Lajos Dániel (Foximaxi)

Budapest
Lada 2105

Vassilly

      
Jelen állapot                                          és                             a kezdetek kezdetén.


 Akkor haladjunk sorban.

Az elsõ tagi oldalam:
Üdvözöllek! Lajos Dániel vagyok, Budapest egyik mûszaki fõiskolájának
informatikai karára járok! Ladákkal kapcsolatos szerelmem már
egészen korán kibontakozott. Családunk elsõ Autója is egy
Lada volt. Egészen pontosan egy Vaz 2101, jó öreg kis
körlámpás. (Nagyon jól ment!) Ezt sajnos akkor még nem állt
módomban vezetni. Nem értem volna el a pedálokat. :O)
Majd "kicsit" késõbb, a jogsi megszerzése után egy 2105
boldog tulajdonosává válhattam. Ez az autó az amelyet ma is
terelgetek.

Az Autóról kicsit bõvebben:
- Ez egy teljesen gyári Vaz 2105, 1989-1990-es évjárat.
- Mindössze 42.000. Km-t futott eddig. :O)
- Átalakításokat eddig nem szenvedett el.

Tervezett átalakítások:
- Vezetõ és utas oldali ülés csere.
- Porlasztó csere.
- Mûszerfal csere, 2107-re.
- Kormány csere, valamilyen sport változatra.
- Tárcsafék hátra!
- További fejlesztéseken még gondolkozom!
Fantáziámnak csak anyagi korlátaim szabhatnak határt.

Terveimrõl, Autómról és önmagamról egyelõre ennyit. A
továbbiakban beszéljenek magukért a képek.
Ha tudsz valami tuti szervizt, vagy mûhelyt, kérlek
feltétlenül írd meg a következõ címre.
Remélem mi hamarabb, találkozunk egy Lada Klub találkozón.

Üdvözlet, a Föld lakóinak nevében.
Lajos Dániel




















Második tagi oldalam:
Eljött hát az ideje annak, hogy frissítenem kell ezt az oldalt. Az autóval kapcsolatban jó néhány dolog megváltozott az óta amióta ez az oldal elkészült. Az elsõ amit el kell, hogy felejtsünk fenti irományomból az, az "- Átalakításokat eddig nem szenvedett el." "címû" mondat. Mára már lassan én sem bírom követni mennyi mindent módosítottam az autón. Szebben fogalmazva az ízlésemhez igazítottam, trendin tuningoltam. :) Mint azt már olvastad, minden ott kezdõdött, hogy egy teljesen gyári állapotú 2105-ös Lada boldog tulajdonosává váltam. Már akkor nagy tervek születtek meg a fejemben, de a piszkos anyagiak kicsit földhöz kötötték elmém szárnyaló sasmadarát. Persze a terveket ilyen apró akadály miatt nem szabad sutba vetni. Én sem tettem, sõt tovább szövögettem õket. Nekem már akkor kész volt az autó, amikor még egyetlen csavart sem cseréltem le rajta. Igaz a képzelet tervezõasztalától hosszú út vezetett a megvalósítás realitásáig, de bizton állíthatom megérte. Bár azt, hogy kész lenne az autó, nem mondhatom, mert még mindig rengeteg megvalósításra való terv hever azon a bizonyos tervezõasztalon. Különben is, egy autó soha sincs készen véglegesen! Csak átmeneti állapotok vannak. Hiszen a tuning olyan "játék" amit csak elkezdeni lehet, befejezni soha. Mindig van egy következõ lépcsõfok, amit az elõtte állón már vágyik meglépni az ember. Na ez nálam is pontosan így van. Így hát apró léptekkel elkezdett haladni az én kisautóm is a megálmodott gépsárkánnyá válás irányába. Hogy addig se unatkozzak amíg "elkészül" a mûremek :) elõször az autóban addig táborozó zenét kellett megreformálni. No nem lehetett rá panaszom, hiszen korát meghazudtolóan szóltak az AudioTon hangszórók a hozzájuk tartozó kuriózum számba menõ equalizeres fejegységgel. De azért mégis csak itt volt már az ideje a váltásnak. Ezért �faragtunk� egy kisebb Hi-Fi rendszert az autóba, ami máig sincs teljesen kész, de az én szükségleteimnek jelen pillanatban megfelel. A zene után következett a kormányzat megreformálása. Az ötéves terv irányításához biztosan jól jött a nagy kormány, de nekem azért ennél rövidebb távúak általában az útjaim. Ezért lecseréltem a mondhatni gigantikus méretû gyári kormányt egy jóval kisebb sport kormányra. A csere elõtt voltak félelmeim, hogy hogyan is fogok én ezzel parkolni? Meg, hogy most akkor akkora kezem lesz mint Arnoldnak? De ahogy mondják a puding próbája az evés. Lecseréltem, kipróbáltam, többen is kipróbáltuk és azt a következtetést kellett levonnunk, hogy fikarsznyit sem lett nehezebb a kormányzás. Gondoltam akkor most jöjjön valami dögösebb váltógomb. Lett is, méghozzá a német autógyártás egyik remekmûvének kishazánkban gyártott alkatrésze. Elég szép darab, polírozott alumínium és bõrborítású. Elõször furcsa volt megragadni, mert kicsit bumfordibb a széria váltógombnál, de utána annyira megszokta a kezem, hogy ha átülök egy másik Ladába szinte idegenkedve, fogom meg a csöppnyi kis váltógombot. De itt még koránt sem érhetett véget a bel tér finomhangolása. Korábbi terveim között szerepelt a "- Mûszerfal csere, 2107-re.". Ám késõbb rájöttem, hogy ez botorság lenne, hiszen van egy darab gyönyörû 2105-ös mûszerfalam, amit kevés fáradtsággal tökéletesen át tudok alakítani olyanra, amilyenre én szeretném. Ekkor vett könnyes búcsút a mûszerfaltól a kombinált mûszer a baloldalról, és költözött a helyére a Nivából illetve a 2103, 2106 típusokból ismert fordulatszámmérõ. A benzinszint visszajelzõ és a vízhõfok meg leköltöztek a kardánbox tetejére. Nekem mindig is a fordulatszámmérõ hiányzott a legjobban a 05-ös mûszerfalából. Ezek után egy kis idõre jegeltem az "interieur tuning projectet". Ekkor dugtam az autó alá egy 50-es Janó-dob sport rendszert, aminek a hangját hallva ma is minden alkalommal kellemes bizsergés járja át a testem, és ma már semmi pénzért sem váltanék újra széria rendszerre. Persze ez vonzotta magával a Ladás körökben alap tuningnak számító nyári légszûrõházat. Amit nyugati autós körökben csak direkt szûrõnek csúfolnak. Az így kapott brutális szívó és torokhang már sokakat meglepett. S halottam már rengeteg tippet arra, hogy mi szürcsöli a levegõt a motorteremben. :) Továbbfolytatva a "külsõ optika tuning hadjáratot". Kapott az autó két HELLA ködfényszórót, amitõl olyan morcos lett a kedve, hogy össze is húzta a szemöldökét. Hogy a nyári hónapokban se alakuljon át finn szaunává kedvencem, jöhetett az üvegek sötétítése. Természetesen csak és kizárólag a Magyar Közlekedési felügyelet által engedélyezett mértékben. És ha már sötét van bent, morcosan néz az autó és ördögi hangok törnek elõ belõle, akkor már nem ücsöröghetünk tovább a babérjainkon a gyári ülésekben. Helyükre bekerült két Sparco Sprint kagyló, a kellõ oldaltartás biztosítására. Persze az sem utolsó szempont, hogy most 14 cm-el mélyebben ülök és így sokkal kényelmesebb a vezetés magasságom miatt. Is. :) Vészesen közeledünk a jelen állapot eléréséhez, csak még egy apróság hiányzik. Szálljunk ki az autóból és nézzünk körül. Megvan! Ez az! Eltaláltad! Igen, a felnik, és a rajtuk feszülõ még mindig gyári gumik. Hát igen, most már nem igazán illenek a képbe, tegyük is el õket pihenni a többi gyári alkatrész mellé. S kerüljenek fel helyettük, mondjuk 15"-os 4*98-as osztókörû Borbet könnyûfém felnik. A felniken pedig feszüljön 195/50-es gumi, persze kizárólag csak azért, hogy a szerv is elégedett lehessen. (váltóméret) Nem is azért mert ez néz ki jól... meg azért sem mert fenomenális a kanyarstabilitása... vagy a sokkal jobb fékhatás miatt... dehogy :).

Ezzel el is érkeztünk utazásunk végére, köszönjük kedves utasainknak, hogy légitársaságunkat választották és kívánunk mindenkinek további kellemes napot. A külsõ hõmérséklet leolvasható a hõmérõkrõl.

"Történetünk a képzelt szüleménye, ha annak egyes részei vagy szereplõi megegyeznének a valósággal az csak a véletlen mûve."






















to be countinued...