Stoffer Gábor (GaboFoto)

Pápa
Lada 2101 (1974), Lada 2105 (1984)

Sziasztok!

Stoffer Gábor vagyok Pápáról. Az autók (és ezen belül a Ladák) iránti szeretet nálam eléggé régi idõkre nyúlik vissza, ugyanis egy téglaszínû 2101-ben nõttem fel. Sajnos még kiskoromban belénkjöttek, így TK-s lett az autó, szóval autócsere következett a családban. A Lada viszont kitörölhetetlen emlékeket hagyott bennem.

2005-2006 körül a Pápai ASE által belecsöppentem a környéki rally-s életbe és nagyon hamar rájöttem, hogy az autósport az a közeg, ahol igazán jól tudom magam érezni. Ekkor újra elõjött bennem valami, mint egy, a szervezetben lappangó betegség. Önszorgalomból, unalomûzésbõl elkezdtem információkat gyûjteni arról, hogy az autóversenyeken lévõ Ladák mitõl is szólnak úgy, ahogy. Minél többet olvasgattam, minél több emberrel beszélgettem, annál inkább érdekelt a téma, mivel rengeteg érdekes (számomra új) technikai megoldással találkoztam.

Eközben rengeteget szimulátoroztam és éreztem, hogy kell nekem egy igazi autó is, amibõl aztán egyszer komoly versenyautó lesz. 2008-ban, 15 évesen sikerül megfûznöm szüleimet, hogy hadd vegyek magamnak valami autót. Emiatt el is adtam a szimulátorszettemet és megvettem életem elsõ autóját, egy 1974-es gombszemû Ladát. Bár elkövettem azokat a hibákat, amiket sok ember elkövet az elsõ autó vásárlásánál, de mint kiderült, ez csak hasznomra vált. Pénzhiány miatt a legtöbb dolgot én csináltam az autón. A kasztnimunkáknál is csak a hegesztést csinálták helyettem, de az erõsítéshez és a lakatoláshoz minden lemezt én vágtam ki és faragtam fel a helyére.

Ez az autó mostmár 5 éve (lassan, de annál biztosabban) készülget a versenyszerû használatra. Nagyon remélem, hogy idén nyáron már ki is fog gurulni a garázsból :)

1 éve úgy döntöttem, hogy amíg a 2101 készül, addig veszek utcára egy autót, ami elvisz A-ból B-be és bátran elmehetek vele hójárózni is, vagy csak simán bohóckodni egyet. Sikerült is vennem viszonylag olcsón egy 2105-ös Ladát friss mûszakival, 50-es rendszerrel, nyomtávszélesítéssel, meg még néhány okossággal. Kicsit rendbe lett rakva a fék, a villamosság (köszi Gyurma!), alákerült a kemény futómû, tettem bele kagylóülést és 4 pontos övet a vezetõ oldalra és azóta használom nagy megelégedéssel :)

Ha valakinek esetleg máshonnan is ismerõs a nevem, az sem téved nagyot, ugyanis autóversenyeken szoktam videózni, ezentúl belsõ felvételeket és zenés összefoglalókat készíteni. Az eddigi munkáimat itt tudjátok megtekinteni: www.youtube.com/user/GaboFotoHU 

Köszönöm, hogy elolvastad!