Pontos idő: szomb. dec. 14, 2019 7:14 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1505 hozzászólás ]  Oldal Előző 127 28 29 30 31
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 10, 2019 12:09 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szomb. szept. 09, 2006 11:05 pm
Hozzászólások: 49
Üdv Urak!
Van ötlete valakinek, hogy a 211x széria kábelkorbácsain lévő csatlakozók (TPS szenzor, alapjárati léptetőmotor, légtömegáram mérő, lambda szonda, hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő, forgattyústengely szöghelyzet adó, vezérműtengely holtpont jeladó, gyújtótrafó) honnan szerezhetők be? A régiek lassan szétesnek, a vezetékek is lassan megadják magukat, gondoltam cserélném őket, de eddig sehol sem tudtak még csak tippet sem adni, nemhogy csatlakozót. Gondoltam komplett kábelkorbács cserére is, de azt sem tart egyik ladabolt sem.
Más:
Ha leállítom a motort és röviddel utána újra indítom, a középkonzolon kigyullad a sárga "olajoskanna" lámpa. Miközben az olajszint a maximum közelében van, és olajcsere után, friss olajjal is csinálja. Ha hosszabb ideig áll a motor, akkor ilyen jelzés nincs. Ezt vajon mire véljem?
Köszönöm, Bálint


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: vas. aug. 11, 2019 8:20 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 368
Tartózkodási hely: Pest megye
Üdv!

Automotive csatlakozókat én innen szoktam, amit nem tudok közelebbről:

https://www.automotive-connectors.com/

Már "csak" a csatlakozó típusokat kell kideríteni. Ha az oldalon megvan a csatlakozó, akkor annak az oldalán az érintkezőket és egyéb gumifütyiket a terminals / seals / related products alatt megtalálni.

Ha a főtengely jeladó a 2112-3847010 , akkor a Delphi 12052644 csatlakozó jó hozzá (metri pack 150 sealed)
https://www.automotive-connectors.com/delphi-2-way-light-gray-metri-pack-150-sealed-female-connector-assembly-12052644.html

TPS tekintetében a szintén Delphi 12078090-re tippelnék.
https://www.automotive-connectors.com/delphi-3-way-black-metri-pack-150-sealed-female-connector-assembly-12078090.html

Alapjárati stepper csatlakozó Delphi 12162189 , ha igaz.
https://www.automotive-connectors.com/delphi-4-way-black-metri-pack-150-2-sealed-female-connector-assembly-12162189.html

Ha a hűtővíz jeladó 2112-3851010 cikkszámú, akkor a csatlakozó Delphi 12162194 lesz talán.
https://www.automotive-connectors.com/delphi-2-way-black-metri-pack-150-2-sealed-female-connector-assembly-12162194.html

A többivel hirtelen nem tudok mit kezdeni, remélem ezek a dolgok segítenek. Értelemszerűen célszerű legalább szemre összehasonlítani a képeken lévőt a valódival. Aztán, majd kiderül.

Üdv!

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: szomb. aug. 24, 2019 6:56 am 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: pén. aug. 21, 2009 3:34 pm
Hozzászólások: 796
[quote="Korcsmár Bálint"][/quote]

Szia!
Szerintem érdemes szétnézni 90-es évek Opeljein is, lehetséges azonos csatlakozó típusok.

Üdv

_________________
Kársztájlingon
Kársztájlingon2
Kép


2108 1.3i GM Baltic Bumpers-->2110 1.5i 16V Bosch 1.5.4N Euro2


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 02, 2019 1:24 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: szomb. szept. 09, 2006 11:05 pm
Hozzászólások: 49
Köszönöm az ötleteket.
Sajnos a csatlakozó kérdést el kellett napolnom.
A korábban vezérműszíj szakadt, majd kicsivel több mint egy év alatt feltámasztott 21103-val (2112 motor) esett újabb gondom. Az első olajcseréig jutottam vele, amikor gyújtás rákapcsolás után, állóhelyben benzinszagot lehetett érezni a motorból, aminek a forrását nem találtam. Tekintettel, hogy semmi más rendellenes jel még nem mutatkozott, sőt a motor szokatlanul erősnek is tűnt, tovább használtam.
Majd nemrég kb 250km-rel otthontól kiesett az 1. henger. Gyújtás rendben volt, a gyertya száraz, némi sárgás lerakódással. Kontakthibára gyanakodtam az injektornál, megtapogattam, és az egész injektor lötyögött a helyén. Villamos felülvizsgálatot csináltam előtte éppen, tele volt a kocsi nagy értékű műszerekkel (kb 8, az enyémhez hasonló kocsi árát kellett volna a főnököméknek kiköhögnöm, ha azokkal valami történik), egyedül voltam, megkíséreltem a hazajutást. Kb félúttól már a vizet is elkezdte enni, így sűrű rátöltögetésekkel, kb 10 liter ioncserélt víz elfogyasztásával sikerült hazaérni. Hétvégén szétkaptam a motort. A hengerfejtömítés átszakadt az 1. hengernél. Az injektorok felső, közös csatorna felőli tömítőgyűrűi szétmálltak.
Nem tudom, mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás: a hengerfejtömítés adta meg magát és ez valahogy tönkrevágta többek között az injektor tömítőgyűrűket, vagy az egyik szétmállott gyűrű eltömítette az 1. injektorát, és a háromhengerezés szétrázta a motort a tömítésnél, vagy az is lehet, hogy két független dologról van szó, amik egymást csak erősítették.
Anno a szíjszakadás után a hengerfejet gépműhelyben javították, vissza már lesíkolva kaptam. A henger tetejét összerakás előtt letakarítottam, a hengerfejcsavarokat nyomatékkulcsal az előírt sorrendben 20Nm-re húztam majd két lépcsőben a további 90-90fokkal rájuk húzam.
Az injektorsor alsó-felső tömítőgyűrűi is cserélve lettek.
Valami esetleg kimaradt?
Más: per pillanat se a XVI. kerületi Ladaboltban, sem a Szegedi Ladapartsnál nem lehet kapni injektor tömítőgyűrűket, az utolsó darabokat én hoztam el, de a mennyiség nem ad ki egy teljes készletet (érdekes, hogy ez a széria szürke színű gumiból van, míg a korábbi, ami szétmállott pedig vöröses-narancs). Nem tudja esetleg valaki, hogy egyéb autótípus gyűrűivel nem helyettesíthetők-e? Ahogy én mértem, az O-gyűrű méretei: külső átmérő 15,2mm; belső átmérő 7,6mm.
Köszönöm: Bálint


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Deszatka (2110-2112)
HozzászólásElküldve: hétf. szept. 02, 2019 2:36 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 368
Tartózkodási hely: Pest megye
Helló!

O-gyűrű ügyében annyit tudok mondani, hogy szinte az összes hengerenkénti befecskendezős autónak ilyen méretű O gyűrű kell (kivéve japán és egyéb vadhajtások). Van egy Bosch cikkszám: 1 280 210 796 , erre ha rákeres az ember, akkor olyan webshopoknál, ahol jármű kompatibilitást lehet nézni, ott ki is emelik a lada 2112-es motort, de mellé még ezer másikat.

Előfordulhat, hogy akár egy Unixban, vagy Bárdiban méret szerint is tudnak ilyet adni, egy időben (talán még most is) létezett olyan, hogy injektor felújító készlet, amihez O gyűrűk tartoztak, és amelyik injektorban van cserélhető szűrő felül, az is. A színe egyébként tök mindegy, minimum NBR-ből kell készülnie, de leginkább FPM (Viton) szokott lenni. Más anyagból ilyet biztos nem gyártanak, úgyhogy akármilyen színűt is adnak (egyébként valószínű, hogy feketét fognak), az jó lesz. A mérete amúgy kb. 7.5mm belső és 3.5mm a zsinórvastagság, ezzel kb 14.5-es külső átmérő jön ki, de pár századdal minden méret nagyobb. A 15 feletti méret eléggé plusszosnak tűnik nekem, még az sem kizárt, hogy amikor javították a HF-t, lehet, hogy a szívósorból / benzinhídból ki lettek húzva a szelepek, és akkor megsérült a gumi, és eddig bírta - már ha akkor hozzányúltak. Én most már két és fél éve használt injektorokat tettem a turbósba, és sosem "szelel" azóta sem, pedig nem cseréltem rajta O gyűrűt, ráadásul a fészkek nem gyári kialakításúak, úgy munkálták ki nem túl finom felületűre őket, de mégis jól tömítenek. Szóval, a becsípés és beerőltetés jó eséllyel durván megsérti.

Remélem segítettem.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 1505 hozzászólás ]  Oldal Előző 127 28 29 30 31

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség