Pontos idő: kedd márc. 31, 2020 5:16 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4307 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 4 587 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 23, 2005 1:55 pm 
No...

Láttam olyanokat, hogy ellentmondanak...ET a felni középvonal-tól a felfogatás síkjá-ig úgye? Tehát, ET minél nagyobb, annál "kijjebb" lóg a kerék?
Gondolom, h. a pogácsa olyan széles, amilyen, de gondolom van 2 határ... mondjuk 5 mm....50 mm? S akkor mekkora kell, ha eltérõ osztókört illeszt? Gondolom, min. 10 mm?
Konkrét eset: ha 4*108 felnit akarok felrakni, ami ET33, akkor kb. 15 mm-el kijjebb a kerék?

Kösz, ha v.ki segít...:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 23, 2005 2:29 pm 
NEM.minél kisebb az ET jel, annál szélesebb a nyomtáv, pogácsa (távtartó elem) nélkül.tehát annál jobban lóg ki minél kisebb.
a pogácsákban nincsen határ.
én már láttam 110mm es porsche pogit ami átmenõcsavaros volt!!!
a normális az h 25mm körül már másik csakvarral teszed fel.
de egy olyan garnitúra már 40000Ft.
kb 10mm-est szabad feltenni még átmencsavarral h biztonságos legyen szerintem.hosszabb csavar és kész.
az átalakitó pogácsák elég macerásak.nehéz legyártani beszerezni.jobban jársz ha kivárod azt a felnit ami passzol.
vagy ha olyan olcsón van a más lyukosztású h belefér a pogi is a költségvetésbe akkor vágnék bele.
üdv


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 25, 2005 9:20 am 
HegeGabi: A kerékcsavar M12*1.25 L=25mm de a hosszabb 30mm. A keékõrt gyártó szerintem már fejbõl ismeri, nem Te leszel az elsõ nála.

Felni: Bármilyen felnit fel lehet feszíteni a kocsira, a munkaráfordítás a nem mindegy. Láttam hirdetést aki gyárt osztókörmódosítós pogit. Istvan2107 is tud gyártatni és postai úton elküldeni. Én is legyártottam magamnak. De...
Nem lehet túl széles a nyomtávod, mert kilóg a sárvédõbõl és azért büntetnek. Akkor pedig sárvédõszélesítõt kell felpakolnod. Az megint plusz pénz. Én úgy csináltam, hogy a kerekek középvonala ugyanoda kerüljön mint a gyári, hogy nagyon ne növekedjen meg a kormányzási ellenállás, mivel nem szervós a gép.
Ajánlom a FIAT, Lancia felniket. Van minden féle belõlük, nem túl drágák és könnyen felpakolhatóak. Nem kell osztókörmódosító, ami elég drága mulatság.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 25, 2005 9:22 am 
Még valami.
Fel lehet pakolni 10mm-nél nagyobb szélesítõt is, de legyen tehermentesítõs. Szerintem fontos, nem véletlenül találták ki.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 12, 2005 7:41 am 
Ezt a cikket most találtam a Totalcar.hun
Gondoltam tartalmaz 1-2 hasznos infót

dagonya

A keréktuning buktatói
Tömegek, rugózzatok!

A nagy kerék szép, a peres gumi sportos, mostanában mégis gyûlölöm mindkettõt. Bámulatos, hogy egy kis optikai és futómûtuninggal mennyit árthatunk az autónknak - renegeteg pénzért.

Az egész azzal kezdõdött, hogy saját SX-emre kerestem nagyobb felniket, hogy beférjen alá a 300ZX négydugattyús féknyerge. A 16 és a 17 hüvelyk között ingadoztam, és végül gyõzött a hiúság. Ahogy az ivarszervvel, úgy a felnivel is megesik, hogy a méret az állag rovására megy, de arra gondoltam, hogy manapság minden középkategóriás átlagautót 17-es könnyûfém felnikkel árulnak, mostanra biztos eljutott már a világ odáig, hogy olcsó és tartós is tud lenni egy kerék. Figyelem!: nem tud.

hirdetés
A neten turkálva úgy találtam, már 22 és 35 000 forint között is rengetegféle felni kapható, ez annyira olcsó, hogy ennyiért tisztességes rávaló gumit sem adnak. A legtöbb itthon kapható olcsó kerék olasz gyártmány. Az olaszokról azt tudjuk, hogy megbízhatóságban kihívásokkal küzdõ, de egyedi és szép autókat készítenek.

Az elõbbi mondat mindkét fele lehet hazugság, de a közben ez él, és a köz rendszerint jól tudja. Ettõl még vannak nagyszerû és drága olasz (verseny)felnik is, és rémes másmilyen nemzetiségûek. Akárhogy is, az én 35 000 forintos felnijeim eddig kétszer szorultak görgõzésre, miközben az autó alig 2000 km-t tett meg, és még csak tél sem volt. A 36 000 forintos gumik még bírják.

Miért is vesz az ember nagyobb felnit?

Alapszabály: akár felnit, akár gumit cserélünk, a kerék külsõ átmérõje nem változhat meg. Egyrészt mert beleérne az autó egyéb részeibe, másrészt mert megváltoztatja a motor és az út közti áttételi viszonyokat (egy nagyobb kerületû kerék ugyanannyi fordulata alatt nagyobb utat tesz meg az autó, tehát azonos motorfordulat mellett gyorsabban haladunk), és ettõl minimum pontatlan lesz a sebességmérõnk, de ennél több kellemetlenségünk is lehet. Tehát szögezzük le: a külméret szent.

Amin változtathatunk, az a felni mérete a gumi oldalfalának rovására. Nagyobb lesz a csillogó fém, és annyival keskenyebb falú a gumi, mintha a felni kiharapná a magának való helyet. Így a komplett kerék átmérõje nem változik, de a felni nõ, a gumi peresedik, a látvány javul, és a végén mind kövér afroamerikai rapperek leszünk.

Peres gumihoz hívjak-e ügyvédet?
Mi a pokol az a peres gumi? Minden abroncs oldalára rá van írva a mérete, valahogy így: 205/45 R17. Az elsõ szám a gumi szélessége mm-ben. A perjel után álló szám (aki egyházi tárgyú szóviccet mer küldeni emailben, lelövetem) a gumi oldalfalának magassága a szélesség százalékában. A fenti példánál a 205 45 százaléka 92,2 mm, ilyen magas tehát ennek a guminak az oldalfala.

Az R azt jelöli, hogy radiálgumink van, azaz olyan, aminek a szerkezetét adó szálak sugárirányban futnak, nem átlósan, mint a ridegebb diagonálban. A 17-es a végén pedig a keréktárcsa, vagyis felni mérete, amire való.

A fenti példában leírt kerék tökéletes váltómérete ennek: 195/60 R15. Ez azt jelenti, hogy a két kerék külsõ átmérõje teljesen azonos, simán fel lehet tenni egyiket a másik helyett. A felsõben nagy felnin lesz vékony gumi, a lentin pedig kis felnin lesz vaskos gumi. A fenti sportos lesz, és rázni fog, ez a lenti pedig ballonos, kenõdõs és kényelmes. Ebben a példában a szélességen is változtattunk, a fenti kerekek 1 centivel szélesebbek, ami jót tesz az úttartásnak, és még nem terheli agyon a futómûvet.

Ha megkívánta a gumicserét, Gumidoktorunk boldogan ad további tanácsot. Méretváltással ne õt nyaggassa, hanem tekintse meg a net legjobb (angol) méretváltó programját itt



Minden forgalmazó hosszan tud szónokolni a peres gumi elõnyeirõl. A lapos oldalfal nem fekszik el a kanyarban, így kevésbé kúszik, sodródik az autó. A torzulás nemcsak azért kisebb, mert az oldalfal kisebb, hanem azért is, mert merevebb. Muszáj neki, mert ha lágy maradna, az elsõ kátyú kicsípné, vagy leverné a felni peremét.

Az alaktartó gumi miatt sokkal elevenebbnek érzõdik az autó, lényegesen közvetlenebbül érezzük, hogy a kormánnyal ténylegesen hatunk a kerekekre, nem csak szócsövön át ordibálunk a kormányosfülkébe. És szépen megnõ a kanyarsebesség, meg elkezdünk arról szónokolni otthon a konyhaasztal mellett a felesleges pénzkidobáson zsörtölõdõ nõnek, hogy "mintha síneken menne".

Arról viszont ritkán esik szó, hány ponton okozunk keserves bajokat magunknak, pedig hosszú sora van.


1:
A peres gumi kényelmetlen. A deformálódó oldalfal által elnyelt ütéseket a továbbiakban a gerincoszlopounk fogja elnyelni.


2:
A peres gumi sérülékeny. Ameddig meg nem indulunk kaszákkal-kapákkal az önkormányzatok és a Közútkezelõ ellen, addig sosem lesznek rendes útjaink, ezeken a mostaniakon meg nem hiába jár Demszky G. is Allroad Quattróval, és õ csak tudja.


3:
A merev oldalú gumival gyorsabban tudunk kanyarodni, de hirtelenebb csúszunk meg. Késõbb enged el, de kevesebb idõt ad összeszorítani a záróizmot.


4:
A peres gumis autót jobban elhúzzák a nyomvályúk, csavargatja a kormányt a kezünkben.


5:
A peres gumi nem védi meg a felnit, így a rohadt kátyútól nemcsak defektünk lesz, hanem a kereket is vihetjük peremezni, görgõzni a felnijavítóhoz.


6:
Ha nem pusztán peresebb, de szélesebb is az új gumi, számítsunk rá, hogy elõbb felúszik a vízen, latyakon. Sima fizika: azonos súly oszlik el nagyobb felületen, ugye. Szárazon és havon már jó a szélesség.


7:
A nagyobb felni és szélesebb gumi szinte mindig nehezebb. Az pedig annyira rossz, hogy külön bekezdéseket szentelünk neki.


8:
Különösen óvakodjunk a defektmentes gumiktól. Ezek nehezebbek és még merevebbek, és a soha be nem következõ defektkor nyújtott biztonságért cserébe évekig kínoznak.


Snoop Doggy Dogg esete a 22-es krómfelnivel



Amikor feltesszük a nagyobb felnit a pergamenvékony gumival, többszörösen megszívatjuk magunkat. Arra mindenki fel van készülve, hogy a merev és alacsony falú gumija rázni fog. De arra kevesen gondolnak, hogy a nagyobb felni (hacsak nem iszonyúan drága) mindig lényegesen nehezebb az erdetinél.

Azaz csúnyán megnehezítjük mind a motor, mind a fékek, mind a futómû dolgát. A motor és a fék nyilvánvaló: a nagyobb tömeget nehezebb megforgatni. Az autó attól gyorsul, hogy a motor forgatja a kerekeket. A nehéz kereket nehezebb forgatni és nehezebb lelassítani. Ez rossz, de nem vészes, a felemésztett teljesítmény viszonylag elenyészõ. Hanem a rugózatlan tömeg felhizlalása, az nem mindegy.

Rugózatlan tömegnek hívunk mindent, ami a rugók alatt van, tehát ami fölött ring az autó. Ezt elsõsorban a tengelyek, lengõkarok, a fékszerkezet és a kerekek adják. Ahogy az autó vergõdik a borzalmas minõségû úton, a kerekeit folyamatosan lökdösi az útfelület. Ezeket a csapásokat a rugók és a lengéscsillapítók próbálják elszigetelni, és minél nagyobb tömeget kell megfékezniük, annál nehezebb dolguk van. És mi van a rugó és a gátló túlsó végén? Maga a kocsiszekrény, és benne a mi fenekünk. A karosszéria tömege adott, és minél nagyobb tömeg lökdösi ezt alulról, annál jobban fog rázni és dobálni, akármit is csinálunk.


Amikor a gyári alapáras kerekeket a szépséges feláras garnitúrára cseréljük, nem nagyon gondolunk bele, hogy most csináltunk dobáló, rázó borzalmat az autónkból, amivel öröm lesz gyorsan kanyarodni, de azt úgysem szabad, meg a gyerekek és a nagyszülõk is kikészülnek tõle. Ne gondoljuk, hogy az autógyárak felnõttek már a feladathoz; amióta divat a szekérkerék, szinte minden autógeneráció jobban ráz az elõzõnél.

Optikai és futómûtuning


Kéne 314
Nem kéne 503




Utoljára a BMW 535d-nél kerülgetett a gutaütés. Fantasztikus autó, a világ egyik legjobb motorja, és 19 millió forintért úgy rázott hátul, hogy már csak a forgódob hiányzott a tökéletes centrifugahatáshoz, legszívesebben azonnal az ölembe vontam volna Mrs. Karottát. Mindezt a közel 400 000(!) forintos, feláras, 18 colos felnikkel, defektmentes gumikkal. Nem is csodálom, megnyomkodtuk az oldalfalát, ezzel gyémántot lehetne darálni.



Halál a kövér vasakra
Hogy a fenék és az elmélet igazságát ellenõrizzük, elmentünk egy Ford- és egy BMW-kereskedésbe. Kértünk néhány felnit és komplett szerelt kereket, gumival, és lemértük õket. Még egy apróság: könnyûfém felnit azért veszünk, mert szép. De gyártunk hozzá önigazolásképpen teóriát is, mégpedig azt, hogy könnyû fémbõl készül, ezért csökkenti a rugózatlan tömeget, tehát javítja a komfortot és az úttartást. Lássuk:


Egy feláras, 14"-es Ford alufelni önmagában 6,6-6,8 kg. Ha flancolunk, és 17"-es könnyûfémet kérünk a Focusunkra, 9,6 kg rugdossa majd az ülésünket alulról - plusz a gumi. Ha önmérsékletet gyakoroltunk volna, és beérjük az alapáras acélfelnivel és dísztárcsával, akkor 5,8 kg lenne az autó négy sarkában.

Nem tévedés, ebben az esetben az acél lemezfelni könnyebb - lényegesen könnyebb - mint az azonos méretû könnyûfém. Legalábbis a hivatalos gyári kínálatban kínált könnyûfém. Vannak ugyanis valóban könnyû és merev k.f. felnik, azok viszont drágák, olyat az autógyárak a hétköznapi modelljeikhez nem adnak.

És a presztízsgyártók?


400 ezer forintos
garnitura 120 kg A BMW kétéves modelljeire szerelt 18-as alufelni gumistul 23,9 kg. (225/40 R18) Ugyanez egy mai BMW-n, betonkemény, defektmentes kivitelben 28,3 kg. (245/45 R18) Mondok még viccesebbet. Egy Ford Explorer terepjáró alufelnije ballonos gumival (215/70 R16) 20,4 kg. Ez a kerék kompletten 8 kilóval könnyebb, mint a pokoli drága (400 000 forintos) BMW kerék, pedig az átmérõje még nagyobb is. Vajon melyik ráz jobban?
Ésszel tehát a tuninggal, a nagy és kemény gyakran rázós, hiába vonzó.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 12, 2005 9:17 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Nagyon tanulságos ez a cikk, le is mondok a 17" os alifelniröl 15" vagy 16" os lesz max :) vagy ha találok 15,5" os lenne a legideálisabb :D

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 12, 2005 10:21 am 
Hali SPI!

Szép lett a verda. 8)

Ha megakarod mutatni a neten a kocsidat akkor nézd :shock: meg az
http://izirajderocsem.uw.hu -t.
Ha tetszik és érdekel akkor írj. és felteszem.

vinczuska@vipmail.hu

(ez mindenkire vonatkozik aki érdemesnek találja rá az autóját :!: :!: :!: )


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 12, 2005 1:23 pm 
húú hát ez nagyon tetszik ez a cikk.jól össze van foglalva a dolog.
én ezt csak megerõsiteni tudom de én a felni mellett szavaznék.
a 13"' és a nagyobb között a különbség magánember véleménye szerint:
nekem 16" van a LADÁn

1.össze sem hasonlítható a tapadás.eddig nemtudom hogy tudtam meglenni nélküle.ez fõleg fékezésnél van jön ki.ha jó féked van(én most csináltam meg jobbra)azonnal megállsz úgy h nem csúszik meg. a másikkal csak csikorogva csúszva... ez meg nem csúszik csak megáll.(szélvédõre figyelni)

2.az én gumim vizes úton is megállja a helyét és a legtöbb márkás gumi komoly vizelvezetõvel van kiképezve pont a felúszás miatt.(de azér nem árt az óvatosság)

3.a nyomvájú tényleg elég durván elviszi a kocsit.oda kell karizom.

4.rohadtúl sérülékeny:ilyenek h padkára felállás az felejtõ és bármilyen akadály leküzdése is.
parkolásnál mindig annyira féltem a felnit h 50cm re állok és aszthiszem h már darálja.
aki használni akarja mindennap a kocsit és össze-vissza rohangál vele annak nem ajánlom ez hobbiautóra való (gondolhatjátok h nem ezzel hordom a cementet)vagy annak akinek van ideje figyelni.

5.nem komfortos a vékony gumi viszont jól reagál a kocsi(elõbb kikerülsz valamit mintsem rágondolnál)
ráz ráz és akkor mivan?a pattogás is egy filing fiatalon, lehet h 60évesen majd csónakban fogok utazni de most nem.

történet:ma jövök a 70-esen érdrõl a kamaraerdei nagykanyaroknál lefelé.van 3-4 bukkanó az útban ami elég nagyot üt emiatt lassan kell menni.(vagy a szembejövõben)mögöttem egy terepjáró.megyek 50-60al és tol.-az anyáduristenit-.neked könnyû- nekem meg leszakadnak a tornyaim.szóval tol.csak a kanyarban maradt le mert én fékezés nélkül bevettem 70-el õt meg láttam h az antennája a másikoldalom húzza a szalagkorlátot annyira megdõlt a tudomány.
ha szar az út akkor 20-30-40km/h akár fõúton is ezt mérlegelni kell!
de csak azért meg paraszt modom rá van ültetve hátul és nincs hozzá kiszélesitve csak új peremezett ív van.

egy szó mint száz vannak elõnyök és vannak hátrányok de szerintem simán megéri!(fõleg ha nem ülteted le akkor még használható is)

u.i:nem tud valaki 4x98-as 18" x 8.5"-est? :D

Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 12, 2005 3:02 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 03, 2005 1:35 pm
Hozzászólások: 893
Tartózkodási hely: Budapest
Boci2108 írta:
u.i:nem tud valaki 4x98-as 18" x 8.5"-est? :D

Hali!

Én ezt az oldalt szoktam nézegetni:
http://www.netcar.pl/x_C_Sz2.html?NZ=T& ... 510522&P=0
Igaz, itt nincs mindegyik márka, és amelyik van, abban nincs 18"-as.

Üdv, HegeGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. aug. 12, 2005 6:41 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
a cena melyik ország pénzneme és milyen árfolyamma van ?:D

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 13, 2005 8:34 pm 
Cena lengyelül árat jelent. :D A pénznem PLN, az árfolyama 60 Ft körül szokott lenni, de valamelyik bank oldalán biztosan megtalálod.

Andrzei


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 18, 2005 7:14 pm 
Segítsetek!

Van-e Valakinek tehermentesítõs pogácsáról rajza / méretei?
Elég elvileg a tehermentesítõ részé...

Kössz:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. aug. 18, 2005 8:56 pm 
peeter írta:
Segítsetek!

Van-e Valakinek tehermentesítõs pogácsáról rajza / méretei?
Elég elvileg a tehermentesítõ részé...

Kössz:


Hello!

Dobj meg egy emilcímmel (írj az enyémre: alec820922@yahoo.com és válaszolok), és küldöm rá a rajzot, plusz némi kommentet. Sajna most nem tudom feltölteni sehova és linket adni, mert valami gáz van az FTP-vel.

Ciao!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 23, 2005 7:46 am 
Szevasztok!
Samarára szeretnék alufelnit rakni. Úgy gondoltam egy szép 14-es jó is lesz, de nem szeretnék trükközni (nyomtávszélesítõ, stb.) csak felrakni és mutogatni! Én az Alessio F1 ( 14*6, 4*98, ET 38 ) felnit néztm ki ugye ezzel nem lesz gond


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 23, 2005 8:21 am 
Helló Néger!

Pont azon gondolkoztam h eladnám a 15 felnimet,ami teljesen macera mentes!Ha érdekel magánba megbeszéljük!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 23, 2005 9:29 am 
néger:
ja ezzel elvileg semmi gond nem lehet.(max a nagy ET miatt beleér valamibe)de ez eléggé valószinûtlen mert csak 6" széles.erre még akár ballon gumit is rakhatsz akkor se lessz belõle gond!üdv 8)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 23, 2005 9:33 am 
Boci a tiéden 16-os van? Nem volt vele gond?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 23, 2005 7:23 pm 
volt vele gond de mivel nincs......


(kanyarodásnál kicsit beleér egy csavarba meg az ültetés miatt vissza kellett peremezni az íveket)
egyébbként nem nagy változás mert váltóméret. :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd aug. 23, 2005 8:47 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Végre sikerült lecserélni a nyári gumigarniturám egy újra , Rosava márka , BC-42 es széria. 5330Ft volt , 410Ft szerelés , meg 738ért vettem bele belsõt mert én ugy szeretem :) Elsõ 200Km es tapasztalatom hogy jobban fog a fék mint az elõzõ elkopott gumikkal , jobban tapad a hátulja IV-80 nál vissza III. - 50 vissza II. megállás. A régivel nyekkent :) meg volt benne 150e km .

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2005 12:15 pm 
Helló, Doki!

Na, de mifféle?
225/45? :lol:

Márcsak az ár miatt ..nem drága, de mi mennyi? :lol:
/...én is venni készülök.../


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2005 1:10 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
hihi :) 175/70/13 :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2005 8:18 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Dr.Tápfesz írta:
Végre sikerült lecserélni a nyári gumigarniturám egy újra , Rosava márka , BC-42 es széria. 5330Ft volt


Grat, nekem már volt, a legszarabb gumi ami létezik :) (Na jó, talán a Medvedet veri)
De legalább új :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2005 9:32 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Meg szerintem az Euro comfort márkájú ujrafutózott gumi szintjén van , ami nekem elég sokáig üzemelt!

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2005 12:16 pm 
Üdv!

Ki tuja, az elsõ keréknél milyen vastag a nyomtávszélesítõ lemezke?
3..5 mm? A kockáknál is van, v. csak classic géposztályban?

Kösz:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2005 12:17 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Mindegyikhez került , 5mm

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2005 12:47 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. jún. 03, 2005 1:35 pm
Hozzászólások: 893
Tartózkodási hely: Budapest
Hali!

Én már találkoztam 6 mm-essel is, lehet, hogy ez utángyártott?

Üdv, HegeGabi.

_________________
Úúúútálom a reklámokat!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 31, 2005 1:30 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Lehet hogy 6 mm , de közelebb van az 5höz. :)mint a 3

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. szept. 16, 2005 5:38 am 
Hi!

1 naggyon lámer kérdés: :oops:

Mi a különbség az alufelni / lemezfelni kerékcsavar között? Elmehetnék bótba +nézni, de most nincs nyitva...:-)
Nem tud róla V.ki képet?

Üdv:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. szept. 16, 2005 8:29 am 
annyi a különbség tudtommal h hosszabb.meg a fejében is eltér kicsit.
az igazi aluhoz csavar hosszú és 17-es hogy elférjen a kerékkulcs.
nekem is az a gondom h 19es csavrral van felrakva és csak egy spéci szerszámmal lehet kiszedni mert a kerékkulcs nem fér be. :roll:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. szept. 16, 2005 8:31 am 
na ezen okból kiindulva filozom azon h megcsinálom tõcsavarosra.
csak az nemigazán menne a kocsi stilusához......nem??????
meg az akkor kelllene ha lenne pogácsázva.de arra nincs szükség.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. szept. 16, 2005 8:44 am 
Hi!

A csavarok fejének kipézése attól függ h milyen felnihez használják.
A kulcsok mérete meg szintén a felnitõl függ,nem minden alufelnihez kell 17-es kulcs.
Boci!Mi bajod van a töcsavarral?Nem kell nagyon hosszúra csinálni és akkor nem lóg ki.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. szept. 16, 2005 8:45 am 
Jjja!

No, de létezhet, hogy nem sima kúp /letörés/ a felfekvõ felület, hanem rádiusz? mintha a felni likja homorú lenne, ergo domború a csavar? :?

Kösz:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. szept. 16, 2005 8:47 am 
Igen létezhet!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. szept. 16, 2005 12:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 1:09 am
Hozzászólások: 504
Tartózkodási hely: Magyarország
Boci2108 írta:
nekem is az a gondom h 19es csavrral van felrakva és csak egy spéci szerszámmal lehet kiszedni mert a kerékkulcs nem fér be. :roll:

Örülj neki, nehezebben lopják le legalább. :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 18, 2005 9:41 am 
Foximaxi írta:
Boci2108 írta:
nekem is az a gondom h 19es csavrral van felrakva és csak egy spéci szerszámmal lehet kiszedni mert a kerékkulcs nem fér be. :roll:

Örülj neki, nehezebben lopják le legalább. :)


örülök is! :lol:


Tõcsavarral semmi bajom nincs.csak azon filozom h nem illene a kocsi karakteréhez.
ez inkább ralli autokra való.
de ha megcsinálnám akkor tuti Ben Hur.... :twisted:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: vas. szept. 18, 2005 10:52 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 1:09 am
Hozzászólások: 504
Tartózkodási hely: Magyarország
Tõcsavar van sok széria autón is.
Szerintem arra gondolsz mikor kilóg a tõcsavar, na de az nem kötelezõ. Szépen méretre kell vágni és "zárt" fejû anyát tenni rá. Akkor megvan a tõcsavar elõnye is és nem is látszik. :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 27, 2005 11:30 am 
Üdv Néktek!

Kérdés(ek): :oops:

Ha pogácsázom a kerekeket (felni ET miatt), csináltassak 2 féle vastagot, azaz elõre pl. 25, hátra 20 mm szélest, így kihagyva (pogácsába beszámítva) a gyári elsõ szélesítést?

Más:
Hol lehet kerékcsavart venni 12*1,25 (Lada) menettel, és domború (Audi, VW alu) fejjel? Elvileg bárhol? Vagy naggyon ritka?

Kössz:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. szept. 28, 2005 12:21 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Hi!

Ha akarsz csináltathatsz elölre vastagabbat, nem sok jelentõsége van, hogy egyebn van-e a pogi vagy két darabban.
Alucsavart bárhol kapsz.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 29, 2005 9:02 am 
Hi!

Azt vedd figyelembe h a sima alucsavar nem biztos h jó,ha alá van pogácsázva a kocsi,lehet h rövid lesz.
Tõcsavar?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 29, 2005 11:41 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Van hosszú alucsavar is :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 14, 2005 6:43 pm 
Helló meg tudjátok mondani hogy melyik a legoptimálisabb felniméret ladára???
(A mai útviszonyokat beleértve...)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. nov. 14, 2005 6:55 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
a gyári lada lemezfelniméret.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 15, 2005 8:04 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 11:10 pm
Hozzászólások: 731
Tartózkodási hely: Budapest
Szerintetek, a felnimre létezik kupak, vagy ilyen középsõ rész?

_________________
http://kep.tar.hu/bendoo


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd nov. 15, 2005 9:20 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Középsõ rész való szerintem rá , legalábbis a kialakítása végett.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. nov. 16, 2005 8:24 am 
És a gyári VFTS-nek milyen felini van rajta???[/img]


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 17, 2005 12:06 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 1:09 am
Hozzászólások: 504
Tartózkodási hely: Magyarország
Bendo írta:
Szerintetek, a felnimre létezik kupak, vagy ilyen középsõ rész?

Helló Bendo!

Szerintem is csak középsõ (agy) kupak van rá. Kis kézügyességgel még a kocka kerékagy kupakját is belefaraghatod.
Ez az ATS felni pontos mása a BMW E21 gyári felnijének. És annak se volt gyárilag középrésze, csak kupakja.

Kép
Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 17, 2005 5:27 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:51 pm
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Föld
a kocka 5x13 felnijeire mennyire illek felrakni 155/70R13as téligumikat?
vagy maradjak a 165/70R13-nál?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 17, 2005 10:33 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Nekem a kocka felnijék 155/80/13 as szöges nokian gumik vannak :) semmi bajom nincs vele!

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 18, 2005 5:08 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 11:10 pm
Hozzászólások: 731
Tartózkodási hely: Budapest
Hali!

Megvolt az idei téli gumi csere, és hát ezis vegyes érzelmekkel zárult.
A tavaszi akcióhoz képest annyi volt a különbség, hogy most már megvoltak a kúpos csavarok, ami elvileg kell a 4*100as felnieimhez. Duzzadva az önbizalomtól elmentem a gumishoz, mondom minden meg van hozzá, hogy a felni normálisan legyen felrakva, nem tud belekötni semmibe.
Hát nem.
Nem is az volt a probléma, hogy 2 percenként hallgathattam, hogy ez nem rávaló felni, mert ezzel tisztában voltam én is.
A baj azzal volt, hogy haza 16 csavar helyett csak 14el indultam, mert kettõ megint megadta magát. Ha mákom van azért, mert rövidebbek, mint a többi, ha nincs mákom, akkor megint elment az agyakban a menet.
Igazából nem is értem, hogy mikor vettem a csavarokat, hogy kerülhetett bele 2db olyan, amik majd egy centivel rövidebbek a többinél.
Ilyen dolgokkal csak én szopok?
Kérdeztem a gumist, hogy bár 3 csavar jól fogja, tudok-e igy vele járni hétfõig, õ azt mondta, igen, de csak hétfõig. Hát nem tudom :(

_________________
http://kep.tar.hu/bendoo


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szomb. nov. 19, 2005 6:13 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 1:09 am
Hozzászólások: 504
Tartózkodási hely: Magyarország
zskondor írta:
a kocka 5x13 felnijeire mennyire illek felrakni 155/70R13as téligumikat?
vagy maradjak a 165/70R13-nál?

Szerintem keskeny a 155-ös. Azért ekkora havak nem szoktak itthon lenni. Nekem 175/70 R13 -as a téligumim.


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4307 hozzászólás ]  Oldal Előző 1 2 3 4 587 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség