A LADA Baráti Kör hivatalos honlapja

2015.12.31.: Szilveszter Rallye 2015

2015.05.21.: A százezredik Zsiguli felkutatása és expedíció Togliattiba (TV2 Napló)

2015.02.21.: Lada Best of 2014

2015.02.01.: Virág Tamás-Bekõ Benjamin (Lada 2101) Best of 2014

2014.12.30.: Szilveszter Rally 2014

2020.08.09. (elad)
Kihasználatlanság miatt eladóvá vált 1995. évjáratú szeretett 2105-3 típusú Lada személygépjárművem. Előző 3 évben kb. 500 km-t futott. Első tulajdonosa vagyok. Friss műszakival, új gumikkal ...
A Lada új arca, a család új tagja. (2017. Apr. 29.)
Vesta teszt családi szemmel úgy, ahogy egy autót tényleg használunk, munkába járásra, bevásárlásra, családdal megpakolva.
Kíváncsiak voltunk, vajon mennyire kényelmes és tágas a Vesta, ha megpakoljuk kismotorral, babakocsival, Bot Benővel, a gyerekülésben Borkával és egy extra hosszú hétvégére elég gyerek és felnőtt holmival.
Családi autónak családos teszt.
ADÓ 1% (2017. Feb. 25.)
Állandósult értékek egy változó világban?
Igen, ez a Lada Baráti Kör!
Támogasd adód 1%-ával a Lada Baráti Kört, és a zsiguli.hu fennmaradását, hogy az élményt és tudást átadhassuk a következő Ladás generációk részére is!
Adószámunk: 18246087-1-13
A Lada Samara motor fejlődése napjainkig - 2. rész (2016. Sep. 06.)
Az első rész várva várt folytatásaként, a jelenlegi cikkben a 16 szelepes motorok kerültek terítékre, melyből megtudhatják miben más és korszerűbb az új Ladák 16 szelepes motorja, mint az alapjául szolgáló Samara illetve 110-es motor.

A Lada Samara modellcsalád utódjaként 1996-ban megjelenő Lada 2110-es sedan eleinte még a Samara továbbfejlesztett motorját kapta meg. Az új típus megjelenése és gyártása közben azonban már dolgoztak egy teljesen új 16 szelepes hengerfejjel ellátott motor tervezésén.
2000-ben ez a motor a Lada 2112-esben, az új típuscsalád ötajtós változatában debütált.
....
A Lada Samara motor fejlődése napjainkig - 1. rész (2016. Jul. 28.)
Ebben a részben az alap Samara blokkot, és az újabb 8 szelepes változatokat mutatjuk be.
A második részben pedig teszünk egy nagyobb kitérőt a 16 szelepes változatok felé.

1984 december 18-án egy új korszak kezdődött a Lada márka történetében, ugyanis ezen a napon gördült le a futószalagról az első saját tervezésű szovjet autó, a Lada Samara 2108.

A három ajtós alapmodell egy teljesen új konstrukció volt a korábbi modellekhez képest. Itt már első kerék hajtásúra tervezték a mérnökök a járművet, ennek köszönhetően a motortérben a blokk keresztirányban került beépítésre. A beépítés miatt az új motor és sebességváltó tervezésénél az egyik legfőbb szempont a blokk hosszának lehető legrövidebbre való tervezése, illetve azok tömegének csökkentése.
....
Klasszik motorok fejlődése (2016. Jun. 16.)

A hátsókerekes Ladákban és a Nivákban használt Lada motor fejlődése 1970-től napjainkig.


1970-ben kezdődött az első Lada a 2101-es gyártása. A típus alapmotorja egy 1200 cm3-es, vízhűtéses felülvezérelt erőforrás volt. Ennek a motornak a fejlesztett változata 46 év elteltével 2016-ban is gyártásban van, Lada Nivákban találhatjuk meg.

Az idők során természetesen sok-sok változáson esett át, így nem csak élettartama, lökettérfogata növekedett a sok év alatt, de a mai kor környezetvédelmi előírásai miatt is sok fejlesztést hajtottak rajta végre.

Az olasz ügynök inkognitói 50 éves a Fiat 124! (2016. Mar. 29.)
A titkos ügynökök célja mindig is a beépülés és az információszerzés volt, tevékenységüket nagyon sok esetben határokon átnyúlva, inkognitóban, hamis útlevelek és személyazonosság mögé bújva fejtik ki. Ha azt kérdeznék, hogy melyik a legnagyobb ügynökség az autóiparban, akkor egyértelműen azt válaszolnám, hogy az olasz Fiat. A márka történetét ismerők számára bizonyára köztudott, hogy az olaszok számos típusa beszivárgott a világ különféle országaiba különféle autómárkák neve alatt, hogy aztán az utcakép meghatározóivá váljanak."
Lada Granta teszt (2016. Mar. 24.)
"2015 végén kezdték forgalmazni az új Ladákat hazánkban, tesztet azonban sehol nem lehetett róluk olvasni. A Lada Baráti Kör oldalán egyre-másra jelentek meg a hívogató képek a Grantáról, minket pedig egyre jobban kezdett érdekelni, milyen lehet a XXI. század Ladája. Úgy gondoltuk, magunk járunk utána és kértünk egy Lada Granta tesztautót a Lada Csorna márkakereskedéstől. A Liftback – azaz ferdehátú ötajtós – 1.6 Norma, tehát a középső felszereltségű autót egy hétvégén keresztül nyúztuk, változatos körülmények között. Hogy milyen benyomást tett ránk az orosz vas? Alább kiderül!"
Kuplung csere Szamarától a legújabb Grantáig (2016. Mar. 21.)
A cikkben elolvashatod, hogy zajlik a komplett kuplungszerkezet cseréje a Szamara típustól egészen a napjainkban kapható Ladákig.
Lada Granta típusismertető (2016. Feb. 21.)
Rövid típustörténet az utcai és versenymodellekről.

Lada Kalina típusismertető (2016. Feb. 20.)
A típus történetének főbb állomásai a gyártás kezdetétől napjainkig.

Impresszum

Tartalom: a weboldalon található tartalom sokéves munka gyümölcse, amelyhez rengetegen járultak/járultatok hozzá. Kevés lenne felsorolni a neveket, viszont minden cikkünknél látható az eredeti szerző neve. Nagy köszönet mindenkinek, aki hozzájárult ehhez a páratlan tartalmi színvonalhoz. A köszönet Benneteket illet!

Eredeti ötlet és a régi weboldal statikus szerkesztése (több, mint 1GByte!) - Bal3

Arculatterv: a gragfikai pályázat nyertese: Debrei Tamás (debaj)

Aktuális weboldal programozás: (HTML, PHP, MySQL) Bálint Tamás

Kapcsolat

Amennyiben cikket küldenél az oldalra, vagy egy hibára hívnád fel a figyelmünket, várjuk leveledet.

E-mail: zsiguli@zsiguli.hu

LADA Baráti Kör . Copyright: 2020. All rights reserved.