Pontos idő: kedd jún. 02, 2020 6:20 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 5972 hozzászólás ]  Oldal 1 2 3 4 5120 Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Hengerfej és vezérműtengely
HozzászólásElküldve: kedd ápr. 19, 2005 2:54 pm 
Sziasztok tudna nekev valaki segíteni.Fokolokerék rajz kellene.Adatokkal együtt.275ös tengelyt csináltatok és azt mondták, hogy kell hozzá fokolo keték is.De nem tudom az adatokat.Elõre is közsi.
Ja ha lenne valakinek külgye el a:haver-01@freemail.hu E-mail címemre.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 08, 2005 6:29 am 
SZIA A TE TENGEJEDHEZ NEMKELL FOKOLÓKERÉK CSAK VALAKI SZOPAT VAGY LEAKAR HÚZNI,NEKEM 328-AS A TENGEJEM ÉS NEKEM SINCS.A FOKOLÓKERÉK SZERINTEM MÁR CSAK EGY PLUSSZ EGY NAGYON ÜTÕS VERSENYMOTORBAN NEKED NEMKELL MÉG!!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 08, 2005 1:53 pm 
Sziasztok!

Nos a fokolókerék akkor kell, ha valaki maximálisan jól szeretné beállítani a vezérlést.
Valamint akkor, ha elköszörülik a tengelyt úgy, hogy az eredeti lánckereket feltéve arrébb kerül a vezérlés, mondjuk úgy mint mikor meg van nyúlva a lánc. Mondjuk láncos motornál akár fél foggal is elcsúszhat a vezérlés, probléma nincs belõle.
Szerintem nem kell, de lehet felrakni, de akkor órával érdemes beállítani a pontos vezérlést is. Ha nem tudod kiórázni a beállítást, akkor felejcsd el a fokolókereket, vagy szakmûhelyben kérd a beállítást.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 11, 2005 11:53 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 5:36 pm
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
sparco_lada írta:
...NEKEM 328-AS A TENGEJEM ÉS NEKEM SINCS....



Kezdjük azzal(nem kötekedni akarok)de a tengely a "LY".
Továbbá 328as tengely???Fokoló nélkül?Milyen gyártmány?
Hogy forog a motorod 4000-6000ig,alatta felette semmi?
Én nagyon ajánlanám a fokolót,ha már raksz rá akkor normálisan be is legyen állítva az a vez.tengely.De ha szükséged van rá, én tudok neked kész láncoshoz való fokolókereket.

_________________
Fibo


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 12, 2005 1:00 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:21 am
Hozzászólások: 3584
Tartózkodási hely: Hungaroring
Egyszer fokoló nélkül is jól be lehet állítani a tengelyt, az állítható tárcsa elõnye szerintem inkább abban van, hogy nagyon könnyen lehet finomítani, próbálgatni, az aktuális körülményekhez (pl. karbicsere) állítani a vezérlést.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 12, 2005 9:50 pm 
ÜZENNÉM A FIBO NEVEZETÛ EMBERKÉNEK,HOGY HA KIVÁNCSI HOGYAN FOROG A MOTOROM VAGY HOGY HOL VAN AZ ERÕ ÉS HOL NINCS AKKOR JÖJJÖN KI TÖKÖLI GYORSULÁSI VERSENYRE ÉS MEHETÜNK EGY VERSENYT ÉS AKKOR MAJD MEGTUDJA HOL JÓ A MOTOROM BÁRMIKOR ÁLLOK ELÉBE!!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 12, 2005 10:55 pm 
Sparco_lada!

1. A fórumon NEM KIABÁLUNK!

2. Fibo jóindulatúan szólt hozzád. Egyébként tengely fokoló nélkül???? Hát nem is tudom...

Ha nincs rendesen belõve a vezérlésed akkor azért kiváncsi lennék hogy milyen nyomatékkal dogozik a motorod. Egy rendes tengelyhez dukál a fokló... Pavelnak is igazat adok hogy jól be lehet állítani a mocit anélkül de az igazi a tengely fokolóval. És a te hozzászólásodból nem igazán azt veszem ki hogy nagyon értesz hozzá már ne haragudj...

A lényeg: Ha te egy jóindulatú hozzászólást igy reagálsz le mindenkinek megvan rólad a véleménye! Az ilyeneknek szoktam adni egy streetratyingos matricát... és elkönyvelem a többi kis pöcs közé. Nem akarok sértõ lenni de igencsak bántja a szemem amit irtál. Tipikus "Gyere b*meg... úgyis én vagyok a jampi"... Szóval gondolkozni kéne....

Csak ennyit akartam!

Üdv: TopDon


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 13, 2005 11:58 am 
Sziasztok,

van egy gyári új (dobozában) Mahle készletem, 79,4mm-es.
úszócsapszegesre meg van csinálva.

zhoudek kukac freemail.hu

köszi
z.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 13, 2005 12:20 pm 
TISZTELT NAGYÚR TOP DON,HOGY TE MINEK KÖNYVELSZ EL ENGEM NEM ÉRDEKEL :lol: !!!!!ÉN CSAK PROBÁLTAM SEGITENI A FOKOLÓKERÉK ÜGYBEN,DE ELMONDOM NEKED,HOGY MIRE VALÓ A FOKOLÓ KERÉK:AZ AZÉRT JÓ MERT ELTUDOD TOLNI A VEZÉRLÉST IGY TUDOD ÁLLITANI,HOGY HOL A JOBB AZ UTOD TELJESITMÉNY LEADÁSA VAGY HOGY NEKED HOL FELEL MEG A BEÁLLITÁS.JA HA TE TUSZ ADNI MATRICÁT NEKEM AKKOR BIZTOS TAGJA VAGY A KLUBNAK,MÁS DOLGÁBA MEG EGYÉBKÉNT SE SZÓLJ BELE ÉS A PÖCS TE VAGY UGYÉRZEM ÉN ILYET SOSEM MONTAM SENKIRE,DE HA AKAROD AKKOR NE GYORSULÁS LEGYEN HANEM SZLALOM VERSENY NEKEM AZ IS JÓ?????


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 13, 2005 12:31 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:51 pm
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Föld
Elsõ és utolsó figyelmeztetés!
Amennyiben továbbra sem tartod be a zsiguli.hu ide is vonatkozó moderálásiszabályait, kénytelenek leszünk kitiltani!
A NAGYBETÛS írás (ami fórumokban KIABÁLÁSNAK MINÕSÜL) + más fórumozók sértegetése, a többiekkel való kötekedés MELLÕZENDÕ!


Kondor


sparco_lada írta:
TISZTELT NAGYÚR TOP DON,HOGY TE MINEK KÖNYVELSZ EL ENGEM NEM ÉRDEKEL :lol: !!!!!ÉN CSAK PROBÁLTAM SEGITENI A FOKOLÓKERÉK ÜGYBEN,DE ELMONDOM NEKED,HOGY MIRE VALÓ A FOKOLÓ KERÉK:AZ AZÉRT JÓ MERT ELTUDOD TOLNI A VEZÉRLÉST IGY TUDOD ÁLLITANI,HOGY HOL A JOBB AZ UTOD TELJESITMÉNY LEADÁSA VAGY HOGY NEKED HOL FELEL MEG A BEÁLLITÁS.JA HA TE TUSZ ADNI MATRICÁT NEKEM AKKOR BIZTOS TAGJA VAGY A KLUBNAK,MÁS DOLGÁBA MEG EGYÉBKÉNT SE SZÓLJ BELE ÉS A PÖCS TE VAGY UGYÉRZEM ÉN ILYET SOSEM MONTAM SENKIRE,DE HA AKAROD AKKOR NE GYORSULÁS LEGYEN HANEM SZLALOM VERSENY NEKEM AZ IS JÓ?????


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 13, 2005 12:46 pm 
Sziasztok!


Micsoda hangnem!!! :evil:
Próbáljatok már megegyezni,a veszekedés nem vezet sehová!!!
:!:

István


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 13, 2005 12:47 pm 
Kondor!Én ezt nem tudtam én mindent nagybetûvel szoktam irni,nem kiabálásnak szántam :roll: de akkor bocs!!!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 13, 2005 12:53 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 12:51 pm
Hozzászólások: 1138
Tartózkodási hely: Föld
sparco_lada írta:
Kondor!Én ezt nem tudtam én mindent nagybetûvel szoktam irni,nem kiabálásnak szántam :roll: de akkor bocs!!!


A moderálási szabályokat
Elolvas!
Felfog!
Betart!

így nem lesz gond.

Kondor


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 13, 2005 7:02 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 7:37 pm
Hozzászólások: 740
Tartózkodási hely: Gy?r
Szervusz mindenkinek!

Széria 1300-as láncos motornál van értelme pusztán vez.tengely-t cserélni? Vagy szükséges egyéb alkatrész-cserebere is?

Elõre is köszönöm a válaszokat

_________________
KJ® Borisz 21011


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. júl. 13, 2005 11:03 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 5:36 pm
Hozzászólások: 120
Tartózkodási hely: Kazincbarcika
Én még a legalapabb sport tengelyt sem raknám be fokoló nélkül.Milyen motorod van?És hogy nem ér össze a szelep-dugó?Egy 328as tengely már nagyot nyit ahhoz h ne kelljen állítani.
Mind1,ha neked így jó akkor használd,én meg nem.Elmegyünk egymás mellett.

_________________
Fibo


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 14, 2005 2:29 am 
Egyébként meg mi van akor ha nem értek hozá?Nem lehet mindenki tökéletes!Neked is vanak dolgok amikhez nemértesz!Gyorsulásban tényleg job lenék, de szlalomban nembiztos!Ezért ezt a kihívást visszavonom! :oops:
Ha egyszer lessz egy olyan erös és jó kocsim mit a Turcsikéknak akor talán, deahoz kel akora tapasztalat is ami nekem ninc :(


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 14, 2005 7:30 am 
sparco_lada!

Akkor szertinem maradjunk annyiban hogy szent a béke... 8)

Az ominózus hozzászólásod télleg nem ide való volt én arra irtam amit irtam...

Mindenkinek van amihez nem ért... :wink: Na ezzel kellett volna kezdeni :lol: Ez már a megfelelõ stílus...

Na szép napot! Písz :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 14, 2005 9:43 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Na eddig kussoltam, mint hal a vízben, mert nem a témával kapcsolatban ment inkább a vita.

Nekem, mikor készült a 296-os tengelyes motorom, megkérdeztem az építõt, hogy kell-e fokoló kerék? Azt mondta jó ha van, de utcai használathoz nem szükséges. Csodálkoztam is rajta, de aztán felvilágosított.

A vez.tengely végén lévõ tüskéhez tartozó lánckeréken lévõ lyukat felbõvíti annyira, hogy ott lehessen annyit állítani amennyit kell. Ezt egyszer belõve és jól lerögzítve lánckereket mindaddig jó a vezérlés, míg jelentõsen meg nem nyúlik a lánc. Ebbõl következik, hogy következõ láncfeszítéskor ujra kell állítani a vezérlést is. Utcai használat eseténez több ezer kilméter, több hónap, esetleg év.

Végül is nekem is fokolókerék került be, mivel családi esztergagép lévén nem került semmibe sem megcsinálni.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 14, 2005 10:59 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 1:09 am
Hozzászólások: 504
Tartózkodási hely: Magyarország
Borisz21011 írta:
Széria 1300-as láncos motornál van értelme pusztán vez.tengely-t cserélni?

Szia,
széria motornál nem nyersz annyit egy tengellyel mint amennyibe kerül. Ergo nem éri meg. Ha már komolyabban belenyúlsz a motorba akkor persze megéri. Mert a sok kis változtatásból áll össze az egész.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 14, 2005 1:57 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
A nemrég eluralkodott hangnem miatt a mai napi események után:

sparco_lada: a hozzászólásod a nem megfelelõ hangnem miatt TÖRÖLVE!


topdon2108 és Dr. Tápfesz: vettük az adást, intézkedtünk, és bocs, de mivel nem idevágó, a hozzászólást töröltük.



Üdv, Zorro

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 14, 2005 10:55 pm 
Hy :lol:

Én csak megköszönni tudom hogy valaki rendet tett az eluralkodott káoszban! Remélem a fejekben is!

további szép napot mindenkinek!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 14, 2005 11:01 pm 
Ha már hengerfely... Boncolgatnám egy kicsit a témát:

Ami számdékomban áll:

- komplett HF szétszedés
- csatornák, szelepülések felpolírozása
- HF bõl max 0.5 mm síkolás (hogy tökéletes illesztést kapjak)
- szívó és kipufogó csonkok illesztése (fals levegõ elkerülése)

Véleményetek szerint milyen hatása lenne a dolognak? Csak hogy ne essek neki vaktában! :oops:

Ami érdelkel:

- teljesítmény, nyomaték változik e? (Gondolom rugalmasabb lesz a motor)
- fogyasztás??? (ugyanakkora jobbláb mellett persze)

Elõre is ThX!

Ui.: nem kell aggódni... Elõbb utóbb kinövöm a HF es idõszakomat :D Majd jön helyette más :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 14, 2005 11:14 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 7:37 pm
Hozzászólások: 740
Tartózkodási hely: Gy?r
Köszönöm a hozzászólást, Foximaxi!
És szerinted mi lenne az a minimális változtatás, ami elég ahhoz, hogy kicsit jobb legyen a motor? Már ha nem hosszú itt felsorolni. Mert a motor-átalakításos részt nem kenem-vágom :D

_________________
KJ® Borisz 21011


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 15, 2005 8:38 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Borisz21011:

1300-as motor esetében max. 272-275 fokos kistengely beszereléséhez elég egy kis kompresszió növelés is. HF levételével 1-1,5 mm sikolással mindez megoldható. Mindenképpen érdemes egy gyári kipufogó csonkos 50-es rendszer is, ha még nem lenne.

Eredménye pedig: nõ a részfordulati nyomaték, +10-15 LE teljesítmény növekedés, megfelelõ karburátor hangolás után.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 15, 2005 7:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: vas. márc. 20, 2005 7:49 pm
Hozzászólások: 1467
Tartózkodási hely: Vácrátót
Szisztok!

Nahh, elég bíztató Zorro hozzászolása, valószínû, hogy én is nemsokára beleugrok egy tengelycserébe, bár az enyém csak 1200-es, de gondolom hasonló változásokat tudok elérni. Az igazi mégiscsak a zsugor lesz, csak az idõ+pénz kérdése! :)

Üdv: SPI


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 18, 2005 3:31 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 7:37 pm
Hozzászólások: 740
Tartózkodási hely: Gy?r
Köszi, Zorro!
És olyan, hogy fokolókerék? Az mindenképpen kell? Meg hallottam olyat, hogy a vez.tengely házát lejjebb engedik, a felfogatás síkjából vesznek el. Vagy kistengelynél ez nem kell? Meg hogy mindenképp zsebes dugó kell, hogy elférjenek a szelepek, mert hosszabb ideig vannak nyitva. Nekem meg fogalmam sincs, hogy volt-e dugócsere ebben a motorban.
Elõre is köszi a válaszokat.

_________________
KJ® Borisz 21011


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 19, 2005 9:09 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Fokoló kereket asszem kiveséztük, nem feltétlenül szükséges, anélkül is megoldható.

A veztengelyházból a sikolást és a mértékét a sporttengely gyártója határozza meg.

Az hogy kell-e a zsebes dugó, vagy kell-e zsebelni a dugót az egy összetett dolog. A HF sikolás mértéke és a sporttengely Felsõ HoltPontban (FHP) történõ szelepbenyitása határozza meg szükséges-e és milyen mértékben.

Gyakorlati ellenõrzés: HF tömítés nélkül összerakva a motort, belõve a vezérlést ha át lehet forgatni, akkor nem szükséges.


Szumma szummárum, nekem az a véleményem, hogy egy ilyen jellegû átalakítást már érdemes egy gyakorlott és hozzáértõ szakemberre bízni. Õ nem csak a fenti problémákat oldja meg, hanem elvégzi a gyújtás és karbi hozzáigazítását is tuning motorhoz.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 19, 2005 7:02 pm 
hali.
egy olyan jellegû kérdésem lenne hogy nekem van egy 1500-ös motorom és kicsit megakarom piszkálni.mit-merre?most 1.3 as van a gépben és csinálni akarok egy másik motort.
én HF sikolás ami belefér +tengej meg talán karbi.
mi az ami jó megoldás és költségkimélõ.
most 10.5bar a hengerek kompressziója.
ez elég szar szerintem
-dugócsere?
-gyûrûzés?
-elég a HF sikolás?
mekkora tengely utcára és milyen karbi?(dellortóm volt csak fekvõ és nem ment rá ezért eladtam)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 21, 2005 7:24 am 
Boci2108 írta:
hali.
egy olyan jellegû kérdésem lenne hogy nekem van egy 1500-ös motorom és kicsit megakarom piszkálni.mit-merre?most 1.3 as van a gépben és csinálni akarok egy másik motort.
én HF sikolás ami belefér +tengej meg talán karbi.
mi az ami jó megoldás és költségkimélõ.
most 10.5bar a hengerek kompressziója.
ez elég szar szerintem
-dugócsere?
-gyûrûzés?
-elég a HF sikolás?
mekkora tengely utcára és milyen karbi?(dellortóm volt csak fekvõ és nem ment rá ezért eladtam)


Sziasztok!

A 10.5 bar kompresszió nem olyan rossz. Lehet belõle építkezni. Az új motoré 11-12 bar szokott lenni, de 12-nél nem több. A zsugor szokott 14 bar lenni. (Az enyémben 14.5bar) A HF-bõl leszedethetsz kb 1mm-t, de igazából lehetne kicsit számolgatni, illetve kalkulálni azzal, hogy egy motorfelujítás esetén, fúrás és gyûrûzés, megnövekszik a kompresszió, így nem szabad túl sokat levenni a HF-bõl, különben a késõbbiekben valahogy növelned kell majd az égésteret.
Önmagában a gyûrûzés valamennyit szokott segíteni, de ez attól függ mennyire kopott belül a hengerfal. Érdemes megméricskélni elötte, hogy milyen. (mérõórával, lyukmérõvel)
Dugót csak akkor kell cserélni, ha felfúrják a motort, vagy szét van kopva.
Utcára rakj a gépre egy 296 fokosat. Pavel is ezt ajánlotta, jól bevált, mondta.
Karbit pedig olyat rakj föl, amilyet akarsz és tetszik. Jól be kell állítani és megy. Jó a LADA karbi is.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 21, 2005 9:20 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
Tomasovsky írta:
Karbit pedig olyat rakj föl, amilyet akarsz és tetszik. Jól be kell állítani és megy. Jó a LADA karbi is.


Tapasztaltak és mások elmondása alapján ezzel csak megkötésekkel értek egyet :D

296-os motorra már a 2105(7) vákuumos alapjáratos karbi nem jó . Minimum az alapjáratot szabályzót ki kell cserélni a 2105(7)-xxx-20 tipusokon alkalmazott mechanikusra. Ti. zárt pillangó szelep esetén, ami normális, széria mûködés, nem lehet megfelelõ alapjáratot állítani.

A vákuumos 2. torok nyitás sem a legjobb, fõleg alacsony fordulaton (3000 alatti) történõ padlózás esetén, ugyanis nem folyamatos vákuum, kvázi 'lebeg', ami miatt olyan bizonytalannak tûnik a motor.

Javasolt egy 2101, 2103, 2106 karbi beszerzése.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 21, 2005 2:49 pm 
Zorro írta:
Tomasovsky írta:
Karbit pedig olyat rakj föl, amilyet akarsz és tetszik. Jól be kell állítani és megy. Jó a LADA karbi is.


Tapasztaltak és mások elmondása alapján ezzel csak megkötésekkel értek egyet :D

296-os motorra már a 2105(7) vákuumos alapjáratos karbi nem jó . Minimum az alapjáratot szabályzót ki kell cserélni a 2105(7)-xxx-20 tipusokon alkalmazott mechanikusra. Ti. zárt pillangó szelep esetén, ami normális, széria mûködés, nem lehet megfelelõ alapjáratot állítani.

A vákuumos 2. torok nyitás sem a legjobb, fõleg alacsony fordulaton (3000 alatti) történõ padlózás esetén, ugyanis nem folyamatos vákuum, kvázi 'lebeg', ami miatt olyan bizonytalannak tûnik a motor.

Javasolt egy 2101, 2103, 2106 karbi beszerzése.


Igaz! :) Nem véletlenül dobtam le a géprõl az ozont. 8)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 21, 2005 7:25 pm 
hali.
kössz a válaszokat.nemtudom kiderült-e számotokra h SAMARÁról van szó.
12bar?????
az én motoromban ami széria 1.3 kis sikolással mert szétcseszõdött a vezérlést amikor vettem és a hengerfejet javitani kellett.
na abban 13.5 és 14.5 között motognak a kompresszok.
és teszem hozzá szerintem nem megy úgy.
egy másik 1.3 motor amiben (csak)12bar van simán leveri.

mindegy.

na én is 296-os tengelyre gondoltam meg sikolásra.tengelyt hol érdemes csináltatni???ahol korrekt és olcsó.mennyibe mozog egy iylen átalakitás?én a HAVASi-t ismerem mert voltam egy elõadásán és nagyon okos dolgokat mondott ezért megtetszett.
karbiból nem ártana egy nagyobb(mint a 21083).mit ajánlotok?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. júl. 22, 2005 10:08 am 
Boci2108 írta:
hali.
kössz a válaszokat.nemtudom kiderült-e számotokra h SAMARÁról van szó.


Bocsi, erre az apró tényre nem figyeltem. :) :roll:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 25, 2005 9:28 pm 
sziasztok!

A véleményeteket szeretném megkérdezni a következõben:Nekem egy 300-as tengelyem van a Kacsó-gép csinálta nem tudom monnd-e ez valamit nektek.A kérdés: A zsiguli.hu-n lévõ Gaál árlista alapján szerintetek melyik tengely adatait állítsam be?Ugyanis a régi fórum vez.tengely topicját nézegetve kiszámoltam, hogy az 1300-1500 elvileg egy 296 a GRA1 meg egy 302.Szerintetek melyiket állítsam be mert a kettõ szívószelep nyitás között 10 fokos különbség van!Sûrgõs lenne, ha valaki írna valami okosat ezzel kapcsolatban. Köszi


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 25, 2005 10:28 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 1:09 am
Hozzászólások: 504
Tartózkodási hely: Magyarország
Boci2108 írta:
az én motoromban ami széria 1.3 kis sikolással mert szétcseszõdött a vezérlést amikor vettem és a hengerfejet javitani kellett.
na abban 13.5 és 14.5 között motognak a kompresszok.
...
én a HAVASi-t ismerem mert voltam egy elõadásán és nagyon okos dolgokat mondott ezért megtetszett.

Szia Boci!

Komppresszoros széria szamara motor? :shock: :D :wink:
Értem én, hogy mire gondolsz, de ezt nem hagyhattam ki. :)

De ha voltál az elõadásán akkor ne sértsd meg azzal a Mestert, hogy pontos i -vel írod a nevét. Õ ugyanis HAVASSY Péter.

Egyébként meg nem tudom, sajnos motor építésben nem vagyok otthon (még). De ha Havassyhoz mész, akkor tuti minõséget kapsz. Csak az elõjegyzés nem rövid. Meg most szezon is van. :roll:



Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 26, 2005 6:44 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
Avatar

Csatlakozott: csüt. márc. 17, 2005 8:09 am
Hozzászólások: 5670
Skype: zorro23_hu
Tartózkodási hely: Érd
cingar20 írta:
Nekem egy 300-as tengelyem van a Kacsó-gép csinálta ...... A zsiguli.hu-n lévõ Gaál árlista alapján szerintetek melyik tengely adatait állítsam be?


Szia!

Nem tom elég gyors-e a válasz, de sztem egyiket sem!!!

Ha már megnézted a Gaál listát, magad is rájöhettél volna, hogy vezérmûtengely és vezérmûtengely között van különbség. Példának okáért Gaál is gyárt közel 296-os vezérmûtengelyt, meg Havassy is, mégsem egyformák a beállítási adataik, nem lehet egyiket a másik paramétereivel beállítani. Igy van ez a Te vezérmû tengelyeddel is.

A tuningmotorépítõk elsõsorban a vezérmûtengely gyártója által megadottak szerint állítanak. Javaslom kérdezd meg a gyártót.

No persze vannak olyan esetek, amikor erre már nincs mód, ekkor jön a kisérletezés. Alap esetben beállítják úgy, hogy akkor nyissanak, zárjanak a szelepek, mintha széria vezérmû tengely lenne. Megnézik hogyan viselkedik a motor, majd kicsit arréb fokolják, megint megnézik, és így tovább.....

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 26, 2005 1:11 pm 
Boci2108 írta:
13.5 és 14.5 között motognak a kompresszok.
egy másik 1.3 motor amiben (csak)12bar van simán leveri.

na én is 296-os tengelyre gondoltam meg sikolásra.


Szia ismét!
Most nézem, hogy a 14.5 bar végkompresszió elég jó. Ha tovább síkolsz a hengerfejbõl, vedd számításba, hogy maximum 100-as oktánszámú benzint tudsz tankolni, utána már csak a gázolaj marad. Gondolom 98-ast használsz Te is.
Ne feltétlen a motorban keresd a hibát, ha nem megy az autó. A havernak az 1500-ösébe 10 bar sincs a kompresszió és a kartergázat inkább elvezeti hátra a váltó mellett, különben megfullad a kocsi. Viszont karburátoros szakember lévén beállította úgy, hogy hiába van nekem 1600 zsugormotorom és 14.5 bar végkompresszióm, mégis odavert gyorsulásba, mivel nálam nem volt összehangolva rendesen a rendszer. Fogyasztásra is Mohácsot megtette 6.5 lityis fogyasztással. Valami beállításbeli gondra gyanakszom esetedben.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 26, 2005 3:26 pm 
szerintem is beállitási gond de dögöljek meg nemtudom megcsinálni!
már vagy 3szervizben jártam és az volt a válasz:
-jár a motor?akkor meg jóóvan az....

de nem megy.tegnap voltam szólnokon.a fater vasával mentem és erõlködés nélkül mentem 130-as átlagot.piti fogyasztással és 4dikben elõzgettem nem is kellett visszaváltani.
hát a pofám leszakad.itt tökölök a motorommal és nulla.
az meg megy mióta 14éve megvettük....
áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá
bááázeg......

bocs havassy csak egyszerûsittettem :oops: bocs

98-ast tankolok de 95el is simán megy.+12fok a gyujtás és 95 se csörög be.
kérdés:ha több elõgyjtást adok akkor magsabb fordon megy jobban vagy alacsonyan?
mert mióta átállitottam azóta magas fordulaton inkább lassul a kocsi viszont alacsonyan jól húz. :?:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 26, 2005 5:05 pm 
del.


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Lacuss pén. szept. 09, 2005 9:31 pm-kor.

Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 26, 2005 6:55 pm 
én már minden javaslatot szivesen fogadok.
de a gyári beállitás volt elõször az alap.de úgy nem is ment torpant fulladt stb.
most legalább egyenletes.
a sárga könyv alatt mit értessz? és hogy mit csináljak?ki az az Igor? a tervezõ? :lol:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd júl. 26, 2005 8:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd márc. 22, 2005 1:09 am
Hozzászólások: 504
Tartózkodási hely: Magyarország
Helló Boci!

Semmi gond, én nem haragszom Havassy meg nem olvassa a topicot. :wink: (asszem')

"most legalább egyenletes"
Egyenletesen jó vagy rossz? :) (just kidding)
A Sárga könyv az a Biblia. (Zsiguli szerelési útmutató, vagy valami ilyesmi a címe)
Igor meg az éppen aktuális mûszak egyik munkása. :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 22, 2005 2:19 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Sziasztok!!!

Bátyámmal közösen készítünk egy Lada hengerfejet, amin hidraulikus szelepvezérlés fog dolgozni, amit az anyahonlapon található orosz verzióról lesz lemásolva. Annyi segítséget szeretnék kérni, hogy honnan lenne célszerü olajat oda vezetni? Várom az ötleteket. Sajnos ritkán vagyok neten, de kifogok tenni magamért. Amúgy a másik álom illetve bátyám-é a hidraulikus láncfeszítés, amit még seholsem láttunk. Akit érdekelnének a dolgok azok hívjanak: 06303940536 (Horváth Márk).

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 22, 2005 2:30 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Szerintem a görgõs bõven elég lenne láncfeszítés céljábol , mert annak minden esetben feszesnek kellene lennie.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2005 6:08 pm 
Heló!

Mindkét probléma megoldott immár. A hidrotöte készletböl pl 2 féle van: 17eFt-ért (ezt kintröl lehet beszerezni) és 40eFt-ért (Szegeden készleten is van, a 21214-es níváé). Utóbbi (és sztem a többi is) az olajat a vezérmütengelynél kapja, ahol feljön az olaj.
A hidrós láncfeszítö is mindenestöl megvársárolható, ennek árát nem tudom fejböl. Ez az olajat a nyomásjelzöröl kapja. Nem túl megbízható-mondják a níva tulajok. Viszont más a spanolóíve és a lánca/lánckerekei (1soros).
Görgös feszítöt gyakran szétkapkodott motorokra ajánlják, gyakorlati haszna nem sok. Ha kell kép, küldök magánban.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2005 9:35 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
Milyen az a szétkapkodott motor ? Nekem annyit csinált amikor kicseréltük , hogy 800 as alapjáratrol 1500 ast csinált :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2005 9:38 pm 
Pl. 1 versenymotor. Akkor valszeg rendesen el lehetett kopva a spanolód és/vagy túl volt feszítve. Kétségtelen, hogy a mechanikai veszteségét csökkenti a motornak. A kérdés csupán, hagy a megbízható-e? 1-2ekm még nem mérvadó.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: szer. aug. 24, 2005 9:40 pm 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
16éve van az autoba , most a második motorba , az elsõ elfogyott :) van benne 300e km, csapágy nemlóg fogaskerék is tökéletes.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Hengerfej
HozzászólásElküldve: kedd szept. 06, 2005 7:55 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jún. 29, 2005 4:08 pm
Hozzászólások: 1460
Tartózkodási hely: Csokonyavisonta
Sziasztok! A szegeden kaphatóról hallottam én is, de szerintem nagyon drága. Ez 15000Ft amit mi készítünk. A hidrós láncfeszítõrõl meg még nem, de annyi biztos, hogy a bátyám elcsügged bár õ az mondta, hogy annál jobb. Lehet, hogy amit õ készít majd az tökéletesebb lesz a most kaphatónál. Köszönöm az olajellátási ötleteket. Egyébként a dugattyúkat esztergálják a többi sajtolást mi végezzük. Nem egy túl bonyolúlt dolog különben az át alakítás.

Nem olyan rég szólt egyik ismerõsõm, hogy a Cseheknél még található 16 szelepes Metalex hengerfej. Ha minden igaz kettõt valamikor nemsokára be is fog hozni. Ha valakinek esetleg kellene az szóljon és mindent megteszünk. Én csak gyûjtés céljából szeretném beszerezni persze ki is próbálom :D

_________________
Nyomaték rugalmasság nélkül egy motor nem ér semmit!

Lóerő: milyen gyorsan mész neki a falnak
Nyomaték: milyen messzire viszed a falat


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 06, 2005 8:12 am 
Mennyi pénz lenne egy ilyen HF?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: kedd szept. 06, 2005 11:58 am 
Offline
dr. Lada
Avatar

Csatlakozott: szomb. márc. 19, 2005 6:24 pm
Hozzászólások: 2135
Tartózkodási hely: Miskolc
20e ret adok érte akár ma is :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 5972 hozzászólás ]  Oldal 1 2 3 4 5120 Következő

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség