Ferenczy Máté (spark01)

Veszprém
Lada 2121, most Lada 2107

A Ladázás valamikor 2004-ben kezdett el érdekelni, leginkább a helyi "tuningolt" Ladák hatására. 13 évesen sokan úgy voltak körülöttem, hogy majd "elnövi". Hát nem nõttem el, 15 éves voltam amikor édesapámmal belevágtunk egy 1983-as Lada Niva felújításába. Az autó 2 évig épült, akkor még csak ismerkedtem a szereléssel, a szerszámokkal. A motor egy kicsit okosított 1500-s volt, a friss jogosítvány megszerzéséért sokat dolgoztam akkor mûszakban egész nyáron, így 17 éves koromat amint betöltöttem meglett a jogsim, és elkészült a Niva is. A szerelés már ment, de a komolyabb dolgokról még csak olvasgattam. Megismerkedtem a környékbeli Ladásokkal és a zsiguli.hu-n is ekkor tájt kezdtem el írogatni.
Elkezdtem kevesellni a teljesítményt, de a további fejlesztés költséges lett volna mivel a motor nem úgy készült, hogy könnyen továbbfejleszthetõ legyen adott esetben. (Pl. dugattyúk) A további fejlesztés mindenképp jó lett volna így aztán megszületett a döntés, az autónak mennie kell. Sikerült is eladni viszonylag gyorsan. 2008. augusztus 22-én egy nagyon kalandos út után hazakerült a fehér 2107-es, 1988-as gyártású nagyrészt érintetlen kasznielemekkel, de azért leharcolt állapotban. Ennek már nagyon tevékenyen részt vettem az építésében, édesapámmal ketten csináltuk az összes szerelési munkát, a fényezést, a motorépítést és kasznimunkát bíztuk profira. Ennek az építése gyorsabban ment, mivel a Niván sok helyen egyedileg hajtott lemezek készültek, a 2107-en komplett elemek lettek cserélve ezzel felgyorsítva a folyamatot. Sok-sok meló és szívás után azért összeállt a történet nagyjából 1 év alatt és a 2009-es gárdonyi találkozón a széria kategória 3. legszebb autója címet kapta. Az autó nem épülhetett volna meg édesapám segítsége nélkül, akinek ezúton is szeretném megköszönni azt a rengeteg segítséget, amivel egy álom vált valóra. Akiket még köszönet illet:

Vujovich György - versenyautóépítés/tuningolás (Fel sem tudnám sorolni mi mindenben segített és segít a mai napig!)
Lukács Csabi - karbi és motor specialista (Köszönöm a karbit ezúton is Csabi!)
Mázár Géza - karosszéria lakatos


Nem volt egy megkímélt darab, de lábon jött haza.


Késõbb, már használat közben, még ültetés és széles felni nélkül:


Mostanra azon kaptam magam, hogy pont ott tartok, ahogy megfogalmazta Nándi a Tuning és Sport menüpont bevezetõjeként. Az autó tisztességesen meg lett ültetve, megkapta a zöldszilenteket, egy CBR1000-s karbisor virít a motortérben. Álmaim felnijei megvannak, Fondmetal Canonica kétrészes versenyfelni 1982-bõl. Az autó megy, méghozzá jól, teszi a dolgát hibátlanul. Jobbat nem is kívánhatnék!

Jelenleg így néz ki:










Ezt tudja (nem végleges állapot):



Nagy igazság a végére: