It is currently Sun Sep 20, 2020 4:41 am

All times are UTC+01:00


Forum rules


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Post new topic  Reply to topic  [ 795 posts ]  Go to page 1 2 3 4 516 Next
Author Message
PostPosted: Tue Aug 02, 2005 2:24 pm 
Azért nyitottam ezt a topicot, mivel a motor, váltó, difi megfelelõ kenése nagyon fontos a kocsi megfelelõ mûködése szempontjából, de ezekrõl a dolgokról relatíve kevés szó esik.
Itt meg lehetne beszélni pl. hogy kinek milyen tapasztalatai vannak különbözõ típusú olajokkal, milyen motorhoz milyet használ. (ásványi, fél-,teljesen szinti) Pro-Kontra?
Mindjárt kezdetnek én ide is írom: Nekem a kocsimban utcai tuning moci van, hengerfej átalakítva, 296-os tengely, Mahle dugók, 1.6-os. Ebbe én Castrol 5W-40-es olajat tettem, nemrég. Eddig még semmi különös, de azt mondták, ez jó neki. A váltóban és a difiben is akarok cserélni, de nem tudom, hogy annál mennyit számít a márka, meg a típus? Ezen kívül az lenne e kérdésem, hogy használt-e már valaki Prolongot közületek a motorhoz. Csak mert amit állítanak, az nagyon jól hangzik, de ahhoz túl drága, hogy csak úgy kísérletezzen vele az ember.


Top
   
 Post subject: Olaj+adalék
PostPosted: Wed Aug 03, 2005 1:26 pm 
Én egy mobil nevû olajat használok a motorban,nekem nagyon bevált,viszont ,amitõl elképedtem az volt,amikor a metabond gold-ot beletöltöttem,becsület szavamra 200 km futottam vele s rendesen erõsödött a motor,s sokkal csendesebb is lett,nekem nagyon bevált igazán ajánlani tudom mindenkinek.
Úgy tünik mintha a fogyasztás is csökkenne vele ,hosszú távon nem használtam még de egyelõre nagyon jó,ha valami bibi van vele majd megírom.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 03, 2005 2:15 pm 
én AGIP Formula 1 olajat használok és eddig semmi gond nem volt vele.semmi különös.az h milyen értékût azt már ne kérdezzétek mert elfelejtettem.
de az biztos h egy jó olaj sokat dob a motoron. 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 03, 2005 4:24 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
Nekem eddig tescos olajom volt :) 1700-1800Ft / 5L . Kb 2e km enként olajat cseréltem és már az elsõ 500Km után fekete volt természetesen. Ilyet nem ajánlok csak akkor ha motort akar mosni vele :)) . Most Shell Helix 15w40 es van benne , 2e km et mentem vele és még mindig átteccõ a szine. Az autoval városba 70-110 körül utazom , persze ha nincs trafipax meg rendör :) . Váltóba difibe , teljesen mind1 milyen márkájút raksz bele , ha utcai akkor sima ásványi , ha verseny akkor szintetikus. Én speciál traktor olajat fogok most venni :) így csufolják külföldön. Kíváncsi leszek milyen lesz.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 03, 2005 10:41 pm 
Én meg most nemrég cseréltem olajat a kecskében mert már korom fekete botond olajka volt betéve ami 3 asban kanyarban kigyulladt a kis kanna jelzõ... MOst kapott Ford olajat 15W-40 1000/1L ez egyenlõre beválik bár botond után mind1 :lol:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Aug 04, 2005 10:02 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Sokat ne várj a Ford olajtól se, volt akinek 1000 km után elfogyott tõle az
olajnyomija, de legalább jól kimosta a motor olajterét :D

Hamár márka olajokról esett szó, javaslom a félszint kategóriából a megfizethetõ és télleg nem mosóolajként viselkedõ Opel 10w-40-t. Nekem átlagon felüli igénybevétel esetén sem okozott eddig gondot.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 07, 2005 7:36 pm 
Zorro wrote:
Sokat ne várj a Ford olajtól se, volt akinek 1000 km után elfogyott tõle az
olajnyomija, de legalább jól kimosta a motor olajterét :D

Hamár márka olajokról esett szó, javaslom a félszint kategóriából a megfizethetõ és télleg nem mosóolajként viselkedõ Opel 10w-40-t. Nekem átlagon felüli igénybevétel esetén sem okozott eddig gondot.


:( NEm hittem volna, hogy ilyen vacak ez az olajmárka :( Legközelebb mást veszek...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Aug 07, 2005 7:42 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
Én is sok jót hallottam az opel olajokrol , csak nekem még mindig megfelelõ egy 15w40 es shell olaj :) 4L/3500Ft-s eladási áron. Van 10W40 es is , 4000ért, lehet majd télire rakok a szekérbe ilyet :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Aug 08, 2005 2:01 pm 
Én múlt héten vettem 5L opel olajat 3450 ft ért, szal szerintem ez ár/teljesitmény arányban mindent ver.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Aug 08, 2005 5:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
És vajon mibe T-öltöd? :lol:

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 09, 2005 1:25 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 12:51 pm
Posts: 1138
Location: Föld
Zorro wrote:
És vajon mibe T-öltöd? :lol:


Kannába :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Aug 15, 2005 5:55 pm 
Gyors kérdés, ami már lerágott, de nemjut sehogy az eszembe a válasz:
Mennyi olaj kell az ötös váltóba, hogy jó legyen? A váltó kint van, az rémlik h így lehet csak túltölteni, és így lesz csak igazán remek az eredmény. De mennyi az annyi? Akinek ott van a fejében, kérem bökje ide! Köszönöm elõre is!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Aug 15, 2005 8:01 pm 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
2L , de nem kell kiszedni amugy fater elárulta hogy érdemes elgondolkodni azon hogy az utastérböl kiszedve a botot betudod tölteni :D
Szoval 2L olajat bele és had szoljon.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 16, 2005 6:53 am 
Múltkori írásod alapján megvizsgáltam én is a kérdést, és rájöttem, hogy még a botot sem kell kiszedni, ha van célszerszámod. :) Nekem otthon akadt nagy fecskendõ, meg hosszú, vastag tû (fater orvos, de a patikában is kapható ilyen cucc), így a váltókar mellett simán feltöltöttem. (kb 20 perc szütymörgés) Csak a gumi borítást kellett felhúzni. Így nem kellett a csavarokkal tökölnöm.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 16, 2005 7:18 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
Nálad a leggyorsabb szerelés kitalálási díja :)

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 16, 2005 8:52 am 
Csak továbbfejlesztettem az ötletedet. Szerintem megosztott díj jár. :)


Top
   
 Post subject: olaj webbóóót
PostPosted: Tue Aug 16, 2005 9:14 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 12:51 pm
Posts: 1138
Location: Föld
Hátha valaki még nem ismeri:
olajfutar.hu
"Cégünk frissen alakult, és egyedüliként az országban olajok és kenõanyagok ingyenes házhozszállítását vállalja 24 órán belül.
Az ingyenes házhozszállítás 5 litert elérõ megrendelés esetén értendõ."


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 16, 2005 10:32 am 
Ezt ismeri valaki? http://metabond.hu


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 04, 2005 10:57 pm 
En ismerem,nekem mostmár full metabondal fut a gépem:Metabond Gold van az olajban,metabond megalin a benzinben és metabond GT a sebváltóban,szerintem szuper cucc,azért vettem,igazzi metabond fanatikus lettem tõle:))ajánlom mindenkinek


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Sep 04, 2005 11:04 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
Bala wrote:
Gyors kérdés, ami már lerágott, de nemjut sehogy az eszembe a válasz:
Mennyi olaj kell az ötös váltóba, hogy jó legyen? A váltó kint van, az rémlik h így lehet csak túltölteni, és így lesz csak igazán remek az eredmény. De mennyi az annyi? Akinek ott van a fejében, kérem bökje ide! Köszönöm elõre is!


Szia!

Sok 5-ös váltónak az volt a baja, hogy nem volt meg az 5. fokozat felé a házon alul a kb. 10mm átmérõjû furat az olaj számára :-(
Amelyiken ez megvan, az simán birja a normál olajszinttel is a km-eket.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri May 05, 2006 5:13 am 
Inkább ide kellett volna írnom :oops: , szóval:


Szamarába Prolong, Metabond tapasztalataitokat várom.

Az egyik dilemmám, hogy a szamara váltójába motorolaj kell, de a Prolongnál külön van mototrolaj adalék és külön van hajtómûolaj adalék, most melyiket töltsem a váltóba?

Elõre is köszi a véleményeket/tapasztalatokat.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri May 05, 2006 11:42 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
Váltóba , difibe hajtómûolaj kell 80W90 es asszem :) , Váltóba ha 5 ös akkor 2L legyen benne (nemfér bele a gyári lukon csak furcsán) A difibe meg 1.2L kell (nekem 2L is belement valamiért :D )

Szóval hajtómûadalékot rakj a váltóba!

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 25, 2006 6:33 am 
Sziasztok!A segítségeteket kérném-ismét-2105-ben gyakran felvillan az olajlámpám-szint rendben,10-40Mobil1-hallottam vmi terelõlemezekrõl a karterben amiket behegesztve ez megszüntethetõ.Egy rajzot,5letet ha küldenétek már hegeszteném is :lol: Köszönöm.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 25, 2006 7:08 am 
Offline
dr. Lada
User avatar

Joined: Sat Mar 19, 2005 6:24 pm
Posts: 2135
Location: Miskolc
15W40 es olaj kell a ladába , a 10w40 es nem belevaló.

_________________
BA3 2106L ;1500ccm,5-speed


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 25, 2006 8:42 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Miért is nem?

A 15W-40-el szembe a 10w-40 csak annyiban más, hogy télen nem sürüsõdik annyira be, nyáron meg pont ugyan olyan.

A motorolajok másik fõ jellemzõje a teljesítményszint, amit apróbetükkel írnak a dobozon, de kötelezõ megnézni, mert a vizskozitásra utaló 1xW-40 érték csak egy, a lényeges jellemzõk közül. SF-tõl már használható, de jobb ha SG-t használtok.

Láttam már olyan motorolajat, aminek hiába volt kedvezõ 10W-40-es értéke, a teljesítmény szintje a béka segge alatt volt (SC szint, vicces)

Ajánlott olvasmány az olajokról

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 25, 2006 11:41 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 9:15 am
Posts: 331
Location: Pécs
tibi30 wrote:
Sziasztok!A segítségeteket kérném-ismét-2105-ben gyakran felvillan az olajlámpám-szint rendben,10-40Mobil1-hallottam vmi terelõlemezekrõl a karterben amiket behegesztve ez megszüntethetõ.Egy rajzot,5letet ha küldenétek már hegeszteném is :lol: Köszönöm.

Szia!
Ha jol olvastam nem teljesen széria a motorod. A szint rendben gondolom nem a max x jelzését takarja?
Tessék odáig tölteni olajjal.
Sajnos a szíjas motor olajvisszavezetése meglehetõsen problémás (konstrukcios hiba).
Ha a feltöltés nem elég ellenõrizd az olajpumpádat is.
A terelõ lemezek az olaj, pumpa szivocsöve alóli "ellibbenését" akadályozzák meg - pl:éles kanyarban.
Nekem elég volt kicsit túl tölteni az olajat, még szlalomversenyen sem jelzett.
g


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 25, 2006 11:54 am 
Offline
Off topic autós

Joined: Tue Oct 25, 2005 9:05 pm
Posts: 1284
g wrote:
A szint rendben gondolom nem a max x jelzését takarja?
Tessék odáig tölteni olajjal.


Háát nemtudom, nekem ez a fajta túltöltés nem igazán jött be, bár nekem láncos motorom van, de szerintem mind1.
Xig felöntöttem, kár volt...Füstölt mint a gyárkémény, meg nem ment, ette is... Pedig nincs halálra kopott motorom, nemrég lett generálozva.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 25, 2006 1:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Thu Mar 24, 2005 8:34 am
Posts: 81
Hella!

Max x-éig töltés nálam is teljesen bevált szíjas motoron, ahogy g is mondta. Nem füstölt tõle, és nem is jelzett a lámpa.
Egy próbát megér, ha így sem szûnik meg, akkor lehet még gyenge minõségû olaj, vagy szivattyú is akár.

Üdv: ASz


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 25, 2006 6:49 pm 
Seller21074 wrote:

Háát nemtudom, nekem ez a fajta túltöltés nem igazán jött be, bár nekem láncos motorom van, de szerintem mind1.

helo
nekem is láncos mocim van , és max xig van töltve mindig. semmi gondom.
max x szerintem íratlan szabály zsigánál.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 25, 2006 7:20 pm 
Offline
Off topic autós

Joined: Tue Oct 25, 2005 9:05 pm
Posts: 1284
Lehet épp az olaj nem tetszik az enyémnek... Amikor Valvolinet raktam bele (15-40W), akkor ha nem is X ig, de picit túl volt öntve, de semmi baja nem volt. Most hogy Castrol GTX3at használok, azt valahogy nem szereti.
De volt még egy érdekesség. Amikor még a valvoline volt benn, körforgalomban 3-4 kör után elkezdett pislákolni az olajnyomás lámpa, majd ahogy kimentem, el is aludt. Ezt megjátszottam a GTX3al, az 5 kör végén :) se villant ki a lámpa. Pedig akkor már dõlt az autó rendesen. ÉS amig a valvolineal kb. Max m-jéig volt töltve, addig a castrollal csak a két szint közöttig...Én sem értem.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 25, 2006 9:03 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Fri Mar 18, 2005 10:31 pm
Posts: 8125
Location: Budapest
A nívópálcából is sokféle van, mindenféle utángyártott... szóval a max x elég sokféle szintet tud takarni.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Aug 25, 2006 9:16 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag

Joined: Mon Dec 26, 2005 2:11 pm
Posts: 1203
Zorro wrote:
Miért is nem? Láttam már olyan motorolajat, aminek hiába volt kedvezõ 10W-40-es értéke, a teljesítmény szintje a béka segge alatt volt (SC szint, vicces)



Hello!

SC szint már egy pár évtizede nem létezik olyat nem láthattál...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Aug 26, 2006 6:42 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Pedig az volt, le is esett az állam rendesen :mrgreen:

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 28, 2006 6:20 pm 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Wed May 17, 2006 3:09 pm
Posts: 946
Location: Mohács
Nekem 1,6-os Zsugorom van és eleinte ful szintetikus 10W-60 Shell Ultra Racing volt benne (4l 14.000 Ft), de alapból a Zsiga 1000 Km-en 2-3 deci olajat eszik.
Ezért is váltottam egy sokkal olcsóbb olajra: 15W-40 Shell Helix Supert szereztem 4l 3500 Ft, nagyon jó áron!
És raktam hozzá Metabondot is, hátha csökkenti az olajfogyasztást, de végeredménybe nem történt semmilyen változás.

Valószínûleg a drága olaj nagyon jó volt, ment rendesen a Lada, olajnyomás ok, az olcsóbb olajon meg segített a metabond, szerintem...

Végeredménybe a Shell Super nem egy olyan jó olaj, Ladába kb 8.000 ig lehet használni, vagyis ajánlott:), metabondal 10-11 ezerig.

Legközelebbi olajcserénél Castrolt szeretnék bele rakni metabonddal, azt mondják hogy a GTX3 az egyik legjobb ásványi olaj.

Esetleg vélemények?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Nov 28, 2006 9:09 pm 
Felújított v tuningolt motornál természetes a kezdeti többlet olajfogyasztás!
Ha nálad is ez a helyzet akkor meg fog szûnni, én nem spórolnék a jó minõségû olajon!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 3:18 pm 
Offline
Lada szakértő
User avatar

Joined: Wed May 17, 2006 3:09 pm
Posts: 946
Location: Mohács
A kezdeti 3-4 deci volc 1000 Km-en most valamivel kisebb.
Én se akarok az olajon spórolni de tény és való hogy a 10W-60 -as az elég híg a Ladába

Ezért is használok Metabondot hogy a roszabb minõsígû olajjal se legyenek gondok.

Egyébként mi a véleményetek a Castrol olajról?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 8:00 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Tuninghoz min. a félszint javasolt, ebben gondolkodj!

Én és még jó páran GM (Opel) 10w-40 félszintet használunk. 3500-4500 Ft egy 5 literes kiszerelés a UNIX-nál.

Jómagam nem km, hanem állapot és fogyás alapján cserélem. 5-7 ezer km-t megyek el egy 5 literes flakonnal. Amikor már nincs mibõl utána tölteni a max. jelzés X betüjéig, és a felsõ szintjel alá csökkent, akkor csere.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Nov 29, 2006 8:40 pm 
Offline
Fórum tag
User avatar

Joined: Wed Sep 27, 2006 6:07 pm
Posts: 75
Location: Győr/Ajka
Helló mindneki!
Én Castrol 10w-60 RS-t használok Metabonddal. Zsugormociban van, nekem semmi bajom az olajnyomással, kanyarban sem, mondjuk maxig van töltve.
Azt mondják kár volt bele a metabond,mert ebbe már bele van keverve valami gyárilag. Ezt nem tudom biztosan, de már nem kevés versenykilóméter van a mociban és semmi sem fogyott belõle, pedig aztán volt igénybevétel.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Thu Nov 30, 2006 9:59 pm 
Hello mindenki !
Én Claas Diesel Engine Plus SAE 15w-40 SHPD olajat használok
semmi bajom nincs vele nem villan lámpa , frankón tiszta a motor.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Dec 03, 2006 6:50 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Barkó szakértő
User avatar

Joined: Thu Mar 17, 2005 8:09 am
Posts: 5670
Skype: zorro23_hu
Location: Érd
Dieselt benzinesbe? Nemlesz tartós a moci. Mai olajok eléggé specifikusak ahhoz, hogy ne legyenek csereszabatosak.

_________________
zMDx4 955BE 10000+
Win7 x64 / Win XP SP3 ééééés ZorinOS (pingvines)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Fri Jul 27, 2007 6:42 pm 
Sziasztok!

Olvastam régebben(még talán a régi oldalon) egy cikket az olajpumpákról, olajnyomás gondokról, azt hiszem Kisa írta. Most sajna nem találom, a fõoldalon a Mûszaki írások között kerestem de nincs :cry: Vkinek esetleg nincs tippje, hol tudnék utánanézni a cikknek? Elõre is köszi! Szevasztok!


Top
   
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 1:35 pm 
Sziasztok!

Használt már valaki ilyen típusú olajat, mit gondoltok róla?
Teljesen utcai célra használnám.
Valvoline Maxlife 15w/40 4 liter 5460 Ft
Kifejezetten a 100000 km-nél többet futott motorok számára fejlesztették ki. A legtöbbet hozza ki az öreg motorokból. Csökkentett olajfogyasztás, szivárgás megelőzése és a tömítések regenerálása és könnyű hidegindítás, ezek az erősségei.
API SJ/CF

Esetleg mit ajánlotok?

Thx


Top
   
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 2:23 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed May 02, 2007 3:05 pm
Posts: 2095
Skype: bansztiv
Location: Aldebrő, Feldebrő
Ne foglalkozz azzal hogy milyen marketingszöveg van ráírva...
Jó lesz az bele!
Ha nagyon kopott meg akkor is olajat fog enni ha 80w-90es olajat öntesz bele. :mrgreen:
A lada nem igényes az olajra. Bár a Carexet es társait nem igazán szereti.
Az olaj minősége legalább SF(bár ilyen gyéret nem is nagyon kapni már) legyen!

_________________
"Minden egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."

2104-05-07-08 javítási kézikönyv
KÉPTÁRAM


Top
   
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 2:39 pm 
Tehát jó lesz, okés köszönöm! Írták hogy van akinek pl castrol nem jött be, valvoline meg jobb, de gondolom nincs nagy különbség csak mégsem akarok xart venni. Régi leereszt új betölt, új szűrő ennyi? :) Valami adalék esetleg v ne pörögjek ennyire? :D
Van aki át szokta mosni, alapjáraton motormosóval. Erről mit gondoltok?


Top
   
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 2:45 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed May 02, 2007 3:05 pm
Posts: 2095
Skype: bansztiv
Location: Aldebrő, Feldebrő
NA a motormosóval van egy olyan gond, hogy nem ürül ki teljesen és szétcseszi az új olajat is!
Átmosáshoz a Carex és tsai kitünően használhatók. :wink: Bár ez 2000/5liter.

_________________
"Minden egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."

2104-05-07-08 javítási kézikönyv
KÉPTÁRAM


Top
   
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 3:44 pm 
És az nem gáz ha nem mosom át az olajat? Ami a régiből marad az nem gáz ha az új olajjal keveredik? Adalékot szükséges használni vagy nem annyira?


Top
   
PostPosted: Tue Feb 12, 2008 3:46 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed May 02, 2007 3:05 pm
Posts: 2095
Skype: bansztiv
Location: Aldebrő, Feldebrő
A régiből nem marad sok elenyésző az újban.
Az adalékok pedig megintcsak nem egyszerű téma.
Ha hiszel benne használd, ha nem hiszel benne ne használd, talán ez a legjobb tanács!

_________________
"Minden egyszerű probléma megoldhatatlanná fejleszthető, ha eleget töprengünk rajta."

2104-05-07-08 javítási kézikönyv
KÉPTÁRAM


Top
   
PostPosted: Wed Jul 16, 2008 5:37 pm 
Sziasztok!

A minap rálestem az nívópálcára mert menet közben 1x felvillant az olajnyomás-figyelmeztető lámpa. Gondolom közvetlen motor leállítás után gondolom nem nagyon kapok helyes eredményt míg nem ül le az olaj, de akkor a nívópálcát meglestem /letöröl visszadug kihúz.../ gyakorlatilag száraz volt! :shock: Azt tudom h eszegeti az olajat a motor, de csak pici kék füstöt szokott nyomni a kipuff ha odalépek. Fél éve volt olajcsere, opel olaj került bele. Létezik h ennyi idő alatt megissza az olaj nagy részét? 7végi autóként használom, havi 400km megy bele csak.
Folyást nem nagyon láttam, a blokk oldalán van kicsi de annyi nem folyhat ott el.
Láttam STP füstölésgátló adalékot, érdemes lehet ilyet venni bele? Olajszintet leállítás után mennyi idővel érdemes nézni?
Bocsi a sok kérdésért de most kicsit rajtam van a para emiatt. Amúgy a gép megy szépen nincs gondom a teljesítménnyel nem melexik stb...

Köszönöm előre is a helpet! :roll:


Top
   
PostPosted: Wed Jul 16, 2008 8:07 pm 
Offline
dr. Lada

Joined: Fri May 04, 2007 1:58 pm
Posts: 2093
Location: Kaposvár
Leállítás után közvetlenül nem csoda ha nem ér bele a pálca az olajba. :D Annyi felverődik ilyenkor, hogy csak na. 4-5 perc állás után elvileg már bele kell érjen a nívópálca, és legalább fél óra, mire leül és reális értéket kapsz. Ezért legjobb, ha reggel indulás előtt nézed meg. :wink:
Füstölésgátló adalék: hááát, ha eszi az olajat, azt úgyse szünteti meg, szerintem kb. annyit ér, mint a radarvisszaverő cédé (bár még nem is láttam ilyent). :lol:


Top
   
PostPosted: Thu Jul 17, 2008 7:33 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
User avatar

Joined: Wed Aug 22, 2007 12:45 pm
Posts: 2590
Location: Verőce-Magyarkút
Hm, fél év az hat hónap, hatszor négyszáz, az kettőezernégyszáz kilométer. Ez alatt durván három liter olaj, vagyis egy hónap alatt fél liter. Nem olyan vészes, de nem is normális. Szerintem a szelepszár szimeringek megérnek egy konzultációt. Addig is sűrűbben nézd az olajszintet. :)

_________________
NIVA javítási kézikönyv, magyarul

NIVA 1.6 alkatrész katalógus


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 795 posts ]  Go to page 1 2 3 4 516 Next

All times are UTC+01:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited