovabbra is fustol akkor blokkrepedes lesz. Mas lehetoseg nincs. Nekem is mindenki a tomitetlenseggel jott, pedig utoljara mar rez hf, tomitest hasznaltunk festekkel osszerakva. Azon a joisten se tudott volna mar atfujni. Amint felkerult ugyanarra a blokkra a gyari hf, normal tomitessel elsore jo lett. Akkor igy mar nem volt tomitetlenseg? En ha ujra ilyen motort epitenek akkor elso dolgom lenne az alkatreszeket elvinni peldaul Gaal-hoz. Megcsinaljak, mukodni fog es meg garanciat is vallalnak ra. Ez a sufniba motor epites csak penzkidobas. Akkor inkabb leteszel nekik az asztalra 3-400e ft-ot es egy utcai porba fingot siman megcsinalnak, ugy hogy jobb lesz mint amit te otthon a legnagyobb tengelybol ki tudsz hozni. Ez teny.
En nem mondom, hogy nem tucatmotor es nem mukodik. De minek kell szivni vele honapokat mikor egy Gaal megepiti neked 2 nap alatt a mukodokepest.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 05, 2015 11:03 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2012 8:21 am
Hozzászólások: 679
Skype: tuning-otthon
Tartózkodási hely: Pécs
Ha (hangsúlyozom HA) tudja mit csinál, akkor mondjuk nem fizet ki félmilliót egy motorért. És nem csak űrtechnikából lehet jó, erős motort építeni. Igaz, a másikkal több a munka, mert neked kell a megfelelőre alakítani. Van amit így is gépműhelyben kell csináltatni, mert otthon nincs rá szerszám (jellemzően marási, köszörülési, fúrási feladatok), és van akinek már ez is megterhelő összeg. Nekem most fúrták meg a blokkot, köszörülték a főtengelyt, 1 mm-t szedtek a hengerfejből, és 1,8 mm-t a blokkból. Ez a mutatvány a csapágyakkal együtt hatvanháromezer Ft volt, plusz a szovjet dugattyúk egy 10-es, és ugyanennyi a gyűrű, pedig ott nagy kedvesség van. És hol van még akkor a többi kacat? :) Szóval csak alkatrészben és munkadíjban, még ha takarékos is vagy, és relatíve olcsón jutsz hozzá sok cucchoz, akkor is el lehet menni egy motornál simán 100-120 ezresig. Ha a többit megoldod magad, akkor ugye mondanom sem kell, ez mekkora megtakarítás... Ha előjön egy számodra megoldhatatlan probléma, akkor még mindig lehet segítséget kérni valakitől, aki tapasztaltabb. Bár (véleményem szerint) főleg egy ilyen hibánál a fórumos segítségnyújtás bármennyire a jó szándék vezérel minket, csupán maszatolás, mert annyi minden lehet, hogy ihajj. A felfekvési, sík felülettel kapcsolatos felvetések ellenőrzéséhez csupán egy tolómérő kell. Esetleg egy acélvonalzó...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 05, 2015 11:59 am 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2012 6:41 pm
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Én is azon az elven vagyok amit inferno mond. Egyszerűen nekem is a 14,5 bar sok s akármit csinálok ki fogja nyomni a tömítést. Ha nem most akkor egy év múlva. Nekem ennyit megmondom öszintén nem ér. Szerzek egy hengerfejet kiköbölöm a nagy zsebes dugót h úgy kell-e síkolni a hengerfejből. Van egy zsír új niva tengelyem berakom s megy ameddig megy. Amúgy meg magamnak raktam össze s csapágy szimering szelep mi den új s 250ből nem jött ki az anyag ha minden új benne szinte. Annyiból lehet venni egy jó 07est . :)nagyon szépen köszönöm a segítségeket majd még a köbölésnél kérek egy kis
segítséget :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 05, 2015 2:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Nem értelek benneteket! Akartok valamit megcsináljátok és mikor 5%-ra vagytok a késztől akkor vissza minden. Azt sem értem ,ha használatban lévő autó miért nem hisszük el ,hogy nem vagyunk okosabbak az Orosz mérnököknél. Ha egészen biztos nyomás probléma van akkor nem rézfütyülős- olajfestékes tömítést kell csináltatni 10000-ért hanem tűzkarikás blokkot meg Hf-et ,de ennek nem a tömítés a baja. Bodnár (ha jól tudom normál tömítéssel dolgozik ennél egy picit komolyabb motorral) Ugyan ennyi volt a kompresszió a fiam Samarájába ez nem nyom szét semmit.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 05, 2015 3:13 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Az az 5% inakbb 50. Mert lehet blokk, lehet hf es ennek a kulombozo variacioi gyujtassal, vezerlessel megspekelve. En azert mondtam, hogy egy biztos ponthoz kell nyulni. Ez pedig a gyari sikolatlan hf., gyari tengellyel meg szelepekkel. Ha megszunik a problema akkor hf. ha nem akkor blokk. Bodnar meg a hasonlo multtal rendelkezo motorepitoket en nem hasonlitanam hozzank, es ezzel nem akartam senkit megserteni.
Hivhjatok fel Gaal-t es kerdezzetek ra mennyibe rak ossze furassal, sikolassal, gepmunkaval egy kissebb sporttengelyes motort ugy, hogy a nyersanyagot a kliens viszi. Csak kivancsisagbol, de szerintem a kozelebe nem lesz a fel millionak. Annyiert mar gyari uj 1.7-es karbis motort venni tokkal vonoval, csak be kell emelni a helyere.

Ja, es a 14,5 bart nem mindegy, hogy hidegen vagy melegen merte. Ha hidegen, akkor az melegen a 16-ot uti alulro mint az enyem. 16 barral pedig tartos Lada motor(utcai viszonylatba) nem letezik. Ha melegen 14,5 az siman jo, az nem szed szet semmit.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 05, 2015 3:48 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2012 8:21 am
Hozzászólások: 679
Skype: tuning-otthon
Tartózkodási hely: Pécs
Melegen miért emelkedik a végnyomás? Ha forró minden, akkor a forró levegőből kevesebb fér be, ráadásul nem is tágul akkorát. Erre remek példa, amikor nyáron nappal kevésbé fickós egy autó, mint éjjel, amikor hűvösebb, oxigénben dúsabb a levegő.

Árak... Egy széria motor teljes felújítása, munkadíjjal együtt szerintem 150-160 ezres, és akkor olcsón dolgozik aki csinálja. Ennél olcsóbban nem megy, mert az alkatrészek és a gépmunka sem olcsók (sajnos). Véleményem szerint teljesen mindegy, hogy milyen motort raksz össze, kicsi vagy nagy tengelyes, az lelkiismeretesen létrehozni rengeteg munka. Még ha minden szerszámod megvan, és a rutin is benne van a kezedben, akkor is. A munkát pedig meg kell fizetni, ez pedig nem vízhúzás kútból, hanem egy speciális átalakítás, amit ehhez mérten áraznak, ráadásul minden motor más. Hiába egy széria, mindenhol vannak különbségek...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 05, 2015 3:59 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Probald ki. En 1,5-2 bar kulombseget is mertem hideg es meleg allapot kozott. Kompressziot merni pedig leszedett legszurohazzal mernek. Az se veletlen.
Ezeknek a mestereknek van 4-5 sablon motorjuk amit kis tulzassal reggel elkezdenek es delutanra jar a motor az autoban. Es nekik helyben van minden szerszam. Egy blokkot furni vagy egy hf-et lesikolni nem kell elmenni a szomszedba.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 05, 2015 4:11 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2012 6:41 pm
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Kompressziót csak üzemmeleg motornál nyitott folytószeleppel, gyújtás megszüntetésével mind a 4 gyeryta kivételével... stb mérjük. Ezt egy autószerelőnek illik tudni. Azt nem értem hogy ez most hogy jött fel. Az a lényege az egésznek hogy hiába mint én is ismerem a "széria ladát" hiába raktam össze a 0ról egyedül, ez a motorépítés telejesen más dolog. Itt számolni mértezni kell, tehát megtervezni, hogy minden mindennel összhangban legyen stb, másképpen szívás az egész. Más kérdés hogy az alaktrészek minősége is olyan amilyen. Cseredarab nélkül Havassy 296-os tengelyt 30-ért adta. Janóék az 50-es rendszert 65körül. Akkor gépi munka, dugó hajtókar főtengely gyűrű szelep szelepvezető szimering gyújtás fokolókerék görgős feszítő olajszívattyú lendkerék könnyítés olaj, csak ami így hirtelen eszembe jutott. Nálam egy motorfelújítás így nézett ki ezért került 250+ba és kb 100 órába mire véglegesen a helyére került. Lehet számolgatni akkor. Am még azt a 3ezret rászánom kap még egy tömítést, visszább fokolok a tengelyből a kompresszió végett, s meglátjuk mit ad elő, de következő alaklomnál repül belőle. Azt hogy én napi 10-12 óra munka után nekiálltam s 1 hónapja lassan minden estét vele töltöttem mert párszor már szétszedtem és megint hengerfejes, elkap az idegbaj, felemésztette az idegrendszerem.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 05, 2015 7:22 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 164
a hengerfej téma nálam is kényes. 296 tengelyes motorom ha jól emlékszem 1,5évet bírt, aztán a kipufogó csatornánál elvetemedett, kifujta a tömítést. (itt szokták támasztani ugye).
Jelenleg bírja, meg lett támasztva.

Másik eset; A támcsapágy szétesős niva motorom hengerfejét most hoztam el a gépműhelyestől. HMS féle nagyszelepes, támasztott, CCCP feliratos (tehát elméletileg gyárilag erősebb). 1,8 mili hiányzott belőle, 7000 futott kilómétere alatt kiderült hogy 2 tizedet vetemedett.

Ezek alapján már csak támasztott vízteres hengerfejet tennék fel, a lehető legkevesebb síkolással.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 05, 2015 7:29 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
Utoljára tavaly nyáron csináltam egy kistengelyes motort 1.6, 10.2:1 Gaál 1500-1600 Széria csatornás hengerfejjel, Pál dugattyú NPR gyűrűvel görgős feszítő és minden cserélve vezetők szelepek, egyedül a tengelyt szereztem használtan párszáz km-t futott, így került nagyjából 170 ezer Ft-ba a mutatvány. Egy Fényesfekete 2103as autóba került ez az erőforrás, az ismert közösségi oldal lakói biztosan ismerik.
14.5 bar az az ideális nem azzal van a baj. A versenyautóm motorja sima fehérorosz tömítéskészletből származó hengerfejtömítéssel megy és már kétszer majdnem megfőztem és mégse nyomta ki.
Apajevics jól mondja ezek a tengelyek zajosak lesznek mindig is a profil kialakítása miatt. Annyit tudsz javítani rajt ha a himbákat összecsiszolod a gömbökkel hogy a pontosabban illeszkedjenek ez is egy zajforrás, másrészt a kopottas tengelyház- tengelycsapok légrése se mindegy.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 05, 2015 11:51 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
A gépmunkát nem a tuning mesterek végzik, hanem a gépműhely akinek bizalmat szavaznak! Teljesen mindegy ,hogy nagy nevű elismert valaki vagy a Józsi bácsi csinálja a pajtában a 60 éves gépen, ha lelkiismeretes, pontos a gép és igazi szakember akkor századra egyforma lesz minden. Gaálék hengerfejet portolnak otthon és egy kis esztergán szelepeket profiloznak, síkolni fúrni nem tudnak otthon (voltam eleget náluk) Havassynak akkora a "műhely" mint egy fél tornaterem és szinte minden célszerszám adott, de Ö is pár száz méterrel odébb viszi a gépmunkát. Majdnem mindegy kiről beszélünk (vidéken ugyan ilyen jó szakemberek dolgoznak ,ne legyen félre értés) Ök "csak " összerakják. Ennyi az off. A lényeg, hányan dolgoztunk vadonatúj üres hengerfejből és van hogy az is hibás!? Hányan tudunk lineán dolgozni és vetemedést mérni, mielőtt összeraknánk valamit (én speciel egy karton papíron szoktam egy íróasztalon összerakni) és csodálkozunk ,hogy a gyári igénybe vételnél 30-40%nagyobbat nem bír. Az a baj hogy napi használatban van és ,hogy a Tiéd mert (tudom magamról) az idegességtől az ember hibát hibára halmoz a kapkodásról nem is beszélve. Ki kéne zárni a repedést. A Szakálnál megcsinálnak egy repedés vizsgálatot, ha kell nyomás próbát is ,de szét kell szedni. Találgatni lehet, de az olyan mint mikor fülre fúvókáznak karbit meg állítanak gyújtást. Van egy szuper motorod aminek van egy komoly hibája de ezért a rengeteg munkát még nem kéne a kútba dobni (még nem) Ha tudnál szerezni valami hulladék motort amivel szaladgálsz ezt meg nyugodt pillanatokban szétkapnád és végig mennél lépésenként. De a széria hf megoldást is megpróbálhatod nyitásnak, hátha tényleg csak a Hf szar.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. nov. 06, 2015 9:21 am 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2012 6:41 pm
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Igazából én is makacs vagyok s nem hagyok annyiba semmit. Csak vannak olyanok hogy ne foglalkozzak ezzel a motorral másnak zsugor van kurblival indul s már van benne 70ezer km. Azon gondolkoztam h én is kicsit szakértetlen vagyok, most hogy összeraktam alacsony fordulaton halott volt a motor. Előrébb hoztam a tengelyt akkor se változott s utána jöttem rá hogy az előgyujtás volt kevés. Mert addig volt fütés is , s baj sem volt. Lehet az tett be neki. Még van egy jó ismerősöm aki ladába nőtt fel meg a kisújába van minden, megrpóbálok beszélni vele hogy hengerfejezzük meg hátha ő lát valamit amit én nem. Hengerfejet meg itt ha rlviszem nyomáspróbáztatni azt mondják nézz be 2 hét mulva, afdig lehet hozzákezdünk. Egy tömítést megêr. :) Akármilyen ideges is vagyok nem szoktam bántani meg inkább megnézek valamit 3x mint egyszer rosszul. :) Nem az autó tehet róla sosem hogy én nem tudok rájönni mi baja, vagy esetleg rosszul állitok vagy rakok össze vmit.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. nov. 06, 2015 10:56 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Vegyel egy hf. tomitest es rakd fel a szeria hf-et es jarj vele 1-2 napig. Ha nincs gond akkor vidd a mehbe a masikat es annak az aran amit kapsz erte veszel egy masik szeria hf-et amivel tovabb tudsz menni ha meg van hozza kedved. Ha a szeria hf-el is megmarad a problema akkor a blokkal lesz a baj sajnos. De en a blokkal kapcsolatba nem vagyok pesszimista. 90%, hogy hf baj van. En ugy voltam vele amikor visszakerult a szeria, hogy kap egy bovitett csatornas, nagyszelepest. De olyan szepen megy, minek bantani? Ha lesz valami baja soktizezer km mulva akkor majd megkapja. A sport tengely alul halott lesz akarmit is csinalsz vele. 2000 alatt rangat, nem szereti az araszolast, alapjarat olyan amilyen. Ha szereted ezt csinaltass eggyet de en azt szeretem ha azert nezik meg az automart mert szep es nem azert mert azt hiszik, hogy mindjart szetesik.
Offba elmeselem sajat peldamat. Csinaljunk nagyszelepes hf-et. Na ez ugy nezett ki, hogy en nekialltam sok munkaoraban kiboviteni meg felpolirozni. Persze elotte celszerszamot keszittetni. Mar itt elment az elso 15e ft amit csak igy utolag szamolok. Aztan elvittem hengerfejeshez es 200 eurot fizettem azert mert megcsinalta a szelepuleseket ugy, hogy az osszes szelepet en vittem! Nemreg ratelefonaltam Wolfekra es ha kuldok egy ures hf-et 65e-ert kapok vissza egy bovitett csatornas nagyszelepest. Akkor minek alljak neki? Pont igy van a motorokkal is. Elviszem, osszerakjak kifizetem es nincs stressz, feleslegesen eltoltott ido, ablakon kilapatolt penz. Tuning motor epitest se biznak ra tobbet mezei szerelore. Nem tudja, nem erti soha nem lesz jo. Ez nem egy olaj, fekbetet, vizcsap csere, vagy egy feheritett szamlap, hogy meg tudja csinalni barki otthon. En tobbet nem fogok arra batoritani senkit, hogy otthon elkezdjen motort faragni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. nov. 06, 2015 11:56 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Az offig teljes az egyet értés :lol: Na de utána :mrgreen: Ez egy ilyen szakma. Azért Ladázunk ,mert lehetőséget ad kipróbálni magunkat. Sok minden hülyeséget tolerál és elvisel ,de mindent nem. Ha hibátlan erős autót akarsz akkor meg kell venni és nem otthon faragni! Nézzétek meg a Német lapokon ,100 Euróéert milyen 15-20 éves autókat kapni,tehát nincs miről beszélni. Ha pedig mégis nekiállunk akkor egy hosszú szopással teli út aminek nem biztos ,hogy vége. Egy barátom szerint "befejezni nem lehet csak abba hagyni" A legolcsóbb és leggyorsabb a hf csere. Ess neki és akkor kiderül ,hogy felfelé vagy lefelé van gáz, csak találjuk meg! Utána okoskodunk Te meg szerelsz :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. nov. 06, 2015 12:59 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Nem kell abbahagyni, csak be kell latni, hogy vannak korlataink. Elmeletbe egyszeru. Sikolunk, zsebelunk, kobolunk, osszerakjuk, megy. De a valosag maskepp nez ki. Lehet elvezni egy tuning motort ha mas rakta ossze akkor is. Elvegre a penzt is te teremted elo amibol mas megcsinalja. Tehat valojaban a te erdemed. Forum azert van, hogy a juzer kapjon egy kepet arrol, hogy valojaban mi is allna kozel hozza a leirt tapasztalatok alapjan. Ezzel az infoval mar elmehet egy motorepitohoz, hogy ezt szeretne az autoba latni. Ha valaki elsore ranez a HMS tablazatra, tuti, hogy az ujjat a 316-ra fogja bokni merthat minnel nagyobb annal jobb. De ha beleolvas a forumba lehet, hogy rajon arra, hogy az o stilusahoz a 272 a megfelelo. Vagy marad a gyarinal mert szereti a 900-as sima alpjaratot, csendes vezerlest, stb.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. nov. 06, 2015 7:40 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 04, 2012 6:41 pm
Hozzászólások: 93
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Teljesen igazat adok, de ez függ hogy ki milyen beállítottságú. Én például inkább megcsinálok amit csak lehet magamnak s tudom hogy lelkiismeretesen van összerakva, minden jó, és mégsem működik..:D De amúgy meg mindig tanul közben az ember. Tanulópénzt meg kell fizetni. Akinek van hozzá húzama az csinálja sz@pik vele,akinek nincs az inkább megcsináltatja. Sosem azért csináltam én se magamnak mert hogy úgy olcsóbb. Tudom jól hogy hiába mondom el bármelyik szerelőnek hogy "van idő, van pénz, csak csináld meg normálisan" nah ezekre festőkre kasztnisokra kellett rádolgoznom. Nah bocsi az szövegelésért a lényeg :D
1 henger: 13bar
2 henger: 15bar
3 henger: 14,5bar
4 henger: 15bar.
http://kepfeltoltes.hu/view/151106/IMG_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151106/IMG_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151106/IMG_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151106/IMG_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151106/IMG_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151106/IMG_ ... es.hu_.jpg

Tömítésen nem láttam hogy kifújt volna, de mégis az olajban s a hengerben is áll a víz. Én vélémenyém szerint ez az AJUSA tömítés egy kalap sz@r. Amúgy is utánna olvastam a márkának nem nagyon dicsérik. Lebeszéltem, hétfőn reggel 8ra várják a hengerfejet nyomáspróbára, szerintem szükségtelen de az a biztos, kap egy gyárinak nevezett piros teflonos tömítést. Illetve látszik néhány szelepen hogy nem körkörösen zár s némelyik csak a végén, de a szelepülékből már sok ki lett marva így megpróbálom becsiszolni, látszik hogy a szívó részben is van olaj tehát a szelepszárszimering is átenged. Én ennyit állapítottam meg elsőre. :) Már csak reménykedek hogy az 1es hengerben nem a gyűrűvel van gond hogy kevés a kompresszio.:)
U.i.: elnézést a csúnya beszédért. :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: pén. nov. 06, 2015 10:40 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Es godolod, hogy a nyomas probat 15 barral vegzik? Mert legalabb 10-el kell kezdeni, hogy ateresszen valahol.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 5970 hozzászólás ]  Oldal Előző 1114 115 116 117 118120 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség