Pontos idő: csüt. nov. 14, 2019 10:42 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 53 hozzászólás ]  Oldal 1 2 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Teljesítménymérés
HozzászólásElküldve: vas. máj. 03, 2009 9:08 am 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: szer. márc. 08, 2006 9:26 pm
Hozzászólások: 137
Tartózkodási hely: Hatvan
Ha egy 1.6-os motor 100-110 ló széria tengővel, akkor az ezerhetesemmel (mely szintén széria tengelyes) valami geb@sz van, vagy Csepelen szar a fékpad. :mrgreen:

_________________
21011 evo2 bontás, kell a pénz az evo3-hoz! :-)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: vas. máj. 03, 2009 9:25 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 14, 2006 12:49 pm
Hozzászólások: 1695
Tartózkodási hely: Baranya
Hja, kérem szépen, a fékpad az egy kegyetlen dolog :)
Az álomból percek alatt valóságot csinál... :wink:
Tetszik az 1.7 'széria' jelleggörbéje, szép lett 8) - úgy,
ahogy van, kiegyeznék vele...

_________________
Minden jót, üdv: Ollé Gyuri

LBK tagi oldal : http://www.zsiguli.hu/index.php?action=tagoldal&id=63
Autó : viewtopic.php?p=60306#p60306
Képtár : jelenleg szünetel


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: vas. máj. 03, 2009 12:38 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8124
Tartózkodási hely: Budapest
Esetleg egy jó fakepadon lehet hozni a 100 pacit szérijával :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: vas. máj. 03, 2009 8:32 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. dec. 26, 2005 2:11 pm
Hozzászólások: 1203
Dönci miért csak 5250-ig lett mérve? Én is szeretném megméretni a következő céllal: megtudni a teljesítménymaximum fordulatszámát hogy a végsebességet ahhoz a fordulathoz tudjam hangolni a diffi-gumi páros megfelelő párosításával.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: vas. máj. 03, 2009 8:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Biztos a Csepel gyár dízelpadján mérték :mrgreen:

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: vas. máj. 03, 2009 8:36 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
azért csak addig lett mérve szerintem, mert a barominagy nyomás miatt nem tud többet forogni... szerintem szerintem...

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: vas. máj. 03, 2009 9:39 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: szer. márc. 08, 2006 9:26 pm
Hozzászólások: 137
Tartózkodási hely: Hatvan
Nem tudom h mekkora benne a sűrítési végnyomás, nem mértem. A viszonyt 9.2-re terveztem, aztán 9.7 lett belőle. Egyébként nem csak a nagy nyomás miatt nem forog tovább, hanem a széria tengely miatt is. A gyári egyhatos motor is csak 5400-ig forog el, ha jól emlékszem. Egyébként ezek a teljesítmény adatok egy az egyben a gyári 213-as motorével megegyezőek. A max nyomatékon nem módosít sem a könnyített zsugor-style főtengely, sem az 5 kilós lendítő, ami azért meglepő. 4. fokozat jó 25km/h-tól 160-ig. A teljesítmény keréken leadott teljesítmény, főtengelyen olyan ~98 lópaci.

A hajtásban 4-es váltó, 3.9-es diffi és 185/60 R14-es kerekek vesznek részt. Meg sucks :mrgreen: kuplung. Ötös váltó és 195/50 R15 kombó sem lenne akadály számára.

_________________
21011 evo2 bontás, kell a pénz az evo3-hoz! :-)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: vas. máj. 03, 2009 9:43 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
ebből kiindulva, akkor Árpinak a 104 ló és a 146Nm is keréken mért... :roll: ebben nem voltam eddig biztos...

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: vas. máj. 03, 2009 11:17 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
sürítési végnyomás 9.7nek elég gyenge de ha sürítési arányról van szó akkor nem szóltam.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: vas. máj. 03, 2009 11:30 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
olvasásértés? :P :mrgreen:
végnyomást nem tud... a VISZONYT 9,2-re tervezte és 9,7 lett...

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 7:38 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
ott a pont bocsi:Dkicsit fáradt voltam tegnap:P

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 10:44 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Dönci011 írta:
Egyébként nem csak a nagy nyomás miatt nem forog tovább, hanem a széria tengely miatt is. A gyári egyhatos motor is csak 5400-ig forog el, ha jól emlékszem.


Szerintem meg szarul mérték. El kéne forognia 8000-ig is, csak kevesebb nyomatékkal és teljesítményel. Ehhez a mérési terhelést csökkenteni kellett volna, de elbaltázta a mérésvezető/gépkezelő. Láttam már pár mérési eredményt, min. 7000-es fordulatig elmentek ott és lefelé jött már a teljesítmény görbe is.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 11:28 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. dec. 26, 2005 2:11 pm
Hozzászólások: 1203
Persze hát az lenne a lényeg hogy hol kezd már lefelé jönni, olyan nincs hogy nem forog tovább, ez nem diesel motor.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 12:21 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: szer. márc. 08, 2006 9:26 pm
Hozzászólások: 137
Tartózkodási hely: Hatvan
Mi értelme van annak, hogy elforgassák 7-8000 ezerig, amikor 5250-nél van a maximális teljesítmény? A bácsi biztos teljesen sík a méréshez, szerintem küldjük el epertortát kaszálni... A kapott érték teljesen reális, akármennyire is taposom a gázpedált, nem forog többet. Az hogy csökkentjük a pad mérési terhelését, az olyan lenne, mintha a légellenállást csökkentenénk. Amennyiben a kocsid ilyen elven működik, megveszem! :)
Az meg hogy lefelé megy a teljesítmény görbe magas fordulaton, hát éljen. Biztos szép lehet, főleg h nem sok értelme van rohamosan csökkenő nyomatékkal gyorsítani az autót, amennyiben gyorsul...

_________________
21011 evo2 bontás, kell a pénz az evo3-hoz! :-)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 12:27 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8887
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Dönci011 írta:
Mi értelme van annak, hogy elforgassák 7-8000 ezerig, amikor 5250-nél van a maximális teljesítmény?
Jelen ábra szerint annyinál van, de a diagramm még javába felfelé tart ezáltal nem zárhatjuk ki h még ment is volna feljebb magasabb fordulaton :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 12:41 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: szer. márc. 08, 2006 9:26 pm
Hozzászólások: 137
Tartózkodási hely: Hatvan
Nem megy. :evil: Ha lenne esetleg olyan nagy alapkörös, kis egybenyitású 270-280° körüli vezérmű tengely, amilyen nincsen :mrgreen: akkor azzal forogna tovább is (szempont h alul is nyomatékos legyen és emberi zöldkártya értékeket produkáljon). Csak ugye a gyári tengely ezerkettőszáz-ezerháromszáz ccm-re lett méretezve, ez meg 3 hengerrel 1,3.

Jelenegi formájában nekem megfelelő, forog amennyit forog. Normál használatra bőven elegendő, sokan kiegyeznének vele azt hiszem. 8)

_________________
21011 evo2 bontás, kell a pénz az evo3-hoz! :-)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 1:32 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 20, 2006 5:02 pm
Hozzászólások: 255
Tartózkodási hely: Esztergom
Szerintem is illett volna picit tovább fogatni, maradt ott még bent pár lóeró 6000-ig. Ez az én motorom mérési jegyzőkönyve, ha itt is abbamaradt volna a mérés a max nyomatéknál, akkor 20-25Le-vel "gyengébb" lenne a motor:http://img.carstyling.hu/usercars/00/02/83/40/3.jpg
A másik ami felmerült bennem, hogy ezek a Csepelen mért értékek tuti kerékre vannak vonatkoztatva? Nekem gyanús, hogy ezek főtengelyre számolt értékek. az enyém keréken kereken 100Le, és azért szomorú lennék, ha csak 20Le-vel lenne erősebb mint egy széria tengelyes egykarbis ezerhetes'.

_________________
Autóm
timeslip.hu mérés


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 2:30 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
mennyiért csinálták ezt a mérést Budakalászon?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 2:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 20, 2006 5:02 pm
Hozzászólások: 255
Tartózkodási hely: Esztergom
Ha jól emlékszem, akkoriban volt egy akció náluk "tuning előtt/után" néven, két mérés 15eFt, az első 10e, a második 5e. Egyébként 2005-ben ez volt a "leghitelesebb" pad az országban.

_________________
Autóm
timeslip.hu mérés


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 2:53 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 06, 2005 8:52 am
Hozzászólások: 787
Skype: lehella
Tartózkodási hely: Budapest, Máriaremete
Sziasztok! Én is jártam Csepelen egy azon órában ahol Dönci Úr, nekem az 1.6 296° mérése 6000-s fordulatszámig zajlott. 4.ben 150ig mentem, és 90 ló jött ki kerékre 6000rpm-en, míg 120nm 4250 rpm-en.
Én keveslem az értékeket, mégis jól megy ladás viszonylatban a kocsi, _nem csak sajátmagam_ szerint :shock: :P

_________________
LADA 21043 - 1600 - HMS296 Kép
carstyling


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 3:02 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
Árpi a Havassynál mérette... viszont ezek alapján fogalmam nincs, hogy mi valós meg mi nem :)
Mert hogy Kristófé nem 10lóval erősebb, mint lehelláé, az is biztos... viszont motoron mértre viszonylag reális a 90 ló, talán picit kevés, Kristófnak is reális a 136 és így a kettő közé befér Árpié is 104-gyel...

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 3:26 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: szer. márc. 08, 2006 9:26 pm
Hozzászólások: 137
Tartózkodási hely: Hatvan
kristoof!

Nem a csak a max. nyomatékhoz tartozó fordulatszámig mértük a teljesítményt, hanem tovább is. :wink:
Hogy teljesen kerek (vagy inkább kocka?) legyen a sztorri, íme egy másik egynyócas motor mérése. Ez Kormos Úré, a mérés régebbi, de volt mérve ugyanabban az órában is, amikor Lehel Úré.

A következő motoromat leméretem Csepelen, Budakalászon és Havassynál is. :mrgreen:

_________________
21011 evo2 bontás, kell a pénz az evo3-hoz! :-)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 3:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 20, 2006 5:02 pm
Hozzászólások: 255
Tartózkodási hely: Esztergom
Hm, szép :) de ez ugye főtengelyre vonatkoztatott adat? Ez az egy dolog ami nem tiszta számomra. Úgy néz ki, hogy akkor kb. hasonlóan mér a két pad.

_________________
Autóm
timeslip.hu mérés


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 6:26 pm 
Az "ugyanabbanazórában" mért eredmény:

http://img.carstyling.hu/usercars/00/00 ... 456619.jpg

Ember azt mondta, hogy ez keréken mért teljesítmény, a'la whp! :) Kicsit soknak tűnik, mert ha abból indulunk ki, hogy a hajtás vesztesége (Kristóf úr diagramja szerint 6000 percenkénti ford.-on) 30egykét LE, akkor ez 170 LE főtengelyen! Nem rossz, de én sem hiszem el.. Emberünk ezt megoldotta azzal, hogy "szoregyegészekettő"! Látszik, hogy a több helyen mért eredményeket összehasonlítani nem éppen szerencsés, én azért megyek oda, mert közel van és rendkívül segítökész a kolléga! 3 órás weber tuning is relative olcsón kijött... Ez így ugyanaz a teknika, csak 45-ös weberrel és nagyobb szeleppel!

Akkor főtengelyre lenne számolva?! Gyári 1.3 szíjas az első diagramra van fölvéve összehasonlításként, miszerint akkor az főtengelyen 48 lóerő! :shock: Ennyire hulla nem volt...

Megoldást jelentene, ha mondjuk elmennék Budakalászra lemérni; tökjó, a végeredmény összehasonlítható, csak a már elmített -30lóerőnél jön a fejcsóva!:) Ha jól vagyok informálva, akkor ott valami 10e egy mérés ugye? Most úgy érzem egész fickós a motor, egy misét megérne..

szerk: és akkor persze még ott van a normálteljesítmény kérdése! Páratartalom, hőmérséklet és társai... :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 7:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 20, 2006 5:02 pm
Hozzászólások: 255
Tartózkodási hely: Esztergom
Nem rossz ötlet a budakalászi mérés :) egyébként van csoportos kedvezmény, ha legalább hárman megyünk egyszerre, anno vmi. 6-7eFt-ról beszélt a tulaj autónként. Bár az autóm éppen nem harcképes, nincs alatta első futómű, és a kuplung is csúszik, bár negyedikben még nem :)
Szerintem érdemes lenne szervezkedni egy kicsit, akit érdekel egy mérés az mondjuk jelezze itt, és meglátjuk mekkora összeget mondanak rá. (~7-10eFt-ra lehet számítani mondjuk)

A lóerőkről meg annyit, hogy az a 170 mondjuk alulról súrolva akár igaz is lehet. Az enyém most kb. max.150Le, ha ehhez hozzáadjuk a nagyszelepet (+5Le?) és a nagyobb karbikat (10Le?), akár még igaz is lehet..

_________________
Autóm
timeslip.hu mérés


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 7:35 pm 
Offline
Váltó gyilkos Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. dec. 17, 2006 9:40 pm
Hozzászólások: 4551
Tartózkodási hely: Kecskemét / Érd / Bp
engem érdekelne... és Árpi is hogy felrakta a dupla karbikat, meg akar nagyobb tengelyt, Ő is kíváncsi lenne rá... meg biztos akadna még jelentkező, ha nem csak így sunyiba szervezitek...

_________________
A siker nem kiváltság, hanem a munka eredménye!
Ha nincs jobb dolgod, nézd meg ezt


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 7:36 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. márc. 21, 2005 6:25 pm
Hozzászólások: 7359
Tartózkodási hely: Budapest
5-7 ezret lehet nekem is megérne.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 7:54 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. jan. 20, 2006 5:02 pm
Hozzászólások: 255
Tartózkodási hely: Esztergom
Teljesen nyilvános a szervezkedés, bárki jöhet.

Akkor az előzetesen -kötelezettség nélkül- érdeklődők listája:
- Arnold
- kisBenko
- Árpi
- kormosadam
- kristoof
- Alec

_________________
Autóm
timeslip.hu mérés


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 8:05 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. júl. 06, 2005 8:52 am
Hozzászólások: 787
Skype: lehella
Tartózkodási hely: Budapest, Máriaremete
ha viszonylag olcsón kijön, akkor én is vevő lennék rá, vizsgák után, csak előtte egy fokkal nagyobb fuvóka kerüljön még a második torkomba :)

_________________
LADA 21043 - 1600 - HMS296 Kép
carstyling


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 8:28 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Dönci011 írta:
Mi értelme van annak, hogy elforgassák 7-8000 ezerig, amikor 5250-nél van a maximális teljesítmény? A bácsi biztos teljesen sík a méréshez, szerintem küldjük el epertortát kaszálni... A kapott érték teljesen reális, akármennyire is taposom a gázpedált, nem forog többet. Az hogy csökkentjük a pad mérési terhelését, az olyan lenne, mintha a légellenállást csökkentenénk. Amennyiben a kocsid ilyen elven működik, megveszem! :)


1-2-3 fokozatban sem forog többet? Ha ez igaz, elég gyenge a motorod :mrgreen:

De viccet félretéve, az autók motorja nem a maximális teljesítmény fordulatszámáig tud gyorsulni, hanem addig, ameddig le tudja győzni a menetellenállást. Ez a fordulatszám lehet kevesebb és több is mint a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszám. Például hegynek fel kevesebb, lejtőn több. Uh. van értelme lemérni, annál is inkább mert a mért jelleg görbe alapján lehet tovább lépni a fejlesztésben.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 8:39 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. dec. 26, 2005 2:11 pm
Hozzászólások: 1203
Másrészt tudjuk milyen alakú egy teljesítménygörbe igaz?

Na most amíg felefelé tart a görbe és "nem fordul vissza" addig nem lehet kijelenteni hogy az a maximum. Rosszul gondolom?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 8:43 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. feb. 23, 2006 10:03 pm
Hozzászólások: 2421
Tartózkodási hely: Veszprém megye, Hárskút
egy széria motor is simán képes 6-7 ezerig forogni.az az 5250 elég kevés mert ha télleg 9.7 a süritési arány akkor valami más baj lehet ott vagy pedig el lett számolva és sokkal több akkor télleg nem tud rendesen kiforogni.

_________________
LADA 2107 1.7 HMS 316/304 5speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 8:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Láttam már olyan képet is, aminél 2 púp is volt a teljesítmény görbén, az első 3000 környékén - valószínüleg egy nem jól belőtt kéttorkú karbi 2. torkának a nyitásakor - a második pedig 6000 körül. Na most ha az első csúcsig mértek volna, igen érdekes lett volna a 30 LE egy 1,6-os Lada motornak, mint max. teljesítmény :mrgreen:

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 8:50 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 02, 2007 3:05 pm
Hozzászólások: 2095
Skype: bansztiv
Tartózkodási hely: Aldebrő, Feldebrő
És minnél kopottabb annál szebben forog.(egy bizonyos határig)

_________________
"Minden egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."

2104-05-07-08 javítási kézikönyv
KÉPTÁRAM


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 8:56 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Csatlakozott: hétf. dec. 26, 2005 2:11 pm
Hozzászólások: 1203
Ez a végsebességhangolás miatti teljesítménymérés elvetemült ötlet szerintetek?

Ha pl. van egy motorunk aminek 4600-nál 150-et megy, mi viszont úgy érezzük van benne annyi hogy 160 is lehetne a végsebessége.

Erre megmérjük a teljesítményt és látjuk hogy 5200-nál van a teljesítménymaximum.

Ezen felbuzdulva olyan diffi-gumi párost választunk hogy 4900-nál menjen 150-et ahol ugye már nagyobb lesz a teljesítmény mint 4600-nál így tovább tud gyorsulni akár 160-ig amit 5200-nál érne el.

Vagy rossz gondolat?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 04, 2009 9:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd máj. 20, 2008 1:48 pm
Hozzászólások: 1302
Tartózkodási hely: Velence
Teljesítmény mérés engem is érdekelne, ha nem a közeljövőben lenne (nem egy hónapon belül), de végülis ha mégis, akkor is megpróbálnám összerakni a gépet... Akár több mérésre is, mert akkor már állítgatnék is.

Üdv!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 8:03 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
lada002 írta:
Ez a végsebességhangolás miatti teljesítménymérés elvetemült ötlet szerintetek?


Erre a tököli ingyenes mérőpad is jó lehet (ha még működtetik), a teljesítmény-értékei nem pontosak, de karakterisztikát rajzolni nem rossz.

_________________
www.BPracing.hu
Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 9:11 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 7:49 pm
Hozzászólások: 1467
Tartózkodási hely: Vácrátót
kristoof írta:
Teljesen nyilvános a szervezkedés, bárki jöhet.

Akkor az előzetesen -kötelezettség nélkül- érdeklődők listája:
- Arnold
- kisBenko
- Árpi
- kormosadam
- kristoof
- Alec


Hello.
Anno már beszéltünk róla IRC-en, így én is csatlakoznék.

_________________
SPI


Kerékméret átváltó: http://www.willtheyfit.com


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 9:37 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Én is, de csak a konkrét időpont ismeretében tudok nyilatkozni biztosra.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Hengerfej és Tengely
HozzászólásElküldve: kedd máj. 05, 2009 10:12 am 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: szer. márc. 08, 2006 9:26 pm
Hozzászólások: 137
Tartózkodási hely: Hatvan
Bár kimaradok a szervezkedésből, de ha lehet, akkor javasolnék egy Teljesítménymérés nevű téma megnyitását, és az egész okosságoskodást átrakni oda, elvégre ez a Hengerfely és Tengej totyik. :mrgreen:

_________________
21011 evo2 bontás, kell a pénz az evo3-hoz! :-)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Teljesítménymérés +
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 26, 2009 10:09 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: csüt. júl. 09, 2009 5:00 pm
Hozzászólások: 14
Üdv!
A segítségeteket kérném.
Tudna nekem valaki ajánlani egy teljesítménymérő helyet, ahol megengednék, hogy lefotózzak egy teljesítmény mérést, és technikai információt is adnának a teljesítménymérő fékpadról? Szakdolgozat elkészítéséhez kellene! A legjobb az lenne, ha az ország keleti felén lenne, de Budapest sem gond!
Előre is kösz!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Teljesítménymérés +
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 26, 2009 12:15 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: vas. ápr. 05, 2009 5:38 pm
Hozzászólások: 331
Tartózkodási hely: Pomáz
Budakalászon van egy mérőpad, sokan járnak oda, elég rendes emberek dolgoznak ott. Bosch szevízként keresd meg a neten, könnyen megközelíthető hely. Sok iskert a szakdolozathoz :P

_________________
Lada 2105+


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Teljesítménymérés +
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 26, 2009 1:34 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: hétf. júl. 09, 2007 7:07 pm
Hozzászólások: 193
Tartózkodási hely: Budapest
Szia!

Én őket ajánlom: http://www.dynoproject.hu/hu/nyitolap.htm
Budakalászon nem értenek hozzá, már több motort felrobbantottak...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Teljesítménymérés +
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 26, 2009 5:13 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: csüt. júl. 09, 2009 5:00 pm
Hozzászólások: 14
Üdv!
Köszönöm a válaszokat!
Megkeresem mind a két helyet. Hátha valahová beengednek!
Bizom a sikerben,de köszönöm a biztatást walp!
Ha valakinek van még ajánlása szívesen veszem azt is!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Teljesítménymérés +
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 26, 2009 5:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 06, 2009 7:41 pm
Hozzászólások: 2706
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Havassy, de szerintem horror áron.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Teljesítménymérés +
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 26, 2009 6:43 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. feb. 24, 2008 7:05 pm
Hozzászólások: 538
Skype: tuner1.0
Tartózkodási hely: Pásztó, Eger
Havassyéknál 10.000Ft(+ÁFA)-ba kerül egy mérés úgy emlékszem. A weboldalán fel van tüntetve pontosan.

_________________
"A látszat csal, de a csalás nem látszat!"

Einstein: "Isten nem kockajátékos."

Árufuvarozás, szállítmányozás, költöztetés, stb. Bővebb információ a profilomban megtalálható e-mail címen kapható vagy telefonon: +36-30-935-6147.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Teljesítménymérés +
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 26, 2009 6:53 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 06, 2009 7:41 pm
Hozzászólások: 2706
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Akkor végül is nem is olyan drága.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Teljesítménymérés +
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 26, 2009 7:53 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 09, 2008 5:06 pm
Hozzászólások: 108
Tartózkodási hely: Orosháza
Szia!
Ha a keleti felén vagy akkor esetleg még Békéscsabán lehet a volt Kemény Gábor középiskolában( megváltozott a neve, de azt nem tudom). Itt egy régi vízfékpad van, de teljesen jól működik. Én is itt csináltam a szakdolgozat mérésemet. Ha érdekel tudok nevet telefonszámot akit keressél. Annyi gond van a történettel, hogy a motort ki kell venned. A szakdolgozatomban képek is vannak. Itt megtalálod http://www.ladacross.atw.hu letöltés rovatban.

Üdv


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Teljesítménymérés +
HozzászólásElküldve: szer. okt. 28, 2009 11:55 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: csüt. júl. 09, 2009 5:00 pm
Hozzászólások: 14
Üdv!
Köszönöm mindenkinek az ajánlásokat.
Megtaláltam a helyet ahol, nagyon segítőkészek az emberek (mondjuk egy emberrel beszéltem).
Adnak technikai információt, vihetek fényképezőgépet, elmagyarázzák a mérés menetét, stb...
Szóval eddig minden hibátlan.
Ki ne hagyjam a helyet: http://www.dynoproject.hu/hu/elerhetosegek.htm
A jövő héten, megoldható lesz a mérés.
Még egyszer köszönöm a segítséget!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Teljesítménymérés +
HozzászólásElküldve: szer. okt. 28, 2009 12:42 pm 
Offline
Lada kedvelő

Csatlakozott: hétf. júl. 09, 2007 7:07 pm
Hozzászólások: 193
Tartózkodási hely: Budapest
Igen, elfelejtettem mondani hogy ők segítőkészek nagyon, akár az utcáról is bemehetsz megnézni egy mérést, elmagyaráznak nagyon szívesen mindent, és nem is kicsit értenek hozzá.


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 53 hozzászólás ]  Oldal 1 2 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség