Mentsl Ádám (mancs)

Velence
Lada 2107, Lada 2101

Üdv mindenkinek!

Nálam a ladázás már jó pár éve (2002 körül) kezdõdött. Egy ismerõsöm édesapja vitt ki a mátyásföldi reptérre megmutatni milyen jó ladájuk van. Persze már tudtam mirõl szól a ladázás az internetnek köszönhetõen. De aznap ott akkor történt valami :) Így elkezdtem járni velük szlalomversenyekre, kisebb rallykra ahol indultak.

Lada 2107:
Késõbb olyan 16 éves koromban megvettem a gépet, ami persze nem volt jó választás, dehát elsõ autó, elsõ építés...


Nem volt túl jó állapotban, megjártam vele a szokásos "átverõs lakatost", az "átverõs fényezõt", így amikor megkaptam a kész autót nagyon tetszett, de idõvel kiderültek dolgok, például, hogy a tornyot azt inkább csak lekenték alvázvédõvel, mint hogy kicseréljék. Pedig a lakatosnál fél évet állt az autó, lett volna rá idõ. Így aztán nekem kellett a tornyot kicserélni, és végül is sikerült is, azóta is mûködik.




Elõször 296°-os Nyúl motorral, késõbb 316°-os tengellyel, ezzel már egész szépen szóltak a 40es dellortok.



Az autó 2-3 évig épült, mivel nagyrészt saját pénzbõl raktam össze, és amikor elkészült elkeztem vele drift edzésekre járni, mentem minirallyn, szlalomon, kisebb nagyobb eredményekkel.







Aztán mivel én eredetileg is driftre építettem az autót, ezért hamar be kellett látnom, hogy ez édes kevés lesz, mind motorikusan, mind futómûben, így szét lett szedve az autó és most valami (Magyarországon) egész különleges készül, persze az anyagiak miatt szépen lassan... :)




Lada 2101:
Yeti édesapjának egykori autója, téli autónak vettem meg, és a 2010-es telet végig is élveztük vele, beletettünk kb 2000 km tömény hóautózást :) Összesen egy rotorcserét kellett végrehajtani rajta, és tél végére elfogyott a kuplung :)



Jelenleg a 07-esbõl kezdtem átrakni mindent bele, a motor egy felújításon/felfrissítésen lett túl, és sajnos az elektronikával is vannak gondok, így most ennek javítása folyik. A kasztni nem tudjuk hogy fogja bírni, de majd kiderül (elég leharcolt).

Amirõl még ismernek páran, hogy igen sok rally, drift, pálya, szlalom és nem utolsósorban utcai autóban dolgozik az általunk kitalált elektromos szervó rendszer, illetve valakinél kormány áttétel módosító is, és sok embernek tudtunk már segíteni, aminek nagyon örülök. Jómagam is használtam, és fogom is használni amint lesz miben :)