Borza György (Gyuri)

Budapest
Samara 2108

Valamikor régen, egy gyönyõrû 2106 boldog gazdája voltam, míg el nem cseréltem egy 1502-es BMW-re...Itt egy kis szünet következik, majd néhány évvel ezelõtt kaptam egy 2107-t, mely egy öreg bácsié volt.A bal elsõ sárvédõn kívûl, gyakorlatilag nem volt rajta ép elem...

Van egy kedves barátom, aki rendbette, kikalapálta így most már rajtam a sor. "Csak" vigyázni kell rá... Sajnos Én túlzottan is vigyázok rá, így nem ismeri az ádándi csapatóst,  a rendõrpályát, sõt a Bécsi úti tanpályát sem igazán. Talán majd egyszer (aki Natasa történetére kíváncsi, guruljon lejjebb.)...

Ám 2019 tavaszán új autó került a családba. Hogy milyen? Egy Lada Samara 2108 (1988), ami egy részről jobb, más részről rosszabb is. 

http://zsiguli.hu/public/documents/40/P_20190108_104706_vHDR_On.jpg

Egy sokkal kopogósabb (rengeteg műanyag), egyszerűbb, de műszakilag mégis fejlettebb járgány mint az elődje volt. És fém is több van benne (az alján)... Azon melegében megszivatott, de úgy... Még Bódis Peti is törte a fejét egy darabig rajta, az pedig már valami...

http://zsiguli.hu/public/documents/40/karbi_2108.jpg

De egyszer minden rossznak vége szakad, hogy jöhessen a következő. :) Folytatás hamarosan!

--------------------------------------------------------

És az előd, Natasa. Egyelőre úgy látom nehéz lesz a nyomába érni.

http://zsiguli.hu/public/documents/40/tag40_lada_2012.jpg

Elkövetkezendõ feladatok között szerepel, egy szelepszárszimering csere, és egy hátsófék felújítás.

Update 2013: a bemutatkozó oldalam létrejötte óta. eltelt jónéhány év. Az autó néhány hónap híján 10 év eszi a kenyeret (benzint) nálam. Ez alatt az idõ alatt sok minden cserélõdött rajta, a mûszaki állapota jó, ám a fényezés már komoly kihívásokkal küzd. A legnagyobb baj, hogy már mindenütt reped a gitt:



Sajnos erre még nem találtam megoldást, de amúgy néhány "szépségtapaszt" ragasztottam rá idén, ilyen például a teljes motor átvizsgálás, a karburátor teljes felújitása, valamint a benzin és vákumcsövek cseréje:





A teljes csomagtartó rendbetétele, ebbe benne foglaltatik a pótkerék, és a tank alatti rész kitakarítása:



Illetve a benzinbetöltõ gumicsõ, és a szellõztetõ csõ cseréje is:



Így nézett ki a régi gumi, a cseréjével végre megszûnt a közel 10 éve tartó benzinszag is. Kicseréltem a hátsó lámpabúrákat is, a foglalatokra már amúgy is ráfért egy tisztítás:



Ideje volt egy új akkunak:



És az elejére került két retró ködlámpa a 80-as évekbõl...:



Mindent összevetve sokat változott a kocsi az utóbbi hetekben, de sajnos lényeg a fényezés, nem változott. Ez még a távolabbi tervek között szerepel, bár messzirõl még mindig nagyon ütõs a verda...



A tervek között szerepel még a lengõkar szilentek cseréje, a küszöb fehér alvázvédõvel való átszínezése, és a téli felnik felújítása is.

2014 -Update

Nyári felnik felújítása, csiszolás, festés, új kupakok



A hátsó lökhárítóról végre lekerült az eddigi rozsdakupac, és egy csillogó-villogó krómlap került fel

 

Most néhány kép abból az idõbõl, mikor az autón még (szinte) minden új volt (2004 április):

 

Elölrõl...

Hátulról...

A téliesítés...

Jég alatt...

 Bár sokkal szebb volt, de ahhoz képest, hogy az idõ vasfoga itt-ott már megharapdálta, most is sokan megfordulnak után, sõt idén két veterántalálkozón is ott volt, lévén már túl van a 26. évén is...

A hosszú szünet után gyakorlatilag lezárás képpen pár gondolat: az eltelt időben Natasán rengeteg apróbb-nagyobb javítás történt, majd a legnagyobb után végig kellett gondolnom hogy hogyan tovább. Rengeteg dolog várt még javításra, ami egy veteránkorú autón természetes. Ám a végeredményt, és az ehhez szükséges költségeket összeszámolva úgy döntöttem, számomra már nem éri meg. Így fájó szívvel megváltunk egymástól. Ha látni akarjátok, erre a legtöbb esély a Pécs környéki falvakban van...

http://zsiguli.hu/public/documents/40/zsiguli.png

http://zsiguli.hu/public/documents/40/P_20181007_135530.jpg

Ez az utolsó kép Natasáról, indulás előtt az új lakhelyére...