Pontos idő: kedd júl. 16, 2019 3:13 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 92 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2

széria autóba autómata levegőcsonk?
A szavazás hétf. júl. 14, 2008 11:59 am-kor befejeződött.
igen 24%  24%  [ 4 ]
nem 24%  24%  [ 4 ]
nem tudom 18%  18%  [ 3 ]
mi az a levegőcsonk 12%  12%  [ 2 ]
minek az 24%  24%  [ 4 ]
Szavazatok száma: 17
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 22, 2010 12:05 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:51 pm
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Föld
ez egy jó cikk:
Olcsó tuning a rossz levegőszűrő!


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 24, 2010 8:51 pm 
De most komolyan nincs senkinek valami hasznos információja a tüte-vel kapcsolatban? :mrgreen:


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 24, 2010 9:05 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7358
Tartózkodási hely: Budapest
a tűte nem csodaszer, de hasznos.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 24, 2010 9:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Mark-053, van egy cikk róla, ha esetleg nem olvastad volna. Ha igen, akkor nincs mit hozzátennem.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd máj. 25, 2010 4:19 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 15, 2009 3:54 am
Hozzászólások: 3239
Tartózkodási hely: Pápa
Balintzo írta:
Itt a fórumon Szőke Kapitánynak(Slayer08)-nak van ilyenje, őt kéne ebben megkérdezni.

Nekem is van fenn (igaz hogy nem ez hanem egy vastagabb "húsú" alu) de érdemi változást nem tapasztaltam.

_________________
Nem a kocsi eszik sokat hanem a benzin drága!
Mi is az az ET?


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: kedd máj. 25, 2010 6:52 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 09, 2007 11:09 am
Hozzászólások: 2209
Tartózkodási hely: Budafok
Csak azért írtam őt, mert neki csacsi karbin van. Amúgy tényleg nem ettől fog füstölni a kerék, halkabb lesz a karbi, az biztos.

_________________
21013-Desert Storm


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. máj. 26, 2010 10:28 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Balintzo írta:
nem ettől fog füstölni a kerék

Így van :)
A tüte a pár százalékos optimalizálások egyik eszköze, nem hoz nagyságrendi változást.
Ha több hely lenne a tüte felett, akkor talán... de közel van a légszűrőház teteje - és
azon se lehet sokat emelni, mert hamar ott a motorháztető ( ha van rajta szigetelés,
akkor már bele is érhet ).

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 31, 2010 2:53 pm 
Nekem elég ha már kicsit segít :D mert, nem akarok én nagy tuningokba belemenni
Inkább az lenne kérdés hogy hol vehetek egy ilyet?

De azért köszi mindenkinek a segítséget :wink:


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 12, 2010 9:17 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. dec. 02, 2009 7:55 pm
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Tatabánya
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a nyitott légszűrőház normál betéttel károsítja e a motort vagy nem?

_________________
Its not a hobby, its a PASSION!

2101-3
2106-1


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 12, 2010 9:33 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. júl. 26, 2007 9:37 pm
Hozzászólások: 1584
Tartózkodási hely: Debrecen
Nem károsítja.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. jún. 13, 2010 7:53 am 
Offline
Captain Blondie - Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. aug. 03, 2008 10:12 pm
Hozzászólások: 3171
Tartózkodási hely: Budapest/XIV.ker
Mark-053 írta:
Nekem elég ha már kicsit segít :D mert, nem akarok én nagy tuningokba belemenni
Inkább az lenne kérdés hogy hol vehetek egy ilyet?

De azért köszi mindenkinek a segítséget :wink:


Csak bele találtam ebbe a topikba is :mrgreen:

Én egy sráctól rendeltem, a főoldalon hirdeti magát. Elég méret pontatlan, és a fúvókákra rátakar, de legalább alapnak jó, lehet belőle faragni.

Önmagában a nem sokat ér a Tüte, észrevételem szerint UPGS mellett van neki nagy jelentősége. Ha Tüte+UPGS párosod van, akkor sokkal jobban veszi a gázt, és érezhetően jobban megy fentebb az UPGS a Tütével. :wink:

_________________
Lada 2107 "Zsiga", Opel Vectra B "Veki"


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 20, 2011 10:15 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 18, 2010 11:34 pm
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: somogy megye
Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy a ford transit légszűröt hogyan lehet berakni 05 -ös ladába mert nekem sehogy se fér el a motorháztető alatt


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 20, 2011 3:50 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 09, 2007 11:09 am
Hozzászólások: 2209
Tartózkodási hely: Budafok
Van azt hiszem abból is magasabb, meg alacsonyabb, lehet, hogy csak az alacsony fér el. :roll:
Max. vágsz egy légbeömlőt. :)

_________________
21013-Desert Storm


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 20, 2011 8:15 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: szer. júl. 01, 2009 9:41 pm
Hozzászólások: 1061
A Transit nem fér el csak a Granada.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 20, 2011 10:43 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 18, 2010 11:34 pm
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: somogy megye
Köszönöm :)


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. máj. 11, 2011 6:48 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. feb. 18, 2011 1:43 pm
Hozzászólások: 114
Tartózkodási hely: Budapest(Újpest és XI.ker)
Sziasztok!

Én is gondoltam már rá, hogy a légszűrőháztól elvezetek a homlokfalig egy csövet, hogy kívülről jöhessen a friss levegő. Viszont a legszűrőház csöve szűkül. Ezért én arra gondoltam, hogy érdemes lenne majdnem tőben levágni (bilincs azért ráférjen), hogy nagyobb legyen az átmérő, és egy felxibilis csővel elvezetni a homlokfalig.

Aztán most olvastam egy 1976 március 21-ei Autó-motor újságot. Ebben van egy kép egy 2121-es Niva motorteréről. A képen az látszik, hogy a légszűrőházból egy szemre legalább 10 centi átmérőjű gumicső megy a szűrőházból először a jobb első sárvédő, majd egy 90 fokos kanyarral a homlokfal felé a jobb oldalon. (Sajnos képet nem találtam neten, szkennelni meg nem tudok)
Ami feltűnt, hogy a cső jóval vastagabb mint az én 21011-esem légszűrőházából kijövő vékonyodó cső. Ezért gondolom a házon is nagyobb a lyuk. Lehet ezért jobb lenne egy ilyen légszűrőházat szerezni és azt egy vastag flexibilis alucsővel a homlokfalhoz kivezetni.
A cikk szerint a Niva egy elsőszériás darab, a fényszóró fölött kerek indexlámpa és helyzetjelző van. Én még ilyet nem láttam. A későbbi Nivákon is volt ilyen cső? Esetleg látott ilyet valaki közelről?
Balázs


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. máj. 11, 2011 9:13 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2585
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
A szóban forgó cikk.

a későbbi Nivákon már nincs ilyen cső, a szerelési kézikönyv kiegészítő szűrőről tesz említést (gondolom, nem a szériához, hanem a különleges kivitelekhez). Valószínűleg valami extra vagy kísérleti modell lehetett a kiállított darab.

Sőt, az 1984-es kiadású alkatrész-katalógusban már kiegészítő szűrő sincs (a '81-esben az még benne van).

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus

Biztonságosabban, takarékosabban LADÁVAL


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 14, 2011 8:02 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. feb. 18, 2011 1:43 pm
Hozzászólások: 114
Tartózkodási hely: Budapest(Újpest és XI.ker)
Köszi duck, hogy ilyen részletesen utánanéztél!
A légszűrőház csövének levágását, és a cső kivezetését kipróbálom, ha problémám akad a meleggel nyáron.


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. máj. 15, 2011 10:53 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 09, 2007 11:09 am
Hozzászólások: 2209
Tartózkodási hely: Budafok
Ez régebben nekem is meg volt csinálva(én is levágtam a csőből annyit, hogy egy bilincs éppen felférjen). Utazótempónál érezhetően kevesebbet kellett nyomni a pedálon.

_________________
21013-Desert Storm


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 16, 2011 9:05 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. feb. 18, 2011 1:43 pm
Hozzászólások: 114
Tartózkodási hely: Budapest(Újpest és XI.ker)
Eszembe jutott, hogy a levegő torlódása nem okoz problémát a karburátornak? A levegő torlódása miatt megnő a külső nyomás, ami a féklevegőfúvókákon elvileg több levegőt tol át. A keverőtorokban is nő a nyomás, ettől meg a benzinfúvókákból nem jön elég benzin. Ezzel elszegényedik a keverék, vagy rosszul gondolom?


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 16, 2011 9:17 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 09, 2007 11:09 am
Hozzászólások: 2209
Tartózkodási hely: Budafok
Elméletben igazad van, de én például nem vettem észre semmi ilyen dolgot, szerintem ez a hatás azért annyira nem jelentős.(pedig szerintem mentem vele 140 felett is, és semmi baja nem volt)

_________________
21013-Desert Storm


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 16, 2011 2:28 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2603
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Ezt nem érzed, már jó ideje használják ezt a megoldást karburátoros autókon.
Nem nő a karburátor előtti nyomás, ott vákuum van, különben is nem tol rajta annyit.
A szívási veszteséget csökkenti ez a megoldás, viszont városi tötymörgésben veszteség a hosszabb szívóoldal miatt.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 16, 2011 3:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2585
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Most így elgondolkodtam picit én is, lehet, érdemes lenne kipróbálni ezt a torló-levegő dolgot. Illetve éreznék-e különbséget a jelenlegi állapot és egy ilyen megoldás között. Az én szívócsövem ki van vezetve jobb oldalt az A-oszlopon, egészen a tető vonaláig, ráadásul fixen hátrafelé néz a szívócső vége. Uszkve másfél méternyi 60-as acélcsövön (van benne négy 45 fok és három 90 fok, ami plusz áramlási veszteség, kép1, kép2) keresztül jut el a levegő a porlasztóig. Nem nagyon érzem - érzésre - azt az áramlási veszteséget, folytást, amit ez a megoldás okoz(na).

Aztán ki tudja, lehet, megtáltosodna a gép menet közben. De perpill fontosabb, hogy vizet ne szívjon. :)

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus

Biztonságosabban, takarékosabban LADÁVAL


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 16, 2011 10:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2603
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
A legjobb hatást akkor éred el ha minnél rövidebb úton minnél kevesebb hajlással és töréssel jut el a levegő a karbiba, az össz szögtörés nem több 30 foknál :!: Ráadásul a belső fala is minél simább kell legyen.

Ehhez az előlrőlszívó légszűrőház ideálís. Ráadásul szerintem minimun országúti tempón jelentene érezhető változást.
Terepen meg inkább hátrány. De érdemes vele próbálkozni.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. máj. 18, 2011 11:34 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:51 pm
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Föld
duck írta:
Aztán ki tudja, lehet, megtáltosodna a gép menet közben. De perpill fontosabb, hogy vizet ne szívjon. :)


Mié?! A vízbű nem vonnya ki a zokszigént?! :mrgreen:

htstibi írta:
viszont városi tötymörgésben veszteség a hosszabb szívóoldal miatt.

De az sem elhanyagolható, hogy nem a motortérből szívja a meleg levegőt!


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. máj. 18, 2011 3:06 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. feb. 18, 2011 1:43 pm
Hozzászólások: 114
Tartózkodási hely: Budapest(Újpest és XI.ker)
Én egyébként csak a külső hűvösebb levegő bevezetése miatt gondolkodtam a kivezetésen, a torlólevegő nem nagyon érdekel. Ezért azt gondolom, hogyha a kivezetőcső nagyobb keresztmetszetű (a hajlatokban is) mint a legszűrőház csöve, akkor nem lesz veszteség. Vagy tévedek?


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. máj. 18, 2011 3:39 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2585
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
Gyakorlatilag minimális. Most pont ilyesmit számolgatok, ezért csak szemezgetek: 1,6-os motor 4000 f/perc-en bekajol 192 m3 levegőt óránként. Ez a térfogatáram ha áthalad egy 100 mm átmérőjű, 1 méter hosszú csövön, 8 Pa a nyomásveszteség. Tájékoztató jelleggel: 1 bar az 100 kPa (azaz 100 000 Pa). Egy könyökön a nyomásesés 10 Pa. Ez persze elméleti számolás, mert sem a levegő sűrűsége, hőmérséklete, sem a csőfal érdessége és egyéb korrekciós tényezők nincsenek benne, de gyakorlatillag elhanyagolható.

Egész megdöbbentő egyébként, hogy egy 60-as csövön ugyanezen paraméterekkel már 100 Pa a nyomásveszteség, kb., tízszerese.

Azt nem tudja valaki véletlenül, hogy a szívó oldalon kb. mekkora vákuumot képes előállítani a Lada-motor? (alapjáraton és fordulaton)

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus

Biztonságosabban, takarékosabban LADÁVAL


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. máj. 18, 2011 11:06 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 06, 2009 7:41 pm
Hozzászólások: 2706
Tartózkodási hely: Dunakeszi
szívó vagy turbó? :D

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: szer. máj. 18, 2011 11:43 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
alapjáraton nagyobbat, fordulaton kisebbet :)
Főnöknek van bekötve az autójába vákuum mérő, majd szépen megmondja :)

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 19, 2011 6:59 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. aug. 22, 2007 12:45 pm
Hozzászólások: 2585
Tartózkodási hely: Verőce-Magyarkút
szívó, te! :D

kisB írta:
alapjáraton nagyobbat, fordulaton kisebbet :)


Ez szerintem csak a karbin belül érvényes. Nem fogalmaztam pontosan, arra lennék kíváncsi, mekkora "negatív nyomást" képes mondjuk a légszűrő előtt előállítani a motor. Számolgattam ugyanis, és nem vagyok benne biztos, hogy jól. Alapjáraton 43 m3-t szív be óránként, 2000-es fordulaton 96-ot, 5000-nél már 240-et. Ha nő a szállított levegő mennyisége, így nő a nyomása is, ez gondolom fordítva - a szívó oldalon - is igaz, ellenkező előjellel.

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus

Biztonságosabban, takarékosabban LADÁVAL


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. jan. 11, 2016 8:08 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: vas. nov. 15, 2015 1:18 pm
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Mikor hol:-) Talán Dabas
Hy.

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Friss Ladásként igyekszem jobbítani a gépet anyagi helyzetem függvényében.:-))) Olvastam itt az oldalon a "Szívótölcsér VAZ karbira" cím alatt egy leírást. Megtetszett , próbálok szerezni, egy ilyen tölcsért. Elvileg lenne aki legyártaná, DE kellene neki a pontos méret. Na sajnos ezt nem találom sehol, kísérletezni meg nem biztos hogy megéri. Legyártatom érzésre nem jó , ismét, ez mind pénz és feleslegesen kidobott. Tehát tud valaki segíteni ebben az ügyben?? Csak egy pontos rajz kellene, és esetleg ha mást is érdekel akkor többet is legyártanának, és relatív olcsóbb lenne. Nekem 2107-em van elvileg gyári karbival.:-)
Köszönöm előre is.
TUZI


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 21, 2016 9:09 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2016 10:18 pm
Hozzászólások: 51
A kérdés a következő lenne:
Egy ilyen vagy ehhez hasonló légszűrőt fellehet ekecselni valahogy a 21061es ladámra? Jobb ez mint a karburátoros légszűrő? http://www.deviltuning.hu/images/cache/ ... 90.00i.jpg (HKS)

_________________
Az a furcsa az életben, ha csak a legjobbat vagy hajlandó elfogadni többnyire meg is kapod!


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. júl. 22, 2016 11:12 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2603
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Mindent lehet, bár nem biztos, hogy megéri. Egy közdarab biztos, hogy kell. Ami még gondot okozhat, az a kör alakú illeszkedő nyak és a karbi két torka miatti ovális kialakítás, ezt a kettőt kell összehozni, lehetőleg vállak nélkül folyamatos átmenettel.
És akkor ott van még a karter szellőző cső kérdése, amit ugye lekötni nem szabad, ha egy szűrőt raksz rá akkor meg tiszta olaj lesz a motor oldala.
Én ilyet raktam fel: http://adttuning.hu/wp-content/uploads/2010/05/ds02.jpg , de átalakítva. Az alját kivágtam és a gyári légszürőház
illeszkedő részét hegesztettem bele, a karterszellőző csonkokkal együtt.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. júl. 22, 2016 2:15 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Saját véleményem, ezerszer többet ér ha gyakrabban cseréled a gyári légszűrőt ami mondjuk 500ft, mint bármi más.
Nem csak teljesítményre, hanem szűrőképességét és árát tekintve is :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. júl. 22, 2016 2:45 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2016 10:18 pm
Hozzászólások: 51
Hát én egy kis teljesítményt akarok növelni szóval marad a direktszürő, vagy sportszürő..

_________________
Az a furcsa az életben, ha csak a legjobbat vagy hajlandó elfogadni többnyire meg is kapod!


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. júl. 22, 2016 5:24 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
placebó hatásért fizetni? :mrgreen:

Félévente beleraksz egy 500Ft-os tiszta gyárit, nagyobb lesz a teljesítménynövekedés a koszossal szemben, mintha egy 5.000Ft-os direktszűrőt raksz be és mosogatod 350Ft-os benzinben, meg fújkálod a szintén 5.000-os sportszűrő olajspray-vel. Az átalakítás költségéről és idejéről, meg a "betákolás" miatti áramlási veszteségekről nem is beszélve :twisted:

A teljesítménynövelés nem itt kezdődik, főleg nem egy széria Ladánál. Egy normálisan beállított gyújtás és jól működő beállított karburátor több lőerőt is jelenthet. Persze nem pluszba, csak az alap elveszett 10-hez képest, mint amiről egy átlag 20 éves Lada indul :lol:

A sportlégszűrőket a Halálos Iramban című mozifilm kedvelőknek szokták eladni. Persze ha azért kell mert szép színes, messziről látszik felnyitott motortérfedélnél, és van mit terjeszteni a faluban, hogy mennyivel jobb tőle akkor nem szóltam. Akkor mindenképp elengedhetetlen kellék a "No Fear" matricával egyetemben :lol:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: pén. júl. 22, 2016 10:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2603
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Ladarevnek igaza van. Nem tesz hozzá semmit, a motor erőhöz. Ez a tuning nem a szerény teljesítményű, régi konstrukciójú, karburátoros motorokra lett kitalálva. Nekem nem tetszett a gyári óriási lábos, azért cseréltem le, de teljesítményt nem változtatta.
A karbi okosítása viszont igen.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: vas. júl. 24, 2016 7:02 pm 
Offline
Fórum tag
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2016 10:18 pm
Hozzászólások: 51
Köszöntem akkor maradok a karbihoz való légszűrőnél..

_________________
Az a furcsa az életben, ha csak a legjobbat vagy hajlandó elfogadni többnyire meg is kapod!


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 25, 2016 9:48 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Olyan is van, hogy az ember rakenyszerul a direktszurore. Az enyem ugye hengerenkenti injektoros. Ditektszuro nelkul eselytelen lett volna a beszereles. Tobb a nyug vele. En nagynyomasuval mosogatom, elotte hidegzsiroldoval befujkalom. Aztan meg kell szaradjon, majd bekenni direktszuro olajjal. Ezert 2 van belole. Egyik mindig ott all bekenve keszenletbe, mert a mosogatos, szaritos, kenegetos fazis legalabb 2 nap. Ha nem muszaj felesleges vele veszodni. Ha nem tetszik a gyari palacsintasuto akkor korbe kell vagni, fenyezni azt mindjart mutatosabb es tovabbra is a gyari pappirszurovel hasznalni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 25, 2016 10:55 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1427
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Nem ilyen egyszerű, de ennél a motorteljesítménynél elhanyagolható a különbség. Csak akkor van értelme a cserének vagy a körbe nyírásnak ha a gyári keresztmetszet nem tudja kiszolgálni a mocit. Sokkal fontosabb lenne az állandó hőmérsékletű levegő biztosítása ,valamint az a puffer hatás ami a házon belül van. De én is úgy látom ahogy Ladarev leírta, ez egy mókus vakítás....


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2016 1:06 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. feb. 29, 2012 10:12 pm
Hozzászólások: 23
Tehát körbevágni is tök felesleges, mondjuk egy 1.7es, 272 tengelyes, okosított mechás karbisnál?


Vissza a tetejére
   
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 25, 2016 7:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
A körbevágással is az a probléma, hogy a 60+ fokos motortéri levegőt szívja szerencsétlen motor. Mivel minél hidegebb a levegő annál több benne az oxigén így ez nem olyan kedvező.

Hanghatásra jó hangja van, meg sportosabbnak hat bentről is, de sok érezhető hatása nincs. Akkor már inkább gyári szűrőház, és hideg levegő bevezetés, lehetőleg homlokfalról, ahol a menetszél is éri a cső elejét.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 92 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség