Pontos idő: vas. jún. 16, 2019 5:57 pm

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Fórum szabályok


A fórum nyelve Magyar, kivéve a külön erre a célra hozott Témákat. A fórum használata során viselkedjetek kultúráltan, tartsátok be a Netikettet, és a Magyar jog előírásait. Fogalmazzatok közérthetően, és lényegre törően. Felelősségvállalási és jogi nyilatkozat.



Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 536 hozzászólás ]  Oldal Előző 17 8 9 10 11
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2012 7:49 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. jan. 05, 2011 10:24 am
Hozzászólások: 961
Tartózkodási hely: Tab
Nem kaptam én sem 35 mm nél hosszabb mozgókúpos csavarokat, ezért tőcsavarozok én is.
Viszont 1 garnitúra mozgókúpos csavarra elég baráti árat mondtak, 9400+ áfa.

_________________
A piros autó lóval, az Ferrari?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2012 11:02 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2603
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
slyfox007 írta:
Sziasztok!

7x15 ET28 felnit 195/50 gumikkal mekkora nyomtávszélesítővel lehetne feltenni 2101-re úgy hogy műanyag dobbetét is van? Valamint tőcsavart egyelőre még nem erőltetném, mozgókúpos csavarral szeretném, megoldható vagy felejtsem el?

Üdv: Dávid.


Ez elvileg gond nélkül elfér, nyomtáv nélkül.Csak elöl a gyári 5mm van benn.
Nekem legalábbis a 06-oson ilyen konfig van már évek óta.
Ha 4x100 mehet sima csavarral is elbírja. Persze jófajta csavar kell.

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: kedd jún. 05, 2012 11:09 pm 
Offline
A gurigás Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: kedd júl. 03, 2007 11:46 pm
Hozzászólások: 1242
Tartózkodási hely: Veszprém
Most jut eszembe, hogy a carstyling-on Gsrobi user név alatt van egy srác ő régóta foglalkozik mindenféle nyomtávszélesítőkkel, osztókörmódosítókkal, spéci csavarokkal és nála lehet csináltatni hosszabbat is. Elég jók a visszajelzései az oldalon ami ott nagy szó, aki ismeri az ottani "kultúrát".
Ezen az oldalon van az elérhetősége, ott azt írja, hogy 23-60 mm menettel tud gyártani mozgókúpos csavart. Remélem tudtam segíteni. :wink:

_________________
"...ez balkán hopp, Ladára cserélem a Bentleyt..."
Lada 2107 CBR1600

Máté


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 03, 2014 9:49 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Szép estét !
Tanácsot kérnék mert valahogyan nem tudok dűlőre jutni így végig olvasva a topikot egyszerre túl sok az információ ,a tőcsavarozást már megértettem :) .
Adott egy 14-es felni 38-as et-vel , 185/60-as gumikkal és 54,1-es tehermentesítővel a felniben . Az autón szeretném fent hagyni a műanyag dob betéteket és ehhez kérnék tanácsot hogy mekkora nyomtávot csináltassak hozzá hogy se elöl se hátul ne érjen bele viszont kinézzen valahogy ? Én személyem szerint 3cm-es nyomtávra gondoltam .Elöl gyári rugó monore gázossal párosítva(eléggé kemény) hátul is monore van de hogy gázos-e azt nem tudom viszont a hatezer éves megült gyári rugókkal amit nemsokára cserénék vágott nívára . Futómű pedíg tőcsavaros lesz .


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 03, 2014 10:07 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3111
Tartózkodási hely: Pécs
Ha 4x100as a felni, és esetleg télen is azt használsz majd, akkor inkább osztókörmódosítót csináltass.

Egy kis támpont:
Elöl: 5.5x13, ET38, 175/70R13 47mm nyomtávval (gyári 5mm-es nincs alatta)
Hátul ugyanez a felni, 30mm nyomtávval a képen.

Így áll:
Kép

Ehhez képest a te felnid (ha 6" széles) 30mm nyomtávval (szintén a gyári 5mm-es lapka nélkül):

http://willtheyfit.com/index.php?width= ... =8#content

Zsuk rugóval van most szerelve elöl, de ment níváéval is, igaz vágatlanul. Hátul vágott niva van. Szerintem 30mm-es nyomtávokkal pont jó lesz.

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 04, 2014 5:12 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5042
Tartózkodási hely: Tatabánya
kalcium írta:
Elöl gyári rugó monore gázossal párosítva(eléggé kemény)

:mrgreen: kemény...az... :)
Nem bántásból, de azért ez megmosolyogtató :). Sógoréból most dobattam ki a nivát, mert bilsteinnel és zöldszilenttel is nagyon nyúlt tempósabbb kanyarokban.
A kemény valahol a volga rugónál kezdődik :wink:

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 04, 2014 5:17 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3111
Tartózkodási hely: Pécs
Ehh, efelett átsiklottam, azt hittem elöl is níva rugó lesz...
Akkor lehet sok lesz a 30mm. Mondanám h. odaadom a módosítóimat (plug 'n play a tőcsavarral szemben) egy próba erejéig, de messze vagy...

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 04, 2014 5:42 am 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
El is felejtettem igen 4x100-as és 6' széles. a kemenysegen én a gátlot értem, én mondjuk egy izmosabb mozdulattal sem tudom lenyomni pedig nem vagyok vékony :D. Bár nem tudom hogyan szokták nézni na de midegy ,természetesen a gyári rugok cserelve lesznek elől is mert kicsit ultetek majd. Mennyivel lenne drágább az osztokormódosító mint a nyomtáv ,illetve ha nyomtáv lesz akkor azt 4x98 vagy 4x100 -ra kell csinaltatni?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 04, 2014 5:50 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: csüt. ápr. 07, 2005 9:03 am
Hozzászólások: 3111
Tartózkodási hely: Pécs
Árakról Sztívet érdeklődd meg, vagy valakit aki foglalkozik ilyennel.

A 4 módosító ~30ezres tétel, sima nyomtávban ~20 körül mennek.
Én módosítót csináltatnék már csak. (Nekem csak 4x100-as kerekem van)
Nincs az, hogy lötyög a tőcsavar, be kell ragasztgatni, hegeszteni, aztán kitekeri a menetet is az agyból stb.
Ha meg le kell venni, akkor +16csavar kiteker 8)

Viszont nagyon kicsi a központosító furat abban a felniben... Nem adná ki 58-ra esztergálva?

_________________
Üdv, BGo
Lada 2107 1.6
Honda Accord 2.0i

https://youtu.be/9YwbgMyCJLY


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: pén. ápr. 04, 2014 7:32 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5042
Tartózkodási hely: Tatabánya
kalcium írta:
a kemenysegen én a gátlot értem

Semelyik utcai gátló nem kemény :wink:

kalcium írta:
...én mondjuk egy izmosabb mozdulattal sem tudom lenyomni pedig nem vagyok vékony :D. Bár nem tudom hogyan szokták nézni


Így nem :). Ez mindig becsapós, és sokan beleesnek ebbe a hibába. Az, hogy a parkolóban megnyomkodva milyen kemény, az annyira lényegtelen, hogy el sem hiszed. Szinte "semmi köze hozzá", hogy hogy viselkedik terhelésen.
Ugyanis mikor te megnyomkodod, a gátló ellentart. Viszont mikor autózol és az 1 tonna mozog (húzósabb kanyarban vagy terhelésváltásnál főleg), akkor a rugó tart. Soha nem a lengéscsillapító (mint a neve is mutatja) tartja az autót! Össze kell hangolni a kettőt, de először mindig rugót választunk, hiszen az lesz a teherviselőnk. Majd ehhez elkészítjük a megfelelő hozzá való gátlót. Jó példa erre az előbb említett autó, nivával is bilsteinnel. A vesédet lerázta eddig is a bilstein matt, 100 kilóval meg se tudtad mozdítani lefelé álló helyben. Aztán mentünk 1 kört, és a jobb1-ben ülve megmondtam, hogy nyúlik. Felvettem videóra, megmutattam sógornak, és akkor látta ő is :).
A gázos gátlók ilyenek, hirtelen nyomásra keménynek érzed tőle az autót, de ez könnyen megtéveszt.

De hogy ne legyen ennyire off, nekem is 6x14 ET38 volt, eleinte még niva rugóval és utcai gátlókkal, elől a 30mm hátul a 35mm elfért dobbetét nélkül. Viszont nem vagyok róla meggyőződve, hogy ugyanez betéttel is elfért volna (ráadásul ahány betét annyi forma).

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 05, 2014 1:31 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Nagyon szépen köszönöm a segítséget ! :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: szomb. ápr. 05, 2014 2:43 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: kedd feb. 15, 2011 7:49 am
Hozzászólások: 277
Tartózkodási hely: Miskolc
kalcium írta:
Adott egy 14-es felni 38-as et-vel , 185/60-as gumikkal és 54,1-es tehermentesítővel a felniben . Az autón szeretném fent hagyni a műanyag dob betéteket és ehhez kérnék tanácsot hogy mekkora nyomtávot csináltassak hozzá hogy se elöl se hátul ne érjen bele viszont kinézzen valahogy ?


Nekem voltak hasonló alufelnik (14" ET38, 4x98, 185/55 gumikkal) 3cm-es nyomtávval! Nekem elől vágatlan níva hátul pedig vágott kombi rugók vannak níva gátlókkal és a dobbetétbe sehol sem ért bele! Szerintem a 3cm a bőven elég lesz neked.

A képen elől 2,5 cm hátul 3cm nyomtávval van és a dobbetét a kép készültekor nem volt benne mivel másnap ment festőhöz..

Kép

_________________
Lada 2107 (2011-2014)
Lada 2104 1.6 (2014-2015)
Opel Corsa C (2015-..)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: szer. jún. 08, 2016 8:41 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Üdv!
Most csináltattam 4 db 4x100-as osztókör módosítót a kérdésem az lenne hogy az első és hátsó féktárcsa/dob tüskéivel mit lehet csinálni?
Olvastam hogy hatlap fejű csavarra szokták cserélni de akkor a nyomtávba furatolnak hogy a csavar feje bele süllyedjen. Na már most ez jó acélos cucc én ebbe hogy oldjam meg :O ?
Vagy el lehet hagyni azokat a tüskéket nem lesz belőle gond?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: szer. jún. 08, 2016 8:43 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
A hatlap fejű csavar hatlapja belefér a lemezfelni dudorjába.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: szer. jún. 08, 2016 9:55 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Nem értem :/ vagyis igen de nem tiszta. Jelenleg alu felnirol van szó. És osztokör modosito nyomtávrol én a nyomtávba hogyan süllyesztem bele azt a hat lap fejű csavart ?4x98 ról 4x100 ra


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: csüt. jún. 09, 2016 2:21 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
Osztókörmódosítósba a felnit fogó kerékcsavar pont a tüskéhez esik. Ott eleve menetes furat van.

De amúgy is a módosítós nyomtáv fel van csavarozva négy csavarral a kerékagyra/féltengelyre. Mi a fenének bele pöcök, mikor fogja négy kerékcsavar?

Magyarul nem kell bele.

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: hétf. jún. 20, 2016 8:45 pm 
Offline
Lada szakértő

Csatlakozott: szer. máj. 07, 2008 6:25 pm
Hozzászólások: 917
Tartózkodási hely: Balatonkeresztúr
Áhháá értem 8) .
Egyébként a módosítónak a felnifelfogatását szabad vagy lehet tőcsavarozni?
Csak azért mert a kisöcsém kasznisként dolgozik és naponta szednek le tőcsavarokat az anyákkal együtt és tudna hozni megfelelő meneteset alufelnihez való anyákkal és ha nem lenne muszáj
akkor nem veszek alufelnihez való új csavarokat .


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: kedd szept. 20, 2016 8:48 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 930
Tartózkodási hely: Mohács
Olvastam hogy ha nem egyenlő mértékben változtatjuk az első-hátsó nyomtávot akkor romlanak a menettulajdonságok.

Erre lennék kíváncsi hogy ez pontosan mit jelent.
Milyen problémák léphetnek fel?

Elég sokáig jártam elől +1,5 cm-el, hátul pedig a duplájával 3 cm pogácsával, de nem igazán vettem észre semmi változást.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: szer. szept. 21, 2016 4:46 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5042
Tartózkodási hely: Tatabánya
A válasz is ott volt (pl nem rég a futómű tuning topicban), semmi :wink:

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: szer. szept. 21, 2016 12:35 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 18, 2010 11:34 pm
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: somogy megye
Nem okoskodok, csak tapasztalatom nekem az volt hogy elöl ha szélesebb akkor orrtolósabb az autó,ellenkezőleg meg pont fordítva.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: szer. szept. 21, 2016 3:22 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5042
Tartózkodási hely: Tatabánya
Egy jó futóműgeometrián valóban sok múlik, beállításokon is, nem vitatom.
De amilyen feneket sokan kerítenek neki, hogy ha az eleje magasabb, ha a segge magasabb, ha erre dől, ha emelem, ha széles, ha nem nyúlik eleget stb stb...
az enyém soha nem volt orrtolós (max amikor már annyira szemétre való gumi volt elől), pedig kipróbáltam ezt azt zsiguli téren.

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: szer. szept. 21, 2016 8:54 pm 
Offline
Lada szakértő
Avatar

Csatlakozott: szer. máj. 17, 2006 3:09 pm
Hozzászólások: 930
Tartózkodási hely: Mohács
És ha a segge magasabb az milyen hatással van a futóműgeometriára?

Elvileg a híd nem középen áll?


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: csüt. szept. 22, 2016 8:54 pm 
Offline
Lada kedvelő
Avatar

Csatlakozott: szomb. dec. 18, 2010 11:34 pm
Hozzászólások: 163
Tartózkodási hely: somogy megye
Igen ,jobbra húzza a hidat ha emeld ,ha csökkented pont fordítva azaz balra .Yeti most egy kicsit megmondom őszintén megnyugtattál ugyanis pont ilyen problémával küzdök ( orrtolás) ,de így már megvilágosodtam még jobban hogy a jó gumi a lényeg ,mondtak nekem már előre 15" hátra virslit ,de néztem videókat is és gyönyörűen ment a srácnak 13" -al kimozogta szépen semmi orrtolás pedig hegesztett difi volt benn. Bocsi az off-ér :)


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: kedd jan. 01, 2019 3:41 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2603
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Sziasztok! Off kocsihoz kellene segítség!
Van itt köztünk olyan aki tud szélesítőt gyártani?
Adott az új autóm, 2011-es OPEL Insignia, és mivel nem volt benne pótkerék vettem egy használtat.
Viszont a gyári űberdrága, ezért BMW kereket vettem, viszont sajnos nem fér el a fék.
Ezért kell egy 5mm vastag nyomtávszélesítő, lehetőleg tehermentesítős, belül OPEL kívül BMW agymérettel, ja 5x120 lukosztással.
Kérdés még, hogy miből kellene csinálni: alu, acél, bonomit?
Köszi!

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: kedd jan. 01, 2019 5:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1424
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
Nagyon vékony! Alu ötvözet kb 1000 Ft az anyag a Mór utcában. Vagy Certal (nyilván ez az igazi) de ez 4 rúgó körül plusz munkadíj.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: kedd jan. 01, 2019 10:18 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szer. feb. 24, 2010 8:17 pm
Hozzászólások: 2603
Tartózkodási hely: BP. JSzN.
Köszi!
Mivel pótkerék ezért lehetőleg egyszer sem lesz használva. Just in case of sh.t :)

_________________
http://www.veteranzsiguli.hu/hordos-tibor.html

" - Ha jó alkatrészekből van összerakva, örök élet apám!
- És ez abból van?
- Nem de folyamatosan cserélem, hogy meg legyen a tuti kombináció!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 03, 2019 5:55 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: vas. dec. 30, 2018 6:52 am
Hozzászólások: 6
Sziasztok. Szeretném kérdezni tőletek, hogyha 2105 re raknék fel VFTS szélesítést hogyan tudom a nyomtávot is szélesíteni, sokmindent olvasok es nem tudom hogy melyik opcio a legjobb. Es mégegy hány cm pontosan a vfts szélesítés. Köszönöm szépen.


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 03, 2019 6:39 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5042
Tartózkodási hely: Tatabánya
Szia,

ha szeretnéd, hogy ki is nézzen valahogy, akkor széles futómű.
Többnyire valamilyen terepjáró híd + toldott lengőkar (ezek kb 40-50mm -t szélesítenek oldalanként),
és még vmi normális, viszonylag kis ET-s felni.
Néhány százezer forintból meg is van az egész :).

Amit egyeseknél látni, hogy 70-80mm nyomtávszélesítővel + kis ET-s felnivel oldják meg, azt felejtsd el nyugodtan,
nettó öngyilkosság :), kivétel nélkül mindegyiken elfárad előbb utóbb a tőcsavar/tengelycsonk/féltengely hármas.

Gyári kaszni alatt is elég sokat lehet szélesíteni, hogy kinézzen valahogy az autó, a vfts szélesítés tippre még +50mm simán.

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 03, 2019 8:03 am 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: vas. dec. 30, 2018 6:52 am
Hozzászólások: 6
Köszi. Akkor mondjuk egy níva hídra +50mm?
Illetve átalakítási engedély, mert szeretném utcán is használni. :D en jelenleg az usa ban élek de nyáron hazamegyek es szeretnék építeni egy vfts t. Jogyszabályokkal nem igazán vagyok tisztába, próbálok ismerkedi velük :lol:


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 03, 2019 5:01 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: pén. nov. 17, 2006 10:37 pm
Hozzászólások: 8877
Tartózkodási hely: Mosonmagyaróvár
A jogszabályokról elég annyit mondani, hogy egész Európában, talán a magyar a legszigorúbb mindenféle átalakítást illetően?
Amit enged azt is rohadt sok papírmunkával és elb@szott idővel.

De ami szintén hozzá tartozik, hogy a korrupció hasonlóan világszínvonalú.

Így eme két infóból össze tudod rakni, hogy mikor lesz neked VFTS szélesítéses autód Magyarországon hivatalos átalakítási engedéllyel. :mrgreen:

_________________
http://www.ladarevolution.atw.hu


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 03, 2019 7:52 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5042
Tartózkodási hely: Tatabánya
Utcára felejtsd el, kár túlragozni.

Jelen formában hivatalosan versenyautóként lehet elérni a legtöbbet, gékpönyvesen, aminek az utcai használatát szintén felejtsd el :).

Sajnos ez itt nem Amerika, de még csak Németország sem, itt még azt sem szeretik, ha jogkövető szeretnél lenni.

Niva híd nekem bent volt a gyári kaszni alatt ("alatt" :D), az oldalanként 67mm-el szélesebb a gyárinál.
Egy jó felnivel elég neki 10-20mm szélesítés, és peremen van a vfts ívvel, ez simán jó lehetne.
Lengőkarba már nem toldanak ennyit szerintem, pedig pont ott megy el inkább a futómű geometria a sok nyomtávval,
de talán 60mm-es toldással még készül.

Sose fogod itthon lepapírozni egyiket sem utcára, ez mára sajnos puszta tény :(.
Nem a kedvedet akarjuk elvenni, hanem a sok pénzen elért zsákutcától szeretnénk megkímélni.
Csak és kizárólag olyan átalakításban gondolkodj, ami nem virít messziről, arra talán van esélyed, hogy nem cumiztatnak hullára minden második sarkon!

Ráadásul a szoci autókhoz minden rendőr "ért" (ezt gondolja), míg egy 10+ éves nyugatiról fogalma nincs mi lehetett a gyári és mi utólagos, mert annyi változat készült belőlük.
Nekem itt van jó példának a bajor, gyárilag akkora fék van körbe, hogy 17"-nál kisebb fel sem megy és gyári adattábla szerint is rá való méret a 18as.
Viszont ebből az autóból létezik olyan is, aminek 15ös a gyárija, de kívülről pont ugyanúgy néz ki egy 316i, mint a 330D -m...és mégis mennyien járnak 18-19es gurigán kis motoros változatokkal.
Senki nem fogja megmondani a különbséget, csak vizsgán, pedig van bőven...minden szilent, gátló, féltengely, diffi, stabik...minden nagyobb, vastagabb, erősebb.

Műszaki szempontból visszatérve az alap kérdésedre, a Niva hídnak ugyanaz lesz a gyenge pontja, mint a gyárinak (diffi egy és ugyanaz, féltengely se túl acélos, tömítéseket hagyjuk is),
ha tényleg igazi vfts-t építesz, szét fog hullani.
Más terepjáró hidakat használnak (nissan, mitsu), amiben hatalmas méretű diffi van, jó rövid áttétellel, azok oldalanként 40-50mm-el szélesebbek kb, tehát akár elférhet gyári kaszni alatt is.

Ha csak a vfts dizájn a cél de utcai autó, teljesen értelmetlen, ha rendes vfts, akkor versenyautóban gondolkozz, az meg egy másik topic, mert alapjaiban teljesen más a projekt.

Sok szerencsét hozzá, rengeteg dologra választ találsz itt :wink:

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: csüt. jan. 03, 2019 11:09 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag
Avatar

Csatlakozott: szomb. szept. 26, 2009 2:21 pm
Hozzászólások: 1424
Tartózkodási hely: Zugló Degec tartomány(by BGo)
És csak egy szösszenet még ide ,ha megnézed a 2018-as Rally töréseket minden negyediknél leszakad a felni és gurul szana meg szét a nyomtáv szélesítő meg tőcsavar meg agy meg minden!


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: szomb. jan. 05, 2019 9:46 am 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5042
Tartózkodási hely: Tatabánya
Úgy úgy sajnos, röpködnek a kerekek szépen :(.
Bármit is csinálsz, 50mm nyomtávszélesítést felejtsd el, ön és közveszélyes, főleg utcán sok más közlekedő között.
Ha ott történik valami, azonnal nagy baj lehet.

Olyan futóművet és felnit kell választani, hogy lehetőleg semennyi, vagy minimális kelljen.
Segít, ha ez mellett van széles dupla csapágyazás hátul (vagy eleve erős híd+féltengely), elől pedig tehermentesítve van az agy,
mert a csavarok mellett a másik ami úgyse bírja, az a csonkállvány, tőben letörik a tengelycsonk rendszerint.

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: kedd jan. 22, 2019 3:16 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: vas. dec. 30, 2018 6:52 am
Hozzászólások: 6
Szia Yeti. Feljebb említetted a kis ET s felnit. konkrétan milyen felniben gondolkozzak ami szerinted megfelelő lenne. Egyenlöre úgy néz ki hogy Mitsu híd lesz alatta. A másik a rugok, ez megint egy olyan dolog amin nehéz kiigazodni mindenki mast ír :). Köszönöm


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: kedd jan. 22, 2019 3:37 pm 
Offline
Lada Baráti Kör tag - Nagytalpú gumigyilkos
Avatar

Csatlakozott: szomb. nov. 25, 2006 8:45 am
Hozzászólások: 5042
Tartózkodási hely: Tatabánya
Szia,

nem volt VFTS-em, nem tudom pontosan mennyi fér el, és azt sem tudom a hidad mennyivel lesz szélesebb, így nem tudok mivel számolni.

Van direkt "VFTS" felni, versenyzők használják, ladához készült - tehát 4x98 - (talán compomotive? segítsen aki jártas benne),
az valami 6,5x15 ET10 emlékeim szerint, de drága mulatság (~40e/db), sose volt ilyenem.

Nekünk bejött a MIM 1900-as típusa, rengeteg van a piacon (régi bmw gyárija), ezért relatív jó áron hozzá lehet jutni sokhoz is (30-50e Ft/garnitúra).
Ennek a méretei 7x15 ET13, 4x100as osztóval.

Rugóról sokat olvashatsz a futómű topicban. Igen, megoszlanak a vélemények, az "érzést" nehéz fórumon leírni, egyébként is szubjektív.

2011-ben eladtam mindent, így sajnos már csak foszladozó emlékeimre tudok hagyatkozni (amik ugye idővel megszépülnek :lol: ),
szóval friss infókkal és mérésekkel aligha szolgálhatok :(.

_________________
youtube csatornám


Vissza a tetejére
   
 Hozzászólás témája: Re: Nyomtáv szélesitő
HozzászólásElküldve: kedd jan. 22, 2019 6:18 pm 
Offline
Új fórum tag

Csatlakozott: vas. dec. 30, 2018 6:52 am
Hozzászólások: 6
Köszönöm!


Vissza a tetejére
   
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása  Hozzászólás a témához  [ 536 hozzászólás ]  Oldal Előző 17 8 9 10 11

Minden időpont UTC+01:00 időzóna szerinti


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség