Pontos idő: hétf. okt. 15, 2018 8:09 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1483 hozzászólás ]  Oldal Előző 126 27 28 29 30
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: vas. júl. 16, 2017 10:23 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 795
Köszi a választ, jófej vagy.

Viszont, amennyiből szereznék nyomásmérőt, kompresszort, csöveket, és a többi; annyiból felrakathatnám az új szíjat és a vízpumpát, egy próba erejéig. Vagy beindul vagy nem (tudom, inkább nem fog...:() Csak abban van némi reményem, hogy alapjáraton (~800/perc) szakadt el...

Nagyon rosszkor történt a dolog, pont el szerettem volna adni az autót új vezérléssel, pár hónapja lett megcsinálva a teljes kuplungozás, új féltengely csuklók, mindezen javítás cakk-pakk 50 ezremben volt .. :(
Az autó nem rohad, a belseje gyárias, rengeteg szinte új alkatrész van benne... És így jártam. :evil:

Az újabb kocsit megvettem, nem szeretném, hogy Ő meg a nyakamon maradjon. Sokat nem fogok rá költeni(motor megbontás, etc.), mert hibátlan állapotban is max. 200 ezret érne.

Mit tanácsoltok, hogy minél hamarabb eladjam, és ne kelljen 2 autó KGFB-jét, és "súlyadóját" fizetnem? :(

Köszönöm.

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: vas. júl. 16, 2017 10:59 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1386
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Ideiglenesen vonasd ki. Ezt nem hiszem! Remélem elfelejted a típust és valami normális autót vettél!
A motorodról. Felesleges bármivel szarakodni Hf le mert ,valószínű ,hogy elgörbült több szelepszár is és megfeszül a vezetőben. Szét szakíthatsz még használható alkatrészeket is ha szét erőlteted.
Minden rossz indulat nélkül ezt ugatom mindenkinek. Új autó teljes diagnosztika (gyári progival ,mert a hekkkelt pont az nem írja ki ami kéne, kompresszió mérés) ha OK akkor vezérlés csere ,olaj csere, fék kormány és utána lehet beleülni... Ha ez vigasztal kedden felrobbant a turbóm 2 napot dolgoztam és 2 kilót buktam, mintha játék terembe járnék :oops:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: vas. júl. 16, 2017 11:19 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 795
Tehát azt mondod, hogy ne is próbáljam meg felrakatni az új szíjat? Nagyobb kárt okozhatok?

HF leszerelés csak egy állapotfelmérés céljából, na az is pénz. Nem szeretnék már költeni rá elméletileg semennyit. :(
Elfelejtem a típust, egyelőre vagy talán végérvényesen elfelejtem a Ladát is, 20 év Lada-buziság után.
Voltak és vannak jó típusai, de a Deszatka az egyik leghitványabb, legalábbis az én tapasztalom alapján.. Hát ez volt a tanuló pénzem sajnos.
Ja, és nem tud vigasztalni mások hasonló balszerencséje.... Sajnálom.

OFF: Fiat Punto II, 1.2 16V 80LE, HLX felszereltség az "új" autó. 2009-ig vezetett szervízkönyvvel, 2009-től a korrekt tulaj által vezetett excel táblázatos, km-állásos javítások felsorolása. Olajcsere a következő. Patika.

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: vas. júl. 16, 2017 12:11 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8845
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Ha nem akarsz rá költeni egy fillért se, akkor jelre tekerném.
Ha a vízpumpa kézzel forog, akkor felraknám így ahogy van az új szíjat. A vízpumpát se venném ki.

1, Ha fent a szíj akkor meg kézzel áttekerném. Ha nem fordul át kézzel akkor megette a fene...
Új szíj le és használtautó hirdetés => szíjszakadt motorral eladó, adod hozzá az új szíjat/pumpát, stb...

2, Ha átfordul, akkor megpróbálni elindítani, ha jár akkor qrva nagy mákod volt. Szíj le, vízpumpa berak, új szíj és feszítő fel. Mehet a használtautóra.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: vas. júl. 16, 2017 1:10 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1386
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Ezt is lehet (szerintem nem fog átforogni),de így eladhatatlan! Max 30 ezer forint, ha egy fanatikus megveszi alkatrésznek . Kiló körül vannak a Cliók és társai. Nehéz dolog. Zso ezt nem tudod megcsinálni, a javításra meg azt is mondhatják ,hogy csak úgy vállalják ,hogy összes szelep vezető síkólás stb. Ezt csak úgy lehet ,ha van valami fanatikus hülye aki neki áll és több fázisban mikor ideje van ,bele üt egy egy szöget. Egy ilyet ismerek tőled száz egynéhány kilométerre :(


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: vas. júl. 16, 2017 10:13 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: hétf. jún. 16, 2008 11:56 am
Hozzászólások: 433
Tartózkodási hely: Budapest, Hajdú-Bihar megye
zso1986 írta:
OFF: Fiat Punto II, 1.2 16V 80LE, HLX felszereltség


OFF (ha nem tetszik átrakjátok máshova)
Üdv a klubban nekem 60ló 8V van, még a szüleim vették újonnan. Most értünk 200ezer km-hez (2002 évj.) és kicsit olyan érzésem van mintha darabjaira akarna esni...

-2 hengerezés. Csere: 2 trafó, gyújtókábelek, nullázott ECU 40ezerért. Nem tudom mi volt a konkrét baja (típushiba egyébként, trafó szigetelés elöregszik és kinyírja az ECUt is) ez így 60ezer körül volt, úgy hogy én szereltem az utcán. Azzal vigasztalom magam ha elviszem valahova ott sem lett volna olcsóbb.
-Áprilisban hf tömítés csere mert jön alóla az olaj (nem volt hengerfejes csak kifelé nyomta az olajat). Megjegyzés: M8 (!) hf csavarjai vannak, ha jól emlékszem 40Nm+90°-ra kellett húzni. Na az olaj nem csak innen jött, elől az olajpumpánál is okádja meg ahol még lehet, de akkor már fel volt rakva az új vezérlés, szét nem szedem mégegyszer. Karter csere is, mert bele volt tépve a leeresztő + elkorrodált. 40ezer, én csináltam ez is.
-Ablaktörlő rudazat állandóan szétesik, eddig csak az anyós oldalival csinálta, múltkor már a sofőr oldali is persze a legnagyobb esőben. Nem tudom volt-e seegeres rögzítés neki alul, vagy valami de ekkora slendriánságot régen láttam.
-Első lámpák megvakultak, de úgy hogy már be is repedeztek. Inkább vettünk új utángyártottat, 3évig bírta már pereg a lakk... 30ezer
-Váltó jobbos szimeringnél folyik az olaj, egyenesen a kipuffra. Piros után elinduláskor vagy ha kiszállok a kocsiból ordenáré égett olajszag. A kipuffszervizes görény meg összehegesztette a leömlőt a középrésszel, a hf cserénél még leemeltem egyben leömlőstől de itt valószínű túl közel lenne a féltengely.. Ezzel még nem tudom mi lesz.
-Kürt nem működik. Kormány érintkezőnél lehet a baj, de a légzsáklámpa meg nem világít.
-Most előjött még hogy enyhe jobb kormánymozdulatra bal keréknél nyöszörög, felemeltem talpas jó kormányösszekötő jó, majd kiderül. :twisted:

Motorból tényleg úgy dől az olaj mint egy bontós Zsiguliból és hozzáteszem, mi sosem hajtottuk.
Fűtése gyalázat, ősztől tavaszig kartonpapír a hűtő felére. Előtte autópályán meg lehetett fagyni. Sokan panaszkodnak rá, termosztát sem lehet rossz mert hamar melegszik, ez egyszerűen ilyen.

Ami jó is:
Eddig nem volt semmi baja. :roll: 5,2-6,2 között fogyaszt, klímával. Mondjuk nem is megy.
14" kerekei jól mutatnak a 07en. :mrgreen:
Merített kasznis így nem rohad, kivéve ahol leveri a bevonatot nekem pl. a küszöbök vége már barna, azon kívül tényleg hibátlan.
Kényelmes és méretéhez képest egész nagy csomagtartó.

Azért sok boldog kilométert hozzá! Egy 16V-vel lehet haladni +a fék is nagyobb rajta és amíg működik nagyon jó kis kocsi. :wink:

_________________
Lada 2107 1500L


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 17, 2017 6:18 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 795
Köszi Vincent a tanácsokat! :wink: 1.2 16V elmegy, amúgy a 110-es talán jobban ment fénykorában (amikor megvettem, kb 3000 km-t :) )

Ladarev, Apajevics, ezt kifogom próbálni, köszi! Vízpumpa 100%, hogy cserés, az kattogott, és a végén már a vizet is eresztette.. Szerintem az ragadt meg, feszítette be a szíjat és szakította azt szét. :x
Ha szétmentek a szelepek, akkor ideiglenesen kivonatom.

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: pén. júl. 21, 2017 8:50 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szomb. szept. 09, 2006 11:05 pm
Hozzászólások: 40
Üdv Urak!
Oroszból nem vagyok valami jó, valaki esetleg tudja, hogy ezt hogy érték el:
https://www.youtube.com/watch?v=7OVVNMsMMzg
Jól értelmezem, a jóembernek sikerült valahogy megkerülni az indításgátlót?
Más: valaki tudja, honnan lehetne Gammát keríteni?
Kösz: Bálint


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: szomb. júl. 22, 2017 7:51 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 795
Szia, Nekem van eladó Gamma 212.
15e Ft, dobozával, magyar leírással.
Üdv

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 05, 2017 12:17 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 795
Hali!
Ma szerettem volna berakni az új vízpumpát, de a régi kiszedése után, a 40 fok és a kezeimen gyűlő sebek miatt félbemaradt az akció..
..
A motor kézzel átforgatása lenne (végre valahára) a célom új szíjjal/szivattyúval. Forog vagy se...
Üdvözletem.
Kép
Kép
Kép

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: vas. aug. 06, 2017 9:35 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1386
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Nem hiszel nekem és hibát hibára halmozol. Olyan 16 szelepes motor még az Oroszoknál sincs amit nem ver szét egy szíj szakadás. Az egész motor úgy néz ki mintha egy halász hajóban szolgált volna 30 évet! Szerintem fogyott a víz és szólt mint az állat. Hogy csinálhattál ilyet ,hogy letördeled a műanyagot! Vegyél ki egy gyertyát ,dugj be a furaton egy huzalt és nézd meg mennyire van a dugó a felső Hp től, ha csak 10 milivel is lejjebb van akkor tegyél egy 17 csili villás kulcsot valamelyik veztengely szíjtárcsa csavarjára és forgásirányba próbáld forgatni! Ha nem mozdul NE tegyél hosszabbítót a kulcsra mert befeszült és eltörhetsz bármit.Ha körbe forog akkor jöhet a következő (érezned kell ahogy a rúgók összeülnek ,majd kirúgnak). Akár szerencséd is lehetne ,de benne van a pakliban ,hogy nyitva verte el és akkor kint marad elgörbülve. Vettél egy szíjat egy pumpát akkor mi a francért nem csinálod meg rendesen, ha el akarod engedni a kezét akkor minek költesz rá, ha az érdekel megtudod csinálni vagy sem akkor meg mért nem vagy türelmesebb???Ugyan azt csinálod mint a pirossal!! Arról nem is beszélve ,hogy feladod 40 fok ,meg egy kis sérülés miatt, a tajgán és a karakumban sincs klíma :lol:
A műanyag a szimeringektől esetleg lefolyó olajat tereli meg a huzaloktól portól és mechanikus dolgoktól védi a vezérlést erre elkurminálod. :shock:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: vas. aug. 06, 2017 11:27 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8845
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Csináltak olyat az oroszok ami nem ér össze, pont ennek az utódját ami az első 1.6-os volt :wink:
Az az egy ami nem ér össze, a többi mind összeér. Itt csak a szerencse segít max.

Amúgy a műanyagot én sem értem miért kell szétcseszni azon a kis helyen.
2x fél perc a veztengely kerekeket levenni mert simán hozzáférni, meg 5db 6os csavar, amiből 3 fent van és simán hozzáférhető 1 perc, meg a két alsó ami szűkebb legyen 5 perc. Nem hiszem hogy a tördelés a váznyúlványnál megvolt 6-7 perc alatt...

Türelem kell ehhez. Felesleges kapkodni, ha sz@r akkor egy hét múlva is sz@r, nem azon a 10 percen fog múlni.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: vas. aug. 06, 2017 1:14 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 795
apajevics írta:
Az egész motor úgy néz ki mintha egy halász hajóban szolgált volna 30 évet!:


Átlagos állapotú, sajnos kinn van az autó a homokban 2 hete + nem híresek a Ladák a motortér jó koszvédelméről.. ez ilyen, de fotó is lehet csalóka.. Mosogatni meg nem tanácsos, mert akkor meg az elektronyikák, csatik vannak veszélyben.
Jövőhéten akkor leszerelem a hátsó burkolatot, ha már lenyugodtam, amennyit letörtem meg letörtem.. szerintem nem a borítás kis hiányától megy tönkre az autó, hanem a xar hitvány pumpától kezdve az egyéb "jó minőségű" alkatrészekig... :evil:

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 12, 2017 8:29 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1386
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Hogy áll a bazár? Mikor indítunk? Röpködnek a mínuszok ,fúj a szél ideális Lada szerelő idő!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 14, 2017 5:45 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 795
Egyelőre még nem piszkáltam, talán majd most hétvégén. :)
Valóban érdekelne az autó, Rami? :)

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 14, 2017 9:44 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1386
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Nem én csak szeretném ,hogy a legjobban szállj ki belőle. Nekem a régiek tetszenek azok is inkább érzelmi alapon! Mindennapi használatra nem kockáztatnék. 200 kilométer meg túl nagy távolság köztünk. Egyébként a fiam letiltott a Samaráról, konkrétan most jó és ne piszkáljam meg ne cserélgessek ezt azt, így ha a szomszédban lennél már szétszedtem volna :lol: Meg kíváncsi vagyok ,hogy az alja is kapott vagy csak pár szelep csere és mehet tovább.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: szer. aug. 16, 2017 6:08 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
A baj az, hogy nem tudni az elozo tulaj milyen rongy vezerles szettett rakatott ra. Egy minosegi szettel, skf vizpumpaval 80e km-ig ra se kell nezni. Ez mindig is igy volt es lesz is, hasznalt auto vasarlasa utan 2 perccel vezerlest kell cserelni mert szakadni biztos szakad es nem tudni, hogy 10, 100 vagy 1000km mulva. Ez nem az auto hibaja, soha nem is lesz az. Iyen erovel barmelyik hasznalt vasbol ki lehet szallni 1 even belul amikor szetszakadt a szij a csere elmulasztasa miatt. Hasznalt auto vasarlas elott 500 eurot ra kell szamolni a vetelarra a kotelezo cserek miatt. Mar ha jot akar az ember maganak.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: pén. aug. 18, 2017 9:22 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1386
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Azért az az 500 :shock: , egyébként igen és igen. Zso kezd már el kibelezni mert felfordulok a kíváncsiságtól.!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 19, 2017 8:44 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 795
Megyek... :D De ma csak vízpumpa csere lesz, úgyhogy semmi nem fog kiderülni.
Én fel nem rakom a vezszíjat a homokpusztában, egyrészt azért nem mert nincs bivaly izmom a főtengely szíjtárcsa - csavar kitekeréséhez, másrészt ha csak 1 kib...ott foggal arrébb rakom, már szopós. :x

Szerk.: Valóban nem volt nagy kaland leszedni a vezérkerekeket, csavarokat (csak a legalsó, bújócskázó csavar szívatott kicsit), úgyhogy hátsó szíjburkolat le, új szar fenox pumpa fel, sima papír tömítéssel. Tömíteni fog ez jól?
Átforgathatóak a vezérkerekek, ez jelent valami jót, vagy semmit?

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: hétf. aug. 21, 2017 9:48 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1386
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Nem fog tömíteni. Paszta Pasztevics Pasztinszkij nagy találmányát a gumidzsemmet (amerikánszkiul) kell használni. Tömítő paszta. Lehet szerencséd...


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: kedd nov. 14, 2017 5:41 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szomb. szept. 09, 2006 11:05 pm
Hozzászólások: 40
Üdv Urak!
Egy visszatérő hibát akartam tettenérni Gammával (időről-időre alapjárat beáll 2000-re, P0122 hibakód=TPS szenzor hiba), szóval a Gammával ki lehet jeleztetni azt hogy épp milyen állásban érzékeli a TPS szenzort, menet közben ezt akartam megfigyelni a hiba megtörténtekor.
Hosszabb utat tettem meg így, oszt egyszer csak az immo érzékelő/ledes kijelzőkéje elkezdett csipogni és villogni, innentől a kommunikáció is megszűnt a Gamma és az ECU között. Megálltam, Gamma kiszerel, ECU reset akkusaru levétellel, de az immo továbbra is folyamatosan villog. Gyújtásadás után megkattogtatja valamelyik relét az ECU körül, villogtatja a LED-et és nem érzékeli a transzponderét. A kocsi indíthatatlan. A Gammát visszakötve P1600 hibakódot kapok.
Valakinek van ezzel kapcsolatban tapasztalása, javítható, vagy ECU csere?
Vajon a Gamma akasztotta ki az immót, vagy véletlen egybeesés?
Ismer valamelyikőtök Pest környékén valakit aki az immót esetleg ki tudná programozni az ECU-ból (ezt az asszony kocsiján is elkövetném, mert neki meg csak egy transzpondere van, ha elveszti, vagy baja lesz az orális szex lesz a köbön)?
Kösz: Bálint


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: vas. feb. 11, 2018 7:25 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szomb. szept. 09, 2006 11:05 pm
Hozzászólások: 40
Üdv Urak!
Gyanús, lassan én leszek az utolsó Deszatkás mohikán?..
A korábbi hozzászólásom óta történtek:
A immo gond úgy oldódott meg, hogy kapott egy új kompjútert, így immár immo nélkül is indítható lett. A PTS szenzor gond valószínűleg kontaktus probléma lehetett, mivel új szenzorral is eljátszotta, ezek után némileg kezelésbe vettem a csatlakozót (a vezetékek épnek tűnnek) és utána rendeződni látszott a probléma. Azért írom hogy látszott, mert nem sokat ment utána, azóta január elején az M0-n 110km/h tempónál a vezérműszíj elszakadt.
Tette mindezt úgy, hogy tavaly márciusban cseréltem vezérműszíjat, görgőket, vízpumpát. Azzal akkor lehet hogy némileg el voltam késve, 53000km volt a kocsiban (korábban nem autóztam több mint 20ekm-t egy évben, így későn kaptam észbe), a vízpumpa tengelye eléggé oda is volt, meg emiatt a szíj is elérte a műanyag takarófedelet, ami elkezdte koptatni, de becsületére legyen mondva nem szakadt el. Mázlim volt, kicseréltem, amit kell, oszt' jártam vele tovább. Innentől viszont, ha valamit matatnom kellett a motoron, a takarófedél kémlelőnyílásán mindig ránéztem a szíjra, nem kezd el lemászni a helyéről, rojtolódik-e stb, de ez alapján rendben lévőnek tűnt.
A szakadáskor 75000km volt a kocsiban, szóval a szíjnak kb félidősnek kellett volna lennie. Egész biztos kinyírta a szelepeket, érezhető volt egy "ütésféle", amikor történt. Most van egy lenullázott motor a kocsiban.
A karosszéria viszonylag ép, azt sajnálom, de a motorból egy kissé elegem lett mostanra. Az utóbbi egy évben valami miatt folyamatosan javítgatnom kellett: légtömegáram mérő, tps szenzor, gyújtókábelek, majd a gyújtótrafó, immo miatt új kompjúter. Egyik sem pár forintos alkatrész, és párszor fekve is maradt ezek miatt, lehetőleg valahol jó messze.
Szóval nem feltétlenül akarnám ezt a motort megjavítani.
Megoldható egy bontott, felújított 8szelepes motor beépítése a 16 szelepes helyére? Vagy megoldható esetleg csak a hengerfejet átcserélni?
Üdv: Bálint


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: vas. feb. 11, 2018 10:51 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8845
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Elvben rakható rá 8V hengerfej, bár ilyet nem hiszem hogy bárki is csinált. Általában inkább fordítva szokták (8V-ről 16V-re) és ott is blokkal együtt. Más a HF csavar, de szerintem simán összehozható, csak a csavar hosszra oda kell figyelni. Meg a 16V-be vékonyabb csavarok vannak. Csak 10-es a 8V-be meg 12. De nyilván a 8V-s 12-es furatába átmegy a 10-es csavar is szóval ez nem gond :)
Kérdés inkább hogy a vékonyabb csavar kisebb nyomatékkal való lehúzása miatt, nem fog-e deformálódni a 8V HF. De szerintem simán bírná, mivel orosz :D

A nagyobb gond inkább a bafecsis 8 szelepes HF és tartozékainak beszerzésével lesz szerintem, meg hogy azon felül is tudnia kéne a 16V károsanyag kibocsátását, hogy műszakin átmenjen.

Szerintem kisebb macera ezt szétkapni. Vagy el kell adni így.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 12, 2018 7:36 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szomb. szept. 09, 2006 11:05 pm
Hozzászólások: 40
Eddig nem is hallottam róla, hogy a 8 és a 16 szelepesnek mások lennének a károsanyag értékei, bár nem is nagyon néztem utána. Ott megálltam, hogy a régi 8V és a mostani 16V is euro2...
A javítással csak annyi a gondom, hogy így a kocsi működőképes jelen értékét majdnem elérő pénzért talpra állíthatom, aztán meg idegesen figyelhetem minden rezdülését, mikor szakítja el újra a szíjat. Főleg azután, hogy a mostaninak sem volt érzékelhető előjele.
A régi 8V kocsimat már párszor visszasírtam, azzal is volt szíjszakadásom, még kezdő autós koromban, de annál csak beállítottam jelre a tengelyeket, felraktam az új szíjat, oszt' mehettem haza, elvégezni vízpumpa-görgő cserét. No meg azzal a motorral ennyi bajom nem is volt, ha a karosszéria nem adta volna meg magát (hordhattam én szorgosan a karosszériáshoz, szép csendben szétporladt, mondjuk azóta karosszériás mestert is váltottam) nem is vettem volna másikat.
Szóval vagy 8V, vagy bontó. Néztem mostanság elfogadható áron vannak Kalinák a hahun. viszont nem akarok a szíjon tovább kockáztatni (értem én, hogy Gates szíj, meg akár 200ekm, de Murphy az Murphy). Olvastam a Samara motoros írást, ebből látom, hogy az 1,4-es 16V szintén kritikus szíjszakadásra, ez számomra egyből felejtős is. Az 1,6 16V ok lenne, viszont a 8V milyen? Nem utolsósorban, a most forgalmazott Vesta, Granta motorok milyenek ebből a szempontból?
Üdv: Bálint


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 12, 2018 7:20 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8845
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Az összes újkori 16V-ben összeér a motor ha szakad a szíj.

De 180.000-200.000-ret elmennek, nem 50-et. Szóval nem kell ezen aggódni. És ugyan azt a Gates szíjat meg is lehet venni itthon, hozzá. Az meg más kérdés, hogy a tulaj mondjuk elővigyázatosságból lecserélteti 150e km-nél mondjuk, biztos ami biztos.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: vas. feb. 25, 2018 7:16 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szomb. szept. 09, 2006 11:05 pm
Hozzászólások: 40
Na bejött amitől korábban aggódtam, az asszony kocsijában is behányt az immo. A gond csak az, hogy az enyémhez anno még csak kaptam új kontrollert, az övéhez Ma.o.-n eddig nem találtam. Szükségem lenne valakire, aki vagy tudja programozni ezeket, vagy esetleg Ukrajnában vagy Oroszországban, vagy bárhol, ahol kapható, jár és tudna hozni egyet.
A kontroller típusszáma: 21124-1411020-10, Bosh M7.9.7, az firmware-program verziója B108DN09, ezt már megtaláltam, letöltöttem, csak eszközöm nincs a kontrollerbe átmásolni.
Új kontrollert orosz-ukrán oldalakon találtam, csak az orosz tudásom meglehetőst hézagos mostanra, tekintve, hogy ~30 évvel ezelőtt tanultam. Tudom, hogy Google a barátom fordít, de előbb-utóbb úgyis élőszóval kell intézni a dolgokat. Esetleg valaki rendelt már közületek alkatrész orosz nyelvterületről?
Találtam egy ilyet: http://motor-tuning.pro/dvigatel/esud/7867 na ezen a "Made in Hungary" felirat a legbosszantóbb, hiába van ismerősöm a budapesti Bosh-nál, a hatvani gyárral minimális a kapcsolatuk, és ott amúgy csak gyártanak, mikor ezt-mikor azt, a konkrét kontrollerről nem sokat tudnak.
Köszönöm


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: vas. feb. 25, 2018 10:55 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 10:25 am
Hozzászólások: 1374
Tartózkodási hely: UA, Munkács
Szia, nem kell új kontrollert venned, be kell forrasztani 2db 6.2 kiloohmos ellenállást és másik, nem betanított epromot kell betölteni, azután az ellenállásokat kiforrasztani. Egy K-line adapter kell hozzá(jó hozzá a vag-comos kábel is, ugyanaz), programot, epromot tudok adni. Ha esetleg mégis új kontroller mellett döntenél azt is tudok szerezni.

https://ibb.co/hKOEsc


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: vas. feb. 25, 2018 4:50 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szomb. szept. 09, 2006 11:05 pm
Hozzászólások: 40
Első körben megpróbálnám az EEPROM betöltést, max, ha nem jön össze, akkor valahogy szeretnék beszerezni egy új kontrollert a segítségeddel.
Az EEPROM betöltésel kapcsolatban ennének kérdéseim:
Az eddig fellelt oldalakon (pl. http://almisoft.ru/romecuvaz_bosch.htm) találtam ugyan valami EEPROM binárisokat, de egyrészt nem tudom, hogy megfelelőek-e, másrészt ezen kívül nem találtam részletes leírást, mi a teendő velük.
A legnagyobb gondom, hogy ilyesmivel most először kell foglalkozzak, bár villamosmérnökként már pár mikrokontrolleres ketyere programozásán túl vagyok, ez azért némileg más.
Először is az adapter. Erről a vag-comos adapterről hallottam, kerestem is, de eddig csak olyannal találkoztam, amit Audihoz, Vw-hez, Skodához stb ajánlottak, ha rákérdeztem, hogy Ladához jó-e, arra nem tudtak mit mondani. Vagy jó lehet bármelyik? Találtam szintén orosz nyelven leírást egy adapterről: http://freetuning.narod.ru/hard.htm, szóval, ha ez is jó, megépítem ezt az adaptert, viszont ez sima COM portra csatlakozik a PC-n, az EEPROM betöltő PC-s program tudja ezt kezelni?
Részleteiben hogyan kell csinálni ezt az EEPROM betöltést?
Gondolom 1. lépésként a kontrollert kiszerelem, ellenállásokat beforrasztom.
Ezután vissza kell tennem a helyére és az ODBII csatlakozón keresztül csatlakoztatom a PC-t, vagy megy asztalon, külső tápfeszültséggel, közvetlenül a K-vonalra csatlakoztatva az adaptert?
Gyújtást rá kell kapcsolni, vagy sem?
Az EEPROM betöltő programban milyen lépéseket kell egymás után végigcsinálni (lehet, hogy egyértelmű, csak még nem láttam működés közben)?
Elismerem, hogy ez meglehetősen sok kérdés, esetleg van valahol erről részletes leírás?
A programot és az EEPROM-ba írandó tartalmat szeretném elkérni, ha kell, ellenszolgáltatás fejében is, mivel az immo már 2. kocsinknál szívat minket. Itt a topicban olvashattad, hogy a másik kocsim, aminél korábban szintén immo hibával küzdöttem-kontroller csere lett belőle, per-pillanat vezérműszíj szakadás miatt megfeküdt, kb gazdasági totálkárral. Újabb Ladában gondolkodtam, de most, hogy a feleségem kocsiján is előjött az immóval kapcsolatos gond, nem merek beleugrani egybe, amíg ezt itt meg nem oldom. Valamelyik orosz oldalon olvastam (google fordító a barátom), hogy az immót egy szerviz diagnosztika is simán ki tudja akasztani (esetünkben ez a Gamma112 volt, érdekes módon mindkét kocsinál gyújtótrafó csere után pár nappal), szóval újabb Lada csak akkor, ha szükség esetén az immót inaktiválni tudom a kontrollerben, vagy már vásárláskor relatíve olcsón tudok szerezni egy szűz kontrollert az új kocsihoz.
(privát e-mail: kbohom@freemail.hu)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: kedd feb. 27, 2018 12:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. dec. 28, 2006 10:25 am
Hozzászólások: 1374
Tartózkodási hely: UA, Munkács
Heló,
ADAPTER:
- igen, jó hozzá az a VAG-KKL adapter, 3 lábat kell belőle használni, 4,5 - Test, 7 - K-line, 16 - +12V, ez az OBDII csatlakozó mama részére vonatkozik, értelemszerűen az adapteren a tükörképe

- az adapter beállításainál kitudod választani a com-portot a windows eszközkezelőben, a programban szintén.
https://ibb.co/dGL8oH

EEPROM betöltés:
- az ellenállások beforrasztásával kezded nyílván
- kiszerelt állapotban végzed a betöltést, a vezérlőt ajánlott akksihoz csatlakoztatni, nehogy megszűnjön a tápellátás illetve laptoppal végezni, valaki nehogy kikapcsolja a villanyt :) , az adapter ugyanazon az árramforráson legyen mint a vezérlő tehát az akksi + az adapter 16-os lábán akksi test adapter 4 vagy 5 lábán
- a bekötés: https://ibb.co/b3oYNc

35,80 - Test
13 - +12V
12 - +12V
71 - K-line
43 - Test, 4,2..6,8kOhm elleneálláson keresztül (ezzel engedélyezed a programozást) (*Janvar 7.2-nél a 43-as lábat a +12v-ra kel kötni, ellenálláson keresztül*)

Maga a program működése egyszerű, de sajnos oroszul van minden, ezért át kell állítani a windowsban a non-unicode karakterek megjelenítését orosz nyelvre, különben csak kérdőjeleket fogsz látni.
Kiválasztod az ECU típusát majd érdemes kiolvasni az ECU tartalmát és elmenteni mielőtt írod, hogy későb esetleg vissza lehessen állítani...ezt a FLASH és az EEPROM fülekre kattintva külön külön meg lehet tenni (Чтение (Olvasás)gomb, majd mikor kiolvasta, fájl menüből mentés, ezeket a FLASH-re és az EEPROM-ra is végig kell csinálni).
Ezután az EEPROM fület kiválasztva megnyitod a számítógépről a 'tiszta' IMMO nélküli EEPROM-ot majd betöltöd a Запись (Írás) gomb segítségével.
Az ellenállásokat ezután ki lehet forrasztani majd beszerelve pöcc röff indulnia kell a kocsinak.

A programot és az EEPROM fájlt az alábbi linken találod, tartalmaz egy súgó fájlt is amiben sok hasznos infó van, sajnos oroszul.

https://drive.google.com/open?id=12v9JYsPfW4aTBPJYqevgMYTrEHUuazpz


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: kedd máj. 08, 2018 10:03 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szomb. szept. 09, 2006 11:05 pm
Hozzászólások: 40
No akkor csináltam egy összefoglaló írást a 21124 motorvezérlő kontroller újraprogramozásáról az immo kiiktatásához, hátha másnak is jól jön.
http://bohomke.uw.hu/elektro.html Itt megtalálható letölthető pdf formában is, no meg a programozáshoz szükséges segédprogram. Ha esetleg érdemesnek találjátok, fel lehet tenni a zsiguli.hu letölthető anyagai közé, nekem nincs rá jogosultságom (vagy csak nem tudom használni).
Más: 2112 1.5l hengerfej csavarok meghúzási nyomatékát tudja esetleg valaki? Mondjuk egy táblázat sem lenne rossz az összes csavar meghúzási nyomatékáról, nem oroszul, ahogy annak idején a Szamara javítási kézikönyvben is volt.
Más: a kormánymű védő gumi harmonikája kirepedt. Ez kicserélhető házilag, vagy kell hozzá valamilyen speciális szerszám? Ha csinált már ilyet valaki, pár szóban leírná vagy adna linket a leírásról? Nem utolsó sorban ide is jól jönne a csavarok meghúzási nyomatéka...
Köszönettel: Bálint


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: szer. máj. 09, 2018 1:43 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8845
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
2112-es motor hengerfejcsavar meghúzási nyomatéka 3 lépcsőben: 20Nm +90° +90°
Ha a használt csavarok hosszabbak, mint 100mm akkor új kell. (a fej tövétől a végéig)

A sorrend az autóval szemben állva a motort felülről nézve:

8 -- 6 -- 2 -- 5 -- 10
7 -- 3 -- 1 -- 4 -- 9


A gumiharang kicserélhető, nem kell semmi speckó szerszám.
Mondjuk talán a helyén is lehet, de sok hely nincs. Vagy ki kell venni a kormányművet, úgy pofon egyszerű. Kinek mi a szimpatikusabb.

1. Középen a két belső összekötő csavarját kicsavar.
2. Kormányművet fogó két U bilincs anyáit lecsavar (4db)

Ekkor elvben csak a kormányrúd tartja a kormányművet, tehát jobbra (menetirány szerint) lekűzdhető a gumi, meg vissza az új.

Ha ki akarod venni a kormányművet akkor egyik kerék le hogy oldalra kihúzd, meg a kormányrúd csuklóját szét kell húzni. (amire egyedül esélytelen visszatalálni, az 2 emberes mutatvány visszafelé)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: kedd szept. 25, 2018 4:27 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szer. máj. 03, 2017 10:03 am
Hozzászólások: 1
Üdv Mindenkinek

Segítséget kérek, hogyan lehet hozzáférni a fűtőradiátorhoz a Lada 110 GLI 1,5, 2003-as nál?
Választ itt, vagy inform@mailbox.hu oldalon várok. Köszönöm.
Okner János


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: szer. szept. 26, 2018 6:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8845
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
A motortér felől tudomásom szerint.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1483 hozzászólás ]  Oldal Előző 126 27 28 29 30

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség