Pontos idő: kedd okt. 15, 2019 10:29 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 92 hozzászólás ]  Oldal 1 2 Következő

széria autóba autómata levegőcsonk?
A szavazás hétf. júl. 14, 2008 11:59 am-kor befejeződött.
igen 24%  24%  [ 4 ]
nem 24%  24%  [ 4 ]
nem tudom 18%  18%  [ 3 ]
mi az a levegőcsonk 12%  12%  [ 2 ]
minek az 24%  24%  [ 4 ]
Szavazatok száma: 17
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 26, 2008 11:31 am 
Offline
Lada kedvelő Idiutusz Bencikusz
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 28, 2007 8:16 pm
Hozzászólások: 406
Tartózkodási hely: Budapest
sziasztok!
Tudom hogy a főoldalon ez le van írva de nekem ez mégsem teljesen világos.
Én be szeretnék szerelni egy ilyet a Tűzmadárba, de igazábol azt se tudom hogy álljak neki. :)
Megnéztem a ladabolt árlistát és létezik hogy ez az?:légszürőház termosztát DAAZ 4200ft
és akinek van ezzel kapcsolatban tapasztalat azokat szivesen venném.
És szépen megkérem Zorró bácsit :lol: hogy csak azután tenyereljen rá a DEL gombra miután erre nekem válaszolt valaki :lol:

a válaszokat előre is köszönöm!

minden jót

_________________
Üdv. Bencikusz

Lada 2105
лада 2105
BA3 2105

Weblapom


A hozzászólást 4 alkalommal szerkesztették, utoljára bencikusz csüt. júl. 24, 2008 10:01 am-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 26, 2008 11:33 am 
Hát én úgy tudom, hogy csak fel kell rakni a mechanikus helyére és ennyi.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 26, 2008 12:00 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 03, 2005 1:35 pm
Hozzászólások: 893
Tartózkodási hely: Budapest
Üdv!

Valószínűleg az, amit írtál.
De szerintem egyszerűbb lenne az, ha kiugrasz egy bontóba, és kikapsz egyet az egyik szamárból. Pár száz Ft-ot számítanak meg érte talán.
Szerintem.
De ha bemész a Ladaboltba, és aszondod, hogy 'Samara automata levegőcsonk', akkor már hozzák is. Valószínűsítem.

Üdv, HegeGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 26, 2008 12:24 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. feb. 16, 2007 1:26 pm
Hozzászólások: 127
Tartózkodási hely: Pest megye
Helló!
Szerintem sem érdemes ennyit kiadni érte, bontóban valószinűleg tényleg pár száz Ft-os tétel lehet. Egyébként nekem is ilyen van bent, egy pár éve egy méh-telepen álló Samarából "emeltem el", még mielőtt bezúzták volna. A berakásnál, nem igazán kell semmire figyelni, az oldalon lévő cikkben le van írva minden. Nem kell világmegváltásra számítani tőle, de mindenképp jobb mint a gyári mechanikus. :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 26, 2008 1:40 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 07, 2006 7:51 pm
Hozzászólások: 634
Tartózkodási hely: Föld
azért a bontóra sem lehet minden esetben számítani, gyakran (mindig) annyit kérnek egy bontott alkatrészért, mintha új lenne.
ráadásul még hülyének is nézik az embert.
(zagyvaszántói bontó , hatvani bontó M3 mellett)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 26, 2008 11:56 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
GDM-ben is szokott lenni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2008 8:47 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Így is fuldoklik a Lada a melegben, az aut. csonk meg rászűkít még egy csomót...
Télen meg átállítod fix melegre. Ez olyan embereknek való akik leírásból keresik a motortér nyitót is.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2008 9:00 pm 
Offline
Lada kedvelő Idiutusz Bencikusz
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 28, 2007 8:16 pm
Hozzászólások: 406
Tartózkodási hely: Budapest
de ezzel nem mindig ugyanolyan hőmérsékletű levegőt szív?

ja és azzal mit lehet csinálni hogy ne szívjon be kis feleveleket a légszűrő?
mert tele megy vele a légszűrőbetét

_________________
Üdv. Bencikusz

Lada 2105
лада 2105
BA3 2105

Weblapom


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2008 9:11 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Bizonyos határok között. baromi ritkán:) ha 30 fok van kint, 50 a motortérben akkor 50 fokot fog szívni akármit csinálsz. Amire gondolsz az klíma:)

Kis falevelek? tegyél a szívócsonkra egy búrásított szunyoghálót.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2008 9:19 pm 
Offline
Lada kedvelő Idiutusz Bencikusz
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 28, 2007 8:16 pm
Hozzászólások: 406
Tartózkodási hely: Budapest
erre én is gondoltam de ha a felvél ráakad a szunyoghálóra akkor kevesebb levegőt tud szívni a moci. - tejjesítmény

_________________
Üdv. Bencikusz

Lada 2105
лада 2105
BA3 2105

Weblapom


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2008 9:28 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Kirázod - kifújod a légszűrőt 2 hetente, a falevél kijön. Az aptóbb por ül be végleg.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2008 9:44 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Arnold, ne haragudj kérlek, de meg kell védenem egyik kedvencemet,
az automata levegőcsonkot :)

"Ez olyan embereknek való akik leírásból keresik a motortér nyitót is."
Érdekes lenne ezt GM-mel megbeszélni... :wink:
Max. más szempontok szerint jó, és ez _nem_ a tuning célú motor.

"ha 30 fok van kint, 50 a motortérben akkor 50 fokot fog szívni akármit csinálsz."
Ezen segít egy torlólevegő bevezetés : akkor a kinti 30 fokos levegőt szívja.
Ha ott is 50 fok van, azon persze nem tud hűteni.

"az aut. csonk meg rászűkít még egy csomót..."
Az kintről odavezetett plusz levegő ezt is kompenzálja.

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2008 9:56 pm 
Offline
Lada kedvelő Idiutusz Bencikusz
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 28, 2007 8:16 pm
Hozzászólások: 406
Tartózkodási hely: Budapest
köszi!
05 ös ben van hely hogy egy alugégecsővel kijussak a szabadba a hűtőrácsig?

_________________
Üdv. Bencikusz

Lada 2105
лада 2105
BA3 2105

Weblapom


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2008 9:58 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Van : pont ki lehet kanyarintani az akku mellett és előtt a hűtőrács széléig.

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2008 10:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 10:46 am
Hozzászólások: 1454
Tartózkodási hely: Pécs
Szerintem igen,bár ez egy 07-es de gondolom mind1.
Képek.
Gyuri gyorsabb voltál. :)

_________________
Dzsí.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2008 10:07 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Meg kellene kérdezni GM-et használja e mai napig:) Ősszel és tavasszal biztos jó, de nyáron meg télen fölösleges. És baromi sokat szűkít, belenéztem. Kb. a teljes átmérő negyede elmegy a termo elemre meg a terelőlap keresztmetszetére. Széria autónál, átlag használat mellett nyilván nem jön ki, elismerem. Ismerek olyan embert akinek az sem tűnik fel, hogy nem nyit a második torok. Nem vagyok ellene, öcsémnek szereztem is egyet (fullszéria) de ha vki télen és nyáron átfordítja a csappantyút akkor ezt ingyen megússza a szűkítés kompromisszuma nélkül. Aszondom:)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2008 10:18 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 10:46 am
Hozzászólások: 1454
Tartózkodási hely: Pécs
Én még azt a mechanikus csappantyút is kivettem.
Látszik a képeken.

_________________
Dzsí.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2008 10:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Én is egy idő után. Megérzi az autó. na ehhez képest még az aut. csonk szűkít.
Mondjuk nyáron nem szerette rednám a 4 leömlő mellett ezt a csappantyúnélküliséget érezhetően jobban melegedett.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2008 10:30 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Álló helyzetben, torló levegő nélkül, ha a keresztmetszet csökkenést nem
kompenzálja semmi, tényleg nehezebben kap levegőt a motor, elismerem.
De menet közben, a plusz rásegítéssel sem egyenlítődne ki a két hatás?

Megosztanád velünk, hogy GM miért nem használja ma már? Mit talált helyette?
Az a baj, hogy a 'régi nagy öregek' megírták anno a levlistán és/vagy a fórumon
az okosságokat, de az évek múlásával kiderült újabb felismerések már nincsenek
frissítve :( Még szerencse, hogy itt vagy nekünk pl. Te - aki bokros teendőid mellett
továbbra is veszed a fáradtságot -, és Hírhozó Arnoldként is funkcionálsz :wink:
Ezúton is köszönjük!

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2008 10:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jan. 03, 2007 10:46 am
Hozzászólások: 1454
Tartózkodási hely: Pécs
Arnold a csappantyú levétele után csak úgy natúr hagytad a nyílást ,vagy mint én bevezetted a homlokfalról a levegőt.
Nálam ez utóbbi eljárás azt eredményezi,hogy városi autózás után is hideg a cső ami bevezeti a levegőt.
A motor pedig nem melegszik túl.
Bár nekem minden széria,a leőmlők is.

_________________
Dzsí.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: kedd júl. 08, 2008 10:54 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Nem tudom GM használja e mai napig. Én is kérdeztem:) Alkalomadtán ha eljön egy talira Ladával megnézem-megkérdem. Valószínűleg használja, GM abszolut a fogyasztásra hegyezi autóit, arra meg jó az aut. csonk, kikompenzálja a trehány sofőr hibáját. Bár GM nem trehány.

De kicsit olyan ez nekem, hogy lusta vagyok és feledékeny, így mindig égetem a villanyt, nem kapcsolgatom, de csak egy 20 wattos fénycsövet, hogy ne egyen sokat.
Én inkább azt választom, hogy kapcsolgatom, de ha fény kell menjen ezerrel a nagypilács, ha meg nem kell, ne menjen semmi és inkább lekapcsolom.

Használtam torlólevegőt korábban, ugyanezzel az akkumegkerülős megoldással, nagyon szerettem. Aztán azért kellett abbahagynom mert az autógáz nem szerette mikor visszaálltam gázra, a torlónyomás megbolondítja a vákumos vezérlését a gázreduktornak. Gurulásnál gyenge vagy zéró alapjárat, alacsony sebességnél hebegős habogós motor.

Széria leömlő nem rossz, de anno váltottam 4 leömlőre és iszonyúan fűt. Nagyon meg kell gondolni a 4 leömlőt, rengeteg apró nehezen orvosolható szívás van vele. És annyit nem hoz.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2008 8:24 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2586
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Ha már levegőcsonk és torlólevegő, nem lehetne egy alkalmasan megválasztott kisventilátorral állandóvá tenni a légszállítást? Amolyan majdnem-kompresszoros-feltöltés módjára? Az áramló levegő sebességéből és a flexicső keresztmetszetéből szerintem lehetne számolni egy m3/h tömegáramot (a csőhossz alapján figyelembe véve némi áramlási veszteséget), ami alapján ki lehet választani egy ventit, odabigyeszteni a flexicső elejére, és állandóan annyit nyom, amennyi szükséges, ha megy az autó, ha áll. Néhány wattnál nem hiszem, hogy többet fogyasztana, amekkorára szükség lehet. Esetleg meg lehet bolondítani egy érzékelővel, hogy menet közben kikapcsoljon. Nem kísérletezett esetleg ilyesmivel valaki?

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2008 8:36 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Ennyire azért nem egyszerű :) Mindenképp kellene valami visszacsatolás
a plusz levegőt adó ventillátornak, hogy a motor éppen milyen üzemállapotban van,
mennyi levegőre van szüksége. Illetve a karbinak se mindegy, hogy azzal a
levegőmennyiséggel és légsebességgel elő tudja-e állítani az éppen szükséges
benzin+levegő keveréket. A motor elég komoly vákuumot képes produkálni alapból,
hozzá képest pl. egy PC-s kicsi ventillátor alig visz levegőt :)
De ez ne vegye a kísérletező kedvedet, cáfolj rá az eszmefuttatásra és én örülök
majd a legjobban, hogy sikerült!
Amúgy a neten kaphatók efféle ventillátoros "turbók", nemrég vesézték ki egy
autós portálon őket. Itt : http://totalcar.hu/magazin/technika/magyarcsoda/
( lásd a "csodaturbópropeller" fényképe :) )
Sőt, ez a cikk még inkább ide passzol : http://totalcar.hu/magazin/technika/villanyturbo/

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Olle_Gyuri szer. júl. 09, 2008 8:44 am-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2008 8:43 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Ja, számold ki fordulaton hány köbméter levegővel dolgozik egy moci, nem pár wattos venti kellene oda... elektromos kompresszornak, turbónak hívják, és nem egy elterjedt dolog sok gyermekbetegséggel küzd.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2008 8:52 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2586
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Igazad van, a motor fordulatszám változására nem is gondoltam. Viszont a fordulatszámmérő elektromos jele tudná vezérelni a ventilátor fordulatszámát, persze ehhez olyan ventilátor lenne szükséges, aminek változtatható fordulatszámú (célszerűen fokozatmentesen) motorja van. Megpróbálok utánanézni a levegőigénynek. Nem gondolnám, hogy nekem jut eszembe először ilyesmi, de hátha össze lehet állítani valami egyszerűt házilag (ha érdemes, persze).
Viszont, egy másik szál jutott eszembe: mi lenne, ha a flexicső végét odadugnám a hűtőventilátor mögé? Az a levegő nagyon meleg lenne, ami lejőn a hűtőről?

Kompresszor, turbó (a kettő nem ugyanaz, tudtommal): azok szerintem elsősorban teljesítménynövelés céljából vannak, itt azért nem az lenne az elsődleges cél, hanem a levegőbevezetés állandósítása. Azért kérdeztem, hogy foglalkozott ilyesmivel valaki, hogy van-e egyáltalán értelme egy ilyen szerkezetnek, illetve módszernek.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2008 9:15 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Nem csak a fordulatszámot, hanem a terhelést ( szívócső vákuumot, gázpedál állást ) is figyelembe kellene
venni a tervezésnél.

A hűtőventi mögé tett csővel az a baj, hogy az a levegő igencsak meleg arra a célra, amire most
használni szeretnénk. Meleg levegő -> kevés oxigén adott térfogatban.

A levegőbevezetés állandósítása alatt mit értesz?
Ha a hőmérsékletét, arra ott az automata légcsonk ( ami leszűkíti a belépési keresztmetszetet és így fojtást okoz ).
Ha a mennyiségére, azt meg a motor dinamikusan változó üzemállapotai miatt nem lehet állandósítani,
de ezt tárgyaltuk az előbb. Szerintem optimalizálási célból az a legjobb, ha minél könnyebbé teszük a motor számára
a lélegzés műveletét :) E mellett az állandó pl. +15 fokos, enyhén párás levegő lenne a legjobb,
ha már kívánságműsor van a motornak :wink:

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2008 9:27 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2586
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Terelgess csak :) Én is az 'optimalizálás' körül kezdtem el agyalni. Igazából ott lódult meg az agyam, hogy kivezetjük előre a flexicsővet, oké, könnyebben kap levegőt a motor, meg esetleg hűvösebbet is, ami jól esik a lelkének. De írtad, hogy ha egy helyben áll az autó, az automata levegőcsonk szűkebb keresztmetszete miatt nehezebbé válik a levegőhöz jutása a motornak, erre lehetne mesterségesen rásegíteni. Nem plusz x bar töltőnyomást ráküldeni, csak azt a levegőmennyiséget állandóan biztosítani, amit a torlólevegő egyébként biztosít.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2008 9:28 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
Na jó, de állóhelyben tipikusan alapjáraton megy a ladakocsi, ott nem számít kis szűkítés. Esetleg Niva egyhelyben kapar a sárban, nagygázzal:)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2008 9:32 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2586
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Például :) az én helyzetemet bonyolítja, hogy ki van vezetve a tető fölé a légbeszívócsö, és hátrafelé néz a pipa (örökség). Már gondolkodom egy forgatható pipán, hogy legalább a torlólevegő rá tudjon segíteni a gigantikus teljesítményre.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2008 11:38 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
duck írta:
azt a levegőmennyiséget állandóan biztosítani, amit a torlólevegő egyébként biztosít.

Nem hagyott nyugodni a kérdés, hogy mi is a mi drága Lada motorunk levegő igénye
alapjáraton illetve emelt fordulaton. Számoljunk! :)

Alapjárati ford.szám : legyen 900/perc; a motor pedig egy 1.6-os Niva :wink:
900 főtengelyfordulat 450 munkaütemet jelent, mivel 2 főtengelyfordulat 1 teljes 'kör'.
A 450 munkaütemben 450 szívó ütem van, 450-szer tölti fel az 1.6 litert.
Ez 720 liter percenként, vagyis 12 liter levegő kell minden másodpercben.
Emelt fordulaton, pl. 3500-4000 környékén, a fenti logika szerint már
kb. 50 liter :!: levegőre van szükség másodpercenként.
Az biztos, hogy ez nem egy átlagos, néhány cm átmérőjű ventillátor kapacitása :)

És jobban belegondolva, a ford.szám jel elég, mert a motor terhelésével összefüggő
feladatokat ( dúsabb keverék előállítása adott levegőmennyiségből ) a keverékképző
rendszer (karburátor vagy befecskendező) megoldja helyettünk...

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2008 11:58 am 
Offline
Lada kedvelő Idiutusz Bencikusz
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 28, 2007 8:16 pm
Hozzászólások: 406
Tartózkodási hely: Budapest
húha de megbonyolítottam az életet :mrgreen:
am ezt a felexicsöves balhét megcsinálom én is.(autósboltban lehet kapni?)
és akkor az uto levegőcsonkot máshgy kérdezem: lehet szavazni :lol:

_________________
Üdv. Bencikusz

Lada 2105
лада 2105
BA3 2105

Weblapom


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2008 12:33 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2586
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Látod, Bencikusz, legalább értelmet adunk a topiknak :)
Kihalt_Ember, folytatnám a számolásod (ha már így megkönnyíted a laikusok életét :)). Az jött ki neked, hogy emelt fordulatszámon kell olyan 50 liter másodpercenként. Ez 0,05 köbmétert jelent, átszámolva 180 m3/h-ra jön ki a levegőmennyiség igény. Ez nem is olyan veszélyes. A fürdőszobai, WC-elszívó kisventilátorok maximális teljesítménye 90-100 m3/h környékén van.
Megnéztem egy ismert légtechnikai gyártó katalógusát, találtam a kisventilátorok között olyat, aminek a max. térfogatáram 330 m3/h, 29 W teljesítményigény mellett. Van olyan is, ami kereken 180-at tud (ha centizünk a méretezéskor), miközben 24 wattot vesz fel. Tehát "csak" egy 12 V-os változatot kell találni, és lehet kisérletezgetni.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2008 12:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Hiányolom az évszakokat a szavazásból.
Ahogy tegnap kitárgyaltuk, nyáron nem érdemes használni : hidegebbet úgysem tud, mint a
kinti levegő, arra elég a direktbe homlokfalról odavezetett; az aut.csonk csak szűkíti a
keresztmetszetet és ezzel fojtást jelent a motornak.
Tavasszal és ősszel egyértelmű az előnye, télen pedig ki-ki döntse el maga, hogy fixen
az előmelegített levegőt vezeti-e be a légszűrőbe vagy rábízza az aut.csonkra.

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Olle_Gyuri szer. júl. 09, 2008 12:43 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2008 12:39 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2586
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Úgy érzem a projektben még vannak rejtett tartalékok: töltőlevegő hűtő, pl. :)

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: szer. júl. 09, 2008 12:42 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
... töltőlevegő hűtő + párásító, hogy ne csak eső után harapjanak veszettül a ladamotorok :lol:

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: szer. júl. 23, 2008 12:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Megfogadva Arnold bölcs észrevételét, kicseréltem az automata légcsonkot a sima
karos gyárira. Ha már hűteni úgysem tudja a levegőt az automata sem ( volt 33 fok
árnyékban ), nyárra legyen legalább kisebb áramlási ellenállású a rendszer.
Majd ősszel visszateszem az automatát :wink: . Erre mi történik nem sokkal később?!
Július közepe-vége, és tegnap a nappali csúcshőmérséklet 16 fok volt :evil:
De ma még annyi sem, 13-14 körül van. Olyan sok oxigént kap így a motor,
hogy utána kell állítsak a karburátoron :)

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: szer. júl. 23, 2008 5:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
Ha valakit érdekel egy kis optimalizálás:
http://www.spirex.hu

Sógorom a matizban több éve használja. Megy tőle mint a zsírozott villám. (nem vicc, tényleg frankó) Csak marha drága. Sztem házilag is meg lehet csinálni.

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 24, 2008 7:49 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
A termékismertető ezen pontján megakadtam :

"A SPIREX gázgyorsító a rajta áthaladó levegő sebességét felgyorsítja. A gázsebesség függ a cső
kereszmetszetétől és a benne lévő spirál szögétől. Időegység alatt több levegő jut a hegerekbe."

Egy szívó benzines motorba a dugattyúk működése által létrejött szívó hatás jutattja be a légköri
levegőt. Akkora mennyiségű levegőt, amekkorát a keletkező vákuum 'beszippant'.
Ha a motorba bekerülő levegő mennyiségét növelni akarjuk ( pl. hogy több benzint adhassunk hozzá
a nagyobb teljesítmény elérése érdekében ), ahhoz plusz energiával kell bepréselni a levegőt a hengerekbe.
Ilyen a Spirex gázgyorsítóban tudtommal nincsen, ez egy passzív alkatrész.

A gázt ( vagyis a levegőt ) max. azzal képes felgyorsítani, ha az áramlási keresztmetszetet
kisebbre, szűkebbre veszi. Adott térfogatú levegő átjutása azonos idő alatt kisebb keresztmetszeten
nagyobb légsebességgel lehetséges. De! Ettől az "időegység alatt" bejutó levegő mennyisége egy cm3-vel
sem lesz több! Egyrészt a kisebb kersztmetszettel nagyobb áramlási sebességet ér el, amivel
folytást jelent a motor szívó oldalán, másrészt a folytást egy _direkt szűrő_ rátételével igyekszik
csökkenteni, vagy legjobb esetben pozitív irányba módosítani.

A légáram 'megpörgetése' Lada motor esetében ( egy karburátor a 4 hengerre, széria szívócsonkkal )
az UIS példájából is okulva hasznos dolog, mert segíti a benzin+levegő keverék homogénebb
elosztását a hengerek között. Viszont ez a fázis a karburátor után, a szívócső előtt történik.
A Spirex beszerelési ábráján viszont a karburátor v. injektor _elé_ rajzolták a 'gázgyorsítót'.
Azt végképp nem értem, mi haszna lenne egy hengerenkénti injektoros motornál.

Uff... :)

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 24, 2008 7:59 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2586
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Tegnap este én is átolvastam, csak már fáradt voltam az elemzéshez. Ha abból indulok ki, hogy teletöltök egy pillepalackot vízzel, fejjel lefelé fordítom és megpróbálom kiönteni, eléggé rángatósan, sokáig folyik ki a víz. Ha viszont fejreállítás után a hosszanti tengely körül meglóbálom a palackot, keringésbe hozom a vizet, mint egy centrifuga, kb. két másodperc alatt távozik a másfél liter víz. Á la öreganyáink háztartási alaptrükkje.
Szerintem ebből indulhattak ki a tervezők, evvel a spirállal ha megpörgetik a levegőt, az felgyorsul, Bernoulli - azt hiszem első - törvénye alapján a megnőtt sebesség nagyobb térfogatáramot eredményez (változatlan keresztmetszet mellett), több levegőt ebben az esetben.
Mindenesetre bizalomgerjesztőbb, mint a múltkori feltekert fűrészlapos baromság. Itt legalább szó van az adott motorhoz való illesztésről. Aki tuningbuzi, úgy is kifizeti.

Szerk.: még az jutott eszembe, ha sikerül egyenirányítani a levegő áramlását, csökkenteni a turbulenciát, akkor csökkenteni tudom az áramlási ellenállást, kisebb energiát igényel a levegő megmozgatása.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 24, 2008 8:20 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
duck írta:
ha sikerül egyenirányítani a levegő áramlását, csökkenteni a turbulenciát, akkor csökkenteni tudom az áramlási ellenállást, kisebb energiát igényel a levegő megmozgatása.

Erre szolgál a tüte a karbi 'tetején'...

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 24, 2008 9:19 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 04, 2005 8:38 pm
Hozzászólások: 1719
Tartózkodási hely: Budapest
Nah szóval: Én sem hiszek benne, mégis lehet valami haszna, mert valóban harapósabb lett tőle a kisautó. Persze felszerelés után kissé megvadult tőle a kp. befecsis rendszer, de öntanuló lévén hamar kiegyenlítette a felgyorsult levegő által okozott pluszbenzin igényt (ugyebár a levegőhőmérséklet jeladó hidegebb jele) Én úgy gondolom, hogy a gyakorlati haszna semmi másból nem áll, minthogy az örvénylés által hűt valamelyest a beszívott levegőn (tán egyenletesebbé teszi a szíváskori gázlengésket) Ez is valami. Állítólag minden típusra ki van számolva mekkora és milyen spirex kell.
Azóta felkerült az aszfaltpattanásra egy hozzá való sportkipurendszer is, és így a simota-spirex-remus összeállítással kb egy ezres motor teljesítményét hozza a gép. Egyébként marha jó hangja van a csőnek ahogy süvít benne a levegő :)

Hát ja csak gondolatébresztőnek szántam. Egy kissé átvágás szagú a dolog ennyi pénzért. :roll:

_________________
Csabi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Automata levegőcsonk
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 24, 2008 9:53 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
duck írta:
evvel a spirállal ha megpörgetik a levegőt, az felgyorsul

Amikor nemrég a motor levegőigényét számoltuk, írtál a háztartási célokra rendszeresített
ventillátorokról. Ha igaz lenne a spirállal megpörgetett és ezzel - azonos keresztmetszeten! -
gyorsabban áramló levegő, akkor elég lenne egy spirált vagy magukat a ventillátor lapátokat
betenni pl. a fürdőszoba szellőzőbe. A rajta áramló levegőt felgyorsítaná, és a meghajtó
villanymotorra semmi szükség nem lenne. Eddig meg pazaroltunk sok-sok wattnyi energiát e célra :)
Csak a spiráltól egyre gyorsabban áramló levegő nehogy beszippantson mindent maga körül :mrgreen:

Félreértés ne essék : nem azt mondom, hogy a Spirex rossz. Mindössze a termék leírása alapján
nem értem, hogy hogyan fejti ki áldásos hatását - ha már a tapasztalatok szerint ( ld. Csabiék )
mégiscsak _van_ pozitv hozadéka.

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 24, 2008 10:08 am 
Offline
Lada kedvelő Idiutusz Bencikusz
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 28, 2007 8:16 pm
Hozzászólások: 406
Tartózkodási hely: Budapest
na de ha jól értem akkor itt egy megcsavart plexi lapról van szó amit beleraknak a rendszerbe, ami felgyorsítja a levegőt.
de ha már nagyobb mennyiségű és sebsségű levegő kell akkor miért nem a jól bevált turbót használjuk?

_________________
Üdv. Bencikusz

Lada 2105
лада 2105
BA3 2105

Weblapom


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 24, 2008 10:23 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2586
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Azért ez picit sarkítva lett :)

A motorban azért van, amy nyomáskülönbséget hozzon létre, még pedig maga a motor, a szívó hatásának köszönhetően. Egy fürdőszobában - hiába van kiépítve a légcsatorna rendszere - gravitációsan nem alakul ki légáramlás, esteleg akkor, ha kinn fúj a szél, és a porlasztó-elv alapján annyira megszívja a légcsatornát, hogy megindul a levegő, egyébként akkor sem elégséges módon (minél gyorsabban kell távoznia a párás, elhasznált levegőnek, ugye, az épületgépészet alapvető célja a komfortérzetünk növelése, biztosítása). Tehát oda mindenképpen kell a kényszeráramoltatás. A ventilátor lapátok álló helyzetben éppen akadályozzák a levegő útját, olyan az alakjuk, hogy forgás közben fejtik ki áldásos tevékenységüket.

Szerintem ketté kell tehát választani a két területet, áramlástani és egyéb szempontokból. A gépkocsi motorjánál optimalizálni szeretnénk, az eredetihez képest minimálisan felgyorsítani a levegő áramlását (akár spirállal), ehhez gondoltam én a múltkor hozzá a ventis megoldást, ami a lassú haladás vagy álló helyzet esetén nyerne értelmet, menet közben nyílván nem. Egy fürdőszobánál elsődleges cél a megfelelő komfort biztosítása, a lehető legrövidebb idő alatt megforgatni a helység levegőjét, ehhez azért kell a motor.

Egyébként egy megfelelően megtervezett légtechnikai vezetékkel meggyőződésem szerint biztosítható lenne a megfelelő nyomáskülönbség - a légáramlás alapja - motor nélkül is. Persze nem végtelen hosszú vezetéken, minmális keresztmetszetben. Elméletben. A gyakorlat nem mindig engedi ezt, de akár igaz is lehet. :)

Bencikusz, olvass vissza picit, a turbóról is volt már szó. Az teljesítményt növel, mi még mindig az optimalizálás körül járatjuk az agyunk :wink:

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 24, 2008 10:43 am 
Offline
Lada kedvelő Idiutusz Bencikusz
Avatar

Csatlakozott: szer. nov. 28, 2007 8:16 pm
Hozzászólások: 406
Tartózkodási hely: Budapest
ok nyertetek :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

de én ezt akkor is drágálom, nem lehet ezt otthon megberhelni?
vagy amiről előbb volt szó, vagyis valami kis ventillátor?
és ha jól tudom ugye akkor a motornak "hideg" levegő kell méghozzá nem lehelve.
vagy ami a főoldalon is le van írva torló levegőt a motornak!!!! :twisted: :mrgreen: :lol:

_________________
Üdv. Bencikusz

Lada 2105
лада 2105
BA3 2105

Weblapom


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 24, 2008 10:46 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2586
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Biztos meg lehet berhelni. De ez olyan dolog szeritem, mint a Colotti sperr, le lehet otthon is gyártani, de amíg kiszaszerolod a hogyant meg a mikéntet, lehet, hogy több fáradságodban, energiádban, pénzedben van, mintha megvennéd a készt.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. okt. 02, 2008 6:11 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 21, 2008 9:11 pm
Hozzászólások: 20
Tartózkodási hely: Debrecen
Én a torlólevegő bevezetésével vagy 15 éve próbálkoztam elsőnek , akkor még Kisa-val egy osztályba jártam, és a wareszomon teszteltem , egy 8 centi átmérőjü csövön egyenesen a légszűrőházba vezettem a menetszelet, ennek hatása 80km/óra fölött érződött , meg heti egyszer légszűrőcsere vagy tisztitás :D

_________________
A tuning elmélete minden motornál ugyanaz, csak kivitelezni másképp kell.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 20, 2010 8:46 pm 
Hali!

Én egy úgy nevezett "tüte"-t szeretnék a Samarámba, nem tudjátok hol lehet ezt beszerezni? Láttam az oldalon azt a byfx tuningot ahol ez megrendelhető ,de már jó ideje azt írja hogy vírusos.
Meg vannak ennek értelme? Azt hallottam hogy sokkal rugalmasabb lesz tőle a motor. Meg egy kicsit a fogyasztásban is szerepet játszik

Kép: http://noob.hu/2010/05/20/tute.jpg

Előre is köszi! :D

Mark!


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. máj. 21, 2010 4:26 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 09, 2007 11:09 am
Hozzászólások: 2209
Tartózkodási hely: Budafok
Itt a fórumon Szőke Kapitánynak(Slayer08)-nak van ilyenje, őt kéne ebben megkérdezni.

_________________
21013-Desert Storm


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. máj. 21, 2010 6:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Csodát nem szabad várni tőle... nekem is volt fent egy ilyen.


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 92 hozzászólás ]  Oldal 1 2 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség