Pontos idő: kedd júl. 23, 2019 10:11 am

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 426 hozzászólás ]  Oldal Előző 15 6 7 8 9 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 04, 2011 8:17 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Hali.
Sikerult szereznem egy leirast egy autovillamossagis ismerostol. Kapcsolasi rajz szerint egyezik az enyemmel. Programozasi lehetosegek minimalisak. Amiota bekotottem az ajto kapcsolot is ha lehet inkabb romlott a helyzet. Lezaras utan nehany masodperccel elkezdenek villogni a helyzetjelzok 15 masodpercig :shock:. Ha nyitom taviranyitobol az ajtokat ugyszinten ez tortenik. Egy vicc az egesz es meg csak kiprogramozni sem lehet belole. Kezd az idegeimre menni az egesz. Kurtot meg nem is kotottem be nehogy elkezdjen nekem uvoltozni mert tuti kivagom az egeszet belole.
Mancs kolleganak igaza volt a lock/unlock vezetekekkel kapcsolatba. Rakotottem az 5 vezetekes motor zold es kek vezetekeire es ha kulccsal nyitom a jobb elsot nyilik a tobbi is. Ha padig kulccsal nyitottam a zarat nem zart vissza par masodperc mulva. Gondolkodom azon, hogy kikotom vissza az ajto kapcsolot, hogy megszabaduljak a felesleges villogasoktol azt majd nyitom kulccsal az ajtokat. Ezek utan mar a rele bekotese mar meg sem fordul a fejemben nehogy a gyujtassal is legyen valami szivas.
Ha ezt tudom akkor inkabb veszek kulon kp. zarat es riasztot egymastol fuggetlenul. Talan kevesebb szivas lett volna vele.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 04, 2011 8:34 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Biztos jól kötöttél be mindent? én a helyedben átnézném mit hova kötöttem,mert ilyeneket egy riasztó nem produkálhat ,aktiválod és úgy kell maradnia,semmi villogás meg egyebek. ha csak nem lökted meg az autót (lehet az ütésérzékelő maximum érzékenységre van állítva). amikor becsukod az ajtót nem villannak fel az ajtónyítást jelző lámpák az utastérben??? nekem egyszer azért vijjogott egész éjjel mert égtek a lámpák az utastérben ,mert mikor becsuktam az ajtot nem nyomta be rendesen a kapcsolót :D

SZERK:
minden esetre várj még átnézem a rajzokat ,hátha valami nem okés és utólag észreveszed :)

Nos:

Override switch :ez egy vészkapcsoló a távirányító elhagyása esetére (ezt illik eldugni )
Reverse gear input : tolatólámpához vagy hátrameneti lámpa kapcsolójához
Stereo sets: magnó lopása ellen van ha kiveszik vinnyog,ha nem használod mint írták testre kell kötni
Driver's door switch input : ajtó kapcsolóra kell kötni,vagy ha van belső lámpád ami ajtó nyitásra felkapcsol akkor kösd annak a negatívjára
Bonne switch input : motortér kapcsolóra megy (nem a gyári égősre hanem amit a riasztóhoz kapsz)
Trunk switch input: csomagtartó nyitás érzékelőre
ACC input: Gyújtás 15-ös pontjára megy (ha minden igaz) kék/fekete vezeték
Foot brake: Lábfék lámpakapcsolójára
Trunk output : (ez azt hiszem csomagtartónyitó elektronikára megy)
Grond : ha minden igaz ez egy testre megy rá
Szánj rá egy nyugodt napot és nézz át mindent és higgadtan csináld meg, hidd el másodszorra észreveszed ha hibáztál,én is így voltam :D ...
Köss be mindent és ekkor próbáld meg használni , lehet hogy működni fog :)


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kalcium csüt. aug. 04, 2011 9:09 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 04, 2011 8:54 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
Inferno!

Ott pedig szerintem valami nem kerek!

Másik meg hogy a lock/unlock-nak semmi köze a kulccsal nyitás utáni összes többi ajtó nyitásához. Én azt le is kötném a szervomotorról. Az a két szál inkább komfortelektronikához megy, ki-beriasztáskor a megfelelő szálon tested ad ki. Jó lehet el.ablak fel/lehúzáshoz.

Az 5 vezetékes (mester) szervo motorok (központi zár motorok) így festenek valahogy:
- kék, zöld vezeték: egyenáramú motor tekercselésének kivezetései, fázisfordítással nyit vagy zár
- barna, fehér, fekete vezeték (színjelölés gyártónként változhat, fejből írtam): 2 állású mikrokapcsoló kivezetései. Egyik szálon bejön a test a kapcsolóba, egyik végállásban az második szálon jön ki, másik végállásban a harmadik szálon. Mikor kézzel az ajtógombnál, vagy kulccsal a zárnál nyitod/zárod az ajtód, akkor a szervomotor fogaslécén keresztül a mikrokapcsolót is vezérled, az pedig jelet ad a riasztónak, hogy nyissa/zárja az össze többi szervo motort is.

Elképzelésem szerint, ha beriasztva volt az autó és bentről ajtógomb felhúzással, vagy kintről kulccsal nyitod az autót, annak ellenére hogy kinyitja az összes ajtót, riasztania illene a riasztónak, hiszen kiriasztás nem történt azóta! Ha a motorok keltette hirtelen feszültségesésre nem is, de az ajtónyitáskapcsló által kiadott testre riasztania kell az autónak, de ezt természetesen már csak ajtónyitás esetén...

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 04, 2011 9:06 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ezt a figurat azota csinalja amiota az ajto kapcsolora rakotottem a vezeteket. Annyit csinaltam, hogy kivettem a kapcsolo rogzito csavart es rakotottem a vezeteket a csavarra majd visszatekertem a csavart a helyere. Biztosan mukodik a kapcsolo mert ha csukom az ajtot kialszik a belso ter vilagitas. Tehat itt hiba nem lehet. A tobbit pedig a segitsegetekkel odakotottem ahova kellett. Nem kotottem be nehany olyan vezeteket ami szerintem nem eletbevago mint pl. a hatamnet pittyeges, fek pedalkapcsolo, motorter meg a csomagter kapcsolo es a rele. Ezek nelkul mukodnie kellene. A tobbi minden a helyen van. Az ACC inputot is bekotottem az utolso biztositekra ahova megy a gyujtaskapcsolo 15-os pontja.

Gyuri.
Igen, ha kulccsal nyitnam akkor termeszetesen ugy kell lennie, de taviranyitorol nyitottam. Nyit majd par masodperc mulva kezd el villogni majd kb. 15mp mulva megall es minden ok. Ugyanez van ha zarom tavrol.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára INFERNO csüt. aug. 04, 2011 9:14 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 04, 2011 9:11 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
inferno írtam hozzászólást olvasd el :) . az ajtókapcsolóra ne a csavarra kösd rá hanem a sarus vezetékre! én is oda kötöttem a sarusra :) , hát akkor ez a bajság :) félrekötötted :) különben nem érzékeli ha be van nyomva a gomb :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 04, 2011 9:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
15 másodperces villogásra nem találok magyarázatot... :roll:

Lényeg a lényeg, hogy a lock/unlock szálakat amint lehet kösd le a központi zárakról! Az nem arra való, semmi köze azok nyitásához és zárásához, főleg nem a kék-zöld vezeték valamelyikén! Gondolkozz, kék és zöld vezetékeken test és táp jelenik meg, polaritás fordítással ki- és beriasztáskor. Te erre a két vezetékre kötöttél rá egy-egy olyan vezetéket, amelyek valamelyikén test jelenik be ki vagy beriasztáskor. Ha éppen eltaláltad a polaritást, akkor nagy szerencse, viszont a másik esetben, mikor fordul a polaritás ott pont hogy táp jelenik meg. Jobb esetben a riasztó ki-és bemenetei bolond- és rövidzár védettek. Viszont az én leírásom szerint a lock-unlock szálakon ki- és beriasztás után pont 15sec-ig van jelen a test (el.ablak felhúzáshoz, el.antenna be/kihúzáshoz ideális). Vagyis ha ki-beriasztás után, de 15sec-en belül kézzel vagy kulccsal zárat nyitsz/zársz, akkor biztosan összeveszik a lock/unlock szál test kimenetével a motorra érkező tápfesz. :) (lehet pont emiatt villog 15sec-ig?! :? )

Én minden riasztómat először a konyhaasztalon raktam össze egy autós akkura kötve és mindent leszimuláltam krokicsipeszekkel. :) Sziréna helyére meg köss egy izzót, hogy tudd szólna-e vagy csak villogtatja az indexeket. Elvileg a sziréna csak tápot kap és relézve kell hogy legyen. 5W-os izzóval nem lősz mellé. ;)

Kicsit ez most zavaros lehet, de talán érhető a lényeg.

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 04, 2011 9:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Nem irtam de ez a masodik verzio volt. Eloszor raforrasztottam a sarura. Aztan kerult a csavarra. A motorter kapcsolot pedig inkabb a jobb elso ajtora kotnem mert ha valaki ki akarja nyitni a motorhaz tetot akkor eloszor az ajtot fogja forszirozni ugyanis Ladanal kifesziteni a motorhaz tetot eleg remenytelen kuzdelem. Ajtot pedig eleg konnyen lehet nyitni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára INFERNO csüt. aug. 04, 2011 10:02 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 04, 2011 9:34 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
a motortér kapocs a motortérbe való :) azon is a sarura megy rá :) . az ajtókapcsolót meg mindenképp az ajtókapocs sarujára kösd mert ha a csavarra kötöd akkor folyamatosan testet kap és az nem jó. Azért kell a sarura kötni amire a másik gyári vezeték megy rá mert mikor kinyitod az ajtót összezár a test és bekapcsol a lámpa :) ,ha a csavarra kötöd folyamatos testet kap és úgy érzékeli hogy nyitva van az ajtó.
ha nem kell a motortérkapcsoló akkor ne kösd be sehová mert felesleges :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 04, 2011 9:40 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
Így van, a csomagtér és motortér kapcsolókat lehagyhatod. Akkor már inkább köss egyet a tankajtóra! ;) Amúgy meg nincsenek megkülönböztetve, még a színük is egyforma, kék. Ha ezek bármelyikére testet kap, riaszt.
Valamint tök mindegy hogy melyik ajtónyitás kapcsolóra kötsz a 4 közül, párhuzamba van kötve az összes. Bőven elég egyre rákötni, lényeg hogy maradjon rajta a gyári vezeték is (fehér-fekete csíkkal), mert azon keresztül vannak összeköttetve.

szerk.: Még valami! A rajz szerint a 2103 is rendelkezik ajtó élvilágítással, ezért az első ajtóknál 2 ajtónyitás kapcsoló is van. Kösd a beltérvilágítás kapcsolójára, mert akkor fog csak mind a 4 ajtó nyitására megfelelően működni, riasztani! ;)

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 04, 2011 10:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Meg raszanok egy nyugodt fel napot azt atnezek meg egyszer mindent.
Koszonom mindenkinek a hsz-okat.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 04, 2011 11:08 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
nincs mit :) , és csak higgadtan ;)
ha mindent jól csináltál működnie kell tökéletesen, elsőre nem minden jön össze ezt én is megtapasztaltam :)
jóéjt 8)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: pén. aug. 05, 2011 9:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Hali.
Minden ok. Minden mukodik, jol :).
Koszonom a segitseget.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: pén. aug. 05, 2011 10:04 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
Na, örülök, végre, nehéz szülés volt! :mrgreen:
De csezd meg, azért írd már le, hogy mi volt a gond, nem volt se éjjelem, se nappalom a dologgal kapcsolatban. :D

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: pén. aug. 05, 2011 11:40 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8123
Tartózkodási hely: Budapest
Hány nap is ment rá? Mennyi lett volna, ha beszerelteted?
Milyen órabéred jött ki? :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: vas. aug. 07, 2011 9:43 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Hali.
Miki, neha napjan foglalkoztam vele 1-2 orat, volt olyan, hogy 2 hetig hozza sem nyultam. Ezert is huzodott el kb. 1 honapig. Az auto hasznalhato volt ajtobetetek nelkul is. A lenyeg az volt, hogy megsporoltam 100 eurot, amibol vettem niva tengelyt hazastul, niva rugokat, lendkereket meg egy tank benzint. Nekem megerte. A masik dolog meg az, hogy nem halok meg hulyen, minden vezetek toldast forrasztottam es zsugorcsoveztem nem pedig csak naggyabolosszekot es ossze vissza szigetelo szallagoz, mint azt a nagytudasu szerelok szoktak. Aztan meg ha gond van akkor en szivjak mire megtalalom, hogy hol a gond. Magaval a motorok bekotesevel semmi gondom nem volt. 3-4 ora alatt be volt szerelve mind a 4 furasokkal kabelezesel egyutt. A problema a riasztonal akadt par vezetekkel. De legyen kb. 2 munkanap(16 munkaora) osszsen. En nem keresek 100 eurot 2 nap alatt, szabadidomben meg 0 ft oraberrel dolgozom :lol:.

Gyuri.
Bocs, hogy almatlan ejszakakat okoztam :D. Oszinten csak annyit csinaltam, hogy levagtam azt a 2 vezeteket amirol beszeltunk, hogy nem a zold es a kek vezetekre valok, az ajto vilagitas kapcsolorol a belso ter vilagitas kapcsolora kotottem a riaszto vezeteket. Ez utan mar csak ajto nyitasra kapcsolo index villogast kellett kiprogramoznom belole. Mivel a leiras nem teljesen az altalam vasarolt modellhez keszult igy a masodik kiserletre sikerult sikeresen kiprogramozni belelo ezt a marhasagot. Kb. fel oras munka volt az egesz hideg fejjel. Oromomben a relet jo messzire el is hajitottam nehogy meg valami megszivasson. Kb. ennyi.

Miki, Gyuri, kalcium ki milyen sort szeret? Talira egy-egy 6-os rekesz jar mindenkinek.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: vas. aug. 07, 2011 11:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8123
Tartózkodási hely: Budapest
Nekem még a régi riasztót is ki kellett gyomlálnom anno a mostani gépből, majd a másikat be, mínuszból indult a móka :)
Ráment vagy 20 munkaóra, de lehet több. Anyagilag nem érte meg, de a biztonság miatt igen.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 08, 2011 7:16 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: kedd aug. 14, 2007 11:15 am
Hozzászólások: 3
Tartózkodási hely: Budapest,Hungary
INFERNO írta:
ugyanis Ladanal kifesziteni a motorhaz tetot eleg remenytelen kuzdelem. .

Ne hidd ,hogy nehéz kinyítni míg nem volt riasztóm párszor kilopták az aksimat a kocsiból.
Felfeszítik a motorháztetőt egy kicsit a bal oldalt és benyúlnak és meghuzzák a bovdent :( és már nyitva is a motortér.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 08, 2011 7:26 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
INFERNO írta:
Miki, Gyuri, kalcium ki milyen sort szeret? Talira egy-egy 6-os rekesz jar mindenkinek.

Majd pisszents egyet az egészségemre, örülök hogy meglett a talány! ;)

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 08, 2011 9:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Hali.
Ladas srac.
Mire nekiall kifesziteni mar reg szol a riaszto. Ha maximalis erzekenysegre tekerem akkor eltapsoltam magam 30cm-re a kocsitol mar riasztott. Most kb. feluton van a szabalyzo es raadasul a mororterhez kozel. Ha csak szimplan hozzaerek a lemezhez nem riaszt de nagyobb erohatasra igen. Nekem amugy is hatul az akksi ugyhogy nagyon sok eselyt tenyleg nem adtam a tolvajnak. Foleg ugy hogy a riszto egyik kapcsolojat bekotottem a csomagterhez, raadasul ugy allitottam be, hogy ha le van csukva kb 2mm-ert nyomja le a kapcsolot. Tehat egy nagyobb feszigetesre, ha jobban megemeli mar le is bukott. Szerencsere az auto is egy lampa alatt all ugyhogy nem sokat bibelodhetnek vele. Majd elvalik, hogy hasznos-e a dolog.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára INFERNO hétf. aug. 08, 2011 9:50 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 08, 2011 9:43 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: hétf. máj. 22, 2006 12:47 pm
Hozzászólások: 2436
Tartózkodási hely: Budapest, Kőbánya
Nincs annak a riasztónak semmi baja, én bekötném a relét is indításgátlónak.
Valamint a 2mm-es kapcsolóhézagra azért ügyelj ha netán útpadkán parkolsz, akkor csavarodik a kaszni, olyan mintha eleve elfeszítenék egyik irányba a csomagtérajtót. :D
Ütésérzékelőt én lazábbra állítottam, mert nekem ne induljon be hangos kipufogóra, elhaladó TGK-ra, kocsin kószáló macskára, stb.. :D

_________________
Üdv! mr.Szonda (LBK-060)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: kedd aug. 09, 2011 9:12 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. márc. 18, 2005 10:31 pm
Hozzászólások: 8123
Tartózkodási hely: Budapest
A motorháztetővel nem finomkodnak, sarkánál fogva feltépik/visszahajtják.
Persze feleslegesen, mikor az ajtót ki lehet nyitni egy bármilyen szar csavarhúzóval és utána már egy mozdulat a motorháztető nyitó fogantyú.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 18, 2011 12:17 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Én nem tudom de nekem nem sikerült felnyitnom csavarhúzóval amikor a drága testvérem szivatásból lezárta az első ajtókat majd a hátsókat is miután kiszállt és nem tudta hogy benne van a kulcs az autóban... :D . más kérdésem lenne hozzátok :) . Szóval nézegetem ezt a drive2.ru oldalt és láttam olyan ladikokat amelyeken olyan ajtózárszerkezet van mint ami a 05,07-es csomagtartóban . na most ezek a csomagtartó zárszerkezetet építik az ajtóba ,vagy lehet kapni direkt ajtóhoz ilyet amit nem csak becsukok és bezár hanem külön reteszelni is lehet?
vagy ez hogy működik?
SZERK: erre gondolok :
http://s3.images.drive2.ru/car.journal. ... -large.jpg

http://s3.images.drive2.ru/car.journal. ... -large.jpg

http://s3.images.drive2.ru/car.journal. ... -large.jpg


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 18, 2011 2:05 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 795
Samara zár.. Biztonságosabb, könnyen csukódik, azért szeretik.

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 18, 2011 7:47 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
ilyen van a samarában is ? :O na akkor már ezt is tudom :) ezt ugyan úgy le lehet zárni retesszel mint a többit ugye?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 18, 2011 8:00 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 795
Persze, de az ajtók oszlopain is ki kell alakítani hozzá a más fajta felütközőt.
05/07 csomizárja nem ilyen, csak hasonlít kicsit. :wink:

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 18, 2011 9:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 02, 2007 3:05 pm
Hozzászólások: 2095
Skype: bansztiv
Tartózkodási hely: Aldebrő, Feldebrő
Ha nem mondtad volna hogy Szamara rávágnám hogy Favorit/Felicia, tök ugyanígy néz ki.

_________________
"Minden egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."

2104-05-07-08 javítási kézikönyv
KÉPTÁRAM


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 20, 2011 2:10 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 795
Ennyi erővel akármelyik autó zárját is fel lehet faragni, mert tök más ez is.
Újabbakon meg be vannak műanyagozva az összeütköző vasak és még tompábban puffannak.

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 20, 2011 3:46 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
igazad van bár én a képen lévőt teljesen máshogyan csináltam volna meg :D régi lyuk kivág kipótolni egy formára hajtott lemezzel abba egy likat ami illik az új zárhoz és totál a gyári hatás :D .
Bár szerintem utólag sem lehet bonyolult az ütközővasak műanyaggal való burkolása :? :$


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 20, 2011 5:11 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd okt. 06, 2009 7:41 pm
Hozzászólások: 2706
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Priorába már műanyag majdnem az egész zárszerkezet.

_________________
"Turbós autó vidám fütyüléssel kacag, a hasonló motorméretű turbótlan autók vánszorgásán."
2108 16V Twinturbo
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=80782
http://www.youtube.com/watch?v=UC2zSk3ZLIc


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 22, 2011 4:32 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 795
kalcium írta:
Bár szerintem utólag sem lehet bonyolult az ütközővasak műanyaggal való burkolása :? :$


Így azért nem igen lehet. Próbáltam már szigszalaggal betekerni, de leszakad. :) Majd megpróbálok ilyet szerezni. Kép

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: hétf. okt. 10, 2011 7:25 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: pén. jan. 14, 2011 10:33 pm
Hozzászólások: 34
Sziasztok!

Tudom, ez nem teljesen ide tartozik, de ez is az ajtóban van.
Elektromos ablakemelőről tudnátok e mondani nekem valamit? (Classic Ladához)
Hogy lehet megoldani, hogy nézhet ki az ilyen cucc?
Úgy volt hogy ismerőstől kapok Fiat 124 - hez valót, de lába kélt. Gondolom az simán passzolna hozzá.

Ezer köszi!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: kedd okt. 11, 2011 2:26 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 22, 2006 3:14 pm
Hozzászólások: 501
Tartózkodási hely: Óbuda !!!
A Spalnak van egy univerzális ablakemelő modulja, amit a gyári tekerőkar helyére kell felszerelni, lényegében azt forgatja, de maga a kar nincs fent, helyette le van dugózva. Az eredeti bowdenes ablakemelő tehát megmarad és emellé kerül be a motoros emelő, a motor pedig a kárpit alá kerül, valahova az ajtóba felcsavarozva.
. A hátránya, hogy az eredeti ablakemelőnek könnyen mozgathatónak kel lennie (sajnos a Ladák nem erről híresek), különben nem bírja felhúzni az ablakot a motor. DE! Van ennek a Spal-nak egy Deluxe nevezetű ablakemelője, ami erősebb, mint a normál verzió.

Szóval ha a te ablakemelőd könnyen mozgatható, akkor ezzel lehet próbálkozni. Nem tudom ,hány Ladás épített már be ilyet, de az én Accentemben ilyen van, és nálam jól bevált.

Ilyen:
http://metroman.addel.hu/detailproduct.php?productid=20726

Üdv G.

_________________
1997 Hyundai Accent (X3) 1.5i 12V


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: kedd okt. 11, 2011 3:54 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8878
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
tettek be ilyet már Ladába is, de a baj ezzel, hogy nincs hely a kárpit meg az ajtó merevítése között, így eláll a kárpit. (meg púpos) Bár akit ez nem zavar annak jó :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: kedd okt. 11, 2011 7:50 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: pén. jan. 14, 2011 10:33 pm
Hozzászólások: 34
Ezer kösz!

Ezek szerint én is jó irányba kezdtem el gondolkodni, hogy a gyári szerkezetet kéne egy motorral kombinálni.
Nálam viszonylag könnyen mozognak, csak a két hátsó az ami nehézkesebben akarja az igazságot. De szerintem az sem vészes.
Ez a "púpos kárpitos" megoldás nem tetszik túlzottan, de így már tudom mire számítsak.
Olyat már hallottam hogy a nyugatra szánt változatokban gyárilag már bent volt a villanyablak, de szerintem nem mostanában fogok ilyet látni :(

Köszi szépen még egyszer!

Sziasztok!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: kedd okt. 11, 2011 8:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Szerintem Priki barmikor tud szerezni ha letezett gyarilag szerelt.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: kedd okt. 11, 2011 8:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8878
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
esetleg ha elfér akkor lehet távtartót gyártani az ajtómerevítés és a tekerőmechanika közé, így a merevítés mögé tenni az elektromos rendszert. Nem a kárpit és a merevítés közé.
Csak kérdés h elfér-e :D

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: kedd okt. 11, 2011 9:28 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szomb. okt. 30, 2010 1:00 pm
Hozzászólások: 842
Skype: lieberstandarte
Tartózkodási hely: Debrecen (lakhely: Tótia :D)
Nazdar!

Adott egy Fiat Marea (talán), ami havernál nyugszik az udvaron. Ingyen elhozhatnám belole a kozpontit, csak fingom sincs rola, hogy bele e tudnám szerelni. Valaki esetleg hallott ilyesfélérol valamit?

Koszi :)

_________________
Egy szlovákiai ladás!
Csíp a POLIP ! :D :D
http://www.youtube.com/watch?v=-2mi4FXuqxQ


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: szer. okt. 12, 2011 9:13 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: pén. jan. 14, 2011 10:33 pm
Hozzászólások: 34
Köszi a segítségeteket!

Tegnap este sikerült beszerezni 4 darab ablakemelőt egy 95-ös Ford Contour-ból.
Hátha :)
A centrálzár motorjai is megvannak. Pórba szerencse.

Még egy hülye kérdés: Az 1500-as Ladáknál az első ajtókban volt egy lámpa, ami ajtónyitáskor kapcsolt.
Tudtommal ehhez át kellett húzni egy vezetéket a kasznitól. Ezt gyárilag hol vitték át?
Próbálok minél kisebb rongálást véghez vinni.

Köszi!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: szer. okt. 12, 2011 9:27 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 22, 2006 3:14 pm
Hozzászólások: 501
Tartózkodási hely: Óbuda !!!
Ha jól emlékszem, az ajtóhatároló alatt volt neki furat az ajtón és a kasztni megfelelő részén is. Nekem csak a (csere)ajtómon volt furat, a kasztnira én fúrtam megfelelő méretű lyukat és a kábelek egy műanyag kábelcsőben (barkácsboltos, villanyszerelős cső) futottak. Az ajtón lévő lyuk nagyobb volt, mint a kábelcső, így becsukáskor be tudott csúszni az ajtóba, a kasztnin meg kicsit kissebb és így pont beleszorult a cső.

(Ha kifúrod az ajtót, vagy a kasztnit, utána vigyázz, mert szeret rozsdásodni a furatnál, tehát le kell kezelni utána.)

Üdv G.

_________________
1997 Hyundai Accent (X3) 1.5i 12V


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: szer. okt. 12, 2011 9:31 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8878
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
határóló felett van, ránézésre pont a két zsanér közötti távolság felénél.

de ha 01-es kasznid és ajtód van akkor kb oda fúrod ahová akarod a két zsanér között :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: szer. okt. 12, 2011 10:48 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. dec. 22, 2006 3:14 pm
Hozzászólások: 501
Tartózkodási hely: Óbuda !!!
Régen volt már, amikor ezt csináltam, de rémlett valami ajtóhatároló féle dolg is ott... :-)

_________________
1997 Hyundai Accent (X3) 1.5i 12V


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: szer. okt. 12, 2011 4:11 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: pén. jan. 14, 2011 10:33 pm
Hozzászólások: 34
011-es kasznim van, de ha már csinálom, legalább egy kicsit hasonlítson a gyári megoldáshoz.
Az ötlet amúgy onnan jött, hogy az ajtón megvan a lámpa helye egy mélyedés formájában.
Legalább is úgy tudom hogy az az (egy legömbölyített rombusz alak)
Köszi!!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: szer. okt. 12, 2011 7:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2603
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Ott van ahol ladarev mondja és egy gumi ávezető is van nem csak luk. ezt azért ne felejtsd el. Így nem lessz zárlat.

Az ablakemelő elférhet a kárpit alatt pukli nélkül is. Nekem pl 5mm -es lépészajcsökkentő alátátvan berakva a kárpit alá és elfér. Ha nem akarsz puklit te is raksz és kivágod ott ahol az ablakemelö lessz.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: szer. okt. 12, 2011 8:24 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: pén. jan. 14, 2011 10:33 pm
Hozzászólások: 34
Hu! Bocs de most nem vagyok képben teljesen. Hogy néz ki ez pontosan?
Az első ajtóknál úgy nézem hogy el fog férni az elefánt fül alatt, a gyári helyén.
A hátsó ajtóknál leszek bajban asszem, de pontosan még nem néztem meg hogy férne be.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: szer. okt. 12, 2011 8:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8878
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
kifúrod az oszlopkat 14 (vagy 16 nem emlékszem már) fúróval majd vele szembe az ajtókat 20-assal.
A 14-esbe belepattankik a gyári gumi átvezető cső vége.

Az oszlopokon kb ide kell a furat: kép

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: kedd okt. 18, 2011 8:08 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: pén. jan. 14, 2011 10:33 pm
Hozzászólások: 34
Kb én is így gondoltam. Így már könnyebb elképzelni :)
Köszi!

SZERK.:

Még egyszer köszi mindenkinek!
Az első ajtókba már sikerült is beraknom a Ford ablakemelőit, és a centrálzár motorjait.
Itt már csak az ajtókat kell kifúrnom.
Kérdés: a hátsó ajtókba hogy lehet bepréselni az ablakemelőt? Ez a cucc nálam kb 2X olyan vastag mint a gyári ablakemelő szerkezet.
Ti csináltatok már ilyet?

Köszi!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: kedd okt. 18, 2011 9:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3178
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
A gyari betetek ala szinte biztos, hogy nem fog beferni. Szerintem megvetel elott nem artott volna mericskelni egy minimalisat. Nehany off autorol en is mericskeltem de koszono viszonyban sincsenek a gyari hatso ajtokkal. Az elsobe nagyobb a hely igy be lehet sakkozni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: szer. okt. 19, 2011 12:26 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: pén. jan. 14, 2011 10:33 pm
Hozzászólások: 34
Az igazság az, hogy ezeket a cuccokat ingyen tudtam beszerezni. Csak ki kellett szednem az autóból.
Így meg baromira nem érdekelt hogy befér e vagy sem.
Hát, könnyen lehet hogy a hátsó ajtókban csak központi zár lesz. De akkor is idegesít hogy minden meg van hozzá, és ....

Köszi!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: vas. feb. 12, 2012 9:33 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szomb. okt. 30, 2010 1:00 pm
Hozzászólások: 842
Skype: lieberstandarte
Tartózkodási hely: Debrecen (lakhely: Tótia :D)
Sziasztok!
Szamarából kiszerelt központo zár kompatilibis a kockával? Beszerelhető?
Köszi

_________________
Egy szlovákiai ladás!
Csíp a POLIP ! :D :D
http://www.youtube.com/watch?v=-2mi4FXuqxQ


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Központizár
HozzászólásElküldve: vas. feb. 12, 2012 10:18 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: hétf. jan. 17, 2011 5:57 pm
Hozzászólások: 29
Szerintem igen, ezek a kp zár motorok nagyon egy kaptafára készülnek, esetleg a fém pálcikákon kell alakítani.


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 426 hozzászólás ]  Oldal Előző 15 6 7 8 9 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség