Pontos idő: vas. dec. 16, 2018 8:40 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4543 hozzászólás ]  Oldal Előző 187 88 89 90 91
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd nov. 07, 2017 5:59 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 914
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Üdv!
Nekem is ilyen Cs-20 sárgák vannak az autóban mindenhol (elől a stabilizátornál is sárga van illetve világoszöld lengőkar szilentek niva rugóval immáron 2 éve) hátulra még csak most kerültek bele de még nem használom az autót.
Én beleraktam a lengőkar szilenteket ráeresztettem az autót teljes súlyával majd úgy húztam le.
Nos orosz barátunkról a videón elképzelem hogy nem így tette ezért nagy mértékben csavarodott a poliuretán szilent mert nálam 2 év használat után a világos zöld ugyan úgy néz ki mint újkorában .
Bár kissé aggódom és ezért is írok ,hogy az első stabilizátor valószínű a sárga szilentek keménysége végett középen meghajolt a motor felé eszméletlenül tartja az auót de aggódom. Nem nagyon de észre vehető hogy ez mennyire gond?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. nov. 08, 2017 5:58 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Orosz baratunk es altalaba senki nem rak zsirt a nagy alatet es a szilent koze osszerakasnal. Koze megy a viz, berohad es elcsavarja, elszakitja a szilentet. Vagy ugy agyonhuzta az anyat. En mindig felemelt autonal huztam meg erzessel es nincs annak kutya baja se. A minap csereltem ki ujra a regi alateteket. Ossze volt mar rohadva pedig en zsirozom idokozonkent.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 09, 2017 9:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1404
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Elég baj! Mindig úgy kell lehúzni hogy a gépkocsit a saját tömege terhelje.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. nov. 10, 2017 11:24 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Ha az auto az also talpasnal van megemelve akkor ugyan az mintha meg se lenne emelve. Ladat amugy is ott emelik meg, hatul meg a lengescsillapitonal, mar ha emelni akarjuk az autot es nem csavargatni a karosszeriat.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd dec. 26, 2017 6:15 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 162
Nos, szétkellett szedjem az első futóművet, ugyanis ennyit bírtak a CS20 piros lengőkar szilentek. Ahogy a videón linkelte valaki, az alsó lengőkarban excenteres lett a történet, a felső lengőkarban pedig megforgott a szilent. Mindez 1 év és kb 5000km alatt.
Már bent a zöldszilent a balos lengőkarokba, megpöttyintve a biztonság kedvéért, még egyszer nem szeretném szétszedni :) Kellemes ünnepeket.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. dec. 28, 2017 10:50 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
En mondtam, vagy gyari vagy zold, a tobbi az mind utangyartott sz@ar es rosszabb a gyarinal is. Nekem meg anno Bodnar Sztiv csinalta a zoldeket. Evek multan a bal alsot kellett csak odapottyolni mert elkezdett megforogni. A tobbi azota is ugy van ahogy beraktuk.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 12, 2018 6:54 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 914
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Üdv!
Érdeklődés képpen kérdezném,hogy az első futómű szilentjeit mielőtt az autót szétszedtem volna kicseréltem,méghozzá a lengőkarok zöldet kaptak ,a kanyarstab. pedíg sárgát és ez mellé van a niva első rugó.
A problémám az hogy a stabilizátor rúd elől meg görbült mégpedíg a motor felé hajlott.
Na már most amúgy is keményke a niva rugó ,és érdekelne hogy lényegében változna e valamit a futómű keménysége ,az autó irányíthatósága hogy ha a sárga stab szilentek helyett vissza tenném a (gyári) feketét, vagy ha kombinálnám a sárgával ?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 12, 2018 7:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8860
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Nem ettől görbült meg.

Valamit eltaláltak vele.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. feb. 12, 2018 8:05 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 914
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Biztosan nem volt vele fogva semmi .
Újrafényeztem az egész stab rudat mikor kapta az új "keményebb" szilenteket a niva első rugóval, akkor nem volt vele gond egyenes volt.
Most hogy megint levettem a futóművet észre vettem hogy valamelyest hajlott a rúd :/
Azt mondod hogy akár zöld szilent van benne akár másik akkor sem hajolhat meg ?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd feb. 13, 2018 7:55 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 162
A szilent miatt nem hajolhatott az meg, szerintem is ütèst kaphatott valahogyan.
Vagy anyaghiba,de ilyet mèg nem láttam.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd feb. 13, 2018 2:41 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8860
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Kizárt hogy a szilenttől meghajoljon.

Ütés, anyaghiba(bár ezt kétlem), esetleg meg volt melegítve és kilágyult. De utóbbit is kétlem, mert minek kéne közvetlen hőnek kitenni...

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. feb. 14, 2018 12:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Azert ne feledjuk, hogy az a rud igazabol egy vekony cso. A zold szilent meg kepes eltorni az elso lengokart ami komolyabb anyagbol van. Es ha a rud 85-tol errefele keszult amikor a SZ.U kronikus nyersanyag hianyban szenvedett mar es meg a pitypangot is bedaraltaak akkor nem egy elkepzelhetetlen forgatokonyv. Amugy ez jellemzo is a minosegre. A szethullas elotti par evben meg az utana kovetkezo nehany evben keszult alkatreszek katasztrofak. 87-95 kozott gyakorlatilag csak a sz@rt nem hasznaltak fel nyersanyagkent.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. feb. 14, 2018 2:50 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8860
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Az a "vékony cső" inkább 20-as tömör rugóacél, és soha a qrva életbe nem törik el, de még összetört autókon is van hogy simán egyenes marad kiszerelés után, pedig az autó össze van tekeredve. Szóval elgörbíteni se könnyű.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd feb. 27, 2018 8:27 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 262
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Helosztok.
Elkezdeném felújítani a futóművet, egyúttal egy kis upgrédre is sor kerül. Rendeltem Kayaba ultra sr egycsöves lengéscsillapítókat, ehhez kellene rugót párosítanom. Nagyon sokat ültetni nem szeretnék, egyrészt rendőr okból, másrészt a rossz irányba elmászó futómű geometria miatt. (bár lehet beszerzek fiat tengelycsonkot erre a problémára, ez meg egy másik történet) Keresgéltem a fórumon, és állítólag létezik niva rugó, ami vágatlanul ültet. Sokat? Ez keményebb is a gyáritól? Másik sarkalatos pont a szilentek. Állítólag ahogy írtátok ezek a szép színesek hulladékok, zöldhöz meg erősítgetni kéne. Nincs valamilyen köztes cucc? Zöldtől lágyabb, gyáritól keményebb. Vagy rakjak zöldet, jóleszaznekem?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd feb. 27, 2018 10:43 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 349
Tartózkodási hely: Pest megye
Heló!

Én most nem rég építettem be a szürke festésű niva rugót. Nem tudom, hogy ez beazonosítja-e teljes mértékben, de a méretei ezek: L=295mm, D=122m, dhuzal=16mm, N = 6 (teljes menet 6, a "lezárás" 1/3-1/3 passzív menet). Ezzel nekem gyakorlatilag több hét használat után mérőszalaggal mérve a földtől a sárvédő egy előre meghatározott pontját mostanra már teljesen megegyezik a kocsi orrának magassága az eredeti rugóhoz tartozóval. Ez esetemben egy 20 éves 2105-3 típus, a rugója sosem volt cserélve, így elképzelhető egy kis "beülés" az alatt a 20 év alatt. A rugó adataiból kiszámolva elviekbe 1.5cm-t kéne ültetnie, de nekem a mérés szerint megmaradt a magasság. Kérdés, hogy ha az eredeti rugó vadi új volna, akkor valóban megvolna-e a 1.5cm ültetés.

Hátsó rugóról nincs tapasztalatom, de ott az egyszerű csere kizárt, mindenképp rövidíteni kell, az kb 13cm-t emelne vágás nélkül. A méretei annak is megvannak, L=460, D=125, dhuzal=13.4 N = 7 (itt is kb 1/2-/1-2 menet passzív).

Szilent tekintetében én mostanság csak a hátsó lengéscsillapítók szemeihez csináltattam Sh80b szerinti keménységű PUR csőből esztergályossal az eredeti szilentekkel megegyező alakút. Azok baromi jól bírják, évek óta benne van és nyoma se látszik repedéseknek, vagy maradandó alakváltozásnak. Mindenképp kevesebbet torzul, mint az eredeti gumiszilent, amikből a manapság megvehető kb 1 hónap után darabokra esik.
Gödöllőn egy autós boltból (a boltos lada-buzi) tudtam szerezni olyan gumis lengőkarszilentet, ami megegyezik a gyári kialakítással, viszont a gumija picit keményebb, és állítólag jobban bírja. Erről még nincs elég tapasztalatom, mert még csak most került be a rugócserével egy időben, kb 3 hete vannak bent. Tény, hogy nem érzem annyira nyúlósnak az orrát, de mivel egyszerre lett cserélve a rugóval is, ezért több paraméter változott egyszerre.

Bármilyen gyáritól eltérő lengőkar szilent amúgy elvi hibás, csak megmaradt használatban a "megszokás" miatt. Eleve hülyeség, hogy nem torziósan mozdul a szilent anyaga, hanem valamelyik persely elforog, ami abszolút nem egészséges, főleg a felső lengőkarban, ahol abszolút nem korrekt a rögzítése. A lengőkarban való megforgástól kiverődik a helye... Erre van 1-2 nagyon hülye, aki behegeszti... Úgy meg a tengelyen forog el (és/vagy eltörik a hegesztés)... melyik ujjamat harapjam? Utcára ezért sem jó a "zöld szilent", ott zavaró az ilyen igénytelen megoldás, nyikorog, kopog... Aki meg rallyzik, az üti vágja, zörög, elfogadja, hogy zörög, és olyan, amilyen. Fel sem fogja, hogy mekkora hülyeség.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. feb. 28, 2018 12:29 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 262
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Köszi a választ. Akkor kb egy magasságot ad a gyári öreg rugóéval. Keményebb? Sajnos nem ismerem a gyári rugó adatait. (de majd mérek) Ilyen szürke niva félét mintha láttam is volna, hogy árulnak facen. A szilentekből a poliuretánnak meg elvileg úgy kell működnie, hogy elforog a távtartó cső a műanyagban, mondjuk ez tényleg nyekereghet akár. A lengőkarban nem szabad neki, azt tényleg szétbassza. Ha meg van húzva elvileg a trapéztengelyen nem foroghat el. Bár lehet rosszul látom,
futóműhöz még nem is nyúltam soha csak talpascsere erejéig. https://totalcar.hu/magazin/technika/2013/12/06/szilent/ Itt van szó a powerflex féle szilentekről. Ahogy a nagy térfogatú meg van oldva az tetszik a leginkább, van kenése, pur forog purban. Érdekes hogy a kicsinél a távtartó csövet nem kell bezsírozni.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. feb. 28, 2018 6:29 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5037
Tartózkodási hely: Tatabánya
A gyári rugó ~12es huzalból van, a fekete niva volt talán 14, a suplex 15.
Tehát ha 16os huzalból van - ráadásul kisebb menetszámmal, az már veri a volga rugó szintjét :) (zuk majdnem 18, annál durvábbat még nem láttam),
arra látatlanban is azt mondanám, elég jó lehet :wink:

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. feb. 28, 2018 8:53 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. okt. 13, 2013 8:50 am
Hozzászólások: 349
Tartózkodási hely: Pest megye
A szilentet a lengőkarban nem tudod "megfeszíteni", ott a lengőkar kidöfése és a szilent házának túlfedése kéne megoldja azt, hogy ne forogjon benne. Mivel minden lengőkar picit más, és a szilentgyártók is csak emlékezetből és hagyományból készítik a dolgokat, ezért lesz az, ami. A belső gyűrűt viszont valóban meg lehet fogni a tengely anyával, sőt, a gyári szilent is úgy van, a belső gyűrűt fémesen húzod össze. Nekem a belső gyűrűn még a PUR sosem forgott el, ahogyan üzemszerűen kéne, ki is b***tuk az összes kocsinkból, meguntuk. Az által, hogy az alátétek is összenyomják tengelyirányban, valószínűleg annyira megnő a súrlódás, hogy nem forog el hozzá képest.

A versenyfosban bronzperselyes "szilent" van (gyakorlatilag csúszócsapágyasra van alakítva az alsó lengőkartengely), a felsőre meg már nem is emlékszem, olyan rég nem is foglalkoztam vele. Na, az nem is zörgött, de nem is csillapít semmit. Mondjuk egy versenyautóban a kényelem nem számít, viszont az alkatrészekre jutó terheléscsúcsok megjelennek, az már inkább. Emiatt az se túl szakszerű sajnos.

Igen, ez a szürke niva rugó elég durva. Tényleg majdnem olyan már, mint a ZUK (versenyfosban az van, az 17-es huzalból van), csak a ZUK-ból kellett vágni, ez viszont vágás nélkül teljesen frankó, úgyhogy a ZUK-ozás helyett szerintem simán megállja a helyét. Mondjuk, várom is már, mikor szakad be a tornyom :) De nem lesz túlzottan peres a gumi, szóval az még enged :)
Egyébként, szerintem hátul meg is hagyom a gyári rugót... Az nem árt, ha a hátulja nem csak pattog, így is baromi könnyű. Egy kisit nyúlósabb hátsó, de merev orr, szerintem az utcára pont jó.

Egyébként az, hogy adott rugóhoz milyen csillapító kell, az számokkal is kifejezhető, de abban biztos vagyok, hogy ha odaállítasz egy lengéscsillapítókat felújító / racingosító helyre, és mondasz egy csillapítási értéket kNs/m-ben, akkor kikerekedett szemmel néznek, hogy melyik bolygóról származol.

_________________
Alec


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. feb. 28, 2018 6:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5037
Tartózkodási hely: Tatabánya
Zsigulikban is megjelentek már a GE/GL szemes futóműre ültetett coilover-ek, és azt kell mondjam,
pálya szélén állva - kívülről is - észrevenni a különbséget.

Imádtam a zuk/duplarugós rugós + bilsteines cuccot, de látszott a ~30 év különbség, stabilitásban,
és hogy hogyan követte le az útegyenletlenségeket.

Nyilván ez nem az 50e Ft-os kategória, utcára senki nem fog ennyit beleölni, és műszakin sose menne át,
úh. ki is húztam a kezem a biliből :D

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. márc. 01, 2018 3:34 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8860
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Nekem Kayaba Exel-G csillaítóm van elöl-hátul, és ha 1-2 héten belül elmegy műszakira, akkor utána tervezek berakni előre Niva rugót, hátra Chevi Nivát mellé.
Úgyhogy Én is visszaolvastam itt, de gyakorlatilag ahány rugó annyi féle méretet írtak :D A szín is felesleges, mert szürkéből is van vagy 3 féle, feketéből is vagy 2 minimum.

A gyári (AvtoVaz) szürke Niva első 7+1/4-ed menetes. (278mm, D15,2mm)
De pl Alec amit írt szürke (márkát nem tudom) az eleve kevesebb karika, és hosszra pedig magasabb.

Én mondjuk gyári magasságot akarok, hátul picit talán emelni. (elöl-hátul gyári rugó van jelenleg, hátul 20mm-es pogácsával megtoldva)
Ha kicsit emberibb időjárás lesz, akkor tudok majd írni Én is méreteket hogy ezek a rugók hogy adják ki az autó magasságát nálam.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2018 4:29 pm 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 11, 2016 9:16 am
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: Kaposvár
Szép jó napot mindenkinek. Tudom méregetni is lehetne de érdekelne, hogy gyári felfüggesztéshez van fent most 7j széles 15 colos Dezent felnim ET 34-es. fent van egy ideje nem tapasztaltam nagy problémákat. Az első kerék az ami teljesen eltekerve hátul hozzáér a dobbetéthez. 195/50 gumi van fent. Milyen vastag pogácsát javasoltok hozzá. Extrém kilógást nem szeretnék csak kicsit jobban nézzen ki. Válaszokat előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 05, 2018 6:47 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8860
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Sima futóműhöz semmit.

Elöl már most is beleér, ha raksz alá még kisebb kormányszögre bele fog, hátul meg max 10 mm férne alá, de akkor is max 3-4személy és üres csomagtér, különben beleér.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd márc. 06, 2018 8:54 am 
Offline
Új fórum tag
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 11, 2016 9:16 am
Hozzászólások: 16
Tartózkodási hely: Kaposvár
Köszi a gyors választ!

Elől a belső fele ér picit hozzá. Ha lenne pogácsa kicsit kijjebb lenne vagy akkor máshol érne bele? Email-on lehetne pár kérdésem? Annyira nem értek a dolgokhoz. Előre is köszönöm.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd márc. 06, 2018 8:52 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: csüt. szept. 04, 2014 6:44 pm
Hozzászólások: 109
Tartózkodási hely: Miskolc
Körlámpásnál a sárvédő ív alsó sarkába ér bele kikormányzásnál, kockánál tudtommal nem. Egyébként ez futóműgeometriától is erősen függ, mert pl nekem a 4,5-5 fokos utánfutás miatt, leszakítaná az ívet is :mrgreen:. Kockánál az ív első alsó része nem befele hajlik, mint ami körlámpásnál beleér, és emiatt asszem nem annyira vészes. Első körbe én megpróbálnám 10 milis nyomtávval úgy elvileg ET24 lesz és ha úgy nagyon kilóg, meg beleér, akkor 5 milisre lekell szedetni, úgy meg lesz egy ET29. Gyári felni talán 27-es ET-jű.(?)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. márc. 12, 2018 2:18 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
A lenyeg az hogy minnel jobban hozod kifele akormanyszog miatt annal jobban bele fog erni.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 30, 2018 11:33 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8860
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Nos, megcsúsztam a rugócserékkel, de a hátsókat ma beraktam.

A tények számokban:

Széria hátsó rugó kiszerelt "szabad" hossza: 445mm (bal) és 450mm (jobb). A gyári táblázat alapján ennek 434mm-esnek kellene lennie. (hacsak valaki nem rakott bele kombi rugót, ami kizárt. Én első gazdától vettem az autót 38e km-rel.)
A gyári kiszerelt rugó huzalvastagsága ahol ép volt rajta a gyári festék: 12,3mm (gyári táblázatban 12,4mm-t írnak) fogjuk rá hogy passzol :)
Szerelés előtt széria rugóval a hátsó kerékív legmagasabb pontja a földtől mérve menetkész autóval kb 10liter benzinnel: 610mm (jobb) és 609mm (bal)

Ezek után kicsomagoltam a Chevrolet Niva (2123-2912712) hátsó rugókat. Gyári AvtoVaz, erősebb és 24mm-el rövidebb a sima Nivánál.
Huzalvastagsága 13,7mm (gyári adat szerint 13,9mm lenne)
Szabad hossza kb 430mm (gyári adat szerint 410mm lenne)

Menetszáma talán 1/8-ad menettel rövidebb mint a széria.
Egy az egybe befér a gyári helyére. A felső gumis pogácsát le kell húzni (rá van ragadva a kocsira rendesen) hogy el tudja fordítani az ember azzal az 1/8-ad menettel, amivel arrébb van a rugó végződése. Kb ennyi.

Berakás után, kézzel megmozgatva a kocsi seggét, minden tányérban a helyén volt és ekkor mérve a sárvédőív-föld távolság, kb 15mm-rel magasabb. Tehát emelt ennyit. Hiába rövidebb kicsit.
Nyilván ha még megyek vele majd egy kicsit összeülhet. Majd rámérek egy 100km múlva.

Kép Kép Kép


Előre sima Niva rugót (2121-2902712 AvtoVaz) vettem, az még várat magára, mert az nem 1 órás meló :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 30, 2018 4:51 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 162
Sziasztok, nekem is erősített niva van, elöl hátul. KYB ultra sr gátlòkkal, enyhén pattogós, de cserébe nagyon jól fekszik az úton, 100 felett is elég stabil a kocsi. Nálam 5 fok utánfutás minimum van, 15 colos felnivel, /50 gumival, nem ér bele sehoga 2106on. Ültetve van kb 4 centit. A titok, hogy a felső lengőkarban a gömbfej helye 2 centivel hátrébb lett hegesztve, szépen elfér minden és középen van a kerék is a kerékjáratban.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. ápr. 30, 2018 11:47 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2590
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Erről a konfigról tudnál képet mutizni, hogy áll az autó?

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: kedd máj. 01, 2018 6:03 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 162
Szia, ezeket találtam hirtelen;
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

A doblemeznél a legkisebb a hézag alászedett kormánynál, 1-1,5 centi. Nincs vele baj.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szer. máj. 02, 2018 7:26 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8860
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Bekerültek ma a Niva első rugók is. A rugó cikkszáma: 21210-2902712 gyári AvtoVaz

A kiszerelt gyári huzalvastagsága: 13mm Szabad hossza: 370mm Menetek száma: 8+7/8
Az új Niva huzalvastagsága: 15,1mm Szabad hossza: 285mm Menetek száma: 7+1/3

Minden vágás nélkül pont tökéletes. Kiszedéshez összehúzót használtam, berakáshoz semmi nem kellett, kézzel simán bement.
Érdekesség, hogy a rugó feletti gumin nem volt "lemezalátét". Ezt vagy lehagyta Iván, vagy nem tudom. 26 évig így volt, a guminak nem lett baja hogy közvetlenül a rugó van rajta. Most ezután is így lesz. :D

Első mérések alapján a sárvédőív legmagasabb pontján mérve a földtől gyári rugóval 638mm volt az autó magassága, a vágatlan Nivával jelenleg 618mm. Tehát pont 20mm-t ültet vágatlanul.

Kép Kép

Így nekem kifejezetten tetszik az autó megjelenése. Elől kb 20mm ültetéssel, hátul kb 15mm emeléssel. Az első és a hátsó sárvédőív pont ugyan olyan magas (hátsó talán lejjebb van 5mm-el)
Picit előre dől az autó. Meglátjuk használat után hogy változik-e, de nekem így tetszik.
Keménységről még nincs infóm, mert csak a garázsból álltam ki-és vissza :D
Képet majd csinálok hétvégén, úgy is veterános tali lesz itt helyben :)

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. máj. 04, 2018 6:01 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 914
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Üdv!
Nekem is ilyen gyári féle csomagolású első Niva 21210 első rugóim vannak 15-ös huzal vastagsággal (festés nélkül).
Teljes méreten használtam 4000km-t körülbelül kb ugyan az volt a magassága mint gyárilag ,vártam hogy kicsit helyreigazodik de semmi .
Eljött a kasznizás ideje autó teljesen szét ,most vágtam belőle fél karikát de még mindíg lefelé állnak a lengőkarok és így áll . Ha rá emelek innen már emeli az autót olyan masszív érdekes hogy az uató vízszintben van semmi lejtése nincs a kaszninak .
Szilentre én ajánlom a Majoros Gábortól vásárolható világoszöld lengőkar szilentet .
Nem az a nagyon kemény zöld és nagyon jól fogja az elejét

Kép

Kép


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szomb. máj. 05, 2018 7:35 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8860
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Nos mentem vele a hétvégén kb 50km-t.
Az eleje még összeült kicsit. kb 10-12mm-t.

Így elöl a sárvédőív 605-608mm, a hátsó 620mm. Hátul semmit nem ment összébb összerakás után.

Jobban örültem volna ha elöl nem ül össze és ott is marad a 620mm. Egyformán nekem tetszett, így se rossz, de meglátom most egy ideig hogy milyen lesz.

Kép Kép

Amúgy nekem széria szilentekkel van. Nem lett pattogós, simán vállalható mai szemmel utcainak. Kanyarokat véve viszont nem dől, sokkal stabilabb.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 10, 2018 6:14 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: kedd szept. 16, 2008 4:12 pm
Hozzászólások: 637
Tartózkodási hely: Kaposvár / Magyaregres / Buzsák
ahavasi írta:
A titok, hogy a felső lengőkarban a gömbfej helye 2 centivel hátrébb lett hegesztve, szépen elfér minden és középen van a kerék is a kerékjáratban.



Szia
Kiszerelt állapotban lenne képed a lengőkarról?
Vagy mi alapján csináltátok meg a 2cm eltolást?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. máj. 10, 2018 8:00 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 162
Szia!
Sajnos nincs képem a kiszerelt lengőkarról.
Azonban, gyakorlatilag innen az ötlet; https://www.drive2.ru/l/288230376152385781/#post
Orosz barátunk 24 milivel tolta el, én 20-at vállaltam be. Utólag belegondolva jobb is, mert még közelebb lett volna a kerék a doblemezhez.
Mondjuk szimmetrikusan van alátétezve az alsó lengőkarom, azon még lehetne játszani, de kár volna bántani, szépen kormányozza magát az autó mikor elindul a hátulja, szinte magától oda tekeredik ahova kell. Persze mondanom sem kell hogy valamelyest nehezebb lesz a kormányzás álló helyzetben.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. máj. 11, 2018 1:28 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8860
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Hozzátenném a képeket látva ennél sokkal okosabban is meg lehetett volna hegeszteni.

Eleve a háromszöget nem így vágtam volna ki a "donor" lengőkarból, hanem peremmel együtt, és akkor nem kellett volna külön laposvasból pluszban oldalt hegeszteni hozzá. Másrészt ha már ennyit hegesztett, az az 1db nyamvadt régi 8-as furatot miért nem hegesztette be? :twisted:

Bár ezek csak apróságok :roll:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. máj. 11, 2018 5:32 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 162
Én a peremmel együtt vágtam, de így is kellett egy plussz darab támasztásnak amit az orosz laposvasból csinált, nálam az a darab egy másik lengőkarból lett kivágva. Szerintem nem rossz a megoldása, bár azt azt a lyukat belehetett volna pöttyölni :D


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. máj. 14, 2018 12:15 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2590
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Ahavasi köszi! Szép autó!
Szerintem én is valami ilyesmit fogok...

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: szomb. jún. 23, 2018 5:25 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 914
Skype: ha kell szólj és megadom!(sűrűbben elérsz itt mint msn-n)
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Szép napot!
Karosszériázáskor én lökött kihagytam a kormányműnél a nyúlvány átlapolását ,csak a nyakat lapoltam át körben. Érdekelne,hogy mi van akkor ha utólag kivágom a megfelelő méretű lemezanyagot átfúrom a kormánymű tartó csavar helyeit a lemezen majd szimplán a 3 db csavarral van felfogatva ami a kormányművet is tartja ? Ha jól gondolom kb semmit nem fog érni vagy nem fog annyira tekeredni így sem ?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: vas. jún. 24, 2018 9:59 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2590
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
A csavar lehúzásakor jobban fog tartani mert jobban eloszlik a nyomás de akkor lenne az igazi ha oda is varrnád mert másik irányba, húzásnál semmit sem számít

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: pén. jún. 29, 2018 10:35 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 162
Sziasztok,
Sikerült kinyírnom még egy garnitúra poliuretán szilentet a lengőkarokban.. Nagyon meglepett a dolog mivel zöldszilentek voltak, amire mindenki esküszik.
Fél évet bírtak, az alsó lengőkarban excenteressé válltak, mint a piros orosz szilentek, a felsők pedig eszik a kasztnit.
a szilentek bevoltak pöttyölve (vízbemártós technikával), szépen bőzsírral összerakva.
15ös slick gumijaim vannak, nyúzást azt kapnak bőven, de rossz úton nem járok.
Jelenleg a gyárinak mondott szilent ez a "Tadem" márkájú, piros dobozban árulják. van valakinek erről tapasztalata?
Nem akarom fél évente szétszedni az elejét..


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: hétf. júl. 02, 2018 9:08 am 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: vas. jan. 12, 2014 1:55 am
Hozzászólások: 262
Tartózkodási hely: Bp VII. , Nyírbátor
Erre én is kíváncsi lennék hogy melyik márka ami használható, mert a kayabák még nincsenek bent, de akkor már cserélnék szilenteket is.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 05, 2018 7:29 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. ápr. 15, 2005 8:08 pm
Hozzászólások: 3173
Skype: arpi.kurunczi
Tartózkodási hely: Arad, Romania
Valami Autovazost kell keresni. Nekem is van meg jobb oldalon zold es csak osszevissza ropog. Egy ideje mar bal oldalon gyari van. Nem erdemes utcara zoldet se. Csak a baj van vele. Ha talal az ember egy jo gyarit azzal nem lesz baj egy jo darabig. Es meg kenyelnes is.

_________________
LADA 1.7i
KEPTAR


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Futómű tuning +
HozzászólásElküldve: csüt. júl. 05, 2018 8:18 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: pén. júl. 31, 2009 7:37 pm
Hozzászólások: 162
Ropog ám nekem is rendesen, általában fékezéskor hallom. Eszegeti a szerencsétlen kasztnit. A helyzet az, hogy a felső lengőkar szilent felfogatása, és konstrukciója gyenge egy kemény szilenthez...
Azthiszem Galambos Gábor autójáról láttam képet, ahol a doblemezre hegesztettek két "fület", hogy a legnőkar szilent perselyei két oldalról legyenek támasztva (remélem teccikérteni), így jóval kisebb az esély hogy elforduljon a szilent persely a kasztnin.


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 4543 hozzászólás ]  Oldal Előző 187 88 89 90 91

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség